- بهترین راهنمای کسب درآمد در خانه با کمترین سرمایه
- آنچه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی از صفر باید بدانید
- قدم به قدم با شما تا راه اندازی یک وب سایت و رسیدن به درآمد میلیونی از اینترنت
- چگونه یک وب سایت حرفه ای بسازیم؟ 5 قدم تا راه اندازی سایت
- نام دامنه چیست و چطور یک نام دامنه خوب پیدا کنیم؟ + 8 نکته طلایی
- بهترین سیستم مدیریت محتوا برای ساختن سایت چیست؟ پاسخ مان را به این پرسش ببینید
- هاست چیست و چطور باید یک هاست خوب بخریم؟
- قالب سایت چیست و چه تاثیری بر افزایش کاربران سایت دارد؟
- پلاگین یا افزونه وردپرس چیست؟ + لیست کاربردی ترین افزونه های وردپرس
- سئو چیست؟ و چه اهمیت و کاربردی در بازار آنلاین دارد؟
- بیزینس پلن چیست؟
- آموزش تولید محتوا بر مبنای آخرین تغییرات سئو و بازاریابی دیجیتال
- کامل ترین چک لیست سئو سایت فروشگاهی
- چطور نرخ کلیک را از طریق ایموجی ها افزایش دهیم؟
- تعریف نرخ تبدیل سایت – آموزشی برای افزایش نرخ تبدیل ویژه افراد مبتدی
قدم اول: نیازسنجی و شناخت بازار
باورت میشه یه کلمه کلیدی بتونه پولدارت کنه؟
اگر بلد باشی کلمات مناسب کسب و کارت رو استخراج کنی، می تونی مخاطب کسب و کارت هم جذب کنی و این یعنی درآمد زایی از سایت. تو دوره تحقیق کلمه کلیدی فنون پیدا کردن کلمات کلیدی که پتانسیل درآمدزایی بالایی دارن رو یاد میگیری.

اسنپ را در نظر بگیرید! اسنپ بر پایهی یک نیاز شکل گرفت. نیاز به تاکسی در هر ساعت از شبانه روز، در هر نقطهای از شهر، با کمترین هزینه! در مقابل تپسی هم از همین نیاز استفاده کرد و سرویسی مشابه اسنپ را راه اندازی کرد ولی با استفاده از یک ایده خلاقانه و اضافه کردن گزینه سفر ایمن توانست احساس امنیت بیشتری را به مشتریان خود انتقال دهد و به رقیبی برای اسنپ تبدیل شود.
قدم دوم: ایده پردازی برای کسب و کار اینترنتی
همانطور که در مقاله قبل اشاره شده است، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین مطمئناً منافع و درآمد بسیار زیادی برای شما به همراه دارد و شما را به سود زیادی میرساند اما نقش یک ایده جذاب و منحصر به فرد در کار شما بسیار حائز اهمیت است.
در واقع ایده کسب و کار، شما را از سایر رقیبانتان متمایز میکند. این ایده بر اساس شناخت دغدغه مشتریان یا همان نیازسنجی و شناخت بازار که در مرحله قبل توضیح داده شد، شکل میگیرد. پیشنهاد میکنیم اگر در این زمینه به مشکل برخوردید حتما از یک فرد با تجربه مثل مشاورین سئو کمک بگیرید. مطمئنا تلفیق دو ایده می تواند نتیجه بهتری برای شما داشته باشد! 😉
تکلیف کسب و کار های سنتی چیست؟
اگر در حال حاضر صاحب یک کسب و کار سنتی و آفلاین هستید و میخواهید کسب و کار خود را در فضای آنلاین رشد دهید، یک ایده جدید میتواند بسیار کمک کننده باشد. مثلاً اگر صاحب یک شیرینی فروشی هستید، میتوانید علاوه بر فروش آنلاین در بستر یک وبسایت، امکانی را فراهم کنید تا مشتریان مواد دلخواه کیکشان را خودشان انتخاب کنند و یا بتوانند به صورت آنلاین تزئینات دلخواهشان را طراحی کنند و برای شما بفرستند.
البته به این نکته هم توجه کنید که همیشه لازم نیست کسب و کار سنتی خود را بهصورت آنلاین درآورید. بسیاری از افراد هستند که ایده جذاب و جدیدی را جدا از کسب و کار سنتی خود به صورت آنلاین راه اندازی میکنند و در واقع کسب و کار آنلاین را به صورت شغل دوم ادامه می دهند.
اگر ایدهای دارید که پر سودتر از کسب و کار فعلی شماست یک سایت برای آن بزنید!
شاید یک کارمند ساده باشید، در این صورت هم میتوانید در کنار شغل کارمندی خود، یک وبسایت راه اندازی کنید. بعد از مدتی خواهید دید که درآمد شما از وبسایت بسیار بیشتر از درآمد کارمندی خواهد بود و دیگر نیازی ندارید تا یک کارمند ساده باقی بمانید. 😉 تنها کافیست اگر به ایده پولسازی رسیدید حتما برای آن یک وب سایت دست و پا کنید و کارتان را هر چه سریع تر استارت بزنید.
ایده مناسب برای کسب و کارتان را بیابید
اگر کسب و کار اینترنتی اولین انتخاب شماست، به شما تبریک میگویم. انتخاب شما، انتخاب عاقلانه و هوشمندانهای است که قطعاً منجر به موفقیتتان میشود. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک ایده درست و مناسب با نیاز بازار و جامعه است. اگر گشتی در دنیای اینترنت بزنید و مطالعهای در مورد کسب و کارهای پر سود اینترنتی داشته باشید، متوجه میشوید که چطور یک ایدهی ساده ولی درست منجر به تأسیس یک شرکت بزرگ میشود.
قدم سوم : بررسی شرایط و روش انجام کار
یک ایده درست نیازمند یک پیاده سازی درست است. ایده خوب، ایده ایست که علاوه بر حل یک مسئله، بدرستی پیادهسازی شود و کاربر را درگیر سختی و پیچیدگی نکند. این نکته را به یاد داشته باشید که مهمترین عاملی که باعث تبدیل اینترنت به یک محیط عالی کسب و کار شده است، راحتی، آرامش و در دسترس بودن آن است. بنابراین ایده شما باید با کمترین پیچیدگی ممکن اجرایی شود.
بهتر است در مورد ایده خود این دو سؤال را مطرح کنید:
- آیا ایدهی من قابل اجراست؟
پاسخ به این سوال اصلاً سخت نیست. شما به این نتیجه میرسید که ایده شما قابلیت اجرا شدن دارد یا خیر؟! مثلا در مورد مثال شیرینیفروشی، اگر بخواهید این امکان را به کاربر بدهید که خودش تزئینات کیک را انتخاب کند، شما توانایی پیادهسازی هر نوع تزئیناتی را دارید؟ یا نه فقط باید تعدادی گزینه محدود مانند رنگ کیک، مواد میانی، چند مدل محدود نوشته روی کیک و قالبهایی که توانایی ساخت آنها را دارید، در اختیار کاربر قرار دهید؟ - با چه روشهایی میتوانم آن را پیاده کنم؟
باید گفت، احتمالاً راههای پیادهسازی زیادی به ذهنتان میرسد. در لابهلای کشف این راههای پیاده سازی است که ایدهی اولیه شما پختهتر و کاملتر میشود. در آینده خواهید دید که همین شاخ و برگهای اضافه شده به ایده اولیه، نقاط قوت کار شما خواهند بود. پس از تغییر ایده اولیه خود نترسید. ایده اولیه مانند طرح اولیه یک نقاشی است که با اضافه کردن جزئیات درست و دقیق میتواند به یک تابلوی زیبا تبدیل شود.
قدم چهارم: انتخاب نام برای کسب و کار
نام مناسب در فرآیند مشهور شدن کسب و کار شما بسیار اهمیت دارد. یک نام خوب میتواند در تمام سطح شهر دهانبهدهان بچرخد و یک نام بد میتواند در لحظه از ذهن مشتریان شما پاک شود. حتماً تابهحال پیش آمده که از کالایی خوشتان آمده ولی وقتی از صاحب آن پرسیدهاید” وای چه کیف قشنگی! از کجا خریدی؟” در کمال تعجب شنیدهاید:
“نمیدونم! اسم مغازهش یا سایتش خیلی سخت بود.”
و یا
“نمیدونم یادم نیست، اصلاً دقت نکردم به اسمش”
برای انتخاب یک نام مناسب موارد زیر را در نظر بگیرید:
- نام شما باید خلاقانه و با مفهوم باشد و در عین حال تخصص، منحصربفرد بودن محصول، سرویس و ارزش کارتان را یادآور شود.
- راحت در ذهن بماند و تلفظ سختی نداشته باشد.
در فرآیند انتخاب نام، باید موضوع دیگری را هم در نظر بگیرید. موضوعی با نام دامنه سایت (به انگلیسی: Site Domain) یا همان نام سایت که در مقاله بعدی بهطورمفصل به آن اشاره میکنم.
کاری که درحالحاضر باید انجام دهید این است که تعدادی نام مناسب انتخاب کنید و یادداشت کنید سپس در مرحله بعدی، این نامها را در قالب دامنه سایت بررسی کنید. در مقاله بعدی به طور مفصل به شما خواهم گفت که چرا نام سایت اهمیت دارد و چطور باید درستی نامهای انتخابی خود را ارزیابی کنید.
فقط این را درخاطر داشته باشید که نام کسب و کارتان باید با نام دامنه شما یکی باشد. اگر این دو نام با هم متفاوت باشد، در واقع خودتان با خودتان وارد میدان رقابت شدهاید!
قدم پنجم: راه اندازی وبسایت
حال که تمام مراحل بالا را ارزیابی کردید، میتوانید دستبکار شوید و با شش مرحله ساده سایت خود را راه اندازی کنید. بعد از طی این مراحل ساده که در لیست زیر مشخص شدهاست، شما صاحب یک وبسایت خواهید بود.
- ثبت دامنه
- انتخاب سیستم مدیریت محتوا
- تهیه هاست
- انتخاب قالب
- راه اندازی سایت در وردپرس
- سئو و بازاریابی
از دیدن نام این مراحل نترسید، اینها مراحل سادهای هستند که قدمبهقدم در مقالات بعد بطور کامل برای شما توضیح داده خواهند شد و البته وقت زیادی هم از شما نمیگیرند.
نتیجهگیری
کمی بهقبل از خواندن این مقاله فکر کنید! با صرف زمان کوتاه و مطالعه آنها، دنیای جدیدی به شما معرفی شد که میتوانید با قدم گذاشتن در آن کسب و کار دلخواهتان را راه اندازی کنید. حالا شما میدانید که قصد راه اندازی چه کسب و کاری را دارید. یک ایده مخصوص به خودتان دارید و در یک قدمی تاسیس کسب و کار آنلاین خود ایستادهاید. اولین قدم برای اینکه ایدهتان را عملی کنید، ثبت دامنه است که اصلا کار سختی نیست. پس زمان را از دست ندهید. فقط کافی است کمی وقت بگذارید و مقاله بعدی را مطالعه کنید. اگر هم سوالی درباره چهار مرحلهای که به توضیح آن پرداختیم برایتان پیش آمدهاست، ما را در قسمت دیدگاه از آن باخبر کنید.

آموزش عملی سئو از مبتدی تا پیشرفته
اگر وبسایتی دارید که می خواید روی سئوش کار کنید و یا اگر پروژه سئو گرفتید، می تونید تو این دوره آموزشی تکنیک هایی که آموزش میبینید رو روی سایتتون اجرا کنید و نتیجه ش رو ببینید.
ممنون مقاله کامل و خوبی بود.
ممنون از همراهی شما 😊🌹