دوره جامع آموزش تولید محتوا سایت

قطعا محتوا قسمتی جدایی‌ناپذیر از هر کسب و کاری است. حتی برندهای روزی که فعالیت مشخصی در بازار آنلاین یا آفلاین دارند هم به تولید محتوا دست زده‌اند، چون محتوا، وسیله‌ای برای پذیرایی از مخاطبین است، قضیه “محتوا پادشاه است“ را که می‌دانید پس موافق هستید که؛ محتوا خوراک اصلی کاربران است، و برای مخاطبین سایت‌تان شما باید چیزی برای پذیرایی آماده کنید، خوراکی که گوگل آن را “پادشاهِ سئو” می‌نامد.

دوره آموزشی تولید محتوا در مسیر سئو

روزانه میلیاردها مقاله و محتوا در سراسر اینترنت توسط وب سایت های مختلف تولید میشوند. اما فقط 10 درصد محتوایی که تولید میشود میتواند ترافیک تولید کند و از گوگل ورودی سئو داشته باشد، حال فکرش را بکنید که شما کجای این مقدار هستید.

مسلما محتوا بخش جدایی ناپذیر کسب و کارهای قدرتمند در آغاز دهه سوم قرن 21 میلادی است و کسب و کارهای ایرانی در انتهای قرن 14 هجری شمسی رو به تولید محتوای انبوه آورده اند و اگر دوست دارید محتوایی تولید کنید که بین محتوای دیگر کسب و کارها حرفی برای گفتن داشته باشد، باید بیاموزید که از این ابزار برای رشد سایت، افزایش ورودی گوگل، کسب رنک و رتبه خوب در سئو و همینطور افزایش فروش بخوبی استفاده کنید.

ارزش گذاری کلمه کلیدی با معیار سختی

همه میدانیم برای نگه داری کاربران و مشتریان سایت باید محتوایی تولید کنیم که به اندازه کافی جذابیت دارد. ایده یابی روزانه برای محتوایی که تولید میکنیم کمی سخت است، کار تولید محتوا زمان بر است، نیاز به اصلاحات دارد و این فرایند تولید محتوا به قدری میتواند طول بکشد که برای ما هزینه زیادی داشته باشد و بازگشت سرمایه ما روی بازاریابی محتوا به اندازه کافی نباشد.

بازاریابی محتوا، راه نجات کسب و کار شماست

منظور ما از نجات، مسئله درآمدزایی و استفاده حداکثری از مدل اقتصادی کسب و کار است. ما میبینیم هر وبسایت یا فروشگاهی یک وبلاگ یا مجله پرشده از مطالب و محتوای خواندنی دارد. همه اینها جهت سرگرم کردن کاربران است ولی باید از خودتان بپرسید یک سایت یا فروشگاه چه نوع محتوایی باید منتشر کند؟

  • هدف از تولید محتوا باید مشخص شود.
  • هزینه و بودجه تولید محتوا مشخص شود.
  • مخاطبین تولید محتوا باید گروه بندی شوند.
  • قشر خاص کاربران باید انتخاب شود.
  • برای تولید محتوا برنامه ریزی صورت بگیرد.
  • حجم محتوا، سبک نگارش و موضوعات باشد مشخص شوند.
  • و همینطور استراتژی تولید محتوا باید تعیین شود.

منظور از بازاریابی محتوا خیلی شفاف است، بازاریابی یعنی برای چیزی که تولید میکنید یک “جایگاه مصرف” پیدا کنید. بنظرتان محتوا مصرف نمیشود؟ محتوایی که ما امروز در یک مجله میخوانیم و در مورد اخبار یک تیم ورزشی است برای همان روز کاربرد دارد. این یعنی محتوا یک محصول تولیدی است که پروسه “گردآوری و تولید محتوا” برای بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها چالش است. محتوایی که در مسیر بازاریابی شده خودش تولید میشود برای مخاطب خاص در نظر گرفته میشود. تصویر نتفلیکس بمان نشان میدهد چطور این شبکه پخش سینمای خانگی توانسته با بازاریابی محتوای مشخص، یک نسخه کاملا الهام گرفته از دیگر سریالش را به یک زبان دیگر و برای یک کشور دیگر تهیه کند. زمانی که نسخه آلمانی فیلم “تاریک Dark” تولید و منتشر شد، درخواست ها برای نسخه انگلیسی همین فیلم هم بالا گرفتند و همین باعث شد تا محتوای این فیلم دوباره برای مخاطبین جدید در دسترس باشد.

دوره زمانی رشد کلمه کلیدی

استراتژی تولید محتوا در خدمت بازاریابی اصولی

خیلی ها با این موضوع موافق هستند که “بازاریابی محتوا یعنی پیداکردن مصرف کننده یا همان مخاطب هدف” و “استراتژی محتوا یعنی راه و روش تولید همین محتوا و تحویل دادن آن به مشتری” که هر دوی این المان ها یا روش مارکتینگ برای بهبود وضعیت محتوا و شکل و حجم استفاده از آن هستند.همانطور که برای شبکه نتفلیکس تعداد مخاطبین و حجم تماشای فیلم هایش مهم است، برای مدیر سایت و مجله فروشگاه نیز باید مهم باشد که ترافیک ورودی گوگل از طریق محتوا چقدر است. چقدر کاربران دوباره به سایت برمیگردند و در اصطلاح Session ایجاد میکنند (سِ-شن Session – یک اصطلاح به معنی نشست با جلسه است و منظور از آن ماندگاری کاربر در سایت است که این معیار در ابزار گوگل آنالیتیکس Google Analytics جمع آوری و تحلیل میشود.)

استراتژی گاهی ممکن است حتی ابزار تولید محتوا را هم مشخص کند، در هر صورت اینکه چه محتوایی تولید شود در بازاریابی مشخص میشود ولی چرایی تولید محتوا اینکه چطور به دست مخاطب میرسد قرار است توسط استراتژی محتوا تعیین شود و بازاریابی محتوا قرار است مخاطب مورد نظر را از پیش تعیین کرده باشد.

اینطور که به نظر میرسد بازاریابی محتوا Content Marketing و استراتژی محتوا Content Strategy تقریبا یکسان هستند. اما تفاوت دقیقا در چیست؟ آیا شبیه همان “مسئله معروف مرغ و تخم مرغ” نیست؟ پس بگذارید کمی شفاف سازی کنیم.

استراتژی بازاریابی محتوا ترکیبی از بازاریابی محتوا و استراتژی تولید

دقیقا نقطه مشترک بازاریابی محتوا و استراتژی همان جایی است که بازاریابی با استراتژی و برنامه پیش میرود. این فرایند کمک میکند شما شناخت کاملی از محتوا پیدا کنید و همینطور مخاطبین را کامل درک کنید، حالا بهترین راه را برای تحویل دادن محتوا به کاربر را هم انتخاب کرده و کار خودتان را انجام دهید.

تعریف بازاریابی محتوا: مسلما کانتنت مارکتینگ میخواهد مشخص کند که چه چیزی تولید میشود؟ سپس تلاش میکند تاکتیک های لازم را برای بازاریابی همان چیزی که تولید شده به کار بگیرد. بنابراین طراحی یک تقویم برای تولید محتوا، نحوه استفاده از پتانسیل “محتوای بازیابی شده” یا “چرخه محتوا “Content Curation را مشخص میکند و سعی میکند بازاریابی انجام دهد و کاربر را خوشحال کند.

تعریف استراتژی محتوا: استراتژی میگوید چرا این محتوا تولید شده است؟ چرا در اختیار مخاطبین قرار میگیرد و دلیلی محکم برای بازاریابی است. پس استراتژی می آید تا تعیین کند که چرا محتوا و چطور تولید میشود؟ سپس تعیین میکند چقدر هزینه باید صورت بگیرد؟ چقدر باید برای محتوا زمان صرف شود؟ محتوا چطور بروزرسانی میشود؟ چطور روی سایت قرار میگیرد؟ چطور مدیریت میشود؟ و تمام این پرسش هایی که قرار است در استراتژی به آنها پاسخ داده شود.

استراتژی نتفلیکس در تولید سریال؛ راهنمای تولید محتوای سایت

میتوانیم استراتژی تولید محتوای سایت خودمان را دقیقا مثل نتفلیکس انجام دهیم اگر هزینه ها هم برای ما مهم است. در واقع اولین قدم ما باید مثل نتفلیکس بجای درون آوری یک تیم تولید محتوا باید خرید محتوا باشد.
کسب و کار شما در ابتدا به تولید محتوای اختصاصی نیاز ندارد! شما باید محتوای لازم را طوری بدست بیاورید تا استقبال مخاطبین را بررسی کرده و اگر این میزان به مقدار مورد نظر رسید و شاخص های کلیدی عملکرد محتوا انتظارات را برآورده کردند آنگاه تیم تولید محتوای اختصاصی خواهید ساخت.

استراتژی تولید سریال شبکه نتفلیکس

شاخص های کلیدی عملکرد KPI (سرواژه Key Performance Indicator) هستند و با تعیین مقدار برای هر زمینه از کار و فعالیت، میزان رشد و سودآوری را هم اندازه گیری میکنند.

مثل شبکه نتفلیکس ابتدایی‌ترین “کار ما ایده یابی در تولید محتواست” و ما باید بهترین محتوای ممکن را برای کاربران در بهترین زمان ممکن تولید کرده و با استراتژی درستی بین آنها توزیع کنیم. راهکارهای ایده یابی و تولید محتوا و همینطور تقویم برنامه ریزی و کمپین توزیع محتوا چیزهایی هست که قرار است یاد بگیرید.

راهکار نتفلیکس برای استفاده جذاب و دوباره از یک محتوا این طور بود که آنها سریال های با موضوع پست مدرن یا تلفیق آینده در جامعه قدیمی تر آمریکا را به نمایش گذاشتند و این همان چیزی است که برای کسب مخاطبین اولیه نیازمند آن هستیم. ما سراغ موضوعات تلفیقی خواهیم رفت و محتوایی را تولید میکنیم که واقعا نمونه آن در دیگر سایت ها پیدا نمیشود و برای این باید تمپلیت محتوای خودمان را بسازیم. کاری که نتفلیکس در سری فیلم های خودش پیدا کرد و سپس آنها را به زبان دیگر و با چرخش موضوع برای دیگر کشورها تولید کرد که در عرضه و فروش آن هم موفقیت زیادی نیز کسب کرد.

استفاده از تمپلیت محتوا به شناخت نیاز مخاطبین بیشتر کمک میکند. پس از شناسایی حوزه تولید محتوا و ایده یابی های مختلف، حالا نیازهای متفرقه را هم با عناوین محتوا پوشش میدهیم.

تمپلیت تولید محتوا

از زمانی که اولین محتوای سایت را تولید کردیم تا زمانی که نتایج و ترافیک ورودی دومین محتوا را بدست بیاوریم باید تمام کارهای مختلفی که انجام داده ایم را یادداشت کنیم. از تحقیق کلمه کلیدی برای تولید محتوا گرفته تا بررسی میزان ورودی گوگل و کسب رتبه در نتایج جستجو. این همان برنامه ریزی کمپین تولید محتوا است که میخواهیم روی سایت در ابعاد گسترده پیاده کنیم.

نیازسنجی مخاطبین و طراحی محتوای سریالی مثل نتفلیکس

کاری که گروه تولید محتوای فیلم سازی نتفلیکس انجام میدهد بهترین “الگو برای تولید محتوای سریالی” است. محتوای سریالی در وب سایت میتواند پادکست، ویدیو یا پست وبلاگی باشد، اینکه چطور محتوایی پیدا کنیم که موضوع های مشابهی را در قالب داستان و روایت دنبال کند قطعا یک چالش است و قرار است یاد بگیریم چطور “سری آموزشی محتوایی” در سایت بسازیم که گوگل از آن استقبال کند، با آن ترافیک خوبی تولید کنیم و همینطور کاربران هم از آن استفاده مفید داشته باشند.

