کاربر جدید هستید ؟ ثبت نام کنید


ورود

پسورد خود را فراموش کردید ؟

اکانت دارید ؟ وارد سایت شوید


ثبت نام

چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟

چگونه از گوگل آنالیتیکس Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی اینترنتی داشته باشیم؟

غالبا امروزه بخش بزرگی از اینترنت روی دوش بزرگترین شرکت اینترنت محور دنیا یعنی گوگل است. گوگل ابزارهای زیادی برای کمک به وبمسترها دارد نمونه برتری از آنها گوگل آنالیتیکس Google Analytics است. در مورد گوگل آنالیتیکس یک اینفوگرافیک با نام استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس تهیه کرده ایم. امروز میخواهیم استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس در بازاریابی اینترنتی را ببینیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوگل آنالیتیکس سری بزنید به مقاله ای که فقط در مورد این سرویس تهیه شده است:

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]

آموزش کار با گوگل آنالیتیکس

[/box]

 

گوگل، سرویسِ گوگل آنالیتیک Google Analytics خود را در سال ۲۰۰۵ فعال کرد و از آن میتوان برای زیر سئو سایت، نظر داشتنِ سایت، اطلاعات عمومی مخاطبین وبسایت، مرورگر و دستگاه های آنان استفاده کرد. همچنین می توان با آن عکس العمل این کاربران در مواجه با سایت و رفتار کلی و بازدید و فعالیتشان را در سایت بررسی کرد. این سرویس خیلی زود مورد استقبال کاربران و وبمستران قرار گرفت اما امکاناتی که داشت نه به دقت امروز بود نه به کیفیت و گستردگی اکنون.

از گوگل آنالیتیکس که نام های دیگری چون گوگل آنالیتیکز، آنالیزگر گوگل و سیستم تجزیه و تحلیل گوگل و حتی واکاو گوگل نیز نام برده شده است. در استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس میتوان مقاله های زیادی را مطالعه کرد اما اینبار به طور مختصر، اصل موضوع را با شما در میان خواهیم گذاشت.

اینفگوگرافیک چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟

چگونه از گوگل آنالیتیکس Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم

دستیابی به رشد بازدهی بازاریابی با تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل

۸۰% از کاربران از سیستم آنالیتیکس گوگل اشتباه استفاده میکنند چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی - 80% از کاربران از سیستم آنالیتیکز گوگل اشتباه استفاده میکنند

گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی را در اختیار ما قرار میدهد که میتوان بری افزایش نرخ تبدیل از آنها استفاده مفیدی داشت

مرحله #۱ : چگونه با سیستم تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید؟

با تکنیک های سئو و برگه های فرود بهینه سازی شده ترافیک ارگانیک را افزایش دهید

چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی - آنالیتیکز گوگل را به ابزارهای وبمستری گوگل متصل کنید قدم #۱ : گوگل آنالیتیکس را به ابزارهای وبمستری گوگل متصل کنید

قدم #۲ : از گزارش های سئو در گوگل آنالیتیکس برای سنجش کلیک کلمات کلیدی کاربران استفاده کنید

قدم #۳ : نرخ کلیک بر رتبه را با استفاده از کلملت کلیدی هدف در عنوان مقاله ها و توضیحات متا افزایش دهید

نرخ کلیک بر رتبه خود را نکته هایی که در ادامه گفته شده است میتوانید به راحتی افزایش دهید

چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی - نرخ کلیک بر رتبه خود را نکته هایی که در ادامه گفته شده است میتوانید به راحتی افزایش دهیدقدم #۱ : بهتر است عناوین را ۵۵ حرف نوشته و توضیحات متا را تا ۱۵۶ حرف ترغیب کننده بنویسید

قدم #۲ : مطمئن شوید که اطلاعات شما توجه اصلی خود را معطوف به کلمه کلیدی اصلی کرده باشد که ترافیک اصلی خود را از آن دارید

قدم #۳ : مجاب کردن کاربر به کاربردی بودن محتوا. در این روش شما باید کاربران خود را برای کاربردی بودن کلمه ای که آن را جستجو کرده اند قانع کنید


۲۰ % کلمه های رتبه بندی شده در رتبه ۱ تا ۴ بیشتر از ۲۰ درصد نرخ کلیک در رتبه را صاحب شده اند


۸% کلمه های رتبه بندی شده در رتبه ۵ تا ۶ بیشتر از ۸ درصد نرخ کلیک در رتبه را صاحب شده اند

 
۳% کلمه های رتبه بندی شده در رتبه ۷ تا ۱۰ بیشتر از ۳ درصد نرخ کلیک در رتبه را صاحب شده اند

 

مرحله #۲ : افزایش ترافیک ورودی ارگانیک با استفاده از ترافیک منبع: گزارش کلمات کلیدی

[tie_list type=”starlist”]

  • اول، ۱۰ کلمه کلیدی پیدا کنید که ترافیک کنونی را هدایت میکنند 

[/tie_list]

در اینجا ۵ نکته برای ترافیک بیشتر را قرار داده ایم

نکته #۱ : از کلمات کلیدی به عنوان متن جایگزین تصاویر استفاده کنید

نکته #۲ : برای نام تصاویر وبسایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید

نکته #۳ : مطمئن شوید که توضیحات و عناوین نیز همان کلمات را برای دستیابی به رتبه مناسب، در خود دارند

نکته #۴ : از آنها به عنوان انکور تکست برای لینک سازی داخلی استفاده کنید، البته با تغییر برای پنالتی نشدن

نکته #۵ : برای کلمات کلیدی که ترافیک بیشتری را برای خود ایجاد کرده اند محتوای بهتر و بیشتری تولید کنید

مرحله #۳ : روی دریافت ترافیک بیشتر و اضافی از طریق برترین منابع خود با استفاده از منابع برتر گزارش ارجاع ها زمان بیشتری صرف کنید
چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی - #3 : روی دریافت ترافیک بیشتر و اضافی از طریق برترین منابع خود با استفاده از منابع برتر گزارش ارجاع ها زمان بیشتری صرف کنید

برای نمونه: برترین سایت های ارجاع دهنده، مانند انجمن های فعال و گروه های اشتراک لینک

قدم ۱# : روی موارد مرتبط با محتوای خود زمان بیشتری صرف کنید

قدم ۲# : زمان بیشتری روی پیدا کردن موضوع برای مقاله های با ارزش صرف کنید

قدم ۳# : بیشتر محتوای خود را در انجمن ها و اجتماع ها به شکلی که اسپم نباشد منتشر کنید

برترین وبلاگ های ارجاع دهنده:

قدم ۱#: روابط دوستانه خود با کاربران را پرورش داده و مکان های گسترش و ترویج بیشتری پیدا کنید

قدم ۲#: وبلاگ نویسی مهمان را دوبرابر کنید. اگر در ماه یک پست در سایت های دوستان منتشر می کنید، آن ها را تا ۳ یا ۴ پست افزایش دهید

برترین شبکه های اجتماعی ارجاع دهنده:

قدم ۱#: زمان بیشتری را صرف کار کنید روی شبکه اجتماعی که مناسب کسب و کار شما هستند

قدم ۲#: تکنیک ها و مقاله هایی را که دقیقا ترافیک بیشتری دارند را پیدا کرده، و آنها را امتحان کرده و بیشتر کنید

قدم ۳#: روی دوبرابر کردن محتوای مخصوص کانال ها و شبکه های ارتباطی شما و هواداران خود تمرکز کنید

برای هر منبع ارجاع دهنده که آنها را نمی شناسید، دقیقا بررسی کنید منبع در چه زمینه ای است و چرا ترافیک ارجاع میدهد، سپس سعی کنید ارجاع به وبسایت خود را دو برابر کنید

 

مرحله #۴ : با نظر خواهی از کاربران و بازخورد های مشتریان دست به تولید محتوای مناسب تری بزنید

چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی - 4#: با نظر خواهی از کاربران و بازخورد های مشتریان دست به تولید محتوای مناسب تری بزنیدقدم #۱: برترین مقالات را در وبسایت خود پیدا کید

قدم #۲: از توسعه دادن یک مقاله استفاده کنید و  سعی در تولید خواسته ی کاربر داشته باشید

قدم#۳: روی این تمرکز کنید که دقیقا و کاملا کدام محتوا و مقاله است که روابط کاربری و زمان ماندگاری کاربر در سایت را میتواند افزایش دهد

از گزارش بازدید استفاده کنید

قدم ۱#: بهترین زمان ها برای ارسال پست را با استفاده از پر ترافیک ترین روزها پیدا کرده و دریافت ترافیک را کنترل کنید

قدم ۲#: کانال ها  و شبکه های اجتماعی که بیشترین ترافیک را پس میدهند بیشتر ترویج و گسترش دهید

 

مرحله #۵ : با سیستم تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل یا گوگل آنالیتیکس نرخ تبدیل وبسایت خود را افزایش دهید؟

بخش های مزاحم مسیر را شناسایی و حذف کنیدچگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی - با سیستم تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل یا گوگل آنالیتیکز نرخ تبدیل وبسایت خود را افزایش دهید؟

قدم #۱: ترافیک دقیق را از طریق تجزیه و تحلیل منبع، مکان و دستگاه و … بررسی کنید

قدم #۲: قسمتی از ترافیک را به صفحه فرود مخصوصی هدایت کنید

قدم #۳: با قیف تجزیه و تحلیلی، سقوط میانگین نرخ تبدیل از صفحه فرود را بدست بیاورید

از روش های بهینه سازی تبدیل برای بهینه سای و اصلاح لینک های ضعیف استفاده کنید

قدم #۱: از ابزارهای پرسمان در نقاط مرگ استفاده کرده و از کاربران بپرسید چرا میخواهند سریعا صفحه را در این قسمت و نقاط ترک کرده و توجهی به بدنه وبسایت نداشته باشند

قدم #۲: بر پایه ی بازخورد ها، یک تست آ/ب را برای آدرس نقاط هدف راه اندازی کنید

قدم #۳: همین کارها را در قیف تجزیه و تحلیل برای تمام نقاط مرده انجام دهید

 

مرحله #۶ : تجربه کاربری را از طریق گزارش بخش موبایل بهبود ببخشید

چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی - مرحله #6 : تجربه کاربری را از طریق گزارش بخش موبایل بهبود ببخشیدبررسی کنید که کاربران موبایل شما دقیقا در در کجا بیشترین نرخ پرش  و کجا بیشترین نرخ ماندگاری داشته و دارند 

از این داده ها برای تعیین کاربردی تر شدن موبایل استفاده کنید

قدم #۱: بررسی کنید آیا سایت شما رسپانسیو است و در هیچ قسمتی خرابی در نمایش به وجود نیاید

قدم #۲: آمار دستگاه های با بیشترین نرخ پرش را بدست بیاورید

قدم #۳: نقاط مرگ را بدست آورده و با تست آ/ب راهکارهای مختلف را آزمایش کنید

 

مرحله #۷ : از گزارش های سفارشی برای هر بررسی استفاده کنیدچگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی - مرحله #7 : از گزارش های سفارشی برای هر بررسی استفاده کنید

قدم #۱: همبستگی های بررسی ها که در دیگر گزارش ها در دسترس نیستند را فعال کنید

قدم #۲: گزارشی را برپا کنید که پیگیری های آن مربوط به استفاده از ویژگی های جدید وبسایت است

قدم #۳: ارزش مردم برای بازدید و استفاده از این ویژگی های جدید را تعیین و مشخص کنید

قدم #۴: بر اساس نتایج بدست آمده عمل کنید

برترین ارجاع دهنده ها را با گزارش های ارجاع بهینه سازی کنید

قدم #۱: با برترین ارجاع دهنده های خود وارد همکاری و خرید و فروش و تخفیف شوید

قدم #۲: سپس این همکاری و تخفیفات دو طرفه را به کاربران تازه ظهور کرده نمایش دهید

قدم #۳: برای هر ارجاع مشخصی پیغام های مشخص خوش آمد گویی و تبریک تهیه کرده و نرخ تبدیل و ماندگاری را افزایش دهید

 

مرحله #۸ : سفارشی سازی محتوا و پیشنهادات با استفاده از گزارش های کاربرانچگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی -مرحله #8 : سفارشی سازی محتوا و پیشنهادات با استفاده از گزارش های کاربران

قدم #۱: هر نوع موثر و ترجیح داده شده ای از محتوا و تخفیف ها را پیدا و آنها را مشخص کنید

قدم #۲: برای هر بخش تقسیم شده، یک چرخه تکرار، هدف بندی شده و تجربه مجزا قرار دهید

 [tie_list type=”starlist”]

  • خریداران می گویند که آها فروشگاه سفارشی سازی شده را به فروشگاه های معمولی ترجیح میدهند

[/tie_list]

این بود اینفوگرافیک ما در مورد استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس (;

امیدواریم با مطالعه کامل این اینفوگرافیک و مقاله زین پس بتوانید استفاده بهتری از گوگل آنالیتیکس در زمینه بازاریابی و فروش بهتر محصولات خود داشته باشید. اگر دیدگاهی در این مورد دارید، چرا آن را ننوشته و نظر خود را در این  مورد اعلام نکنید! همین الان میتوانید دوستان خود را هم از این مقاله مطلع کرده تا آنها هم از آن استفاده کنند.