2022-03-29

افزایش رتبه سایت در گوگل روش های زیادی دارد و هر کارشناس و متخصص سئو می تواند با استفاده از این روش ها، رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببرد. موتور جستجوگر گوگل برای رتبه بندی سایت ها ملاک های مختلفی را در نظر میگیرد. روش هایی برای بهتر کردن رتبه سایت در گوگل وجود دارد که ما در ادامه این مطلب از سایت سئو میموس آنها را به شما یاد میدهیم.

مطمئنا شما هم با افراد و یا سایت هایی مواجه شده اید که ادعا می کنند می توانند در سریع ترین زمان ممکن سایت شما به صفحه اول برسانند. این ادعاهای دروغین شاید در ابتدا باعث دیده شدن سایت شما در صفحه اول شود، اما به دلیل اینکه از روش های اسپم استفاده میشود، بعدا گوگل سایت را جریمه می کند.

ترفندهای مهم برای افزایش رتبه سایت در گوگل :

تکنیک هایی که در ادامه می خواهیم به شما بگوییم از اصول سئو پیروی می کنند.

تولید محتوا یونیک و مرتبط :

تولید محتوا یونیک، بیشتر از هر چیز دیگری در رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد. گوگل برای محتواهایی که ارگانیک هستند، ارزش بیشتری قائل میشود و آنهایی که از محتوای کپی استفاده می کنند را نه تنها جریمه می کند، بلکه حتی ممکن است از نتایج گوگل حذف کند.

به روز رسانی محتوا :

آپدیت محتوا بر اساس برنامه ریزی و به صورت همیشگی نه تنها می تواند کاربران زیادی را به سایت شما هدایت کند، بلکه از لحاظ سئو اهمیت زیادی دارد و گوگل به سایت هایی که همیشه در حال تغییر و به روز رسانی هستند؛ اهمیت بیشتری می دهد زیرا می داند که آنها مطالب سایت خود را با توجه به نیاز کاربران آپدیت می کنند.

حتما بخوانید :  چه خدماتی از شرکت های سئو در بهینه سازی سایت باید درخواست کنیم؟

استفاده از متا تگ ها :

در هر صفحه یک قسمتی وجود دارد به نام تگ < <headکه متا تگ ها درون آن قرار می گیرند. هر صفحه برای خود متا تگ جداگانه ای دارد. متا تگ title و یا عنوان و تگ توضیحات، دو مورد از مهم ترین متا تگ هایی است که در افزایش رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد.

چگالی کلمات کلیدی :

چگالی کلمات کلیدی در افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار مهم است. متن محتواها نباید از 500 کلمه کمتر باشد، زیرا گوگل آنها را به عنوان یک متن مناسب درک نمی کند. محتواهای طولانی ارزش بیشتری دارد. اما موضوع مهم این است تعداد کلمات کلیدی در محتوا به تعداد مناسبی باشد. نه باید آنقدر کم باشد که گوگل متوجه نشود محتوای شما بر اساس چه کلمه ای بهینه شده است و نه آنقدر زیاد باشد که گوگل فکر کند که شما قصد فریب آن را دارید.

توجه به لینک سازی :

لینک ها یکی از مهم ترین عوامل برای ارتباط میان صفحات و سایت هاست. لینک های داخلی با استفاده از انکرتکست انجام میشود و باعث ارتباط میان صفحات داخلی سایت میشود.

فعال بودن در شبکه های اجتماعی :

امروزه بهترین راه برای ارتباط میان افراد استفاده از شبکه های اجتماعی است. اگر صفحه ای برای کاربران دلخواه و مناسب باشد آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارند و خود می تواند یک راه برای ورودی بیشتر به سایت باشد.

تگ تصویر :

تگ Alt شاید تاثیر آنچنانی در بهبود رتبه سایت در گوگل نداشته باشد، اما در برخی از مواقعی که عکس ها به خوبی آپلود نمیشود. تگ داخل عکس ها نشان داده میشود. بهتر است از کلمات کلیدی در این تگ ها استفاده شود.

حتما بخوانید :  سئو کار چیست و بهترین سئو کار ایران کیست؟

استفاده از نقشه سایت :

نقشه سایت یک مسیر راهنما برای گوگل است تا بهتر و راحت تر بتواند سایت را بررسی کند. با ایجاد هر صفحه جدید، لینک آن در نقشه سایت قرار می گیرد و گوگل آن را شناسایی و ایندکس کنید.

سرعت سایت :

عامل دیگر در افزایش رتبه سایت در گوگل، سرعت سایت و بارگذاری صفحات است. هر چه سرعت سایت بیشتر باشد، تاثیر مثبت آن نیز بیشتر است.

بهینه سازی عکس ها :

اندازه و حجم عکس می تواند تاثیر زیادی در افزایش و یا کاهش سرعت بارگذاری سایت داشته باشد. البته فرمتی که برای آن استفاده میشود هم بسیار مهم است. گاهی اوقات برخی از فرمت ها به خوبی پشتبانی نمیشوند و تاثیر منفی بر روی کیفیت عکس ها می گذارند. پس سعی کنید از اندازه و فرمت مناسب استفاده کنید.

سخن آخر :

عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر می گذارد. ما در این مقاله از شرکت سئو میموس سعی کردیم تا درمورد اصلی ترین آنها صحبت کنیم.

منبع : mtu.edu

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)