به عنوان یک صاحب وب سایت، این را باید بدانید که دیر یا زود مجبور به استفاده از ریدایرکت ها خواهید شد. هر وقت که یک صفحه از سایت تان را حذف کنید، ساختار URL صفحه ای را تغییر دهید و یا اطلاعات تان را به دامنه ای جدید منتقل کنید، باید URL های سایت تان را ریدایرکت کنید.

ساخت ریدایرکت کار نسبتا سختی محسوب میشود، چون نیاز به تخصص و دقت بالایی دارد و یک اشتباه کوچک در آن می تواند سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهد. افزونه سئو Yoast SEO Premium به شما کمک می کند این کار را به آسانی برای صفحات تان انجام دهید. در ادامه بیشتر با روش ساخت ریدایرکت در این افزونه و انواع ریدایرکت ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

ریدایرکت به ربات های موتور های جستجو می گوید به طور دائم یا موقتی از یک صفحه به صفحه ای دیگر بروند. انتخاب نوع اشتباه ریدایرکت ممکن است روی سئو شما تاثیر منفی بگذارد از این رو در انتخاب آن باید دقت داشته باشید. در این پست با انواع ریدایرکت و زمان مناسب برای استفاده از هر یک از آن ها آشنا خواهید شد.

گوگل در سرچ کنسول با شما حرف میزنه

اگر تا به حال ابزار قدرتمند گوگل سرچ کنسول رو نادیده گرفتی، اطلاعات زیادی رو در مورد سایتت از دست دادی. تو دوره گوگل سرچ کنسول مانگو بهت میگیم چطور با این اطلاعات بازدید سایتت رو بالا ببری.

مشاهده

چرا باید از ریدایرکت استفاده کنیم؟

ریدایرکت کردن آدرس ها باید به بخشی از فرآیند نگهداری سایت تان تبدیل شود. دلایل مختلفی برای استفاده از ریدایرکت وجود دارد. رایج ترین این دلایل عبارتند از:

  • حذف یک مقاله یا صفحه از سایت
  • انتقال سایت به دامنه ای جدید
  • حذف www در دامنه
  • فعال سازی پیوند یکتا permalink در وردپرس
  • ادغام سایت ها
  • تغییر CMS (سیستم مدیریت محتوا)
  • تغییر ساختار URL ها

کد های وضعیت HTTP

برای درک بهتر چگونگی عملکرد ریدایرکت ها و چگونگی تاثیر آن ها روی سرور و مرور گر ها باید با کد های وضعیت HTTP آشنا شوید. کد های وضعیت HTTP در واقع کد هایی هستند که وقتی کاربر در موتور های جستجو روی یک صفحه کلیک می کند، از سرور سایت به مرورگر منتقل میشوند. این کدها عبارت اند از 200، 301، 404 و 503 که هر کدام اهداف خاصی را دنبال می کنند.
به عنوان مثال کد 404 برای صفحاتی که پیدا نشده اند، نمایش داده میشود.

خطای 404

و یا کد 503 به این معناست که سرور سایت بطور موقت آفلاین است و کاربر نمیتواند به آن دسترسی داشته باشد. این اتفاق به دلایل مختلفی مثل آپدیت یا گرفتن بک آپ و یا اشتباه بودن پیکر بندی سرور DNS سایت رخ میدهد.

انواع ریدایرکت

برخی از ریدایرکت ها هستند که به طور روزانه با آن ها سروکار داریم. یادآوری آن ها خالی از لطف نیست:

  • ریدایرکت دائمی 301
  • ریدایرکت 302
  • ریدایرکت موقت 307

موارد زیر واقعاً ریدایرکت نیستند اما به آن ها مرتبط هستند:

  • خطای 410 – محتوای حذف شده
  • خطای 451 – محتوا به دلایل قانونی قابل دسترس نیست

اگر برای این دسته از صفحات، ریدایرکت ۳۰۱ نسازید، احتمال اینکه کاربران و ربات های خزنده گوگل خطای ۴۰۴ را ببینند به وجود می آید. (قطعا این چیزی نیست که شما میخواهید)

ریدایرکت دائمی 301

ریدایرکت 301 یکی از متداول ترین ریدایرکت هاست که در مواقعی بطور دائمی می خواهید یک صفحه را حذف یا منتقل کنید و یا زمانی که در ساختار پیوند یکتا صفحات سایت تغییری ایجاد کنید، باید از آن استفاده کنید. این ریدایرکت به ربات های موتور جستجو می گوید صفحه ای که به دنبال آن هستند در این آدرس دیگر در دسترس نیست، و دیگر نیازی به ایندکس شدن آن نیست.
اگر برای این دسته از صفحات، ریدایرکت 301 نسازید، احتمال اینکه کاربران و ربات های خزنده گوگل خطای 404 را ببینند به وجود می آید. (قطعا این چیزی نیست که شما میخواهید)

از آنجایی که ریدایرکت 301 بازدیدکنندگان را به طور دائمی از آدرس قدیمی به آدرس جدید هدایت میکند، باید تنها زمانی از آن استفاده کنید که به هیچ عنوان نخواهید از URL قدیمی استفاده کنید. اگر می خواهید از URL قدیمی خود مجددا استفاده کنید، باید از یک ریدایرکت موقت استفاده کنید.

ریدایرکت 301 تمام ارزش لینک قدیمی که در طول سال ها بدست آورده را به لینک جدیدی منتقل می کند، از این رو لینک جدید به سرعت به رنک لینک قبلی دست می یابد. ما قبلا به طور کامل روش های ساخت ریدایرکت 301 را آموزش داده ایم.

ریدایرکت 302

302 یک ریدایرکت نسبتا مبهم است که اغلب برای تغییر مسیر های موقت استفاده میشود. این کد به موتور های جستجو می گوید محتوایی که به دنبال آن هستید وجود دارد اما موقتا در جای دیگری زندگی میکند (بدون ذکر دلیل). اگر میخواهید بازدیدکنندگان یک صفحه خاص را به آدرس دیگری هدایت کنید و در آینده از آدرس قدیمی مجددا استفاده کنید، از ریدایرکت 302 استفاده کنید.

قوانین ریدایرکت 301
بر اساس قوانین قدیمی از آنجایی که این ریدایرکت موقتی بود نمی توانست ارزش صفحه قبلی را به صفحه جدید منتقل کند. به همین دلیل ممکن بود صفحه جدید برای گرفتن رتبه دچار مشکل شود. اما در قوانین جدید (طبق تصویر) هیچ کدام از ریدایرکت ها تاثیری روی رنک صفحه ندارند. پس با خیال راحت می توانید از ریدایرکت 301 استفاده کنید بدون اینکه نگران از دست رفتن پیج رنک آدرس های سایت باشید.

توصیه میکنم وقتی می خواهید سایت‌تان را به دامنه ای جدید منتقل کنید یا تغییراتی با مقیاس بزرگ در سایت تان انجام می دهید، از مشاوره چندین آژانس سئو کار استفاده کنید.

ریدایرکت موقت 307

در گذشته ریدایرکت 302 تنها روش تغییر مسیر سایت ها به صورت موقت بود اما با ظهور HTTP 1.1، ریدایرکت 307 به عنوان ریدایرکت موقت و معتبر تر جایگزین ریدایرکت 302 شد.

هر چقدر درک ریدایرکت 302 برای موتور های جستجو گنگ و مبهم بود، درک ریدایرکت 307 آسان است. تغییر مسیر 307 به موتور های جستجو می گوید صفحه درخواست شده به طور موقت به آدرس دیگری منتقل شده است اما پس از مدتی بازمیگردد. از آنجایی که این درخواست می تواند در آینده تغییر کند، باید دنباله رو URL اصلی باشد.
توصیه میکنم از این ریدایرکت زمانی استفاده کنید که مطمئن هستید تغییر مسیر صفحه به صورت موقتی است و در آینده به URL قبلی نیاز دارید.

علاوه بر این ریدایرکت های سنتی که با آن ها آشنا شدیم، دو کد دیگر وجود دارند که ریدایرکت نیستند اما به آن ها مرتبط اند و برای تغییرات دائمی در سایت ها استفاده میشوند.

خطای 410 – محتوای حذف شده

صفحات خطای 404 یکی از بزرگ ترین مشکلات وب سایت ها هستند. اگر سری به کنسول جستجوی گوگل بزنید حتما چند نمونه از آن ها را در سایت تان پیدا خواهید کرد. این مشکل باید هر چه سریع تر حل شود زیرا هیچکس دوست ندارد با این خطا روبرو شود.
این صفحات از نظر گوگل نشاندهنده نگهداری بد سایت است، همچنین این صفحات باعث سردرگمی کاربر و نهایتا خروج وی از سایت تان میشود.

خطای 404 معمولا زمانی اتفاقا می افتد که مقاله یا صفحه ای از سایت تان حذف شده باشد و مسیر جایگزینی برای آن در نظر نگرفته باشید (یعنی آن را ریدایرکت نکرده باشید).

برای حل این مشکل می توانید از ریدایرکت 301 استفاده کنید و صفحاتی با خطای 404 را به صفحه ای مرتبط یا صفحه اصلی سایت هدایت کنید.

روش دیگر برای حل این مشکل استفاده از ریدایرکت 410 است. این ریدایرکت به کاربر و موتور های جستجو اطلاع می دهد که این صفحه از سایت حذف شده است. با این روش ربات های موتور جستجو متوجه میشوند که این صفحه دیگر وجود ندارد و باز نمیگردد، از این رو آن را از نتایج حذف میکنند.

خطای 451 – محتوا به دلایل قانونی قابل دسترس نیست

اگر به دلایل قانونی مجبور باشید مقاله یا صفحه ای را از سایت تان حذف کنید، بهترین راهکار استفاده از خطای 451 است.
گاهی وقت ها گوگل ممکن است آدرس برخی از وب سایت ها را از نتایج جستجو حذف کند. آدرس های حذف شده از نتایج جستجو یک مشکل محسوب میشود. معمولا این مشکل برای سایت های دانلودی به وجود می آید، زیرا برخی از اشخاص یا سایت های دیگر به دلیل مسائل کپی رایت از این وب سایت ها در گوگل شکایت میکنند. به همین دلیل گوگل آدرس مورد نظر را از نتایج حذف میکند و از طریق داشبور سرچ کنسول به مدیر وب سایت اطلاع می دهد که این آدرس حذف شده است.
در اینجا تصمیم با مدیر وب سایت است. یا می تواند آدرس را به کل حذف کند یا از طریق خطای 451 به کاربر و موتور های جستجو اطلاع دهد که در این آدرس صفحه ای وجود داشت اما به دلایل قانونی حذف شده و نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند.

حذف صفحات از نتایج جستجو به دلایل قانونی

ریدایرکت های REGEX

اگر در زمینه سئو حرفه ای هستید و میخواهید برای URL های سایت تان ریدایرکت های پیچیده بسازید، ریدایرکت های REGEX می توانند یکی از کاندید های شما باشند. با استفاده از روش های معمول ریدایرکت شما یک URL به عنوان مقصد برای آدرس قدیمی ایجاد میکنید. اما با استفاده از ریدایرکت REGEX می توانید صفحاتی از سایت تان که دارای کلمه کلیدی مشابه هستند را به صورت گروهی به مقصد جدیدی هدایت کنید. استفاده از این روش می تواند در پروژه های بزرگ سئو مفید و کاربردی باشد.

با تمام این تفاسیر اگر واقعاً در این زمینه اطلاعات کافی دارید و حرفه ای هستید از ریدایرکت های REGEX استفاده کنید زیرا آن ها براحتی می توانند سایت تان را دچار مشکل کنند.

مدیریت ریدایرکت ها به کمک افزونه سئو Yoast SEO Premium

البته که شما می توانید ریدایرکت های سایت تان را از طریق سرور یا ابزار های دیگر مدیریت کنید، اما به عنوان یک کاربر، با داشتن افزونه سئو Yoast SEO Premium، شما بهترین ابزار برای کار با ریدایرکت ها را در اختیار خواهید داشت.
مدیریت ریدایرکت های افزونه Yoast SEO Premium به شما کمک می کند صحیح ترین ریدایرکت را انتخاب کنید و هر وقت که صفحه ای را حذف یا منتقل کنید، افزونه از شما می پرسد که با این صفحه میخواهید چه کار کنید؟ آیا باید ریدایرکت 301 داشته باشد یا 410؟ شایدم ریدایرکت 451؟

مدیریت ریدایرکت ها، کد های تغییر مسیر 301، 302، 307، 410 و 451 را به آسان ترین روش پشتیبانی میکند.

انواع ریدایرکت در افزونه یوست سئو

نتیجه گیری نتیجه گیری

کار با ریدایرکت ها یکی از کار های روزانه سئوکاران است. در این مقاله با انواع ریدایرکت و روش صحیح استفاده و زمان مناسب استفاده از آن ها آشنا شدید.
اگر می خواهید از ریدایرکت ها استفاده کنید، سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید. و زمانی که می خواهید کل صفحات سایت تان را به دامنه ای جدید منتقل کنید از ریدایرکت 302 استفاده نکنید، زیرا با مشکلات زیادی مواجه میشوید.
درباره کاری میخواهید انجام دهید خوب فکر کنید و مناسب ترین متد ریدایرکت را انتخاب کنید.


آموزش عملی سئو از مبتدی تا پیشرفته

اگر وبسایتی دارید که می خواید روی سئوش کار کنید و یا اگر پروژه سئو گرفتید، می تونید تو این دوره آموزشی تکنیک هایی که آموزش میبینید رو روی سایتتون اجرا کنید و نتیجه ش رو ببینید.

مشاهده
5/5 (2 دیدگاه)

محدثه نشاطی

برای یک نویسنده تجربه بد معنا ندارد، برای او همه چیز مفید و آموزنده است.

عضویت در خبرنامه و دانلود رایگان کتاب ها

در خبرنامه میموس عضو بشید تا علاوه بر آموزش های اختصاصی سئو؛ همین الان تمام کتاب هارو به صورت رایگان براتون ارسال کنیم!

30 پاسخ

  1. 1-سلام میخواستم بدونم اگر نام سایت را در قسمت /author قرار بدم مشکلی نیست ؟

    2- البته فکر کنم نباید نامی باشه که در کلمه کلیدی استفاده کرده باشم باید یک پسوندی مثل وب سایت … قبل نام باشه درست متوجه شدم

    3- یا پیشنهاد میدید در مقاله ها نام خودم باشه

    1. سلام حمید عزیز؛
      1. نیازی به اینکار نیست و پیشنهاد میکنم اینکارو نکنید چون خاصیت سئو مثبت نداره اما خاصیت تجربه کاربری منفی داره (از لحاظ پروداکت دیزاین یا طراحی تجربه کاربری داخل سایت)
      2. پاسخ پرسش دومتون هم وابسته به اولی هست، پس نیازی به این مورد ندارین.
      3. پیشنهاد میدیم نام نویسنده در url نویسنده ها باشه تا طبیعی تر جلوه کنه

  2. سلام من یک ریدایرکت سه مرحله ای انجام دادم ولی آخرین مرحله در گوگل درست تایید نشده آیا امکان داره در افزونه یاست ریدایرکت هایی که آنجام شده در گوگل از افزونه یواست قسمت تغییر مسیر پاک کنم یا همیشه باید در افزونه تغییر مسیر ها بمانند ؟

    1. سلام
      تا جایی که متوجه شدم، شما یک ادرس 1 را به 2 و 2 را به 3 ریدایرکت زده اید ولی ادرس 3 در گوگل ایندکس نشده! شما میتوانید چرخه ریدایرکت را به وارد کردن آدرس 1 در سایت https://httpstatus.io بررسی کنید تا ببینید ریدایرکت تا کجا پیش میرود.
      ادرس های ریدایرکت باید حداقل یک سال در سایت شما بمانند تا گوگل پس از یک سال، ادرس ریدایرکت را کنار گذاشته و ادرس جدید را کاملا بپذیرد.

  3. سلام وقتتون بخیر
    من قبلا رو یه سایت کار میکردم که به خاطر عدم تمدید، 6 ماهه که قطع شده.الان میخوام دوباره راش بندازم
    دوتا مشکل بزرگ دارم
    اول : تمامی صفحاتی که قبلا ایندکس شده بودند و مطالب بی کیفیت هم بودند، ارور 404 میده
    دوم : یه قالب خریداری کردم و سایت راه اندازی کردم با همون دامین، که یه سری مطالب کاملا غیر مرتبط مثل فروش صندلی و آباژور داشته که متاسفانه اونا هم ایندکس شده
    با چند نفر متخصص سئو صحبت کردم و دقیقا سه تا نظر متفاوت شنیدم
    نفر اول : همرو ریدایرکت 301 کنم به صفحه اصلی (منطق من : اگه این کارو کنم کاربر با کلیک روی آباژور میخواد یه مقاله یا محصول آباژور ببینه نه صفحه اصلی سایت که باعث افزایش BOUNCE RATE میشه و ارزشمندترین صفحه از دست میدم)
    نفر دوم: اون صفحه های غیر مرتبط که تو قالب به صورت پیش فرض بوده رو بهremoval سرچ کنسول معرفی کنم و از سایت هم پاک کنم اینجوری گوگل کلا اون نتایج از فهرست ایندکسش خارج میکنه و نیازی به ریدایرکت نیست و اون صفحه های قبلی هم که تو هاست قبلی آپلود شده دست نزنم و بذارم 404 بمونه
    (منطق من :نمیدونم با REMOVAL کردن از طریق سرچ کنسول اون مطالب حذف میشه یا نه و اگه حذف بشه تاثیری رو ارزش سایت داره یا نه و صفحه 404 گوگل ازش بدش میاد و جز اخطارهای قرمز سرچ کنسوله)
    نفر سوم : نباید ریدایرکت کنم چون تقریبا تمامی صفحات بی ارزش و ارزش خیلی بد داره و کاربر انتظارش نداره و باعث میشه سایت بیشتر افت کنه با این شرایط چون دامنه همین الان هم با گذشت 6 ماه بی اعتبار شده به خاطر ارور های 404 که میداده و کلی مطالب غیر مرتبط توشه باید یه دامین با پسوند های دیگه بگیرم و اون دامنه رو فراموش کنم (منطق خودم : من برند ثبت کردم و دامنه .COM و ssl خریدم و اگه بخوام این تغییرات بدم هزینه بره واسم ولی اگه بهترین راه باشه مشکلی ندارم)
    در کل میترسم با گرفتن تصمیم اشتباه وقتی که میذارم بی ارزش شه و اصلا سایت به خاطر ایرادات قبلی جایگاه نگیره
    خلاصه استاد عزیز چند روزه قفل شدم و واقعا نمیدونم چی کار کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام بهنام عزیز؛
      نگاه کن شما یک سری صفحات از قبل توی نتایج گوگل داشتی، این صفحات به هرحال یک رتبه و اعتباری (از نظر لینک داخلی و خارجی البته باز در صورت وجود و ساخت لینک ها) به خودشون گرفتن، مطلب شما هرچقدر هم بی کیفیت باشه باز دارای قدرت هستش.
      …..
      این مورد طبیعی هستش که به خاطر عدم تمدید هاست، تمامی مطالب شما از سرور های هاست مربوطه پاک بشه و به هیچ عنوان نشه اون هارو بازیابی کرد اما شما میتونی از ابزار ها استفاده کنی و تمامی صفحات 404 سایت خودت رو پیدا کنی و به حال فرصت یه اقدامی برای اون ها انجام بدی.
      ….
      مطالب غیر مرتبتی که توی وبلاگ سایتتون وجود داره اگر برای شما مهمه میتونید مطلب جایگزین برای اون ها بنویسد و آدرس قبلی رو به آدرس جدید ریدایرکت کنید. اگر هم نه نیازی به اون ها نداشته باشید میتونید از طریق سرچ کنسول کاملا این صفحات رو remove کنید.
      —————-
      اصول ریدایرکت اینه که شما به همون مطلب جدید و یا مطلب مشابه و یا به دسته بندی و برچسب مربوطه انجام بدید تا کاربر شما گمراه نشه! حالا ممکنه یه محصول آباژور شما پاک بشه، میتونید به دسته بندی ریدایرکت کنید که وقتی کاربر به اون صفحه میاد حداقل لیست بهتری از محصولات شما رو ببینه.
      ————-
      ابزار removal به صورت 6 ماه اون نتایج رو موقت پاک میکنه و مجدد اون رو در نتایج نشون میده.
      ———————-
      این موارد وقت زیادی رو از شما میگیره و ممکنه انقدر شمارو خسته کنه که بهترین کار خرید دامنه و شروع مجدد با اصول ثابت خودش باشه، به هرحال تصمیم نهایی رو شما میگیرید. موفق باشید 🙂

  4. سلام وقتتون بخیر
    من قبلا رو یه سایت کار میکردم که به خاطر عدم تمدید، 6 ماهه که قطع شده.الان میخوام دوباره راش بندازم
    دوتا مشکل بزرگ دارم
    اول : تمامی صفحاتی که قبلا ایندکس شده بودند و مطالب بی کیفیت هم بودند، ارور 404 میده
    دوم : یه قالب خریداری کردم و سایت راه اندازی کردم با همون دامین، که یه سری مطالب کاملا غیر مرتبط مثل فروش صندلی و آباژور داشته که متاسفانه اونا هم ایندکس شده
    با چند نفر متخصص سئو صحبت کردم و دقیقا سه تا نظر متفاوت شنیدم
    نفر اول : همرو ریدایرکت 301 کنم به صفحه اصلی (منطق من : اگه این کارو کنم کاربر با کلیک روی آباژور میخواد یه مقاله یا محصول آباژور ببینه نه صفحه اصلی سایت که باعث افزایش BOUNCE RATE میشه و ارزشمندترین صفحه از دست میدم)
    نفر دوم: اون صفحه های غیر مرتبط که تو قالب به صورت پیش فرض بوده رو بهremoval سرچ کنسول معرفی کنم و از سایت هم پاک کنم اینجوری گوگل کلا اون نتایج از فهرست ایندکسش خارج میکنه و نیازی به ریدایرکت نیست و اون صفحه های قبلی هم که تو هاست قبلی آپلود شده دست نزنم و بذارم 404 بمونه
    (منطق من :نمیدونم با REMOVAL کردن از طریق سرچ کنسول اون مطالب حذف میشه یا نه و اگه حذف بشه تاثیری رو ارزش سایت داره یا نه و صفحه 404 گوگل ازش بدش میاد و جز اخطارهای قرمز سرچ کنسوله)
    نفر سوم : نباید ریدایرکت کنم چون تقریبا تمامی صفحات بی ارزش و ارزش خیلی بد داره و کاربر انتظارش نداره و باعث میشه سایت بیشتر افت کنه با این شرایط چون دامنه همین الان هم با گذشت 6 ماه بی اعتبار شده به خاطر ارور های 404 که میداده و کلی مطالب غیر مرتبط توشه باید یه دامین با پسوند های دیگه بگیرم و اون دامنه رو فراموش کنم (منطق خودم : من برند ثبت کردم و دامنه .COM و ssl خریدم و اگه بخوام این تغییرات بدم هزینه بره واسم ولی اگه بهترین راه باشه مشکلی ندارم)
    در کل میترسم با گرفتن تصمیم اشتباه وقتی که میذارم بی ارزش شه و اصلا سایت به خاطر ایرادات قبلی جایگاه نگیره
    خلاصه استاد عزیز چند روزه قفل شدم و واقعا نمیدونم چی کار کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  5. سلام من میخوام یک قسمت از ادرس url رو تغییر بدم (ادرس فعلی http://www.test.com/example_english.html بوده که قبلا ساخته شد و در گوگل ایندکس شده ولی الان میخوام اون رو به ادرس http://www.test.com/en/exapmple.html تغییر بدم{صفحه انگلیسی رو در یک دایرکتوری جدید قرار بدم و پسوند english رو حذف کنم} و صفحه قبلی رو از هاستم خذف کنم ولی رتبه صفحه در گوگل پایین نیاد یا اگه بعد از اینکار تا مدتی گوگل صفحه قبلی رو به کاربری که سرچ میکنه نشون داد کاربر با کلیک روی صفحه به صفحه جدید منتقل بشه.) الان به نظرتون از کدوم یک از روش ها و کد هایی که گفتین(ریدایرکت 301،ریدایرکت 302 ) باید استفاده کنم؟ ممنون.

  6. آموزش هاتون خیلی عالی تلفن زدم حتما دوره سئو را خریداری میکنم با برنامه روزانه باهم

    1- یک سوال داشتم من دو دسته داشتم بدون مادر دسته الان یکی از دسته هارا مادر دسته دسته دیگرم کردم و چون در گوگل موجود است ریدایرکت 301 انجام دادم با افزونه یاست ولی الان در سرچ گوگل دوتا عنوان وجود داره که هردو هم برای اون دسته ای است که ریدایرکت کردم آیا این مورد عنوان تکراری قلم داد نمیشه یا من نباید کاری انجام بدم مثل حذف عنوان دسته قدیم از سرچ گوگل؟

    باتشکر

      1. سلام ممنون اون مشکل حل شد من نمی دونستم که وقتی دو دسته داشته باشیم و به هم ریدایرکت 301 کرده باشیم یکی از اونها از بین میره و دسته اصلی میمونه

        1- مشکلی که الان من دارم این است که تمام مطالب سایتم رتبه خوبی دارند و صفحه اصلی سایت من هم رتبه خوبی داشت ولی به تازگی رتبش خیلی پایین اومده یکی از دلیل هاش این بوده که با آپ بازدید واقعی گرفتم و بخاطر اینکه فکر کنم زود از صفحه خارج شدند رتبم پایین اومده .

        من از چند نفر سوال کردم و جوابی که بهم دادند یقیین دارم اشتباه است خنده دار اینه که اون سایت ها هم آموزش سئو گذاشتند برای فروش
        این سوال من است : اگر سایت من که مقاله های مذهبی منتشر میکنه را دسته براش ساخته باشم و دسته ها را بالای هدر سایت قرار داده باشم بعد یک برگه بسازم و بعضی از مطالب و یا همه مطالب را داخل اون برگه با صفحه ساز قالب آوادا قرار دهم مثل صفحه وبلاگ ولی در افزونه یواست دستور بدهم که در گوگل نمایش داده نشود آیا با این کار محتوای تکراری برای من گوگل محاسبه میکند ؟

        2- در ادامه سوال بالا اگر به موتور جستجو اجازه نمایش این برگه را ندهم ولی بگویم موتورهای جستجو باید دنبال کنند پیوند های در این برگه را رویه بله قرار دهم چی باز محتوای تکراری میشه یاخیر اسکرین شات این سوال بنام نمایش برگه است

        پیشنهاد شما چیه اگر محتوا تکراری نمیشه من قسمت موتور جستجو باید دنبال کند پیوند در این برگه را رویه بله بگذارم یا خیر

        3- آخرین مورد صفحه اصلی سایتم که گفتم رتبه ان پایین اومده من به این شکل که در اسکرین شات فرستادم قرار دادم صفحه اصلی سایت من است نام عکس برگه نوشته ها است

        3-1 به نظر شما برای کسب رتبه بهتره صفحه اصلی آیا به همین شکل بمونه و من در صفحه اصلی با صفحه ساز مطالب سایتم را قرار دهم؟

        3-2- آیا امکان این است که صفحه وبلاگ که در قسمت سوال یک و دو از شما پرسیدم را رویه برگه نوشته ها قرار دهم و بعد رویه صفحه اصلی هم با صفحه ساز نوشته های مهم هر دسته را در صفحه اصلی سایت را قرار دهم

        3-3 – ببخشید خیلی سوال کردم حالا اگر من مطالب را در صفحه اصلی سایتم قرار دادم بعد وقتی برای یک مطلب سرچ کنم و در گوگل اون مطلب همراه صفحه اصلی من نمایش داده بشه یعنی هردو تا صفحه در یک سرچ
        آیا به این محتوای تکراری میگن الان خیلی از سایت هارا سرچ میکنی که رتبه اول را دارند میبینیم دوتا برگه کنار هم در گول نمایش داده میشه

        4- اگر یک عنوان در سایتم را من در موتور جستجو سرچ کنم مثلا مطالب مذهبی بعد موتور جستجو دوتا عنوان از سایت منو نشان بده آیا این مشکل ساز است یکی مطالب مذهبی یکی هم آموزش تصویری مذهبی
        من برای مطالب مذهبی سرچ کردم ولی زیر اون آموزش تصویری مذهبی گه تگ است هم نمایش داده میشه

        در کل چون من یکم هم وسواسی هستم شما هم جواب سوال های منو بدید هم یک پیشنهاد که چه حالتی بهتره من صفحه اصلی سایت را قرار دهم چون میخواهم بهترن مطالب سایت را باصفحه ساز قرار دهم در صفحه خانه و گاهی هم تغییر دهم بهترن ویدئو ها بهترین مطالب بهترین صوت ها ووو

        آدرس سایتم راهم قرار دادم یک نگاهی بیندازید

        من حتما آموزش سئو همراه برنامه هفته گی شمارا خریداری میکنم چون پی به دانش شما عزیزان بردم
        ولی یک ماه آینده خریداری میکنم چون دوتا سایت من دارم راه اندازی میکنم یکی این مذهبی بوده که خیلی وقت است راه اندازی کردم یکی هم فروشگاهی است که چند وقت دیگه راه میندازم و آموزش را بیشتر برای اون سایت میخواهم

        1. سلام شهرام جان؛

          در پاسخ به سوال اولت باید بگم که اگر شما با افزونه یوست بخوایید دستور حذف ایندکس شدن نتایج توی سرچ رو بدید (noindex)، خب عملا ربات های گوگل به اون صفحه سر نمی زنن و مشکلی هم برای شما ایجاد نخواهد کرد. به طوری که انگار اون صفحه نیست! صرفا هدف شما از تاسیس اون صفحه بهتر کردن روند مسیر کاربرانتون برای رسیدن به محتوای مدنظر هست که حالا میتون لندینگ پیج باشه یا تگ یا هرچی…
          .
          (این موضوع تو تگ ها خیلی دیده میشه، تگ ها به خودی خود میتونن تو گوگل ایندکس بشن و تاثیرات نامنفی ای بر روی سئو بزارن *البته اگر استفاده نادرستی ازش بشه*، حالا شما تگ ها رو نو ایندکس میکنی و برای دسترسی بهتر کاربرانت از اون ها استفاده میکنی و گوگل هم اصلا اون ها رو در نظر نمیگیره.
          نتیجه: محتوای تکراری محسوب نمیشه
          .
          .
          2- اون گزینه در صورتی هستش که شما اول بخوایید ایندکس رو باز کنید، اولین چیزی که ربات توی یک صفحه بررسی میکنه اینه که مطلب شما تگ noindex داره یا نه! اگه این تگ رو ببینه متاسفانه مطلب رو به صورت کامل رها می کنه و اصلا خزشی انجام نمیده تا بخواد لینک شما رو بررسی کنه و پیوند های داخلی صفحه رو هم کراول کنه. (حتی تمامی عکس ها و ویدئو ها و.. هم که توی مطلب شما هست ایندکس نمیشه)
          .
          3- در خصوص برگه نوشته ها در قسمت تنظیمات >>خواندن —-گزینش رو باید روی صفحه وبلاگتون بزارید حالا میتونید از قسمت لیست کشویی اون مورد رو انتخاب کنید، هر نوع وبسایتی سیاست های خاص خودش رو در این زمینه داره، این قسمت برای سایت میموس به شکل زیر هستش:
          https://mimos.ir/blog/
          .
          پس خیلی راحت آدرس اون صفحه ای که محتوا یا مقالات شما قراره توی اون قرار بگیره رو وارد کن.
          .
          .
          3.1 – صفحه اصلی شما همیشه صفحه اصلی به آدرس https://mimos.ir/ هستش و هیچ فرقی نمیکنه که شما با صفحه ساز زده باشید و یا با هر قالب و فوت و فن دیگه ای! تنها نکته ای که باید به اون توجه داشته باشی این است که صفحه نخست رو (همون که تو بخش تنظیمات بود)، روی همون برگه ای قرار بدی که صفحه اصلیت رو داری میسازی.
          .
          3-2–بله هیچ ایرادی نداره. شما آزادی که توی صفحه اصلیت هر نوع پتانسیلی رو اضافه کنی یا کم کنی.
          .
          3.3 – شهرام جان احساس می کنم یکم مفاهیم رو قاطی کردی، زیاد سخت نگیر. گوگل دشمن شما نیست، دوست شماست. مطالب شما به صورت سایدبار یا یک کادر به عنوان آخرین نوشته ها و … هیچ وقت باعث نمیشن دو صفحه ای ایجاد بشه، این داستان در صورتی هستش که به عنوان مثال شما یک صفحه با محتوای زیر رو دارید:

          #آموزش سئو سایت (این یک نوشته اصلی در سایت شماست.)
          .
          حالا در بخش تگ ها یا برچسب ها ممکنه شما دوباره یک تگی به اسم #آموزش سئو سایت بزنی یا یک مقاله دوباره درمورد آموزش سئو سایت بزنی که این دو محتوا توسط گوگل به یک عنوان شناخته میشن و در حال رقابت هستن که در آینده ممکنه شما چند نتیجه رو در هنگام سرچ مشاهده کنید، این موضوع بر میگرده به عدم تفکیک درست صفحات! بحث کیورد کنیبالیزیشن رو کمی مطالعه کن.
          .
          .
          .
          4- این همون مشکل کنیبالیزیشن هست که باید بهش توجه کنی، بله مشکل ایجاد میشه! چطوری؟ بعد یه مدت ممکنه هر دو نتیجه تو رتبه های خوب بمونن یا کلا افت کنن هر دو! یک وجه دیگه ای هم داره و اونم اینه که به خاطر وجود یک پیج مشابه، رتبه ها بین این دو مطلب تقسیم میشن و اون موقع هست که سایت اصلی شما توی اون مقاله اصلی نمیتونه رتبه های بالاتری رو بگیره. اینکه این مورد رو چطور رفع کنید در آینده در میموس قرار خواهد گرفت.
          .
          .
          شما تو صفحه اصلیت می تونی هر تغییری رو که دسوت داری اعمال کنی و اصلا ناراحت و نگارن این موضوع نباش. سوالی داشتی در خدمتت هستم.

          1. خیلی سپاس از پاسخ تان واقعا بهم کمک کرد چند ماهی در گل بودم

            فقط این مورد مثلا نام سایت من سایت مذهبی لردتاب است ولی در گوگل به این شکل کلمه کلیدی منو گذاشته سایت مذهبی لرد تاب : خوب این فاصله لرد تا تاب خیلی زیاده و شکل قشنگی نداره بعد من میخواهم اشخاصی که سرچ میکنند با هر دو حالت بتوانند سرچ کنند حالا اشکالی نداره من به این شکل بنویسم – لردتاب – سایت مذهبی لرد تاب ؟
            این مورد را اشاره کنم وقتی نام سایتم را بدون کلمه سایت مذهبی چک میکنم هم کلمه کلیدی به این شکل است لرد تاب
            2- الان در متن برگه اول چند خطی متن نوشتم هم با فاصله هم بدون فاصله در گوگل سرچ میکنم لردتاب اول است سایتم ولی اون بالا پیشنهاد میده منظور شما لرد تاب بود
            در کل میخواهم عنوان سایتم را لردتاب بنویسم و در افزونه یاست کلمه کلیدی دوم را سایت مذهبی لرد تاب – الان به این شکله لرد تاب – سایت مذهبی لرد تاب ولی در مقاله و متا لردتاب را به این شکل نوشتم
            3- من یک مقاله نوشتم آموزش نماز صبح حالا اگر برچسبی درست کنم بنام : چگونه درست نماز بخوانیم. به این شکل مناسبه اگر این را بهم بگید مناسب هست یا خیر دو زاری من می افتد و کامل متوجه ساختار میشوم

            4- من ادامه سوال قبلی شما فرمودید یک برگه صفحه اصلی درست کنم یکی هم در قسمت برگه نوشته هم برگه وبلاگ را اضافه کنم حالا اگه نخواهم دومی را یعنی برگه نوشته را چیزی قرار دهم که مشکلی نداره ؟

            5- در مورد سوال بالا که گفتم کلمه کلیدی که گوگل پیشنهاد میده با فاصله و به این شکل است لرد تاب البته نام سایتم این نیست مثال است آیا اگر من بدون فاصله و اونطور که دوست دارم قرار دهم در اینده به شکلی که من نام سایتم را گذاشتم گوگل کلمه کلیدی براش درست میکنه یعنی لردتاب؟

            خیلی سپاس گذارم بخاطر پاسخ قبل و حالای شما عزیزان خیلی بهم کمک کرد من برای آموزش کامل به سایتتون تماس گرفته بودم خواشا قیمتی که قبلا صحبت کرده بودیم را برای من بعد فروردین قرار دهید و افزایش نداشته باشه اگه لازمه تماس بگیرم یا بیانه بدهم

            1. سلام شهرام عزیز؛ حالت چطوره؟
              .
              در پاسخ 1 , 2

              بهت بگم که فاصله و عدم فاصله برای گوگل مهمه! شما عبارت دیجی‌کالا رو سرچ کنید، ببینید گوگل به شما چه پیشنهادی برای کلمه درست برند این سایت میده؟
              .
              البته این مواردی رو که گفتی با لینک سازی داخلی و خارجی میشه برطرف کرد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.
              .
              متاسفانه من با سرچ “لرد پاپ” به نتیجه ای از سایت شما نرسیدم.
              ————————————————————————————————
              3- شهرام جام از من به شما نصیحت استفاده از تگ رو در وردپرس کلا فراموش کن! زدن تگ اصول خاص و منحصر به فرد خودش رو داره. به عنوان مثال شما یک فروشگاه اینترنتی کفش مردانه هستید، خب؟ دسته بندی هات به شکل زیره:

              کفش مردانه
              دمپایی مردانه
              صندل مردانه
              کفش ورزشی مردانه
              و….
              .
              حالا شما می خوایید لیست محصولات شما با کلمه “کفش مردانه ارزان” هم بالا بیاد، خب این رو توی محصولاتی که کفش مردانه هستند و قیمت ارزون تری هم دارند وارد می کنی!!!!! این تگ خیلی برات مناسب و مفیده، چرا؟ چون نه دسته بندی ای داری، نه عرضم به حضورت محتوایی در این خصوص داری و نه هیچ چیز دیگری!
              شما فقط و فقط یک تگ با این اسم دارید که درون اون تمامی کفش های مردانه ارزان قیمت قرار گرفته که این به شدت برای سئو مناسبه.
              .
              حالا اگر شما دسته بندی “کفش مردانه ارزان”، تگ “کفش مردانه ارزان”، محتوای “کفش مردانه ارزان” داشته باشی عملا قدرت برای “کفش مردانه ارزان” بین سه نفر تقسیم میشه! ایجوری به جای این که شما بخوای رتبه یک رو بگیری باید رتبه 4-5-6-7 باشی!!!!!!!
              .
              .

              این فاجعه می دونی کجا رخ میده؟ کلمه “گوشی سامسونگ” رو سرچ کن ببین دیجی کالا کجاست! این مفهوم کنیبالیزیشن و عدم تفکیک صفحات به ازای یک کلمه کلیدی هستش! با اینکه دیجی کالا می تونست یک باشه! توی کلمه “گوشی هواوی” که اصلا دیجی کالا صفحه اول نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینو گفتم دیدت یکم باز تر بشه 🙂
              .
              اما درباره سوال خودت، “آموزش نماز صبح” خب کاملا واضحه! روش و خوندن نماز صب بهت یاد می ده اما کلمه “چگونه درست نماز بخوانیم” صرفا می تونه به نوع پوشش، نوع لحن، نوع رفتار و… باشه و نمیتونه “آموزش نماز صبح” رو توی خودش داشته باشه، به نظر من بهتره برای “چگونه درست نماز بخوانیم” یک مقاله کاملا تر و تمیز وشیک بزنی و لذتش رو ببری:)
              ————————————————————————————-
              4- نه مشکلی نداره
              —————————————————-
              5- در صورتی که کلمه کلیدی یا اسم سایت شما به درستی توسط کاربران سرچ بشه، قطعا گوگل درک بهتری از اون خواهد داشت. الان اگر به تمامی نتایج نگاه کنی کلمه “لرد” به هیچ کلمه ای نچسبیده و این باعث میشه گوگل این نوع ساختار رو خطا بگیره اما اگر شما با لینک سازی های داخلی و خارجی به گوگل املای درست برند خودتون رو مشخص کنید بعد مدتی خود گوگل هم تغییری در روند املای برند شما خواهد داد.
              …………………………………………………………………………..
              نظرت رو حتما برام بنویس 🙂

              1. سلام ممنون که برام وقت گذاشتید حالم خوب نیست 7 روزه تب دارم و خوب هم نمیشم خودم دکتر نرفتم مادرم را فرستادم دارو گرفته ولی کمی بهتر شدم کاملا خوب نشده اول ترسیده بودم گفتم کرونا است شاید بعد دیدم مشکل دندان هم دارم امکان داره چرک اون بوده از طرفی بیمارستان هم بریم میترسم آلوده شوم راستش اسم من شاهین است ولی خواستم با اسم مستعار فعال باشم ولی از کارم پشیمون شدم دلیل های برای خودم ساخته بودم که نباید بهشون بها بدم

                1- نام سایت من ظهور ایمان است الان پس پیشنهاد شما این است که من تصمیم بگیرم با فاصله باشه یا بدون فاصله چون متاسفانه نمیدونم باید بگیم یا خوش بختانه الان گوگل سایت مذهبی ظهور ایمان را هم با فاصله هم بدون فاصله در پیشنهاد خودش قرار داده چون در لینک سازی هم با فاصله هم بدون فاصله لینک سازی کردم

                2- حالا دلیل دیگری که من با فاصله و بدون فاصله صفحه اولم را قرار دادم این بود که وقتی نام سایتم بدون فاصله سرچ میشه سایت آپارات مطلب بی ارزشی قرار داده که بالای من اومده بود وقتی نام سایت را تغییر دادم من رفتم بالا

                چند ماه قبل نام سایتم را بدون فاصله قرار دادم ظهورایمان – سایت مذهبی ظهور ایمان و وقتی ظهور ایمان را بافاصله میزدم سایت آپارات که درده سری شده برای وب مستران بالای سایت من بود ولی الان سرچ کنید سایت من با نام سایت بالا تره حالا شما با این تفاسیر اشکالی در این نمیبینید که من وقتی نام سایتم را تنها مینویسم ( بدون سایت مذهبی منظورم است) چسبییده باشه و بدون فاصله و کلمه کلیدی دوم را بنویسم سایت مذهبی ظهور ایمان ولی در برند سازی و لینک سازی از کلمه تکی و بدون فاصله استفاده کنم ؟ یعنی اینطور در برند سازی عنوان سایت باشه : ظهورایمان

                3- در صفحه اول سایتم به این شکل بنویسم ظهورایمان – سایت مذهبی ظهور ایمان
                پیشنهاد شما چیه آیا همین که گفتم بدون مشکل است ایرادی در آن نمی بینید؟

                4- در مورد برچسب من هم نظر شما را دارم بعضی از مطالب من بدون برچسب هستند و اگر هم بخواهم از برچسب استفاده کنم فقط یک برچسب عقیده دارم استفاده کنم فقط اگر سوال کردم میخواستم بدونم مثلا مقالم آموزش سئو باشه ودر برچسب فقط کلمه سئو بکار بره مشکلی نداره

                5- – دیجی برگه اصلی فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا نوشته و یک دسته یا برگه دیگر درست کرده بنام دیجی کالا فکر نکنم این کار درست باشه

                6- اخرین سوال من سایت مذهبی دیدم بنام عصر شیعه عنوان سایتش که کنار همه مطالبش نام برندش هم هست سایت مذهبی عصر شیعه است ولی اگر تنها بنویسد عصرشیعه یک برگه تنها قبلا صفحه اصلی نام عصر شیعه بدون سایت مذهبی نشون میداد الان برداشته است اون حالت را و وقتی مینویسی عصرشیعه بدون فاصله نام سایتش میاد سایت مذهبی عصر شیعه و حتی گوگل پیشنهاد نمیده که آیا منظور شما این بود چطور این اتفاق برای این سایت افتاده که هم بدون کلمه کلیدی سایت مذهبی در سرچ بالا میاد هم وقتی عصرشیعه را بدون فاصله مینویسیم پیشنهاد نمیده و متوجه میشه و درک میکنه میدونید چی کار کرده

                7- ببخشید خیلی سوال کردم دیگه به این شکل پر سوال مزاحم نمیشم بعد از این
                الان در افزونه یواست در قسمت نام شرکت بهتره همون عنوان سایت را اضافه کنم بدون کلمه سایت مذهبی بهتره درسته

                واقعا شرمنده و سپاس بخاطر کمک هاتون که منو خیلی کمک کرد ان شاالله جبران کنم

              2. البته الان عنوان را چسبیده کردن صفحه خانه آولین کلمه ظهورایمان را اگر بعد موافق نبودید تغییر میدم یک چکی بعد بکنید بی زحمت

          2. فقط یک مورد آقای alizdf76 عزیز و با حوصله و بزرگوار فقط اگه امکان داره داخله صفحه اصلیم را هم یک نگاه کنید ببینید تعداد کلمه کلیدیم کافیه من میخواهم با کلمه سایت مذهبی رتبه خوبی بگیرم ولی نام اصلی سایتم هم حفظ کنم زیاد تکرار نکردم چون متنم کمه

            2- در توضیح متا هم تغییر دادم فقط یک بار سایت مذهبی ظهور ایمان بکار بردم و دوبار عنوان سایت را که بدون فاصله است ظهورایمان

            البته الان تغییر دادم نمیدونم گوگل ایندگس کرده باشه

            1. سلام مجدد شهرام عزیز؛
              1- من اعتقادی به چگالی کلمه کلیدی ندارم! شما با لینک سازی های داخلی و خارجی میتونید مفهوم برند رو به گوگل شناسایی کنید.
              .
              بعد هر تغییر، url inspection در گوگل وبمستر رو انجام بدید تا نتیجه درستی رو بگیرید.
              .
              http://uupload.ir/files/d8a_2020-03-17_11-41-49.png
              .
              اگر به عکس فوق نگاه کنی می تونی به تمامی سوالات خودت پاسخ بدی چراکه ظهورایمان کلا در نظر کلمه ای، کلمه اشتباهی است، چون ظهور + ایمان درست نوشته میشه. این رو اکثر کاربران می دونن.
              .
              کار کردن روی کلمه ظهور ایمان برات نرخ تبدیل بیشتر و بهتری داره، میتونی این نمودار رو قشنگ بررسی و تحلیل کنی.
              .
              یه نکته دیگه ای هم باید بهت بگم که در صورتی که کاربران نام برند شما رو بدونن توی گوگل سرچ می کنن، انقدر حساسیت بر روی نام برند نداشته باشید.

          3. سلام جناب alizdf چند تا سوال با ادرس ایمیل دیگرم کردم لطفا پاسخ بدید منتظرم

            1-فقط این یک سوال هم است به نظر شما در صفحه اصلی سایتم نام سایتم را در تگ h1 قرار بدم یا خیر

            2- من در قسمت صفحه اصلی یا همون خانه نام سایتم را قرار داده بودم یعنی ظهور ایمان آیا این کار مشکلی داره یا بهتره همون ر عنوان از خانه استفاده کنم

  7. سلام
    اگر من یه صفحه رو حذف کنم و بخوام ارزش اون صفحه کامل انتقال داده بشه به صفحه جدید ولی وقتی بر روی صفحه یا لینک قدیمی کلیک کنم به صفحه جدید منتقل نشه چیکار کنم؟ درواقع ارزش کامل انتقال داده بشه ولی حالت ریدایرکت اتفاق نیفته.

    1. سلام. سجادجان راه حل چنینی نداریم، مگر اینکه بخوای از 301 استفاده کنی و لینک رو کامل انتقال بدی تا قدرت هم انتقال داده بشه.

  8. سلام . من نزدیک به 25 پستم رو مجبور شدم از دامنه اصلی به وبلاگمون که از بلاگ دات ای ار هست ریدایرکت 301 کنم با افزونه یوست ایا خطری برای سئو داره و اگر مسائلی دیگه هم لازمه راهنماییمون فرمایید.

  9. منظور از ریدایرکت 451 اینه که لینک وجود داره ولی به دلایل مسائل کپی رایتینگ حذف شده؟!!! میشه بیشتر توضیح بدین یعنی هنوز لینک هست داخل سایت یا حذف کردیم اونو؟!

    1. علی جان؛
      لینک های شما با 451 از سایت پاک نمیشن فقط از دسترس خارج میشن. این یعنی شما بدون اینکه لینکی رو حذف کنید و باعث به وجود اومدن یک حفره در بخشی از سایتتون بشید، فقط اون رو از دسترس کاربران و موتورهای جستجو خارج کردید. شما میتونید با رمزگذاری هم اینکارو بکنید ولی 451 سایت شما رو تابع مقررات کپی رایت قرار میده و جریمه رو از دوش سایت برمیداره

    1. نسیم عزیز،
      یکی از کاربرد های ریدایرکت 302 استفاده برای طراحی برگه های خدماتی یا انجام تغییرات در بخشی از سایت است. مثلا شما میخواید یکی از برگه های خدماتی سایت‌تون‌ رو تغییر بدید، در این صورت شما یک هفته ای میخواید این برگه از دسترس کاربران خارج بشه، میخواید چه کاری با برگه انجام بدید؟ بهترین راه این هستش که هم از رتبه کسب شده توسط برگه حفاظت کنید هم از دیده نشدن حالت تغییرات! برای این کار شما میتونید برگه رو با ساختن یک ریدایرکت 302 از دسترس خارج کنید، در حالی که رتبه اون رو هم موقتا از دست میدید و به محض انجام کارهای برگه و آماده شدن برای نمایش، میتونید ریدایرکت 302 رو بردارید تا دوباره گوگل برگه رو برای شما در نتایج جستجو نمایش بده.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *