ویدئو آموزشی تولید محتوای قدرتمند و همیشه سبز

دوره ای که پیش رو دارید بشما کم میکند بتوانید بهترین محتوای ممکن را درون سایت خودتان بنویسید. مخصوصا اگر سایت شما محتوای زرد تولید نمیکند و همیشه سعی در ارائه بهترین محتوای ممکن در سراسر وب را در سایت خودتان دارید. اگر واقعا میخواهید یکبار برای همیشه محتوایی بنویسید که برای تمام مخاطبین شما نیازهای اساسی را برطرف میکند و از صد البته برای سایت شما ترافیک لازم را تولید کرده و همیشه در حال رشد بوده و با کسب رتبه در کلمات کلیدی مختلف بهتان کمک میکند کسب و کار در حال رشدی داشته باشید؛ این دوره آموزشی بصورت فایل ویدیویی برای شما ضبط شده است.

دوره آموزشی تولید محتوای قدرتمند و همیشه سبز

منظور از سبز بودن چیست؟ بنظرتان میشود در دنیای اینترنتی امروز و بحث تولید محتوا موضوعات سبز داشته باشیم؟ همانطور که محتوای زرد داریم محتوای سبز هم داریم، اما بیایید کمی این موضوعات را باز کنیم تا ببینیم منظور از محتوای سبز چیست؟ و چطور میشود از محتوای سبز برای نگه داشتن یک کسب و کار در بازار موتورهای جستجو استفاده کرد.

محتوای سبز؛ موضوعات همیشه تازه و همیشه جذاب!

تابحال به یک حلزون نگاه کرده اید؟ میگویند حلزون ها که روی شاخه‌های درختان و گیاهان که راه میروند همیشه بخاطر بدن نرم و بدون فلس و استخوانشان زخم خوردگی‌های ریزی پیدا میکنند که اگر ترمیم نشوند خیلی زود از بین میروند. چه چیزی باعث شده که حلزون ها با اینکه همیشه در معرض چنین تهدیدی هستند همچنان پابرجا بمانند؟

نکته ای که اینجا وجود دارد اینست که بدن حلزون بخاطر توانمندی‌های زیستی در آناتومی بدن خودش میتواند همیشه در حال بهبود باشد! این یعنی یک بدن همیشه در حال رشد و ترمیم! رشد در این بدن میتواند متوقف نشود! یا حتی وال ها میتوانند تا آخر عمرشان بخاطر پستاندار بودن و رهایی از مشکل جاذبه، رشد بی نهایت را تجربه کنند تا جایی که اگر عمر اجازه دهد حتی از 200 هزار کیلوگرم هم بیشتر وزن پیدا میکنند.

همیشه ترمیم شدن زخم های بدن حلزون

محتوای همیشه سبز و جذاب هم دقیقا اینطور عمل میکند. شما در مورد یک موضوع میتوانید تا مدت ها محتوا تولید کرده و صحبت کنید. بیایید یک موضوع را بررسی کنیم که شما میتوانید همیشه در مورد آن صحبت کنید و صحبت در مورد آن هیچ وقت تمام نشود!

محتوای همیشه سبز یعنی محتوایی که همیشه دارای تازگی و جذابیت روز است! این موضوع بروز بودن خیلی مهم است چون کاربران همیشه دنبال آخرین تغییرات یک موضوع یا جدیدترین اطلاعات در یک زمینه مهم هستند. مثلا آخرین تغییرات ویندوز 10 جذاب است و همینطور جدیدترین اکتشافات دانشمندان در زمینه فیزیک اختری نیز میتواند مورد توجه قرار بگیرد.

محتوا در عصر الگوریتم رنک برین

کلمه کلیدی در مورد محتوای همیشه سبز در پس پرده قرار دارد! همان ویژگی “بروز بودن یا تازه بودن محتوا” اصل کار است که البته در پس زمینه قرار دارد. ما معمولا در ادبیات خودمان دو موضوع مهم را همیشه با سبزبودن یکی میدانیم یا اینطور بگویم مفهوم “سبز بودن” برای ما دو راه استنباطی دارد:

  1. همیشه تازه بودن نشانه سبزبودن یا زنده بودن است.
  2. همیشه در حال رشد بودن نشانه تازه بودن یا بهتر شدن است.

اگر بگوییم رشد همیشه در مسیر بهترشدن است گمان نمیکنیم با آن موافق نباشید. جدا از باطن کلمه بهترشدن یا مسیر رشد (مثلا قاتل حرفه‌ای به شکل و شمایل سکوت بره‌ها میتواند در مسیر کاری خودش بهتر (خوب‌ترشدن نسبت به سابق خودش) شود و همین مسئله رشد باشد هرچند سمت و سوی آن یا باطن قضیه منفی باشد)، ما میتوانیم رشد را به معنای تعالی یک کار یا فعالیت در نظر بگیریم و محتوا هم قطعا از این موضوع مستثنی نیست.

شاید ما با یک سریال جنایی روبرو باشیم که همیشه در فصل‌های جدیدش فیلم نامه بهتر، موسیقی جذاب تر، تصویربرداری ایده‌آل تر و دیالوگ‌های پخته تر دارد اما قطعا هیچ کدام از قسمت ها از اول برای بهبود کیفیت کار رکورد و منتشر نخواهند شد. اما اگر به نکته موجود در این صحبت ها دقت کرده باشید شاید منظورمان را دریافت باشید؛ مثلا دیزنی همیشه در حال تولید ساختارهای متفاوتی از یک فیلمنامه است مثل لایواکشن ها یا بازسازی‌های عینی از محصولات سابقش مثل شیرشاه و دیو و دلبر.

پس در هر زمینه ای ما با موضوعاتی روبرو هستیم که میتوانیم در مورد آنها همیشه صحبت کنیم. در دنیای وب پارسی هم که تکه ای از وب جهانی محسوب میشود ما با مسئله ای بنام تولید محتوا روبرو هستیم که برای موتورهای جستجو جذابیت بالایی دارد و موضوعاتی هستند که صحبت در مورد آنها میتواند همیشه ادامه داشته باشد.

خوشبختانه بروزرسانی یا تغییر محتوای یک صفحه کار دشواری نیست که کسی از پس آن بر نیاید بهمین خاطر ما در دنیای اینترنتی و بر اساس سطح دسترسی سایت یا فروشگاه‌مان میتوانیم مقالات یا محصولاتی که با تولید محتوا منتشر کرده ایم را همواره بروزرسانی کنیم.

چرا بروزرسانی برای گوگل جذاب است؟ اصل ماجرا کاربران هستند!

درک نیاز کاربار از جستجو

بروزرسانی برای کاربران جذاب است، چون آنها جدیدترین اخبار را در مورد اهرام قدیمی مصر میخواهند و نه قدیمی ترین اخبار را. پس گوگل هم کاربران خوش ذوقش را از سر دوست داشتن و محبت فراوان به دسترسی داشتن به اطلاعات بروز دنیا در پلتفرم سرچ خودش دعوت میکند. این همان اتفاقی است که هر روز در حال رخ دادن است.

گوگل از ابزارهای زیادی برای نمایش تازه بودن و جدیدبودن محتوا استفاده میکند تا کاربران را مجاب کند: روی نتایج به شکل بهتری کلیک کنند. ما در صفحه نتایج جستجو با فاکتورهای سئو زیادی روبرو هستیم که چند مورد از آنها را با یک نقل قول از فرشید امین زاده برای شما بیان میکنیم:

  1. عناوین جذاب در مورد تازه ترین تغییرات
  2. تاریخ ها و آمار و ارقام نمایش داده شده
  3. اشاره به رخداد ها، وقایع و سیگنال‌های مشترک بین کاربران
  4. ویژگی‌های نتایج جستجو برتر و نشانه گذاری ها

گوگل بجای تغییر در رتبه بندی ها و تلاش در تحمیل بهترین سایت با ارتقای رتبه به کاربران جهت کلیک کردن، سعی میکند آنها را متوجه تغییرات مبتنی بر جزئیات کند تا به شکل هوشمندانه ای نشان دهد که نتایج جدای از رتبه بندی میتوانند کاربران‌های متفاوت ارائه کنند. این یعنی حق انتخاب و فرصتی برای فکر کردن جهت کلیک روی سایت مناسب تر.
“فرشید امین‌زاده”

بیایید هر کدام از نتایج جستجو و نحوه نمایش را با یک نمونه تصویری بررسی کنیم:

1. عناوین جذاب در مورد تازه ترین تغییرات

جستجوی کلیدواژه در مورد نتایج تازه تر

میبینید که مورد دوم خیلی بهتر از مورد اول جزئیات را به کاربران نمایش میدهد و دایره اطلاعاتی بیشتری که در محتوایش وجود دارد را به کاربران نمایش میدهد. اما اگر تیزهوش باشید میبینید که هیچ کدام از این 3 عنوان شبیه یکدیگر نیستند! همان چیزی که بیان شد: تفاوت در نتایج جهت گسترش دامنه انتخاب کاربران.

این تنوع به گوگل کمک میکند در هر زاویه ای که با موضوع کاربر میتواند داغ ترین محتوا را پیدا کرد محتوا را هم نمایش داد اما از اینجا به بعد این کاربر است که بین انواع نتایج توانایی انتخاب دارد!

2. تاریخ ها و آمار و ارقام نمایش داده شده

در تصویر مبینیم که اولین نتیجه آمار و اعداد ارائه کرده و گوگل از اعداد بعنوان یک سیگنال جهت نمایش آخرین تغییرات استفاده میکند. این فرضه وجود دارد که اگر سایت دیگری آمار 1950 نفر مبتلا به کرونا را نمایش میداد شاید پایین تر از این وب سایت قرار میگرفت و چرایی این موضوع به این خاطر است که تازه ترین آمار در مورد یک رخدادی که آمار آن همیشه رو به افزایش است پس منطقی است که بزرگتر باشد!

نتایج جستجو با آمار و ارقام تصاعدی

مثلا تعداد هوادارن منچستریونایتد یا تعداد بلیط‌های فروخته شده در سال جاری برای ورزشگاه الترافود و بازی‌های اروپایی این باشگاه همیشه میتواند بروز شود. پس اگر موتور جستجوی گوگل اطلاعات 2 سایت را در یک زمینه مشابه بررسی کند که آمار بروزشونده آن میتواند همیشه گنده تر باشد پس منطق حکم میکند سایتی که عدد بزرگتر را در نتایج دارد انگار بروز تر است.

3. اشاره به رخداد ها، وقایع و سیگنال‌های مشترک بین کاربران

منظور از این عبارت اینست که ما رخدادهای زیادی در بین خودمان داریم که بصورت مشترک آنها را استفاده میکنیم. بیایید چند مورد را در نتایج جستجو بررسی کنیم که گوگل به آنها خیلی اهمیت میدهد.

فکرش را بکنید که در دوران کرونا میخواهید به دفتر یک شرکت بروید یا اینکه نه میخواهید در مسیر سفرتان به یکی از مکان‌های دیدنی مقصد گردشگری خودتان دوباره سر بزنید. یا فکرش را بکنید در آستانه یک رویداد بزرگ یا مناسبت ملی هستیم مثل نوروز یا یلدا و… که همه اینها بصورت عمومی روی زندگی خصوصی ما تاثیرگذار کنند.

گوگل سعی میکند این وجه مشترکات رخدادها یا وقایع مشترک بین کاربران از لحاظ جغرافیایی، فرهنگی و… را پیدا کرده و آنها را در نتایج جستجو کمی دخیل کنید. اینها مواردی هستند که باعث میشوند که نتایج بصورت فصلی برای برخی کاربران تغییر کند.

4. ویژگی‌های نتایج جستجو برتر و نشانه گذاری ها

قطعا نتایج و تنوع نمایش هر کدام از آنها تابحال توجه شما را زیادی به خودش جلب کرده است. هر روز گوگل نحوه نمایش این نتایج جستجو را با علائم و نشانه‌های متفاوت نمایش میدهد. خب بیایید بررسی کنیم تا محبوب ترین نشانه گذاری‌های اسکیما را در سئوی تکنیکال بررسی کنیم تا ببینیم گوگل بیشتر به چه مواردی علاقه دارد.

گوگل سعی میکند از علائم و نشانه‌های داده‌های ساختار یافته Structured Data استفاده میکند تا بتواند جزئیات کلیدی یک صفحه وب سایت را بررسی کرده و از آن جهت نمایش در نتایج جستجو استفاده کند.

جستجوهای جدید و تازه‌تر؛ اصلی‌ترین دلیل نیاز به تازه‌تربودن نتایج

سال ها پیش گوگل (سال 2012) اعلام کرده که بین 15 تا 20 درصد کلماتی که هر روز در نتایج جستجو ظاهر میشوند قبل از آن هرگز توسط کاربران پرسیده نشده‌اند. این نشان میدهد که گوگل به همان اندازه به نتایج تازه تر نیاز دارد! پس نه تنها سعی میکند تازه ترین نتایج را به کاربران نمایش دهد بلکه برای آن حتی الگوریتم تازه‌تر یا تازه‌ترین یا حتی تازه‌تازه را ساخته که با نام Google Freshness Algorithm معرفی شده است.

گوگل در راستای گردآوری تازه ترین نتایج یک الگوریتم را بین دست و پای دیگر الگوریتم هایش قرار داده تا همیشه بخشی از نتایج را به الگوریتم اصلی یا مدیر الگوریتم ها یعنی گوگل رنک برین Google Rank Brain تحویل دهد و با موفقیت به نمایش محتوای تازه از سراسر وب در مورد موضوعات داغ افتخار کند.

محتوای تازه با محتوای سبز چه تفاوتی دارد؟ تفاوتی آشکار و پنهان

محتوای تازه همچنان که میتواند تازه باشد میتواند محتوای سبز هم باشد. یعنی لزومی ندارد محتوای ما برای تازه بودن سبز باشد اما یک محتوا برای سبزبودن باید تازه یا دست‌کم بروز و کاربردی باشد.

اگر به کنفرانس جدید بیلد مایکروسافت نگاهی بیاندازیم میتوانیم اطلاعات زیادی در مورد آن را در سایت‌های فناوری مرور کنیم. اگر از شما بخواهیم بین دو عنوان زیر برای تشخیص تازه بودن یا سبزبودن محتوای صفحه وب سایتی که در مورد کنفرانس بیلد مایکروسافت محتوا تولید کرده یکی را انتخاب کنید! انتخاب شما کدام خواهد بود؟

  1. گزینه 1 – کنفرانس بیلد مایکروسافت و آخرین دستاوردهای این شرکت در مسیر توسعه نرم افزار
  2. گزینه 2 – کنفرانس شهریور 99 مایکروسافت و جدیدترین سیاست‌های شرکت در عرضه محصولات

تشخیص نتایج جذاب در صفحه نتایج جستجو

قطعا محتوای جدیدی که تاریخ ندارد و همیشه صفحه آن از لحاظ محتوایی بروزسانی شود میتواند یک محتوای تازه هم باشد. احیانا متوجه این صحبت شدید که محتوای سبز: یک صفحه دارای محتوا است که هربار محتوای آن بروزرسانی میشود بدون اینکه صفحه جدیدی در سایت ساخته شود. اما برای محتوای تازه که صرفا یک محتوای جدید و بازه مصرفی مشخص است یک صفحه جدید ساخته میشود و بعد از مدتی هم تازگی خود را از دست میدهد.

محتوای همیشه سبز یعنی همیشه در حال ارائه اطلاعات جدید

یکی از جالب ترین تکنیک‌های سئو را میتوان با محتوای همیشه سبز اجرا کرد و همیشه نتایج مفید و مثبت دریافت کرد. بیایید ببینیم یک محتوای همیشه سبز چطور میتواند بروزبودن خودش را به گوگل اثبات کند. بهترین یا مهم ترین ویژگی‌های یک محتوای خوب که همیشه کاربران جدید هم با آن تعامل میکنند را میتوان در چند گزینه زیر خلاصه کرد:

  1. محتوای کاربردی و قابل استفاده برای کاربران
  2. تعامل کاربران جدید با محتوا مثل درج دیدگاه، لایک، اشتراک گذاری و…
  3. افزایش بازدید یا ثبات رتبه در نتایج جستجو
  4. پوشش جدیدترین تغییرات یا آخرین اطلاعات در مورد موضوع

بله درست خواندید. در سایت خودتان محتوایی پیدا کنید که همیشه ذهن کاربران را درگیر کرده یا سوالاتی را ایجاد میکند که باعث میشود با آن تعامل کنند. همینطور این محتوا معمولا روز به روز ترافیک ورودی بیشتری از گوگل به سایت می‌آورد و بخاطر همین خوب بودن هم گوگل آن را دوست خواهد داشت و هم اینکه شما از کارتان رضایت خواهید داشت.

دوره تولید محتوای قدرتمند؛ محتوای سبز، پایدار و مفید

محصول آموزشی تهیه شده به شما این امکان را میدهد یاد بگیرید چطور بتوانید بهترین نتایج ممکن را از محتوای خودتان کسب کنید. از ساختار گرفته تا نتایج ایده‌آل در کسب بازخورد از محتوا. قرار است ساختار یک محتوای قدرتمند و مفید را بررسی کنیم. اگر بخواهیم با محتوا رتبه مناسب را در گوگل کسب کنیم باید بتوانیم بهترین ساختار محتوا را پیاده کنیم، به اندازه کافی از طول محتوا استفاده کنیم و بهتر از همه باید بدانیم چطور کلمه کلیدی را در محتوا بکار ببریم.

رشد ترافیک محتوای قدرتمند

بهترین محتوای ممکن در سراسر وب لزوما محتوای تازه تولید شده نیست. محتوایی که ساختار صحیح دارد، در بازه زمانی کوتاه تری بروزرسانی میشود و همینطور بک لینک‌های جدید و کامنت‌های جدید دریافت میکند میتواند محتوایی باشد که روز به روز به مفید بودن و آپدیت شدنش اشاره میشود.

در دوره تولید محتوای قدرتمند به مسائل اساسی و مهمی که در نوشتن محتوای مفید باید رعایت کنید میپردازیم. بیایید چند نکته خارج از دوره را که تکمیل کننده صحبت هایمان است اینجا بیان کنیم تا ویژگی‌های برتر یک محتوای خوب و قدرتمند را پیدا کنیم و ببینیم گوگل چطور به تازه بودن محتوا اهمیت میدهد.

میزان آپدیت محتوا؛ تاثیرگذاری مستقیم روی میزان اهمیت گوگل

هرچقدر محتوای صفحه مورد نظر از وب سایت ما محتوای خودش را بیشتر بروز رسانی کند و هر بار حجم این بروزرسانی نسبت زیادی به کل محتوا داشته باشد میتواند تاثیرگذارتر هم باشد. فکرش را بکنید که به یک مقاله که طول محتوای ان 2500 واژه باشد 1500 واژه جدید اضافه کنید بیشتر بروزرسانی انجام داده‌اید یا اینکه کمتر از 500 واژه بروزرسانی نسبت زیادی به کل محتوا دارد؟

تصویر مفهومی زیر کاملا مشخص میکند که حجم زیاد آپدیت محتوای صفحه میتواند تاثیر بیشتر و بهتری روی قدرت و رتبه سئو آن داشته باشد.

میزان آپدیت محتوا

اعمال بروزرسانی در کدام قسمت از صفحه مهم است؟ محتوا یا کدنویسی؟!

مسلما به این پرسش میتوانید پاسخ صریحی بدهید که آپدیت و بروزرسانی محتوای صفحه سایت ما است که بسیار مهم است و روی رتبه محتوا در نتایج جستجو و همینطور کسب رضایت کاربر تاثیرگذاری مسقیتم دارد و تبلیغات نقش زیادی در تازه شدن محتوا ندارند.

از زمانی که گوگل آخرین نسخه محتوای صفحه سایت را میبیند تا زمانی که مجددا برای خزش درون سایت ربات‌های خودش را به تک تک کدهای صفحات سایت ما میفرستد و متوجه تغییرات میشود باید محتوا بروزرسانی شده باشد نه کدنویسی و تبلیغات.

اعمال بروزرسانی در کدام قسمت از صفحه مهم است؟

اینکه تبلیغات سایت شما بهینه سازی شود خوب است، و اگر کدنویسی بهتر شود هم ایده‌آل بنظر میرسد اما این محتوای مقاله است که باید بروزرسانی شود تا بروزرسانی واقعی هم بنظر برسد.

بازه زمانی بروزرسانی محتوا؛ تقویم کسب رتبه در نتایج جستجو

برای همه ما خواندن اخبار یک موضوع جذاب یا دریافت تکنیک‌های مهم در زمینه مورد علاقه‌مان میتواند کاری کند هر روز یک سایت را بررسی کنیم تا جدیدترین مطالب مربوط به آن را دنبال کنیم.

این موضوع همیشه بروز بودن یا همیشه بروز شدن یعنی یک سایت یا نویسنده روی یک صفحه خاص از سایت خودش همیشه حرفی برای گفتن دارد. گوگل به این موضوع علاقه دارد طوری که گوگل کافئین Google Caffeine Algorithm همان چیزی هست که این شرکت دست به توسعه آن زد.

از آن طرف که گوگل الگوریتم فرشنس Freshness را اجرا کرده از این طرف هم خودش اقدامات زیادی جهت تسریع فرایند ایندکس و خزیدن درون صفحات وب سایت ها را در دستور کار خودش قرار داده است.

بازه زمانی بروزرسانی

این همان نقطه عطف ماجراست و ما میتوانیم ببینیم که گوگل چرا و چگونه پیگیری بیشتری روی محتوای جدید وب دارد. هر روز میلیاردها واژه در میلیون ها صفحه و هزاران وب سایت کنار ه قرار میگیرند و میلیاردها کلیدواژه برای رسیدن به آنها توسط کاربران جستجو میشود. وسط میلیون ها حتوایی که روزانه تولید میشود فقط مقاله‌هایی میتوانند کلیک‌های روز و کاربران جدید را دریافت کنند که “تازه ترین یا همان جدیدترین” باشند.

پس بروزرسانی برای گوگل خیلی مهم است و گوگل مطابق چیزی که به تصویر کشیده ایم به این موضوع اهمیت فراوان میدهد.

همینطور سیگنال‌های دیگری هم وجود دارند که نشان میدهند گوگل به موارد زیادی اهمیت میدهد و اگر معیارها و شاخص‌های زیر را بصورت متناوب از محتوای خودتان بدست بیاورید همچنان محتوای شما یک محتوای جذاب و جدید بشمار میرود که همیشه بروز و آپدیت است.

اصلی ترین معیارهای گوگل برای سنجش اصول آپدیت محتوا

گوگل واقعا به دنبال محتوای مناسب و مفید جستجو میکند. از همین روز اگر بروز رسانی محتوا اصولی صورت بگیرد شما برنده بازی خواهید بود و کاربران هم به خوشحالی زیادی میرسند چون محتوای مفید شما از طریق گوگل به دستشان رسیده است. این معیارها شامل موارد زیر هستند:

  1. بک لینک‌های جدید از دیگر سایت ها
  2. بک لینک‌های جدید از درون سایت یا مقاله‌های جدید
  3. لینک‌های جدید درون خود محتوای بروز شده
  4. پرسش و پاسخ و درج کامنت یا دیدگاه جدید در محتوا
  5. اشتراک گذاری‌های مکرر و بروز در شبکه‌های اجتماعی
  6. بروزشدن عنوان سئو مقاله یا صفحه برای کاربران
  7. محتوای صفحه بخش اصلی بروز رسانی

گوگل فقط به محتوای صفحه دقت نمیکند! گوگل موارد زیادی را مد نظر قرار میدهد که چند مورد از آنها را در ابتدا بیان کردیم و همینطور موارد زیادی هستند که بصورت تکنیکال میشود آنها را بررسی کرد.

بروزرسانی روزانه عنوان سئو؛ شمشیر دولبه برای گوگل و کاربران

گوگل ممکن است دستکاری‌های روزانه سایت شما را دوست نداشته باشد! اما سایت‌های زیادی هستند که باید اطلاعاتشان را روزانه بروز رسانی کرده و در اختیار مخاطبین قرار دهند. مثلا سایت‌های همکاری در فروش یا ویترین مانندی مثل تخفیفان یا ترب و ایسام، سعی میکنند با نمایش تاریخ روزانه (بصورت خودکار) به کاربران نمایش دهند و البته توجه گوگل را هم جلب کنند.

بروزرسانی روزانه عنوان سئو

حتما برایتان سوال پیش می‌آید چطور میشود هزاران برگه قیمت محصول در سایت بزرگی مثل ترب با هزاران صفحه و محصول روزانه تغییر کند؟ این کار توسط سیستم مدیریت محتوای سایت و کدنویسی‌های صورت گرفته انجام میشود.

بروزرسانی کدهای صفحه؛ تلاش آشکار و نهان برای بهترشدن

هنوز نمیدانیم گوگل چه نظری در این رابطه دارد. هنوز مشخص نیست که آیا بروزرسانی مداوم سایت شما و کدنویسی‌های صورت گرفته که هر بار برای بهترشدن عملکرد سایت تلاش میکنند اختلالی در کار ایجاد میکند یا نه، اما مسلما این تلاش میتواند همچنان نکته مثبتی باشد یا تلاشی بعنوان سئو منفی.

در هر صورت بروزرسانی صفحات سایت و کدنویسی بهتر از نظر ما میتواند با بازه‌های زمانی منقطی مثلا 2 ماهه تاثیر مثبتی روی رشد سایت از لحاظ سئو تکنیکال داشته باشد.

پرسش‌های متداول در مورد دوره تولید محتوای قدرتمند

1. آیا میتوانیم پس از دیدن این دوره یک ساختار صحیح برای محتوا داشته باشیم؟

بله قطعا، چون پاسخ یکی از اصلی ترین پرسش‌های ما در مورد تولید محتوای ساختارمند و اصولی که کاربران را با مقدمه بخودش جذب کرده و تا نتیجه گیری همراهی میکند را در این دوره آموزشی ارائه کرده ایم.

2. آیا میتوانیم برای انواع مختلف محتوا یک مسیر سفر مخاطب طراحی کنیم؟

قطعا پاسخ منفی یا مثبتی برای این مورد وجود ندارد مگر اینکه شما بخواهید دست به تولید مقالات وبلاگی بزنید که همیشه ساختار منظمی برای آنها استفاده کنید. اگر این مسیر مخاطب برای سایت شما بتواند طبق این ویدیو آموزشی یک استنباط را هم دربر داشته باشد پس بله شما میتوانید با این دوره یاد بگیرید چطور کاربران را درون محتوا به یک سفر دعوت کنید.

3. آیا میتوانیم مقاله‌های یک سایت را بر اساس اصول این دوره آپدیت کنیم؟

قطعا بله. برای همین منظور ما تمام صحبت‌های اساسی خودمان را در مورد محتوا به این دوره و تعریف کاربردهای آن اختصاص داده ایم. ما هم در معرفی به ارائه اطلاعات و راهکار پرداخته ایم هم بعد از آن بیان کرده ایم چطور میتوانید بهترین تغییرات را در محتوا ایجاد کنید تا بیشترین رشد را کسب کنید.

4. آیا میتوانیم با این دوره یاد بگیریم که محتوای بهتری برای مخاطب تولید کنیم؟

این همچنان بستگی به تلاش شما برای درک نیاز مخاطب دارد اما محتوایی که قرار است در این دوره برای شما ارائه شود بیشترین کمک را به شما میکند تا بتوانید محتوایی تولید کنید که از تمام فیلترهای نیازسنجی و کیفی عبور کرده و کاربرد مناسبی به کاربران ارائه کند.

 

تصاویر دوره

ارتباط بین پاراگراف امضا و اختصاصی سازی محتوا بررسی کیفیت محتوا فرایند تولید محتوا پرسش های قبل از انتشار محتوا

درباره مربی

ثبت نام نشده

دوره شامل

  • 1 درس

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *