2022-04-30
بالا بردن نرخ کلیک با استفاده از ایموجی ها : برای اینکه بتوانید نرخ کلیک صفحات سایت خود را در گوگل افزایش دهید، می توانید از ایموجی ها و شکلک ها استفاده کنید؛ آنها می توانند محتوای شما را جذاب تر کنند. موتورهای جستجوگر مانند گوگل و بینگ از این ایموجی ها پشتیبانی می کنند. حتی به کاربردن این ایموجی ها در عنوان سئو باعث میشود تا توجه کاربر را جلب کند و بر روی لینکی که مربوط به سایت شما است کلیک کنند.
بالا بردن نرخ کلیک با استفاده از ایموجی ها

قبول دارید که ما وارد عصر تازهای شدهایم و در این عصر حتی تبلیغات هم تغییر کرده است. در تجارتهای سنتی بیشتر تبلیغاتها از طریق بنر، روزنامه، برچسبهایی که به درب منازل میچسباندند و… انجام میشد اما حالا این روش کاملا تغییر یافته است. دلیل این تغییر هم کاملا مشخص میباشد؛ همانطور که میدانید تقریبا 80 درصد یا شاید هم بیشتر افراد جامعه کنونی با فضای اینترنتی و نرم افزارهایی همچون تلگرام، فیسبوک، اینستاگرام و … آشنایی دارند و روزانه حداقل 1 ساعت از وقت خود را صرف گشت و گذار در این فضاها میکنند. پس اگر دارای یک کسب و کار آنلاین هستید و یا میخواهید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی آن اقدام کنید و تبلیغات خود را در فضای اینترنت، انجام دهید، باید با اصول اینکار آشنا شوید و فوت و فن آن را بیاموزید 😉
[promotion id=”27800″]
برای مثال: ایمیل مارکتینگ یکی از راههاییست که میتوان به وسیله آن، تبلیغات کار خود را به کاربران نشان دهیم. شاید با خودتان بگویید که اینکار کاملا اشتباه است و هیچ فیدبکی ندارد! ما به شما میگوییم که با استفاده از ایموجیها چگونه میتوانید ایمیل مارکتینگ خود را به خوبی پیش ببرید و نرخ کلیک را از این راه افزایش دهید. همچنین با استفاده از ایموجیها میتوانید نرخ کلیک در شبکههای اجتماعی و نتایج جستجوی SERP را بهبود ببخشید! پس با ما همراه باشید.
*نگاهی به گذشته: قبل از این که بخواهیم ایموجی را تعریف کنیم بیایید یادی از گذشتهها بکنیم، زمانی که با تعدادی از کدها شکلک میساختیم و برای نشان دادن احساساتمان از آنها استفاده میکردیم. خیلی جالب بود چراکه اگر میخواستیم آنها را کامل ببینیم باید صفحه موبایلمان را تا 90 درجه میچرخاندیم 🙂 این اشکال اموتیکن نام داشت که از ترکیب کلمات Emotion (احساس و هیجان) و Icon (نماد) تشکیل شده بود. بعد از آن شکلکهای زرد رنگی به نام اسمایلیها بسیار محبوب شدند و افراد زیادی بهجای وارد کردن آن کدها از اسمایلیها برای ابراز احساساتشان بهره گرفتند.

ایموجی چیست؟
حالا وقتش رسیده که بگوییم ایموجی چیست! ایموجی (به انگلیسی: Emoji) یک واژه ژاپنی است که حرف اول آن یعنی E به معنای تصویر میباشد. ایموجیها نیز مانند اسمایلیها شبیه به یک صورتک یا شکلک زرد رنگ، هستند اما دنیای آنها به کوچکی دنیای اسمایلیها نیست. امروزه ایموجیهای بسیار زیادی وجود دارد که اشکال گستردهای را پوشش میدهند.

چرا باید از ایموجی ها برای بالا بردن نرخ کلیک استفاده کنیم؟
شاید بسیاری از راهها را امتحان نمودهاید، حالا پیشنهاد میکنیم از ایموجیها نیز کمک بگیرید تا معجزهی آن را ببینید. تابحال از ایموجیها برای نشان دادن عکس العمل خود در صفحات چت و … استفاده کردهاید اما حالا نگرش خود را به این آیکنهای کوچک و بامزه تغییر دهید و به آنها به عنوان یک راه نجات برای بالا بردن نرخ کلیک وب سایتتان نگاه کنید. مطمئن باشید این یک راه تست شده است و افراد زیادی با استفاده از آنها توانستهاند به تبلیغات کسب و کار خود رونق ببخشند. حالا بیایید در ابتدا به بررسی نرخ کلیک بپردازیم.
یکی از راههایی که به شما نشان میدهد آیا کسب و کارتان توانسته کاربران را جذب کند یانه، اندازهگیری نرخ کلیک کلمات کلیدی یا وب سایتتان است. یک فرمول راحت برای اندازهگیری نرخ کلیک از طریق تبلیغات (ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا و…) وجود دارد:
فرمول: تعداد افرادی که واکنشی نشان نمیدهند _ کل بازدیدکنندگان = نرخ کلیک

وقتی این تجزیه و تحلیل را انجام دادید، میتوانید بر روی نقاط ضعف (افرادی که در مقابل تبلیغات شما هیچ واکنشی نداشتند) و نقاط قوتتان (افرادی که از طریق تبلیغات شما وارد سایتتان میشوند) متمرکز شوید.
ایده استفاده از ایموجی ها چگونه ایجاد شد؟

ایموجیها در زندگی روزمره بارها و بارها به جای کلمات جایگزین میشوند پس آنها میتوانند مفاهیم گستردهای در ذهن مخاطب داشته باشند. از همین رو برند شما برای ادامه کار به آن نیاز دارد. تحقیقات نشان داده تقریبا 68% از افراد با استفاده از ایموجیها ابراز احساسات میکنند و میتوان از ایموجیها به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزار دادهای در شبکههای اجتماعی یاد کرد.
در واقع شما باید به دنبال راهی باشید که بتوانید یک ارتباط صمیمیتر با کاربرانتان داشته باشید و آن راه هم صحبت کردن به زبان خودشان است. در طی تحقیقاتی که در همین اواخر به عمل آمده نشان داده شده که کاربران عکسالعملی عجیبی نسبت به ایموجیها نشان دادهاند و اینکار توانسته نرخ کلیک خوبی بگیرد.
در تصویر بالا 10 عدد از ایموجیها را میبینید و شاید تعجب کنید که چرا هیچ کدام از این ایموجیها شکل صورت یا اشکالی مانند لبخند و گریه نیستند. باید بدانید لیست این ایموجیها طی یک تحقیقات وسیع به دست آمده و نشان داده که کاربران از ایموجیهایی بیشتر خوششان میآید که چشمها به دیدنشان عادت ندارند و جذابتر به نظر میرسد.
حالا شما لیستی از پرطرفدارترین ایموجیها را در اختیار دارید و میتوانید بهتر از گذشته به بازاریابی برند خود بپردازید و محتواهای جذابی ایجاد کنید تا بتوانید نرخ کلیک را افزیش دهید.
چرا باید از ایموجی ها در بازاریابی استفاده کنیم؟
- اگر دقت کرده باشید برندهای معروف شبیه به اشخاصی هستند که مردم آنها را میشناسند. برای مثال وقتی اسم سایت علی بابا را میشنویم به یاد شخصیت داستانی علی بابا و چهل دزد میافتیم. پس این برند همیشه در ذهن ما میماند. شما هم با استفاده از ایموجیها میتوانید به برند خودتان شخصیت بدهید و آن را انسانیتر جلوه دهید. با اینکار کاربران شما همیشه نامتان را در خاطر دارند و در بازاریابی نیز موفقتر پیش میروید.
- با استفاده از ایموجیها میتوانید از رقبا پیشی بگیرید و با به کاربردن ایموجیها در عناوین ایمیل، شبکههای اجتماعی، متا و … تبلیغاتی چشمگیر انجام دهید. هرچه زودتر کار با ایموجیها را یاد بگیرید زودتر میتوانید در کسب و کارتان موفق شوید.
- کاربران احساس صمیمیتری با شما پیدا میکنند و اگر بتوانید این حس را در آنها ایجاد کنید، شک نکنید که در کسب و کار خود موفق میشوید و آنها زودتر به شما اعتماد میکنند😄

طریقه استفاده از ایموجیها در ایمیل مارکتینگ
در یک تحقیقات نشان داده شده کاربرانی که در فضای اینترنت هستند روزانه چیزی حدود 269 میلیارد ایمیل ارسال و دریافت میکنند. پس اینطور که به نظر میرسد بازاریابی در فضای اینترنتی، مخصوصا ایمیل مارکتینگ بسیار سخت شده و نیاز به یک استراتژی عالی دارد تا بتوان با مخاطبان ارتباط برقرار نموده و از آنها کلیک دریافت کنیم.
جالب است بدانید تقریبا 44 درصد از مصرف کنندگان ترجیح میدهند از طریق ایمیل با برند محبوبشان ارتباط برقرار کنند. از همین رو باید ایمیل مارکتینگ را یکی از حیاتیترین راههای موفقیت کاری خود بدانید. البته باید این را هم بدانید همه چیز آنطور که شما میخواهید پیش نمیرود و رقابت بسیار سنگینی را با رقبایتان در پیش دارید. در اوایل راه شاید کاربران کمپینتان را نادیده بگیرند و یا حتی ایمیلهای شما را باز نکنند. البته یک امکان بدتر هم وجود دارد و آن هم این است که مخاطبان ایمیلنتان را باز نموده اما هیچ اقدامی انجام ندهند.

طی یک مطالعه نشان داده شده است که عملکرد مصرف کنندگان بعد از دریافت ایمیل به این گونه بوده که بیش از نیمی از آنها فقط ایمیلها را دیدهاند و هیچ عکس العملی نشان ندادهاند. پس این طبیعیست که کاربران پاسخی به ایمیلهای شما ندهند، زیاد نگران نباشید چراکه هنوز نمیدانید با چه تکنیکی باید کمپینتان را به آنها معرفی کنید.
[promotion id=”27369″]
در ابتدای راه شاید برای راهاندازی و طراحی کمپین، وقت و هزینه زیادی سرمایه گذاری کردهاید اما هیچ چیزی از آن حاصل نشده است:cry:پس چگونه میتوان به بازاریابی از طریق ایمیل و محتوا امیدوار بود یا چگونه میشود پاسخی از مشتریانمان بگیریم؟ جواب اینجاست؛ شما باید سعی کنید یک تغییر ساده ایجاد نموده یا از ایموجیها کمک بگیرید. برای بررسی تاثیر ایموجیها در مسیر پیشرفتتان ابتدا باید درک بسیار شفافی از نرخ کلیک و نرخ بازگشایی ایمیل پیدا کنید. البته باید بدانید نرخ کلیک در هر کسب و کاری متفاوت است.
نکته: اگر شما از جیمیل استفاده میکنید از فرستادن ایموجی در تبلیغاتهایتان اجتناب کنید چراکه به جای نشان دادن یک ایموجی جذاب، تعدادی مربع کوچک و نامفهوم برای مخاطب ارسال نمودهاید.

جالب است بدانید استفاده از ایموجیها سن و سال نمیشناسد. طی یک تحقیقات نشان داده شده که اکثر کاربران در هر سنی (از کودکان تا افراد مسن)، از ایموجیها برای ابراز احساساتشان بهره میگیرند. بنابراین شما میدانید که محدویت سنی نمیتواند سد راهتان شود و هر مخاطبی در هر سنی را میتوانید با کمک ایموجیها جذب کنید.
استفاده از ایموجیها ایده بسیار خوبی است اما مقدمه استفاده از آن شناخت مخاطبینتان است. اینکه باید از چه ایموجیهایی استفاده کنید تا جواب بگیرید را میتوانید با استفاده از یک تست ساده به نام تست A/B انجام دهید. برای مثال میتوانید دو موضوع متفاوت را در نظر گرفته و آنها را با ایموجیهای مختلف برای کاربرانتان ارسال نمایید. سپس باید عکسالعمل آنها را بررسی کنید تا به نتیجه مورد نظرتان دست یابید.
برای مثال یک سازمان ورزشی با کمک شرکتی فعال در زمینه فناوری اطلاعات، توانسته اطلاعاتی در مورد هواداران آنها را بررسی نماید. این شرکت از ایموجیها در عنوان ایمیلها استفاده کرد.
آن ایموجیها شامل بیس بال، توپ فوتبال، نت موسیقی و هاکی روی چوب بودند. آیا میدانید چرا استفاده از ایموجیها در عنوان، یک راه کاربردی برای برانگیختن حس مخاطبین است؟ درست حدس زدید، زیرا کاراکترهای عنوان در ایمیلها بسیار کوتاه است پس نفوذ از طریق ایموجیها راهی بسیار عالی به نظر میرسد.
شاید تا امروز بر این عقیده بودید که استفاده از ایموجیها در ایمیل کار اشتباهیست و ممکن است نشانهی بیاحترامی باشد. اما حالا متوجه شدید که استفاده از ایموجیها نه تنها در ایمیلهای تبلیغاتی بلکه در ایمیلهای رسمی نیز میتواند کاربرد خوبی داشته باشد و نتیجه بهتری را به ارمغان بیاورد.
البته باید در فرستادن ایموجیها محتاطانه عمل کنید و دقت داشته باشید که از ایموجیهای نامربوط به کسب و کارتان استفاده نکنید بلکه ممکن است نتیجهی بالعکسی داشته باشد.

آیا ایموجی ها در رسانه های اجتماعی هم کاربرد دارند؟
رسانههای اجتماعی، یکی دیگر از رسانههای عالی برای استفاده ایموجیهاست. از این گذشته، ایموجیها میتوانند احساسات عاطفی را بهتر انتقال دهند. تحقیقات نشان میدهد که پستهایی که محتوای عاطفی دارند سریعتر پیشرفت میکنند و تاثیر بیشتری در بازاریابی دارند.
باید بدانید تاکتیک استفاده از ایموجیها در پستهای رسانههای اجتماعی جدید نیست و کاربران زیادی با آن آشنایی دارند. برای مثال کاربران فیسبوک روزانه چیزی حدود 60 میلیون ایموجی را برای مخاطبین خود ارسال میکنند.
بنابراین مانند هر بازاریابی باید میانگین نرخ کلیک در کسب و کار خود را قبل از اینکه هدفتان را تعیین و کارتان را آغاز کنید، بدانید.
نحوه استفاده از ایموجیها در شبکههای اجتماعی
در ابتدا باید بدانید که چطور میتوانید از ایموجیها در شبکههای اجتماعی استفاده کنید و ترفندهای استفاده از آن را یاد بگیرید.
برای افزودن ایموجیها به یک پست، به آسانی میتوانید آنها را از سایتهای متنوعی کپی و جایگذاری کنید. اگر کپی کردن ایموجیها برایتان دشوار به نظر میرسد و نمیخواهید اینکار را انجام دهید میتوانید از سایت Piliapp کمک بگیرید. در این سایت ایموجیهای زیادی وجود دارد که به راحتی میتوانید آنها را کپی کرده و به هر مکانی که میخواهید انتقال دهید.

ایجاد نرخ کلیک در اینستاگرام را با استفاده از ایموجی ها
همانطور که خودتان هم میدانید فضای اینستاگرام کمی صمیمیتر است و افراد به راحتی و با زبان عامیانه به تعامل میپردازند. در واقع اکثر افرادی که در اینستاگرام هستند را میتوان دوستدار ایموجیها دانست. پس کار ما در فضای اینستاگرام راحتتر میشود چراکه جنس مخاطب ما تغییر نموده و دریافتیم که مخاطبانی که در اینستاگرام فعالیت میکنند جو صمیمیتری نسبت به دیگر فضاهای مجازی را ایجاد نمودهاند. میتوانید در زیر پستها، بیو و … از ایموجیها استفاده کنید. اما بیایید کمی اینکار را جدیتر دنبال کنیم و آن را هدفمند پیش ببریم. ما 3 پیشنهاد برای استفاده از ایموجیها داریم:
- در قسمت بیو: در این قسمت با استفاده از ایموجیها میخواهید که دیگر مطالب را دنبال کنند.
- در قسمت کامنتها: برای نشان دادن نظرتان میتوانید از ایموجیها کمک بگیرید و مطمئن باشید یک متن با ایموجی مخاطبان بیشتری را جذب خواندن آن متن میکند.
- در قسمت لینک گذاریها: از همه مهمتر وقتی میخواهید کاربرانتان را تشویق برای کلیک بر روی لینکی نمایید یا به عبارتی CTR را در نظر دارید، حتما از ایموجیها کمک بگیرید.
نکته: تحقیقات نشان داده ایموجی قلب در اینستاگرام، محبوبترین ایموجی شناخته شده است. پس ایموجی قلب را در صورت لزوم و با درنظر گرفتن مطالبتان به کار ببرید.

در واقع میتوان گفت با استفاده از ایموجیها تصویرذهنی مخاطبین را از برندتان میسازید. برای مثال شما یک ایموجی مخصوص دارید که مخاطبان بلافاصله پس از دیدن آن به یاد شما میافتند😍دنیای ایموجیها بسیار وسیع و جذاب است که هر فردی به گونهای از آنها استفاده میکند. این شما هستید که با ذکاوت و هوش بازاریابی خود باید خلاقیت به خرج داده و به درستی از آنها بهرهمند شوید و کسب و کار خود را پیش ببرید.
چگونه با استفاده از ایموجی ها در متا و عنوان نرخ کلیک بگیریم؟
در گذشته گوگل قادر به نمایش ایموجیها در صفحات SERP نبود اما حالا موفق گردیده که بیشتر ایموجیها را در صفحات جستجو نمایش دهد. جالب است بدانید اگر شما همین الان یک ایموجی را در گوگل سرچ کنید خواهید دید که نتایج زیادی برای شما ظاهر میشود که میخواهند هدف شما را از این سرچ نمایش دهند. باید بدانید این نتایج متفاوت هستند. به مثال زیر توجه کنید تا به درک بهتری از این مطلب برسید:

ما در اینجا ایموجی گربه را وارد نمودهایم حالا نتایج را مشاهده کنید!
در طی یک تحقیق مشخص شده است که ایموجی تیک یا علامت، بیشتر در توصیفها و عناوین جستجو استفاده میشود اما میتوان از آنها در متا هم استفاده نمود.
بخاطر داشته باشید که ایموجیها نه تنها توجه مخاطبین به پست یا عناوین را بیشتر میکنند بلکه خواننده را به کلیک هم تشویق مینمایند. همچنین از آنها به عنوان راهی برای ایجاد فهرست بندی و دسترسی سریع به پستهایتان نیز میتوانید کمک بگیرید.

آیا استفاده از ایموجی ها در اعلان موبایل، میتواند نرخ کلیک ایجاد کند؟
شاید این اتفاق برای شما هم رخ داده باشد که تلفن همراهتان به نشانهی اعلان روشن میشود و ناگهان شما به سمت موبایلنتان نگاه میکنید. اگر مسئله مهمی باشد آن را بررسی میکنید اما در اکثر مواقع این اعلانها را نادیده گرفته و به کار قبلی خود مشغول میشوید.
حالا باید به دنبال راهی باشید که نظر کاربران را به این اعلانها جلب کنید. در اینجا میتوان گفت باز هم ایموجیها به کمک شما میآیند و با استفاده از آنهاست که میتوانید به چشم مخاطبین خود بیایید.
با استفاده از تست A/B هم میتوانید ایموجیهای پرطرفدار مخاطبینتان را پیدا کنید و با به کارگیری از آنها نرخ کلیک را افزایش دهید.
برای مثال یک رستوران برای اینکه بتواند نرخ کلیک بگیرد و تبلیغات خود را به مخاطبان نشان دهد از ایموجی پیتزا در انتهای تبلیغاتی که برای کاربران در موبایلشان ارسال مینمود استفاده کرد. نتیجه هم بسیار مطلوب و عالی از کار درآمد و از همین طریق مخاطبان زیادی را جذب رستورانش نمود.

با استفاده ایموجی نرخ کلیک خود را افزایش دهید!
در این محتوا دریافتیم که میتوانیم با استفاده از ایموجیها تبلیغات و بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را انجام دهیم. همچنین میتوانیم با به کار بردن ایموجیهای جذابی که مورد پسند کاربرانمان است، نرخ کلیک وب سایتمان را بالا ببریم. البته اشاره کردیم که نباید بدون اصول و تکنیک اینکار را انجام بدهید و با استفاده از تست A/B میتوانید لیستی از ایموجیهای محبوب و پرطرفدار کاربرانتان را در اختیار بگیرید و از آنها برای گرفتن نرخ کلیک استفاده کنید.
همچنین با استفاده از ایموجیها میتوانید برند خودتان را انسانیتر جلوه دهید تا کاربرانتان تعامل بهتری را با شما برقرار کنند و برند شما در ذهنشان ثبت شود. حالا وقت آن است که دست به کار شوید و یک تبلیغ بسیار جذاب با ایموجیها بسازید. منتظر نظرات و پرسشهای شما در قسمت دیدگاهها هستیم😊
نتیجه گیری :
شکلک ها فقط برای بیان احساسات و درک بهتر موضوع نیستند. یکی از مهم ترین ویژگی آنها این است که می توانید برای جذاب تر کردن عنوان و یا توضیحات خود از آنها استفاده کنید، تا نرخ کلیک افزایش پیدا کند. حتی شما می توانید در عنوان ایمیل، عنوان مطلب یا اسنیپت محتوا استفاده کنید. البته سعی کنید از استیکرهایی استفاده کنید که موتور جستجوگر مورد نظر پشتیبانی کند.

مطهره نسیمی
مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)
اضافه کردن دیدگاه