اهمیت طول محتوا در سئو و افزونه Yoast SEO

زمان مطالعه: 5 دقیقه
تاثیر طول محتوا در سئو
این آموزش؛ قسمت 8 از 25 در راهنمای کامل افزونه سئو وردپرس Yoast SEO است
پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
چگالی کلمه کلیدی یا تراکم کلمه کلیدی چیست؟

انگار اهمیت طول محتوا در کسب رتبه بیشتر از آن چیزی است که فکر می کردیم! حتی طول محتوا از نظر افزونه Yoast SEO اگر کم باشد (معمولا 300 کلمه) یک خطا مبنی بر کم بودن طول محتوا با چراغ قرمز رنگ ظاهر می شود. اکنون می خواهیم این مشکل را حل کنیم.

هر یک از صفحات وب سایت نیاز به مقدار مشخصی از کلمات برای کسب رتبه در گوگل دارد. تعداد این کلمات بستگی به نوع صفحه سایت تان متفاوت است. صفحات طبقه بندی شده نسبت به مقالات و پست ها سایت، به محتوای کمتری نیاز دارند. اما صفحه اصلی سایت تان باید جامع و کامل باشد از این رو نیاز به مقدار قابل توجهی محتوا دارد.

چرا طول محتوا برای سئو سایت مهم است؟

طول محتوا به دلایل مختلفی برای سئو یا بهینه سازی سایت حائز اهمیت است.

صفحاتی که دارای متن کوتاهی هستند به نظر می رسد آن چنان برای کاربر مفید و کاربردی نیستند از این رو موتور جستجو گوگل رتبه خوبی برای آن ها در نظر نمی گیرد. در واقع متن های طولانی باعث درک بهتر موضوع صفحه شما توسط گوگل و بهینه سازی عبارات کلیدی سایت تان می شود.

برای نوشتن یک متن طولانی می توانید از سرفصل ها، لینک ها، کلمات کلیدی و تصاویر بیشتری استفاده کنید.
تولید محتوای طولانی در واقع روشی برای بهینه سازی واژه های کلیدی هدف محسوب می شود. اگر متن تان با هدف بهینه سازی عبارات کلیدی سایت تان نوشته شده باشد، شانس بیشتری برای کسب رنک بهتر خواهید داشت.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
تفاوت لینک‌های فالو و نوفالو Dofollow & Nofollow

چطور طول محتوای خود را بهینه کنیم؟

برای بهبود طول محتوای صفحات سایت تان، مطالب باکفیتی برای مقالات، صفحات، منوها و صفحه اصلی سایت تان تولید کنید. منظور از مطالب با کیفیت، مطالب است که به راحتی برای کاربر خوانا و قابل درک بوده و دارای ساختاری جدید و غیر تکراری باشند.

گزینه ازریابی طول محتوا افزونه Yoast SEO به شما کمک می کند طول محتوایی بهینه و استاندارد بر اساس اصول حاکم بر سئو وب سایت داشته باشید.

چرا طول متن در کسب رتبه بهتر تاثیرگذار است؟

طبق مطالعات صورت گرفته می توان گفت بیشتر صفحاتی که در رتبه های اول گوگل قرار دارند دارای محتوای بیشتری نسبت به دیگر صفحات هستند، از این رو می توان نتیجه گرفت محتوای طولانی، باعث رنک و رتبه بهتر می شود. برای درک بهتر در ادامه نموداری از تا تاثیر محتوای طولانی در رنک سایت را برای شما آورده ام.

10 مورد از نتایج گوگل بر اساس طول محتوا
10 مورد از نتایج گوگل بر اساس طول محتوا

همان طور که در تصویر می بینید اولین نتیجه دارای 2416 کلمه و نتیجه 10 ام دارای 2032 کلمه است. به سادگی می توان متوجه شد گوگل ترجیح می دهد به سایت های با بار محتوایی بیشتر، رتبه بهتری بدهد.

نکته مهم: با توجه به نمودار بالا می بینیم که کلمات هیچ یک از نتایج به دست آمده کمتر از 2000 کلمه نیست از این رو می توان نتیجه گرفت حداقل تعداد کلمه برای یک متن طولانی 2000 کلمه است.

البته باید بدانید گوگل صرفا تنها با نگاه کردن به تعداد کلمات یک صفحه به آن رتبه نمی دهد بلکه عوامل دیگری را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. در ادامه با برخی از مهم ترین این عوامل آشنا خواهید شد:

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
روش صحیح پاک کردن یک صفحه و URL از سایت و انتخاب ریدایرکت مناسب برای آدرس حذف شده

محتوای طولانی و کسب لینک های بیشتر!

تحقیقات نشان می دهد محتوای طولانی تر احتمال بیشتری برای کسب بک لینک های باکیفیت و قدرتمند دارد. این موضوع به شدت رنک و رتبه سایت تان را تحت تاثیر قرار می دهد. تصویر زیر که نموداری از رابطه طول محتوا و بک لینک ها است، به وضوح نشان دهنده این مسئله است:

تاثیر طول محتوا در کسب بک لینک

حال این سوال پیش می آید که رابطه دریافت بک لینک و محتوای بلند به چه صورت است. ما خودمان از این تکنیک برای آموزش سئو سایت فروشگاهی استفاده کردیم و نتیجه آن گرفتن رتبه اول در 10 کلمه کلیدی اصلی بود. مقاله سئو فروشگاه آنلاین در گوگل

چطور متن طولانی تر باعث دریافت بک لینک بیشتر می شود؟

کاربران اینترنت نه علاقه ای به کسب اطلاعات مورد نظر خود از چندین وب سایت مختلف دارند نه حال و حوصله آن را. به همین دلیل وب سایت هایی که دارای اطلاعات جامع و کاربردی هستند همیشه مورد علاقه کاربران دنیای اینترنت بوده اند.

هر چه محتوا طولانی تر و جامع تر باشد برای کاربر جذاب تر است و تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن آن دارد.

این بک لینک ها از کجا می آیند؟

بک لینک های با کیفیت زمانی تولید می شوند که سازندگان لینک (به افرادی گفته می شود که در حوزه فعالیت شما هستند و توانایی لینک دادن به مطالب شما را دارند) محتوای شما یا بخشی از آنرا برای مخاطبین خود به اشتراک می گذارند.

محتوای طولانی بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود:

بر اساس تحقیقات صورت گرفته روی تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی در رابطه با محتوای بیش از 1500 کلمه و کمتر از 1500 کلمه به نتایج زیر دست یافته اند:

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
تراکم کلیدواژه کانونی چیست | پخش کلید واژه کانونی

تاثیر طول محتوا در شبکه های اجتماعیهمانطور که می بینید مطالب طولانی تر 68.1% در توییتر و 22.6% در فیسبوک بیشتر به اشتراک گذاشته شده و لینک دریافت کرده اند.

ارتباط بک لینک شبکه های اجتماعی و طول محتوا، مثل ارتباط بک لینک های دستی و طول محتوا که پیش تر گفتیم است.

این موضوع نشان دهنده این است که کاربران شبکه های اجتماعی نیز، به دنبال مطالب جامع و کاربردی هستند و بیشتر تمایل به اشتراک و لینک دادن به آن ها دارند.

آیا همیشه به محتوای طولانی نیاز داریم؟

خب این یک مسئله ای است که پاسخ آن بر اساس نیاز شما تعریف می شود. گاهی نیاز است برای متوجه کردن همکارتان در مورد یک موضوع ساعت ها صحبت کنید، گاهی هم به آن ضرب المثل می رسید که می گوید “عاقلان را اشاره ای کافیست.”
اگرچه طول محتوا در گرفتن رتبه تاثیر دارد اما کاربردی بودن آن همان چیزی است که کاربر انتظارش را می کشد. بنابراین به جای تنظیم طول محتوای خود روی 2000 کلمه سعی کنید محتوایی کافی و کاربردی بنویسید که نیاز مخاطب را برطرف می کند.

نتیجه گیری نتیجه گیری

در این مقاله با اهمیت طول محتوا در سئو و روش ارزیابی آن توسط افزونه Yoast SEO آشنا شدیم. و فهمیدیم محتوای طولانی یکی از الزامات برای رسیدن به رتبه بهتر در گوگل و جذب مخاطب بیشتر است. چون که محتوای طولانی تر می تواند موضوعات بیشتری را پوشش داده و کلمه کلیدی های بیشتری را در آن تکرار کرد که به پرسش کاربر پاسخ می دهد. در نتیجه گوگل مقاله را ارزشمند تر توصیف می کند و برای جستجو های متنوع تر بیشتر پیشنهاد می کند. 

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
پیکر بندی سایت در بینگ وبمستر تولز

اگر درباره پستی که نوشتم سوالی دارید می توانید همینجا در دیدگاه ها برای من بنویسید.

آموزش خود را ادامه دهید ...
بررسی کلمه کلیدی در نامک افزونه سئو Yoast SEOمحتوای کرنر استون Cornerstone Content چیست؟
5/5 (1 دیدگاه)
تیم بلاگینگ میموس

تیم بلاگینگ میموس

توی خانواده میموس ما بچه‌های بلاگینگ سر و کارمون با محتواس. ما دوست داریم ارزنده‌ترین مطالب روز سئو وردپرس رو در اختیار شما علاقمندان دنیای سئو قرار بدیم. این‌رو هم اضافه کنیم ما قبل هرچیزی از صحت اطلاعات بلاگ میموس مطمئن می‌شیم سپس اونا رو منتشر می‌کنیم و در اختیارتون قرار می‌دیم.
شما هم می‌تونید با نوشتن نظرات و انتقادات خودتون عضوی از این خانواده بشید. امتحانش مجانیه!

میخواید درموردمون بیشتر بدونید؟

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال خدمات حرفه ای سئو هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

کارگاه‌های سئو و وبمستری

کتاب‌های رایگان سئو

دلایل انتخاب پلتفرم سئو مانگو

24 دلیل برای انتخاب پلتفرم مدیریت سئو مانگو به عنوان دستیار سئو

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان

4
خوشحال میشویم اگر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید... (کاملا رایگان است - بعضی ازسوالات به صورت صوتی پاسخ داده خواهد شد)

avatar
فایل های تصویری و عکس
 
 
 
فایل های ویدیویی و صوتی
 
 
 
سایر انواع فایل
 
 
 
2 تعداد نظرات
2 رشته نظرات
0 دنبال کننده ها
 
داغ ترین نظرات
داغترین نظرات
4 نویسندگان نظرات
فرشید امین زادهنادر کوهیسینا امین زادهELi نویسندگان نظرات اخیر
  اشتراک  
اطلاع از
نادر کوهی
مهمان
نادر کوهی

سلام
بنده یه جایی مطالعه می کردم که نوشته بود یکی از فاکتورهای گوگل برای سئو اینه که کاربر اگر زمان زیادی رو داخل یک سایت سپری کنه میتوان این برداشت رو کرد که اون مطلب مفید و گوگل از همین طریق میتونه به اون سایتی که محتوای طولانی داره و کاربر رو مجاب میکنه بمونه داخل سایت و بخونه رتبه میده؟ آیا اگر ما بازدید از گوگل خریداری کنیم و کاربر رو مجاب کنیم با پرداخت هزینه روی لینک ما کلیک کنه و داخل صفحه بمونه تاثیر داره؟
ممنون میشم جواب بدین

فرشید امین‌زاده
فرشید امین‌زاده

نادر جان سلام؛
بله فروشگاه های زیادی هستند که “کلیک و ترافیک” می فروشند. البته که تاثیرات خوب و بدی روی سایت داره و ما بشخصه توصیه میکنیم اصلا روی چنین کارهایی برای افزایش ترافیک و گرفتن رتبه و … حساب نکنید. مطمئن باشید که سرازیر شدن یکباره کلیک ها سمت سایت شما و سپس قطعا شدن اونها پس از مدتی (چون تعداد کلیک های خریداری شده‌تون تموم شده) گوگل رو مشکوک میکنه که خبریه. پس عملا تغییرات رو نادیده میگیره. این تکنیک ها شاید سه چهار سال پیش کاربرد داشتن ولی الان؟ اصلا

ELi
مهمان
ELi

salam
dorost ba mataleb tolani mitonim rotbe bgirim vali karbar chi?
vaght mibine matlab tolaniye sari az barge kharej mishe?
irani haro ham k khob mishnasin hes khondan mataleb tolani ro nadarn?
braye in moshkel vhe rahkari ppishnahad midin?

سینا امین زاده
سینا امین زاده

سلام وقتتون بخیر میتونید با در اختیار قرار دادن یک فایل pdf به عنوان کتابچه کاری کنید مخاطب صفحه رو سریع ترک نکنن . اما بدونید شما فقط به مخاطبی نیاز دارید که برای رفع نیاز هاش مطالعه میکنه – برای مثال اگه فردی دنبال سئو فروشگاه اینترنتی باشه پس یک مقاله طولانی که همه جوانب رو براش روش کنه و به همه ی سوالاتش جواب بده بهترین انتخاب هست و اگر مخاطب شما دنبال آموزش باشه مطمئنا مطلب رو مطالعه میکنه – اما اگر موضوع مقاله شما زیاد پیچیده نباشه شما با تولید یک مقاله 1000 کلمه ای هم… ادامه مطلب »

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان