2022-02-24

سئو محلی چیست : سئو محلی یکی از جدیدترین مفاهیمی است که برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل در نظر گرفته میشود. شاید خیلی ها نداند اما گوگل مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجوی آنها در نظر می گیرند و سپس نتایج خود را براساس آنها گلچین می کند.

مکان جغرافیایی کاربران را به سادگی می توان از طریق آی پی تشخیص داد. مکان جغرافیایی تجارت و یا سایت شما تنها با رعایت چند اصول ساده مشخص میشود. تمامی فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی و معرفی آن به ربات های گوگل را، سئو محلی می گوییم.

سئو محلی چیست؟

گوگل با توجه به نیاز کاربران خود سعی میکند تا مرتبط ترین نتایج را به آنها نشان دهد. اگر شغل و یا تجارت شما مربوط به مردمان یک منطقه می باشد؛ باید به سئو محلی خود توجه بیشتری داشته باشید.

به طور نمونه یک رستورانی که مختص به یک شهر می باشد و یا یک باشگاه ورزشی که در محدوده خاصی از شهر اصفهان قرار دارد می تواند از سئوی محلی برای گسترش کسب و کار خود استفاده کند.

یکی از مهم ترین موضوعات در رابطه با این نوع سئو کردن، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط است. به طور نمونه برای یک گل فروشی در تهران، عبارات مناسب شامل بهترین گل فروشی در تهران، خرید دسته گل در تهران و … می باشد. به همین طریق تمامی کسانی که در اینترنت به دنبال یک گل فروشی یا جدیدترین گلفروشی در تهران می گردند؛ به آسانی شما را پیدا می کنند و با شما آشنا میشن.

حتما بخوانید :  سئو کلاه سیاه چیست؟

6 مزایای سئو محلی که موجب جذب مشتری بیشتر میشود :

  1. در حدود 64 درصد مشتریان در اینترنت دنبال کسب و کارهای جدید هستند.
  2. تعداد جستجو های محلی رشد زیادی دارد.
  3. درصد زیادی از جستجوهای محلی، مشتری های واقعی هستند.
  4. تعداد کسانی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند رو به افزایش است.
  5. بازگشت سرمایه در سئو محلی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بیشتر است.
  6. کاربران به کسب و کارهای محلی اعتماد بیشتری دارند.

 چطور در سئو محلی به رتبه بالایی برسیم؟

عبارت هایی که به صفحه NAP مربوط میشود مانند نام، آدرس و شماره تلفن را کامل کنید. مهم ترین عامل موفقیت در سئو محلی متا تگ های بهینه شده و مالکیت دامنه است. اما برای اینکه بدانید چه کارهایی بهتر است برای افزایش سئو سایت خود انجام دهید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

  1. لیست کسب و کار خود را در گوگل تایید کنید: نشان دادن هر تجارتی در گوگل موجب میشود تا مشتریان زیادی با شما ارتباط بگیرند.
  2. بررسی اطلاعات تماس در بخش های مختلف : اطلاعات تماس همه شعبه های خود را بررسی کنید و از این بابت که اطلاعات در همه صفحات قرار دارد، مطمئن شوید.
  3. قرار دادن نقشه گوگل در وب سایت : بهتر است که از نقشه گوگل در وب سایت خود استفاده کنید. بهترین مکان برای گذاشتن آن پایین صفحه می باشد.
  4. از تگ های گوگل استفاده کنید: اگر حوزه کاری شما خاص می باشد، بهتر است که از تگ های گوگل برای نشان دادن آنها استفاده کنید.
  5. درخواست اسنیپت های با ارزش : اسنپیت های زیادی وجود دارند که به گوگل کمک می کند تا بهتر بتواند محتوای سایت شما را درک کند و البته باعث میشود که وب سایت خود در جستجوی محلی بهتر مشخص شود.
  6. بهینه سازی متا تگ ها : یکی از بهترین روش ها برای سئو سایت، بهینه سازی متاتگ ها و تولید محتوا بر اساس استراتژی های خاص می باشد.
  7. نظرات مشتریان و کاربران را درخواست کنید: یکی از بهترین روش ها برای درگیر کردن کاربران این است که حتما نظرات آنها را درمورد کالا و یا خدمات خود بپرسید.
حتما بخوانید :  سئو منفی چیست؟

حرف آخر :

به پایان مقاله سئو محلی چیست رسیدیم، برای سئو سایت خود می توانید قدم های راحت تر و کوچکتری بردارید و یکی از بهترین آنها سئو براساس منطقه و یا موقعیت جغرافیایی است. شما می توانید برای مشاوره سئو محلی یا همان لوکال سئو از کارشناسان سئو سایت میموس کمک بگیرید.

برگرفته از : backlinko.com

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)