تکنیک‌های سئو محتوا در سال 2019

زمان مطالعه: 12 دقیقه
تکنیک های سئو محتوا در سال 2019

این روزها بازار تولید محتوا بسیار داغ شده است. تولید محتوا در واقع قلب تپنده وب سایت‌های مخاطب محور است. هر چه کیفیت مطالبی که در یک وب سایت منتشر می‌شوند بیشتر باشد، گوگل هم رتبه بهتری در نتایج جستجو برای وب سایت در نظر می‌گیرد. اگر بخواهید در این زمینه فعالیت کنید یا برای وب سایت خودتان محتوا تولید کنید ممکن است از خودتان بپرسید:

چطور می‌توانم یک محتوای با کیفیت تولید کنم؟

چه فاکتورهایی در کیفیت محتوا تاثیرگذارند؟

اصلا سئو محتوا یعنی چه؟

تولید محتوا بر اساس اصول سئو به چه معناست؟

تولید محتوای سئو پسند چیست؟

نگران نباشید! ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد سوالات شما و همینطور تکنیک‌های سئو در سال 2019 و روش‌های تولید محتوا سئو شده را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

کاریکاتور محتوای خوب

برای برخی از افراد نوشتن محتوای سئو شده و نوشتن محتوای کاربردی و تاثیر گذار برای مخاطب مثل دو راه سخت و مجزا به نظر می‌رسد. ما کاملا با این مسئله مخالفیم زیرا می‌توان با استفاده از کلمات و جملات صحیح آن هم در موقعیت مناسب، محتوایی تولید کرد که هر دو سمت قضیه را به خوبی هندل کند. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم چطور این کار را انجام دهید. در واقع یاد می‌گیرید چطور با رعایت تنها 5 مرحله، محتوایی تولید کنید که باعث شود سایت‌تان مثل ستاره‌ای دنباله‌دار در آسمان صفحه اول گوگل بدرخشد و بهترین رتبه را از آن خود کند. پس اگر بدنبال راهی برای تولید محتوای باکیفیت هستید این مقاله را از دست ندهید چون به صورت تخصصی برای آموزش تولید محتوا نوشته شده است.

تکنیک‌های سئو محتوا در سال 2019

“ای کسانی که از تاریخ یاد نمی گیرید محکوم به تکرار اشتباهات خود هستید”

این نقل و قول در نوشتن محتوای سئو شده نیز کاملا صدق می‌کند.

تکنیک‌های سئو حوزه‌ی تولید محتوا در سال 2019 به دلیل بروز رسانی‌های الگوریتم‌های گوگل بخصوص الگوریتم پاندا Panda Algorithm (ماموریت پاندا بررسی محتوای خوب و بد در وب است) و الگوریتم مرغ مگس خوار (ماموریت مرغ مگس خوار درک مفهوم و استخراج معنی از محتواست) به طور کلی با شکل قدیمی آن متفاوت است. از این رو پیش از اینکه با این تکنیک‌های جدید آشنا شویم بهتر است فلش بکی به تکنیک‌های سئو محتوا در سال 2001 بزنیم.

تکنیک‌های سئو محتوا در سال 2001

تکنیک های سئو محتوا در سال 2001در این بخش می‌خواهیم درباره تکنیک‌های بهینه سازی محتوا در سال 2001 صحبت کنیم، اینکه رازهای سئو در آن سال‌ها چه بود و بهترین روش‌های سئو در آن زمان چه بوده است. از سال 2001 تا کنون تکنیک‌های سئو دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. در طی این سال‌ها بخشی از تکنیک‌های سئو که بدلیل بروز رسانی الگوریتم‌های موتورهای جستجو منسوخ شده‌اند و دیگر کاربردی ندارند و کنار رفته‌ و تکنیک‌های جدید جای آنها را گرفته‌اند و همینطور تکنیک‌هایی که هنوز هم کاربرد دارند و می‌توان از آنها استفاده کرد باقی مانده‌اند. در ادامه نگاهی به نکات سئو محتوا در سال 2001 می‌کنیم سپس تغییرات آن تا سال 2008 را بررسی می‌کنیم و نهایتا به زمان حال یعنی سال 2019 بر می‌گردیم و نکات کلیدی سئو محتوا را بررسی می‌کنیم.

1. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا Keyword Stuffing

شما می‌توانید با تکنیک تکرار کلمه کلیدی (به انگلیسی: Keyword Stuffing) بهترین رتبه را در موتورهای جستجو بدست آورید! البته اگر در اواخر دهه 90 میلادی تا اوایل سال 2000 سایت داشتید! در آن زمان رتبه بندی به کمک تاکتیک کلمات کلیدی واقعی بود و هنوز کاربرد داشت.در آن سال‌ها موتورهای جستجو به کمک انواع تگ‌ها و کلمات کلیدی استفاده شده در متن محتوای سایت ها، نتایج را رتبه بندی می‌کرند. اما امروزه این تکنیک دیگر کاربردی ندارد و کاملا منسوخ شده است.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه سئو Yoast SEO

کاریکاتور کیورد استافینگ

پس اگر هنوز می‌خواهید از این تکنیک استفاده و نتیجه بگیرید یا سئوکارتان این روش را پیشنهاد می‌دهد باید بگوییم که سخت در اشتباهید! استفاده از این تکنیک به راهی جز اسپم شناخته شدن سایت‌تان و جریمه شدن توسط گوگل ختم نمیشود.

2. تکرار بیش از حد انواع مختلف کلید واژه

این گزینه را با ذکر یک مثال توضیح می‌دهیم. فرض کنید کلمه هدف شما “ژاکت قهوه ای” باشد و از عباراتی مثل:

  • انواع ژاکت قهوه ای
  • ژاکت‌های قهوه ای
  • ژاکت قهوه با شلوار
  • جنس ژاکت قهوه ای

و مثال‌هایی از این قبیل و بطور کلی تعداد زیادی کلمات کلیدی مختلف که همه آنها کلمه کلیدی اصلی (در مثال ما ژاکت) را داشتند در محتوای خود استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی خام و همچنین استفاده از انواع کلمات کلیدی که یک مفهوم را می‌رساندند بخشی از تکنیک‌های سئو در سال 2001 بود. در این تکنیک توجه خاصی به تراکم کلیدواژه کلیدی نمی‌شد!

زیاده روی در استفاده از کلیدواژه

این امر امروزه برا گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از این رو پیشنهاد می‌کنیم حتی به استفاده از این روش فکر هم نکنید! ما قبلا توضیح داده ایم که چرا چگالی کلمه کلیدی در محتوا برای گوگل مهم است. همچنین در جریان باشید که این موضوع با قضیه کلمات کلیدی دنباله دار یا طولانی فرق می‌کند. ما قبلا روش صحیح استفاده از کلمات کلیدی دنباله دار توضیح داده ایم. پس بد نیست سری به آن بزنید و این دو مبحث را با هم اشتباه نگیرید.

3. استفاده از کلمه کلیدی در دامنه و ساب دامنه و تاثیر آن در سئو

یک زمانی استفاده از کلمه کلیدی در دامنه و زیر دامنه تاثیر زیادی بروی رتبه بندی سایت داشت و سایت‌هایی
با همین تکنیک در جستجوی گوگل رتبه می‌گرفتند و برای مدتی هم در همان رتبه باقی می‌ماندند.

آدرس‌هایی مثل:                                             تهرانژاکت.com

این سایت‌ها دقیقا مشخص کرده‌اند که کجا میخمواهند فعالیت کنند و چه کاربرانی را هدف گرفته‌اند. چنین سایت‌هایی که کلمه کلیدی را در سطح دامنه استفاده می‌کنند، مانند مثال بالا، مشخص شده که میخواهد چه لوکیشنی را هدف بگیرند و برای چه جستجوهایی در گوگل بالا باشند. پیش از اینکه گوگل متوجه این موضوع شود سایت‌های بسیاری از این طریق موفق به کسب رتبه در صفحه اول شده بودند اما وقتی گوگل از ماجرا بو برد با یک آپدیت بزرگ به نام Exact Match Domain رتبه تمام سایت‌ها را زیر و رو کرد! البته هنوز وب سایت‌هایی هستند که با نام دامنه کاملا تطبیق داده شده با حوزه فعالیت‌شان کار میکنند اما اگر می‌خواهید به تازگی یک نام دامنه برای سایت‌تان کسب کنید پیشنهاد ما اینست که طرف این دست از نام‌های دامنه نروید و از گزینه‌های دیگر مثل نام برندتان استفاده کنید. این موضوع در برندینگ سایت شما نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
استفاده از هدینگ و ساب‌ هدینگ یا ریزتیترها در سئوی محتوا و افزونه وردپرس Yoast SEO

4.بهینه سازی محتوای سایت برای گوگل و کاربران

در سال 2001 روش سئو محتوا برای موتورهای جستجو و کاربران مختلف بود به اینصورت که سئوکارها یک بخش از محتوا را برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو سئو می‌کردند و این بخش از چشم کاربران پنهان می‌ماند و دلیل اینکار هم این بود که با تکرار کلمات کلیدی باعث آزار کاربر نشوند و این کار باعث نشود نرخ پرش یا به اصطلاح بانس ریت Bounce Rate سایت بالا رود و کاربران سایت را ترک کنند. بخش دیگر محتوا را هم برای کاربران بهینه سازی می‌کردند.

تکنیک‌های سئو محتوا در سال 2008

اما در سال 2008 مسئله سئو کمی پیشرفته‌تر شد و انواع الگوریتم‌های رتبه بندی به وجود آمدند! (البته بازهم کامل و دقیق نبودند)

1. کلمات کلیدی و جایگاه صحیح آنها در متن

انطباق دقیق کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف هنوز هم کاربرد داشت و سئو کارها در حال ساخت صفحات منحصر به فرد برای کلماتی که مفهوم یکسانی داشتند بودند. بعنوان مثال کلماتی مانند ژاکت آبی و شلوار آبی می‌توانند دو صفحه متفاوت داشته باشند. جالب اینجاست که ژاکت آبی و ژاکت‌های آبی هم می‌توانستند دو صفحه جداگانه داشته باشند. در سال 2008 این تکنیک سئو کاربردی و موثر بود.

2. تاثیر دامنه و ساب دامین در سئو

آنها هنوز در موتورهای جستجو جولان می‌دادند و بر سئو سایت تاثیر گذار بودند و بحث‌های زیادی در مورد انتخاب کلمه کلیدی و استفاده در نام دامنه می‌شد.

3. بهینه سازی محتوا با استفاده از بک لینک

از آنجایی که در سال 2008 لینک‌ها قدرتمند‌تر از سیگنال‌های برگه‌ها شده بودند تولید محتوا برای دریافت لینک بسیار ارزشمند بود. در واقع هنوز هم دریافت بک لینک از ارزش بالایی برخوردار است. ما قبلا درباره تکنیک‌های لینک سازی صحبت کرده‌ایم.

تکنیک‌های سئو محتوا در سال 2019

یک دهه دیگر که جلو برویم به سال جاری یعنی 2019 می‌رسیم. جایی که الگویتم‌های گوگل حسابی پیشرفته شده‌اند و به همین سادگی‌ها به سایتی در صفحه اول نتایج جستجو رتبه نمی‌دهند. در ادامه تکنیک‌هایی درباره سئو محتوا به شما آموزش می‌دهیم که با توجه به آنها می‌توانید محتوایی یک سر و گردن بالاترین از رقبای خود تولید کنید.

1. تولید محتوا مبتنی بر سئو

از آنجایی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائما در حال بروز رسانی و هوشمند شدن هستند (علی الخصوص موتور جستجوی گوگل)، اگر می‌خواهید برای محتوای خود رتبه بگیرید باید نکاتی را که موتورهای جستجو برای تولید محتوای خوب از شما می‌خواهند را رعایت کنیم. که مهمترین آنها میزان کیفیت محتوا است.
برای کسب رتبه‌ای خوب برای مطالب سایت‌تان آن هم به صورت طولانی مدت باید دست به کار شوید و شروع به نوشتن محتوایی کنید که هم بر اساس قوانین الگوریتم‌های موتورهای جستجو باشد (می توانید برای نوشتن محتوای گوگل پسند از تکنیک‌های سئو کلاه سفید استفاده کنید) و هم به شکلی باشد که بتواند نظر کاربر را به خود جلب کند (این بخش بستگی به خود شما، میزان اطلاعات‌تان در زمینه‌ای که می‌نویسید و کاربران هدفتان دارد.)

2. تطبیق دادن کلمات کلیدی با هدف کاربر از جستجوی 

به جای تمرکز روی ژاکت آبی، خرید ژاکت آبی و یا ژاکت آبی ارزان، رنک گرفتن برای آنها، بهتر است روی آن عباراتی که کاربر از آن‌ها برای جستجو استفاده میکند، تمرکز کنید. گوگل امروزه نتایج خود را بر اساس جستجوی معنایی (به انگلیسی: Semantic Search) رتبه بندی می‌کند از این رو باید از عباراتی استفاده کنید که توسط کاربران واقعی برای رسیدن به مقصد در کادر جستجو نوشته می‌شود. جستجوی مفهومی آنقدر پیچیده و جذاب است که پیشهاد میکنم حتما تکرار میکنم حتما نگاهی به مقاله آن بیاندازید! گوگل واقعا مثل یک انسان هر چیزی که در کادر جستجو بنویسید را متوجه میشود! (به خصوص به زبان انگلیسی)

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
چک لیست سئو 2019 | کامل‌ترین راهنمای سئو در سال جدید

گراف دانش برای پیاز

قبلا اگر در مورد پیاز در گوگل جستجو می‌کردید، گوگل عکس چند پیاز را به شما نشان میداد، اما الان یک گراف دانش و مشخصات دقیق انواع پیاز را اضافه کرده است. این همان جستجوی معنایی است که در پاراگراف قبل به آن اشاره کردیم. وقتی دنبال کتاب هستید گوگل فکر می‌کند می‌خواهید معنی کلمه کتاب را در زبان‌های مختلف بدانید، ولی وقتی کلمه‌ای که جستجو می‌کنید به کتاب ریاضی تغییر کند، گوگل شاید فکر کند دنبال کتابی برای تمرین ریاضی هستید (یا شاید هم به سن شما در اکانت گوگل نگاه کند و بر اساس یک پیشبینی از سن و تحصیلات شما، کتاب ریاضی دبیرستان یا دانشگاهی را پیشنهاد دهد).

پس بجای رتبه گرفتن محض برای چند کلمه کلیدی، بهتر است برگه‌ای ایجاد کنید که تمام زوایای جالب توجه کاربر در مورد آن کلمه کلیدی را پوشش دهد. یعنی شما موضوعات مرتبط با یک کلمه کلیدی را پوشش دهید تا گوگل هم از آن برای استخراج معنی استفاده کرده و مقاله را در رتبه‌های بالای صفحه نتایج جستجو به کاربر پیشنهاد دهد. در این شرایط شانس شما برای گرفتن رتبه بهتر در جستجوهای مرتبط با کلمه کلیدی هدف بیشتر از قبل خواهد بود.

3. استفاده از برچسب و تاثیر آن در سئو

در تولید محتوای بهینه شده دو عنصر جدایی ناپذیر وجود دارد:

این بدان معنا نیست که اگر شما از کلمات کلیدی در عنوان و محتوا استفاده نکنید نمی توانید رتبه خوبی بگیرید ولی رتبه کسب شده غیرقابل پیش بینی است. به این دلیل که موتورهای جستجو مطالبی را که بیشترین تطابق را با جستجوی عبارت کاربر داشته باشند را نمایش می‌دهند. یعنی اگر مطلبی را در موتورهای جستجو، جستجو کنید مطمئنا تمایل بیشتری به کلیک روی محتوایی که دارای عبارت جستجوی شما است تا محتوایی که عبارت جستجوی شما در آن نیست دارید. بهمین دلیل سئو کارها از کلمات کلیدی در عنوان و محتوا به اشکال مختلف استفاده می‌کنند تا بیشترین تطابق را با عبارت جستجوی کاربر داشته باشد. ما قبلا آموزش استفاده از کلمه کلیدی در مقدمه متن محتوا و پاراگراف‌ها را توضیح داده ایم.

نکته مهم

می‌توانید از کلمه کلیدی مدنظرتان در انواع تگ‌های هدینگ (H1،H2) محتوا هم با ساختار درختی استفاده کنید.

ساختار درختی تگ های هدینگ

از آنجایی که این تگ‌ها در درک مفهوم متن به گول کمک میکنند با استفاده از کلمه کلیدی خود در آنها می‌توانید گوگل را راحت‌تر متوجه مضمون متن کنید. ما آموزشی برای استفاده صحیح از کلمات کلیدی در تیتر‌ها و زیر تیتر‌های محتوا هم در وبلاگ میموس داریم.

داخل آدرس‌های URL نیز می‌توانید از کلمات کلیدی که توسط کاربران جستجو می‌شود استفاده کرد مزایای این کار این است که کاربری که عبارتی را جستجو می‌کند وقتی ببیند کلمات عبارت جستجو داخل URL وجود دارد با خود تصور می‌کند که بله این دقیقا همان چیزی است که من بدنبال آن می‌گردم و همچنین وقتی URL توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و بدلیل اینکه کلمات کلیدی در آن بکار فته است هر کاربر دیگری که لینک را ببیند متوجه موضوع محتوا لینک شده می‌شود.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
استفاده از هیدینگ ها و تاثیر آن در سئو محتوا

اینفوگرافیک بهترین معیارهای سئو آدرس URL

پس اگر قصد استفاده از کلیدواژه در آدرس URL دارید این را باید بدانید که بهتر است از کلمات پارسی در URL استفاده نکنید زیرا ظاهر خوبی به لینک شما نمیدهند! بهتر است از لینک‌های انگلیسی آن هم کوتاه و توضیح دهنده استفاده کنید. اگر نگاهی به تصویر زیر کنید کاملا متوجه تفاوت و صد البته بهتر بودن URL انگلیسی میشوید.

سایت مپ چطور - آدرس زشت

                                         سایت مپ چطور - آدرس تمیز

4. نوشتن توضیحات متا برای هر محتوا

توضیحات متا بخشی از اطلاعاتی است که برای URL سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. این توضیحات به صورت مستقیم تاثیری در سئو محتوای شما ندارند اما باعث میشود کاربر در همان صفحه موتور جستجو متوجه شود محتوای شما درباره چیست و آیا آن چیزی که کاربر درباره آن جستجو کرده است را دارد یا خیر. توضیحات متا شانس دریافت کلیک از سوی کاربر را نیز افزایش می‌دهد و کلیک‌های بیشتر، در طولانی مدت باعث افزایش رتبه می‌شوند. ما قبلا روش نوشتن بهترین توضیحات متا را آموزش داده ایم.

5. نوشتن متن جایگزین برای تصاویر محتوا

متن جایگزین تصاویر برای نتایج جستجوی تصویری موتورهای جستجو مفید است به ویژه نتایج جستجوی تصاویر در گوگل. استفاده از متن جایگزین برای تصاویر باعث می‌شود ترافیک چشم گیری از نتایج جستجوی تصاویر در گوگل روانه سایت‌تان شود.
در نوشتن متن جایگزین تصاویر محتوا سعی کنید از کلمات و عبارات و مفاهیمی که گوگل به کمک آنها نتایج مرتبط را مرتب و رتبه بندی می‌کند استفاده کنید. این کار باعث افزایش ترافیک سایت آن هم به طور قابل توجهی می‌شود زیرا با آزمایش‌های که در این زمینه انجام گرفته محققین به این نتیجه رسیده‌اند وقتی کاربر محتوایی را جستجو می‌کند، به گوگل اعتماد می‌کند و نتایجی که در رتبه بندی گوگل نمایش داده می‌شود را مرتبط با موضوع می‌داند.
فرض کنید می‌خواهید با جستجو در گوگل بدانید جزایر قناری در کدام کشور قرار دارد؟ گوگل مطالبی را برای شما نمایش می‌دهد که عبارت جستجوی شما را پوشش داده باشد و شما بتوانید برای سوال خود در آن محتوا جوابی پیدا کنید در نتیجه محتوایی که تطابق بیشتری با عبارت جستجو کاربر داشته باشد نمایش داده می‌شود و محتواهایی که صرفا فقط کلمه کلیدی را در متن تکرار کرده باشند جایگاهی در رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند.

6. بررسی تاثیر تجربه کاربری محتوا

به طور کلی گوگل می‌تواند تشخیص دهد افرادی که روی نتایج خاصی کلیک می‌کنند احتمال کمتری دارد که دکمه عقب را کلیک کنند و نتایج متفاوتی را انتخاب کنند و با همان محتوا می‌توانند پاسخ تمامی سوال‌های خود را دریافت کنند. این مسئله برای گوگل واقعا مهم است. تجربه کاربری یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی محسوب می‌شود. درب انتقادات و پیشنهادات از محتوای سایت‌تان را روی کاربران باز بگذارید و از نظرات آنها برای بهبود تجربه کاربری مطالب آینده استفاده کنید.

جمع بندی تکنیک‌های تولید محتوای بهینه شده در سال 2019

به طور خلاصه این تاریخ و تکامل چه معنایی دارد؟ از نظر ما این تکامل باعث می‌شود همیشه بروز باشید و از تکنیک‌های جدید برای نوشتن محتوایی سئو شده در سال 2019 استفاده کنید. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم فقط با رعایت همین 5 مرحله می‌توانید محتوایی بهینه شده بنویسید و یک قدم از رقیب‌های خود جلوتر باشید.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
همه چیز در مورد فایل ربات سایت robots.txt و بهینه سازی آن در وردپرس

مرحله اول
کلمات کلیدی که می‌خواهید در یک محتوا هدف بگیرید را جمع آوری کنید و داخل یک لیست قرار دهید. همه کلمات انتخابی شما باید هدف یکسانی را دنبال کنند.

مرحله دوم
لیست رقیبانی که در تلاش برای رسیدن به کلمات انتخابی شما هستند را فهرست کنید.
بعنوان مثال کاربری برای عبارت “ژاکت آبی” جستجو می‌کند. کاربر از این جستجو چه می‌خواهد؟

  • می‌خواهد مدل‌های مختلف را ببیند؟
  • می‌خواهد بداند چه شرکتی آنها را تولید می‌کند؟
  • می‌خواهد بداند هزینه ژاکت آبی چقدر است؟
  • یا می‌خواهد بداند چطور می‌تواند آن را بصورت آنلاین خریداری نماید؟

این‌ها تنها بخشی از اهدافی است که کاربر با جستجو عبارت ژاکت آبی بدنبال آن است.

مرحله سوم
برای صفحه از طرح بندی استفاده کنید. برای محتوای خود تصویر انتخاب کنید و از سر فصل‌های مناسب استفاده کنید و بطور کلی یک چهار چوب برای محتوای خود در نظر بگیرید تا کاربر بتواند به جواب تمامی پرسش‌های خود برسد. یک محتوای خوب در ابتدا باید یک مقدمه مناسب داشته باشد سپس یک مشکل را مطرح و چرایی مشکل را بیان کنید و در ادامه راه‌های حل‌هایی برای مشکل ارائه دهد و در مرحله بعدی با استفاده از راه حل‌های ارائه شده به حل کردن مشکل بپردازد و در آخر یک نتیجه گیری محتوا را به پایان برساند.

مرحله چهارم
نوشتن محتوا را آغاز کنید و هر چیزی که فکر می‌کنید درباره موضوع مورد نظرتان نیاز است و ممکن است کاربر به دنبال آن باشد را بنویسید. وقتی کار نوشتن تمام شد می‌توانید کلمات کلیدی، عبارات و مفاهیم هدف را در مناسب‌ترین بخش های متن‌تان قرار دهید تا آن را برای گوگل هم بهینه کنید.

مرحله پنجم
منابع استفاده شده در محتوا را ذکر کنید. اگر برای نگارش محتوای خود از منابع دیگر استفاده می‌کنید می‌توانید لینک آنها را در محتوا وارد کنید. همچنین اگر آزمایشی در زمینه موضوع نگارشی شما انجام شده است هم می‌تواند آن را در مقاله خود آورده و منبع آن را نیز ذکر کنید.

نتیجه گیری نتیجه گیری

تکنیک‌ها و الگوریتم‌های موتورهای جستجو در حال توسعه و هوشمند شدن هستند و هر چند وقت یکبار بروز رسانی می‌شوند و یا الگوریتم جدیدی از جانب موتورهای جستجو ارائه می‌شود. یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای باید با تمامی این تکنیک‌ها آشنا باشد و همزمان با پیشرفت الگوریتم بتواند علم خود را هم بروز رسانی کند. تولید محتوا یکی از مهمترین و موثر‌ترین عناصر در رتبه بندی سایت‌ها توسط موتورهای جستجو محسوب می‌شود چراکه موتورهای جستجو اهمیت زیادی برای محتوای با کیفیت قائل هستند؛ از این رو با تولید محتوای خوب می‌توانید بهترین رتبه را برای مطالب خود در نتایج موتورهای جستجو کسب کنید. وقت آن رسید آستین‌های خود را بالا بزنید و با توجه به تکنیک‌هایی که در این مقاله یاد گرفتید محتوایی بنویسید و در بازار رقابت طوفان به پا کنید. اگر هم جایی برای‌تان سوالی پیش آمد می‌توانید در بخش دیدگاه‌های همین محتوا سوال‌تان را برای ما بنویسید تا پاسخ دهیم.

4.9/5 (7 دیدگاه)
تیم بلاگینگ میموس

تیم بلاگینگ میموس

توی خانواده میموس ما بچه‌های بلاگینگ سر و کارمون با محتواس. ما دوست داریم ارزنده‌ترین مطالب روز سئو وردپرس رو در اختیار شما علاقمندان دنیای سئو قرار بدیم. این‌رو هم اضافه کنیم ما قبل هرچیزی از صحت اطلاعات بلاگ میموس مطمئن می‌شیم سپس اونا رو منتشر می‌کنیم و در اختیارتون قرار می‌دیم.
شما هم می‌تونید با نوشتن نظرات و انتقادات خودتون عضوی از این خانواده بشید. امتحانش مجانیه!

میخواید درموردمون بیشتر بدونید؟

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

کتاب‌های رایگان سئو

دلایل انتخاب پلتفرم سئو مانگو

24 دلیل برای انتخاب پلتفرم مدیریت سئو مانگو به عنوان دستیار سئو

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان

8
خوشحال میشویم اگر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید... (کاملا رایگان است - بعضی ازسوالات به صورت صوتی پاسخ داده خواهد شد)

avatar
فایل های تصویری و عکس
 
 
 
فایل های ویدیویی و صوتی
 
 
 
سایر انواع فایل
 
 
 
4 تعداد نظرات
4 رشته نظرات
0 دنبال کننده ها
 
داغ ترین نظرات
داغترین نظرات
6 نویسندگان نظرات
مرتضی ساسانیمحدثه نشاطیکاظممهسا خدایاریفرشید امین زاده نویسندگان نظرات اخیر
  اشتراک  
اطلاع از
مرتضی ساسانی
مهمان
مرتضی ساسانی

متن جایگزین تصاویر بهتره انگلیسی باشه یا فارسی؟

کاظم
مهمان
کاظم

ممنون بابت مقاله خوبتون
الگوریتم های گوگل تو سیکل زمانی مشخصی تغییر میکنه یا تایم زمانی خاصی داره

مهسا خدایاری
مهمان
مهسا خدایاری

سلام واقعا مقاله خوبی بود. من تا الان بخاطر اینکه آموزش درستی بهم نداده بودند از کلمه کلیدی تو تمام هدینگ ها استفاده می کردم و مقاله هام رتبه خوبی نمی تونست بگیره. بعد از خوندن این مقاله حتما نوع نگارشمو تغییر میدم . ممنونم ازتون

احسان
مهمان
احسان

تصویر دکتر استافینگ دیدنیه

فرشید امین زاده
فرشید امین زاده

😛

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان