2022-05-23

تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده چیست : یکی از دلایل حضور سایت ها در فضای وب، بدست آوردن ترافیک از سمت بازدیدکنندگان سایت ها است. برای رسیدن به ترافیک راه های مختلفی وجود دارد و ما میتوانیم با توجه به هدف خود بهترین مسیر را انتخاب کنیم. اما مهم ترین موضوع این است که برای ایجاد ترافیک باید پول بدهیم و خریداری کنیم و یا به صورت طبیعی به سمت سایت هدایت میشود؟ در ادامه این مقاله از شرکت سئو میموس به این سوال به طور کامل پاسخ می دهم.

بازدید ارگانیک چیست؟

بازدید ارگانیک یعنی اینکه کاربران از طریق موتورهای جستجوگر و سرچ سایت شما را پیدا کنند و در این روش از تبلیغات استفاده نمیشود. زمانی که کاربران در موتور جستجوگری مثل گوگل یک کلمه و یا عبارت را جستجو می کنند، با مجموعه ای از نتایج رو به رو میشود. این نتایج شامل 10 لینک از سایت های مختلف می باشد که به صورت ارگانیک و یا به صورت تبلیغات کلیکی رتبه بندی شده اند. (آنهایی که به صورت تبلیغات کلیکی هستند به صورت Ad نشان داده میشوند.)

هنگامی که کاربر بر روی هر کدام از نتایج کلیک می کند و وارد سایت میشود. ابزارهای تجریه و تحلیل داده ها به عنوان بازدید جستجوی ارگانیک آنها را ثبت می کند.

تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده

تفاوت اصلی میان این دو این است که بازدید ارگانیک هزینه ای ندارد و رایگان است در صورتی که باید برای بازدیدهای خریداری شده هزینه ای را پرداخت کنید.

حتما بخوانید :  سئو جوملا چیست؟

اگر می خواهید از طریق موتورهای جستجوگر بازدید دریافت کنید، دو راه پیش روی شما قرار دارد:

اول اینکه سایت خود را با استفاده از سئو بهینه کند تا در رتبه بندی های برتر گوگل قرار بگیرد.

دومین راه اینکه از Google Ads برای رسیدن به ترافیک بالا کمک بگیرید.

شما با سئو و بهینه سازی سایت خود می توانید بدون اینکه لازم باشه هزینه زیادی متحمل شوید، بازدید دریافت کنید. البته در نظر داشته باشید که این کار به زمان و صبر زیادی نیاز دارد.

اگر چه با تبلیغات کلیکی می توانید زودتر به نتیجه برسید اما فرق بازدید ارگانیگ و خریداری شده این است که اگر شما تبلیغات را متوقف کنید دیگر بازدیدی دریافت نمی کنید؛ در حالی اگر با استفاده از خدمات سئو در رتبه های برتر قرار بگیرید می توانید در هر زمان بازدیدهای ارگانیک را دریافت کنید.

در برخی از مواقع هم حتی می توانید از بازاریابی دیجیتالی برای افزایش بازدید و فروش سایت خود استفاده کنید. هزینه های بابت سئو می پردازید، بازخوردهای ماندگار تری برایتان دارد.

دلیل اهمیت بازدید ارگانیک چیست؟

بازدید ارگانیک بهترین شکل افزایش ترافیک سایت است. کاربرانی که در موتورهای جستجوگر موضوع خاصی را سرچ می کنند، به دنبال پاسخ پرسش خود هستند و یا قصد خرید محصولی را دارند و می خواهند اطلاعاتی را کسب کنند، شما اگر بتوانید به درخواست آنها به درستی پاسخ دهید می توانید آنها را به یک مشتری برای سایت خود تبدیل کنید.

مزیت دیگر بازدید واقعی این است که کاربران اعتماد بیشتری به سایتی دارند که خودشان از طریق جستجو پیدا کرده اند تا سایتی که مستقیم به آنها پیشنهاد میشود.

حتما بخوانید :  تاریخچه سئو

سخن پایانی :

اگر سایتی را به تازگی راه اندازی کرده اید و هنوز نتوانستید محصولات و خدمات را بفروشید، شاید تبلیغات گوگل سریع تر شما را به خواستتان برساند، اما هزینه زیادی را برایتان به همراه دارد، اما در صورتی که این هزینه را برای خدمات سئو و بهینه سازی پرداخت کنید می توانید در طول زمان بازخورد بهتر و اثرگذار تری دریافت کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه آسان ترین راه ها بهترین نتیجه را ندارد.

برگرفته از : swiftlocalsolutions.com

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)