بررسی چگالی کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO

زمان مطالعه: 4 دقیقه
  1. راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه سئو Yoast SEO
  2. آموزش رفع خطای “صفحه اصلی شما نمی تواند برای موتور های جستجو ایندکس شود” در افزونه وردپرس Yoast SEO و سرویس Ryte
  3. نوشتن عنوان سئو شده در افزونه سئو Yoast SEO
  4. چرا باید از کلمات کلیدی در عنوان سئو استفاده شود؟
  5. طول عنوان سئو شده و مناسب در افزونه سئو Yoast SEO
  6. علت استفاده از کلیدواژه هدف در پیوند یکتا
  7. بررسی کلمه کلیدی در نامک افزونه سئو Yoast SEO
  8. اهمیت طول محتوا در سئو و افزونه Yoast SEO
  9. محتوای کرنر استون Cornerstone Content چیست؟
  10. بررسی چگالی کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO
  11. تراکم کلیدواژه کانونی چیست | پخش کلید واژه کانونی
  12. روش صحیح استفاده از تگ های هدینگ H3، H2، H1 در محتوای سایت
  13. بررسی طول کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO
  14. بررسی متن جایگزین تصاویر در افزونه سئو Yoast SEO
  15. استفاده از هیدینگ ها و تاثیر آن در سئو محتوا
  16. کلمه کلیدی در هیدینگ محتوا و افزونه سئو Yoast SEO
  17. بررسی کلمه کلیدی در مقدمه محتوا و پارگراف اول متن
  18. چگالی کلمه کلیدی یا تراکم کلمه کلیدی چیست؟
  19. چرا از هر کلیدواژه کانونی در نوشتن محتوا یکبار باید استفاده کنیم؟
  20. نوشتن توضیح متای سئو شده با طول مناسب با ویژگی بررسی توضیح متا در افزونه Yoast SEO
  21. روش استفاده از ابزار آنالیز خوانایی محتوا در افزونه وردپرس Yoast SEO
  22. چطور در افزونه وردپرس Yoast SEO ریدایرکت 301 بسازیم؟
  23. آنالیز طول پاراگراف در افزونه سئو Yoast SEO
  24. با رسانه ها و آدرس های پیوست در افزونه وردپرس Yoast SEO چه کار کنیم؟
  25. روش صحیح پاک کردن یک صفحه و URL از سایت و انتخاب ریدایرکت مناسب برای آدرس حذف شده

آیا تا به حال شده از خودتان بپرسید چگالی کلمات کلیدی یعنی چه؟ یا چرا انقدر مهم است که افزونه سئو Yoast SEO بخشی از چک لیست های خودش را به آن اختصاص داده؟ و یا چطور در سئو موثر است؟ اگر برای یک بار هم که شده این پرسش ها ذهن شما را درگیر کرده، پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان پست امروزم را از دست ندهید چون سیر تا پیاز چگالی کلمه کلیدی را برای شما توضیح دادم.

کلمه کلیدی چیست؟

همانطور که می دانید کلمه کلیدی یکی از مهم ترین عناصر هر وب سایت اینترنتی است که در سئو سایت مهم و تاثیرگذار است. ممکن است تا به حال بار ها و بار ها عبارت “چگالی کلمه کلیدی” را چه از زبان سئو کاران و چه در مقاله های آموزشی خوانده باشید. ما قبلا درمورد کلمه کلیدی صحبت مفصلی داشتیم اما در ادامه موضوع ما روش استفاده درست از کلمه کلیدی در محتواست.

چگالی کلمه کلیدی چیست؟

به میزان تکرار کلیدواژه هدف در طول متن یک محتوا تراکم یا چگالی کلمه کلیدی گفته می شود، در وردپرس چگالی کلمه کلیدی برای محتوا توسط افزونه های سئو چک می شود و برای سئو وردپرس معروف ترین افزونه که چگالی کلمه کلیدی را بررسی می کند، افزونه سئو Yoast SEO است.

چگالی کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO

افزونه سئو Yoast SEO بررسی می کند که در طول متن اصلا از کلیدواژه خود استفاده کرده اید یا نه؟ همچنین بررسی می کند که به اندازه کافی در طول متن صفحه تکرار شده است؟ این افزونه در آنالیز خوانایی محتوا موارد زیادی را بررسی می کند که یکی از آن ها تکرار کلیدواژه کانونی در طول محتوا است. اگر این افزونه یک چراغ سبز به شما بدهد یعنی تراکم کلیدواژه کانونی شما در بازه نرمال است اما اگر چراغ نارنجی یا قرمز دریافت کنید شاید اشکالی در کار باشد.
این افزونه به تکرار کلمه کلیدی در عنوان مقاله، عنوان سئو، کلمه کلیدی در پیوند یکتا و همینطور هیدینگ و ساب هیدینگ (تیتر های درشت و ریز مقاله) هم واکنش نشان می دهد.

چگالی کلمات کلیدی چقدر باید باشد؟

میزان بهینه چگالی کلمات کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO بین 0.5 تا 2.5 درصد است. اگر چگالی عبارت کلیدی شما بین این مقدار باشد، افزونه با نشان دادن یک چراغ سبز رنگ میزان تراکم کلمه کلیدی را تایید می کند. اما اگر از این مقدار کمتر یا بیشتر باشد افزونه با نشان دادن چراغ قرمز یا نارنجی به شما هشدار می دهد.

