2022-04-28

بررسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا : یکی از مهم ترین وظایف کارشناس و متخصص سئو، بررسی و آنالیز سایت های رقبا برای تدوین استراتژی و لینک سازی است. مهم ترین مشکل در بررسی اعتبار یک سایت نداشتن اطلاعات کافی و مناسب است. در ادامه این مقاله از شرکت سئو میموس می خواهیم در رابطه با بررسی اعتبار و آنالیز رقبا با شما صحبت کنیم.

بررسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا :

عوامل زیادی مانند ریسپانسیو بودن، سرعت سایت، کیفیت محتوا و رعایت استانداردهای سئو مورد بررسی قرار می گیرد. برای آنالیز کردن سئو خارجی و بک لینک های یک سایت لازم است که از ابزارهای جانبی کمک گرفته شود.

یکی از بهترین ابزارها برای بررسی سئو خارجی هر سایت و بک لینک های آن Moz.com و Ahrefs.com‌ است. این ابزارها، ربات هایی دارند که تمامی صفحات وب را بررسی می کنند و لینک سازی ها را تحلیل می کند. با این کار لیستی از تعداد لینک های خروجی و میزان کیفیت آنها، تعداد دامنه های اصلی و حتی عبارت های لینک شده و صفحات لینک دهنده را می توانید مشاهده کنید.

چه فاکتورهایی برای بررسی اعتبار سایت مهم است؟

یکی از مهم ترین مراحل بررسی اعتبار یک سایت یا صفحه بررسی لینک سازی آن بر اساس آمار دقیق و اعداد و مفاهیم است تا به راحتی قابل مقایسه باشد. در ادامه به برخی دیگر از فاکتورها اشاره می کنیم.

اعتبار دامنه یا همان دامین آتوریتی :

این مفهوم در ابتدا توسط سایت moz معرفی شده است که در محاسبه آن چندین فاکتور دیگر دخالت دارند. برخی از مهم ترین فاکتورها در لیست زیر نام برده شده است :

  • تعداد بک لینک های تمامی صفحات سایت
  • تعداد دامنه های اختصاصی که به دامنه شما لینک داده اند.
  • تعداد بک لینک های ارزشمند
  • اعتبار دامنه صفحاتی که به سایت شما بک لینک داده اند.
  • و…
حتما بخوانید :  همه چیز در مورد تست مقایسه A/B Test + راهنمای راه اندازی و اجرا روی سایت وردپرسی

نکته : اعتبار دامنه عددی میان 0 تا 100 است ولی نمی توان به طور مطلق گفت که این عدد بد و یا خوب است. یعنی اینکه اگر اعتبار دامنه ای بالای 50 بود، حتما سایت خوبی نیست و اگر عدد 30 بود به طو مطلق سایت بدی نیست. مقایسه Domain Authority میان دو سایت صورت می گیرد.

اعتبار صفحه یا همان Page Authority :

فاکتور اعتبار دامنه برای تمامی سایت محاسبه میشود. اعتبار صفحه برای یک آدرس مشخص از آن دامنه تعیین میشود. حتی ممکن است که اعتبار یک صفحه از سایت از اعتبار دامنه آن کمتر و یا بیشتر باشد.

نمره اسپم یا Spam Score :

نمره اسپم هم توسط شرکت moz معرفی میشود و به شما کمک می کند تا درصد احتمال اسپمر بودن یک سایت را پیدا کنید. برای مشخص کردن نمره اسپم یک سایت فاکتورهای زیادی وجود دارد که در آپدیت های بعدی به آن می پردازیم.

چگونه می توانیم اعتبار یک سایت را بررسی کنیم؟

ابزاری همچون موز انجام چنین کاری را آسان تر می کند، اما شما با استفاده از اکانت های رایگان دسترسی محدودتری دارید. اما پس از خرید اکانت moz می توانید به اطلاعاتی مانند اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، نمره اسپم، رتبه جهانی و کشوری الکسا، تعداد لینک های داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید.

نتیجه :

در این بخش از مقالات سایت میموس در رابطه با بررسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا با شما صحبت کردیم. روش ها و ابزارهای متنوعی وجود دارد برای اینکه شما بتوانید سایت های رقبای خود را آنالیز کنید البته بهتر است که این کار توسط یک متخصص سئو سایت انجام شود، زیرا بهتر می تواند آمار و ارقامی که بدست می آورد را تفسیر کند.

حتما بخوانید :  آموزش کامل تنظیم هدف Goal در گوگل آنالیتیکس برای افزایش نرخ تبدیل

اگر شما هم به دنبال این هستید تا ببینید رقبای شما از چه ترفندهایی استفاده کرده اند، همین حالا شماره خود را در بخش کامنت ها برای ما ارسال کنید.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)