استفاده از هیدینگ ها و تاثیر آن در سئو محتوا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
استفاده از هدینگ ها و تاثیر آن در سئو محتوا
پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
نوشتن عنوان سئو شده در افزونه سئو Yoast SEO

شاید از خودتان این سوال ها را بپرسید؛

  • اصلا چرا باید از تگ های هیدینگ در متن استفاده کنیم؟
  • علت تاثیر آن ها روی سئو چیست؟
  • و بهترین روش استفاده از هیدینگ ها چگونه است؟

در پست امروز می خواهیم یکی از عوامل تاثیر گذار در سئو محتوا، یعنی هیدینگ ها و ساب هیدینگ ها را در کنار هم بررسی کنیم. برای داشتن یک متن کاربر پسند و سئو شده، باید در نوشتن آن نکات و اصول مهمی رعایت شود. اگر خاطر تان باشد در پست های قبلی با بعضی از این اصول مثل استفاده از کلمه کلیدی در متن محتوا آشنا شدیم.

اصلا چرا باید از هیدینگ ها استفاده کنیم؟

هیدینگ ها مشخص کننده سر فصل ها و تیتر های یک متن هستند و به 6 تگ با نام H6…H1 تقسیم میشوند. استفاده از این تگ ها باید به صورت سلسله مراتبی باشد. یعنی وقتی برای عنوان اصلی صفحه از تگ H1 استفاده میکنید، برای زیر عنوان های آن باید از تگ H2 استفاده کنید. برای زیر عنوان های H2 از H3 و…

نکته: هر یک از صفحات وب باید تنها دارای یک تگ H1 باشند.

نظر افزونه سئو Yoast SEO درباره عنوان پاراگراف ها

همواره افزونه سئو Yoast SEO به وب سایت ها پیشنهاد می کند برای هر 300 کلمه از محتوا، یک هیدینگ قرار دهند. این کار باعث می شود مخاطب راحت تر مقاله را بررسی کرده و از خواندن آن خسته نشوند.

حل مشکل تیتربندی و رفع خطای افزونه سئو Yoast SEO

اگر در بخشی از متن صفحه سایت تان این موضوع رعایت نشده باشد، افزونه یاد شده با نمایش یک چراغ قرمز و پیامی با مضمون “بخشی از متن شما حاوی 300 کلمه است اما هیچ سر فصلی برای آن مشخص نشده” به شما اخطار می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
چگالی کلمه کلیدی یا تراکم کلمه کلیدی چیست؟

عکس از افزونه

همچنین در صورتی که پاراگراف هیدینگ های متن (همان سر فصل ها یا عناوین) بیش از 300 کلمه داشته باشد، افزونه سئو Yoast SEO پیشنهاد می کند از ساب هیدینگ ها یا زیر عنوان ها (H3، H4 و…) برای بهبود خوانایی متن تان استفاده کنید.

نکته: به طور کلی تراکم کلمات پاراگراف ها نباید کمتر از 250 و نهایتا بیشتر از 350 کلمه باشد.

افزایش خوانایی محتوا به کمک تیتر بندی موضوعات

مثالی از اهمیت خوانایی برای افرادبازدیدکنندگان معمولا دوست دارند در یک نگاه متوجه مضمون کلی یک متن شوند. کاربران در بدو ورود به یک صفحه ابتدا نگاهی گذرا به مقدمه متن، سپس به سر برگ ها می اندازند سپس تصمیم به خواندن کل محتوا یا ترک وب سایت می گیرند.
از این رو اگر استفاده از تگ های هیدینگ و ساب هیدینگ برای پاراگراف های خیلی طولانی می تواند مفهوم محتوا را در یک نگاه به مخاطب منتقل کند و اصطلاحا خوانایی متن تان را بهبود بخشد.

شما هم جزئی از کاربران هستید. اگر متن های زیر رو ببینید، کدوم یکی رو برای خوندن انتخاب می کنید؟!

قطعا تصویر اول! چون هم نگارش جذاب تری داره، هم به درستی از سرفصل ها استفاده شده.

نقش سرفصل ها (Heading tags) در افزایش سئو

اگر بازدیدکننده نتواند آن چیزی که می خواهد را به سرعت در متن تان پیدا کند، احتمالا وب سایت تان را ترک کرده و برای رسیدن به پاسخ پرسش های خود سراغ سایت دیگری می رود. از این رو اگر متن شما خوانایی کافی برای کاربر نداشته باشد نرخ پرش سایت هم به دنبال آن سر به آسمان می کشد. این افزایش، اثرات مخربی روی سئو سایت شما به جای خواهد گذاشت. نرخ پرش یا Bounce Rate که همان میزان خروج کاربر از سایت است، در کسب رتبه از گوگل بسیار مهم است،  از این رو می توان نتیجه گرفت ساختار محتوا و تگ های هیدینگ در طول محتوا، در سئو تاثیرگذار اند.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
تفاوت لینک‌های فالو و نوفالو Dofollow & Nofollow

به کار گیری کلیدواژه هدف در تگ های هیدینگ

یکی از عناصری که گوگل برای درک بهتر مفهوم صفحات و رتبه بندی آن ها بررسی می کند، تگ های هیدینگ هستند. از این رو استفاده از کلمات کلیدی در هیدینگ ها می تواند توجه بیشتری را به محتوا شما معطوف کند.

بهترین روش استفاده از سر برگ ها

پیشنهاد می کنم اگر پاراگراف های طولانی در متن تان دارید حتما برای هر یک از آن ها از یک تیتر جذاب و توضیح دهنده موضوع پاراگراف استفاده کنید و آن را داخل تگ هیدینگ (Heading tags) قرار دهید.

در تولید محتوا همواره باید سه مسئله را در نظر داشته باشید:

  1. پاراگراف های متن تان را با یک جمله اصلی آغاز کنید، بعد در ادامه درباره آن جمله توضیح دهید. این جمله باید شامل مهم ترین اطلاعات پاراگراف باشد.
  2. از تراز کردن کامل محتوا و کشیده شدن آن در تمام عرض صفحه حتما پرهیز کنید.
  3. حتما به ارتباط موضوعی هیدینگ ها دقت کنید. سعی کنید پاراگراف های متن تان را طوری بچینید که یکی پس از دیگری کامل کننده یکدیگر باشند.

کلام آخر

به نظر من اول و آخر فقط کاربر برای تان می ماند و بس.

نوشتن یک متن بالا بلند صرفا برای گوگل و کسب رتبه تضمینی برای موفقیت کسب و کار شما نیست بلکه این کاربران هستند که می توانند موفقیت شما را رقم بزنند. از این رو به فکر جلب رضایت کاربر باشید. استفاده از عنوان ها و زیر عنوان ها یکی از ترفندهاییست که به شما کمک می کند رضایت تمامی کاربران حتی آن هایی که دارای مشکلات جسمی مثل کم بینایی یا نابینایی هستند هم جلب کنید.

آموزش خود را ادامه دهید ...
بررسی متن جایگزین تصاویر در افزونه سئو Yoast SEOکلمه کلیدی در هیدینگ محتوا و افزونه سئو Yoast SEO
پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
آنالیز طول جملات محتوای سایت در افزونه وردپرس سئو Yoast SEO
0/5 (0 دیدگاه)
تیم بلاگینگ میموس

تیم بلاگینگ میموس

توی خانواده میموس ما بچه‌های بلاگینگ سر و کارمون با محتواس. ما دوست داریم ارزنده‌ترین مطالب روز سئو وردپرس رو در اختیار شما علاقمندان دنیای سئو قرار بدیم. این‌رو هم اضافه کنیم ما قبل هرچیزی از صحت اطلاعات بلاگ میموس مطمئن می‌شیم سپس اونا رو منتشر می‌کنیم و در اختیارتون قرار می‌دیم.
شما هم می‌تونید با نوشتن نظرات و انتقادات خودتون عضوی از این خانواده بشید. امتحانش مجانیه!

میخواید درموردمون بیشتر بدونید؟

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

کتاب‌های رایگان سئو

دلایل انتخاب پلتفرم سئو مانگو

24 دلیل برای انتخاب پلتفرم مدیریت سئو مانگو به عنوان دستیار سئو

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان

4
خوشحال میشویم اگر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید... (کاملا رایگان است - بعضی ازسوالات به صورت صوتی پاسخ داده خواهد شد)

avatar
فایل های تصویری و عکس
 
 
 
فایل های ویدیویی و صوتی
 
 
 
سایر انواع فایل
 
 
 
2 تعداد نظرات
2 رشته نظرات
0 دنبال کننده ها
 
داغ ترین نظرات
داغترین نظرات
4 نویسندگان نظرات
سینا امین زادهعرفان عظیمیفرشید امین زادهبنیامین نویسندگان نظرات اخیر
  اشتراک  
اطلاع از
عرفان عظیمی
مهمان
عرفان عظیمی

سلاااااااااااااااااام
بابا شما دیگه کی هستن، دمتون گرررررررررررررررررم
چه نکته ریز و ارزنده ای را بیان کردیددددددددددددد
مررررررررررررررررسی

سینا امین زاده
سینا امین زاده

سلامممم عرفان جان
مرسییییی از شما بابات نظرررررررتون

کلی انرژی گررررررفتیم 🙂

بنیامین
مهمان
بنیامین

سلام
این درسته که داخل همه ی تگ های عنوانمون کلمه ی کلیدی رو وارد کنیم؟ یا تاثیری نداره.
منظور من اینه که عنوان ها رو فقط به خاطر این وارد میکنیم که کاربر اونا رو بخونه یا گوگل هم به متن عنوان و کلمات کلیدی استفاده شده در عنوان توجه میکنه؟

فرشید امین زاده
فرشید امین زاده

بنیامین جان سلام؛ تگ های عنوان وقتی کلمه کلیدی رو دارن برای کاربر و گوگل هم مهم شمرده می شوند. گوگل می بیند کلمه کلیدی در عنوان محتوای شما وجود دارد و آن را امتیازی ویژه در نظر میگیرد. کاربر هم وفتی عنوان رو میبینه با کلمه کلیدی دقیقا می فهمه که محتوای انتخاب شده اش ارزش خواندن دارد. فکر کنید برای یک مقاله هایتان زمان زیادی میگذارید ولی عنوان آن را با یک ضرب المثل انتخاب کرده اید. مثلا ما برای مقاله آموزشمان در مورد “بهینه سازی عناوین و توزیع تیترها در محتوا” عنوانی می نوشتیم مثل “در جنگ… ادامه مطلب »

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان