تراکم کلیدواژه کانونی چیست | پخش کلید واژه کانونی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
  1. راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه سئو Yoast SEO
  2. آموزش رفع خطای “صفحه اصلی شما نمی تواند برای موتور های جستجو ایندکس شود” در افزونه وردپرس Yoast SEO و سرویس Ryte
  3. نوشتن عنوان سئو شده در افزونه سئو Yoast SEO
  4. چرا باید از کلمات کلیدی در عنوان سئو استفاده شود؟
  5. طول عنوان سئو شده و مناسب در افزونه سئو Yoast SEO
  6. علت استفاده از کلیدواژه هدف در پیوند یکتا
  7. بررسی کلمه کلیدی در نامک افزونه سئو Yoast SEO
  8. اهمیت طول محتوا در سئو و افزونه Yoast SEO
  9. محتوای کرنر استون Cornerstone Content چیست؟
  10. بررسی چگالی کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO
  11. تراکم کلیدواژه کانونی چیست | پخش کلید واژه کانونی
  12. روش صحیح استفاده از تگ های هدینگ H3، H2، H1 در محتوای سایت
  13. بررسی طول کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO
  14. بررسی متن جایگزین تصاویر در افزونه سئو Yoast SEO
  15. استفاده از هیدینگ ها و تاثیر آن در سئو محتوا
  16. کلمه کلیدی در هیدینگ محتوا و افزونه سئو Yoast SEO
  17. بررسی کلمه کلیدی در مقدمه محتوا و پارگراف اول متن
  18. چگالی کلمه کلیدی یا تراکم کلمه کلیدی چیست؟
  19. چرا از هر کلیدواژه کانونی در نوشتن محتوا یکبار باید استفاده کنیم؟
  20. نوشتن توضیح متای سئو شده با طول مناسب با ویژگی بررسی توضیح متا در افزونه Yoast SEO
  21. روش استفاده از ابزار آنالیز خوانایی محتوا در افزونه وردپرس Yoast SEO
  22. چطور در افزونه وردپرس Yoast SEO ریدایرکت 301 بسازیم؟
  23. آنالیز طول پاراگراف در افزونه سئو Yoast SEO
  24. با رسانه ها و آدرس های پیوست در افزونه وردپرس Yoast SEO چه کار کنیم؟
  25. روش صحیح پاک کردن یک صفحه و URL از سایت و انتخاب ریدایرکت مناسب برای آدرس حذف شده

اگر از نسخه تجاری افزونه سئو Yoast SEO Premium استفاده کنید، این افزونه به شما کمک می کند کلمه کلیدی خود را درست توزیع کنید. همینطور این افزونه پیشنهاداتی برای استفاده از کلمات کلیدی هم معنی (کلمه کلیدی مرتبط معنایی LSI) می دهد که به بهتر بودن محتوا کمک می کند. البته طبق گفته سازنده فعلا تنها زبان انگلیسی پشتیبانی می شود.

اما این راهنما را می نویسیم چون این ویژگی بزودی برای زبان پارسی هم فعال می شود و شما به این راهنما دیر یا زود نیاز پیدا می کنید. هدفم از نوشتن این آموزش تنها ساده تر کردن کار با Yoast SEO برای پارسی زبان هاست، اگر چیز جدیدی برای یادگیری سراغ دارید حتما سراغش بروید، چون یادگیری کمک می کند خوشحال شوید، این جا هم برای خوشحالی شما آموزشی تهیه شده که خواندنش خالی از لطف نیست.

تراکم کلیدواژه کانونی در محتوای افزونه سئو Yoast SEO

کلید واژه کانونی همیشه کلماتی مرتبط با موضوع خودش دارد. در تصویر زیر یک مثال عالی برایتان زده ام.

اگر موضوع مقاله من “منچستر یونایتد” باشد، آن وقت کلمات زیادی پیرامون آن شکل می گیرند، خب این کلمات هم موضوع اصلی دارند هم موضوع فرعی. خود موضوعات اصلی میتوانند دوباره با موضوعات ساده تر پر شاخ و برگ شده و توسعه پیدا کنند. استفاده از چنین روشی برای محتوا نوشتن خب مسئله ی اصلی است. ما نویسندگان زیادی داریم که میتوانند بنویسند، اما ادای دین به کلمه نویسندگی کار هر کسی نیست.

البته که من خرده نمیگیرم، من میگویم نویسنده کنار تولید کننده محتوا قرار نمی گیرد. ما صرفا تولید کننده محتوایی هستیم که باز هم زیر سایه کپی رایتر یا کنار آن قرار داریم. به هر حال، شما نویسنده محترم که مخاطب اصلی این مقاله هستی باید بدانی ساده نوشتن کنار شیک بودن مقاله به کاربردی بودن آن کمک می کند. اصلا به فکر ترجمه محض نباشید چون راهی را می روید که دیگران رفته اند و این، حداقل بازخوردی برای خودتان ندارد و من شخصا نتیجه چنین کاری را در این مقاله چشیدم.

توزیع کلمه کلیدی چرا برای سئو مهم است؟

از یک طرف افزونه سئو Yoast SEO همیشه یک خطا نشان میدهد با مضمون “کلید واژه تمرکزی در اولین پاراگراف رونوشت، ظاهر نمی شود” و از آن طرف موتور جستجوی لج بازی مثل گوگل که دم به دقیقه مشغول آپدیت است و جوابگوی کسی هم نیست، تازگیا خیلی به موضوع کلمات کلیدی مرتبط معنایی علاقه نشان داده و با الگوریتم مرغ مگس خوار هم دقیقا این موضوع را هدف گرفته است. کلمات کلیدی LSI یعنی یک محتوا بنویسید که یک موضوع را پوشش دهد، حال برای آن زیر موضوع هم تعریف کنید که تنها هدفتان توصیف بیشتر موضوع اصلی باشد. این همان شکل بالا رفتن از تنه درخت است. از تنه درخت می شود بالا رفت، از شاخه که نمی شود.

کلمات مرتبط معنایی دوچرخه

تنه درخت میتواند موضوع مقاله باشد (یا در ابعاد بزرگ تر، وبلاگ فروشگاه باشد) پس شاخه های آن قطعا شکل درخت را کامل می کنند. فکر میکنم متوجه شدید منظورم چیست. وقتی در مورد دوچرخه صحبت میکنیم، لاستیک، زنجیر، کلاه ایمنی، وسایل ورزشی و … وقتی در مقاله باشند و در مورد آنها صحبت شود، یعنی مقاله همه پرسش ها را در خود دارد.

توزیع کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO Premium

قبلا هم گفتم از بخت بد ما (که همه چیزِ دیجیتالی را؛ رایگان می خواهیم) نسخه پارسی افزونه سئو Yoast SEO هنوز این ویژگی را برای غیر زبان انگلیسی ارائه نمی کند. ولی چاره کار اینجاست که شما یک نویسنده خوب هستید. میبینید من چطور در مقاله خودم در مورد توزیع کلمه کلیدی صحبت کردم، برای آن مثال زدم، کاربردهایش را گفتم و یک تصویر که گویای همه چیز است را هم به آن اضافه کردم، با این کارها سبز کردن چراغ سئو کار آسانی بود.

شما هم از این به بعد از الگوی تصویری این مقاله استفاده کنید که کلمه کلیدی خود را روی کاغذ بنویسید، سپس کلمات مرتبط معنایی را پیدا کرده و سعی کنید برای آنها تیتر درست کنید. تیترها را درست در مقاله پخش کنید، از کلید واژه در عنوان استفاده کنید، به تصاویر هم کلمه کلیدی را در متن جایگزین اضافه کنید و مطمئن باشید که این کار را درست انجام داده اید.

تنها کاری که لازم است انجام دهید، نشان دادن مقاله به دوست و آشناست. از همکار خود درخواست کنید مقاله تان را بخواند و نظرش را بی تعارف بگوید. شاید جایی اشکالی باشد که تبدیل به نقطه کور شده، پس از آن به نوشتن خود افتخار کنید، چون یک مقاله خوب نوشته اید که ارزش خواندن هم دارد.

پایان بندی موضوع کلمات مرتبط معنایی

از یک طرف با گوگل روبرو هستید، چون مقاله های پربار را در صفحه اول نمایش میدهد. از آن طرف هم کاربران دنبال مقاله هایی هستند که نه خسته کننده باشد نه وقتشان را بگیرد. پس دنبال این باشید که یک مقاله کوتاه و کاربردی ارائه کنید که پرسش کاربر را پاسخ میدهد و نیاز مخاطب را برطرف می کند. قطعا هدف هم همین است، اگر غیر از این باشد شما با مسئله ای به نام بانس ریت روبرو خواهید شد. از اینها گذشته، شما نباید نگران این موضوع باشید، همین الان به جای نوشتن یک مقاله جدید، به نوسازی مقاله های سایت بپردازید، مقاله های قدیمی را در گوگل آنالیتیکس که بازخورد خوبی دارند شناسایی کرده و آنها را برای قدم اول بهینه سازی کنید.

آموزش خود را ادامه دهید
0/5 (0 دیدگاه)
Share on facebook
0
Share on linkedin
0
Share on twitter
Share on telegram
Share on facebook
0
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on skype

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

اگر شماهم به فکر رشد کسب وکار خود هستید

حتما در خبرنامه میموس عضو شوید

2 دیدگاه

  1. فرق کلید واژه کانونی با کیورد استافینگ چیه؟

    • مریم عزیز،
      کلیدواژه کلمه ای هست که مقاله پیرامون اون نوشته شده و کیورد استافینگ هم یعنی همین کلمه بیش از حد در خود مقاله تکرار بشه


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *