راهنمای کامل ساخت و سئوی صفحه دسته بندی فروشگاه

زمان مطالعه: 13 دقیقه

وقتی بازدید کننده یا مشتری برای دیدن انواع خدمات و محصولاتی که در سایت به فروش می رسانید به سایتتان می آید در اولین قدم صفحه دسته بندیتان را میبیند. حتی در اکثر موارد جستجوگران با جستجوی نام عمومی محصولی خاص به جای وارد شدن به صفحه محصول مستقیما به صفحه دسته بندیتان وارد می شوند. با توجه به اهمیت این صفحات ما راهنمای کاملی از نکات لازم برای سئو صفحه دسته بندی فروشگاهی آماده کرده ایم.

اکثر وبمسترها اطلاعی از سئو این گونه صفحات (که جزو مهم ترین برگه های سایت هستند) ندارند یا فکر می کنند که بهینه سازی صفحه دسته بندی بسیار دشوار است، اما سئو کردن صفحه دسته بندی فروشگاه مانند بهینه سازی سایر صفحات فروشگاه است و پیچیدگی خاصی ندارد. در ادامه مقاله نکات بیشتری در مورد عنوان محصول، اعلام موجود بودن محصول در فروشگاه و قرار دادن دسته بندی ها به شکل فهرست یا شبکه ای بحث خواهیم کرد.

صفحه دسته بندی فروشگاه مثل یک صفحه معمولی است

اول از همه به این نکته توجه کنید، سئو صفحه دسته بندی فروشگاهی با سئو معمولی فروشگاه آنلاین تفاوت آنچنانی ندارد و باید صفحه دسته بندی را نیز مانند یک صفحه معمولی در نظر بگیرید. در مورد صفحات دسته بندی فروشگاه های آنلاین کلمه کلیدی مورد نظر همان اسم دسته بندی است. اگر فروشگاه آنلاین شما دسته بندی کلی تری داشته باشد، پس احتمالا بازه این کلمات کلیدی کوچکتر هست.

توصیه ما این است که صفحه دسته بندی را برای کلمات کلیدی اصلی بهینه کنید. باید صفحات مرتبط بیشتری اضافه کنید، برای مثال بر روی کلمات کلیدی دنباله دار سایت یا وبلاگ خود متمرکز شوید. برای صفحه دسته بندی فروشگاه خود، مقدمه ای جذاب که آن را برای کلمات کلیدی مدنظرتان بهینه سازی کرده باشید، بنویسید.
اجزای اصلی صفحه دسته بندی می توانند شامل موارد زیر باشند:

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی بهترین مکان برای نشان دادن موضوع صفحه و محتوا به گوگل و کاربران است. صفحات دسته بندی ترافیک بیشتر و لینک های بیشتری در طول زمان به دست خواهند آورد، بنابراین احتمال گرفتن رتبه بالا در این صفحات بیشتر است.

تگ H1 دسته بندی

صفحات دسته بندی باید مانند سایر صفحات یا پست های وب سایت بهینه سازی شوند و این کار شامل بهینه سازی تگ H1 و محتوای صفحه نیز می شود. صفحه دسته بندی باید فقط یک برچسب H1 داشته باشد و این تگ باید در بالای صفحه و در مورد نام محصول باشد. این می تواند همان عنوان صفحه باشد، اما اگر خواستید از متن دیگری استفاده کنید کلمه کلیدی خود را حتما در آن قرار دهید.

معمولا قالب های وردپرس به صورت خودکار تگ H1 را برای برچسب های عنوان (عنوان محتوا، برگه، برچسب و دسته بندی) استفاده می کنند.

تصویر محصول

تصاویر برای دسته بندی سایت بسیار مهم هستند. مشتریان دوست دارند که هر چیزی را از ظاهرش قضاوت کنند. تصاویر می توانند به کاربران در درک گروه محصول دسته بندی شده کمک کنند. همچنین تصاویر این قابلیت را دارند که از قسمت جستجوی تصویر موتورهای جستجو برای سایت شما ترافیک تولید کنند.

ما در میموس توصیه می کنیم که تصاویر عالی و با کیفیتی از محصول خود در صفحات محصول قرار بدهید. اگر تصاویری با قابلیت زوم شدن و بزرگ نمایی و همچنین چندین نما از محصول را به بازدیدکنندگان نشان دهید، احتمال اینکه بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل شوند و از سایتتان خرید کنند بیشتر می شود.

عنوان محصول

عنوان محصول متنی است که کاربر با استفاده از آن محصول مورد نظرش را جستجو می کند. همچنین گوگل از عنوان محصول برای درک بهتر محتوا و شناخت محصول بهره می برد. پس عنوان محصول هم برای کاربر و هم موتور جستجوگر بسیار مهم است. پس حتما یک عنوان دقیق و توصیفی برای محصول خود بنویسید.

محتوای متنی صفحه دسته بندی

در صفحات دسته بندی تصاویر بیشترین توجهات را به خود جلب می کنند. تصویر محصول می تواند بیش از ۱۰۰۰ کلمه حرف را به بازدید کننده منتقل کند. از طرف دیگر برای گرفتن رتبه و رنک به یک محتوای متنی هم نیاز دارید. برای صفحات تکی محصول نوشتن محتوای متنی شاید ضروری نباشد ولی در صفحات دسته بندی حتما باید یک محتوای متنی داشته باشید. من به شما پیشنهاد می کنم تا محتوایی در حد چند صد کلمه بنویسید و به صفحه دسته بندی خود اضافه کنید.

چرا صفحه های دسته بندی سایت فروشگاهی مهم هستند؟

اهمیت صفحات دسته بندی در این است که به گرفتن رتبه بالا و دریافت ترافیک بیشتر برای کلمات کلیدی که می توانند پتانسیل فروش بالایی به همراه داشته باشند کمک می کنند.
اهمیت صفحه دسته بندی از صفحات، پست ها و حتی محصولات تکی بیشتر است. اگر یک وبلاگ با مقالات متعدد دارید و در مورد یک موضوع می نویسد، دسته بندی شما برای کلمه کلیدی اصلی آن موضوع باید رتبه ۱ را بگیرد.

صفحات دسته بندی به طور بالقوه صفحات معتبری (به انگلیسی: high authority) هستند. پس از کلی تحقیق و بررسی روی ده ها سایت فروشگاهی ایرانی نتایج تحقیقاتمان نشان می دهد که شما باید ساختار سلسله مراتبی دسته بندی های فروشگاه را نهایتا تا ۳ سطح یا مرحله گسترش دهید.

معنی جمله بالا این است که علاوه بر صفحه اصلی، دومین بخش مهم از صفحات سایت، صفحات دسته بندی هستند. همانطور که در نمودار زیر می بینید، اعتبار و اهمیت لینک در صفحات دسته بندی قوی تر و مهمتر از سایر صفحات است، پس در این سلسله مراتب در جایگاه بالا قرار می گیرند. با گسترش سطح دسته بندی ها با کاهش سطح اعتبار روبرو خواهیم شد.

برای استفاده از این مزیت و اینکه در کسب رتبه بندی و ترافیک به موفقیت برسید، باید برای صفحات دسته بندی سایت از روش های سئو مناسب استفاده کنید. عدم انجام این کار ممکن است اثر عکس ایجاد کند، به این شکل که گوگل این صفحات را مهم در نظر نمیگیرد و بر روی اعتبار کلی دامنه شما تأثیر منفی لحاظ خواهد کرد.

صفحات دسته بندی می توانند در گرفتن رتبه و رنک بهتر به شما کمک کنند. صفحات محصول به دلیل داشتن قدرت کم شانس کمتری برای گرفتن رتبه دارند. باید با استراتژی درست سعی در جمع کردن قدرت محصولات داشته باشید تا بتوانید دسته بندی ها را برای کلمات کلیدی با ارزش و رقابت با سایت های قوی به آمادگی لازم برسانید.

دلیل ناتوانی در رقابت برای کلمات کلیدی سنگین و سخت، وجود سایت های بزرگتر و قوی تری است که رتبه های بالا را برای این محصولات گرفته اند یا اینکه مردم به جای استفاده از اسم محصول از اصطلاحات کلی تری استفاده می کنند، که باز هم گوگل علاقمند است تا سایت های بزرگ را برای کلمات تک سیلابی و یک واژه ای نمایش دهد.

آن روی اهمیت دسته بندی ها در فروشگاه های اینترنتی

عناصری در فروشگاه وجود دارند که بهینه سازی آن ها از بازدید کننده هایتان، مشتری می سازد. بیایید آن ها را بررسی کنیم.
فراموش نکنید که صفحه دسته بندی در عین حال می تواند یک صفحه فرود باشد و وقتی بازدیدکننده ها از موتورهای جستجو، تلگرام یا اینستاگرام می آیند اولین صفحه ای باشد که در مقابل خود می بینند. پس باید تمام عناصر مورد نیاز برای متقاعد کردن، تشویق و نگه داشتن کاربرانی که به فروشگاه تان می آیند در نظر بگیرید تا در نهایت آنها را به مشتری تبدیل کنید. من این عناصر را به ترتیب زیر فهرست کرده ام:
• لوگو و اطلاعات تماس
• گواهی مشتریان
• دیدگاه های خریدار محصول
• پیشنهادات ویژه یا حراج و تخفیف
• آپشن های منو
• دکمه های فراخوان کاربردی
• سبد خرید در دسترس
• ورود به حساب کاربری
• ثبت نام در خبرنامه

شما باید هر یک از این عناصر را در جای درست و مکان مناسب قرار دهید. برای این کار می توانید از کارشناس طراحی، کدنویس، مشاور فروش و … استفاده کنید.

اصول کامل ساخت صفحه دسته بندی (Category) فروشگاه

صفحه ای که معمولا در بهینه سازی سایت های فروشگاه های اینترنتی فراموش می شود، صفحه دسته بندی محصولات فروشگاه است. اغلب اوقات می بینیم که صفحات دسته بندی توجهی که لایقش باشند را دریافت نمی کنند. ما راهکارهای ساخت صفحه دسته بندی و سئو آن را برای شما توضیح می دهیم.

اول – عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی فرصتی طلایی برای هدف گرفتن کلمات کلیدی با ارزش است.
چون دسته بندی ها بعد از آدرس دامین بیشترین اقتدار برگه (به انگلیسی: Page Authority) را دارند، پس از چابکی خاصی در گرفتن رنک و رتبه برای کلمات کلیدی با ارزش و سخت برخوردارند. به همین دلیل باید تحقیق کلمه کلیدی مناسب برای این صفحات انجام دهید. برای درک بهتر اهمیت این موضوع و انتخاب درست عنوان دسته بندی مقاله ما در مورد کلمات کلیدی در عنوان سئو را به دقت مطالعه کنید.عنوان دسته بندی

برای تحقیق کلمه کلیدی دو مرحله وجود دارد:
۱ – ابتدا یک تحقیق کلمه کلیدی جامع انجام دهید. دانستن این که کاربران از چه کلمات کلیدی در جستارهای خود (به انگلیسی: search query) استفاده می کنند می تواند در بهینه سازی عنوان بسیار مفید باشد.
۲ – کلمه کلیدی با ارزش به عنوان اضافه کنید. استفاده از کلمه کلیدی را از همان ابتدا به کار بگیرید، برای این کار از کلمات کلیدی در عنوان شروع استفاده شود و سپس در ساختن عنوان محصول از نام برند خود هم بهره ببرید.

دوم – تگ H1 دسته بندی

بهینه سازی صفحه دسته بندی فروشگاهی شامل بهینه سازی تگ H1 و محتوای صفحه هم هست. صفحه دسته بندی باید فقط یک برچسب H1 داشته باشد و این تگ باید در بالای صفحه و یا همان عنوان صفحه قرار گیرد.
برای این قسمت باید کلمات کلیدی با بالاترین اولویت انتخاب و از آن ها در تگ های H1 یا همان عنوان دسته بندی استفاده کنید.
در زیر تگ H1 محتوایی به شکل چند خط اضافه کنید تا هم کاربران و هم خزنده موتور جستجو سرنخ خوبی در مورد موضوع صفحه بدست بیاورند. حتی می توانید همان محتوا را به عنوان متن توضیح متا نمایش دهید. در اینجا مثال خوبی آورده شده، زیر تگ H1 محتوا را ببینید:تگ H1 دسته بندی

 

سوم – داشتن یک مقدمه برای صفحه دسته بندی

اغلب وبمسترها فراموش می کنند که مقدمه می تواند به پاراگراف جذابی تبدیل شود که در بالای لیست دسته بندی محصول قرار بگیرد و تا زیر لیست ادامه پیدا کند. البته این به قالب سایت و طراحی فروشگاهتان هم بستگی دارد. به نظر می رسد که گوگل حداقل استفاده از چند نوع متن مقدمه در بالای فهرست محصولات را ترجیح می دهد.

در مقدمه باید به دیگر بخش های وب سایت خود لینک بزنید، که می تواند مرتبط با دسته بندی فروشگاه یا صفحات فرود خاصی باشد. در کل این لینک ها باید به شکلی باشند که بازدیدکنندگان و گوگل بتوانند محصول مناسبی را پیدا کنند. همچنین این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که استفاده از کلمه کلیدی در مقدمه برای سئو شما خیلی مفید است.

چهارم – تمام دسته بندی های خود را فهرست کنید

در فروشگاه آنلاین بعد از متن مقدمه، صفحه دسته بندی باید فهرست تمام دسته بندی های محصولات را نمایش بدهد و قابلیت مشاهده سریع را داشته باشد تا بنا به درخواست و کلیک بر روی دکمه ای قابل دیدن شود؛ مانند فهرست دسته بندی دیجی کالا:

فهرست دسته بندی دیجی کالا

لیست شما احتمال دارد کوتاه تر باشد، مثل فهرست ما در میموس:

فهرست خدمات میموس

ما دسته بندی اصلی را در منوی اصلی سایت خود قرار داده ایم. با کلیک کردن بر روی آن ها زیر دسته بندی هایی را همانند تصویر بالا مشاهده خواهید کرد.

پنجم – فهرست بندی تمام محصولات خود

بخش اصلی صفحه دسته بندی شما باید در مورد فهرست تمام محصولات در آن دسته بندی باشد. این مانند گلچینی از محصولات وبلاگ شماست که جزئیات کمی از محصولات هم در آن نوشته شده است. ترکیب این جزئیات باید باعث جذب بازدیدکنندگان، کلیک کردن و وارد شدن آن ها به صفحه محصول خاصی شود. سعی کنید این جزئیات را در فهرست محصولات دسته بندی ها نمایش دهید.

ششم – محتوای متنی صفحه دسته بندی

هنگامی که به نوشتن محتوا می رسیم، خیلی از وبمسترها در مقابل اضافه کردن محتوای متنی به صفحه دسته بندی فروشگاه اینترنتی مقاومت نشان می دهند، زیرا این کار می تواند طراحی صفحه را به هم بزند و نگاه ها را از مهمترین عنصر صفحه یعنی محصول دور کند.

همانطور که در بالا نشان داده شد یک راه خوب برای غلبه بر مشکل این است که چند خط محتوا در زیر تگ H1 بنویسید و سپس یک محتوای متنی مرتبط را در پایین صفحه دسته بندی اضافه کنید.محتوای متنی صفحه دسته بندی

در مثال بالا در پایین صفحه دسته بندی پاوربانک سایت دیجی کالا، چند پاراگراف از محتوای بهینه سازی شده در مورد دسته بندی محصول قرار گرفته، که برای سئو عالی هستند.

هفتم – دکمه فراخوان Call-to-action

مثالی که قبلا از سایت خودمان زدم من را به اجزای اصلی صفحه دسته بندی (همان فهرست دسته بندی) هدایت کرد. چند گزینه دیگر نیز می توانست در این فهرست وجود داشته باشد، اما اگر سایت ما یک سایت فروشگاه اینترنتی بود و ما در آن مثلا به فروش لباس مشغول بودیم آن وقت می توانستیم بگوییم که فهرست محصولات میموس حیاتی ترین مورد را جا انداخته است، منظورم همان دکمه کنار اسم محصول برای کلیک کردن هست.

تمام بازدید کننده ها درک می کنند که تصاویر و عنوان ها در اکثر فروشگاه های آنلاین قابل کلیک کردن هستند، اما دکمه ای مانند چیزی که در سایت زیر برای محصولات خود قرار داده باید در تمام سایت های فروشگاهی وجود داشته باشد؛ چون کار را برای کاربر ساده می کند:

دکمه فراخواناگر من یک فروشگاه آنلاین را اداره می کردم برای تمام محصولات روی صفحه دکمه فراخوان (CTA) قرار می دادم. اکثر سایت های فروشگاه اینترنتی این دکمه فراخوان را در نزدیکی قیمت محصول یا کلا شامل قیمت محصول درون صفحات خود قرار می دهند. دکمه های فراخوان اهمیت بالایی دارند. به رنگ و متن آن ها زیاد دقت کنید.

هشتم – تصویر محصول

یک نفر شاید استدلال کند که با کنار گذاشتن دکمه “افزودن به سبد خرید” تمرکز بیشتری بر روی تصویر محصول قرار می گیرد. این دکمه هم از عناصر کلیدی فهرست بندی محصول بشمار می رود. مشتریان دوست دارند که هر چیزی را از ظاهرش قضاوت کنند. اینکه محصول چه حسی در مشتری ایجاد می کند به شدت به تصویر محصول بستگی دارد. در هنگام استفاده از تصاویر متن جایگزین توصیفی و مناسبی برای آن ها بنویسید. توجه کنید که شما نمی توانید همیشه تصویر محصول را بهینه کنید:

یک تصویر برای محصولاتی با جزئیات مختلفتصویر بالا نشان می دهد که بعضی اوقات نمی شود تصویر مناسب و منحصر به فردی را برای نمایش محصول مشابه انتخاب کرد، یا اینکه باید کلی زحمت برای بهینه سازی هزاران تصویری که از کاتالوگ های شرکت سازنده می آید کشیده شود. در مواردی که از تصاویر یکسان استفاده می کنید نشان دادن تفاوت ها بین تصاویر بسیار حیاتی است. از اینجا به بعد عنوان محصول وارد بازی می شود.

نهم – عنوان محصول

عنوان محصول باید شامل برندتان، اسم محصول، و در محصولات خاص باید جزئیات دقیق و مدل محصول را ارائه کند. برای بعضی دیگر از محصولات، شاید SKU را نیز لحاظ کنید. اولین بار شرکت LEGO بود که از قابلیت SKU در محصولات خودش استفاده کرد.
بسیاری از مردم SKU خاصی را مثل این تصویر جستجو می کنند:

SKU یا نام منحصر به فرد محصول
با قرار دادن SKU در عنوان محصول، به جستجوگران کمک می شود تا صفحه دقیق محصول را در گوگل و در فروشگاه شما پیدا کنند.

منظور از سرواژه SKU چیست؟

SKU سرواژه کلمات (Stock Keeping Unit) هست. در اصل این کد نام دقیق محصول است و از آن برای ایجاد تمایز بین محصولات یک برند استفاده می کنند. برای مثال تلفن های همراه را در نظر بگیرید. مثلا یکی از مدل های آیفون:

منظور از سرواژه SKU در تصویر بالا اپل اسم برند، آیفون اسم محصول و XR، XS ، XS max و … به عنوان SKU استفاده شده است.

دهم – توجه ها را به محصولات محبوب خود جلب کنید

اگر تعداد زیادی از محصولات را در صفحات دسته بندی خود نمایش می دهید، کاربران سایتتان در یافتن محبوب ترین (یا پرفروش ترین) دسته بندی ها و محصولات به مشکل می خورند. 
پس باید بخشی را تحت عنوان محصولات محبوب و پر فروش ایجاد و برای آن ها یک دسته بندی ایده آل بسازید و دوباره این دسته بندی را مثل همین راهنما بهینه سازی کنید.ساخت صفحه دسته بندی برای محصولات پرفروش

یازدهم – موجود بودن محصول

در برگه دسته بندی محصول یک فروشگاه خوب، یک المان دیگر نیز وجود دارد که من به دیدن آن در این برگه های فروشگاهی علاقمند هستم، منظور من گزینه “در دسترس بودن” کالا است. این کار باعث می شود که فروشگاه لیست محصولات تمام شده را نمایش دهد. با افزودن متن سبز موجود (به انگلیسی: in stock) یا متن قرمز ناموجود (به انگلیسی: out of stock) یا حتی مشتاق (به انگلیسی: enthusiastic) جهت توضیح دادن اینکه مثلا محصول از اول اسفند در دسترس است استفاده کنید. با اضافه کردن این موارد در روند تصمیم گیری بازدید کننده ها کمک کنید و تجربه کاربری خوبی را در سایت خود برای آن ها رقم بزنید.موجود بودن محصول

دوازدهم – نمایش دسته بندی به شکل فهرست یا شبکه؟

یکی دیگر از موضوعاتی که می شود در مورد آن بحث کرد، استفاده از ساختار فهرست مانند یا شبکه ای (که به آن ساختمانی یا ماسونری نیز می گویند) برای نمایش دسته بندی ها است. هر کدام از این دو مورد مزایایی دارند. نمایش شبکه ای اجازه می دهد که محصولات بیشتری در صفحه قرار گیرند (که برای اسکن کردن و دیده شدن راحت تر است) و نمای فهرست مانند این امکان را فراهم می کند که جزئیات بیشتری از محصول را درون آن قرار دهید. به تصاویر زیر نگاه کنید. اولین تصویر نمای فهرست مانند است و در تصویر پایینی شما همان آگهی ها را به صورت شبکه ای می بینید.

نمایش دسته بندی به شکل فهرست

نمایش دسته بندی به شکل فهرستهمچنین می شود سوئیچ مناسبی را اضافه کرد تا بازدید کننده بتواند خود تصمیم بگیرد از چه نوع فهرستی استفاده کند. اگر شما مجبور به انتخاب فقط یکی از آن ها هستید، آزمایش کنید که کدام مناسبتر است. نکته مهم دیگر این است که فضای مناسبی بین محصول قرار دهید (در بالا و پایین و چپ و راست.)

نتیجه گیرینتیجه گیری

به پایان این مقاله رسیدیم و شما با تعریف صفحه دسته بندی، اجزای مختلف آن و نحوه بهینه سازی آن ها آشنا شدید. حتما به این نکته مهم پی برده اید که صفحات دسته بندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و در یک فروشگاه اینترنتی از کلیدی ترین بخش های سایت محسوب می شوند. هر سئوکاری در برنامه بهینه سازی سایتش قطعا بخش بزرگی از کارش را به بهینه سازی دسته بندی ها اختصاص می دهد، چرا که دسته بندی ها شاه کلید کسب رتبه و ترافیک محسوب می شوند و تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش دارند.

در صورتی که سایت فروشگاهی محلی کوچکی را اداره می کنید و توانایی رقابت با برندهای بزرگ را ندارید، باید برای دیده شدن در نتایج جستجو بر روی بهینه سازی صفحه دسته بندی فروشگاه خود سرمایه گذاری کنید، تا کارتان را لااقل در مرحله اول به درستی پیش برده باشید. هرچند توصیه من اینست با یک مشاور سئو مشورت کنید و یک استراتژی درست و حسابی برای کارتان داشته باشید.

اکنون نوبت این است که نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مقاله ای که نوشته ام برایم بنویسید. خوشحال میشم دیدگاهتان نسبت به دسته بندی وب سایت و همینطور نظرتان درمورد این آموزش را بشنوم. منتظر کامنتتان هستم.

Share on facebook
0
Share on linkedin
0
Share on google
0
Share on twitter
Share on telegram

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

اگر شماهم به فکر رشد کسب وکار خود هستید

حتما در خبرنامه میموس عضو شوید

امتیاز شما به این نوشته

96.67%
کیفیت نوشته
100%
قالب فهم بودن
90%
کاربردی بودن
100%
9.67
کیفیت نوشته
100%
قالب فهم بودن
100%
کاربردی بودن
90%
9.67

نظر شما چیست؟

مشاوره تلفنی رایگان

همین الان، اطلاعات تماس خود را وارد نمایید یا با شماره های ما تماس بگیرید

صفحه دسته بندی فروشگاه مثل یک صفحه معمولی است

اول از همه به این نکته توجه کنید، سئو صفحه دسته بندی فروشگاهی با سئو معمولی فروشگاه آنلاین تفاوت آنچنانی

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی بهترین مکان برای نشان دادن موضوع صفحه و محتوا به گوگل و کاربران است. صفحات دسته بندی

تگ H1 دسته بندی

صفحات دسته بندی باید مانند سایر صفحات یا پست های وب سایت بهینه سازی شوند و این کار شامل بهینه

تصویر محصول

تصاویر برای دسته بندی سایت بسیار مهم هستند. مشتریان دوست دارند که هر چیزی را از ظاهرش قضاوت کنند. تصاویر

عنوان محصول

عنوان محصول متنی است که کاربر با استفاده از آن محصول مورد نظرش را جستجو می کند. همچنین گوگل از

محتوای متنی صفحه دسته بندی

در صفحات دسته بندی تصاویر بیشترین توجهات را به خود جلب می کنند. تصویر محصول می تواند بیش از ۱۰۰۰

چرا صفحه های دسته بندی سایت فروشگاهی مهم هستند؟

اهمیت صفحات دسته بندی در این است که به گرفتن رتبه بالا و دریافت ترافیک بیشتر برای کلمات کلیدی که

آن روی اهمیت دسته بندی ها در فروشگاه های اینترنتی

عناصری در فروشگاه وجود دارند که بهینه سازی آن ها از بازدید کننده هایتان، مشتری می سازد. بیایید آن ها

اصول کامل ساخت صفحه دسته بندی (Category) فروشگاه

صفحه ای که معمولا در بهینه سازی سایت های فروشگاه های اینترنتی فراموش می شود، صفحه دسته بندی محصولات فروشگاه

اول – عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی فرصتی طلایی برای هدف گرفتن کلمات کلیدی با ارزش است. چون دسته بندی ها بعد از آدرس

دوم – تگ H1 دسته بندی

بهینه سازی صفحه دسته بندی فروشگاهی شامل بهینه سازی تگ H1 و محتوای صفحه هم هست. صفحه دسته بندی باید

سوم – داشتن یک مقدمه برای صفحه دسته بندی

اغلب وبمسترها فراموش می کنند که مقدمه می تواند به پاراگراف جذابی تبدیل شود که در بالای لیست دسته بندی

چهارم – تمام دسته بندی های خود را فهرست کنید

در فروشگاه آنلاین بعد از متن مقدمه، صفحه دسته بندی باید فهرست تمام دسته بندی های محصولات را نمایش بدهد

پنجم – فهرست بندی تمام محصولات خود

بخش اصلی صفحه دسته بندی شما باید در مورد فهرست تمام محصولات در آن دسته بندی باشد. این مانند گلچینی

ششم – محتوای متنی صفحه دسته بندی

هنگامی که به نوشتن محتوا می رسیم، خیلی از وبمسترها در مقابل اضافه کردن محتوای متنی به صفحه دسته بندی

هفتم – دکمه فراخوان Call-to-action

مثالی که قبلا از سایت خودمان زدم من را به اجزای اصلی صفحه دسته بندی (همان فهرست دسته بندی) هدایت

هشتم – تصویر محصول

یک نفر شاید استدلال کند که با کنار گذاشتن دکمه “افزودن به سبد خرید” تمرکز بیشتری بر روی تصویر محصول

نهم – عنوان محصول

عنوان محصول باید شامل برندتان، اسم محصول، و در محصولات خاص باید جزئیات دقیق و مدل محصول را ارائه کند.

دهم – توجه ها را به محصولات محبوب خود جلب کنید

اگر تعداد زیادی از محصولات را در صفحات دسته بندی خود نمایش می دهید، کاربران سایتتان در یافتن محبوب ترین

یازدهم – موجود بودن محصول

در برگه دسته بندی محصول یک فروشگاه خوب، یک المان دیگر نیز وجود دارد که من به دیدن آن در

دوازدهم – نمایش دسته بندی به شکل فهرست یا شبکه؟

یکی دیگر از موضوعاتی که می شود در مورد آن بحث کرد، استفاده از ساختار فهرست مانند یا شبکه ای

نتیجه گیری

به پایان این مقاله رسیدیم و شما با تعریف صفحه دسته بندی، اجزای مختلف آن و نحوه بهینه سازی آن

  • صفحه دسته بندی فروشگاه مثل یک صفحه معمولی است
  • عنوان دسته بندی
  • تگ H1 دسته بندی
  • تصویر محصول
  • عنوان محصول
  • محتوای متنی صفحه دسته بندی
  • چرا صفحه های دسته بندی سایت فروشگاهی مهم هستند؟
  • آن روی اهمیت دسته بندی ها در فروشگاه های اینترنتی
  • اصول کامل ساخت صفحه دسته بندی (Category) فروشگاه
  • اول – عنوان دسته بندی
  • دوم – تگ H1 دسته بندی
  • سوم – داشتن یک مقدمه برای صفحه دسته بندی
  • چهارم – تمام دسته بندی های خود را فهرست کنید
  • پنجم – فهرست بندی تمام محصولات خود
  • ششم – محتوای متنی صفحه دسته بندی
  • هفتم – دکمه فراخوان Call-to-action
  • هشتم – تصویر محصول
  • نهم – عنوان محصول
  • دهم – توجه ها را به محصولات محبوب خود جلب کنید
  • یازدهم – موجود بودن محصول
  • دوازدهم – نمایش دسته بندی به شکل فهرست یا شبکه؟
  • نتیجه گیری