Menu
بررسی طول کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO
4.3 (86.67%) 3 votes

حتما می دانید کلیدواژه ها یکی از مهم ترین ارکان در سئوی محتوا هستند. استفاده صحیح از کلمه کلیدی در محتوای سایت می تواند به صورت جدی سئوی مقاله را مورد هدف قرار دهد و باعث رنک بهتر محتوا شود. از این رو چند مقاله را به بررسی روش استفاده صحیح از کلمه کلیدی در بخش های مختلف سایت به خصوص محتوا اختصاص دادیم. در مقالات گذشته به طور ویژه اهمیت کلمات کلیدی در پیوند یکتا، عنوان سئو، پاراگراف اول و مقدمه و هیدینگ ها را بررسی کردیم. اما داستان این مقاله کمی فرق دارد.
در این مقاله تصمیم دارم خود کلمه کلیدی را کالبد شکافی کنم!

کارتونی برای طول کلمه کلیدیدر واقع می خواهم به شما بگویم:

  • برای انتخاب یک کلمه کلیدی چه کار باید بکنید؟
  • هم چنین کلمه کلیدی انتخابی شما باید دارای چه فاکتور هایی باشد؟
  • اگر اول راه هستید و تازه وارد دنیای تجارت آنلاین شده اید، چه عبارات کلیدی برای شما مناسب تر است؟
  • و در آخر چطور کلیدواژه بهتری برای سایت تان داشته باشید یا همان قبلی را بهتر کنید؟

اهمیت کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO

یکی دیگر از چک لیست های افزونه سئو Yoast SEO به کلمه کلیدی و طول آن تعلق دارد. این افزونه بررسی می کند که در حال حاضر برای محتوای خود عبارت کلیدی در نظر گرفته اید یا نه؟ هم چنین طول عبارت کلیدی شما را بررسی میکند.
کلمه کلیدی در افزونه سئو Yoast SEO

نکتهبه یاد داشته باشید اگر در بخش کلیدواژه کانونی افزونه هیچ کلمه کلیدی ننویسید، افزونه کلا نمیتواند سئو مقاله یا محتوای صفحه را آنالیز کند!

منظور از طول کلمه کلیدی چیست؟

در تصویر زیر نتایج گوگل برای کلمه کلیدی “منچستر یونایتد” را می بینید. برای هر کلمه کلیدی ما دو نوع کلمه کلیدی دیگر داریم. کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی مرتبط معنایی.

نتایج جستجو منچستر یونایتداگر به کلمه کلیدی “منچستر یونایتد” کلمه “تیم” را اضافه کنید، طولانی خواهد شد. اگر به این دو کلمه، کلمه “پیراهن” و “خرید” را اضافه کنید یک کلمه کلیدی طولانی یا چند سیلابی خواهید داشت:

  • منچستر یونایتد
  • تیم منچستر یونایتد
  • پیراهن تیم منچستر یونایتد
  • خرید پیراهن تیم منچستر یونایتد

نتایج گوگل برای خرید لباس تیم منچستر یونایتد

کلمه کلیدی محتوا همیشه دارای کلماتی مرتبط از لحاظ موضوعی است. اگر به محتوای کلمه کلیدی “منچستر یونایتد” کلمات “محبوبترین تیم دنیا“، “دردانه های بازبی” و “سر الکس فرگوسن” را اضافه کنیم محتوایی داریم که مشخص می کند این مقاله تماما درمورد منچستر یونایتد است. هر چه از کلمات کلیدی مرتبط معنایی با ظرافت بیشتری در مقاله یا محتوای خود استفاده کنید، خواندن آن برای کاربر لذتبخش تر و درک آن برای گوگل ساده تر خواهد بود. که نتیجه آن کسب رنک بهتر توسط محتوا و رتبه بالاتر در نتایج گوگل است.

  • محبوب ترین تیم دنیا
  • تاریخچه جام حذفی
  • سر الکس فرگوسن
  • دردانه های بازبی

کلمات کلیدی چند سیلابیکلیدواژه کانونی چطور در سئو تاثیرگذار است؟

هرچه عبارت کلیدی طولانی تر باشد رقابت در آن کمتر است. از این رو راحت تر و سریع تر رتبه بهتری در نتایج گوگل را تصرف می کند. منظور از یک عبارت کلیدی طولانی نوشتن یک جمله کامل به عنوان کلیدواژه نیست. بلکه یک کلیدواژه کانونی با طول مناسب، کلیدواژه ای با حداکثر ۴ کلمه مرتبط است.

همانطور که در پست های قبلی گفتیم از نظر افزونه سئو Yoast SEO برای حفظ چگالی کلمه کلیدی در رنج نرمال ۲.۵ تا ۳ درصد و بهبود سئو محتوا، نیاز دارید در طول محتوا، عنوان و سر فصل ها بار ها و بارها از کلمه کلیدی استفاده کنید. آن هم به طوری که به خوانایی و قابلیت درک متن تان لطمه ای وارد نشود.
به همین دلیل هرچه کلیدواژه شما طولانی تر باشد، نوشتن متن برای شما سخت تر می شود.

چه کاریه که از کلمه کلیدی طولانی استفاده کنیم؟ همان کلمات کوتاه چه اشکالی دارند؟

البته شاید با خودتان بگویید کلمات کلیدی کوتاه هم ساده ترند، هم راحت تر در متن می توان آن ها را گنجاند. پس چه نیازی است کار خودمان را سخت کنیم و از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم؟

حرف شما کاملا متین و بجاست. اما باید بدانید این کلیدواژه های کوتاه شاید راحت تر در متن شما جای بگیرند، اما رقابت در آن ها شدیدتر است و وارد میدان نبرد این کلمات شدن، کار بسیار سخت و زمان بری است.

کلماتی مثل “اجاره ماشین” یا “تور ترکیه” کلمات به شدت سختی برای کسب رتبه هستند. زیرا برند های قدرتمندی در بازار رقابتی آن ها فعال هستند. با اضافه کردن چند کلمه به این عبارت کلیدی مدنظر تان می توانید دایره بازار رقابت را کوچک تر کنید و شانس بیشتری برای کسب رتبه بهتر در گوگل به دست آورید.

مثال کلمات کلیدی طولانی “اجاره ماشین”

  • اجاره ماشین با راننده
  • اجاره ماشین لوکس در تهران
  • اجاره ماشین عروس ارزان
  • اجاره ماشین بدون ضمانت

نمونه کلمات کلیدی طولانی “تور ترکیه”

  • تور ارزان ترکیه
  • تور زمینی ترکیه
  • خرید تور زمینی ترکیه
  • تور لحظه آخری ترکیه
  • تور بی بازگشت ترکیه برای فرار از کشور  😀 

چطور کلمه کلیدی بهتری انتخاب کنیم؟

همیشه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای نوشتن هر مقاله یا ساختن استراتژی محتوا کار دشواریست. نه تنها یک مقاله بلکه برای ساختن استراتژی انتخاب کلمات کلیدی بهتر نیاز به تحقیق درباره مشتریان و کلیدواژه ها دارید. پیشنهاد می کنم برای کلمات کلیدی سایت تان یک استراتژی داشته باشید و در آن زمینه ای که می خواهید در آن رتبه بگیرید و اینکه چطور می خواهید به این رتبه برسید را مشخص کنید. پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب و عبارات و مفاهیم و اصطلاحات مربوط به آن، همه و همه بستگی به این مسئله دارند که بدانید مشتریان شما برای دسترسی به محصولات یا خدمات شما چه کلماتی را در گوگل، جستجو می کنند. پس عملا شما به یک تحقیق کلمه کلیدی جامع نیاز دارید و همینطور آنالیز رقیب هم در انتخاب کلمه کلیدی خوب به شما کمک می کند.

نتیجه گیری از طول کلمه کلیدینتیجه گیری

انتخاب کلمه کلیدی بستگی به خودتان دارد. می تواند یک کلمه یک سیلابی باشد، یا یک عبارت چند سیلابی! اما اگر نظر من را بخواهید می گویم بهتر است در بازاری که تازه به آن وارد شده اید سمت کلیدواژه های یک یا دو سیلابی نروید و دست از تلاش برای کسب رتبه در این کلمات بردارید، چون رقابت برای آن ها سخت است. پس ابتدا سراغ کلیدواژه های طولانی یا دم دراز بروید. وقتی در چندین کلمه کلیدی طولانی به رتبه اول رسیدید، زمان آن فرا می رسد که کلمات کلیدی سخت تری را نشانه بگیرید.

امیدوارم این پست کاملا اهمیت طول کلمه کلیدی را براتون روشن کرده باشه. اگر نظری یا سوالی دارید، خوشحال میشم همین حالا برام بنویسید تا پاسخ بدم.

آموزش خود را ادامه دهید
نیاز به مشاوره دارید ؟
تماس بگیرید
Share on facebook
0
Share on linkedin
0
Share on twitter
Share on telegram

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

با شرکت در بحث و گفتگو ها به ما در بهبود مقالات و مطالب آموزشی کمک کنید...

مشاوره رایگان

برای استفاده از 15 دقیقه مشاوره رایگان تماس بگیرید.

مشاوره رایگان

در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل از 15 دقیقه مشاوره رایگان استفاده کنید.

نظر (۲)

  1. معین زکی پور

    هر چقدر طول کلمه ی کلیدمون بلندتر باشه شانس اینکه سایت ما بالا بیاد بیشتره آیا؟

    پاسخ
    1. فرشید امین زاده

      معین عزیز
      کلمات کلیدی طولانی جستجوی کمتری دارند، پس رقابت در آنها پایین است و بله درسته اگر کلمات کلیدی طولانی در اختیار داشته باشید شانستون هم بیشتر خواهد بود

      پاسخ

نظر شما چیست؟