طول عنوان سئو شده و مناسب در افزونه سئو Yoast SEO

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بسیاری از کاربران در وردپرس از افزونه سئو Yoast SEO برای سئو وردپرس استفاده می کنند. اتفاقا ما راهنمای کامل سئو Yoast SEO را تهیه کرده ایم. در این قسمت از این سری آموزشی میخواهیم بررسی عنوان سئو شده و بهینه صحبت کنیم که افزونه وردپرس یاد شده گیر زیادی به آن میدهد و کاربران همواره با آن مشکل دارند.

اصلا عنوان سئو به چه معناست؟

عنوان سئو آن چیزی است که کاربران پیش از ورود به سایت تان می بینند. قبلا هم گفتیم، عنوان سئو به عنوان بخشی از سایت شما در نتایج گوگل نمایان می شود (نتیجه جستجو Search Snippet) به همین دلیل می تواند متفاوت با پست یا محتوا صفحه سایت تان باشد.

توضیحات متا در نتایج جستجو
نشانگر آبی رنگ عنوان سئو را نشان می دهد

افزونه Yoast SEO چطور طول عنوان سئو را بررسی می کند؟

افزونه Yoast SEO زمانی که طول عنوان سئو صفحات تان زیادی کوتاه یا زیادی بلند باشد از طریق نمایش چراغ قرمز یا نارنجی به شما هشدار می دهد. هم چنین اگر فراموش کرده باشید که عنوان سئو بنویسید این افزونه به صورت خودکار، از عنوان محتوا + یک جدا کننده + نام سایت تان استفاده می کند.

تصویر پیش نمایش نتیجه گوگل در دسکتاپ
عنوان مقاله + | جداکننده | + نام سایت (میموس)

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا از نظر Yoast SEO زیادی کوتاه یا زیادی بلند بودن عنوان چیز خوبی نیست.

علت این است: اگر عنوان تان کوتاه باشد از فضایی که گوگل برای جذب مخاطب و کشیدن آن به داخل سایت تان در اختیار شما قرار داده است به طور مفید استفاده نکرده اید. از آنجایی که گوگل برای نمایش عنوان سئو فضایی محدود در نظر گرفته (۶۵ کاراکتر) اگر عنوان سئو خیلی طولانی باشد مسلما نصفه و نیمه به کاربر نمایش داده می شود. از این رو تاثیر چندان خوبی روی مخاطب هدف شما نخواهد داشت.محدودیت کاراکتر عنوان مطلب در گوگل

چرا طول عنوان سئو برای بهینه سازی سایت مهم و ارزشمند است؟

عنوان سئو اولین چیزی است که کاربر پیش از ورود به سایت شما در نتایج موتور جستجو می بیند. به همین دلیل اگر عنوان سئو شما به حد کافی کاربردی و جذاب نباشد، اولین و آخرین چیزی خواهد بود که کاربر از شما و برندتان می بیند!

یک عنوان سئو کاربردی باید دارای عبارات کلیدی هدف شما و نام برندتان باشد و نکات بازاریابی محتوا در آن به خوبی رعایت شده باشد.

مثلا اسم این مقاله آموزشی می شود: طول عنوان سئو شده و مناسب در افزونه سئو Yoast SEO | میموس

در واقع متن شما باید وسوسه برانگیز باشد و حس کنجکاوی را در کاربر بیدار کند تا او را ترغیب به کلیک کلیک و ورود به سایت و نهایتا خواندن مطالب بلاگ یا خرید محصولات نماید.

رعایت این موارد می تواند تا حد زیادی سئو سایت تان را تحت تاثیر قرار داده و باعث کسب رنک بهتر در گوگل شود، چون کاربران هم بیشتر روی آن کلیک می کنند.

اگر مواردی که ذکر شد را در عنوان سئو صفحات تان رعایت نکنید عنوان شما از نظر گوگل ایده آل و کاربردی نخواهد بود از این رو تصمیم به تغییر آن می گیرد. اگر این کار گوگل باعث رتبه بندی شما در یک عبارت خاص یا بهبود عنوان سئو شما شود لزوما اتفاق بدی نیست اما این مسئله نشان دهنده این است که تیتر شما به اندازه کافی قدرتمند و کاربردی نبوده و مواردی مثل نام برند یا کلمات کلیدی در آن به درستی رعایت نشده است که گوگل خودش دست به کار شده، هر چند این اتفاق کم رخ می دهد.

چطور عنوان سئو خود را بهتر کنیم؟

برای داشتن عنوان سئو بهتر، افزونه Yoast SEO به شما کمک خواهد کرد. این افزونه همان طور که گفتیم به صورت پیش فرض از عنوان صفحه یا همان H1 و نام سایت تان در عنوان سئو استفاده می کند. البته باید بدانید افزونه به شما این اجازه را می دهد تغییراتی در این حالت پیش فرض اعمال کنید و عنوان سئو دستی خود را وارد کنید.

نکته: اگر می خواهید برای صفحه یا پست سایت تان یک عنوان سئو دست نویس داشته باشید تنها کافیست آن را در فیلد عنوان در بخش ویرایش اسنیپت اضافه کنید.
درج اتوماتیک طول عنوان سئو در یوست سئواز جهات مختلفی می توان نتیجه گرفت تولید عنوان سئو خودکار توسط افزونه سئو Yoast SEO برای شما مفید است اما باید به این مسئله هم دقت کنید که عنوان اصلی صفحه یا همان H1 صفحه، الزاما همیشه عنوان مناسبی برای جذب کاربر و ترغیب آن ها به کلیک نیست چون اصلا در گوگل نمایش داده نمیشود این عنوان سئو است که (در افزونه سئو کنترل می شود) در گوگل ظاهر می شود. از این رو پیشنهاد میکنم یک تیتر جذاب برای عنوان سئو (که در گوگل دیده می شود) بنویسید و عنوان مقاله را که در سایت دیده می شود برای هدف گیری کلیدواژه استفاده کنید.

هدف گیری کلمات کلیدی در عنوان سئو

زمانی که می خواهید رتبه عبارات کلیدی سایت تان را بهبود بخشید می توانید از آن ها در عنوان سئو صفحات تان استفاده کنید. البته این را هم بگویم که استفاده از این عبارات کلیدی در عنوان اصلی صفحه (H1) نیز به شدت در بهبود رتبه آن تاثیر گذار است اما از آنجایی که عنوان سئو یکی از مهم ترین فاکتور ها برای بررسی مفهوم صفحات و رتبه دادن به آن ها توسط گوگل است، به کار گیری عبارات کلیدی هدف در عنوان سئو می تواند بسیار مهم و اثر بخش باشد.

نتیجه گیرینتیجه گیری

عنوان سئو یکی از مهم ترین عوامل جذب کاربر است که می تواند سرنوشت سایت تان را تغییر داده و از طریق افزایش نرخ کلیک باعث رشد ترافیک سایت شود. به نظر من نوشتن دستی عنوان سئو با رعایت نکاتی که گفتم می تواند این تاثیر را چندین برابر کند.

آموزش خود را ادامه دهید
Share on facebook
0
Share on linkedin
0
Share on twitter
Share on telegram
Share on facebook
0
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on skype

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

اگر شماهم به فکر رشد کسب وکار خود هستید

حتما در خبرنامه میموس عضو شوید

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان

همین الان، اطلاعات تماس خود را وارد نمایید یا با شماره های ما تماس بگیرید

اولین پلتفرم مدیریت سئو وردپرس در ایران، به زودی از میموس

یه اتفاق خوب برای مدیران سایت های وردپرس...

ثبت نام کد تخفیف 120 هزار تومانی پیش خرید مانگو

پلتفرم سئو مانگو