کلید واژه کانونی از طریق تحقیق کلمه کلیدی بدست می آید و باعث سوق دادن محتوای سایت به هدفی خاص میشود. شناسایی این اهداف و مخاطبین هدف نیازمند یک استراتژی محتواست. داشتن یک استراتژی محتوا باعث بروز رسانی سایت آن هم بطور مداوم میشود. این بروز رسانی از دید گوگل مخفی نمی ماند و باعث میشود گوگل توجه ویژه ای به سایت داشته باشد و رتبه خوبی در نتایج جستجو برای آن در نظر میگیرد. پس میتوان نتیجه گرفت کلید واژه کانونی که شاید توجه چندانی به آن نمیشود، در تنظیم مسیر استراتژی محتوا تاثیر گذار باشد. به همین دلیل در مقاله امروز میخواهیم روش انتخاب بهترین کلمه کلیدی کانونی را به شما آموزش دهیم.

اما سوال اینجاست:

  • یک کلمه کلیدی کانونی خوب باید دارای چه فاکتور هایی باشد؟
  • چطور می توانیم بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کرد؟
  • از چه ابزار هایی برای انتخاب کلید واژه کانونی می توان کمک گرفت؟

زمانی که می خواهید روی یک کلمه کلیدی چند سیلابی یا اصطلاحا دم دراز تمرکز کنید، انتخاب کلمات این عبارت ممکن است کار سختی باشد.
از نظر ما برای انتخاب کلمه کلیدی کانونی یک مقاله حداقل باید این 3 مرحله را انجام دهید:

  1. پیدا کردن عبارات کلیدی بیشتر جستجو شده توسط کاربران
  2. بررسی میزان جستجوی عبارت
  3. سرچ کلید واژه انتخابی در گوگل

پیش از بررسی این موارد بهتر است به شما بگویم اصلا کلید واژه کانونی چیست و چه کاربردی دارد؟

فقط بعضیا بلدن چطوری کلمات پولسازو پیدا کنن

استفاده از کلمات کلیدی مناسب تو سئو سایت می تونه درآمد زیادی ایجاد کنه. اگر تحقیق کلمه کلیدی رو به خوبی یاد بگیری، می تونی روی کلمات پولساز تمرکز کنی و درآمد زیادی کسب کنی!

مشاهده

کلید واژه کانونی چیست؟

کلید واژه کانونی عبارتی است که محتوای شما پیرامون و در توضیح آن نوشته میشود. در واقع کلید واژه کانونی عبارتی است که برای مطالب مسیر مشخصی تعیین میکند و باعث میشود محتوای شما با جستجوی آن عبارت در گوگل، در نتایج جستجو نمایش داده شود. پس وقتی کاربران کلید واژه هدف محتوای شما را جستجو می کنند باید مقاله سایت شما برای آنها ظاهر شود و بالاتر از هر سایت دیگری رتبه بگیرد.
به طور مثال وب سایت های فروشگاهی برای هر یک از محصولات خود صفحه ای منحصر به فرد دارند. کلید واژه کانونی باعث میشود محتوای این دسته از وب سایت ها مشخص شود برای کدام محصول دقیقا نوشته شده است.

مقایسه دو لپ تاپ hp

همانطور که در تصویر بالا میبینید، این دو لپ تاپ از لحاظ ظاهری تقریبا مشابه یکدیگر هستند اما شناسه محصول و مدل محصول متفاوتی دارند. برای تولید محتوای مرتبط با این محصولات تنها کافیست از کد آنها به عنوان کلید واژه کانونی استفاده شود تا هم برای گوگل و هم برای کاربران مشخص شود که محتوای محصول دقیقا به کدام یک مربوط میشود.

کلید واژه کانونی برای وب سایت های دیگری مثل سایت های خبری کاربرد چندانی ندارد و تاثیر به خصوصی روی سئو اسن صفحات نمیگذارد.
بطور کلی میزان تاثیر کلید واژه کانونی در کسب رتبه وب سایت ها به نوع فعالیت آنها بستگی دارد.

بخشی از افزونه وردپرس Yoast SEO به عبارت کلیدی کانونی اختصاص داده شده است. این افزونه بر اساس عبارتی که در این بخش وارد می کنید تمام محتوا صفحه را ارزیابی می کند و فاکتور هایی جهت بهبود سئو محتوا در اختیارتان قرار میدهد.

عبارت کلیدی کانونی در افزونه یوست سئو

طراحی بهترین استراتژی کلید واژه

استراتژی کلمات کلیدی میتواند الهام بخش شما برای تولید محتوا باشد. به همین دلیل اگر هنوز برای سایت تان استراتژی ندارید، پیشنهاد میکنیم هرچه زودتر به کمک یک مشاور سئو آن را بسازید. بهتر است برای مقالات، کلید واژه های طولانی (تشکیل شده از چند کلمه مثل “خرید گوشی موبایل 2019”) را هدف قرار دهید، زیرا کسب رتبه در این نوع از کلید واژه ها سریع تر و آسان تر رخ می دهد. برای آشنایی بیشتر با این استراتژی می توانید نگاهی به مقاله تحقیق کلمه ما ما بیاندازید تا بهتر با این استراتژی آشنا شوید، همینطور افزونه سئو Yoast SEO با بررسی طول کلید واژه کانونی شما کمکتان میکند محتوا را بهتر برای آن بهینه سازی کنید.

چطور بهترین کلید واژه کانونی را برای نوشتن محتوا پیدا کنیم

افزونه سئو Yoast SEO به شما کمک می کند برای موتور های جستجو محتوای مقالات را به بهترین شکل ممکن بر اساس کلید واژه کانونی بهینه سازی کنید.

یکی از ابزار هایی که می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و مناسب از آن استفاده کنید، ابزار پیشنهاد یوست (به انگلیسی: Yoast Suggest) است. این ابزار از اطلاعات پیشنهادی گوگل (به انگلیسی: Google suggest) – پیشنهاداتی است که با نوشتن چیزی در کادر گوگل برای شما ظاهر میشود – برای پیدا کردن 10 کلمه کلیدی مرتبط برتر و کلید واژه های مرتبط به ترتیب حروف الفبای انگلیسی استفاده می کند.

نتایجی که در این ابزار برای شما ظاهر می شوند در واقع کلمات یا ترکیبی از کلمات هستند که کاربران واقعی بار ها در گوگل جستجو کرده اند. این ابزار به شما کمک می کند به یک دید کلی نسبت به آن چیزی که مخاطبین هدف شما در سطح وب جستجو می کنند برسید و از آن عبارات برای تولید محتوا ایده بگیرید.

به یاد داشته باشید عبارات پیشنهادی گوگل و یوست مدام در حال تغییر هستند و بر اساس آن چیزی که کاربران اخیرا جستجو کرده اند طبقه بندی میشوند.

به عنوان مثال، امسال به دلیل نوسانات بازار ارز و مشکلات اقتصادی و دلار 19 هزار تومانی! عبارتی مثل قیمت دلار یا قیمت طلا توسط بسیاری از کاربران ایرانی در گوگل جستجو شد. همانطور که در تصویر میبینید نتایج گوگل برای این عبارات نسبت به سال های گذشته، کاملا دچار تحول شده است.
عبارات کلیدی پیشنهادی گوگل برای کلمه خرید دلار

از این رو می توان نتیجه گرفت عبارات کلیدی پیشنهادی گوگل بر اساس مسائل روز و آخرین ترند های اجتماعی تغییر می کند.

بررسی میزان جستجوی کلید واژه کانونی

زمانی که می خواهید روی یک کلید واژه تمرکز کرده و رتبه کسب کنید، باید درباره موارد زیر تحقیق کنید:

  • عبارت مدنظرتان اصلا توسط کاربران جستجو میشود یا خیر؟
  • اگر جستجو میشود حجم جستجو ها چقدر است؟
  • و آیا این حجم از جستجو به اندازه ای هست که روی آن کلید واژه وقت بگذارید؟

باید اعتراف کنیم گوگل این کار را واقعاً سخت کرده است. تنها راه فهمیدن اینکه یک عبارت چقدر توسط کاربران جستجو می شود، استفاده از یک حساب تجاری Google Ads (گوگل ادورز سابق formerly Google AdWords) است. البته استفاده از این ابزار کمی دشوار است به همین دلیل ما در آکادمی میموس برای مشتریان تجاری آموزش کامل آن را ارائه نموده ایم.

گوگل ترند یا گوگل ترندز Google Trends

گوگل ترندز (به انگلیسی: Google Trends) یکی از کاربردی ترین ابزار های سئو است که در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار میباشد. با استفاده از ابزار گوگل ترند میتوانید آماری تقریبی از حجم جستجوی عبارات کلیدی را در قابل نمودار دریافت کنید. در این ابزار می توانید به طور همزمان میزان جستجوی دو عبارت کلیدی کانونی را با انتخاب کشور Iran نیز بررسی کنید و به دیدی کلی نسبت به بیشترین میزان جستجوی کاربران هدف‌تان برسید.

ابزار گوگل ترندز

نکته

این ابزار از سال 2004 شروع به کار کرده است از این رو بررسی نتایج جستجو فقط از سال 2004 به بعد امکان پذیر است.

چطور مقالاتی که رتبه گرفته اند را بررسی کنیم؟

اگر برخی از مقالات سایت تان موفق به کسب رتبه های بالا در گوگل شده اند، با کمک ابزار های مختلفی می توانید به آماری تقریبی از تعداد بازدیدکنندگان آن ها دسترسی پیدا کنید.

با استفاده از ابزار گوگل ترند می توانید کلید واژه های کانونی مقالات قدیمی سایت تان را با کلید واژه های که برای مقالات جدید در ذهن‌تان دارید مقایسه کرده و با بررسی آمار های بدست آمده، میزان پتانسیل جذب ترافیک کلید واژه های جدید را محاسبه کنید.
سعی کنید برای مقایسه عبارات کلیدی، از مقالاتی که از نظر موضوعی به کلید واژه ای که برای آن برنامه ریزی کرده اید مرتبط تر هستند، استفاده کنید.

به عنوان مثال در تصویر زیر ما ابتدا دو عبارت کلیدی کانونی “خرید دلار” و “دلار آزاد” را مقایسه کرده ایم. اما در تصویر بعدی عبارت “قیمت دلار” را هم به این مقایسه اضافه کردیم. همانطور که میبینید در مقایسه اول، عبارت “دلار آزاد” بیشتر توسط کاربران ایرانی جستجو شده اما در مقایسه دوم میبینیم که عبارت “قیمت دلار” بیشتر از هر دو آنها جستجو شده، از این رو دارای توانایی جذب ترافیک خوبی است و گزینه مناسب تری برای بهینه سازی محتوا محسوب میشود.

بررسی نتایج مقایسه در ابزار گوگل ترند

زمانی که چندین کلید واژه طولانی در ذهن تان دارید، ابزار گوگل ترند به آسانی می تواند به شما بگویند کدام یک از آن ها بیشتر توسط مخاطبین جستجو شده است. از این رو تصمیم گیری برای انتخاب کلید واژه برای شما به مراتب آسان تر خواهد شد.

گوگل کردن کلید واژه های سایت

نه تنها باید بدانید کدام کلمات کلیدی واقعا توسط کاربران جستجو می شوند، بلکه باید مطمئن شوید محتوای مقالات یا صفحات تان متناسب با نیاز ها و انتظارات کاربرانی که کلمه کلیدی کانونی شما را در گوگل جستجو کرده اند، هست یا نه؟
بهترین راه برای فهمیدن اینکه محتوای شما واقعاً مورد نیاز کاربر واقع شده است، گوگل کردن کلید واژه خودتان است.

با جستجوی کلید واژه مورد نظرتان می توانید بفهمید آیا کاربران هم آن را همانطور که مد نظر شماست جستجو میکنند یا به نوع دیگری آن را می نویسند.

به عنوان مثال وقتی کلمه ذغال سنگ را جستجو کنید، با اینکه گوگل بر اساس جستجوی معنایی Semantic Search عبارت “زغال سنگ” را به عنوان تصحیح متن نمایش میدهد، اما میبینید که املای دیگر این عبارت هم صحیح است و برخی از سایت ها محتوای خود را پیرامون آن تولید کرده اند. از این رو میتوان نتیجه گرفت برای انتخاب بهترین کلید واژه کانونی گوگل کردن میتواند روشی مفید و کاربردی باشد.

نتایج جستجو برای ذغال سنگ

تجزیه و تحلیل نتایج جستجوی صفحه اول سایت های رتبه گرفته برای کلید واژه هدف ما و شما

با بررسی نتایج صفحه اول و دوم گوگل می توانید رقبای خود را نیز آنالیز کنید و از ترکیبی که آن ها برای عبارت کلیدی هدفشان انتخاب کرده اند، ایده بگیرید. مقاله ای که مینویسید باید متناسب با نتایجی که پیش رویتان هست باشد، چون در صورت کسب رتبه، بین آن ها قرار خواهید گرفت.
به طور مثال وقتی در گوگل کلید واژه کانونی همین مقاله را جستجو کردیم دیدیم، با این نتایج روبرو شدیم. همانطور که میبینید برخی از این مقالات دارای تیتر پرسش مانند هستند، برخی از آنها خبری و برخی از آنها به صورت آموزشی هستند. شما باید بر اساس ماهیت مقاله خود و بررسی نتایج جستجو گوگل بهترین عنوان را انتخاب کنید تا در عین حال که توضیح دهنده محتوا شماست، برای کاربر نیز مفید و کاربردی باشد و جز موارد بیشتر جستجو شده توسط آنها باشد.
نتایج جستجو برای کلیدواژه کانونی همین مقاله

بررسی محتوای نتایج جستجو

اگر یادتان باشد قبلا درباره هر یک از پارامتر هایی که در نتایج جستجو نمایش داده می شوند (عنوان سئو، پیوند یکتا و توضیحات متا) صحبت کردیم و توضیح دادیم چه هستند، از کجا می توانید آن ها را تغییر داده و چطور باید آنها را بهینه سازی کنید. همانطور که در تصویر زیر میبینید، متن مشکی رنگ، توضیحات متا صفحه است. این توضیحات به کاربر و گوگل کمک می کنند متوجه ماهیت صفحه شوند.

از این رو می توانید با استفاده از تکنیک های کپی رایتینگ و اصول صحیح نگارشی باعث جذابیت و کیفیت بیشتر متن متا تگ و نهایتا ترغیب کاربر به کلیک شوید.
عنوان سئو

نتیجه گیری نتیجه گیری

انتخاب یک کلید واژه کانونی خوب هیچ قانونی ندارد. بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر از ترکیب کلماتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند استفاده کنید. هدف از انتخاب کلمات کلیدی کانونی باید کسب رتبه و جذب مخاطب بیشتر باشد. به همین دلیل همین حالا دست به کار شوید و با استفاده از ابزار گوگل ترندز و دیگر روش های ذکر شده در این محتوا کلمات و عبارات کلیدی مد نظرتان را آنالیز کنید و از بین آنها بهترین ها را برای تولید محتوا انتخاب کنید. اگر در رابطه با انتخاب بهترین کلید واژه کانونی سوالی ذهن‌تان را مشغول کرده میتوانید در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید تا در اسرع وقت پاسخ دهیم. 


آموزش عملی سئو از مبتدی تا پیشرفته

اگر وبسایتی دارید که می خواید روی سئوش کار کنید و یا اگر پروژه سئو گرفتید، می تونید تو این دوره آموزشی تکنیک هایی که آموزش میبینید رو روی سایتتون اجرا کنید و نتیجه ش رو ببینید.

مشاهده
4.5/5 (2 دیدگاه)

محدثه نشاطی

برای یک نویسنده تجربه بد معنا ندارد، برای او همه چیز مفید و آموزنده است.

عضویت در خبرنامه و دانلود رایگان کتاب ها

در خبرنامه میموس عضو بشید تا علاوه بر آموزش های اختصاصی سئو؛ همین الان تمام کتاب هارو به صورت رایگان براتون ارسال کنیم!

10 پاسخ

  1. سلام و وقت بخیر ، برای انتخاب کلید واژه کانونی برای محصولات مشابه به طور مثال : (انگشتر عقیق مردانه کد 1111 و انگشتر عقیق مردانه کد 2222) که نزدیک به 50 تا محصول این موردی هست و در عنوان آنها فقط کدها هستند که اختلاف دارند ،باید به چه صورت عمل کنیم برای سئوی این محصولات در افزونه yoast در صفحه هر محصول ؟ خوب طبیعتا برای محتوای هر محصول هم فقط در حد دو سه خط ویژگی اونم ثابت و تکراری برای هر محصول است که هم کلید واژه کانونی اولش نیست هم خیلی کمه…!
    در حال حاضر درست یا غلط کلید واژه هر محصول همونطور که گفتم فقط با کد از یونیک شدن مثل عنوان ها و محتوای همه هم یکی ، اگر جالب نیست و راهی ندارم اصلا قسمت فیلد کلیدواژه کانونی رو تو صفحات مربوط به محصولات خالی بزارم ؟ و تا الان تمام پیوندها فارسی بودن مشکلی نداره از الان به بعد انگلیسی بزاریم یا ادامه بدیم مثل قبل ؟
    ممنون میشم تو این دو مورد راهنمایی فرمایید .

    1. سلام علیرضای عزیز
      در مورد کلمه کلیدی باید بگم که شما زمانی به استفاده از کلمه کلیدی نیاز دارید که محتوای کرنر استون یا سنگ بنا، محتوای پیلار یا ستون و همینطور فلگ شیپ یا پرچم دار بنویسید. یا نه زمانی که میخواهید یک محصول خاص معرفی کنید و محصول مشابهی در سایت ندارید یا اینکه یک محصول (مثل تلویزیون های یک سری از سونی براویا) را میخواهید بررسی کنید و محتوای کاملا متمایز و غیرتکراری مینویسید میتوانید از گزینه کلمه کلیدی یوست سئو استفاده کنید تا بشما نشان دهد محتوا چقدر پیرامون کلمه کلیدی بهینه سازی شده. اما استفاده از کلمه کلیدی یا عدم استفاده از اون هیچ ربطی به گوگل و رتبه گرفتن و … نداره.

      حالا، شما محصولات زیادی دارین که محتوای اونها خیلی نزدیک بهم هست! اگر میخواهید هر کدام را جدا بررسی کنید و محتوایی برایش بنویسید ایندکس همه را باز کنید. اگر که نه محتوا خیلی شبیه بهم هست و تفاوت محصولات خیلی کم است بهتر است یکی را بعنوان محصول کامل معرفی کنید و محتوای کافی بنویسید و بقیه را بعنوان نسخه های فرعی معرفی کنید (به بقیه لینک کنونیکال این محصول اصلی را بدهید).
      اگر میخواهید از این بعد انگلیسی پیش بروید که پیشنهاد ما هم انگلیسی است! مشکلی برای سایت ایجاد نخواهد کرد و با روند قبلی تداخلی نداشته و تاثیر منفی هم تجربه نمیکنید.

      1. سپاس فراوان از توضیح دقیق و کامل شما ، من این موضوع رو در چند سایت مربوط به آموزش سئو بیان کردم ولی هیچکدام از انها جواب کامل و درستی مثل شما به من ندادند و فقط گفتن از متغیر استفاده کنم که اصلا امکان پذیر نیست برای 500 محصول مشابه که فقط عکسشون و کدشون فرق میکنه و کلا دو محصول جداگانه هستند ، و یکسری جواب های دیگه که با همین اندک اطلاعاتی که در رابطه با سئو دارم کلا مغایرت داشت ولی راهنمایی شما به نظرم ایده آل ترین حالت ممکنه ، به نظر خودم رسیده بود روی صفحه های دسته بندی محصولات کار کنم به عنوان محتوای کرنر استون و محصولات هر دسته رو به صفحه دسته بندی مربوط به خودش لینک کنونیکال بدم.فروشگاه ما 10 تا دسته بندی بیشتر ندارد و هیچ کدام از انها زیر دسته بندی ندارند دیگه به عنوان مثال:دسته بندی انگشتر که حدود 500 تا محصول دارد که توسط ویژگی هایی مثل 1-نوع سنگ یا نگین و رنگ و وزن و 2.3 تا فاکتوره دیگه که غالبا مشابه هستند.فقط ویژگی نوع سنگ مهم است که مثلا فیروزه هست یا عقیق یا … ، که با فیلتر داخل فروشگاه قابل تفکیک و دستیابی و جستجو می شوند ، حالا به نظر شما روی صفحه دسته بندی انگشتر کار کنم و محتوای مناسب بزارم و تمام محصولاتشو لینک کانویکال بدم بهتره یا مثلا یک محصول انگشتر عقیق رو بنیان محتوا در نظر بگیرم و بقیه محصولاتی (داخل دسته بندی انگشتر) که ویژگی جنس سنگ: عقیق هستند رو به اون محصول لینک کانونیکال بدم ؟
        و یک سوال دیگه که شک داشتم در تب طبقه بندی افزونه yoast ، نمایش دسته‌ها در نتایج جستجو را فقط برای Category که دسته بندی مطالب بلاگه و product-cat که دسته بندی محصولات هست فعال کردم مابقی خاموش هستند مثل برچسب ها ساختار و همون ویژگیهای محصولات …. این حالت مناسب هست و یا گزینه ی مربوط به pa_gem که یکی از ویژگی های محصولات هست (جنس سنگ) که همون مهمترین ویژگی هر محصول است فعال کنم برای نمایش در نتایج جستجو یا مثل بقیه غیرفعال …(اسکرین شات رو پیوست کردم براتون)
        بازم عذر میخوام بابت طولانی شدن سوالاتم، واقعا جای تحسین و تشکرر داره این تعامل با کیفیتی که با کاربران خود دارین ، مقاله های سایت هم تک به تک مطالعه کردم خیلی مفید ، کامل و واضح بودن ، به همه دوستان هم پیشنهاد میکنم ، چون مقاله های سایت های مشابه رو هم همزمان مطالعه کردم ولی شما جامع ترین بودین برای شخص خودم مفیدترین بوده تا الان، امیدوارم این رونده عالی همیشه پایدار باشه و شاهد پیشرفت شما باشیم…

        1. در مورد اعتمادی که بما و دانشمان دارید باید بگم که از این موضوع خوشحالم.
          در مورد اینکه دسته بندی هارو بخواید کرنر استون کنید (مثلا از محصولات به دسته بندی لینک بدین و …) خیر اینکارو پیشنهاد نمیکنم! اصلا از نظر ما دسته بندی کرنر استون محتوایی محسوب نمیشود. بکه طبقه بندی محتوا Content Taxonomy هست. حال. در مورد محصولات چه کنید؟ پیشنهاد من اینست که محصولاتی را بعنوان اصلی یا کنونیکال در نظر بگیرید نسخه های مختلف آنها را هم با لینک کنونیکال به اصلی، بعنوان فرعی معرفی کنید. در مورد ویژگی ها یا متغیرها شما میتوانید در “افزونه یوست سئو > بخش ظاهر جستجو > انواع محتوا” یک کار جالب انجام دهید. ایندکس ویژگی ها را بازکرده تا خزنده گوگل به آنها دسترسی داشته باشد و سپس شما عنوان سئو و متاتگ های ویژگی ها را کنترل کنید، کلمات کلیدی و محتوای لازم را برگه ویژگی محصول قرار دهید برایش عنوان سئو تنظیم کنید تا رتبه کسب کند! (:
          بنظرم بهتر هست دوره رایگان آموزش سئو رو در مانگو ببینید تا با این قضیه بیشتر آشنا بشید.
          در مورد تصویری که پیوست شده: گزینه هایی که برای ایندکس شدن / نشدن انتخاب شدن، باید بگم زمانی برای ایندکس شدن آماده هستن که شما کیورد تارگتینگ خودتان را در آن انجام داده اید! و آنها اماده سئو شدن هستند.

      2. ممنون بابت راهنمایی ،فقط اینکه به جای یک محصول به عنوان کرنر استون اگر صفحه های هر دسته بندی رو به عنوان کرنر استون در نظر بگیرم و روش کار کنم و تمام محصولات همون دسته بندی رو لینک کانویکال بدم بهش بهتره نیست ؟ کلا 12 تا دسته بندی بیشتر ندارم ، مثلا دسته بندی انگشتر تمام محصولاتش حدود 1000 تا هست که فقط تو ویژگی نوع سنگ با هم تفاوت دارند، 100 تا سنگ عقیق 200 تاش با سنگ فیروزه و … (این جنس سنگها تو ویژگیهای هر محصول مشخص میشن و زیر دسته بندی انگشتر در نظر گرفته نشده است)
        یا اینکه مثلا داخل دسته بندی انگشتر که حدودا 200 تاش با سنگ فیروزه هستند رو به یک محصول کرنر استون از همون دسته بندی (انگشتر) با همون ویژگی خاص نوع سنگ (فیروزه) لینک کانونیکال بدم ؟

        1. شما برای ساختن کرنر استون به دسته بندی نیاز ندارید به محتوا نیاز دارید! و محصول رو به دسته بندی کنونیکال ندهید! هیچ وقت.
          در مورد مثال انگشتر: بله موافقم که محصولات انگشتر فیروزه رو به یک محصول انگشتر فیروزه انتخاب شده کنونیکال کنید.

  2. سلام
    یک سوال دارم
    آیا گوگل برای تشخیص کلمات کلیدی متن از تگ keyword استفاده نمیکنه؟
    وقتی با یاست سئو یه کلمه کلیدی تعریف کنیم اینها به عنوان تگ keyword اون صفحه درج نمیشه.
    این مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام به شما دوست خوبم رضا‌نژاد
      حقیقتا ما به این مورد توجهی نداریم، یعنی اصلا اینکه ما تگی داشته باشیم برای کلمه کلیدی، چیز شاخصی در سئو محسوب نمیشه، و در ضمن گوگل توجهی به کلیدواژه کانونی ما نمیتونه داشته باش (چون ما در پنل برای خودمون انالیز انجام میدیم) اما یوست سئو پیشنهاد کرده یک کلمه کلیدی داشته باشیم که در مقاله میخوایم ازش صحبت کنیم، حالا بهمون کمک میکنه جایگاه های مهم استفاده و میزان تکرار رو هم داشته باشیم که یک چک لیست موردی داشته باشیم. پس نداشتن تگ کیوردز مشکلی ایجاد نمیکنه از نظر من. کیفیت رو ذهنیتی که مقاله به خواننده میده پیدا کنید

نظر شما چیه؟

دیدگاه خودتون راجع به مقاله رو با ما به اشتراک بزارید.