با توجه به کمبود انجمن کسب و کار در زمینه خدمات مشتری، در خارج از کشور مشاهده می کنیم که Loyal به بنیان‌گذاری سارا جاد بلش، یکی از معدود سازمان‌هایی است که روی این مقوله متمرکز شده‌ است.

سال‌هاست که سارا جاد بلش با شرکت‌هایی نظیر جنرال الکترونیک و نشنال جئوگرافیک برای بهبود انجمن‌شان همکاری می‌کند. با نظرات و راهکارهای او راجع به معنای واقعی انجمن و اینکه در رسانه‌های اجتماعی چطور بکار گرفته می‌شود و نحوه پشتیبانی و مورد کسب و کار برای ایجاد انجمنی جهت پیشرفت، آشنا شوید.

 

1# ارزش انجمن

انجمن چه ارزشی دارد و چه چیزی آن را از بخش‌های مختلف اجتماعی، پشتیبانی و سایر نقشها متمایز می‌کند؟

انجمن در اصل از گروهی از مردم و ارتباطات بین آنها شکل می‌گیرد. این گروه‌ها، ارتباطات و اشتراک علاقمندی آنها می‌تواند از هر طریق و کانالی به وجود بیاید. با تعریف ویژه‌ای از کانال، باید گفت که در حقیقت انجمن کانالی شبیه شبکه‌های اجتماعی است.

گاهی اوقات در عرصه اجتماع، این سوال پیش می‌آید که :”کجا می‌شود با مردم ارتباط داشت و در تعامل بود؟”. بنابراین در حالی که خود اجتماع، یک کانال معتبر کامل از ارتباطات و علائق افرادش است، انجمن می‌تواند فراتر از رسانه‌های اجتماعی گسترش یابد.

اگر شما به فعالیت‌ها به صورت جداگانه نگاه کنید، می‌بینید که از یک شرکت به شرکتی دیگر و به خصوص در شرکت‌های کوچک و برندهای بزرگ و معتبر، بسیار متنوع هستند و تفاوت دارند. و در جواب این سوال که: ” یک انجمن چه عملکردی دارد؟”، باید گفت که انجمن از جنبه‌های مختلفی نظیر مشتریان، ایجاد رضایت‌مندی مشتری، ایجاد و حفظ ارتباط اعضا با یکدیگر پشتیبانی می‌کند. بنابراین زمانی که شما به جریان بازخورد به تیم‌های محصول جهت داشتن خدماتی بهتر نگاهی بیندازید، می‌بینید که عملکرد انجمن بسیار گسترده و فراگیر است.

فکر می‌کنید در حال حاضر در زمینه انجمن، چه برندی بسیار موفق عمل می‌کند؟

نایک در حال انجام یک کار فوق‌العاده در این زمینه است. می‌دانید که این نام تجاری، صنف ورزشکاران را هدف قرار داده‌ است و انواع راه‌ها و روش‌ها را برای حمایت بهتر مشتریانش تحت یک پکیج نرم‌افزاری ارائه کرده‌ است. سه برنامه مختلف در این زمینه وجود دارد که من همه آنها را بر روی گوشی همراه خود دارم.

نرم افزار نایک

این برنامه ها شامل: یک کلوپ Nike Run Club که فعالیت‌های شما را در زمینه ورزش و دویدن پیگیری می‌کند، Nike Plus که به تازگی برای ارائه هشدارهایی به شما در مورد فعالیت‌هایتان منتشر شده‌ است و Nike Plus Training که شامل تمرینات افراد مشهور و تاثیرگذار در این صنف است. همچنین کلوبهای تفریحی و امکان گشت و گذارهایی نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده‌ است.

تمام این برنامه‌ها و طرح‌ها باعث ایجاد وفاداری مشتریان به این برند و همچنین فرصتی عالی برای تولید محتوای کاربر است. در مجموع، نایک در این راه منحصر به فرد، تعامل بیشتری با مشتریان خود و سایر مردم سراسر جهان دارد. در حقیقت یک کار فوق‌العاده در زمینه ایجاد انجمن و پیدا کردن راه‌های معنادار و مفید برای ایجاد ارتباط با مردم انجام داده است.

 

2# انجمن در کسب و کار اینترنتی

تاکنون موردی را دیده اید در مقابل ایجاد انجمن انتخاب شده باشد؟ یا مقاومت‌هایی که برای ایجاد انجمن وجود دارد را دیده‌اید؟

بسیاری از مسئولین در استراتژی خود به این دام می‌افتند که: “اگر یک چکش محکم داشته‌ باشی هر میخی را می‌توانی با آن بکوبی” و برای حفظ مشتری و رضایتمندی او و همچنین تلاش برای ارتقای برند، راهکارهای مختلفی پیدا می‌شود و ایجاد انجمن تنها راهکار موجود نیست. به عبارت دیگر به جای ایجاد یک انجمن، به روشهای دیگر چشم دوخته‌ایم و مشکلات را از راه خودشان حل نمی‌کنیم.

زمانی که چالش‌هایی نظیر حفظ مشتری، رضایتمندی و نوآوری مطرح می‌شود، انجمن بهترین ابزار است.

بنابراین ابتدا باید درک کنیم که شرکت‌ها در حال مبارزه برای بدست‌ آوردن چه چیزی هستند و سپس بهترین ابزاری که منطبق با چالش‌ها و اهدفشان باشد را پیدا کنیم. ما مشتریانی داشته‌ایم که واقعا می‌خواستند روی انجمن سرمایه‌گذاری کنند، اما من به آنها پیشنهاد دادم که روی بازاریابی ایمیلی هوشمندانه‌ای سرمایه‌گذاری کنند.

اوایل امسال مقاله‌ای نوشتم که در مورد شروع یک مشاوره خوب برای منابع مشتریانتان و ارائه نکردن راه حلهای غیرمفید و غیرضروری به آنها بود. از لحاظ اخلاقی، من وظیفه خود می‌دانم که صلاح مشتریان را در نظر بگیرم، حتی اگر به مصلحت خودم نباشد و اگر احساس کنم که آنها از روش‌هایی دیگر نتیجه بهتری می‌گیرند، من آن روش‌ها را پیشنهاد می‌دهم.

البته هر راه حلی می‌تواند در دراز مدت و کوتاه مدت جایگزین داشته‌ باشد ولی به هر حال شما باید واقعا بفهمید که ارزشهای مشتری، اولویت‌هایش و محدودیت‌هایش چه هستند و سپس در رابطه با بهترین راه حل موجود تصمیم بگیرید.

ما تمایل به همکاری نزدیک با تیم‌های تولید و طراحی داریم. با تیم‌های بازاریابی کار می‌کنیم اما به ندرت با تیم‌های روابط عمومی (PR) همکاری داریم، مثلا مهمترین اهداف تیم روابط عمومی، معمولا روی بدست آوردن و برداشت استوار است، اما انجمن‌های ما عموما روی ایجاد و تربیت کردن کار می‌کند. آژانس‌های PR، روی ارتباط با رسانه‌ها کار می‌کنند و ما روی ارتباط با مشتریان شما و یا دنیای فراتر از آن کار می‌کنیم.

در هر صورت پس از اینکه راه‌های مختلف در مورد کسب و کار را بررسی کردید، بهترین راه را انتخاب کنید.

انجمن در کسب و کار اینترنتی

 

می‌توانید مثالی از نحوه همکاریتان با تیم‌های طراحی و تولید برای ساختن یک انجمن بیاورید؟

تیم‌های تولید و طراحی نظیر Loyal، در ایده توجه به مشتری با ما مشترک هستند و ما مایلیم در زمینه راه‌اندازی محصول یا پژوهش روی کاربر و دیدگاه‌هایش با آنها کار کنیم.

برای مثال ما در سال گذشته روی پروژه یک برند که ساختار انجمنش با شکست مواجه شده‌ بود، کار کردیم و آنها مجبور به تغییرات اساسی در استراتژی‌شان شدند.

آنچه در تحقیقاتمان متوجه شدیم این بود که آنها در استفاده از تکنولوژی زرنگ و باهوش نبودند و با مردم به صورت آنلاین ارتباطی مناسب نداشتند. با وجودی که حساب فیسبوک داشتند، اما با همکاران و دوستانشان از این طریق در ارتباط نبودند. واقعا از لینکدین استفاده نمی‌کردند. برخی‌شان از توییتر استفاده می‌کردند، اما به صورت فعال با مردم در ارتباط و همکاری نبودند.

این اشخاص بسیار بسیار سرشان شلوغ بود. نمی‌خواستند یک بستر ارتباطی مشخص برای ارتباط و تعامل با مردم داشته‌ باشند و عملا از ایده تعامل با همکاران در فیسبوک وحشت داشتند. آنها هیچ ایده ای در مورد Slack نداشتند و هیچ چیزی در موردش نشنیده بودند.

در نهایت تصمیم گرفتیم که با روش‌هایی قابل توجه، پلت فرم انجمن را از این حالت منفعل بیرون بیاوریم و آن را به اشخاص بشناسانیم و به زور قرار دادن محتوا و اطلاعات در آن و ارسال ایمیل روزانه، آن را فعال کنیم.

این درسی بزرگ از چشم‌انداز توسعه و محصول برای ما بود. اگر شما نیازهای کاربران خود را درک نمی‌کنید، نمی‌توانید در عرض یک روز به موفقیت برسید و نتیجه کارتان ارزشی نخواهد داشت.

 

3# انجمن را بر اساس کسب و کار خودتان ایجاد کنید

 فکر می‌کنید ایجاد انجمن نظیر فروم برای یک شرکت، در برابر پلت‌ فرمی نظیر Slack چه نکات مثبت و منفی دارد؟

اگر شما یک پلت‌ فرم داشته‌ باشید که کاربران بتوانند به آن وارد شوند و اشخاصی در وب سایتتان حضور داشته‌ باشند، قطعا به نفعتان خواهد بود.

با اینحال اگر محصول دیجیتالی روی وب ساییتان نداشته‌ باشید، به سختی می‌توانید مردم را جذب کنید که از سایتتان بازدید کنند. وب سایت‌هایی وجود دارند که محصولات مورد نظرتان را دارند اما هرگز در آنها ثبت نام نمی‌کنید. در حقیقت ارتباطات شما با اعضای انجمن، ریسک اصلی ایجاد انجمن است. بسیاری از پلت‌ فرم‌ها به شما اجازه نمی‌دهند که داده‌هایتان را با اعضای انجمنتان به اشتراک بگذارید. بنابراین اگر بعنوان مثال روی توییتر یک انجمن دارید، هرگز نباید برای بدست‌ آوردن نام و ایمیل اشخاص وقت بگذارید و اگر نیاز به تماس با افرادی داشتید باید خودتان با تک تک آنها آشنا و در ارتباط باشید.

آیا فکر می کنید که شرکت در یک انجمنی که قبلا ایجاد شده ارزشی ندارد و صرفا باید انجمن شخصی داشت؟

من صددرصد معتقدم مشارکت شرکت‌ها در یک انجمن بسیار ارزشمند است. یک مثال موفق از شرکتی که در زمینه انجمن بسیار خوب عمل کرده، شرکت MailChimp است. این شرکت روی انجمن بسیار سرمایه‌گذاری کرد، اما در سال 2011 رسما با شکست مواجه‌ شد چون متوجه شد که مردم بیشتر اوقاتشان را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراندند تا وب سایت آنها. بنابراین مدل انجمنش را تغییرداد و به موفقیت رسید و کسانی که این شرکت را می‌شناختند، می‌دانستند یک شرکت عالی است و از حقوق کاربرانش دفاع می‌کند.   

بنابراین شما از طریق چنین انجمن‌های موفقی می‌توانید با افراد آنها در تعامل باشید و خودی نشان‌ دهید. می‌توانید در پشتیبانی از انجمن مشارکت کنید و یا صرفا عضوی از آن باشید.

 

4# آینده انجمن

در گذشته، شما و سایر استراتژیست‌های انجمن، با این سوال موجه شدید که: “آیا IBM می‌تواند یک مدیر انجمن باشد؟”

با توجه به هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌های تکنولوژیکی در زمینه نحوه تعامل مردم با نرم‌افزار، انجمن‌ها و سایر موارد… در چند سال آینده، فکر می‌کنید چه چیزی بیشترین تاثیر را دارد؟ و آیا IBM حقیقتا می‌تواند یک مدیر انجمن باشد؟

سؤال خوبی است. یکی از مشتریان ما در حال حاضر به طرز جالبی توسط ربات‌هایی، برخی از عملکردهای مدیر انجمن را اتوماتیک کرده‌ است و تا حد زیادی اینکار هوشمندانه انجام می‌شود. این امکان به مدیران انجمن‌ها توانایی عملکردی وسیع را می‌دهد. برای مثال می‌توانند رباتی ایجاد کنند که کاربران جدید را به سایر کاربران بر اساس علاقمندی‌شان بشناساند. بنابراین ربات به کاربران فعلی یا کاربر جدید اعلام می‌کند که : “هی، این شخص با علائق شما منطبق است، فکر می‌کنیم بایستی او را ملاقات کنید.”

این امکان واقعا عالی و مفید است. در نهایت به جای نسخه‌های پیشرفته “چت با iGod”، شما می‌توانید AI و ربات‌ها را برای ارتباطات شخصی به خدمت بگیرید. این عالی است! آنها ابزاری فوق‌العاده هستند اما جای انسان را نمی‌گیرند. توانایی ما را وسیع‌تر می‌کنند اما به یاد داشته‌ باشید که هرگز نمی‌توانند جایگزین انسان در انجمن شوند.

منبع

 

شما هم سایت خوبی دارید، محصولات و خدمات خود را معرفی کرده اید و پلن های فروش را قرار داده اید، یا به دنبال کاربران هستید تا از وبسایت شما بازدید کنند، حتما در کنار این موارد هم محتوای خوبی برای وبسایت خود تولید میکنید. اما مشکل اینست که نمیتوانید کاربران خود را پیدا کنید، نمیدانید چرا کسی مقاله های شما را نمیخواند و ترافیک ورودی وبسایت شما بسیار پایین تر از حد انتظار است. این مقاله در زمینه افزایش ترافیک سایت پدید آمده است.

دستیابی به ترافیک سیل آسا و کاربران و خوانندگان فراوان، موفقیت و سربلندی وبسایت شما را هم رقم خواهد زد. شاید تا بحال مقالات زیادی را خوانده اید که عناوین آنها “دست یابی به ترافیک کاربران بیشتر” است و موضوعات کلی آنان در زمینه افزایش بازدید و دستیابی به کاربران بیشتر است. اما بعد از آن با مشکل دیگری روبرو میشوید: این تکنیک ها و روش های کارآمد توسط بسیاری از وبسایت ها و مدیران وبسایت ها استفاده میشود. بنابراین راه های پیش روی شما باید خلاقانه تر، کاراتر و بهتر باشند تا بتوانید بازدهی مفید بیشتری داشته باشید.

اگر به دنبال این راه کارها میگردید، درست آمده اید. با ما باشید تا در ادامه با برخی از این تکنیک ها آشنا شوید. در این مقاله ده راه کار و تکنیک تاثیر گذار را توضیح داده ایم که میتواند ترافیک را به وبسایت شما سرازیر کند. بیایید قبل از شروع کار، برخی از این تکنیک های همیشگی که اصول کار هستند را بررسی کنیم سپس سراغ استراتژی های افزایش و بازاریابی اینترنتی و موارد دیگر بگیریم.

اصول کار

1# تولید محتوای با کیفیت

مطمئنا این سخن را بارها و بارها شنیده اید. چون حقیقت دارد: تولید محتوای با کیفیتی که بتواند برای کاربران مفید باشد و اصول کیفی یک مقاله را رعایت کرده باشد، حتما در روابط بین شما و کاربران تاثیر بیشتری خواهد داشت. و کاری میکند که کاربران دوباره سراغی از شما بگیرند.

اما به سادگی چیزی که خواندید نیست. شما باید محتوای متفاوت تری نسبت به آنچه که وجود دارد تولید کنید. لزوما تفاوت ها نباید طوری باشند که شما را متمایز نشان دهند، بلکه باید آنها کاربردی تر بودن خدمات شما را توجیه کنند.
اصل کیفیت یک محتوا را کاربران میدانند، اگر نرخ ماندگاری یک مقاله شما بالا باشد در این صورت کیفیت داشته است که کاربران را نگه داشته و به مطالعه بیشتر وادار کرده است. در این صورت فقط یک محتوای بلند روی وبسایت خود بارگذاری کرده اید و …

اما مطمئن باشید پس از مطالعه کامل این مقاله خواهید توانست ایده ها و راه کارهای بیشتری برای اینکه چگونه آنها را انجام دهید خواهید داشت. اصل کار اینست که واقعا بخواهید در مورد آنچه که میدانید و میتوانید با کمال میل دست به کار شوید.

 

2# بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و رسانه های عمومی واقعا تاثیرات مهمی در روابط و افزایش کارآیی و فروش در اینترنت دارند، آنها کمک میکنند تا کسب و کار خود را گسترش دهید و همه اینکار ها را رایگان انجام دهید. میتوانید با استفاده از این شبکه ها که هر کدام مناسب وبسایت شما باشد، کاربران بیشتری را به وبسایت خود دعوت کنید، که نمونه های موفق آنها در کشور ما تلگرام است.

به هر حال، این مورد شاید وقت بیشتری را طلب کند تا بتوانید جمعی از کاربران خود را داشته باشید و آنها در دسترس شما باشند تا وبسایت خود را سریعا در اختیارشان قرار دهید. اما خوبی شبکه های اجتماعی اینست که اول بار بتوانید کاربران را به وبسایت خود بیاورید سپس این آنها هستند که بخواهند در وبسایت شما بمانند یا اینکه در وبسایت شما عضو شوند.

 

3# بهینه سازی برای موتورهای جستجو

استراتژی مناسبی در سئو وبسایت میتواند بهترین گزینه در ایران برای دستیابی به ترافیک باشد، معمولا کاربران از طریق جستجو با وبسایت ها آشنا میشوند، داشتن رتبه مناسب در گوگل میتواند رشد وبسایت شما را رقم بزند و البته شما را در بازی نگه دارد. از زمانی که گوگل تصمیم گرفته متواتر الگوریتم های جستجو و رتبه بندی وبسایت ها را بروزرسانی و با تغییرات همراه کند، یکی از بهترین استراتژی ها کار روی کلمات کلیدی طولانی است که اصل کلمه کلیدی شما را درون خود داشته باشد.

به هر حال، شما نباید به دنبال این باشید که حتما همه کلمات کلیدی را در همه جای مقاله خود استفاده کنید. محتوای باکیفیت از نظر کاربران تعیین میشود و نه اینکه صرفا روی کاغذ یک محتوای خوب بنویسید، به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت است که کاربران را در وبسایت نگه میدارد و آنها را ترغیب میکند تا دوباره هم به وبسایت شما باز گردند.

با نوسازی محتوا در 14 روز ترافیک سایت خود را 250% افزایش دهید

 

اگر شما میتوانید چندی موارد بهینه سازی محتوا را از روی کاغذ برداشته و وارد محتوا کنید عالی میشود اما به یاد داشته باشید که روی کیفیت محتوا تمرکز کنید نه اینکه کلمه کلیدی را به شدت در محتوای خود داشته باشید. این توصیه ها و نکات با دیگر اصول سئویی در ارتباط هستند که به شما کمک میکنند ترافیک ارزشمندی بدست بیاورید. افزونه سئو All In One SEO و SEO by Yoast برای همین کار طراحی شده اند و شما میتوانید از آنها برای اینکار خود نهایت استفاده را ببرید.

دوباره باید بگم که، تمامی این تاکتیک ها را هر کسی در وبسایت خود استفاده میکند، پس شما چطور میتوانید به ترافیک خوبی دست پیدا کنید؟

آفلاین شوید

گاهی اوقات نیاز است که از دنیای مجازی فاصله گرفته و وبسایت خود را در زندگی واقعی و دنیای بیرون معرفی کنید و ترویج دهید. آیا مشتریان شما میدانند که شما یک وبسایت هم دارید که میتوانند از آن خرید کنند؟ آیا مردمی که با شما در ارتباط هستند خبر دارند که شما یک وبسایت اینترتی راه اندازی کرده اید؟ یا اینکه کدام یک از اشخاصی که با آن ها در ارتباط هستید، میتوانند اینترنتی خرید کنند، یا اینکه آخرین خبرها را در مورد کسب و کار و شاید فعالیت شما پیگیری کنند؟

ترویج وبسایت شما در دنیای واقعی میتواند تاثیرگذار باشد. شاید در این کار حتی ایده هایی به ذهن شما برسد، روش هایی قابل لمس که میتواند روی ترافیک وبسایت شما تاثیر گذار باشند. در اینجا میتوانید چند ایده بامزه را ببینید، ایده هایی خلاقانه، فانتزی، تاثیر گذار و اینکه در نهایت میتوانند مارکت شما در دنیای واقعی ترویج دهند:

  • لوازمی طراحی کنید که برند شما را داشته باشند، فنجان های بزرگ قهوه، کیف و پیرهن  . . .
  • پوسترهایی خلاقانه طراحی کنید که هوش از سر آدم بپرانند با ایده های سورئالیم . . .
  • برخی از پست های وبلاگ خودتون رو راجب انرژی های مثبت و بخشش و لطافت در زندگی بنویسید و سپس پوسترها و مطالب وبلاگ خودتون را در فروشگاه یا و دفاتر تجاری بچسبانید.

با این فهرست بهینه سازی سایت میتوانید سایت خود را سئو کنید

4# شرکت در رویدادها

شرکت در رویدادها و همایش ها میتواند فرصتی بس عالی باشد و شما را به دیگران معرفی کند، این کار به شما کمک میکند روابط و شبکه ی جدیدی از مخابین و هم کلامان و کاربران را بدست بیاورید. این یک حرکت خوشایند است که در جلسات مردم شرکت کنید، آنها را راهنمایی کنید، با دیگران وارد بحث شوید و به رابطه هایی با ارزش دست پیدا کنید.

شرکت در رویدادها

مکاتبه یک حرکت شخصی و البته فیزیکی است که میتواند از هر پشتیبانی زنده و آنلاین دیگری که طرفین از طریق شبکه با هم در ارتباط هستند قدرتمندتر باشد. اگر یک همایش کنفرانس است، و شما نیز فرصت سخنرانی دارید، سخنرانی خود را انجام دهید، سپس آن را در شبکه های اجتماعی خود و علی الخصوص وبسایت خود بازنشر دهید.

 

5# از خانواده و دوستان خود بپرسید

خانواده و دوستان و آشنایان میتوانند بیشترین بازدید کننده وبسایت شما باشند، آنها میتوانند علاوه بر خیلی از کارها در مارکتینگ وبسایت شما، به شما کمک بسیاری کرده و با بالا و پایین رفتن استراتژی های شما آنها هنوز هم میتوانند نیروی خاصی در کنار شما باشند.

این استراتژی را درپیش گیرید: از خیلی دوستان خود و خویشاوندان تا جایی که ممکن است درخواست کنید، تا سه نفر از کسانی که میتوانند برای وبسایت شما منفعت داشته باشند را به وبسایت شما هدایت کنند. شاید از اینکه اینکار چقدر نتیجه بخش باشد شگفت زده شوید. اما چندبار از این تکنیک استفاده نکنید، شما باید از این تکنیک فقط یکبار استفاده کنید، البته بهتر است زمانی باشد که برنامه ترویج گسترده راه انداخته باشید.

داستان سُرای خوبی باشید

شاید شما هم داستان های خوبی دارید که میتوانید برای کاربران خود منتشر کرده و با آنها در میان بگذارید. بله قطعا اینطور هست هر کسی در آستینش داستان های خوبی دارد، شما داستان های خوبی که در طول زندگی داشته باشید را بیان کنید. بیان خوب میتواند از هر اتفاقی بهترین داستان را بسازد. این یک حرکت طبیعی است و یکی از تاثیرگذارترین راه های ارتباطی برای اشتراک گذاری دنیا و طرز فکری است که ما داریم، و میتوانیم مردم را هم از آنها بهره مند سازید.

همچنین این روش در ترویج برند و شناساندن آن به دیگران تاثیر گذاری خوب و مثبتی دارد. داستان های عالی هستند که میتوانند بهترین وبلاگ را از بین وبلاگ های خوب انتخاب کنند. اینجا چند زمینه یِ داستان سرایی داریم که میتوانید با دیگران به اشتراک بگذارید:

  • آخرین سفری که به یک همایش داشتید (که باعث بیشتر شناخته شدن کسب و کار شما شد، و همینطور مهم ترین درس هایی که یاد گرفتید)
  • داستان های موفقیت مشتریان محصولات شما از زبان خودشان
  • طرز تفکر شما درباره هنر ساخت و ساز و صنعت تولید چیست (تولید هرچیزی از دیجیتال تا فیزیکی)
  • کسب و کار شما محور خود را روی چه چیزی قرار داده و آیا این محور را تا چه میزان میتواند تغییر دهد

 

7# از تاثیرگذاری پرسش و پاسخ استفاده کنید

اگر با سرویس Quora آشنا باشید، میدانید که مردم ایده هایی مطرح میکنند و محققین، نویسنده ها و یا هر کسی میتواند به طرح مقالات خود در زمینه شرح یا پاسخ سوالات دیگران باشد، گرچه چنین سرویسی در ایران نداریم، اما خب راه اندازی یک بخش پرسش و پاسخ تحقیقاتی در این زمینه در وبسایت شما میتواند به اعتبار وبسایت شما اضافه کند.

البته این را در نظر داشته باشید که وقتی کاربران در Quora وبمسترانی را مشاهده میکنند که به طرح پاسخ و تحقیقات خود میپدازند، اعتبار آنان را بیشتر دیده و البته سعی در شناخت آنها هم دارند و این کار کمک میکند کسب و کار شناخته شود. جا ندارد بیشتر در مورد این سرویس صحبت کنیم اما میتوانید همین کار را با توئیتر نیز انجام دهید، میتوانید برخی سوالات کاربران خود را با پاسخ آنها و لینک به پاسخ کامل و تحقیقات در توئیتر منتشر کنید، میتوانید حتی دیدگاه های مثبت کاربران خود را نیز با این کار به اشتراک عموم بگذارید.

 

8# به یک گزارشگر کمک کنید

به یک گزارشگر کمک کنید

اصل این عبارت Help A Reporter Out و به اختصار HARO است، به این معنی که شما با خبرنگاری که در مورد بیزینس ها و کسب و کارها گزارش تهیه میکند تماس میگیرد، سپس پیشنهاد میدهید که موضوع مقاله وی میتواند با داستان امروز شما شکل گیرد. این کار فواید بسیاری دارد، شما میتوانید یک داستان خوب در مورد کسب و کار و برند خود نقل کرده و یک اشتراک گذاری اجتماعی و عمومی را نصیب شوید. این کار به شاید نهایتا چند ساعت به طول بیانجامد اما پس از گذشت آن و اتمام کار شما میتوانید شاهد این باشید که ترافیک خوبی را از این طریق بدست خواهید آورد.

 

9# وبلاگ نویسی مهمان

بله وبلاگ نویسی میتواند ارزش زیادی داشته باشد، تاثیرگذار است و تنها کافیست شما این کار را از راه درستی انجام دهید. مقاله های باکیفیت و مناسبی را در وبسایت های با Authority بالا که در حوزه وبسایت شما فعالیت میکنند شرکت دهید. این کار به شما کمک میکند که یک راه نفوذ برای خود ایجاد کنید. اما راه اشتباه در این زمینه این است که شما بخواهید که پست های مهمان خود را در آن وبسایت ها و انواع انجمن ها منتشر کنید تا فقط چند عدد بک لینک بگیرید.

و اشتباه دوم اینست که اجازه دهید تا دیگر وبلاگ نویس ها هم پست های خود را در وبسایت شما منتشر کنند، خب این موضوع میتواند روی روند تولید محتوای با کیفیت تاثیر بگذارد و در نتیجه دستیبای به کاربر و مخاطب جدید را در وبسایت شما کاهش میدهد.

 

10# وبینار ها

وبینار ها یکی از بهترین راه های ارتباط و اشتراک گذاری  اطلاعات شما با کاربرانتان است. مخطابین شما بسیار خوشحال خواهند شد که میتوانند از وبینار شما استفاده کنند، این کار اعتماد آنها به شما و اعتبار برند شما را بسیار بالا خواهد برد.

وبینار ها دقیقا چه هستند؟

Web Based Seminar یا سیمنارِ اینترنتی که تبدیل شده به وبینار Webinar و در یک کلام یعنی ارائه ی محتوای ویدیویی آموزشی که از طریق اینترنت به کاربران منتقل میشود. اگر بخواهید وبینار تهیه کنید، میتوانید با یک دوربین شروع کنید، و در وبینار خود در کلاس درس حضور داشته باشید، فعالیت های رایانه خود را به اشتراک بگذارید، از صدا و تصویر و متن استفاده کنید.

در یک کلام، وبینار میتواند کنفرانس ویدیویی شما باشد که تاثیر بسزایی در بازاریابی کسب و کار شما داشته، برای وبسایتِ برندِ شما، ارزش و اعتبار و اعتماد مخاطب را به ارمغان می آورد.

 

11# پادکست های خود را بسازید

همانند وبینار ها، پادکست ها هم سلا نفوذی شما بین مردم و مخاطبین هستند، دوست ندارید تا سخنرانی شما را کاربرانی که در همایش نیستند، بشنوند، اگر علاقه ای ندارید هیچ اما برای تولید ترافیک هم که شده باید پادکست های خود را تولید کنید، در سال میتوانید آلبوم پادکست خود را داشته باشید، سعی کنید اطلاعاتی جمع آوری کرده اید میتوانید هفته آخر ماه را برای تولید پادکست بگذارید، سپس سر ماه پادکست را در وبسایت خود منتشر کنید.

پادکست های خود را بسازید

از راه های دیگری که میتوانید پادکست خود را ترویج دهید، آن را در وبلاگ خود برای پخش زنده قرار دهید، در کانال ها و گروه ها ارسال کنید و در انجمن ها هم میتوانید به کاربران پیشنهاد دهید. اگر در همایشی سخنرانی کرده اید، میتوانید سخنرانی خود را هم به عنوان پادکست در اختیار کاربران قرار دهید. تفاوت پادکست شما با وبینار شما در این است یکی تلویزیون کاربر و دیگری رادیوی کاربر است، پس کاربر میتواند از هر دو استفاده خوبی داشته باشد، وقت تلویزیون باید پای آن بنشیند ولی با پادکست یا کانال رادیوی شما حتی میتواند هنگام رانندگی هم آن را داشته باشد.

خلاصه پادکست ها را از دست ندهید. اما زمان پادکست ها را صعودی قرار دهید و از همان اول پادکست طولانی منتشر نکنید. پادکست های هیجان انگیز و متمرکز بهتر از پادکست های طولانی و خسته کننده ای هستند که موضوع اول را نیمه تمام رها کرده و موضوع دیگری را انتخاب میکنند و در حالت کلی پراکنده صحبت میکنند. در نهایت پادکست خود را گوش کرده و روی کیفیت آن کار کنید. حال پای میز کار خود نشسته و این مواردی که آموختید را بررسی کنید، آنها را روی کاغذ آورده و از همان اول تا آخرین گزینه، تمام موارد، نحوه اجزا و زمانی که برای بازدهی آن قرار داده اید را بنویسید

سپس دست به اجرای استراتژی خود بزنید، مطمئن باشید اگر با حوصله، برنامه ریزی و البته صبر و دقت این کار را انجام دهید، میتوانید بهترین استراتژی مناسب برای وبسایت خود را پیدا کنید. لازم نیست استراتژی وبسایت شما و همسایه یکی باشد، بلکه این شما هستید که با استراتژی و استفاده از آن میتوانید وبسایت خود را بهتر کنید.

موفق باشید

چند قانون بازاریابی اینترنتی که باید هر مدیر سایتی از آنها اطلاع داشته باشد.

سلام دوستان؛

اصولا رقابت در هر عرصه ای وجود دارد حال اگر بدون هیچ مقدمه ای بخواهید وارد رقابت بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی شوید شاید در این منجلاب نه اینکه موفق نشوید حتی متوجه یک ضرر بزرگ هم باشید.

به هر حال اینبار شما را با 10 قاون مهم در بازاریابی اینترنتی آشنا خواهیم کرد که هر کسی باید به آنها توجه داشته باشد. اما نکته مهم اینست که همیشه برای کار خود برنامه و استراتژی یا همان چینش مهره اختصاصی داشته باشید. با ما همراه باشید…

 

1# قبل از هر چیزی بشنوید10 قانون بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی که باید بدانید

این شنیدن همان فیدبک نیز هست. در واقع به نوعی شما باید دریابید که مخاطبین پس از استفاده یا مطالعه
محتوای شما چه عکس العمل هایی دارند. آیا چیزی که شما در محتوای خود داشته اید را مهم تلقی کرده اند یا اصلا در بحث های مختلف در گروه ها و فروم های مختلف به بحث کردن بپردازید و  دریابید که چیزی برای آنان مهم است. پس از اینکه دریافتید که کاربران و مخاطبان به چه چیزی اهمیت میدهند میتوانید برنامه بهتری برای جلو رفتن داشته باشید.

 

2# تمرکز کردن خصیصه بهتر بودن نیز خواهد بود10 قانون بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی که باید بدانید

مسلما آچاری که با نام آچار فرانسه میشناسیم همیشه مهره ها را به خوبی به دندان نخواهد کشید. اگر کمی با این آچار کار کرده باشید خواهید فهمید که شاید بیشتر مواقع نتواند جواب گوی نیاز شما باشد. به همین دلیل نیاز دارید تا آچاری را تهیه کنید که فقط میتواند یک مهره را باز کند. به این ویژگی تمرکز یا تخصص میگویند. هنگامی که شما در هر زمینه ای یکم مهارت داشته باشید خوب است اما اینکه در هیچ زمینه ای تخصص کامل نداشته باشید نمیتوانید کاری از پیش ببرید. اصل موضوع هم اینست که هر کسی نمیتوایند همزمان در هر چیزی مهارت کافی داشته باشد. پس شما هم از این قانون استثنا نخواهید بود و مسلما باید تخصص خود را انتخاب و آن را روز به روز کامل تر کنید.

 

3# کیفیت اولویتی بیشتر از کمیت دارد

فکرش را بکنید که به 10.000 نفر یکی از محصولات دیجیتالی وبسایت خود را فروخته اید در این صورت 10.000 فروش موفق داشته اید. اما اگر این محصول با این آمار فروش کیفیت راضی کننده ای نداشته باشد این 10.000 مشتری را تقریبا برای همیشه از دست داده اید. اما به جای ده هزار فروش به ده هزار مشتری که فقط یکبار از وبسایت شما خرید خواهند کرد، میتوانید هزار مشتری داشته باشید که حاضر هستند بیشتر محصولات شما را امتحان کنند. تازه از این گذشته آوازه کیفیت همیشه سریع تر از آمار فروش جای خود را بین مردم باز کرده است.

 

4# نسبت به آینده بدبین نبوده و صبور باشید

همیشه در بیرون از دنیای مجازی وقتی صحبت از تکنولوژی و فناوری و بازار وابسته به آی تی و اینترنت میشود، همه با خود فکر میکنند که حتما پول سازی و در آمد با اینترنت و IT آسان و سیل آسا سریع و قدرتمند است. اما در اینترنت همیشه نتایج زمان زیادی را نیاز دارند تا حاصل شوند چه این نتیجه پول سازی باشد یا اینکه یک محصول باشد یا رتبه ی فروش یا رتبه ی محبوبیت و شناخت در بین کاربران، بنابراین نیاز است تا رسیدن به مراحل بالاتر حرکتی محکم ولی با صبر و پشتکار داشته باشید.

 

5# همه جوانب را در نظر بگیرید

اینکه همه مثل هم فکر نمیکنند و مثل هم انتخاب نمیکنند درست است. اما تا بحال فکر کرده اید که کسانی که یک انتخاب دارند باز هم ممکن است شبیه هم فکر نکنند. یک تلفن همراه خوب را در نظر بگیرید مسلما همه ی قطعات و درجه کارایی این تلفن بالاتر از بقیه نیست بنابراین اولویت ها دلیل انتخاب هستند. حال اگر شما هم از فرایند جمع بندی یا ترکیب استفاده نکنید نمیتوانید حرکت خوبی داشته باشید. به این صورت که سعی کنید میانگین برتری ها را بیشتر کنید تا اینکه قسمتی را رها کرده و قسمتی را به اوج خود برسانید. این ترکیب و تلاش برای خوب نگه داشتن همه جوانب دامنه ی بیشتری از مشتری ها را در بر دارد.

 

6# رابطه ها میتوانند به شناخت کمک کنند

یک مدیر موفق، سخنران موفق یا یک مشاور را در نظر بگیرید که جلسه ها و همایش های متعددی در سراسر کشور برگزار میکند. چه میشد اگر در یکی از سخنرانی هایش از یکی از محصولات شما تعریف کند. اگر چنین اتفاقی انجام پذیرد مطمئنا شما یک تبلیغ بزرگ را به راحتی انجام داده اید. بله کسانی که در این مشاوره حضور داشته باشندحداقل یکبار هم شده به کسب و کار شما نگاهی انداخته و احتمال زیادی دارد که یکی از محصولات شما را امتحان کنند.10 قانون بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی که باید بدانید

منظور از قاون ششم اینست که در زندگی کاری خود سعی کنید که حداقل باکسانی که میتوانند جایگاه بزرگ خود را با شما نیز تقسیم کنند باشید. کسانی که برای خود جایگاهی دارند و محصول شما میتواند برای آنها و البته مخاطبین آنها مفید باشد.

 

7# محتوای خود را با ارزش آن حفظ کنید

اگر بخواهید زمان زیادی را صرف این کنید که در شبکه های اجتماعی و فروم ها و در بین بحث ها بخواهید فقط صحبت از محصولات خود داشته باشید نمیتوانید کاری از پیش ببرید. بالاخره کسانی هستند که به محض شنیدن تبلیغات شما و مواجه شدن با صحبت های تکراری، دست از تحقیق در این مورد برداشته و حتی اگر زمانی به این محصول نیاز داشته باشند شاید سراغی از محصول شما نگیرند. در کشور ما شاید هر کسی محتوای خوبی تولید نمیکند اما اگر بتوانید محتوایی تولید کند که بتواند ارزش کلمه محتوا را به یدک بکشد حرکت رو به جلوی خوبی داشته اید. به نظر می رسد تولید محتوایی که خوب باشد سخت بنظر می رسد بنابراین محتوای مناسب تولید کنید.

 

8# پشتیبانی و همراهی مشتریان در مسیر استفاده از محصولات

اگر میخواهید مشتریان فراوانی داشته باشید که با یکبار خرید از شما پشیمان شوند از همین امروز بدانید که شرکتی را نمیتوانید بنا کنید. اصل کار اینست که شما مشتریان وفاداری گرد هم بیاورید. از این رو هنگامی که مشتری از شما خرید میکند اگر کار با محصول را نمیداند باید به وی کمک کرده و پشتیبانی انجام دهید. اگر محصولات شما نیازی به پشتیبانی ندارند پس هنگامی که مشتری شما نیازی داشته باشد در سریع ترین زمان برای وی این کار را انجام دهید. در شبکه ها و در گفت و گو همیشه از مشتریان خود نامی برده و از آها تعریف و تمجید کنید.

 

9# بروز باشید و همگام با نیاز حرکت کنید

بالاخره هر روز سطح چیزهایی که در حال مشاهده آنها هستیم، به درجه بالاتری صعود میکند. باور کنید محتوایی که شاید یک سال پیش تولید و ارائه شده شاید اصلا قابل مقایسه با روال امروزی نباشد. بنابراین مطالبی که ارائه میکنید اگر آموزشی هستند علاوه بر بروز بودن و بار دانش کافی برای آموختن به دیگران، باید در کنار آن در دسترس کسانی که در آموزش نیاز دارند راهنمایی شود نیز باشید. به این ترتیب علاوه بر اینکه محتوای مناسبی ارائه نموده اید توانسته اید به منبع مناسبی برای کسب اطلاعات بروز در فهرست کاربران تبدیل شوید.

 

10 قانون بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی که باید بدانید

10# رفتار شما رفتار کاربران نسبت به شما را نیز می سازد

اگر شما انتظار دارید که کاربران محتوای وبسایت شما را مطالعه کرده و بخواهند با ذکر منبع در وبسایت خود درج کنند یا اینکه در مورد آن در فروم های گوناگون صحبت کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند باید بدانید که اگر بخواهید این کارها انجام شود و انتظار شما برآورده شود باید شما هم تا حد امکان بخشی از صحبت های خود در شبکه ها و منابعی که برای کاربران قابل دسترسی است را به کاربران، روابطی که بین شما و کاربرانتان است.