مسلما اشتیاق مخاطب همان چیزی است که باعث شده نتفلیکس نسخه های الهام گرفته شده ای از یک سریال را برای کشورهای مختلف تولید کند، اما شما چطور میخواهید کیفیت محتوای سایت خودتان را بررسی کنید؟ اینکه محتوا را چطور ارزیابی کرد و چطور میزان تعامل مخاطبین را باید سنجید، از جمله مواردی هستند که در دوره آموزشی پیش رو در موردش صحبت خواهیم کرد.

تولید محتوا در مسیر آموزشی رودمپ سئو

پرسش های پرتکرار در مورد دوره آموزشی تولید محتوا سایت

چرا تولید محتوای اصولی و درست را باید جدی بگیریم؟

مسلم است که بهترین کاری که وب سایت برای کاربرانش انجام میدهد و همینطور باعث میشود گوگل آن را دوست داشته باشد، محتوای مفید و کاربردی است. این محتوای مفید و کاربردی هدیه سایت شما به کاربران است، اگر میخواهید بهترین هدیه ممکن را به مخاطب سایت بدهید چرا محتوایی نباشد که همیشه ماندگار است.

چرا باید بازاریابی اصولی و استراتژی صحیح محتوا را یاد بگیریم؟

تولید محتوا مثل کاشتن بذر است، اگر راه و رسم کشت بذر محصول و همینطور مراقبت پس از آن را یاد نگیرید، نمیتوانید از آن مراقبت کنید تا ثمره بدهد. در واقع شما برای ثمره چیدن از وب سایت خودتان باید یاد بگیرید چطور در آن محتوا تولید کنید. محتوایی بازاریابی شده که با برنامه و استراتژی نوشته شده است.

آیا در این دوره آموزش تولید محتوا بصورت جامع آموزش داده میشود؟

در 15 جلسه و نزدیک به 9 ساعت آموزش ویدیویی اصولی و حرفه ای، شما را با تمام نکات سئو محتوا، اصول کمپین محتوا، کسب ترافیک و افزایش ورودی گوگل با محتوا، ارزش گذاری کلمات کلیدی و محتوا و همینطور ایده پردازی برای تولید محتوای وبسایت و فروشگاه در مسیر رشد سئو سایت آشنا میکنیم و بهتان کمک میکنیم کارتان در تولید محتوا زمین تا آسمان بهتر شود.

در این دوره آموزشی چه مباحثی آموزش داده میشود و چه چیزی دریافت میکنید؟

ما اصلی ترین موضوعات تولید محتوا در مسیر سئو شامل کلمات کلیدی انتخابی، انتخاب موضوع، ایده پردازی، داستان سرایی، ویراستاری، سئو محتوا و همینطور آنالیز کیفیت کیفی محتوا و بررسی نرخ تعامل کاربر را بعنوان سرفصل های اصلی در نظر گرفتیم و همینطور چندین فایل برایتان آماده کرده ایم تا با استفاده از آنها بتوانید در ساده ترین شکل ممکن به تولید محتوا بپردازید.

میخواهم یک تولیدکننده حرفه ای محتوا باشم و کسب درآمد کنم. این دوره برای من مفید است؟

قطعا بله. اگر خودتان به نوشتن و نگارش علاقمند هستید و دستی به قلم میزنید، این دوره کمکتان میکند راه و رسم تولید محتوای اصولی را یاد بگیرید. بهترین چیزی که برای شما سراغ داریم تا با آن بتوانید یک محتوانویس حرفه ای یا به اصلاح تولید کننده محتوا یا نویسنده باشید همین دوره است.

ایده محتوای سریالی

بخشی از تصاویر و اسلایدهای بکاررفته در دوره آموزشی تولید محتوا

 مقایسه ارزش کلمه کلیدی  ارزش گذاری کلمه کلیدی با مقدار ترافیک کلمه کلیدی ایده آل پیداکردن موضوع محتوا با kwfinder انتخاب موضوع محتوا سئو محتوا و کلمات کلیدی فرمول عنوان نویسی محتوا هدینگ گذاری در محتوا تمپلیت کمپین محتوا تقویم محتوا تعامل کاربر با محتوا آنالیز کیفیت محتوا آنالیز TF IDF محتوا ابزار آنالیز TF IDF محتوا  محتوا چیست


محتوای دوره

محتوا و آشنایی مقدماتی
کلمه کلیدی و ساختار محتوا
از نگارش تا انتشار محتوا
بازاریابی و استراتژی
کمپین ترافیک و پیش بینی سئو
ابزاری بنام محتوا برای بازاریابی داخلی
کنترل کامل کیفیت در تولید محتوا

درباره مدرس

+147 ثبت نام شده
شما عضو این دوره نیستید

دوره شامل

  • 17 درس‌ها
  • 1 آزمون

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام. روز بخیر. سوالی داشتم از خدمتتون میخواستم بپرسم برای یه محتوایی که بخوایم توی سایت قرار بدیم چند بار میتونیم از H1 استفاده کنیم؟ آیا بستگی به تعداد کلمه هم داره اگه طولانی باشه دو بار استفاده کنیم و یا بیشتر؟

    1. سلام احمد عزیز،
      گوگل، به تایتل سایت ها توجه میکنه و کلمه کلیدی رو در اون پیدا میکنه، حالا شما در محتوای سایت خودتون، با هدینگ های مختلف اولویت بندی تایتل رو به گوگل اعلام میکنید. اولویت اول شما در صفحه مورد نظر طبیعتا هدینگ h1 هست. پس اگر میخواید از h1 بیشتری استفاده کنید، اولویت رو یه کوچولو بهم ریخته میکنید و گوگل نمیدونه دقیقا از کدوم تایتیل h1 برای برداشت مفهوم محتوای صفحه استفاده کنه. پس اگر نظر مارو میخواید، تا جایی که میتونید از یک هدینگ 1 استفاده کنید، اگر دو مورد هستند، اولین هدینگ رو مهم تر بدونید (استفاده از چند هدینگ h1 مشکلی ایجاد نخواهد کرد)

  2. چه خوبه که دوره جدا برای تولید محتوا دارید. خیلی جاها همه دوره ها رو با هم باید ثبت نام کنیم.

  3. من مشکلم با آموزش آنلاین اینه که با این سرعت اینترنت پایین سخته که هر بار این صفحه رو از اول باز کنم.

  4. کاش یه دمو میذاشتید ببینیم چجوریه بعد بخریم

  5. من این آموزشو شرکت کردم می خواستم از مهندس امین زاده تشکر کنم. خیلی دوره کاملی بود.

  6. سلام من می خوام از اول سئو رو یاد بگیرم. با توجه به اینکه استراتژی تولید محتوا تو سرفصلها هست، دوره استراتژی سئو هم باید شرکت کنم؟

    1. سلام سلمانی عزیز؛
      دوره استراتژی سئو کاملا از مباحث تولید محتوا متمایز هست و هر کدام از دوره ها کاربرد متفاوتی دارند. در صورتی که دوست دارید تولید محتوا را بیاموزید و وارد بازار کار تولید محتوا شوید همین دوره برای شما مناسب است. اگر دوست دارید روی سایت خودتان کار کنید در آن صورت پیشنهاد میکنم دیگر دوره های سئو را هم تهیه کنید تا بتوانید مدیری حرفه ای برای سئو سایت یا فروشگاهتان باشید.

  7. من کار نویسندگی انجام دادم و قلم خوبی دارم. لازمه که این دوره رو شرکت کنم؟

    1. سلام دوست عزیز. اینکه قلم خوبی دارید، خیلی تو تولید محتوا بهتون کمک میکنه. اما در سئو، تولید محتوا باید استانداردهایی داشته باشه که باید اونا رو آموزش ببینید. تو این دوره آموزشی نه یه نویسنده حرفه ای وبسایت میشید و می تونید جذب مخاطب کنید، بلکه می تونید مدیریت محتوای یک مجموعه رو هم به عهده بگیرید و با برنامه ریزی و تعیین استراتژی محتوا کارتون رو گسترش بدید.

ایمیل خود را وارد کنید...

دانلود رایگان جلسه اول

آیا تمایل دارید جلسه اول این دوره را به صورت رایگان دانلود و تماشا کنید؟