چندین وقت است که به در وب‌سایت خود محصولی را می‌فروشید اما هنوز درآمد زیادی ندارید؟
بعد از آن همه تلاشی که برای رتبه وب‌سایت کرده‌اید، هنوز هم رقبای شما در جایگاه بالاتری قرار دارند؟
به نظرتان وقت آن نیست که از کسی کمک بگیرید؟

نگران نباشید! تقریبا تمامی کسانی که کسب ‌و کار آنلاین دارند و از طریق وب‌سایت به مخاطبان خود خدمات می‌رسانند با چنین مشکلاتی روبرو هستند و با شما هم دردند! اگر محصولاتی که در وب‌سایت خود ارائه می‌دهید درخواست بالایی داشته باشد، احتمال وجود رقیب نیز بیشتر می‌شود.

قطعا هر کدام از رقبا نیز برای بهبود رتبه سایت خود تلاش می‌کنند. به همین ترتیب بعد از آن همه کارهایی که برای بهینه سازی وب‌سایت کرده‌اید ممکن است باز هم به نتیجه دلخواهتان نرسید و آدرس وب‌سایتتان در صفحه اول گوگل ظاهر نشود. در این شرایط کمک گرفتن از یک مشاور سئو شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت مشاوره سئو و خدماتی که از آن دریافت می‌کنید توضیح دهیم تا اگر زمانی قصد کمک گرفتن از یک مشاور سئو را داشتید، بدانید دقیقا چه سوالاتی باید از او بپرسید.

مشاوره سئو چیست؟

وقتی هرکاری می‌کنید وب‌سایتتان بین نتیجه اول و دهم گوگل قرار نمی‌گیرد، مثل این می‌ماند که شما در فضای وب گم شده باشید و هیچ راهی را برای رسیدن به خانه خود پیدا نکنید. در این شرایط داشتن یک نقشه راه کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود بتوانید راه‌های پیش رویتان را تشخیص دهید و به خانه برگردید. استفاده از مشاوره سئو حرفه ای سایت دقیقا مانند همان نقشه‌ ایست که راه را به شما نشان می‌دهد.

مشاور سئو کیست؟یک مشاور سئو با استفاده از مهارت و تجربه‌هایی که دارد، شما را برای رسیدن به صفحه اول گوگل راهنمایی می‌کند. او با بررسی مشکلات وب‌سایت و در نظر گرفتن اهداف آن، راهکارهای مختلفی را پیشنهاد می‌دهد که در نهایت موجب دیده شدن وب‌سایت و افزایش ترافیک می‌شود. به عنوان مثال کسی که خدمات مشاوره سئو ارائه می‌دهد، می‌داند که صفحه دسته‌بندی کالاهای یک وب‌سایت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و کالاها در آن به چه صورتی نمایش داده شوند تا بازخورد بیشتری داشته باشند.

مشاور سئو، استراتژیست سئو، سئوکار، این ها چه فرقی با هم دارند؟!

بسیاری تفاوت این سه کلمه را نمی‌دانند و گاهی آن ها را با یک دیگر اشتباه می‌گیرند. اما شما که می‌خواهید برای بهبود کسب‌ و کار آنلاین خود از یک متخصص کمک بگیرید، بهتر است فرق سئوکار، استراتژیست سئو و مشاور سئو را بدانید.

استراتژیست سئو به یک کسب ‌و کار اینترنتی که قصد رشد و افزایش نرخ فروش خود را دارد، کمک می کند یک استراتژی درست و هدفمند برای وب‌سایت خود داشته باشد.

او بر اساس نتایجی که از بررسی بازار، آنالیز رقبا و تحقیق کلمه کلیدی به دست می‌آورد، به صاحبان وب‌سایت نشان می‌دهد چه زمان و چه کاری را باید انجام دهند. همینطور درباره نحوه راه‌اندازی کمپین لینک سازی نیز افراد را راهنمایی می‌کند. اما دیگر درگیر جزئیاتی مانند محتوای وب‌سایت، لینک‌های کانونیکال و به طور کلی سئو داخلی نمی‌شود.
از طرفی دیگر مشاور سئو دارندگان وب‌سایت را در همه زمینه‌ها و فعالیت‌هایی که مربوط به بهینه سازی سایت می‌شود راهنمایی می‌کند. او با بررسی همه جانبه وب‌سایت، راه حل‌هایی برای رفع آن ها ارائه می‌دهد. بعد از آن بر اساس نوع بیزنس و اهدافی که دارد، راهکارهایی پیشنهاد می‌دهد تا وب‌سایت از رقبای خود جلو بیافتد و رتبه بالایی کسب کند.
سئوکار در زبان فارسی به تمامی افرادی گفته می شود که در زمینه سئو فعالیت دارند. هر کدام از مشاور و استراتژیست سئو می‌تواند یک سئوکار باشد. بنابراین لفظ سئوکار یک عنوان کلی است که به افراد متخصص و فعال در حوزه بهینه سازی وب‌سایت گفته می‌شود.

یک مشاور سئو سایت چه مهارت هایی دارد؟

 

همان طور که گفته شد، وظیفه یک مشاور سئو سایت، دادن مشورت به صاحبان وب‌سایت‌ها درمورد تمامی شاخه‌های سئو است. بنابراین در کنار تجربه چندین ساله، باید دانش و اطلاعات زیادی را درباره جنبه‌های مختلف سئو داشته باشد. کسی که خود را به عنوان مشاور سئو سایت معرفی می‌کند، باید دارای مهارت‌های زیر باشد:

  • آشنایی کامل با انواع کسب ‌و کارهای اینترنتی و راه‌های رشد آن ها
  • به روز بودن در فاکتورها و الگوریتم‌های گوگل
  • شناخت کافی درباره ساختار محتوایی وب‌سایت و رعایت قوانین سئو در آن
  • آشنایی با سیستم های مدیریت محتوای مختلف
  • تعیین یک برنامه هدفمند برای ایجاد لینک های داخلی و خارجی
  • آنالیز کامل سایت‌های رقیب و بررسی نحوه بکاربردن کلمات کلیدی توسط آن ها
  • آشنا بودن با فاکتورهای تاثیرگذار بر روی تجربه کاربری و نحوه بهبود آن
  • رفع اشکالات صفحات وب‌سایت و درست کردن خطاهای رایج مانند 404، ریدایرکت 301 و …
  • دانش کافی درباره کدنویسی CSS و HTML
  • آشنا بودن با شبکه اجتماعی مختلف و نحوه فعالیت در آن ها
  • انجام پیگیری‌های لازم و بررسی نتایج اقدامات انجام شده و بازخورد کاربران
  • دادن پاسخ‌های شفاف و واضح به سوالات شما

خدمات مشاوره سئو سایت شامل چه مواردی می‌شود؟

خدمات مشاوره سئو سایت شامل چه مواردی می‌شود؟

تمامی راه حل و راهکارهایی که مشاوران سئو یا شرکت‌هایی که خدمات مشاوره سئو حرفه ای سایت ارائه می‌دهند، بر اساس مشکلات وب‌سایت، نوع بیزینس و اهداف آن است. اما به طور کلی می توان گفت یک مشاور سئو:

  • شما را با فاکتورهای سئو آشنا می‌کند و نحوه بکار بردن آن ها را آموزش می‌دهد.
  • به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی هدفمند، کم رقیب و متناسب با زمینه کاری وب‌سایتتان را انتخاب کنید.
  • تکنیک‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کند که با آن ها بتوانید رتبه خوبی از گوگل کسب کنید.
  • از همان ابتدای راه‌اندازی سایت، نحوه طراحی آن را بر اساس قوانین و اصول سئو آموزش می‌دهد.

از مشاور سئو چه سوالاتی را باید بپرسیم؟

حالا که به پایان مقاله می‌رسیم، احتمالا تا به اینجای کار پی برده‌اید که برای رفع بسیاری از مشکلات وب‌سایتتان به کمک یک مشاور seo نیازمندید. اما قبل از آن که به دنبال چنین فردی بگردید و او را استخدام کنید، باید با پرسیدن چند سوال مهم و کلیدی، سطح مهارت و تجربه او را بسنجید. سپس تصمیم بگیرید که می‌خواهید از کمک‌های او استفاده کنید یا خیر. در ادامه به ده تا از سوال های کلیدی اشاره می‌کنیم.

از مشاور سئو چه سوالاتی را باید بپرسیم؟

  1. چند سال سابقه در ارائه خدمات مشاوره سئو سایت دارید؟
  2. تا به حال به بهبود رتبه کدام وب‌سایت‌ و کسب و کارها کمک کرده‌اید؟
  3. چه کلمات کلیدی را در صفحه اول گوگل آورده‌‌اید؟
  4. آیا قبلا بر روی مشکلاتی که وب‌سایت من دارد، کار کرده‌اید؟
  5. آیا درباره نوع و زمینه کاری بیزینس من اطلاعی دارید؟
  6. آیا سایر کسب و کارهایی که در زمینه یکسان فعالیت می‌کنند می‌شناسید؟
  7. آیا درباره وضعیت کسب و کار در شهری که من در آن زندگی می‌کنم می‌دانید؟
  8. آیا می‌توانم دائما در جریان اقدامات انجام شده بر روی سایت و روند پیشرفت آن قرار گیرم؟
  9. آیا می‌توانید به طور تقریبی مدت زمان انجام این پروژه را تعیین کنید؟
  10. چطور هزینه‌های مشاوره را برآورد می‌کنید؟

در مشاوره سئو سایت چه سوالاتی را از شما می‌پرسند؟

دانستن این که در جلسه مشاوره seo از شما چه سوالاتی پرسیده می‌شود، دید بهتری را از این جلسات به شما می‌دهد. همچنین، باعث می‌شود با آمادگی بیشتری با مشاور سئو خود دیدار کنید و برای پاسخ به سوالات او درنگی نداشته باشید. از جمله سوالاتی که در جلسه مشاوره سئو از شما پرسیده می‌شود به شرح زیر است:

  1. هدف اصلی سایت چیست و چه خدماتی در آن ارائه می‌شود؟
  2. آیا تا به حال از سئوکاران و شرکت‌های دیگر کمک گرفته‌اید؟
  3. تا چه میزان با اصول سئو آشنایی دارید؟
  4. آیا کلمات کلیدی خاصی برای وب‌سایت مدنظر دارید؟
  5. تا به حال چه اقداماتی برای بهبود سئو وب‌سایت انجام داده‌اید؟
  6. در کدام کلمات کلیدی از گوگل رتبه گرفته‌اید؟
  7. آیا به سرچ کنسول و یا گوگل آنالیتیکس وب‌سایتتان دسترسی دارید؟

خدمات مشاوره سئو سایت در میموس چگونه است؟

سئو میموس

بسیاری از شرکت های سئو، خدمات جداگانه‌ای را به مشاوره سئو اختصاص می‌دهند. اما برخی دیگر در کنار سایر خدمات، به مشتریان خود مشاوره می‌دهند و آن ها را راهنمایی می‌کنند. اگر سری به صفحه خدمات سئو میموس زده باشید، می‌بینید که در این مجموعه ما خدمات ویژه‌ای را برای مشورت دادن به مشتریانمان درنظر گرفته‌ایم. به طوری که در این صفحه تمامی انواع مشاوره seo مانند مشاوره انتخاب صحیح کلمات، مشاوره ساختار و سرعت سایت، مشاوره نحوه محتوانویسی و … به همراه هزینه و مدت زمان انجام آن ذکر شده است.

همیشه و در هر کاری مشورت گرفتن از افراد باتجربه و آگاه می‌تواند ما را چندین مرحله جلو بیاندازد. در مبحث سئو نیز، مشاوران با دادن راه حل و راهنمایی در زمینه های مختلف سئو، نقش زیادی را در بهبود رتبه یک وب‌سایت و افزایش ترافیک آن ایفا می‌کنند. شما هم احتمالا برای رفع ایرادات وب‌سایت و رونق کسب و کارتان به کمک یک مشاور سئو سایت احتیاج دارید. اما قبل از آن یادتان نرود سوالاتی را که در این مقاله مطرح کردیم یک بار دیگر مرور کنید!

5/5 (1 دیدگاه)

حمید اسماعیلی زاده

عضویت در خبرنامه و دانلود رایگان کتاب ها

در خبرنامه میموس عضو بشید تا علاوه بر آموزش های اختصاصی سئو؛ همین الان تمام کتاب هارو به صورت رایگان براتون ارسال کنیم!

نظر شما چیه؟

دیدگاه خودتون راجع به مقاله رو با ما به اشتراک بزارید.