یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی اینترنتی قطعا گوگل آنالیتیکس Google Analytics است. این ابزار یکی از دهها ابزار رایگان گوگل برای کاربران است. در واقع گوگل همراه با درآمد تبلیغاتی خود، ابزارهایی را برای بازاریابها ارائه کرده که همواره آنان را وابسته به خود نگاه دارد و نفوذ خود در اینترنت را بهتر حفظ کند.
اگر نمیدانید گوگل آنالیتیکس چیست باید به شما بگویم این بهترین ابزار برای تجزیهوتحلیل اطلاعات یک سایت است. سایت شما در اینترنت چطور مورد استفاده قرار میگیرد؟ و چهکسانی، چطوری و چهزمانی و … به سایت شما میرسند، در آن چه میکنند و چطور از آن استفاده میکنند و کدام بخشها را دوست دارند و … همگی در داشبورد گوگل آنالیتیکس میتواند به شما نمایش داده شود. معمولا گوگل آنالیتیکس بیشترین استفاده را در بهینهسازی سایت دارد و مهمترین سیگنال های سئو در این ابزار برای شما مشخص شدهاند.
غالبا امروزه بخش بزرگی از اینترنت روی دوش بزرگترین شرکت اینترنتمحور دنیا یعنی گوگل است. گوگل ابزارهای زیادی برای کمک به وبمسترها دارد نمونه برتری از آنها گوگل آنالیتیکس Google Analytics است. در مورد گوگل آنالیتیکس یک اینفوگرافیک با نام استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس تهیه کردهایم. امروز میخواهیم استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس در بازاریابی اینترنتی را ببینیم. ما قبلا آموزش گوگل آنالیتیکس را تهیه کردهایم. پس از آن شما میتوانید بهترین استفاده از آنالیتیکس را در بازاریابی داشته باشید.
خطاهای سایتت رو تو گوگل سرچ کنسول رفع کن
گوگل روی خطاهایی که در سرچ کنسول وجود داره حساسیت زیادی داره و رفع این خطاها تو رشد وبسایت خیلی موثره. تو دوره گوگل سرچ کنسول پلتفرم مانگو بهت یاد میدیم چطور خطاهای سایتت رو برطرف کنی.
گوگل، سرویسِ گوگل آنالیتیک Google Analytics خود را در سال ۲۰۰۵ فعال کرد و از آن میتوان برای سئوی وب سایت، زیر نظر داشتنِ سایت، اطلاعات عمومی مخاطبین وبسایت، مرورگر و دستگاه های آنان و ده ها مورد دیگر استفاده کرد. همچنین می توان با آن عکس العمل این کاربران در مواجه با سایت و رفتار کلی و بازدید و فعالیتشان را بررسی کرد. این سرویس خیلی زود مورد استقبال کاربران و وبمستران قرار گرفت اما امکاناتی که داشت نه به دقت امروز بود نه به کیفیت و گستردگی اکنون.
از گوگل آنالیتیکس که نام های دیگری چون گوگل آنالیتیکز، آنالیزگر گوگل و سیستم تجزیه و تحلیل گوگل و حتی واکاو گوگل نیز نام برده شده است. در استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس میتوان مقاله های زیادی را مطالعه کرد اما اینبار به طور مختصر، اصل موضوع را با شما در میان خواهیم گذاشت.
چگونه از گوگل آنالیتیکس Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم
دستیابی به رشد بازدهی بازاریابی با تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل
۸۰% از کاربران از سیستم آنالیتیکس گوگل اشتباه استفاده میکنند
گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی را در اختیار ما قرار میدهد که میتوان بری افزایش نرخ تبدیل از آنها استفاده مفیدی داشت
مرحله #۱ : چگونه با سیستم تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید؟
با تکنیک های سئو و برگه های فرود بهینه سازی شده ترافیک ارگانیک را افزایش دهید
نکته #۵ : برای کلمات کلیدی که ترافیک بیشتری را برای خود ایجاد کرده اند محتوای بهتر و بیشتری تولید کنید
مرحله #۳ : روی دریافت ترافیک بیشتر و اضافی از طریق برترین منابع خود با استفاده از منابع برتر گزارش ارجاع ها زمان بیشتری صرف کنید
برای نمونه: برترین سایت های ارجاع دهنده، مانند انجمن های فعال و گروه های اشتراک لینک
قدم ۱# : روی موارد مرتبط با محتوای خود زمان بیشتری صرف کنید
قدم ۲# : زمان بیشتری روی پیدا کردن موضوع برای مقاله های با ارزش صرف کنید
قدم ۳# : بیشتر محتوای خود را در انجمن ها و اجتماع ها به شکلی که اسپم نباشد منتشر کنید
برترین وبلاگ های ارجاع دهنده:
قدم ۱#: روابط دوستانه خود با کاربران را پرورش داده و مکان های گسترش و ترویج بیشتری پیدا کنید
قدم ۲#: وبلاگ نویسی مهمان را دوبرابر کنید. اگر در ماه یک پست در سایت های دوستان منتشر می کنید، آن ها را تا ۳ یا ۴ پست افزایش دهید
برترین شبکه های اجتماعی ارجاع دهنده:
قدم ۱#: زمان بیشتری را صرف کار کنید روی شبکه اجتماعی که مناسب کسب و کار شما هستند
قدم ۲#: تکنیک ها و مقاله هایی را که دقیقا ترافیک بیشتری دارند را پیدا کرده، و آنها را امتحان کرده و بیشتر کنید
قدم ۳#: روی دوبرابر کردن محتوای مخصوص کانال ها و شبکه های ارتباطی شما و هواداران خود تمرکز کنید
برای هر منبع ارجاع دهنده که آنها را نمی شناسید، دقیقا بررسی کنید منبع در چه زمینه ای است و چرا ترافیک ارجاع میدهد، سپس سعی کنید ارجاع به وبسایت خود را دو برابر کنید
مرحله #۴ : با نظر خواهی از کاربران و بازخورد های مشتریان دست به تولید محتوای مناسب تری بزنید
قدم #۱: برترین مقالات را در وبسایت خود پیدا کید
قدم #۲: از توسعه دادن یک مقاله استفاده کنید و سعی در تولید خواسته ی کاربر داشته باشید
قدم#۳: روی این تمرکز کنید که دقیقا و کاملا کدام محتوا و مقاله است که روابط کاربری و زمان ماندگاری کاربر در سایت را میتواند افزایش دهد
از گزارش بازدید استفاده کنید
قدم ۱#: بهترین زمان ها برای ارسال پست را با استفاده از پر ترافیک ترین روزها پیدا کرده و دریافت ترافیک را کنترل کنید
قدم ۲#: کانال ها و شبکه های اجتماعی که بیشترین ترافیک را پس میدهند بیشتر ترویج و گسترش دهید
مرحله #۵ : با سیستم تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل یا گوگل آنالیتیکس نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید؟
بخش های مزاحم مسیر را شناسایی و حذف کنید
قدم #۱: ترافیک دقیق را از طریق تجزیه و تحلیل منبع، مکان و دستگاه و … بررسی کنید
قدم #۲: قسمتی از ترافیک را به صفحه فرود مخصوصی هدایت کنید
قدم #۳: با قیف تجزیه و تحلیلی، سقوط میانگین نرخ تبدیل از صفحه فرود را بدست بیاورید
از روش های بهینه سازی تبدیل برای بهینه سای و اصلاح لینک های ضعیف استفاده کنید
قدم #۱: از ابزارهای پرسمان در نقاط مرگ استفاده کرده و از کاربران بپرسید چرا میخواهند سریعا صفحه را در این قسمت و نقاط ترک کرده و توجهی به بدنه وبسایت نداشته باشند
قدم #۲: بر پایه ی بازخورد ها، یک تست A/B را برای آدرس نقاط هدف راه اندازی کنید
قدم #۳: همین کارها را در قیف تجزیه و تحلیل برای تمام نقاط مرده انجام دهید
مرحله #۶ : تجربه کاربری را از طریق گزارش بخش موبایل بهبود ببخشید
بررسی کنید که کاربران موبایل شما دقیقا در در کجا بیشترین نرخ پرش و کجا بیشترین نرخ ماندگاری داشته و دارند
از این داده ها برای تعیین کاربردی تر شدن موبایل استفاده کنید
قدم #۱: بررسی کنید آیا سایت شما رسپانسیو است و در هیچ قسمتی خرابی در نمایش به وجود نیاید
قدم #۲: آمار دستگاه های با بیشترین نرخ پرش را بدست بیاورید
قدم #۳: نقاط مرگ را بدست آورده و با تست آ/ب راهکارهای مختلف را آزمایش کنید
مرحله #۷ : از گزارش های سفارشی برای هر بررسی استفاده کنید
قدم #۱: همبستگی های بررسی ها که در دیگر گزارش ها در دسترس نیستند را فعال کنید
قدم #۲: گزارشی را برپا کنید که پیگیری های آن مربوط به استفاده از ویژگی های جدید وبسایت است
قدم #۳: ارزش مردم برای بازدید و استفاده از این ویژگی های جدید را تعیین و مشخص کنید
قدم #۴: بر اساس نتایج بدست آمده عمل کنید
برترین ارجاع دهنده ها را با گزارش های ارجاع بهینه سازی کنید
قدم #۱: با برترین ارجاع دهنده های خود وارد همکاری و خرید و فروش و تخفیف شوید
قدم #۲: سپس این همکاری و تخفیفات دو طرفه را به کاربران تازه ظهور کرده نمایش دهید
قدم #۳: برای هر ارجاع مشخصی پیغام های مشخص خوش آمد گویی و تبریک تهیه کرده و نرخ تبدیل و ماندگاری را افزایش دهید
مرحله #۸ : سفارشی سازی محتوا و پیشنهادات با استفاده از گزارش های کاربران
قدم #۱: هر نوع موثر و ترجیح داده شده ای از محتوا و تخفیف ها را پیدا و آنها را مشخص کنید
قدم #۲: برای هر بخش تقسیم شده، یک چرخه تکرار، هدف بندی شده و تجربه مجزا قرار دهید
خریداران می گویند که آن ها فروشگاه سفارشی سازی شده را به فروشگاه های معمولی ترجیح میدهند
این بود اینفوگرافیک ما در مورد استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس (;
امیدواریم با مطالعه کامل این اینفوگرافیک زین پس بتوانید استفاده بهتری از گوگل آنالیتیکس در زمینه بازاریابی و فروش بهتر محصولات خود داشته باشید. اگر دیدگاهی در این مورد دارید، چرا آن را ننوشته و نظر خود را در این مورد اعلام نکنید! همین الان میتوانید دوستان خود را هم از این مقاله مطلع کرده تا آنها هم از آن استفاده کنند.
آموزش عملی سئو از مبتدی تا پیشرفته
اگر وبسایتی دارید که می خواید روی سئوش کار کنید و یا اگر پروژه سئو گرفتید، می تونید تو این دوره آموزشی تکنیک هایی که آموزش میبینید رو روی سایتتون اجرا کنید و نتیجه ش رو ببینید.
برای آنکه بهتر در بازاریابی آنلاین امروز بتوانیم گام برداریم، باید بخوانیم، بیاموزیم و آستین کوشش بالا بزنیم. امروز در میموس هر آنچه در مورد سئو، کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ میدانم را مینویسم..
عضویت در خبرنامه و دانلود رایگان کتاب ها
در خبرنامه میموس عضو بشید تا علاوه بر آموزش های اختصاصی سئو؛ همین الان تمام کتاب هارو
به صورت رایگان براتون ارسال کنیم!
کاربران دیگر قبل از شما این مقالات را خوانده اند...
نکاتی ارزنده ای مطرح کردید. این نکات رو من متاسفانه دیدم اساتیدی به فروش می گذارند و جای بسی تشکر است که شما به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده اید. واقعا از وقتی که می گذارید برای نوشتن چنین مقالاتی واقعاااااااااااااا سپاسگزاررررررررررررم
کاش برای تعیین نرخ تبدیل هم مقاله ای می نوشتید، برام گنگ بود…
نکاتی ارزنده ای مطرح کردید. این نکات رو من متاسفانه دیدم اساتیدی به فروش می گذارند و جای بسی تشکر است که شما به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده اید. واقعا از وقتی که می گذارید برای نوشتن چنین مقالاتی واقعاااااااااااااا سپاسگزاررررررررررررم
کاش برای تعیین نرخ تبدیل هم مقاله ای می نوشتید، برام گنگ بود…
هدایت جان، خیلی حال کردم با کامنتت، در مورد نرخ تبدیل هم مقاله نوشتیم که توی سری کسب و کار میتونی اون رو بخونی.
https://mimos.ir/blog/series/start-online-business-guide/