کارگاه آموزشی تولید محتوا در مسیر سئو
قطعا محتوا قسمتی جداییناپذیر از هر کسب و کاری است. حتی برندهای روزی که فعالیت مشخصی در بازار آنلاین یا آفلاین دارند هم به تولید محتوا دست زدهاند، چون محتوا، وسیلهای برای پذیرایی از مخاطبین است، قضیه “محتوا پادشاه است“ را که میدانید پس موافق هستید که؛ محتوا خوراک اصلی کاربران است، و برای مخاطبین سایتتان شما باید چیزی برای پذیرایی آماده کنید، خوراکی که گوگل آن را “پادشاهِ سئو” مینامد.
چرا به کارگاه تولید محتوا در مسیر سئو نیاز دارید؟
-
چون دوست دارید بیشتر کسانی که وارد سایتتان میشوند مشتریان کسب و کارتان باشند
-
چون دوست دارید تولید محتوای هدفمندی داشته باشید که برایتان مشتری دائمی میسازد
-
چون دوست دارید گوگل وب سایت شما را دوست داشته باشد و در سئو موفق شوید
-
چون دوست دارید کسب و کارتان برای مشتریان و مخاطبین درستی در دسترس قرار بگیرد
-
چون دوست دارید برنامه صحیحی برای بازاریابی محتوا داشته باشد و با اصول خاصی محتوا تولید کند
-
چون دوست دارید کاربران همیشه از محتوایی که تولید میکنید رضایت داشته و استفاده مفید ببرند
-
چون دوست دارید محتوایی که تولید میکنید هم نظر کاربر و هم نظر گوگل را بخوبی جلب کند
-
چون دوست دارید برنامهای اصلی برای کسب ترافیک زیاد در گوگل داشته باشید
-
چون دوست دارید هزینهای که برای محتوا میکنید بازگشت سرمایه زیادی داشته باشد
-
چون میخواهید یاد بگیرید چطور یک کمپین محتوایی هدفمند تشکیل دهید
-
چون میخواهید برای تولید محتوای کسب و کارتان، شخصا برنامهریزی انجام دهید
-
چون میخواهید یک تیم محتوا تشکیل دهید و محتوای درون سازمانتان را برونسپاری نکنید
-
چون میخواهید برنامه تولید محتوای سریالی داشته باشید و مخاطبین را درگیر وبلاگ کنید
-
چون میخواهید برای وب سایت یا فروشگاهتان یک وبلاگ یا مجله جذاب بسازید
-
چون میخواهید بهترین محتوای ممکن را در بین رقیبان هم از نظر سئو و هم از نظر نگارش داشته باشید
-
چون میخواهید تولید محتوایی اصولی از نظر سئو داشته باشید و سایتتان به سقف نتایج گوگل بچسبد
-
چون به دنبال یادگیری تولید محتوا هستید، محتوایی که کاربران آن را بخوانند و با آن ارتباط برقرار کنند
-
چون میخواهید مدیر محتوای یک مجموعه باشید یا برای یک شرکت یا فروشگاه، مجله وبلاگی طراحی کنید
کارگاه آموزشی تولید محتوا چرا برای شما مفید است؟
ما بجای توضیح گزینههای این ابزار، سراغ فواید آنها و اهدافی که پشت هرکدام وجود دارد میرویم و بشما نشان میدهیم اگر سایتتان پیشرفت میکند بخاطر چیست و چطور کاری کنید گوگل سایت را بیشتر دوست بدارد و اگر چنین نشد مشکل را چطور حل کنید
چه مهارتهایی در کارگاه تولید محتوای استراتژیک یاد میگیرید؟
تسلط بر ارزشگذاری و انتخاب کلیدواژه در سئو و تولید محتوا
تسلط بر ساخت کمپین محتوایی برای وبلاگ یا مجله سایت
تسلط بر طراحی تمپلیتهای محتوایی برای انواع وب سایت
تسلط بر بازاریابی محتوایی در وبلاگ و مجله برای انواع وبسایت با هر نوع فعالیت
تسلط بر طراحی استراتژی محتوایی برای انواع کسب و کار و صنف مشتری و مخاطب
تسلط بر ساختن تقویم محتوایی برای تولید محتوا درون سازمان
تسلط بر ساخت و طراحی تقویم ترویج و پشتیبانی از محتوا در سطح وب
تسلط بر تنظیم کلیدواژه برای بهرهوری در تولید محتوا و استفاده حداکثری از سئوی محتوا
تسلط بر تولید محتوای شاخص با توانایی قرارگرفتن در صفحه اول گوگل در کمترین زمان ممکن (48 ساعت)
تسلط بر تنظیم اهداف مختلف برای انواع مقاله و محتوا (کمپین / مفرد / دستهبندی)
تسلط بر تنظیم رودمپ و مسیر محتوایی برای مقاله و محتوا
تسلط کامل بر ویراستاری نگارشی محتوا از نظر زبان پارسی
تسلط کامل بر سئوی محتوا و سئو در 8 مبحث مختلف
فایلهایِ کار آماده
برایتان ساختار محتوایی خاصی آماده کردهایم که خیلی راحت آنها را بر اساس نیاز خودتان و مشتریان تغییر دهید یا به نویسندهها بدهید تا محتوای شما اصولی و ایدهآل تولید شود.
کمپینهایِ محتوایی
برای یادگیری دقیقتر و بهتر تولید محتوای هدفمند سراغ کمپینسازی خواهیم رفت تا برای هر مجله، وبلاگ یا موضوعی بتوانیم کمپین تولید محتوای هدفمند طراحی کنیم.
آنالیز و تحلیل
تحلیل محتوا از جوانب مختلف بسیار مهم است، هم سراغ ابزار خواهیم رفت هم از تکنیکهای مختلف استفاده میکنیم تا بتوانیم محتوا از زوایای متفاوت بررسی کنیم.
سئوی اصولی محتوا
بعنوان یک تولیدکننده محتوا بهتر است با سئوی محتوا هم آشنا باشید، سراغ مبحث تخصصی سئوی محتوا خواهیم رفت و تماما به بررسی سئوی مقاله از کلمه کلیدی تا انتشار میپردازیم.
مخاطبین کارگاه تولید محتوا چه کسانی هستند؟
این کارگاه به چه کسانی توصیه میشود؟
اگه خودتو بین یکی از این تیترها میبینی پس قطعا این پکیج برات مناسبه…
-
کسانی که میخواهند کمپینهای تولید محتوا بسازند یا برنامهریزی کنند
-
کسانی که میخواهند یک بازاریاب محتوا باشند و پروسه تولید محتوای سایت خودشان را انجام دهند
-
کسانی که میخواهند برای تیم تولید محتوا برنامهریزی داشته باشند و کمپین مختلف بسازند
-
کسانی که میخواهند برای انواع کسب و کار استراتژی تولید محتوا تعریف کرده و پیاده کنند
-
کسانی که میخواهند بعنوان متخصص حرفهای یا فریلنسر در زمینه تولید محتوا فعالیت کنند
-
کسانی که میخواهند بعنوان یک تولیدکننده محتوا، در این زمینه تخصص حرفهای داشته باشند
-
کسانی که میخواهند کمپینهای کسب ترافیک و افزایش ورودی گوگل بسازند
-
کسانی که میخواهند بازاریابی محتوایی اصولی و هدفمندی برای کسب و کار خودشان داشته باشند
-
کسانی که میخواهند محتوای درون سایت یا فروشگاه خودشان را بازنویسی یا تغییر دهند
-
کسانی که میخواهند برای سایت جدید خودشان محتوایی جدید و اصولی تولید کنند
-
کسانی که میخواهند محتوایی در وب سایت خودشان داشته باشند که مخاطبین را عاشق سایتشان میکند
-
کسانی که میخواهند گوگل همیشه وبسایتشان را بالاتر از دیگر سایتها در گوگل قرار دهد
-
کسانی که میخواهند از نظر سئو محتوایی تولید کنند که همیشه ترافیک لازم را برایشان تولید میکند
-
کسانی که میخواهند در تولید محتوا بازگشت سرمایهای داشته باشند که نرخ بالا و مثبتی دارد
-
کسانی که میخواهند “مدیر تولید محتوای” مجله و وبلاگ یک فروشگاه یا کسب و کار باشند
این کارگاه به چه کسانی توصیه نمیشود؟
- کسانی که از منطقه امن خود بیرون نمیان
- کسانی که حوصله آنالیز و تحقیق ندارن
- کسانی که همیشه خسته هستن 🙂
- مدیرانی که برای تولید محتوا هزنیه نمیکنند
- وبمسترانی که به تولید محتوا نیاز ندارند
- نویسندگانی که خودشان متخصص هستند
- و کسانی که نمیخواهند برای آموزش هزینه کنند
جلسات کارگاه تولید محتوا در مسیر سئو
شکی نیست که یکی از مخاطبین اصلی این کارگاه یعنی نویسندگان تحت وب همان کسانی هستند که لزومی به نویسندهخطابشدن نمیبینند. بله یک نویسنده با یک تولیدکننده محتوا تفاوت زیادی دارد، نویسنده به ارائه تفکراتی میپردازد که آنها را اندیشیده اما تولیدکننده محتوا قبل از آن، به نیاز مخاطب و مشتری توجه کرده و سعی در ارائه راهحل دارد. اینجا لازم بود در مورد تفاوت این دو کمی صحبت کنیم.
کلیدواژه همان چیزی است که میخواهیم محتوا را برایش آماده کرده و روی آن هم ترافیک کسب کنیم. اما بیشتر اوقات ما نمیدانیم چه کلیدواژهای برای محتوای ما مناسب است. در این جلسه بصورت تخصصی ارزشگذاری کلیدواژه را زیر ذرهبین قرار میدهیم و روشهای شناسایی و “انتخاب بهترین کلمات کلمات کلیدی برای تولید محتوا” را یاد میگیریم.
قدیما گوگل ابزاری بنام Fetch as Google داشت که میگفت میتوانی به نیابت از گوگل، یک آدرس را ایندکس کنی، آنهم دستی! حالا این ابزار خیلی پیشرفتهتر شده و با نام URL Inspection Tool معرفی شده که نه تنها آدرس را برایمان فچ یا اینسپکت (ایندکس سریع و دستی) میکند بلکه وضعیت کدنویسی، سئوی تکنیکال و در دسترس بودن و… را برایمان بررسی میکند.
- فچ دستی و سریع با ابزار جدید گوگل
- بررسی وضعیت ایندکس سایت و قابلیت ایندکس
- بررسی دسترسپذیری آدرس برای رباتها و درخواست ایندکس
- بررسی وضعیت بروزرسانی و آخرین آپدیت برگه (محتوا و …) در گوگل
- بررسی وضعیت خزش برای برگه و ربات هدف برای بررسی برگه
- بررسی المانهای اضافهشده به برگه و وضعیت اسکیما
رودمپ یعنی کاربر را از ابتدا تا انتهای محتوا مثل یک فیلم سرگرمکننده با خودتان همراه کنید. اگر میخواهید به داستانسرایی در محتوا Content Story Telling بپردازید، رودمپی که با هم روش طراحی آن را یاد میگیریم کمک میکند اینکار را در سادهترین حالت ممکن انجام دهید.
سهگانه محتوایی ما مبتنی بر 1.آمادهسازی، 2.نگارش و 3.ویراست قرار است بهمهمان کمک کند چطور مسیر نگارش یک محتوا را آنقدر ساده کنیم که دیگر از تولید محتوا ترسی نداشته باشیم. ما اینجا در قسمت اول به آمادهشدن برای تولید محتوا میپردازیم، ایدهپردازی میکنیم، موضوعات جدید پیدا کرده یا میسازیم، منابع مختلف را بررسی میکنیم و دنبال راهحلهایی خواهیم رفت که کمکمان میکنند از صفر تا صد محتوا را طوری بنویسیم که کمترین هزینه و زمان را برای آن صرف کنیم و بهترین فیدبک را هم از آن کسب کنیم.
ما میخواستیم کمترین زمان را برای نگارش مقاله صرف کنیم، این یعنی کمترین هزینه در تولید محتوا، و البته که قصد داریم از این محتوا فیدبک کسب کنیم. پس یک زمان ایدهآل را صرف نوشتن میکنیم و اهداف محتوا، پیغامی که برای مشتری و مخاطب ارسال میکند و همینطور مخاطب را تعییین میکنیم تا فرایند نوشتن برایمان سادهتر شود. “در کمترین زمان، بهترین محتوای ممکن را برای مناسبترین مخاطب تولید خواهیم کرد.”
قطعا ویرایش محتوا به حدی مهم است که ما بیشترین زمان را صرف ویرایش مقالهمان میکنیم. ما از تمپلیتهای خوبی هم برای تولید محتوا استفاده خواهیم کرد، اما ویرایش محتوا بر اساس اصول نگارش زبان پارسی و همینطور رعایت استانداردهای سئو، “استفاده صحیح از نشانههای نگارشی” باعث “افزایش کیفیت محتوا” میشوند. همان چیزی که ما میخواهیم محتوای ما به آن دست پیدا کند. در این زمینه هم به سئوی محتوا میپردازیم هم اصول نگارشی را کاملا توضیح میدهیم.
مشخصا حجم زیاد تولید محتوا دلیل بر کیفیت یا قدرت یک مجموعه نیست. اما محتوایی که سودآوری زیادی دارد، مشتری میسازد، ترافیک تولید میکند و در عین حال، چندین هزارکلمهای هم نیست و طولانی و خستهکننده یا پرهزینه بنظر نمیرسد، یعنی با هدف صحیحی تولید شده است. اگر یک محتوای خوب دارید که بهترین محتوای ممکن در سایت است، حتما دوست دارید یاد بگیرید تمام محتواهای وبسایت را همانقدر خوب، مفید و جذاب تولید کنید که همیشه برای سایت مفید باشند.
شکی نیست که بازاریابی محتوا بکمک استراتژی محتوا اهدافش را کسب میکند. اگر بتوانید این مبحث را بخوبی یاد بگیرید، یک استراتژیست سئو خواهید بود که میتواند کمپین محتوا بسازد یا حتی برای انواع برندها و کسب و کارها، محتوایی سورئال بسازد که لحن و فرهنگ آن برند و سازمان را درون خود دارد. استراتژی محتوایی کمک میکند محتوای ما هدف داشته باشد و با سودآوری مطلق تولید شود. محتوایی که قرار است به کسب و کار در دستیابی به اهدافش کمک کند.
به آینده کسب و کارتان، به بازه زمانی 6 ماهه پیش رو یا یک سال آینده نگاه میکنید، یک سایت تولید محتوا یا تیمی بزرگ از نویسندگان دارید یا یک سایت کوچک، فرقی نمیکند، با ساختن یک کمپین ترافیک میتوانید پیشبینی لازم روی ورودی گوگل داشته باشید و خودتان را برای بازدید کنندهها آماده کنید. در کمپین کسب ترافیک در مورد کاری صحبت میکنیم که به آن پیشبینی کسب ورودی هم گفته میشود. در این جلسه یاد میگیریم چطور دایرهای از کلمات کلیدی را هدف بگیریم که میتوانند میزان مشخصی از ترافیک و ورودی را برای ما تولید کند. سایت موزیک یا سایت خبری داشته باشید یا مدیر هر سایتی از هر نوعی باشید، این جلسه بشما کمک میکند بتوانید یک بازه زمانی برای کسب ترافیک بسازید، میزان ورودی گوگل یک سایت را از نظر تعداد محتوا یا هزینه تخمین بزنید و کمپینی بسازید که اگر محتوای لازم را برایش تولید کنید میتواند ورودی فرضی را برایتان کسب کند.
شما هم در مورد محتوای سریالی زیاد شنیدهاید، سراغ این موضوع خواهیم رفت و در مورد تولید محتوای سریالی به شکلهای چند رسانهای و همینطور متنی صحبت میکنیم. محتوای سریالی باعث همراهی و دوستی مخاطب میشود، اما چطور برای تولید چنین محتوایی آماده شوید و اصلا چکارهایی انجام دهید؟ اینها مواردی هستند که در جلسه تولید محتوای سریالی قرار است در موردش صحبت کنیم. جلسهای که شاید شما را در ساختن چند سیزن و اپیزود دراماتیک محتوایی مثل وست ورلد یا گات کمک کند! شایدم چیزی مثل لاست! بهرحال، آماده باشید برای چیزی هیجانانگیز 😉
در مورد محتوای چند رسانهای هم کمی صحبت میکنیم و به چند ایده کوچولو هم اشاره میکنیم. یک سایت تولید ویدیو داشته باشید یا سایت شخصی یا شرکتی، همه اینها میتوانند میزبان سری محتوای چند رسانهای باشند و اتفاقا هر سایتی که محتوای چند رسانهای سریالی داشته باشد بهترین فیدبک را از همراهی مخاطبین کسب میکند. ما هم به این موضوع میپردازیم.
ما چند سری آموزشی در وبلاگ میموس ساختیم تا کاربران یک “سری محتوای دنبالهدار” را مطالعه کرده و از آموزشهایش استفاده کنند. این محتوای چند قسمتی در یک “سری آموزشی” معرفی شده بود و اجازه میداد کاربر در هر مقاله به گزینههای قبل و بعد دسترسی داشته باشد و مسیر آموزش خودش را تکمیل کند. اگر شما هم هیجانزده هستید سری آموزشی بسازید اینجا هستیم بشما کمک کنیم.
از امروز دیگر سئوی مدرن فقط لینک سازی و کلمات کلیدی نیستند، بلکه برگِ بنده همان “تجربه کاربری” است. تجربهای لذت بخش برای کاربر باعث میشود او هم اقدامی در سایت انجام دهد، روی دکمهای کلیک کند یا متن و دیدگاهی را بررسی و ارسال کند. اگر داخل سایت شما کسی دیدگاه نمیگذارد یا لینک خرید و دکمههای بررسی محصولات را کلیک نمیکند شاید بخاطر این است که در مورد “انگیجمنت یا سرگرم-سازی یا درگیر-سازی مخاطب” چیزی در سایت شما تغییر نکرده است. برای افزایش تعامل یا حتی ایجاد تعامل کاربر با سایت باید یک سری اقدامات انجام دهید و البته پیش نیازها را هم پیدا کنید.
از چند روش برای آنالیز محتوا استفاده میکنیم که جذابترین آنها حتی میتواند یک ابزار سئو هم نامیده شود. روش TF-IDF یا فراوانی کلمات کلیدی، در مقابل کل کلمات موجود در مقاله، یعنی یک کلمه در حالت کلی چقدر محبوب است و ما چقدر به این میزان محبوبیت نزدیک شدهایم یا از آن رد شدهایم. ابزاری را با هم چک خواهیم کرد که بصورت عملی برایمان مشخص میکند چطور از این تکنیک برای آنالیز استفاده کنیم. با این روش آنالیز میتوانیم ببینیم چرا مقاله ما نسبت به دیگر مقالههای صفحه اول به جایگاه بالایی نمیرسد و ما میتوانیم با این روشهای آنالیز مشکل رتبه نگرفتن را بررسی کنیم.
پرسشهای پرتکرار و کاربردی کارگاه:
اگر فکر میکنید سرچ کنسول ابزار چندان مهمی نیست، باید بگویم در ملا عام آن را نگویید، ممکن است سر این قضیه با شما درگیر شوند چون زدن این حرف واقعا اشتباه است، این ابزار مهمترین ابزار سئو در دنیاست اگر میخواهید در صفحه اول گوگل باشید و رنک بالایی کسب کنید.
ما توجه ویژهای به عملکرد سایت در گوگل داریم و واقعا بشما بگویم، اصلا کلیشه در کارگاههای ما جایی ندارد، نه این کارگاه و نه کارگاههای دیگر، ما همچنان سعی کردهایم در مفیدترین حالت ممکن، از زمان استفاده کنیم و بهترین اطلاعات را کاربرد خوبی دارند برایتان مشخص کنیم تا ازشان استفاده کنید
در طول یک سال و با 120 مقاله، بهترین فیدبک را از محتوا کسب کردیم و ترافیک ورودی و رتبه الکسا، کیفیت مقالات وبلاگ همه کاملا گویای این موضوع هستند که روش تولید محتوای ما میتواند بهترین نمونه موردی برای بررسی باشد. شما میتوانید قبل از دیدن این کارگاه چند مقاله را بررسی کنید و کیفیت را بسنجید، اگر دوست دارید به این مرحله از تولید محتوا برسید، مقالاتی بنویسید که بهترین در نوع خود باشند و بین رقیبان گل سربد باشید از تجربه ما در این زمینه استفاده کنید. ما در طول یک سال کنار مقالات میموس و آموزش تیم خودمان، به تیمهای سایر کسب و کارهای همرامان در پرورش تیم محتوا کمک کردیم تا محتوای دلخواهشان را خلق کنند.
قول نمیدهیم که نویسنده خبرهای بشوید، ولی قطعا میتوانید مدیریت محتوای یک مجموعه را بعهده بگیرید. این دیگر بستگی به انرژی خودتان دارد، اما هر آنچه در تولید محتوا لازم است یاد بگیرید تا یک مدیر محتوای مجلهای شناخته شوید و شغل بسیار ایدهآلی در این زمینه داشته باشید (اگر واقعا علاقمندی شما کلمات هستند) این کارگاه بشما کمک میکند.
پشتیبانی کارگاه:
- تمام مشکلات و سوالات شرکتکنندگان کارگاه به صورت رایگان در بخش درسها در پنل کاربری جواب داده خواهد شد.
مدرس کارگاه:
فرشید امین زاده
بیش از 4 سال تجربه تخصصی سئو سایت های وردپرسی
- مدیر سئو سایت میموس با رتبه 700 ایران بعد از 1 سال فعالیت
- مدرس سئو در کارگاه 0 تا 100 دیجیتال مارکتینگ آغازینو
- استراتژیست متدهای آنالیز و سئوی پلتفرم مانگو
- مشاور سئو شرکت طراحی سایت آنلاینر
- مشاور سئو مارکت وردپرسی استورینا
- نویسنده کتاب پیکربندی کامل سایت وردپرسی با یوست سئو
- نویسنده کتاب سئو وردپرس به زبان ساده
- نویسنده ۱۰۰ مقاله تخصصی سئو وردپرس
بهانههایی برای تهیه نکردن این کارگاه عالی:
موقعیتی که الان داری نتیجه تصمیمات گذشتهاس اما موقعیت فردات نتیجه تصمیمهای امروزته
اگر هیچ وقت شروع نکردی پس باید این جملهها برات آشنا باشن:
- بعدا چک میکنم
- از شنبه شروع میکنم
- الان نباید این کار رو انجام بدم، به موقعاش
- سر فرصت انجام میدم
- حالا چه عجلهایه؟ باشه بعدا!
- حالا کو تا فردا
- کی با یه کارگاه تغییر کرده من دومیش باشم
- ارزون حساب کن مشتری شیم
- فک نکنم انقدر ارزش داشته باشه
همه این جملهها میتونن جوابی اشتباه برای یک تصمیم درست باشن…
پس درست انتخاب کنید…
مشخصات کارگاه
درخواست مشاوره رایگان
ما در آکادمی میموس کنار شما هستیم تا سرمایه گذاری درستی برای آینده خود داشته باشید…
از 9 صبح تا 9 شب منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم
میخوای ما باهات تماس بگیریم؟
مشخصات کارگاه:
- مدت زمان کارگاه: 4 ساعت
- کیفیت ویدیو: 1080,720,480 (عالی)
- نحوه دسترسی به کارگاه: دسترسی به جلسات کارگاه در پنل کاربری به صورت آنلاین + دانلود
- امتیاز تکمیل کارگاه: 150 امتیاز معادل 15 هزار تومان تخفیف برای شرکت در سایر کارگاه ها
چه کسانی مارا برای آموزش انتخاب کردهاند؟

































































































































































































