چرا باید رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ خرید رپورتاژ چرا و چگونه؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

یکی از تکنیک های مهم و تاثیر گذار سئو برای گرفتن رتبه، رپورتاژ آگهی است. با کسب بک لینک های خوب و با کیفیت، رپورتاژ ها نقشی اساسی در بهبود رنک و رتبه سایت ایفا می کنند. در کنار این ویژگی رپورتاژ آگهی کسب و کار شما را به مخاطبین هدف تان معرفی می کند و باعث جلب اعتماد و تبدیل آن ها به مشتریان بالقوه و نهایتا توسعه برند و افزیش درآمدتان می شود.

رپورتاژ آگهی چگونه است؟

رپورتاژ نوعی متن تبلیغاتی است که در قالب یک گزارش یا مقاله ترکیبی از محتوای کاربردی و محتوای فروش تهیه و در ازای پرداخت هزینه در نشریات و وب سایت های مختلف (معولا معتبر و پر بیننده) منتشر می شود. آگهی رپورتاژ سال هاست که در سراسر جهان برای توسعه بازار، برندینگ کسب و کار، گرفتن رتبه بهتر در موتور جستجو، افزایش مشتری و بازدید سایت کاربرد دارد و تقریبا برای هر کسب و کاری با هر نوع فعالیت، موثر و کاربردی بوده است.

البته ما در این مقاله بیشتر جنبه رپورتاژ آگهی در سئو را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر نگاهی به مقاله قبلی بندارید می توانید به طور کامل با مفهوم رپورتاژ آشنا شوید.

کاربرد اصلی رپورتاژ برای سایت من چیست؟

مهم ترین کاربرد رپورتاژ آگهی کمک به سئوی سایت است. رسیدن به موفقیت در فضای مجازی تنها با راه اندازی یک سایت میسر نمی شود بلکه به روش های بازاریابی مخاطب، مثل تبلیغات یا سئو وابسته است. یکی از موثر ترین استراتژی های سئو، ساخت بک لینک های قدرتمند، با کیفیت و ماندگار است. بهترین راه برای ساخت این نوع بک لینک ها از نظر ما رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ به شما کمک می کند در یک بازه زمانی تقریبا کوتاه بازخورد شگفت انگیزی دریافت کنید و به اهدافی که از راه اندازی کسب و کارتان داشتید برسید. برای آشنایی بیشتر با تاثیر رپورتاژ در سئو می توانید سری به مقاله ” رپورتاژ آگهی چطور به سئو کمک می کند؟ ” بزنید.

رپورتاژ آگهی؛ راهی مقرون به صرفه و پر بازده

اگر برای تبلیغات رسانه ای (مثل تبلیغات رادیویی و تلویزیونی) بودجه کافی ندارید، می توانید تنها با پرداخت یک صدم از هزینه ی آن ها در چند وبلاگ و وب سایت رپورتاژ بخرید و شاهد افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش مخاطب و فروش باشید.

شاید از خود بپرسید چطور این اتفاق می افتد؟

زمانی که از وب سایت های بزرگ و پربازدید رپورتاژ می خرید، آگهی شما در معرض دید میلیون ها کاربر (مخاطبین سایت پذرنده) قرار می گیرد. این کاربر ها به دلیل اعتمادی که به سایت درج کننده آگهی شما دارند طبیعتا به آگهی شما هم اعتماد کرده و شروع به خواندن آن می کنند. اگر رپورتاژ شما بتواند تاثیر خوبی روی مخاطبین گذاشته و ذهن آن ها را برای مطالعه ادامه مطلب درگیر کند؛ باعث ورود آن ها به سایت شما و طبیعتا افزایش فروش و افزایش ترافیک سایت تان می شود.

رپورتاژ شما را به بازار هدف تان می رساند

نشر رپورتاژ در وب سایت هایی که از نظر موضوعی همسو با فعالیت شما هستند باعث افزایش ترافیک سایت تان می شود چون کاربرانی که هدف قرار گرفته اید مخاطبین نزدیک شما محسوب می شوند.

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما در حوزه فروش قالب موبایل است وب سایت هایی که در زمینه بررسی محصولات تکنولوژی روز مثل موبایل و لپ تاپ (مجله های فناوری) فعالیت می کنند گزینه ای مناسب برای درج رپورتاژ هستند.

در رپورتاژ کنترل همه چیز دست شماست!

برخلاف روش های تبلیغاتی سنتی زمانی که در وب سایتی یک فضا برای رپورتاژ خریداری می کنید با در نظر داشتن چهارچوب هایی که برای این دسته از تبلیغات لحاظ شده است، شما روی محتوایی که منتشر میکنید کنترل خواهید داشت.
از جمله مواردی که روی آن ها کنترل تمام دارید تعداد لینک ها و انکرتکست لینک ها، تعداد تصاویر، جایگاه لینک ها در محتوا و آزادی عمل در انتخاب و ثبت رپورتاژ در سایت های مختلف پذیرنده است.

با رپورتاژ، دیده می شوید:

کاربرانی که کمی بیشتر با فضای اینترنت آشنا هستند از ad-blockers یا بلاک کننده های تبلیغات استفاده می کنند. علاوه بر این برخی از تبلیغات در نسخه موبایل وب سایت ها ناپدید می شوند. از آن جایی که رپورتاژ نوعی از تبلیغات محتوایی است، توسط بلاک کننده ها بلاک نمی شوند و در نسخه موبایل سایت ها هم همیشه دیده می شوند و به هیچ عنوان مسدود نمی شوند.

یک رپورتاژ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • بر اساس قوانین سئو، بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ نوشته شده باشد.
  • عنوان وسوسه انگیزی داشته باشد تا در همان لحظه اول توجه مخاطب را به خود جلب کند.
  • هدف اصلی رپورتاژ را با زبانی ساده در قالب یک خبر یا مقاله جالب، آموزنده و کاربردی در اختیار کاربر قرار دهد.
  • لینک ها روی کلمه کلیدی هدف تمرکز داشته باشند. (پیشنهاد می کنیم برای این بخش حتما مشاوره تخصصی بگیرید)
  • از اعتماد مخاطب سوءاستفاده نکرده و اطلاعات درستی به وی دهد.
  • متن آن تکراری و کپی نباشد.

قبل از خرید رپرتاژ باید بدانید:

پیش از آنکه برای خرید رپورتاژ اقدام کنید بهتر است روش کار رقیبان خود را بررسی کنید. هم چنین چند نمونه مختلف رپورتاژ را ببینید و عکس العمل کاربران به آن ها را بخوانید. این کار به شما کمک می کند اشتباهات دیگران را دوباره مرتکب نشوید و چند قدم از آن ها جلوتر باشید.

تصاویر زیر بخش از نظر کاربران درباره رپورتاژ های ناموفق است.

نظرات کاربران برای رپورتاژ های ناموفقرپورتاژ آگهی رایگان، مگه داریم؟

من از شما می پرسم چه کسی حاضر است 10 تا لینک فالو رایگان به شما بدهد؟ هیچ کس، پس چاره کار رپورتاژ است و قطعا رپورتاژ رایگان نیست و قیمت ها متفاوتی دارد.
از آن طرف اگر با چند سئوکار مشورت کرده باشید می بینید که تمامی آن ها بر این مسئله که افزایش طبیعی تعداد بازدید کننده و از همه مهم تر افزایش رنک و رتبه در بازار رقابتی اینترنت کاری سخت و زمان بر است، مشترک القول هستند. خرید رپورتاژ همان داستان یک تیر و چند نشان است! همانطور که در ابتدا نیز گفتیم رپورتاژ آگهی یکی از بهترین رروش ها برای بهبود سئو، افزایش ورودی و بهبود جایگاه در رتبه بندی سایت به روش طبیعی است؛ از این رو قطعا ارزش هزینه کردن را دارد.

رپورتاژ چه نقشی در توسعه کسب و کارمان دارد؟

در گوگل روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو توسط کاربران انجام می شود که حدود 50 میلیون این کاربران ایرانی هستند. به همین دلیل رسیدن به رتبه اول مساوی است با موفقیت تمام و کمال کسب و کار شما. جلب توجه بخشی کوچک از این کاربران ایرانی می تواند رونقی اساسی به کسب و کار شما بدهد. رپورتاژ آگهی به شما کمک می کند با روش طبیعی و صحیح که کاملا مورد تایید گوگل است، به رتبه و رنک بهتری در نتایج برسید و کسب و کارتان را توسعه دهید.

میزان بازدهی رپورتاژ چقدر است؟

هر چقدر پول بدی آش میخوری! این حکایت بازدهی رپورتاژ است. هرچه در سایت های بیشتری با بازدید و قدمت بالاتر رپروتاژ بخرید، آگهی شما در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار می گیرد. به همین دلیل بازخورد و بازدهی بیشتری نیز خواهید داشت. به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی بامیلو برای جشنواره حراجمعه خود که مصادف با بلک فرایدی بود در بسیاری از سایت های معتبر رپورتاژ خرید و میزان فروش خود را فضایی زیاد کرد.

بامیلو در بلک فرایدیالبته باید این کار را به صورت اصولی انجام دهید چون زیاده روی در خرید رپورتاژ ممکن است پیامد های زیان آوری مثل پنالتی گوگل را برای وب سایت شما به همراه داشته باشد. که قبلا آن را توضیح داده ایم.

مزایا و معایب خرید رپورتاژ آگهی چیست؟

در دنیای سئو استفاده از هر استراتژی و راهکاری ممکن است مزیت ها و معایبی را برای شما به همراه داشته باشد.

مزایایی که خرید رپورتاژ برای شما به همراه دارد

  • امکان درج 3 تا 5 بک لینک قوی، فالو و دائمی
  • امکان معرفی شما و محصولات تان به صورت مفصل در وب سایت های مقتدر و پربازدید
  • بهبود رتبه و رنک گوگل
  • توسعه نام تجاری (برندینگ)
  • جلب اعتماد مخاطب
  • افزایش ورودی سایت
  • افزایش فروش

بیایید روراست باشیم. خرید رپورتاژ همانطور که مزیت های فراوانی برای شما به همراه دارد معایبی نیز به همراه خواهد داشت.

معایبی که خرید رپورتاژ به همراه دارد

  • خرید رپورتاژ سریالی کار هر کسی نیست و نیاز به مشاوره تخصصی و کنترل سئو دارد.
  • برای وب سایت های تازه تاسیس کاربرد زیادی ندارد.
  • رایگان نیست و هزینه بردار است.
  • همیشه انتظارات شما را برآورده نمی کند.

خرید کدام یک بهتر است؟ رپورتاژ یا بک لینک؟

خرید بک لینک و خرید رپورتاژ هر دو در بهبود سئو یک وب سایت تاثیر گذارند اما بیان اینکه کدام یک تاثیر بیشتری روی سئو دارند کار سختی است زیرا اثر بخشی هر یک از آن ها بستگی به استراتژی های کسب و کار شما متفاوت است.

شباهت های بک لینک و رپورتاژ

  1. هیچ کدام رایگان نیستند.
  2. هر دو بک لینک محسوب می شوند.
  3. هر دو با متن لینک درخواستی ثبت می شوند.
  4. به کسب رتبه بهتر کمک می کنند.

تفاوت های بک لینک و رپورتاژ

  1. رپورتاژ دائمی است در صورتی که بک لینک دارای محدودیت زمانی است و نیاز به تمدید ماهانه یا سالانه دارند (در بعضی موارد).
  2. رپورتاژ دارای محتوای سفارشی است.
  3. رپورتاژ نسبت به بک لینک بازاریابی شده تر است.
  4. رپورتاژ دارای هدف گیری بهتر مخاطب است.
  5. ارزش لینک های رپورتاژ بسیار بیشتر از بک لینک است چون در یک محتوا ثبت می شوند.
  6. از نظر گوگل خرید رپورتاژ خطر کمتری نسبت به خرید بک لینک دارد.
  7. بک لینک ها معمولا به صورت کامنت یا لینک های انبوه و احتمالا از سایت های خارجی نامرتبط، بی کیفیت و وبلاگ و شبکه اجتماعی تهیه می شوند اما لینک های رپورتاژ همیشه از وب سایت های معتبر و پر مخاطب تهیه می شود.
  8. در هر کمپین بک لینک تنها امکان استفاده از یک انکر تکست وجود دارد از این رو تنها می توانید برای یکی از آدرس های سایت خود لینک بخرید. اما در رپورتاژ همان طور که پیش تر نیز گفتیم می توانید 3 تا 5 لینک (سقف تعداد لینک در رپورتاژ معمولا 5 تاست) در آگهی خود قرار دهید.

نکته ای مهم در مورد رپورتاژ:

بازدهی خرید بک لینک نسبتا سریع تر و بیشتر از خرید رپورتاژ است اما همین سرعت بیشتر بازدهی ، نظر گوگل را هم بیشتر به خود جلب می کند و برای سئو سایت خطرناک تر است!

بسیاری از کارشناسان سئو خرید بک لینک و رپورتاژ را به صورت اصولی و در کنار یکدیگر پیشنهاد می کنند. اگر نمی توانید بودجه کافی برای خرید هر دو را تأمین کنید پیشهاد می کنیم روی سئو اصولی تمرکز کنید که البته ما سئو اصولی را در پلتفرم مانگو به علاقمندان آموزش می دهیم.

برای خرید رپورتاژ چه باید کرد؟

برای خرید رپورتاژ می توانید با یک جستجو ساده در گوگل سایت های فروش رپورتاژ را پیدا کنید و به طور مستقیم با آن ها در ارتباط باشید. استفاده از این روش زیاد پیشنهاد نمی شود چون ممکن است مبالغ بالایی برای خرید رپورتاژ هزینه کنید اما باز هم به نتیجه مطلوب و اهداف مورد نظرتان نرسید. همکاری با شرکت هایی که در این زمینه دارای تخصص و تجربه کافی هستند روش بهتری برای خرید رپورتاژ است.

در فرایند خرید رپورتاژ میموس ما خدماتی مثل بررسی تمام المان های مهم وب سایت های برتر فروش رپورتاژ و آماده سازی لیستی از بهترین آن ها را در قالب یک پکیج در اختیار شما قرار می دهیم. با خرید این پکیج می توانید به صورت هدیه یک مشاوره تخصصی و مفید در زمینه خرید رپورتاژ و پیشرفت کسب و کار ها نیز دریافت کنید.

نتیجه گیرینتیجه گیری

شاید بعد از خواندن این پست از خود بپرسید بالاخره رپورتاژ بخریم یا نخریم؟ از نظر من حد وسط را نگه دارید. امروزه وب سایت های بزرگ و کوچک بسیاری برای بهبود سئو سراغ رپورتاژ آگهی می روند. شما هم می توانید از این ترفند استفاده کنید اما باید اصولی پیش بروید و کاری نکنید که از نظر گوگل غیر معمول و اسپم شناخته شوید و نهایتا طناب پنالتی گوگل را دور گردن سایت تان ببینید بنابراین اگر به مشاوره نیاز داشتید می توانید از خدمات بازاریابی ما استفاده کنید.

و اگر سوالی راجب مقاله من دارید می توانید همینجا در دیدگاه ها برایم بنویسید.

آموزش خود را ادامه دهید
0/5 (0 دیدگاه)
Share on facebook
0
Share on linkedin
0
Share on twitter
Share on telegram
Share on facebook
0
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on skype

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

اگر شماهم به فکر رشد کسب وکار خود هستید

حتما در خبرنامه میموس عضو شوید

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *