چک لیست سئو موبایل 2019 | سئو سایت برای تلفن‌های هوشمند

زمان مطالعه: 12 دقیقه
چک لیست کامل سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل

سئو موبایل یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو در سال 2019 است که گوگل توجه ویژه‌ای به آن نشان داده است. تلفن‌های هوشمند به یکی از اجزای جدا نشدنی زندگی افراد تبدیل شده‌اند. کافیست کوچک‌ترین سوالی برای شخصی یا حتی خود شما پیش بیاید! اولین کاری که می‌کنید در آوردن گوشی موبایل و جستجو در اینترنت است. تلفن‌های همراه زندگی را برای افراد بسیار ساده‌تر کرده‌اند و انجام امور را بدون نیاز به حضور فیزیکی و تلف کردن وقت ممکن می‌سازند. به همین دلیل در سال جاری گوگل توجه ویژه‌ای به نسخه موبایل سایت‌ها دارد و الگوریتم‌های خود را بر اساس نتایج جستجو موبایل بروزرسانی نموده است.
ما قبلا به طور کلی با تغییرات سئو در سال جاری و چک لیست سئو آشنا شدیم اما در این مبحث تصمیم داریم بیشتر با سئو موبایل و نکات اصولی و کلیدی در این زمینه آشنا شویم.

تغییرات سئو موبایل در 2019

پیکر بندی سایت برای تمامی دستگاه‌های هوشمند

بهینه سازی طراحی UX موبایل

بهینه سازی تجربه کاربری

دسترسی آسان به تمام محتوای سایت

بهینه سازی سرعت لود سایت

برطرف کردن ریدایرکت‌های نامناسب و خطاهای 404 موبایل

عدم استفاده از لینک‌های غیر ضروری

ارتقا و تشویق به دانلود اپلیکیشن سایت

بهینه سازی سایت برای خزش و ایندکس

قابل دسترس کردن فایل‌های جاوا اسکریپت، CSS و تصاویر

تغییرات سئو موبایل در 2019

انتخاب یک پلتفرم برای موبایل

در این بخش با 4 استراتژی ابتدایی برای صفحه تلفن همراه آشنا میشوید:

استراتژی های سئو سایت برای موبایل

گوگل همواره در تلاش است بهترین، معتبرترین و مرتبط‌ترین نتایج به عبارات جستجوی شده توسط کاربران موبایل و دسکتاپ را در نتایج جستجو نمایش دهد.
یادتان باشد برای کسب رتبه در یک جستجوی هدفمند، باید وب سایت شما در نظر گوگل جامع‌ترین منبع برای کوئری مدنظرتان باشد.
اگر وب سایت شما برای نسخه دسکتاپ به خوبی بهینه سازی شده باشد اما کدنویسی شما اجازه ندهد محتوا به خوبی در دستگاه‌های هوشمند نمایش داده شود، گوگل این موضوع را به عنوان یک سیگنال برای تجربه کاربری ضعیف وب‌سایت شما در نظر می‌گیرد و این تجربه کاربری ضعیف کاهش رتبه شما در نتایج جستجو (به انگلیسی: SERP) به همراه خواهد داشت (ما پیش از این مبحث مقاله مفصلی درباره اصول و قواعد تجربه کاربری نوشته ایم، بازدید از آن خالی از لطف نیست.)
از این رو میتوان نتیجه گرفت لازمه کسب رنک بالا در نتایج جستجوی موبایل، اولویت قرار دادن ساخت یک پلتفرم پویا یا جداگانه برای محتوای سایت است.

نکته

جا دارد در اینجا به این نکته اشاره کنیم که موفقیت شما در نتایج جستجوی موبایل به عوامل دیگری مثل منابع توسعه، اهداف شما، تحلیل و مقایسه کلیدواژه‌های هدف شما در موبایل و دسکتاپ و رفتار کاربران‌تان نیز بستگی دارد.

راه حل چیست؟

5 راه حل برای این بخش پیش روی شماست. در ادامه مزیت استفاده از هر یک از آنها را برای‌تان توضیح می‌دهیم. شما در انتخاب راه حل مناسب سایت‌تان مختارید و می‌توانید با بررسی مزایا و ارتباط آن با سایت خود بهترین گزینه را برگزینید.

  1. طراحی ریسپانسیو: طراحی ریسپانسیو تغییری در محتوای سایت ایجاد نمی‌‎کند یعنی ماهیت سایت شما در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ به یک صورت است و فقط شکل ظاهری سایت با توجه به دستگاه کاربر تغییر می‌کند، همچنین مدیریت سایت نیز در طراحی ریسپانسیو بسیار آسان است چون هر چیزی که در سایت منتشر شود به خوبی در هر دو نسخه نمایش داده می‌شود.
  2. طراحی اپلیکیشن مانند: در این روش صاحبان وب سایت‌‌ها عملا دسترسی کاربر به سایت را در اولیت کار‌‌ها قرار داده‌اند و جور دیگری روی آنها حساب باز کرده اند. به همین دلیل سایت‌شان را به اپلیکیشن تبدیل میکنند تا دسترسی کاربران به خدمات یا محصولات سایت آسان‌تر شود.
  3. ارائه نسخه مخصوص موبایل برای سایت: این روش هم تقریبا مثل روش ارائه اپلیکیشن برای سایت است با این تفاوت که این بار در کنار اولیت دادن به کاربرانی که برای خرید کردن از سایت موبایل در دستشان میگیرند، به کسب ترافیک از جستجوی موبایلی هم اهمیت زیادی میدهند.
    سایت ریسپانسیو در صفحات نمایش مختلف
  4. نسخه amp سایت: این روش بیشتر مناسب وب سایت‌های محتوا محور و خبری است چون اولویت سایت فقط نمایش محتوا به کاربر است پس برای سایت‌های فروشگاهی یا تجاری کاربرد چندانی ندارد. ما قبلا در مورد کاربرد amp و تاثیر آن در نتایج گوگل توضیح داده‌ایم.
  5. مشخص کردن برای گوگل که نسخه موبایل با نسخه اصلی سایت فرق دارد و برای فرست ایندکس آماده است: کد نویسی سایت و کد وضعیت HTTPS باید برای گوگل مشخص کند این سایت بر اساس دستگاه کاربر تمایل به ارائه کدام نسخه از سایت را دارد. از این رو اگر سایت در دو تا نسخه وجود داشته باشد، این کد به راحتی میتواند به گوگل اطلاع دهد که کدام نسخه را باید نمایش دهد. هم چنین اگر سایت ریسپانسیو باشد خود سایت این را برای گوگل تعیین میکند و کار اسان‌تر میشود.
پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
جستجوی معنایی چیست و چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

نکته

این را هم بدانید وقتی نسخه موبایل سایت شما از نسخه دسکتاپ جدا باشد، گوگل از نسخه موبایل برای ایندکس استفاده میکند.

پیکر بندی سایت برای تمامی دستگاه‌های هوشمند

اگر سایت‌تان به صورت ریسپانسیو طراحی شده است باید اطمینان حاصل کنید که تمام المان‌های سایت‌تان در انواع دستگاه‌های هوشمند مثل موبایل و تبلت و صفحه نمایشگر‌های عریض به درستی نمایش داده می‌شوند و برای کاربر قابل استفاده باشند. ولی اگر سایت شما به این صورت طراحی نشده پیشنهاد میکنیم به بخش اول بازگردید و یکی از 5 روش پیشنهادی ما را روی سایت‌تان اعمال کنید.

بهینه سازی طراحی UX موبایل

در حوزه بهینه سازی سایت برای موبایل، “طراحی” عناصر صفحه سایت که کاربر در نهایت آنها را میبیند را توصیف میکند و “تجربه کاربر (یا UX)” بیان کننده چگونگی ارتباط کاربر با این عناصر، حسی که المان‌های صفحه به آنها میدهند، آسان یا خسته کننده بودن استفاده از سایت و مواردی مشابه است.

طراحی UX و UIموبایل

تجربه کاربری یکی از بزرگ‌ترین اولویت‌های گوگل است از این رو اگر وب سایت شما تجربه کاربری خوبی نداشته باشد رسیدن به صفحه اول گوگل را فقط در خواب خواهید دید. اگر هنوز درباره اهمیت تجربه کاربری قانع نشده اید بد نیست سخن یکی از نمایندگان رسمی خود گوگل را بخوانید:
“بر اساس تحقیقات ما، 61% از کاربران هیچ تمایلی برای بازدید مجدد از وب سایت‌هایی که در تلفن همراه آنها با مشکل همراه بودند، ندارند. این موضوع شامل وب سایت‌هایی می‌شود که از فونت‌هایی استفاده کرده‌اند که در تلفن همراه کاربر نامرئی و غیر قابل مشاهده هستند یا سایت‌هایی که کاربران برای دیدن مطالب آنها باید روی صفحه سایت زوم کنند!”

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
نوشتن توضیح متای سئو شده با طول مناسب با ویژگی بررسی توضیح متا در افزونه Yoast SEO

بگذارید سخنی مستقیم از خود گوگل را هم برایتان بگویم:

“اگر وب سایت شما دارای تجربه کاربری ضعیفی باشد، بیش از نیمی از ترافیک ورودی شما، به نسخه موبایل سایت‌تان باز نمیگردند.”
این موضوع یعنی تجربه کاربری ضعیف، باعث از دست رفتن بخش عظیمی از بازدیدکنندگان سایت شما و همینطور از دست رفتن رتبه در نتایج جستجوی موبایل می‌شود.

راه حل چیست؟

برای بهبود تجربه کاربری و بهینه سازی صفحات سایت‌تان توصیه میکنیم کار خود را با بررسی موارد زیر شروع کنید:

المان‌های صفحه را بررسی کنید و شکل ظاهری و عملکرد آنها را بسنجید.

  • آیا از دکمه‌های برای تماس کلیک کنید یا دکمه عمل درخواست (به انگلیسی: Click to Call) استفاده میکنید؟
    Call To Action چیست
  • آیا لوگو شما به صورت یک دکمه است و بازگشت کاربر به صفحه اصلی سایت را آسان میکند؟
  • آیا مهم‌ترین دکمه‌های CTA را در بالای صفحه موبایل قرار داده‌اید؟ (اگر با CTA آشنایی ندارید نگران نباشید، ما پیش از این مبحث روش ساخت Call To Action حرفه ای را توضیح داده ایم.)

تجربه کاربری یا UX مربوط به کادر جستجو در نسخه موبایل سایت‌تان را بررسی کنید:

  • آیا کادر جستجو در نسخه موبایل، در بالای صفحه نمایش کاربر قابل مشاهده است؟
  • آیا میتوانید برای آسان‌تر و کاربردی‌تر شدن جستجوی کاربر در سایت، چند فیلتر به بخش جستجوی سایت اضافه کنید؟
  • آیا بازگشت از نتایج جستجو با فیلتر به نتایج اولیه امکان پذیر است؟

تجربه کاربری نسخه تلفن همراه سایت‌تان را برای بهینه بودن تکمیل کار بررسی کنید:

  • آیا فرم‌های سایت شما میتوانند ساده‌تر شوند؟
  • آیا میتوانید موارد و الزامات ورود به سایت را ساده‌تر کنید؟
  • آیا کاربران میتوانند به عنوان مهمان از سایت شما خرید کنند؟
  • آیا منو‌های سایت برای کاربر کار میکنند؟ آیا میتوانید آنها را ساده‌تر کنید؟
  • آیا استفاده از سرویس پرداخت واسط (مثل زرین پال)، پرداخت وجه از طریق تلفن همراه، کار را برای کاربر نهایی آسان‌تر میکند؟
  • آیا برای کاربران سایت شما منوی کشویی نسبت به منوی چیدمانی کاربرد بهتر و ساده‌تری دارد؟
  • سایر پنجره‌های سایت شما در یک پنجره پاپ آپ (به انگلیسی:Pop-up windows) یا لایت باکس (به انگلیسی: light boxes) باز میشوند؟ (اگر اینطور است حتما آن را اصلاح کنید چون پنجره‌های پاپ آپ و لایت باکس برای سئو و تجربه کاربری UX خیلی بد هستند و اکثریت کاربران تمام تلاش خود را میکنند تا با این پاپ آپ های مزام روبرو نشوند)
    پاپ آپ های مزاحم
  • آیا کاربران برای دیدن صفحه سایت شما باید به سمت چپ و راست اسکرول یا زوم کنند؟ اگر اینطور است حتما آن را اصلاح کنید چون همانطور که در نقل قول یکی از نماینگان رسمی گوگل خواندیم این مسئله به شدت در ایجاد تجربه کاربری بد از وب سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

بهینه سازی تجربه کاربری

خب تا اینجا با انتخاب یک پلتفرم مناسب برای نسخه موبایل سایت و طراحی صفحات سایت برای موبایل و با در نظر داشتن تجربه کاربری آشنا شدیم.

حال وقت آن رسیده که این 2 سوال را از خود بپرسید:

  1. آیا گوگل سایت شما را همانطور که میخواهید میبیند؟
  2. آیا تمام قابلیت‌های نسخه دسکتاپ سایت شما برای کاربران نسخه موبایل سایت‌تان هم کار میکنند؟
پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
بررسی متن جایگزین تصاویر در افزونه سئو Yoast SEO

این جمله را در گوشه‌ای از ذهنتان همیشه به یاد داشته باشید:

“بهینه سازی موبایل در نهایت یعنی بار‌‌ها و بار‌‌ها تست و آزمون و خطا”

توصیه میکنم هنگام آزمایش و بازبینی تلاش‌های خود، موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • بررسی کنید آزمایش شما بین طیف وسیعی از دستگاه‌های شبیه ساز انجام شده یا دستگاه‌های واقعی.
  • با انتشار هر صفحه یا مطلب، پیکربندی سایت باید مجددا بررسی شود.
  • تست تجربه کاربری UX سایت‌تان را روی کاربران واقعی انجام دهید. برای این کار می‌توانید از دوستان یا خانواده خود بخواهید سایت شما را آزمایش کنند.
  • نسخه بهینه سازی شده موبایل سایت‌تان را در ابزار سرعت لود گوگل به منظور جمع آوری اطلاعاتی درباره سرعت سایت و تجربه کاربری بررسی کنید.
    ابزار سرعت لود گوگل
  • گوگل آنچه در سایت شما وجود دارد را برای کاربر مشخص میکند. یعنی اگر سایت‌تان دارای امنیت بالا باشد، برای موبایل بهینه سازی شده و یا دارای نسخه AMP باشد، گوگل کاربر را از وجود این عوامل مطلع میکند. به این ترتیب حتی اگر محتوای تبلیغاتی بدی هم داشته باشید، مثلا فایل فلش در سایت داشه باشید و … چه خوب چه بد، گوگل باز هم به کاربر اطلاع میدهد. از این رو سعی کنید بهترینه خودتان را ارائه کنید تا شانس بیشتری برای جلب توجه کاربر و افزایش ورودی سایت‌تان داشته باشید.

دسترسی آسان به تمام محتوای سایت

احتمالا تا به حال با سایت‌هایی روبرو شده اید که برای مشاهده محتوای آنها مجبور به ساخت حساب کاربری و تلف کردن زمان‌تان شده‌اید. به احتمال 99% آن سایت را رها کرده و سراغ وب سایت دیگری رفته‌اید. بسیاری از کاربران چنین رفتاری دارند! از این رو اگر دسترسی به تمام محتوای سایت‌تان برای کاربران امکان پذیر نیست هرچه سریع‌تر این مشکل را رفع کنید تا کاربران بیشتری، وقت خودشان را در سایت شما سپری کنند.

بهینه سازی سرعت لود سایت

این بخش، هم برای کاربران و هم برای خزنده‌های گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
با توجه به بخش سرعت سایت در وب سایت توسعه دهندگان گوگل (به انگلیسی: Google Developers)، گوگل ترجیح میدهد در نتایج جستجوی موبایل، محتواهایی که در یک ثانیه بارگذاری می‌شوند را نمایش دهد چون بر این باور است که “سرعت لود بیشتر از 1 ثانیه باعث ایجاد تجربه کاربری ضعیف برای وب‌سایت‌‌ها میشود“.
هدف گوگل این است که کاربر در سریعترین حالت ممکن به صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.
به گفته گوگل 85% از کاربران موبایل توقع دارند سایت‌‌ها نسبت به دسکتاپ، سریع‌تر بارگذاری شوند. بنابراین بهبود سرعت نسخه موبایل سایت باید یکی از اولویت‌های سئو سایت شما در سال جاری باشد.

راه حل چیست؟

برای بهبود سرعت نسخه تلفن همراه سایت پیشنهاد میکنم به موارد زیر توجه کنید و اگر روی آنها را هنوز روی سایت‌تان اعمال نکرده اید حتما در اولین فرصت این کار را انجام دهید:

  1. حتما تصاویر سایت‌تان را از لحاظ حجم بهینه سازی کنید. (برای این کار میتوانید از سایت پاندای مهربان یعنی tinypng استفاده کنید)
    وب سایت tinypng
  2. به توصیه‌های بهینه سازی سرعت سایت در بخش PageSpeed Insight وب سایت گوگل دولوپرز توجه کنید.
  3. به طور مداوم سرعت بارگذاری سایت‌تان را با استفاده از ابزار های تست سرعت لود سایت آنالیز کنید. (ما قبلا بهترین ابزار‌های تست سرعت لود سایت و روش استفاده از آنها را مفصل شرح داده ایم.)
  4. از استراتژی‌های بهینه سازی front-end مثل mobile-optimized caching استفاده کنید تا مسائل مربوط به آدرس‌‌ها در تلفن همراه را بررسی کنید و بارگذاری صفحات موبایل را سریعتر کنید.
  5. اگر وب سایت شما وردپرسی است از راهنمای کامل و عملی افزایش سرعت لود سایت وردپرسی ما استفاده کنید.
پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
نوشتن عنوان سئو شده در افزونه سئو Yoast SEO

برطرف کردن ریدایرکت‌های نامناسب و خطاهای 404 موبایل

اگر قبلا سری به وبلاگ میموس زده باشید حتما چشمتان به مقالات مربوط به ساخت تغییر مسیر خورده است. ما در این مقالات انواع ریدایرکت ها را بررسی کردیم و توضیح دادیم ساخت اشتباهی تغییر مسیر یا همان ریدایرکت‌‌ها تا چه مقدار میتواند در سئو سایت تاثیر منفی به جای بگذارد و باعث دلسرد شدن کاربران از سایت شما شوند.

انواع ریدایرکت

ما حتی روش صحیح استفاده از ریدایرکت‌‌ها را بررسی کرده ایم از این رو پیشنهاد میکنم سری به آنها بزنید و ریدایرکت‌های سایت‌تان را بررسی کنید و از صحیح بودن آنها اطمینان حاصل کنید. همچنین برای صفحه 404 سایت‌تان متن یا تصاویری جذاب در نظر بگیرید تا اگر از بین 10‌‌ها میلیون کاربر، 1 نفر هم با آن صفحه روبرو شد، سایت‌تان را ترک نکند.

در بسیاری از سایت‌‌ها میبینیم که با لینک‌های بی مورد و نابجا اسرار به کسب رتبه در کلمات کلیدی مختلف سایت دارند. این کار کاملا اشتباه است و به جز اسپم به نظر رسیدن سایت شما چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

اگر تا به امروز به این شکل در محتوای سایت‌تان لینک سازی انجام میدادید این روش را کنار بگذارید و تنها زمانی از لینک‌‌ها استفاده کنید که مطمئن باشید با این کار اطلاعات مرتبط و کاربردی بیشتری را در اختیار کاربران سایت‌تان قرار می‌دهید.

ارتقا و تشویق به دانلود اپلیکیشن سایت

سعی کنید برای وب سایت‌تان یک اپلیکیشن اختصاصی طراحی کنید و آن را در فوتر یا صفحه‌ای مناسب از سایت‌تان برای دانلود قرار دهید چون گوگل اعلام کرده وب‌سایت‌هایی که دارای اپلیکیشن هستند رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب خواهند کرد.

طراحی اپلیکیشن برای سایت

داشتن اپلیکیشن علاوه بر اینکه روی سئو سایت تاثیر مثبت به جای میگذارد در بهبود تعامل کاربران با کسب و کار شما و تجربه کاربری سایت‌تان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

بهینه سازی سایت برای خزش و ایندکس

اگر سئو تکنیکال برای نسخه موبایل سایت‌تان را از قلم بیاندازید خزنده‌های موتور جستجو به سختی میتوانند تفاوت بین محتوای نسخه موبایل و نسخه دسکتاپ سایت شما را تشخیص دهند و این موضوع تجربه کاربری بدی برای هر دو نسخه وب سایت‌تان تلقی خواهد شد.
همانطور که می‌دانید google spiders یا همان خزنده‌های گوگل برای ایندکس و رتبه دادن به یک صفحه، نیاز دارند صفحات سایت‌تان را پیدا کرده و به آنها دسترسی داشته باشند.
به عبارت دیگر اگر خزنده‌های گوگل نتوانند به یک صفحه دسترسی داشته باشند، آن صفحه نمیتواند در نتایج جستجو رتبه بگیرد.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
روش صحیح پاک کردن یک صفحه و URL از سایت و انتخاب ریدایرکت مناسب برای آدرس حذف شده

راه حل چیست؟

برای کمک به خزنده‌های گوگل و ایجاد دسترسی به صفحات نسخه موبایل سایت‌تان و نهایتا کسب رتبه در نتایج جستجوی موبایل اطمینان حاصل کنید نکات زیر در سایت شما رعایت شده باشند:

  1. برای نسخه دسکتاپ و موبایل به کمک ابزارها سایت مپ ساخته باشید.
  2. نقشه نسخه دسکتاپ و نسخه موبایل سایت‌تان را به سرچ کنسول گوگل ارسال کرده باشید. (برای این کار می توانید از آموزش سرچ کنسول ما استفاده کنید)
  3. در نسخه موبایل سایت‌تان از پنجره‌های پاپ آپ که توسط خزنده‌های نقشه سایت نمیتوانند شناسایی شوند، استفاده نکرده باشید.
  4. اطمینان حاصل کنید کل خزنده‌های گوگل و bing به سایت‌تان دسترسی داشته باشند.
  5. برای جلوگیری از کپی شدن مطالب سایت، مشکلات محتوای تکراری و جریمه الگوریتم پاندای گوگل … سعی کنید استفاده درستی از rel= داشته باشید. این گزینه به شما این امکان را میدهد نسخه اصلی بخش‌های سایت‌تان را برای موتور جستجو مشخص کنید.
    الگوریتم پاندا
  6. مطمئن شوید که یک کدنویس، سایت و قالب را بررسی کرده است.
  7. و مطمئن شوید متاتگ‌های سایت به درستی جایگذاری شده اند.
  8. همچنین ببینید که کدهای وضعیت سایت User-Agent HTTP Status به گوگل می‌گویند که کدام نسخه از سایت را برای کاربران نمایش دهد؟

البته بسیاری از این ویژگی‌‌ها با کمک افزونه سئو Yoast روی وردپرس و همینطور کد‌های قالب‌های وردپرس پیاده شده است. برای آشنایی کلی با افزونه Yoast SEO پیشنهاد میکنیم سری به آموزش جامع افزونه وردپرس سئو Yoast بزنید.

قابل دسترس کردن فایل‌های جاوا اسکریپت، CSS و تصاویر

برای انجام این کار میتوانید از فایل robots.txt استفاده کنید. قابل دسترس کردن این فایل‌‌ها به خزنده‌های گوگل اجازه میدهد به آنها راه یافته و ایندکسشان کنند. اگر نمیدانید چطور دسترسی خزنده‌‌ها را در فایل robots.txt سایت‌تان مدیریت کنید پیشنهاد میکنم سری به مقاله فایل ربات سایت ما بزنید چون در آنجا به طور کامل فرآیند باز کردن دسترسی به این فایل‌‌ها و روش بهینه سازی آن در وردپرس را توضیح داده ایم.

نتیجه گیری نتیجه گیری

اولیت اول موتور‌های جستجو (خصوصا گوگل) همیشه کاربر بوده است. از آنجایی که استفاده از تلفن‌های هوشمند برای گشت و گذار در فضای اینترنت روز به روز رواج بیشتری پیدا میکند در سال جاری تمرکز موتور‌های جستجو بیشتر روی بخش یا نسخه موبایل وب سایت‌‌هاست. برای موفقیت در دنیای سئو همیشه باید به روز باشید چراکه سئو دائما در حال تغییر است و گوگل هر روز چالش جدیدی برای پیدا کردن و ارائه بهترین و کاربردی‌ترین سایت‌‌ها به کاربران ایجاد میکند. با اعمال مواردی که در این مبحث با آنها آشنا شدید می‌توانید تا حد بسیاری سئو سایت‌تان در نتایج جستجوی دسکتاپ و نتایج جستجوی تلفن همراه را بهبود بخشید. البته توجه داشته کنید این مقاله تا حدودی می‌تواند در این مسیر یاری رسان شما باشد. دست از مطالعه برندارید و همیشه بر اساس قوانین و قواعد موتور‌های جستجو پیش بروید تا آینده‌ای مطمئن و همیشه روشن برای کسب و کار خود بسازید. اگر در اجرای هر کدام از موارد گفته شده در این مقاله با مشکل مواجه شدید در دیدگاه‌‌ها بنویسید تا بسرعت پاسخگوی شما باشیم و در موفقیت وب سایت شما کمک کوچکی کرده باشیم.

4.5/5 (2 دیدگاه)
تیم بلاگینگ میموس

تیم بلاگینگ میموس

توی خانواده میموس ما بچه‌های بلاگینگ سر و کارمون با محتواس. ما دوست داریم ارزنده‌ترین مطالب روز سئو وردپرس رو در اختیار شما علاقمندان دنیای سئو قرار بدیم. این‌رو هم اضافه کنیم ما قبل هرچیزی از صحت اطلاعات بلاگ میموس مطمئن می‌شیم سپس اونا رو منتشر می‌کنیم و در اختیارتون قرار می‌دیم.
شما هم می‌تونید با نوشتن نظرات و انتقادات خودتون عضوی از این خانواده بشید. امتحانش مجانیه!

میخواید درموردمون بیشتر بدونید؟

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

کتاب‌های رایگان سئو

دلایل انتخاب پلتفرم سئو مانگو

24 دلیل برای انتخاب پلتفرم مدیریت سئو مانگو به عنوان دستیار سئو

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان

خوشحال میشویم اگر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید... (کاملا رایگان است - بعضی ازسوالات به صورت صوتی پاسخ داده خواهد شد)

avatar
فایل های تصویری و عکس
 
 
 
فایل های ویدیویی و صوتی
 
 
 
سایر انواع فایل
 
 
 
  اشتراک  
اطلاع از

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان