Skip to content

هر آن چه که باید در مورد نرخ پرش ایمیل بدانید

زمان مطالعه: 6 دقیقه
نرخ پرش ایمیل

مرحله #1 نرخ پرش در تجزیه و تحلیل وبسایت

قبل از پرداختن به نرخ پرش ایمیل بیایید با نرخ پرش وب سایت که بیشتر به عنوان اصل موضوع در نرخ پرش مورد بحث است بپردازیم:

 

نرخ پرش در آنالیز وب سایت، شامل گوگل آنالیتیکس یعنی:

میزان درصدی کاربرانی که از طریق جستجو در موتور جستجو  به وبسایت شما رسیده و سپس بدون اینکه برگه جدیدی باز کنند، میخواهند وبسایت را ترک کنند.

 

در توضیحات گوگل آنالیتیکس وقتی از طریق جستجو به وبسایت شما رسیده باشند، به برگه ای از برگه ها یا مقاله و یا برگه اصلی وبسایت خواهند رسید، به این برگه که به آن رسیده اند (برگه ورود یا برگه فرود) گفته میشود، وقتی این بازدید کننده پس از مشاهده این برگه، میخواهد خارج شود، عملی انجام داده است که به آن پرش یا پرش میگویند.

وقتی کاربر برگه جدیدی باز نمیکند یا زمان کوتاهی در آن میماند، یعنی از وبسایت شما پرش کرده یا از سد آن پرش کرده است، در این صورت برای این برگه نرخ پرش ثبت میشود و میزان آن بر حسب درصد (درصد کاربران پرش کرده از درصد کل کاربران بازدید کننده) خواهد بود. وقتی نرخ پرش از وبسایت شما زیاد باشد، یعنی برگه ای که کاربر پس از جستجو برای عبارت خود با آن مواجه شده است، سریعا توسط کاربر ترک میشود، برای کلمه مورد نظر زیاد مناسب نیست یا مناسب روی آن کار نشده است.

نرخ پرش پایین به این معنی است که کاربران پس از مواجه با برگه برای جستجوی خود، در برگه وبسایت شما مانده اند، پس از مدتی که اطلاعات مورد نظر را بدست آورده اند، آن را ترک کرده اند، پس نرخ پرش پایین یعنی برگه ای که شما دارید مناسب است.

نرخ پرش توسط گوگل برای رتبه بندی برگه ها و پست های وبسایت شما به شدت استفاده میشود.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
3 درس مهمی که ما از پشتیبانی زنده از مشتری آموخته ایم

شاید روی کاغذ یک مقاله کاملا سئو شده داشته باشید، اما این نرخ پرش و ماندگاری در برگه است که به گوگل میگوید این برگه میتواند در صفحه اول گوگل باشد یا اینکه نه، باید در برگه های بعدی نتایج بماند. گوگل خود توصیه میکند که به نرخ پرش توجه داشته باشید و سعی کنید همیشه آن را پایین نگه دارید.

گوگل میگوید شما میتوانید با بهینه سازی برگه ورود یا صفحه فرود برای کلمه کلیدی سعی در بهبود نرخ پرش داشته باشید، اما یک متخصص سئو که دستی در خمیر داشته باشد، به شما میگوید سعی کنید بهترین لحنی که میتوانید برای مقاله و محتوا به کار ببرید، تا کاربر را در برگه نگه دارید.

با افزایش نرخ ماندگاری و کاهش نرخ پرش، گوگل به برگه رتبه بهتری میدهد

لازم به ذکر است که بهترین ابزار برای گزارش نرخ پرش ابزار گوگل است، باید گوگل آنالیتیکس را راه اندازی کنید تا بتوانید نرخ پرش سایت را ببینید، کافیست وارد داشبورد گوگل آنالیتیکس شده و در بخش بازدید ها دنبال Bounce Rate باشید. این بانس ریت ها برای بیشتر برگه های شما زیاد هستند.

همچنین یکی از سایت هایی که بسیار پرطرفدار است و میزان نرخ پرش را نمایش میدهد سایت Alexa است، وارد این سایت شده و آدرس خود را در ابزار Site Info وارد کرده تا آمار بازدید و همچنین رتبه کشوری و جهانی خود را بر اساس بازدید ببینید، سپس در پایین صفحه میتوانید میزان نرخ پرش Bounce Rate را مشاهده کنید.

مرحله #2 نرخ پرش ایمیل در ایمیل مارکتینگ

در ایمیل مارکتینگ، نرخ پرش یعنی:

تعداد ایمیل هایی که خراب هستند و هنگام ارسال ایمیل انبوه توسط سرور ارسال کننده ایمیل، ارجاع داده شده و از لیست کمپین ایمیل حذف می شوند.

حال این کار میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.
اما…
ما دو نوع نرخ پرش ایمیل داریم که به نام های نرخ پرش سخت و نرخ پرش نرم شناخته میشوند.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
تعریف نرخ تبدیل سایت - آموزشی برای افزایش نرخ تبدیل ویژه افراد مبتدی

نرخ فرار ایمیل نرم در مقابل نرخ فرار ایمیل سخت

در ارسال ایمیل های انبوه، نرخ پرش سخت برای توضیح دسته از ایمیل هایی استفاده میشود که به سرور ارسال کننده باز میگردد در حالی که حتی توسط سرور دریافت کننده ایمیل کاربر، پذیرش نشده اند. اما نرخ پرش نرم در هنگام ایمیل رسانی تجمعی یا ارسال خبرنامه انبوه، برای توضیح طبقه ای از ایمیل ها استفاده میشود که به سرور ارسال کننده ایمیل باز میگردند در حالی که توسط سرور دریافت کننده ایمیل کاربر نیز پذیرفته شده اند.

 

مرحله #3 مشکل اصلی پرش نرم و پرش سخت ایمیل چیست؟

وقتی من میخواستم مهارت خوبی در ایمیل مارکتینگ داشته باشم، نسبت به این قضیه چندان اطلاعاتی نداشتم که باید قوانین و شرایط مختلف را در مورد ایمیل مارکتینگ که ممکن است رخ دهد را یاد بگیرم. در حقیقا من از پایه شروع کردم تا در مورد قوانین و تاکتیک های ایمیل مارکتینگ بیشتر اطلاعات کسب کنم… پس کار خودم را با پشت کار شروع کردم… دو قانون یا شرایطی که بیشتر مشکلات را دارند؟ نرخ پرش نرم و سخت.

مشکلات ایمیل مارکتینگ - نرخ فرار نرم و سخت

البته، من این شرایط را در ایمیل مارکتینگ میدانستم. یکی همیشه بد بود و دیگری همیشه بد نبود. و به هر  طریقی، من این دو تارو با هم یکی میکردم، حتی الان، من مجبورم یک بررسی سه گانه داشته باشم که تا بدانم در شرایط خوبی هستم. و البته شک داشتم که تنها باشم، چون این مشکل فراگیر است.

از وقتی نرخ پرش نرم و سخت در مراحل مختلف ایمیل مارکتینگ پیدا شد، و به عنوان دو مشکل اساسی در این مورد شناخته شدند، مجبور شده ایم پیگیری سختی در این مورد داشته باشیم.

یکی همیشه بد بود و دیگری همیشه بد نبود

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
6 سوالی که باید قبل از ارسال ایمیل به مشتری پاسخ دهید

در ادامه میتوانید توضیحات بیشتری در این مورد مطالعه کنید:

آیکن ایمیل

 

چطور نرخ پرش ایمیل را بهینه سازی کنیم؟  

 

مرحله #4 نرخ پرش ایمیل نرم و نرخ پرش ایمیل سخت : تفاوت ها کدام هستند؟

وقتی نرخ پرش ایمیل معمولی باشد، یعنی اینکه نمیتواند در Inbox کاربر حضور پیدا کند. دو صفت “نرم” و “سخت” برای تشخیص دو دسته بندی از این نوع مشکل پیدا شدند. یکی همیشگی است و دیگری همیشگی نیست. نرخ پرش سخت یعنی ایمیل نمیتواند تحویل داده شود، و دلایل آن همیشگی است. شاید ایمیل آدرس فیک باشد (وجود ندارد)، یا دامنه ایمیل واقعی نیست، یا اینکه سرور ایمیل را شناسایی نمی کند چون آدرس ایمیل حذف شده است.

نرخ پرش سخت یعنی ایمیل نمیتواند تحویل داده شود. چون مشکلی اساسی وجود دارد

دلایل بسیار زیادی نیستند که باعث رخداد نرخ پرش ایمیل سخت باشند. اصل ماجرا این است که این مشکل همیشگی است و مربوط به آدرس ایمیل است. شما باید این ایمیل آدرس های با چنین مشکلی را پیدا و برای همیشه حذف کنید.

نرخ پرش ایمیل نرم یعنی اینکه ایمیل نمیتواند تحویل داده شود، و این مورد میتواند دلایل خود را داشته باشد، شاید اینباکس صندوق ایمیل کاربر پر شده است و فضای دریافت ایمیل جدید را ندارد، یا اینکه ایمیل ارسالی شما حجیم است. و دلایل دیگری از این مورد… اگر با نرخ پرش ایمیل نرم در ایمیل مارکتینگ مواجه شدید؛ بدانید که بیشتر سرویس های تحویل ایمیل انبوه، تلاش های چندباره دارند تا بتوانند ایمیل را به دست کاربر برسانند حتی اگر چند روز هم از زمان ارسال ایمیل تجمعی گذشته باشد.

در نرخ پرش نرم یعنی اگرچه  ایمیل نمیتواند تحویل داده شود ولی توسط دریافت کننده ایمیل کاربر پذیرفته شده است و آدرس ایمیل مشکلی ایجاد نکرده است!

اگر متوجه شدید که برخی از آدرس ایمیل ها همچنان نمیتوانند ایمیل را دریافت کنند بهتر است آنها را پیدا کرده و از لیست ایمیل خود حذف کنید. برای این کار می توانید از پیگیری های نرخ کلیک و بازشدن ایمیل ها استفاده کنید. سعی کنید که نرخ پرش ایمیل خود را زیر 2% نگه دارید، بیشتر از این مقدار، شما اعلان های مشکل تحویل ایمیل دریافت خواهید کرد.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
معرفی ۷ روش برای گردآوری بازخورد مشتریان

و این خیلی خوب است اگر نرخ پرش ایمیل شما زیر 2 درصد باشد.

 

نرخ فرار ایمیل سخت

 

نرخ پرش سخت = مشکلاتی دائم در تحویل ایمیل ها

 

نرخ فرار ایمیل نرم

 

نرخ پرش نرم = مشکلاتی موقت در تحویل ایمیل ها

 

به میزان اولی که به نظر میرسید سخت نیست اما بهبود وضعیت نرخ پرش ایمیل در ارسال ایمیل های انبوه موفقیت آمیز محسوب میشود. اگر شما هم میخواهید ایمیل مارکتینگ خوبی داشته باشید، باید آماده باشید تا به مشتری ایمیل خوبی ارسال کنید، پس یک فهرست برای ارسال ایمیل آماده کنید.

0/5 (0 دیدگاه)
تیم بلاگینگ میموس

تیم بلاگینگ میموس

توی خانواده میموس ما بچه‌های بلاگینگ سر و کارمون با محتواس. ما دوست داریم ارزنده‌ترین مطالب روز سئو وردپرس رو در اختیار شما علاقمندان دنیای سئو قرار بدیم. این‌رو هم اضافه کنیم ما قبل هرچیزی از صحت اطلاعات بلاگ میموس مطمئن می‌شیم سپس اونا رو منتشر می‌کنیم و در اختیارتون قرار می‌دیم.
شما هم می‌تونید با نوشتن نظرات و انتقادات خودتون عضوی از این خانواده بشید. امتحانش مجانیه!

میخواید درموردمون بیشتر بدونید؟

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال خدمات حرفه ای سئو هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

کارگاه‌های سئو و وبمستری

کتاب‌های رایگان سئو

دلایل انتخاب پلتفرم سئو مانگو

24 دلیل برای انتخاب پلتفرم مدیریت سئو مانگو به عنوان دستیار سئو

دوره های غیر حضوری / بر اساس اصول جدید سئو "مهر 98"

بروزرسانی : 21 مهر 98  / 13 جلسه

سطح

پیشرفته

دانشجویان

297 دانشجو

زمان دوره

5 ساعت

بروزرسانی : 10 آبان 98  / 8 جلسه

سطح

پیشرفته

دانشجویان

29 دانشجو

زمان دوره

3 ساعت

بروزرسانی : 28 مهر 98  / 10 جلسه

سطح

پیشرفته

دانشجویان

83 دانشجو

زمان دوره

4 ساعت

2
خوشحال میشویم اگر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید... (کاملا رایگان است - بعضی ازسوالات به صورت صوتی پاسخ داده خواهد شد)

avatar
فایل های تصویری و عکس
 
 
 
فایل های ویدیویی و صوتی
 
 
 
سایر انواع فایل
 
 
 
1 تعداد نظرات
1 رشته نظرات
0 دنبال کننده ها
 
داغ ترین نظرات
داغترین نظرات
2 نویسندگان نظرات
احسان رئیسیمهران محمدی نویسندگان نظرات اخیر
  اشتراک  
اطلاع از
مهران محمدی
مهمان
مهران محمدی

سلام
به نظرتون عناوین میتونن این نرخ پرش رو کم کنن؟

احسان رئیسی
کاربر
احسان رئیسی

سلام مهران جان
نرخ پرش را با نرخ کلیک اشتباه نگیرید، عناوین بیشتر با هدف کلیک کردن افراد بر روی لینک شما در صفحات گوگل می باشد. نرخ پرش یا Bounce Rate را می توانید با دکمه فراخوانی Call To Action و همچنین گذاشتن مطالبی مرتبط که کاربر را ترغیب کند کاربر سایت شما را ترک نکند و صفحات دیگر سایت شما را ببیند؛ برای این دکمه های فراخوانی می توانید از عناوین جذاب کمک بگیرید.
با تشکر

پلتفرم مانگو
فقط ایمیل‌هایی رو واست ارسال می‌کنیم که برای کسب و کار اینترنتیت مفید باشه…

بهت قول میدیم اسپم نکنیم و ایمیلت رو هم به کسی ندیم.