میموس

با این فهرست بهینه سازی سایت میتوانید سایت خود را سئو کنید

با این فهرست بهینه سازی سایت میتوانید سایت خود را سئو کنید

ما یک فهرست بهینه سازی سایت داریم که برای تمام مشتریان استفاده می کنیم و واقعا هم عالی کار می کند. شما هم دنبال بهینه سازی سایت خود هستید؟

سایت Proven.com اخیرا از این چک لیست برای بهینه سازی سایت خود و بهبود ترافیک و بازدید استفاده کرده که ترافیکش را در مدت 6 هفته، 48.7% بهبود بخشیده است. مقاله امروز ما تصمیم دارد گام به گام به شما نشان دهد که سایت proven.com چطور این کار را کرده است؟

اما ابتدا، یک آشنایی مختصر

چند هفته قبل ازطرف سایت proven.com یک محقق به نام Sean Faconer به من پیغام داد، من تنها یک خبرنامه برای لیست ایمیل های Backlinko فرستادم،  این خبرنامه سه مقاله محبوب بازاریابی محتوای من در سال 2016 را فرستاده بود.
با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
Sean به ایمیلم پاسخ داد و گفت که از تکنیک های من استفاده کرده و جواب خوبی گرفته:
با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
من واقعا تحت تاثیر بازاریابی محتوای Sean قرار گرفته بودم. همین طور متوجه چیزهایی در سایت ابزارهای سئو شدم که Sean را از صفحه اول گوگل دور نگه داشته بود،  فکری به ذهنم رسید:

ایمیل برایان دین به سین
Sean پاسخ داد:

موافقیت یسن برای همکاری با دین
همراه ما باشید تا بفهمید چه اتفاقی رخ داد.

بیایید نتایج فهرست سئو که Sean استفاده کرد را ببینیم. وقتی Sean از چک لیست من استفاده کرد، ترافیک ارگانیک موتور جستجویش سر به آسمان گذاشت. ترافیک ارگانیک سایت proven.com فقط در مدت سه هفته به 48.7% رسید.
ترافیک ارگانیک سایت proven.com به 48.7% فقط در مدت سه هفته رسید
اما این فقط شروع کار بود. بعد از 6 هفته ترافیک ارگانیک سایت proven.com به 88.3% رسید.
بعد از 6 هفته ترافیک ارگانیک سایت proven.com به 88.3% رسید.
الان می توانید ببینید که یک چک لیست سئو یا فهرست بهینه سازی سایت چقدر می تواند موثر باشد، وقت آن است که من پروسه 7 مرحله ای چک لیست خودم را شرح دهم:

مرحله #1: صفحه های با وزن مرده را حذف کنید.

گوگل اخیرا اعلام کرده است که سایت های بزرگ با هزاران صفحه می توانند برای سئو نامناسب باشند. پاسخ گوگل (Gray Illyes) این بود:

گوگل اخیرا اعلام کرده است که سایت های بزرگ با هزاران صفحه می توانند برای سئو نامناسب باشند. پاسخ گوگل (Gray Illyes)
در گام اول چک لیست، من باید مطمئن می شدم که تمام صفحات سایت من عالی هستند یا نه. در حقیقت، backlinko هرماه حدود 150000 بازدید کننده یکتا تولید می کند. آن هم تنها با وجود 33 پست:

SEOchecklist_MIMOS_8
چطور امکان دارد؟ به خاطر اینکه من بر کیفیت 100% تمرکز کردم. علیرغم این حقیقت که روش کیفیت بر کمیت آشکارا کار می کند. من سایت های بسیار زیادی را برای دست و پنجه نرم کردن با صفحات با وزن مرده را بازدید کردم.

صفحات با وزن مرده مانند:

[tie_list type=”checklist”]

  • صفحه تگ ها و دسته بندی وردپرس
  • پست های تاریخ گذشته بلاگ
  • پست های کم کیفیت بلاگ
  • صفحات محصول تجارت الکترونیک با فروش صفر
  • صفحات بایگانی
  • محتواهای نازک و محتوای تکیه کلام ها
  • صفحه های با سرویس قدیمی

[/tie_list]

و همان طور که دیدید،  گوگل گفت که صفحات با وزن مرده می توانند به تلاش های سئو شما صدمه بزنند. بسیار خب، حالا به Sean برمی گردیم: در مورد مثال proven.com محتوای بلاگ آنها خشک بود اما آنها تعداد زیادی صفحات با وزن مرده داشتند.  در حقیقت سایت آنها حدود 48000 صفحه ایندکس شده در گوگل داشت.

برگه های ایندکس شده سایت proven.com توسط گوگل
چون Proven.com یک دیوار مشاغل آنلاین است، تعداد زیادی لیست های شغلی معلق قدیمی در همه جا داشتند.

 لیست های شغلی معلق قدیمی
لازم به ذکر نیست که صفحات پروفایل شرکت هایی هم بودند که برای ماه ها شغلی را پیشنهاد نداده بودند. همین طور،  این صفحات هم ایندکس می شدند:

ایندکس شدن پروفایل شرکت های استخدام کننده
که آنها هم هزاران صفحه با وزن مرده می سازند. من این صفحات را به Sean معرفی کردم و او سریع این صفحات را حذف یا مسیردهی مجدد کرد.

آدرس دهی برگه های حذف شده

آدرس دهی برگه های تکراری

در مجموعه Sean باید 10.000 صفحه را حذف و یا آدرس دهی مجدد می کرد. بعد از انجام آن، الان سایت Sean پاک شده و وقت آن است که سایت به خاطر صفحاتی که حذف شده بودند تعمیر شود.

مرحله #2: اصلاح مشکلات سایت و خطاها

در این مرحله من آستین هایم را بالا زدم و با دست و پنجه نرم  کردن با تکنیک های مسایل سئو سایت Proven.com  تمرکز به طور خاص روی موارد زیر:

[tie_list type=”checklist”]

  • از دست دادن تگ های عنوان یا دوبرابر شدن آنها
  • دوبرابر کردن تگ های توصیفی
  • لینک های بریده شده
  • تصاویر که Alt text نداشتند
  • صفحاتی که توسط Robot.txt بلاک شده اند.
  • بیشتر از 300 آدرس دهی مجدد که می بایست همه از نوع انتقال301 باشد.

[/tie_list]

دراین فهرست سئو شما باید دنبال هر مسئله تکنیکی که کاربرد سئو را خدشه دار میکند باشید. من از ممیزهای سایت RavenTool`s برای پرده برداشتن از مسایل سایت proven.com استفاده کردم. چون در مرحله قبل حدود 10000 صفحه حذف شده بود، الان صفحات زیادی برای پاک سازی نداریم. در حقیقت یک دلیل برای اینکه شما صفحات وزن مرده را در مرحله اول پاک کنید این است که انجام پردازش ها خیلی راحت تر و ساده تر خواهند شد. تنها مشکلی که من پیدا کردم این بود:

لینک های بریده همه جا بودند…درست کردن لینک های شکسته
برخی تصاویر هم اصلا متن جایگزین نداشتند…
استفاده از متن جایگزین برای تصاویر
و عنوان هایی که تکراری بوند باید درست می شدند

اصلاح عنوان هایی که در سایت تکراری هستند
و Sean تمام این خطاهای سایت را ظرف 24 ساعت حل کرد،
با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
خطاها اصلاح شدند.

مرحله #3: بهینه سازی صفحات با اولویت بالا با سئوی درون صفحه

بسیاری از مردم که سایت های بزرگ را اداره می کنند فکر می کنند که چطور می توانیم هزاران صفحه را بهینه سازی کنیم؟ ماه ها زمان می برد، به همین دلیل آنها اصلا طرف بهینه سازی سایت شان نمی روند. خوشبختانه نیاز نیست که هر تک صفحه را درون سایت تان بررسی کنید،  فقط 10 صفحه مهم اول را انتخاب کنید و تمام همتتان را روی این 10 صفحه بگذارید. در این مثال من از Sean خواستم که 5 تا 10 صفحه مهم برترش را برای من ارسال کند و Sean آنها را ارسال کرد:

بهینه سازی صفحات با اولویت بالا با سئوی درون صفحه
تعدادی از صفحات مهم Sean پست های وبلاگ بودند، مثل این:

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
بقیه صفحات خدمات دهی بودند مثل این صفحه خانگی:

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
روشن است که توصیه های من برای هر صفحه که روی آن کار می کردم متفاوت بود. اما در کل،  من تکنیک هایی از (راهنمایی های بزرگ من برای سئو داخل صفحه) استفاده کردم.

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
محتواهای Sean اکنون به خوبی بهینه سازی شده اند و من فقط نیاز دارم که تعداد کمی ترفند اضافه کنم. برای مثال،  بیایید نگاهی به اینکه من چه تغییراتی روی پست های Sean انجام دادم.

بهینه سازی شکل ظاهری مقاله
اول از همه از Sean خواستم که شاخص کلیدی (Questions to ask references) را به بدنه مقاله اش اضافه کند.
استفاده از عنوان در محتوا
همچنین از او خواستم که کم کم کلمه های کلیدی مشابه (LSI (business references را در محتوایش وارد کند.

استفاده از کلمات قرابت معنایی در محتوا LSI
الان محتوای Sean از لحاظ کلمه کلیدی هم بهینه سازی شده است،  وقت آن رسیده که به سمت شاخص رتبه بندی جدید که الان مهمترین چیز است برویم.

مرحله #4: بهینه سازی برای CTR

ابتدا نرخ کلیک مقاله در گوگل را بررسی می کنیم: بیایید از CTR شروع کنیم، به نظر من هیچ شکی نیست که گوگل از CTR برای رتبه بندی های تک استفاده می کند. یعنی هر نتیجه ای که در گوگل نشان داده شده اگر کلیک بیشتری دریافت کند باز هم توانسته رتبه ای بهتر کسب کند و نزد گوگل محبوبتر می شود (این کار به مرور زمان اتفاق می افتد) – در این جا یک نقل قول از یک مقاله تحقیقاتی که توسط گوگل منتشر شده است آورده شده است:

بهینه سازی نرخ کلیک مطالب
چطور می توانیم شانس دریافت کلیک بیشتر سایت Sean را بهبود بدهم؟

مثالم را با پست زیر شروع می کنم:
بهترین ممقاله را برای نوسازی محتوا انتخاب کنید
شکل این صفحه در گوگل اینطور بود:
اصلاح توضیحات متای پست

بد نبود اما می توانست بهتر هم باشد،

اکنون من قصد دارم که توضیح بدهم که چطور کلیک بیشتری برای این مطلب دریافت کردم:

اول نگاهی به کلمات تبلیغات برای پیدا کردن کلمات کلیدی مثل “job board” انداختم و متوجه شدم که اغلب اعداد خاصی از “job board “در تبلیغات آنها لیست شده است:
کلمه کلیدی بهتری استفاده کنید
و همچنین متوجه شدم هیچ کدام از آنها از واژه “niche talent” استفاده نکرده اند.  بنابراین از Sean خواستم که عنوان مطلبرا به ” 100+ job boards for job seekers and recruiters” تغییر بدهد و توضیحات تگ اش را هم به “find the best job boards on ..” تغییر دهد. در اینجا می توانید نتیجه ای که گوگل نشان داد را ببینید:
با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
و الان CTR صفحه برای آن شاخص کلمه کلیدی 4.88% است، 64.1% بیشتر از قبل…
نرخ کلیک بهتر برای پستی که توضیحات و عنوان آن اصلاح شده
خیلی خوبه نه؟ الان وقت آن است که من به Sean کمک کنم که نتایج گوگل را به جذب کننده کلیک تبدیل کند.

مرحله #5: کاهش میزان اضافه گویی ها و بهبود dwell time ( سیگنال های تجربی کاربر )

گوگل توجه زیادی به سیگنال های تجربی کاربر دارد،  به عبارت دیگر گوگل نمی خواهد مردم از سایت شما مثل برق بگذرند. اگر بازدید کننده ها وقت بیشتری بگذرانند و کلیک های زیادی انجام دهند، گوگل رتبه شما را بهبود خواهد بخشید. سوال این است که شما چطور می توانید سایت تان را برای سیگنال های تجربی کاربر بهینه سازی کنید؟

می دانید بالای صفحه شما میلیون ها دلار ارزش دارد به همین دلیل است که شما باید از فضاهای خالی غیرضروری در محتوایتان اجتناب کنید. بنابراین از Sean خواستم این فضا را 50% کاهش بدهد و همچنین سایت proven.com پیوندهای ریزه میزه ناوبری هم داشت:

بهینه سازی رابط کاربری سایت
پیوندهای ریزه میزه برای سایت های تجاری مناسب هستند اما برای یک وبلاگ ضروری نیستند. پس از Sean خواستم آنها را حذف کند. همچنین پست های وبلاگ proven.com عکس های خیلی بزرگی در اول هر پست داشتند که ظاهر بدی داشت

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
شاید از نظر بازدید کننده ها این خیلی خوب و هنری باشه اما عکس به این بزرگی محتوای خوب Sean را به زیر خط برده بود، پس از Sean خواستم از عکس های کوچک تر در کنار محتوا استفاده کند که خواننده ها را مدت بیشتری در سایت نگه دارد. این یک مثال از Backlinko است.
با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
Sean قالب پست اش را به شکل زیر تغییر داد:

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
سپس من پست مقدمه های بلاگ Sean را چسبناک کردم. مقدمه های پست بلاگ نباید طولانی باشد. در واقع اگر شما خواننده را در مقدمه از دست بدهید، آنها را برای همیشه از دست داده اید، اما اگر شما یک نفر را با یک مقدمه شرطی نگه دارید، آنها خیلی بیشتر مایل می شوند که به گوشه و کنار سایت تان سرک بکشند. برای مثال من مقدمه Sean را از این:
مقدمه بهتری برای مقاله بنویسید به این تغییر دادم:

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
من دقیقا چه چیزهایی را عوض کردم؟ من اول جمله هایی از مقدمه که واضح و کلی بودند را حذف کردم

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!

و محتوا را قالب دهی کردم و تنها در هر پاراگراف 1 تا 2 جمله قرار دادم، این کار خوانایی محتوا را بهبود می بخشد.

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!

این طراحی و بهبود مقدمه میانگین زمان درون صفحه ای سایتproven.com را 12.2% بهبود بخشید: این ماندگاری بیشتر یعنی نرخ پرش کمتر

 

بهینه سازی مقاله نرخ پرش کمتری دارد

مرحله #6: سرعت سایت را بهبود ببخشید.

مطالعات اخیر ما از یک میلیون نتایج جستجوی گوگل نشان می دهد که ضریب همبستگی قدرتمندی بین سرعت سایت و رتبه بندی وجود دارد.

ضریب سرعت سایت و رتبه سایت در گوگل
بدون در نظر گرفتن این حقیقت که گوگل گفته است که آنها از سرعت سایت به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند سرعت سایت برای سئو مهم است.  در این چک لیست من ابتدا سایت را تحت Google page speed تست کردم:

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
سپس سرعت بارگذاری سایت را با GTMetrix.com تست کردم، من از هر دو این ابزار ها استفاده کردم چون ابزار گوگل تنها به صفحات HTML نگاه می کند و GTMetrix در عمل صفحه سایت را بارگزاری می کند و سرعت آن را می سنجد. روی هم رفته،  سایت Sean خیلی خوب و سریع بارگذاری می شد. تنها مشکل این بود که عکس ها به خوبی بهینه سازی نشده بود.

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
یکبار که او عکس ها را بهینه سازی کرد ( با سایزبندی مجدد آنها و ابعاد مشخص دادن در HTML)، سرعت سایت به مقدار قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرد.

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!

مرحله #7: ساخت و انتشار یک پست آسمان خراش

در آخر فهرست بهینه سازی سایت، همه چیز را باید با تکنیک آسمان خراش بسته بندی کنیم. بله محتوای آسمان خراش شما با ترافیک و پیوندسازی کمک می شود و آسمان خراش شما عنکبوت های گوگل را تشویق می کند که سایت شما را بازدید کنند. اکنون Sean متوجه شد که اغلب رتبه بندی محتوا برای کلمات کلیدی مثل “job description” و “job description template ” بین متوسط تا بهترین بودند. برای هیمن باید مطلبی آسمان خراش برای این کلمات می نوشت.

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
و سازندگان این توصیف های شغلی از عکس های محبوب کلیشه ای مثل این استفاده کرده بودند:
با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
و اینجا بود که Sean فهمید می تواند کارهای بهتری کند، مثلا او تمام توصیفات شغلی را در یک صفحه وارد کرد:

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
و یک سیستم فیلتر توصیفات شغلی ساخت:
با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
Sean تعدادی کامنت هم بابت این سیستم فیلترینگ دریافت کرد که نشان از مفید بودن آن داشت:
با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
Sean اطلاعات مفیدی در توصیفات شغلی مثل حقوق و … اضافه کرد. Sean از عکس هایی مناسب با هر شغل استفاده کرد و سعی کرد از عکس های کلیشه ای استفاده نکند.

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!

پست های Sean چطور عمل کردند؟ چون محتوای Sean عالی شده بودند یک جهش عالی در ترافیک سایت ایجاد کردند:

با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
پست های Sean جایگاهی در صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی “job description” کسب کرد:
با این چک لیست سئوی ترافیک ارگانیک خود را 48.7% بهبود ببخشید!
وقتی Sean پست آسمان خراش را انتشار داد آخرین تکنیک را هم استفاده کرد و در این مرحله بود که ترافیک ارگانیک موتور جستجو به 80% افزایش یافت:

با تکنیک آسمان خراش ترافیک ارگانیک موتور جستجو به 80% افزایش یافت

حالا نوبت شماست، شما راجع به این چک لیست چی فکر می کنید؟ آیا فکر میکنید که یک چک لیست سئو مانند این میتواند همچنان که برای محتوای وبسایت های مختلفی پاسخ مفیدی داشته و در بهینه سازی سایت های ایرانی هم به کار گرفته شود. به نظر شما صرف زمان برای افزایش کیفیت محتوا و استفاده بهتر از سئو در کشور ما هم ارزش دارد؟ به این سوالات چه پاسخی میدهید. با شروع یک بحث میتوانید با دیگر کاربران در این مورد به گفتگو بپردازید.

Comments
  • سئو سایت ۱۳۹۶-۰۶-۱۰

    خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب کاربردی

    Reply
  • اپ دی ۱۳۹۶-۰۶-۰۷

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

    Reply
Post a Comment

جلوگیری از اسپم *