سئو وردپرس به زبان ساده – آموزش کامل عملی پیکربندی و بهبود سئو سایت

زمان مطالعه: 25 دقیقه
سئو وردپرس

سئو وردپرس یک مبحث گسترده و حرفه‌ای است و کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که توانایی سئو کردن سایت وردپرسی را دارد. وردپرس یک سایت ساز حرفه‌ای و رایگان است، پس افزایش سئو وردپرس بستگی به نوع سایت دارد. اگر می‌خواهید به پرسش سئو وردپرس چیست پاسخ دهم، باید بگویم سئوی سایت وردپرسی به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی مربوط می‌شود.

سئو حرفه‌ای وردپرس را باید از متخصص‌های وردپرس بخواهید. یک متخصص سئو وردپرس در ابتدا سایت شما را آنالیز می‌کند، از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده می‌کند تا بتواند به اطلاعات کاملی از سایت دست پیدا کند. رسیدگی به وضعیت بهینه سازی سایت کار یک متخصص است و شما باید یک متخصص برای بهینه سازی سایت خود استخدام کنید، یا اینکه از آموزش‌های رایگان سایت میموس استفاده کنید تا با اصول سئو کاملا آشنا شوید.

وقتی به مسئله سئو وردپرس دقیق نگاه می‌کنیم می‌بینیم از این نظر، این سیستم مدیریت محتوا دقیقا برای موتور جستجوی گوگل و همینطور بینگ توسعه یافته است. به شخصه وقتی از توانایی‌های وردپرس برای بهینه سازی سایت صحبت می‌کنم، میبینم وردپرس توانایی زیادی در سئوی درون سایت دارد و این به مدیر سایت مربوط است که تا چه حد می‌تواند سایت خودش را بهینه سازی کند.

کارتون شیر گاو

آموزش‌های زیادی برای سئوی سایت وردپرسی وجود دارد، و هزاران ابزار برای وردپرس وجود دارند که ما در فهرست بزرگ ابزار سئو وردپرس آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید از هر کدام از آنها برای آنالیز سایت و بهینه سازی آن استفاده کنید.

سئو وردپرس با افزونه Yoast SEO نیازمند آموزش کامل تری بود که میخواهم در مقاله دیگری آن را کاملا برای شما توضیح دهم، البته باید توجه کنید که همواره آموزش‌های سئو در سایت میموس، در دستیار سئوی مانگو به صورت کامل تری ارائه خواهد شد.

اگر به دنبال یک سئو کار حرفه‌ای وردپرس هستید، ما به شما پیشنهاد میکنیم خودتان یا یکی از کارمندان شرکت خود را در پلتفرم مانگو آموزش دهید. مانگو به شما کمک می‌کند کارمندان خودتان را با سئو آشنا کنید و از تخصص هایشان در سازمان خود استفاده کنید.

امروز میخواهیم بهترین مقاله سئو برای وردپرس را به شما تقدیم کنیم. همیشه یکی از دغدغه‌های مدیر سایت اینست که به آموزش‌های صحیح سئو دسترسی داشته باشد تا بتواند سایت خودش را بهینه سازی کند. ما این آموزش را برای شما آماده کرده ایم. این آموزش سئو هم البته روی Yoast SEO نیز استوار است و بخش هایی از سئوی درون سایت را همیشه باید با یک افزونه سئو انجام دهید.

  1. سئوی وردپرس
  2. اساس سئوی وردپرس
  3. بهینه سازی قالب
  4. سئوی وردپرس پیشرفته
  5. یک سایت با معماری خاص برای افزایش رتبه و سئو
  6. بهینه سازی نرخ تبدیل درون سایت
  7. بهینه سازی کامنت ها و نظرات
  8. سئو خارج از سایت (سئو خارجی)
  9. به سراغ آنالیز نتایج سایت بروید

1# سئوی وردپرسآیکن سئو وردپرس

این مقاله یک راهنمای تشریحی برای بهینه سازی سایت وردپرس و افزایش رتبه سایت در گوگل و بینگ است.  برای سئو کامل وردپرس از این آموزش استفاده کنید. هر آنچه که نیاز دارید تا بدانید، در این آموزش تهیه شده و می‌توانید سایت خودتان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

کارتون استخدام متخصص سئو

وردپرس، زمانی که پای سئو به میان می‌آید بهترین سیستم مدیریت محتوایی است که از آن میتوان صحبت کرد. با این توصیفات ممکن است که گفته شود که گذاشتن وقت برای سئوی وردپرس اتلاف زمان است اما قطعا این گونه نیست. بهتر کردن وضعیت سئوی سایت و بهینه سازی آن از طریق کمک‌هایی که این مطلب ارائه می‌کند قطعا منجر به بالا بردن رتبه سایت و بدست آوردن بازدید‌های بیشتر و در کل سایتی بهتر خواهد شد. در زیر شما می‌توانید مواردی را مشاهده کنید که به بهبود سئوی وبسایت شما کمک خواهد کرد.

سئو وردپرس آموزش‌های زیادی در اینترنت دارد، ولی یک مدیر سایت باید مراقب باشد که مدیریت سئوی سایت یک پروسه مشکل و فرایندی دشوار است. شما نمیتوانید با استفاده از چند افزونه سئو و خواندن مقالاتی که در دیگر سایت‌ها وجود دارد سئو وردپرس را حرفه‌ای انجام دهید. در واقع افزایش سئو وردپرس نیاز به آموزش دارد و همانند هر کاری که روزانه در اطراف ما انجام می‌شود نیازمند متخصص است. در مانگو بسیاری از کاربران به متخصص حرفه‌ای سئو تبدیل می‌شوند. شما هم همین امروز ثبت نام کنید.

از طرفی دیگر، سئو سایت‌های وردپرسی تقریبا کار مشکلی نیست، وردپرس قابلیت‌های زیادی برای سئو دارد، امکانات این سیستم مدیریت محتوای پارسی زیاد است و میتوان سایت را برای گوگل و بینگ آماده کرد. ابزارهای آنالیز و بهینه سازی سایت را روی آن نصب کرد و میتوان خیلی سریع سایت را برای حضور در گوگل و بینگ آماده کرد.

معمولا برای سئو کردن سایت‌های وردپرسی از افزونه‌های سئو استفاده می‌شود. افزونه‌های سئو یا پلاگین‌های رایگان سئو، با تعداد زیاد در مخزن وردپرس و دارای امکانات زیادی هستند. میتوان رسانه ها، نقشه سایت، آدرس ها، دسته بندی‌ها و برچسب‌ها و … را سئو کرد و آپشن‌های دیگری که در اختیار مدیر سایت قرار میدهند برای افزایش سرعت سایت و لینک سازی داخلی و افزایش کیفیت تجربه کاربری بسیار کاربردی هستند.

اگر می‌خواهید کارهای سئو سایت وردپرسی خودتان را آغاز کنید، پیشنهاد میکنیم در مورد توانایی‌ها و امکانات بهینه سازی درون سایت وردپرس کاملا شناخت پیدا کنید، سپس یک افزونه سئو نصب کنید و کارهای بهینه سازی را شروع کنید.

این مقاله مدت زیادی است که در دست تدوین بوده و مطالبی که در آن مطرح شده حاصل تحقیقاتی بوده که ما طی سفر طولانی خود در سئو داشته ایم. اگر چنین مقاله‌ای را در اختیار دارید باید خوشحال باشید چرا که می‌توانید از آن برای آموختن سئو درون یک سایت ساخته شده با وردپرس استفاده کنید.

هدف ار این مقاله این است که اطلاعات گوناگون که از مقالات مختلف جمع آوری می‌شود در یک جای واحد جمع آوری شود. اگر در نسخه‌های قدیمی مقاله‌های سئو جستجویی کنید، چندان نامی از Yoast SEO نمی بینید، حال این افزونه به تنهایی بخشی مهم از سئوی وردپرس را مدیریت می‌کند، پس فکرش را بکنید وقتی یک چهارم سایت‌های دنیا وردپرسی هستند و از این افزونه‌های سئو استفاده می‌کنند، آن زمان متوجه اهمیت کار تیم Yoast یا تیم Aio SEO Pack خواهید شد. چرا که کوچکترین اشتباه در کار آنها باعث می‌شود سایت‌های زیادی در معرض جریمه‌های گوگل قرار گرفته و خود را در خطر بزرگی قرار دهند.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
روش استفاده از شمارنده لینک در افزونه سئو Yoast SEO

میخواهیم کار خود را شروع کنیم، از صحبت افزونه‌ها خارج شده و وارد بحث اصلی یعنی سئوی وردپرس می‌شویم:

2# اساس سئوی وردپرس آیکن اساس سئو وردپرس

به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، وردپرس یک سیستم بسیار خوب و بهینه شده است و کار را بسیار بهتر از دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا انجام می‌دهد. اما در اینجا نکاتی وجود دارد تا کار کردن با آن را بسیار ساده تر کند.

1.2 آدرس‌ها URLs

1.1.2 ساختار پیوندهای یکتا

اولین مورد برای تغییر ساختار پیوند یکتا می‌باشد. شما تنظیمات پیوند یکتا را در این مسیر پیدا خواهید کرد. “پیشخوان وردپرس > تنظیمات > پیوندهای یکتا”
پیوند یکتای پیشفرض در وردپرس حاصل ترکیب ?p= و شناسه پست است. به این صورت:

p?=postid

اما این چیزیست که کاربر و گوگل و بینگ آن را دوست ندارند، باید از پیوند یکتایی استفاده کنیم که می‌تواند مفهومی به همراه داشته باشد، پس تصمیم داریم از پیوند سفارشی استفاده کنیم:

/%postname%/

نام پست این اجازه را می‌دهد تا به صورت دستی یک آدرس URL برای مقاله خود بنویسیم، ما برای همین مقاله بجای شناسه‌ای تصادفی که وردپرس انتخاب می‌کند، آدرس سفارشی نوشته ایم، 623617 > تبدیل شد به wordpress-seo و زمانی که کاربر در هر کجای اینترنت این آدرس را ببینید میداند مقاله‌ای که به آن می‌رود در مورد چیست> سئوی وردپرس
برای تغییر پیوند یکتا در وردپرس باید به مسیر “پیشخوان وردپرس > تنظیمات > پیوندهای یکتا” بروید و آن را در تنظیمات تغییر دهید. پیشنهاد ما و گوگل همیشه این بوده که روی Post name باشد.

پیوند های یکتا در وردپرس

اگر می‌خواهید دسته بندی هر مقاله هم در آدرس آن باشد، باید از گزینه Custom Structure استفاده کرده و روی دو گزینه Post name و category در پایین تر کلیک کنید، این کار دو متغییر مورد نظر را به آدرس‌های همیشگی مقاله‌ها اضافه می‌کند.

 

2.1.2 سایت با WWW یا بدون WWW

همین امروز باید در مورد نام سایت خود تصمیم بگیرید. اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده اید مشکلی نیست ولی باید امروز از این موضوع مطلع می‌شدید و بین یکی ازین دو انتخاب می‌کردید. سایت با www یا بدون www تاثیر خاصی روی سئو ندارد. اکنون بیشتر سایت‌های دنیا بدون www در اینترنت ظاهر می‌شوند چون نیازی به www نیست.

سایت بدون www شما می‌تواند site.ir باشد و اگر سایت با www باشد به شکل www.site.ir نمایش داده می‌شود. بنابراین سری به تنظیمات وردپرس بزنید و آدرس سایت را تنظیم کنید:

تنظیمات آدرس سایت در پیشخوان وردپرس

شما می‌توانید هم چنین این را به شکل صحیح در Google Search Console درست کنید . مطمئن شوید که با Google Search Console سایت خود را اصلاح کنید و دامنه ترجیحی خود را تنظیم کنید.

دامنه انتخاب شده در گوگل

اگر یک اکانت گوگل دارید و از سرچ کنسول برای ثبت سایت در گوگل استفاده می‌کنید، سری به پنل سرچ کنسول گوگل بزنید (سرچ کنسول گوگل نام جدید همان گوگل وبمستر تولز قدیم است) و در تنظیمات سایت روی Property Setting کلیک کرده و در تنظیمات سایت Site Sttings روی دامنه انتخاب شده Preferred Domain کلیک کرده و دامنه انتخابی خودتان را تیک زده و گزینه ذخیره Save را بزنید.

 

3.1.2 کلمات هرز و وقفه در آدرس‌ها و پیوند یکتا

آخرین چیزی که شما ممکن است بخواهید در مورد پیوند‌های یکتا بخواهید تا سئوی وردپرس را بهتر کنید این است که کلمات موسوم به کلمات توقف را پاک کنید. کلماتی مانند a, and, the و غیره و صد البته اگر از پیوند یکتای پارسی استفاده می‌کنید بهتر است از کلماتی مثل چون، و، از، با، تا، به و … استفاده نکنید.

این معمولا چیزی نیست که شما بخواهید پس از این که پست‌ها به منتشر شدند تغییر دهید. اگر سایت‌های دیگری به محتوای شما لینک داده اند سعی کنید پیوند یکتا را تغییر ندهید اما اگر تغییر دادید مطمئن شوید که پست‌ها به درستی ریدایرکت شوند. در بیشتر موارد، وردپرس باید URL قدیمی را به جدید ریدایرکت کند اما اگر این کار را انجام نداد شما باید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

این کلمات را شاید سابقا در آدرس‌های خود استفاده میکردید، ولی اکنون نباید آن پیوند‌ها را تغییر دهید، اگر پیوند یکتا را تغییر دهید نیازمند ساختن ریدایرکت به آدرس جدید هستید که باید با آن کاملا آشنا باشید تا بتوانید آدرس‌ها را بهینه سازی کرده و از خطاهای **4 درون سایت استفاده کنید.

کد **4 مربوط به خطاهای آدرس درون سایت است که همه آنها با عدد مقدس 4 شروع می‌شوند. مراقب این عدد باشید.

 

4.1.2 داشتن یا نداشتن SSL

اگر در تاریخ اینترنت جستجویی کوچک انجام دهیم میبینیم که برخی سایت‌ها فقط برای خاطرنشان کردن اهمیت امنیت و همچنین خیال راحتی کاربران از SSL استفاده می‌کردند. SSL یک پروتکل امنیتی لایه انتقال یا TSL است. SSL SSL سرواژه Secure Sockets Layer و TSL سرواژه Transport Layer Security است. هر دو این موارد یک معنی را داشته و منظور کلی از آن حفظ امنیت چند لایه‌ای بین کامپیوترها در شبکه اینترنت است.

سایت‌هایی که کاربران در آن‌ها خرید انجام میدانند، کاربران را از درون سایت به سمت درگاه پرداخت بانک‌های آنلاین هدایت می‌کردند، در این زمان اگر SSL وجود نمی داشت، رمزگذاری اطلاعات کارت و حساب کاربر انجام نمی شد و هکر‌ها میتوانستند اطلاعات حساب‌ها را استخراج کرده و به سرقت ببرند. با بالا گرفتن هک حساب‌های بانکی سایت‌هایی که فروشگاهی بوده و روز به روز خرید‌های آنلاین را تجربه می‌کردند، مجبور می‌شدند SSL را به سایت خود بیاورند.

http vs https ssl در سئو سایت وردپرس

SSL توسط گوگل هم غیر مستقیم تبلیغ شد تا امنیت اینترنت بیشتر حفظ شود و این جا بود که SSL یا رمزگذاری اطلاعات درون سایت تبدیل به یک فاکتور سئو شد و گوگل سایت‌هایی که از SSL استفاده نمی کردند را کم کم از نتایج صفحه اول خود کنار می‌زد. با روند رو به رشد SSL گوگل امروز تصمیم گرفته فقط سایت‌های امن و دارای SSL را نمایش بدهد. این سایت‌ها با آدرس HTTPS نمایش داده می‌شوند و سایت‌هایی که فقط http خالی هستند و SSL ندارند، توسط مرورگر کروم گوگل به عنوان سایت ناامن به کاربران اخطار می‌دهند که سایت را ترک کنند.

بنابراین سایت‌های زیادی اکنون از SSL استفاده می‌کنند تا از جریمه‌های گوگل و بینگ در امان باشند و هم اینکه کاربران خود را از دست ندهند.

2.2 عنوان‌های خود را برای صفحه اول گوگل بهینه سازی کنید

عنوان و محتوای برچسب عنوان (منظور از برچسب یا تگ عنوان Title Tag اینست که برای کل سایت مثل یک عنوان رسمی و شعار استفاده می‌شود) شما در صفحه یکی از مهم ترین فاکتورهای مجزا برای رتبه بندی سایت در نتایج جست و جو می‌باشد. کاربر در مرورگر خود فقط برچسب عنوان سایت شما را در زبانه مرورگر می‌بیند، گوگل در نتایج جستجو که با نام اسنیپت Snippet آن را می‌شناسیم فقط برچسب عنوان را نمایش میدهد:

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
10 نکته اساسی در مورد سئو وردپرس

برچسب عنوان در اسنیپت Snippet

  • موتورهای جستجو جایگاه کلمه کلیدی را بررسی می‌کنند، هر چقدر کلمه در ابتدای جمله باشد به نظر تاثیر بیشتری روی سئوی عنوان خواهد داشت.
  • افرادی که نتایج جستجو را بررسی می‌کنند، کلمات ابتدایی را زودتر می‌بینند. اگر کلید واژه‌های شما در ابتدای عنوان شما باشد احتمال بیشتری می‌رود تا صفحه شما در گوگل کلیک بخورد.

 

1.2.2 کنترل کردن عنوان‌ها با پلاگین Yoast SEO for WordPress

با پلاگین Yoast SEO میتوان تمام عنوان‌های درون سایت را مدیریت کرد. افزونه نام برده دو گزینه برای کنترل این بخش‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. وقتی برای اولین بار افزونه را نصب کنید، در بخش تنظیمات افزونه با نام نمایش جستجو Search Appearance می‌توانید از گزینه‌های زیادی که در اختیارتان قرار میگیرد استفاده کنید.

برای هر نوع پست و رده بندی محتوا شما می‌توانید یک قالب عنوان درست کنید. تنظیمات مربوط به پست در سایت شما به شکل تصویر زیر خواهد بود:

عنوان برگه ها در تنظیمات سئو وردپرس

برای هر عنوان شما می‌توانید از متغییر‌ها برای تولید قالب کلی عنوان استفاده کنید. منظور ما از متغیر‌ها همان پارامترهایی هستند که وقتی از آنها در قالب کلی استفاده کنید، برای هر مطلب تغییر می‌کنند، مثلا وقتی در قالب کلی عنوان از متغیر title استفاده می‌کنید، برای هر مطلب این متغیر همان عنوان مطلب را که در ویرایش مقاله نوشته شده استفاده می‌کند.

جدا کننده که در نام سایت‌ها در گوگل دیده می‌شود، می‌تواند بین گزینه‌های زیادی که در اختیار دارید انتخاب شود، این گزینه در افزونه دیده می‌شوند و می‌توانید هر کدام را که مناسب کارتان است انتخاب کنید:

کاراکتر جدا کننده نام سایت

این کاراکتر در گوگل به صورت زیر دیده می‌شود:

کاراکتر جدا کننده نام سایت در گوگل

 

2.2.2 بهینه سازی مطلب به صورت مجزا

حال که ما یک قالب مناسب را درست کرده ایم نوبت آن است که پست‌ها و صفحات جدا را بهینه سازی کنیم. برای این کار ما از پیش نمایش snippet که توسط افزونه به ویرایش پست اضافه شده است استفاده می‌کنیم:

برچسب عنوان در اسنیپت Snippet

این پیش نمایش اطلاعاتی که شما در پست مطلب نوشته اید را دربر خواهد گرفت و آن را به قالب عنوان اعمال خواهد کرد ولی هر زمان که احساس کردید بهتر است آن را تغییر دهید، می‌توانید عبارت‌های متغیر را پاک کرده و عنوان خودتان را بنویسید:

عنوان سئو

گوگل یک محدودیت کاراکتر دارد و عنوان‌ها را تا 50-60 کاراکتر نمایش می‌دهد که به آن Title Length گفته می‌شود. اگر عنوان مطلب بیش از طول عنوان Title Length استاندارد باشد، نوار زیر آن با تغییر رنگ به شما اعلام می‌کند. اگر چه این طول عنوان چیزی اجباری نیست و شما از 100 کاراکتر هم می‌توانید استفاده کنید اما گوگل بین 50 تا 60 حرف را توصیه کرده و بیشتر از 60 حرف را نمایش نمی دهد، به تصویر زیر دقت کنید:

محدودیت کاراکتر عنوان مطلب در گوگل

هنگامی که در وردپرس مطالب سایت خود را می‌نویسید، عنوان و توضیحات آن در افزونه سئو هم وارد می‌شود. اما افزونه سئو به شما اجازه می‌دهد توضیحاتی که در گوگل نمایش داده می‌شوند از توضیحات و عنوان درون سایت متمایز باشد.

بنابراین عنوان مطلب با همان ساختار در افزونه سئو هم استفاده می‌شود، اما میتوان آن را پاک کرد و توضیحات جدید نوشت. محدودیت خاصی برای عنوان مطلب وجود ندارد ولی پیشنهاد می‌شود آن را کوتاه بنویسید و کلمه کلیدی را در آن جای بدهید تا نام سایت هم در آن قرار بگیرد.

اگر می‌خواهید روی دریافت ترافیک بیشتر تمرکز کنید و کاربران بیشتری در گوگل روی نتیجه سایت شما کلیک کنند، از سه نکته زیر استفاده کنید:

  • آنها همواره باید شامل برند شما و ترجیحا در انتهای عنوان باشند تا افراد بتوانند آن را در جستجو‌های دیگرشان تشخیص دهند.
  • آنها همواره باید شامل کلیدواژه‌ای باشند که شما فکر می‌کنید از همه برای پست یا صفحه فعلی مهم تر است و همه آن را به عنوان کلیدواژه اصلی می‌شناسند. کلید واژه اصلی بهتر است در ابتدای عنوان باشد.
  • بقیه عنوان باید به گونه‌ای باشد که افراد را تشویق به کلیک کردن کند.

 

3.2 بهینه سازی توضیح متا

حال که ما عنوان‌های مناسبی را در اختیار داریم باید به سراغ توضیحات متا Meta Description برویم. توضیحات متا می‌تواند توسط موتورها جستجو برای نشان دادن در snippet استفاده شود و یک قطعه سیاه از نوشته در زیر URL می‌باشد.

توضیحات متا در نتایج جستجو

توضیحات متا زمانی کاربردی تر می‌شوند که شامل کلید واژه جستجو شده باشند، گوگل آنها را برجسته می‌کند و به کاربران نمایش میدهد:

برجسته شدن کلیدواژه جستجو شده در توضیحات متا

برخی از افزونه‌های سئو مثل All in one SEO Pack برای سئوی اتوماتیک از متن ابتدای محتوا استفاده می‌کنند. این افزونه و دیگر افزونه‌های سئو جمله اول پست را به عنوان توضیح متا استفاده می‌کنند. این کار زیاد زیرکانه نیست. جمله اول ممکن است مربوط به معرفی باشد و هیچ ربطی به موضوع پست نداشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود اگر از افزونه‌های دیگری برای سئو محتوا استفاده می‌کنید حتما این قسمت را کنترل کنید.

به نظر ما بهترین توضیح متا آن است که توسط خود شما نوشته شود و روی نوشتن آن هم کمی اندیشه به خرج برود. کار بی فکر سر انجام ندارد، زحمات خود را هدر ندهید و محتوا بهتر کنید:

توضیحات متا برای پست در افزونه سئو Yoast

توجه: در افزونه یوست Yoast اگر از توضیح متا استفاده نمی کنید موتور جستجو کلید واژه را در نوشته شما پیدا خواهد کرد و به طور خودکار یک رشته را به ان متصل خواهد کرد که به شما یک کلمه بولد شده یا دو کلمه در صفحه نتیجه خواهد داد.

هر چند وقتی از توضیح متای سفارشی استفاده می‌کنید، می‌توانید توضیحات بهتری بنویسید که کاربران را مجاب کند بین نتایج جستجو روی سایت شما کلیک کنند.

 

4.2 بهینه سازی تصویر

راه‌های زیادی برای سئوی تصاویر وجود دارد، و یکی از آنها کاهش حجم تصاویر است، ولی ما در اینجا در مورد کاهش حجم آنها و استفاده از تصاویر بهینه یا زیبا صحبت نمی کنیم، ما میخواهیم شما را به چیزی جدید و شگفت انگیز بنام “متن جایگزین Alternative Text” آشنا کنیم. به این “متن جایگزین Alt Tag” یا “برچسب آلت” هم گفته می‌شود.

متن جایگزین Alt Tag
متن جایگزین به گوگل کمک می‌کند درک درستی از تصاویر پیدا کند. بینگ از متن جایگزین برای توصیف تصاویر برای کاربران نابینا استفاده می‌کند

متن جایگزین توصیفی از تصویر است که به گوگل کمک می‌کند بفهمد تصویر در مورد چیست! این کمک کردن برای گوگل اهمیت دارد، در ویرایش هر مطلب، افزونه Yoast به شما یک آنالیز محتوا ارائه می‌کند که اتفاقا حضور کلمه کلیدی در متن جایگزین تصویر را بررسی می‌کند و به آن امتیاز می‌دهد. اگر از تصاویر مربوط به محتوا استفاده کنید، می‌توانید کلمه کلیدی را هم در توضیح متن جایگزین به کار ببرید.

از طرفی، وقتی روی تصاویر خود نامگذاری دقیقی داشته باشید و بتوانید آنها را کلمات مربوط به مقاله‌های خود نام گذاری کنید و متن جایگزین خوبی برای آنها بنویسید، می‌توانید در جستجوی تصویری گوگل هم ترافیک خوبی کسب کنید.

 

5.2 نقشه‌های سایت XML

برای این که به گوگل و دیگر موتورهای جستجو بگویید که سایت شما اپدیت شده است شما می‌توانید از نقشه‌های سایت XML استفاده کنید. پلاگین Yoast SEO به طور خودکار نقشه‌های سایت را ساختار بندی می‌کند. نقشه‌های سایت برای انواع مختلف پست شما تولید می‌شود و می‌تواند شامل ویدیو و تصاویر هم باشند. نقشه سایت توسط خزنده‌های گوگل استفاده می‌شود تا آدرس‌های جدید را پیدا کرده و آن را ایندکس کنند.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
آموزش افزایش سرعت بالا آمدن سایت وردپرس > راهنمای کامل و عملی

نقشه سایت Sitemap xml

خود گوگل البته سایت شما را کاوش می‌کند، مگر اینکه نخواهید گوگل این کار را انجام دهد، برای مسدود کردن گوگل و دسترسی خزنده و روبات گوگل به سایت، باید از فایل روبات سایت Robot.txt استفاده کنید.

در هر صورت، کاربرد اصلی نقشه سایت اینست که گوگل سریع تر از هر زمانی آدرس‌های جدید و تغییرات را شناسایی کرده و آنها را در خزنده خود کرول Crawl کند. در سرچ کنسول، گوگل از شما میخواهد نقشه سایت را ساخته و ارسال کنید تا گوگل دسترسی مستقیمی به آن داشته باشد.

در افزونه Yoast SEO نقشه سایت بطور زیرکانه‌ای به قطعات ریزتری تبدیل شده تا گوگل در زمان انتشار یک صفحه جدید فقط XML‌های جدید را تشخیص دهد، به تصویر بالاتر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید بخش‌هایی مربوط  به پست ها، سپس برگه‌ها و دسته بندی‌ها و … ایجاد شده اند..

 

6.2 محصولات، محتوا و رسانه‌هایی مثل ویدیو

برای سئو محصولات، محتوا و ویدیو، کاربران ما از آموزش‌های تجاری و حرفه‌ای مانگو استفاده می‌کنند. همراه با پشتیبانی و آموزش‌های ویدیویی در پنل کاربری پیشرفته، کاربر می‌تواند به آموزش‌های اصولی و صحیح دسترسی داشته باشد تا بتواند مطالب و محصولات سایت را بهینه سازی کند و سئوی محتوا را مطابق با آنالیز محتوایی افزونه Yoast انجام دهد.

 

3# بهینه سازی قالب آیکن کدنویسی پوسته

شما تمایل خواهید داشت تا بردکرامب (مسیر راهنما) را به صفحات و پست‌های مجزای خود اضافه کنید. بردکرامب‌ها پیوند‌های ریزه میزه‌ای هستند که معمولا بالای عنوان پست‌ها (وابسته به نوع قالب سایت و طراحی) قرار دارند و یکی از فاکتورهای گوگل هستند. این پیوندها به دو دلیل برای سئو و کاربران مناسب هستند:

  • به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی در سایت ناوبری کنند.
  • به موتورهای جستجو اجازه می‌دهند تا ساختار سایت شما را بسیار آسان تر تشخیص دهند.

پیوندهای ریزه میزه Breadcrumbs - مسیر راهنما

همانطور که گفتیم وردپرس تماما با سئو همراه شده و هر قالبی که روی آن دست بگذارید از پیوندهای ریزه میزه پشتیبانی می‌کند و آن را نمایش میدهد. اگر قالب شما چنین امکانی نداشت از افزونه یوست Yoast استفاده کنید و در تنظیمات آن را فعال کنید.

 

2.3 بهینه سازی Cleanup کدهای سایت

کاربران معمولا مروگرهای زیادی را برای مشاهده سایت‌ها عوض نمی کنند و تقریبا میتوان گفت مرورگر پیش فرض دارند. شما هم چنین در نظر بگیرید، از افزونه‌های کش استفاده کنید تا بتوانید کدهای سایت را فشرده کنید و در مرورگر کاربران سایت را سریع تر بارگذاری کنید. موتورهای جستجو هم به طور مشخص کار می‌کنند و از سایت هم کش نگه می‌دارند.

 

3.3 افزایش سرعت سایت

قبلا در مورد سرعت سایت بحث‌های زیادی بود، اما امروز مطمئن هستیم که سرعت بارگذاری سایت شما رابطه‌ای مستقیم با ایندکس و خزش دارد. خزنده Crawler گوگل و بینگ بر اساس سرعت بارگذاری و لودینگ سایت به آن سر می‌زنند و دنبال لینک‌ها و آدرس‌های جدید جستجو می‌کنند.

افزایش سرعت سایت

این یک فاکتور برای رتبه بندی سایت در گوگل و بینگ است و سایت‌های سریع در صفحه اول بسیار دیده می‌شوند. پس تا جایی که می‌توانید سایت را بهینه سازی کنید

  • قالب سایت را بهینه کنید تاکه به دیتابیس کمتری نیاز داشته باشید.
  • یک افزونه کش Cache را نصب کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم از W3 Total Cache استفاده کنید.
  • افزونه‌های کش حتی کارکرد خیلی بهتری پیدا می‌کنند زمانی که با یک CDN مانند  CloudFlare ترکیب شوند.

در انتهای صحبت در مورد سرعت سایت، باید متذکر شویم که هاست تاثیر زیادی روی سرعت سایت دارد، اگر سرعت خوبی ندارید، سراغ هاست‌های قوی تر و سریع تر بروید و از نماینده‌های معتیر هاستینگ هاست بخرید.

همچنین برای تست سرعت سایت خود می‌توانید از GTmetrix یا Pingdom pagespeed استفاده کنید.

کاربرد سایدبار Sidebar یا نوار کناری سایت اینست که به کاربران اجازه دهید درون سایت گشته و هر چیزی که در دسترس آنها قرار داده اید را بررسی کنند. اگر می‌خواهید در این بخش از سایت خود رسانه قرار دهید یا اینکه به دوستان و همسایه‌ها لینک بدهید، نه کمکی به خودتان می‌کنید نه کمکی به دیگر دوستان. اصلا از سایدبار برای لینک سازی استفاده نکنید.

سایدبارها مقادیر ثابتی هستند که زیاد تغییر نمی کنند پس کار عاقلانه‌ای نیست که از دوستان خود لینک بگیرید یا در سایدبار به آنها لینک بدهید.

در هر کدام از پست‌های سایت شما سایدبار دیده می‌شود پس این لینک‌ها به طور ضروری به موضوع برگه مرتبط نیستند، به همین علت به شما کمکی نمی کنند. بهتر است از شر آنها خلاص شوید.

5.3 سایت مپ‌های HTML

نقشه‌های HTML با نقشه سایت XML تماما متفاوت است. به سایت مایکروسافت که سر بزنید، یک نقشه سایت HTML منتشر شده است. در این نقشه HTML مدیر سایت تمام بخش‌های سایت را در آن قرار می‌دهد تا کاربران به تمام قسمت‌های سایت دسترسی داشته باشند. در مقابل، کاربرد نقشه XML فقط برای موتورهای جستجو است و در روت هاست قرار میگیرد تا روبات‌ها به آن دسترسی مستقیم داشته باشند و آدرس‌ها را دنبال کنند.

سئوی وردپرس پیشرفته

4# سئوی وردپرس پیشرفته آیکن سئو حرفه ای

یکی از ساده ترین کارهایی که در وردپرس انجام می‌شود بهینه سازی‌های مربوط به درون یک پست یا ساخت و ویرایش یک مقاله دیگر است. اما زمانی که در مورد سئوی پیشرفته در وردپرس صحبت میکنیم، سراغ قسمت‌هایی از تنظیمات افزونه SEO یوست می‌رویم که در مورد رده بندی محتوا درون سایت است. وردپرس سه نوع رده بندی محتوایی دارد:

  • بایگانی تاریخ
  • آدرس دسته بندی
  • آدرس برچسب

به طور خلاصه باید گفت که بدترین سناریو در مورد یک مقاله این است که آن مقاله در 5 بخش از سایت در دسترس است در حالی که حالت درست اینست که باید بر روی یک صفحه در دسترس روبات موتور جستجو باشد.

1.4 ویژگی تگ نوایندکس Noindex

شاید بخواهید برخی از بایگانی‌های سایت خودتان را نوایندکس کنید تا در گوگل نمایش داده نشوند. یکی از دلایل نوایندکس کردن بایگانی‌ها اینست که از تکراری شدن محتوا جلوگیری کنیم.

تگ نوایندکس Noindex

برای جلوگیری از ایندکس شدن باید گزینه نوایندکس را به رده بندی یا طبقه بندی محتوا اضافه کنید، به تنظیمات افزونه Yoast رفته و در بخش بایگانی‌ها Archives بایگانی‌های سایت را مشاهده می‌کنید. البته این طبقه بندی‌ها ممکن است بر اساس نوع قالب وردپرس متفاوت باشد.

بایگانی نویسنده

تنظیمات تصویر مربوط به سایت میموس است. ما آرشیو تاریخ را غیر فعال کرده ایم چون از آن استفاده نمی کنیم. اما بایگانی نویسنده را دست نخورده گذاشته ایم و آن‌ها را برای گوگل باز گذاشته ایم تا ایندکس شوند.

بایگانی تاریخ

وقتی بایگانی تاریخ را نوایندکس و غیر فعال کرده ایم، دیگر ایندکس گوگل برای صفحه 2 بایگانی ما نمایش داده نمی شود.

2.4 غیر فعال کردن بایگانی‌های غیر ضروری

اگر سایت شما نویسنده‌های زیادی ندارد و فکر میکنید نیازی به بایگانی نویسنده‌ها ندارید بهتر است آنها را غیر فعال کنید. حداقل اینکه ما پیشنهاد میکنیم آن را غیر فعال کنید چون برای لینک سازی هم زیاد خوب نیست. شاید کاربران دیگری از سایت شما صحبت کرده و به این بایگانی لینک دهند، پس بهتر است آن را غیر فعال کنید. چون لینک گرفتن برای این بخش اصلا برای سئو سایت خوب نیست.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
کلمه کلیدی در هیدینگ محتوا و افزونه سئو Yoast SEO

 

3.4 صفحه بندی

ربات‌های گوگل یا موتور جستجوی بینگ شاید بخواهند در دسته بندی شما دنبال محتوای لینک شده جستجو کنند. شاید دسته بندی شما صدها مطلب را درون خود داشته باشد و روبات خزنده مجبور باشد تا 30 صفحه را بگردد و محتوا را پیدا کند. در این صورت تنها زمانی مشکل پیش می‌آید که دسته بندی شما دارای صفحه بندی نباشد.

وقتی برگه شما صفحه بندی نداشته باشد روبات نمیتواند به دیگر مطالب دسترسی پیدا کند. اما ظاهرا قالب‌های وردپرس برای بایگانی‌ها صفحه بندی در نظر گرفته اند، پس هیچ مشکلی با صفحه بندی ندارید و نگران این موضوع نباشید. همین که وردپرسی هستید این مشکلات برای شما روی نخواهند داد.

 

4.4 تگ متعارف Canonical

آدرس متعارف یا تگ کنونیکال Canonical Tag می‌گوید اگر دو یا چند برگه (منظور از برگه میتواند پست، محصول، برگه، نمونه کار و…) یکسان داشته باشیم، باید یکی را به عنوان نسخه اصلی و اورجینال معرفی کنیم. برای معرفی کردن یک برگه به عنوان نسخه اصلی و متعارف (شناخته شده) باید تگ کنونیکال Canonical یعنی آدرس همین پست اصلی را به نسخه های فرعی آن اضافه کنیم تا موتور جستجو بتواند نسخه اصلی را از فرعی شناسایی کند. به یاد داشته باشید که هر پستی که تگ کنونیکال یک پست (پست اصلی) را داشته باشد فقط در اختیار کاربران است و گوگل و بینگ به این پست که تگ کنونیکال پست اصلی را با خودش دارد توجهی نمی‌کنند و آن را ایندکس نخواهند کرد.

تگ متعارف Canonical

در سال 2009 بود که بیانیه‌ای در مورد محتوای تکراری توسط اتحادیه موتورهای جستجو در آمریکا صادر شد و عنصری بنام تگ rel=canonical معرفی شد تا کاربران بتوانند از آن برای مشخص کردن نسخه اصلی بین چند کپی از یک محتوا استفاده کنند و از جریمه‌های موتور جستجو مبنی بر محتوای تکراری در امان باشند.

 

5# یک سایت با معماری خاص برای افزایش رتبه و سئو آیکن ساختار سایت

سایت‌های کوچک، وبلاگی و شخصی همگی از طریق یک منو، برچسب گذاری مقاله‌ها و برخی موارد دیگر به راحتی توسط خزنده‌ها خزش شده و ایندکس می‌شوند. در این سایت‌های کوچک مقاله‌ها به خوبی بین هم لینک شده اند و لینک سازی داخلی کمک می‌کند وضعیت درون سایت به خوبی کنترل شود.

اگر همه این کارها را به سادگی می‌توانید انجام دهید خب کار آسانی در پیش دارید. اما زمانی که قرار است دیدگاه‌های بیشماری برای پست شما تولید شود و کاربران با دیدگاه‌های بزرگ و کوچک مقاله را برای چگالی کلمه کلیدی کاهش دهند کارتان سخت می‌شود.

 

1.5 استفاده از برگه به جای پست

در برخی سایت‌ها احتمالا دیده اید که به جای پست، از برگه استفاده می شود. چرا ؟ به چندین دلیل مدیر سایت ترجیح می‌دهد از برگه به جای پست استفاده کند.

  • اول از همه شاید مقاله احتیاج داشته باشد که زیرمجموعه یکدیگر از برگه‌های سایت باشد تا بتواند در جایی مناسب از وبلاگ قرار گیرد.
  • دوم برای رتبه بندی کلید مقاله باید حجم مناسب کلید واژه را در خود داشته باشد و اینجاست که کار خراب می‌شود؛ کامنت‌ها غلظت و حجم کلید واژه شما را خراب می‌کنند.

برای همین برخی سایت‌ها تصمیم می‌گیرند بزرگ ترین مقاله‌های خودشان را در برگه‌ها قرار دهند چون برگه‌ها ظرفیت بسیار زیادی دارند و به نظر می‌رسد بروز رسانی آسان تری داشته باشند.

شراب جدید در بطری کهنه

اگر یکی از پست‌های سایت شما رتبه ی بسیار بالایی گرفت و برای کلمات کلیدی پر رقابت توانست رتبه اول را کسب کند و بک لینک‌های زیادی کسب کند، کارهای زیر را می‌توانید انجام دهید:

  • یک صفحه جدید با محتوای جدید و بروز شده ایجاد کنید
  • پیوند یکتای پست قدیم را در جایی ذخیره کرده سپس آن را به چیزی دیگر تغییر دهید
  • پیوند یکتای پست قدیم را برای پست جدید به کار ببرید و محتوای جدید را در آن قرار دهید
  • یک ایمیل به هر کسی که به پست قدیمی شما لینک شده است بفرستید و به آنها اطلاع دهید که پست را بروز کرده اید
  • منتظر باشید تا دوباره بک لینک‌ها را مجددا کسب کنید
  • این بار شما توانسته اید روی دو کلید واژه مختلف تمرکز کنید

بعضی از شما ممکن است به جای این کار، از ریدایرکت استفاده کنید ولی شما کامنت‌ها را بر روی پست قدیمی از دست داده اید که البته حاصل آن رنجش خاطر افرادی است که وقت گذاشته اند و کامنت داده اند. دقت کنید که نباید از این تکنیک برای گرفتن رتبه استفاده کنید چون اگر گوگل متوجه شود جریمه‌ای سنگین برای شما در نظر خواهد گرفت.

لینک سازی داخلی بسیار مهم است. لینک‌های داخلی را باید دستی بسازید تا به گوگل و بینگ کمک کنید ساده تر ساختار سایت را درک کرده و دیگر مطالب را پیدا کنند. شما نباید تنها پست‌های مرتبطی رو برای لینک دهی انتخاب کنید، هدف شما باید این باشد که لینک مقاله های واقعا مرتبط را بعنوان مقاله تکمیلی به کاربر بدهید، طوری که مطمئن شوید روی آن کلیک می‌کنند. افزونه Yoast SEO در نسخه تجاری در بخش مطالب به کاربر نشان می‌دهد که هر مطلب چقدر لینک دریافت کرده و اینکه چه تعداد لینک خارجی و داخلی دارد. همچنین محتوای کرنر استون و محتوای تنها هم فقط در نسخه تجاری در دسترس است که آنها هم هر کدام آمار لینک سازی اختصاصی دارند. در هر صورت افزونه یوست بهتان کمک می کند آمار لینک های داخلی را خوب کنترل کنید.

 

3.5 نسبت به برچسب‌های درون سایت سخت گیر نباشید

برچسب‌ها یکی از بحث برانگیز ترین مسائل سئو در سال‌های اخیر بوده اند. با توجه به اینکه گوگل در سئوی سایت‌های پارسی از برچسب‌ها به شکلی حیرت انگیز استقبال می‌کرد و بیشتر از مطالب، دوست داشت تگ‌ها را در نتایج جستجو نمایش دهد، به همین دلیل سایت‌ها تلاش می‌کردند از برچسب‌ها برای گرفتن رتبه استفاده کنند. این مورد تا مدت زمانی جوابگو بود اما گوگل خودی نشان داد و دوباره کیفیت را به جستجوی پارسی بازگرداند. هر چند این اواخر خیلی عجیب و غریب شده و نتایج بی ربطی نمایش میدهد.

در هر صورت، صحبت ما در مورد برچسب هاست. برچسب‌های زیاد کمکی به شما نمی کنند و شما نباید دیوانه وار از برچسب‌ها استفاده کنید. کاربرد برچسب‌ها اینست که گروه‌های محتوایی درست کند و محتوای به شدت مرتبط را در کنار هم قرار دهد. پس سعی کنید برای محتوای خود یک تا دو برچسب بنویسید.

 

6# بهینه سازی نرخ تبدیل درون سایت آیکن نرخ تبدیل

خواننده‌ها را به عضو شدن و متعهد ماندن تشویق کنید

به نظر شما کدام یک آسان تر است: جذب فردی که هم اکنون وبلاگ شما را می‌خواند و به طور منظم بر روی وبلاگ شما کلیک می‌کند راحت تر است یا جذب فردی که برای اولین بار وبلاگ شما را می‌بیند؟

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
روش استفاده از ابزار آنالیز خوانایی محتوا در افزونه وردپرس Yoast SEO

بسیاری از کسانی که مدیر سایت هستند فکر می‌کنند چون فقط یک سایت وبلاگ نویسی دارند یا سایتشان کوچک است دیگر نیازی ندارند که بهینه سازی‌های مربوط به تعامل با کاربران را روی سایت خود انجام دهند. اگر شما هم دارای یک سایت کوچک هستید به فکر نرخ تبدیل باشید، به این فکر کنید که تا چه تعداد از کاربران را می‌توانید به دوستان سایت خود تبدیل کنید تا بتوانید هر زمان که پست خوبی در سایت خود نوشتید به آنها ایمیل بزنید و از آنها بخواهید پست جدید شما را ببینند یا اینکه به آن لینک بدهند.

یکی از همین راهکار‌ها اینست که لیست ایمیل کاربران را جمع آوری کنید، ما تمام و کمال به شما توضیح داده ایم چکار باید بکنید تا فهرست ایمیل آنها را جمع آوری کنید. به سایت خود بازگردید و سعی کنید یک خبرنامه ایمیلی راه اندازی کنید تا بعدها در بازاریابی ایمیلی هم از آن استفاده کنید.

قطعا در مورد بهینه سازی ایمیل‌ها و گرفتن ایمیل کاربران روش‌های زیادی توضیح داده شده اما به این فکر کنید که کاربر باید خودش ایمیلش را در اختیار شما قرار دهد.

 

7# بهینه سازی کامنت‌ها و نظرات آیکن بهینه سازی دیدگاه ها

خواننده‌ها را درگیر متن و نوشته خود کنید

کامنت‌ها یکی از مهم ترین جنبه‌های وبلاگ‌ها می‌باشد.

همان گونه که ویکی پدیا می‌گوید: یکی از قابلیت‌های مورد انتظار کاربرانی که یک مطلب را می‌خوانند اینست که بتوانند در آن دیدگاه بگذارند. این بخشی مهمی از هر سایت و وبلاگ است.

درگیر شدن کاربران با محتوای شما نشان از تعامل آنها با سایت است. کاربرد دیدگاه فقط این نیست که همکاران در دیدگاه‌ها از یکدیگر تعریف کنند یا هواداران شما مثل شبکه‌های اجتماعی بگویند که شما چقدر خاص و ناب هستید، نه. بجز اینکه کاربران میتوانند تغییرات و خرسندی، یا نارضایتی را به شما ابزار کنند و بهتر است اینکار را در سایت خودتان انجام دهند تا اینکه در سایت دیگران این کار را انجام دهند، میتوانند نشان دهند چقدر با سایت شما ارتباط خوبی برقرار کرده اند و شما چقدر از آنها استقبال کرده اید. این تعامل با کاربر هم یکی دیگر از فاکتورهای سئوی گوگل است که حتما نیازمند توجه شماست.

 

1.7 چگونه کاری کنید که افراد کامنت بگذارند

اول اینکه باید مشخص باشد که فرم ارسال دیدگاه کجاست و چه اطلاعاتی از آنها می‌خواهد، اگر فقط نام و ایمیل باشد کافیست، برخی سایت‌ها شماره تلفن و … را هم اجباری می‌کنند در حالی که اصلا نیازی به چنین کاری نیست.

دوم اینکه در حالتی جذاب متن ترغیب به نوشتن دیدگاه را بنویسید و دل آنها را بدست بیاورید. باید احساس کنند نظرشان چاپ و منتشر می‌شود، پس این موضوع را مشخص کنید و اعلام کنید هر چه میخواهند میتوانند بنویسند.

سوم اینکه پیشنهاد میکنیم اگر مطلبی از مطالب سایت شما پس از بازدید‌های زیاد هنوز دیدگاهی ندارد، سعی کنید خودتان یا همکاران را شروع کننده بازی کنید تا بلکه دری به تخته بخورد و دیدگاهی روانه سایت شود.

 

2.7 با افرادی که کامنت می‌گذارند ارتباط و پیوند برقرار کنید

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که از آنها به خاطر کامنت گذاشتن بر روی وبلاگتان تشکر کنید. نوعی حرفه‌ای گری هم اینست که یک سیستم امتیاز دهی راه اندازی کنید و برای دیدگاه‌های تایید شده آنها امتیاز در نظر بگیرید، از این امتیازها برای جایزه دادن در آخر هر ماه استفاده کنید.

 

3.7 با افراد گفتگو و تبادل نظر کنید

حال که افرادی به گفتگوی روی وبلاگ شما پیوسته اند باید مطمئن شوید که آنها در گفتگو باقی می‌مانند. برای همین پیشنهاد میکنیم افزونه‌ای نصب کنید که کاربران را از دیدگاه‌های جدید در مقاله مطلع می‌کند. از این طریق شما می‌توانید گفتگو را ادامه دهید و شاید خوانندگان شما بتوانند جنبه‌های جدیدی از پست‌های جدید را به شما بدهند.

 

8# سئو خارج از سایت (سئو خارجی) آیکن سئو خارجی

توضیحاتی که در اینجا برای سئوی خارجی در نظر گرفته ایم بسیار متفاوت از چیزیست که می‌پندارید. ما نمیخواهیم در مورد بک لینک‌ها صحبت کنیم. پس اگر همه مواردی که به عنوان بهینه سازی در وردپرس توضیح دادیم را به کار بگیرید، پیشنهاد میکنیم خودتان را برای یک ماجراجویی حرفه‌ای تر آماده کنید. شما اکنون توانسته اید سایت خود را برای کاربران و برای موتورهای جستجویی چون گوگل و بینگ آماده کنید.

پس گام آخری که الان در آن حضور دارید بسیار آسان است، بیرون بروید و با دیگر افراد در زمینه کسب و کارتان گفتگو کنید و با مطالعه و تحقیق روش‌های گرفتن بک لینک از دیگران را بیاموزید. هر چند در مانگو ما به مشترکین خود یاد میدهیم چطور بک لینک بسازند.

 

1.8 دنبال کننده کاربرانی باشید که در سایت نظر می‌دهند

اگر اینستاباز باشید میدانید هشتگهای زیادی استفاده می‌شوند که بیانگر معاوضه لایک با لایک یا فالو با فالو هستند. کاربران زیادی در ازای گرفتن لایک از دیگران پست‌های آنان را لایک می‌کنند و این تبدیل به یک ارتباط یا یک چرخه می‌شود. اکنون این حرکت در فضای وب هم انجام می‌شود و شما می‌توانید اعلام کنید که در ازای درج دیدگاه در سایتتان، در سایت کاربران دیدگاه می‌گذارید. این دیدگاه‌ها به پست‌های شما در موتورهای جستجو ارزش بیشتری می‌بخشند.

 

2.8 از تلگرام یا اینستاگرام استفاده کنید

توئیتر یا تلگرام مسیری جدید در دنیای اینترنتی را رقم زده اند و ایرانی‌ها بیشترین علاقه را به اینستاگرام، تلگرام و توئیتر نشان داده اند. کاربرانی مناسب پیدا کنید، با آنها ارتباط برقرار کرده و آنها را به سایت خود دعوت کنید.
اگر افرادی ببینند در توئیتر بحث‌های خوبی راه انداخته اید حتما از آن استقبال می‌کنند و به گفتوگوهای ارزشمند شما افزوده می‌شوند که همین می‌تواند یک بازاریابی یا بازارگرمی برای سایت شما باشد.

 

3.8 وبلاگ‌های مرتبط را پیدا کنید و با آنها کار کنید

سایت‌های قوی و قدرتمند را در زمینه خود پیدا کنید، مطالب آنها را بخوانید، در سایتشان دیدگاه بگذارید و سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید. از مطالب آنها نکته برداری کنید یا اینکه به عنوان رقیب سئو آنها را آنالیز کنید. در مانگو مشتریان ما می‌آموزند چطور یک سایت رقیب را ارزیابی کرده و یک آنالیز سئو روی سایت رقیب انجام دهند.

 

9# به سراغ آنالیز نتایج سایت بروید آیکن آنالیز اطلاعات

نیازی نیست در تجزیه و تحلیل سایت حرفه‌ای باشید، ما آموزش کاملی برای گوگل آنالیتیکس آماده کرده ایم که می‌توانید با آن شروع کنید، اما اصل کار ما اینست که شما با سرچ کنسول کار خود را شروع کنید. پیشنهاد ما اینست که در سرچ کنسول گوگل داده‌های سایت خود را استخراج کنید و بهترین نتایج خودتان را مرتب کرده و سعی کنید رتبه‌های خودتان را برای آنها ارتقا ببخشید. در واقع شما باید رتبه‌های بالاتری که دارید را برای بهتر شدن انتخاب کنید.

4.8/5 (4 دیدگاه)
تیم بلاگینگ میموس

تیم بلاگینگ میموس

توی خانواده میموس ما بچه‌های بلاگینگ سر و کارمون با محتواس. ما دوست داریم ارزنده‌ترین مطالب روز سئو وردپرس رو در اختیار شما علاقمندان دنیای سئو قرار بدیم. این‌رو هم اضافه کنیم ما قبل هرچیزی از صحت اطلاعات بلاگ میموس مطمئن می‌شیم سپس اونا رو منتشر می‌کنیم و در اختیارتون قرار می‌دیم.
شما هم می‌تونید با نوشتن نظرات و انتقادات خودتون عضوی از این خانواده بشید. امتحانش مجانیه!

میخواید درموردمون بیشتر بدونید؟

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

کتاب‌های رایگان سئو

دلایل انتخاب پلتفرم سئو مانگو

24 دلیل برای انتخاب پلتفرم مدیریت سئو مانگو به عنوان دستیار سئو

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان

6
خوشحال میشویم اگر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید... (کاملا رایگان است - بعضی ازسوالات به صورت صوتی پاسخ داده خواهد شد)

avatar
فایل های تصویری و عکس
 
 
 
فایل های ویدیویی و صوتی
 
 
 
سایر انواع فایل
 
 
 
3 تعداد نظرات
3 رشته نظرات
0 دنبال کننده ها
 
داغ ترین نظرات
داغترین نظرات
4 نویسندگان نظرات
Arezoلیلا جباریفرشید امین زادهالهه پارسا نویسندگان نظرات اخیر
  اشتراک  
اطلاع از
Arezo
مهمان
Arezo

جایی از مقاله فرمودید بخش هایی از سئوی درون سایت را همیشه باید با یک افزونه سئو انجام دهید یعنی بدون افزونه سئو نمیشه کامل سایت وردپرسیمون رو سئو کنیم یا اینکه بودن افزونه سئو رو برامون راحت تر میکنه؟

لیلا جباری
مهمان
لیلا جباری

سلام
میخواستم فرق بین اینکه یبار توضیحات متا رو برای افزونه یواست تنطیم میکنیم و یبار برای خوده نوشته یا برگه چیه؟ برای یکیشون تنظیم کنیم کافیه یا برای هر دوتاشونم باید تنظیم کنیم؟

الهه پارسا
مهمان
الهه پارسا

کارتونه تگش خیلی باحال بود… البته پسرا همه جوره خودشون رو میگیرن. به این کاری ندارم. ولی لطفا در مورد سئوی خارجی بیشتر توضیح بدید که مقاله بهتر بشه. مثلا چقد شبکه های اجتماعی تاثیر دارن؟ لطفا بیشتر توضیح بدید. ممنوم

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان