2019-01-15

وجود کلمه کلیدی در نامک یا همان پیوند یکتای مطالب وردپرس توسط افزونه سئو Yoast SEO بررسی می شود و اگر کلمه کلیدی را در آدرس URL مطلب قرار دهید، به شما امتیاز سبز می دهد. اما چرا کاربران دنبال دستیابی به چراغ سبز و گرفتن امتیاز کامل هستند؟ آیا ایرادی دارد کلمه کلیدی در پیوند یکتا نباشد؟ اگر پیوند یکتا انگلیسی باشد و کلید واژه ما پارسی باشد، چه کنیم؟ خب میخواهم به این پرسش ها پاسخ دهم.

چرا باید کلمه کلیدی در نامک (پیوند یکتا) باشد؟

منظور از نامک در افزونه سئو Yoast SEO آدرس URL یا پیوند یکتای برگه است. چگونگی استفاده از کلیدواژه های هدف مقاله در پیوند یکتای همان مقاله تاثیر مثبتی در سئو دارد چونکه وجود کلمه کلیدی توسط گوگل مهم شمرده می شود. از آن طرف با استفاده از URL مناسب می توان مقالات یا صفحات سایت را طوری نوشت که به راحتی در ذهن کاربرماندگار شود، همینطور وقتی آنها بخواهند دوباره به همان مطلب مراجعه کنند، خب قطعا این موضوع که URL خوانا، کوتاه و دارای کلمه کلیدی است کمک می کند. بگذارید مثالی بزنم که کاملا متوجه شوید:

انواع آدرس URL -خوب، بد و زشتافزونه سئو Yoast SEO برای بهتر کردن URL صفحات به شما پیشنهاد میکند که از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید. اگر پیوند یکتای پارسی استفاده می کنید باکی نیست! استفاده کنید و در URL کلیدواژه را تکرار کنید. هرچند پیشنهادم اینست که پیوند یکتا را انگلیسی بنویسید چون که بهتر است.

بررسی کلمه کلیدی در نامک توسط افزونه سئو Yoast SEOچرا URL ها برای سئو مهم هستند؟

محتوای شما مستحق یک URL خوب و بیاد ماندنی است. یک URL مناسب از نظر گوگل آدرسی است که کوتاه، توصیفی و مفید باشد. سعی کنید پیوند یکتا صفحات تان را تا حد امکان کوتاه و ساده نگه دارید زیرا باعث می شود کاربران به راحتی بتوانند آنچه به دنبالش هستند را پیدا کنند. هم چنین گوگل نیز به آسانی می تواند متوجه موضوع صفحه شود. از اینها گذشته لینک سازی را هم آسان می کند، پس بهترین فاکتورها برای یک سئو داخلی خوب را همین الان هم دارید.

اینفوگرافیک بهترین معیارهای سئو آدرس URL

توجه داشته باشید که استفاده زیاد از اعداد و کلمات، کاراکترهای مختلف و … چیز خاصی به URL شما نمی دهد.

مزیت های آدرس URL انگلیسی و سئو شده

شکی نیست همه دوست دارند سایتی بهینه سازی شده داشته باشند. یکی از اصلی ترین مزیت های داشتن آدرس سئو شده که معمولا باید انگلیسی (یا شاید هم لاتین) باشد، اینست که خزنده های و ربات های جستجو به راحتی در سایت خزش کرده و مطالب را سریع ایندکس می کنند. البته اگر بخواهید مطالبتان ایندکس شوند، ما قبلا در مورد جلوگیری از ایندکس شدن صحبت کردیم، که این کار در افزونه سئو هم قابل انجام است. اما سر صحبت اصلی ما در مورد آدرس های سئو شده است، میتوانید نقشه سایت های زیر را با هم مقایسه کنید، کدام یک را می پسندید؟ من این تصاویر را در بررسی چند رقیب سئو بدست آوردم.

حتما بخوانید :  انکر تکست Anchor Text در سئو سایت

سایت مپ چطور - آدرس خوبسایت مپ چطور - آدرس زشت

مطمئنا خزنده ها در سایتی که آدرس های تمیز تری دارد بهتر خزش کرده و مطالب را هم بهتر درک می کنند.

چطور پیوند یکتا بهتری برای صفحات سایت مان داشته باشیم؟

درست است که افزونه سئو Yoast SEO برای داشتن یک پیوند یکتا بهتر پیشنهاد می دهد از کلمه کلیدی هدفات در آن استفاده کنید، حتی استفاده از کلمه کلیدی در عنوان را هم پیشنهاد می کند، که بهتر است که عنوان خوبی بنویسید که کلمه کلیدی را در خود دارد، اما قضیه ی کلمه کلیدی در نامک مقاله کمی فرق دارد. باید در این بخش به ما بگویم که راه های دیگری برای بهتر کردن یک URL وجود دارند.

  • برای داشتن URL های بهتر می توانید آن ها را بر اساس ساختار پیوند یکتا در وردپرس مرتب کنید.
  • همیشه از حروف کوچک استفاده کنید، چون که خرنده های گوگل و ربات هایی که سایت را بررسی میکنند به کوچک یا بزرگ بودن حروف انگلیسی حساس هستند.
  • سعی کنید از پارامتر های داینامیک برای URL استفاده نکنید زیرا این کار خواند URL برای کابران را دشوار می کند و باعث عدم توجه شان به آدرس URL می شود.

نتیجه گیری من

نتیجه گیریپیوند یکتا باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند به سادگی آن را به خاطر بسپارد، و هرگاه هم آدرس برگه شما را ببیند به راحتی متوجه موضوع صفحه شود. افزونه سئو Yoast SEO به شما پیشنهاد می کند که برای داشتن یک پیوند یکتا خوب (پیوند یکتای پارسی)، از عبارات کلیدی خود در آن استفاده کنید. اما از نظر من بهتر است URL را انگلیسی بنویسید. پس نیازی نیست نگران این موضوع باشید که هر بار افزونه سئو به شما بگوید خطای نبود کلید واژه در نامک را برطرف کنید.

حتما بخوانید :  تاثیر تعداد کلمات در سئو وبلاگ
مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)