چگالی کلمه کلیدی در افزونه یوست سئو

نسخه تجاری افزونه سئو Yoast SEO Premium در کنار آنالیز کلمه کلیدی هدف در یک مقاله، یک آنالیز کلی از تمام مقاله های سایت هم به شما ارائه می کند، و چنین ویژگی خوبی در نسخه رایگان وجود ندارد.

نکته: سعی کنید از کلمات کلیدی کوتاه استفاده کنید زیرا تکرار کلمات کلیدی طولانی (چند سیلابی) در طول متن و دریافت چراغ سبز از افزونه سئو Yoast SEO کاری دشوار است و از آن طرف کاربران بار تکرار یک جمله خسته می کند.

چگالی کلمات کلیدی چه تاثیری در سئو دارد؟

گوگل همواره در تلاش است بهترین صفحات را برای عبارات جستجو شده توسط کاربران خود به نمایش بگذارد. اگر می خواهید گوگل، سایت شما را هم جز اولین وب سایت های پیشنهادی در نتایج جستجو قرار دهد باید کاری کنید که گوگل متوجه مفهوم صفحات سایت شما شود.

در مقالات گذشته به دیگر عوامل موثر در درک مفهوم صفحه توسط موتور جستجو گوگل پرداختیم. یکی دیگر از عواملی که در این زمینه موثر است استفاده از عبارت کلیدی هدف در طول متن صفحه است.

نقش کلمه کلیدی در جلب رضایت کاربر:

به هیچ عنوان سعی نکنید در تکرار کلمه کلیدی کانونی خود اقرار کرده و در جای نامناسب و بی معنی از آن استفاده کنید. زیرا از نظر کاربر متن شما فقط و فقط برای گرفتن رتبه نوشته شده و هیچ توجهی به وی نداشته اید؛ از این رو برگه را نصفه و نیمه رها کرده و از سایت خارج می شود.

سعی کنید محتوا را طوری بنویسید که کاربر از خواند آن لذت ببرد و به راحتی بتواند مضمون محتوا را درک کند. اولویت اول خود را رضایت کاربر قرار دهید، زیرا در نهایت تنها کاربر است که برای شما می ماند و باعث رشد نرخ درآمد و توسعه کسب و کارتان می شود.

برای قرار گرفتن در بهترین رتبه نتایج باید هر دو طرف را داشته باشید یعنی هم متنی خوانا و جذاب برای کاربر بنویسید هم تراکم کلمات کلیدی را برای درک مفهوم صفحه توسط گوگل به درستی رعایت کنید، که معمولا در سئوی فروشگاه بیشتر باید به آن توجه شود، کافیست سایت رقیب خود را آنالیز کنید، آن وقت متوجه می شوید که آنها چقدر حریصانه از کلمه کلیدی در مطالب خود استفاده کرده اند. ولی خب این راه درستش نیست.

چگالی کلمه کلیدی ایده آل در سئو محتوا

اگر افزونه سئو Yoast SEO چگالی کلیدواژه شما را با چراغ قرمز نشان دهد یعنی چگالی کلمه کمتر از 0.5 درصد است. برای تغییر چراغ قرمز به سبز باید سعی کنید در متن محتوا از کلیدواژه مورد نظر خود بیشتر استفاده کنید.

اگر چگالی شما بیش از 3 درصد باشد و افزونه یک چراغ نارنجی به شما بدهد این یعنی زیادی از کلیدواژه استفاده کرده اید. وقتی درصد چگالی بیش از 3 باشد ممکن است متن شما از نظر گوگل اسپم شناخته شده و جریمه شود.

به همین منظور برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می کنم برای داشتن یک متن کاربر پسند و گوگل پسند، محتوا خود را دوباره بخوانید از حالت های مختلف کلمه کلیدی (مثل کلمات هم معنی و مترادف) در طول متن استفاده کنید.

وقت آن رسیده روش استفاده از کلمه کلیدی را تغییر دهید

بگذارید با شما رو راست باشم، اصلا تعداد کلمه کلیدی و کم و زیاد بودن آن، چنان تاثیری در کسب رتبه ندارد و نمیتواند دلیل مهره اصلی شما برای گرفتن رتبه در تولید محتوا باشد. هدف اصلی کاربر است. پس اگر فکر می کنید تکرار کلیدواژه در محتوا توجه وی را به مقاله معطوف می کند و در انتقال مفهوم موثر است می توانید از آن استفاده کنید.

با این حال آموزش استفاده از کلمه کلیدی در محتوا به همینجا ختم نمیشود. آموزش خود را ادامه دهید و در این مورد بیشتر بیاموزید.

آموزش خود را ادامه دهید
0/5 (0 دیدگاه)
Share on facebook
0
Share on linkedin
0
Share on twitter
Share on telegram
Share on facebook
0
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on skype

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

اگر شماهم به فکر رشد کسب وکار خود هستید

حتما در خبرنامه میموس عضو شوید

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *