دوره تحقیق کلمه کلیدی سایت و کسب و کار [آپدیت مهر 99]

کلمه کلیدی یا کلیدواژه Keywords یعنی کلید ورود کسب و کار شما به دنیای آنلاین و بازاریابی اینترنتی، و شما در کارگاه تحقیق کلمه کلیدی اصولی یاد می‌گیرید چطور بهترین کلمات کسب و کارتان را از سراسر وب، جستجوی گوگل و اطلاعات موردنیاز کاربران استخراج کرده، چطور یک برنامه‌ریزی انجام دهید و از این کلمات برای رشد و پیشرفت کسب و کار و همینطور کسب ترافیک و مشتری و فروش استفاده کنید.

دوره آموزش تحقیق کلمه کلیدی سایت و کسب و کار

روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام میگیرد و این یعنی هزاران کلمه کلیدی که در فیلد جستجوی گوگل وارد میشود و کاربران نیازشان را به گوگل اعلام کرده و گوگل نتایج جستجوی خودش را برای کاربران مرتب میکند.
شما کجای این جستجوها هستید؟ اگر ترافیک هدفمندی برای سایت خودتان میخواهید یا دوست دارید کاربرانی از فروشگاه اینترنتی شما بازدید کنند که نیاز دارند محصولات شما را خریداری کنند، باید کلمات کلیدی کسب و کارتان را بشناسید.

شناخت کلمات کلیدی کسب و کار شما کمکتان میکند بدانید چطور:

  • به مشتریان هدفمند دست پیدا کنید
  • چطور فروش سایت را با جذب ترافیک هدفمند افزایش دهید
  • چطور بازدید سایت و میزان درآمد آن را بالا ببرید
  • چطور با کمترین هزینه سایتی با درآمد بالا داشته باشید
  • چطور مخاطبین حوزه کاری خودتان را جذب کنید
  • چطور کسب و کارتان را معرفی کنید
  • چطور هزینه های سئو سایت را کاهش دهید
  • چطور در مسیر فعالیت سایت محتوا تولید کنید
  • چطور سایت خودتان را برای خدمات به کاربران بهینه سازی کنید

برای اینکه کلمات کلیدی کسب و کار شما ایده آل باشد، باید آنها را پیدا کنید، برای همین کار نیازمند جستجوی دقیق در اینترنت هستید و جستجوی کاربران را (که یک مسئله شخصی و خصوصی است) بصورت قانونی دریافت کنید! منظورمان اینست که کلمات و جستجوهای کاربران را گردآوری کرده و آنها را بررسی کنید.

خوشبختانه تحقیق کلمه کلیدی و کشف جستجوهای کاربران امروز آسان شده و توسط ابزارهای مختلفی انجام میشود که به واسطه آنها میتوانیم کلمات پراستفاده کاربران را پیدا کنیم. کلماتی که تعداد جستجو یا Search Volume آنها زیاد باشد توسط ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی Keyword Research Tool منتشر میشوند و اگر یاد بگیرید میتوانید بصورت رایگان با آنها کار کنید و کلمات کلیدی مدنظرتان را که برای فعالیت سایت و فروشگاه تان مناسب است استخراج کنید.

کلمات کلیدی را چطور و در کجا پیدا کنیم؟

تحقیق کلمه کلیدی یا پیداکردن کلیدواژه های مناسب کسب و کار بسته به ابزارهای قابل استفاده و رایگان یا تجاری، میتواند با روش های مختلفی صورت گیرد. برای اینکه بتوانید بهترین استفاده را از کلمات کلیدی داشته باشید، نیازمند ابزارهای خوب و حرفه ای هستید، خوشبختانه گوگل یک ابزار نیمه رایگان بنام Google Keyword Planner دارد و اجازه میدهد با یک حساب کاربری گوگل ادز Google Ads نیمه فعال از سرویس Keyword Planner یا برنامه ریز کلیدواژه استفاده کنیم.
این ابزار خیلی حرفه ای بوده و کار با آن مسلما برای هر کسی آسان نیست، بهمین خاطر در دوره تحقیق کلمه کلیدی نزدیک به یک ساعت به آموزش این ابزار حرفه ای پرداخته ایم تا تحقیق کلمه کلیدی با آموزش کامل تری صورت بگیرد.

چه زمانی به تحقیق کلمه کلیدی نیاز داریم؟

هر ثانیه 63 هزار جستجو در گوگل صورت میگیرد، اگر مقدار واقعی آن را در ماه حساب کنیم، با احتساب سرچ روزانه بصورت میانگین 5.6 میلیارد جستجو، در ماه 168 میلیارد جستجو در گوگل صورت میگیرد و هر ماه 30 درصد این جستجوها، جستجوهای جدید و غیر تکراری هستند، این یعنی هر ماه با 50 میلیارد جستجوی جدید روبرو هستیم که در گوگل صورت میگیرد. پس ما نیازمند تحقیق کلمه کلیدی بصورت 3 ماهه و 6 ماهه هستیم تا بتوانیم کلمات کلیدی سابق را روی سایت خودمان استفاده کنیم و در 3 ماه آینده آن هم کلمات کلیدی جدید را هدف بگیرم.

پس اگر میخواهید کلمات کلیدی را به خوبی در اختیار داشته باشید باید یک “لیست کلمه کلیدی” برای خودتان بسازید و کلمات را درون آن مرتب کرده سپس استفاده کنید. ما بشما نشان میدهیم چطور برای مشتریان خدمات سئوی خودمان در میموس از لیست کلمات کلیدی استفاده میکنیم و چطور مسیر فعالیت کسب و کار را برایشان مشخص میکنیم.

این لیست کلمات کلیدی با ابزارهای مختلف و پس از فیلترکردن و مرتب سازی های چندین مرتبه ای بدست می آید و مسلما پس از ساخت لیست باید یک ویرایش کامل روی آن انجام دهید تا بتوانید بهترین کلمات ممکن را برای فعالیت پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

منظور از هدفگیری کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی خشت های وب سایت و فروشگاه اینترنتی ما هستند، کلمات کلیدی در بدنه وب سایت ما بکار میروند و وظیفه کنترل کل قسمت های سایت را بعنوان شناسه یا اتیکت بعهده دارند. مثل اسم اشخاص مختلف در یک کلاس درس، کلمات کلیدی هم وظیفه نام گذاری و معرفی قسمت های مختلف سایت ما را دارند، اگر این اسم ها کنار هم قرار بگیرند و تکمیل کننده همدیگر باشند، با رعایت نظم میتوانند یک سایت بسازند که اطلاعات آن برای موتور جستجو کاملا پذیرفته شده و قابل درک است اما در صورتی که کلمات کنار هم قرار بگیرند تشابهات آنها تا حد زیادی بالا باشد، گوگل از درک هدفمندی آنها عاجز خواهد بود. کلمات کلیدی با هدفِ مشخصی استفاده میشوند و اگر غیر از این باشد، هدفمندی آنها باعث میشود برگه یا آدرس مورد نظری که به آن وصل نشده اند هم در گوگل رتبه خوبی کسب نکند. به این تشابهات کلمات کلیدی و سردرگمی کلیدواژه درون سایت به اصطلاح کنیبالیزیشن Cannibalization میگویند.

کنیبالیزیشن از اصطلاح خودخوری انگلیسی نشات میگیرد و معنی آن در اصطلاح دیجیتال مارکتینگ و وب، ضربه زدن به بدنه سایت و خودرقابتی و خودتخریبی با استفاده نادرست از کلمات و محتوا و … است.

برای رفع مشکل خودخوری یا Cannibalization نیازمند این هستید که بدنه سایت را در برابر کلمات کلیدی درست تعریف کنید و از کلمات کلیدی بخوبی برای معرفی بدنه سایت استفاده کنید تا گوگل بتواند درک درستی از قسمت های سایت و فروشگاه اینترنتی داشته باشد و از آنها برای نمایش در نتایج جستجو استفاده کند. موشکافی جستجوی تمام کاربران در موتور سرچ گوگل نشان میدهد مردم موضوعات مختلفی که جستجو میکنند را به شکل عجیبی بیان میکنند، اما تمام جستجوی کاربران حول محور یک وازه میچرخد و نیازشان را نسبت به آن بیان میکنند، این کلمات را “کلمات کلیدی اصلی Head Keyword” مینامند و ما در آموزش به معرفی انواع کلمات کلیدی خواهیم پرداخت.

باید از راه حل های مفید استفاده کنید و بدانید کلمات برای شما چه استفاده ای دارند

کلمات کلیدی اصلی، محور نیاز کاربران را مشخص میکنند و سپس کلمات دیگری برای توضیح بیشتر جستجوی کاربر و نیاز اصلی وی اضافه میشوند که برای طولانی تر کردن جستجو و تشریح نیاز کاربر استفاده میشوند.
کلمات کلیدی اصلی بهمراه کلمات جدیدی که اضافه میشوند با نام “کلمات کلیدی طولانی Longtail Keywords” شناخته میشوند. لانگ تیل یا دم دراز یا دنباله دار، همان کلمات کلیدی طولانی یا بلندی هستند که نیت کاربر Search Intent از جستجو را واضح تر بیان میکنند.

اصلی ترین تکنیک های استفاده از کلمات کلیدی در سئو چیست؟

😊 این همان رازی است که همه دنبالش هستند، کلمات کلیدی بقدری مهم هستند که استفاده صحیح یا نادرست از آنها میتواند سرنوشت یک کسب و کار را عوض کند. حالا که این ابزار مهم در دنیای جستجو و سئو را شناخته اید بهتر است یاد بگیرید چطور از آنها استفاده کنید.

شکل استفاده از کلمات کلیدی همان داستانی است که در این دوره آموزشی در اختیار شما قرار گرفته است. اینجا به آموزش ابزارها و همینطور شناخت و بررسی بازار فعالیت کسب و کار پرداخته ایم، در مورد تکنیک های مختلف استخراج بهترین کلمات کلیدی از دل نتایج جستجو، صفحه نتایج گوگل، ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی رایگان و تجاری و همینطور ابزارهای گوگل پرداخته ایم.

این کارها را تا اینجا ممکن است بتوانید انجام دهید، اما بعد از بدست آوردن کلمات کلیدی و قراردادن در یک فایل اکسل تازه کار اصلی یعنی مرتب سازی و انتخاب کلمات کلیدی شروع میشود. انتخاب بهترین کلمات کلیدی چطور صورت میگیرد؟ این راز مهمی است که در آموزش ویدیویی بیان کرده ایم و شما با درک این موضوع از روی مثال های پروژه عملی، یاد میگیرد که چطور بهترین کلمات را از بدترین جدا کنید.

چه نوع کلماتی در محتوا و چه کلماتی در فروشگاه استفاده میشوند؟

شاید بپرسید آیا کلماتی که بدست می آوریم در سایت و محتوا به یک شکل استفاده میشوند؟ قطعا جواب ما به این سوال؛ منفی است. کلمات کلیدی برنامه فعالیت سایت هستند، روش هدفگیری جستجوی کاربران هستند، محتوا را برایمان مشخص میکنند، به معرفی محصولات میپردازند و در سرتاسر سایت ما نقش اصلی خودشان را ایفا میکنند. ولی استفاده به موقع از آنها میتواند تاثیر خودش را نشان دهد. ما به توضیح انواع کلمات کلیدی میپردازیم، بهترین کلمات ممکن در جستجوی کاربران را در ابزارهای مختلف پیدا میکنیم و آنها را در لیست اکسل کلمات کلیدی قرار میدهیم. کلمات کلیدی چندسیلابی که خیلی مهم هستند، ابزارهایی که میتوانیم استفاده کنیم و همینطور جایگذاری کلمات در بدنه سایت را مشخص میکنیم.

امتیاز دهی به کلمات کلیدی از نظر مفید بودن

کلمات کلیدی مشخصا توسط رقبای ما قبل از شروع فعالیت ما بکار گرفته شده اند. این یعنی ممکن است دست روی کلماتی بگذارید که رقابت روی آن دشوار است. اما مسئله ای اصلی اینست که رقابتی بودن کلمات کلیدی را چطور پیدا میکنید؟

برای اینکار نیازمند ابزارهای مفید و مناسب هستید، در اینجا ما از تکنیک های مختلفی برای رقابت پذیری کلمات کلیدی استفاده میکنیم. ابتدا ی   ک فرمول درست و حسابی ریاضی برای شما در نظر میگیریم که طی آن بتوانید به کلمات کلیدی کسب و کار خودتان امتیاز بدهید. سپس کلماتی که بهترین و مناسب ترین گزینه برای شروع فعالیت هستند را با امتیاز بالا مشخص میکنیم و روی آنها فعالیت خودمان را شروع میکنیم.

این کلمات کلیدی نیازمند توسعه و گسترده تر شدن هستند، پس از ابزارهای دیگر هم برای توسعه و طولانی تر کردن کلمات استفاده میکنیم تا درخواست های کاربران را کشف کنیم. این مخلوط سازی و مهندسی شدن کلمات کلیدی تا جایی ادامه پیدا میکند که ما بهترین لیست کلمات کلیدی خودمان را بسازیم. لیست کلمات باید یک برنامه هم برای استفاده داشته باشند. بنابراین ما در یک فایل اکسل، برنامه استفاده از کلمات کلیدی در طول 365 روز سال را برایتان مشخص کرده ایم. بله دوستان، ما برنامه فعالیت یک ساله و رودمپ جامع فعالیت روی کلمات کلیدی را برایتان بعنوان استراتژی در نظر گرفته ایم و شما میتوانید فعالیت خودتان را از همین ابتدا شروع کنید.

کلمات کلیدی دریچه ورود به دنیای جستجو، سئو و وب هستند، بنابراین به استراتژی نیاز دارید، ما در مرحله بعدی برای شما “استراتژی سئو سایت” را هم بعنوان دوره آموزشی در نظر گرفته ایم که میتوانید آن را هم ببینید.

تحقیق کلمه کلیدی در مسیر آموزشی رودمپ سئو

پرسش های متداول و پرتکرار دوره تحقیق کلمه کلیدی

چرا به تحقیق کلمه کلیدی نیاز داریم؟

شما برای آچارکشی وب سایت خودتان و پیداکردن مسیرهای رشد سایت، باید نیاز و درخواست کاربران یا مشتریان و مخاطبین را پیدا کنید و کلید ماجرا همان جستجوی کاربر با کلمات کلیدی است. پس به کلمات کلیدی نیاز دارید.

تحقیق کلمه کلیدی چطور انجام میشود؟ آیا پروژه واقعی برای کار دارید؟

تحقیق کلمه کلیدی از شناسایی فضای مناسب فعالیت در سئو شروع میشود، با ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی ادامه پیدا میکند و در نهایت ما یک “لیست نهایی کلمه کلیدی” میسازیم و کلمات کلیدی ایده‌آل را از آن استخراج میکنیم. برای اینکار پروژه واقعی و لیست آماده در اختیارتان قرار میدهیم.

تفاوت کلماتی که در نتایج جستجو و ابزارهای سئو وجود دارد چیست؟

کلمات کلیدی زیاد هستند، روزانه 5.6 میلیارد جستجو انجام میشود، اگر فرض کنیم جستجوی کاربران ایرانی 100 میلیون باشد، آیا ما به همه کلمات کلیدی نیاز داریم؟ پاسخ این پرسش منفی است. ما فقط به کلمات کلیدی ایده‌ آل نیاز داریم و در این دوره یاد میگیرید کلمات را ارزش گذاری کرده و بهترین کلمات ممکن را در سئو سایت خودتان بکار ببرید.

زمان دوره چقدر است و چه مباحثی در دوره تدریس میشود؟

نزدیک به 4 ساعت ویدیوی آموزشی کامل برای توضیح کامل “فرایند تحقیق کلمه کلیدی” یا تحقیق بازار آماده شده و کنار آن، ما چندین تمپلیت مختلف هم برایتان آماده کرده‌ایم تا بتوانید پس از دوره، تحقیق کلمه کلیدی خودتان را استارت بزنید. چه برای سایت خودتان چه برای سایت مشتریان سئو 😊

پس از دوره تحقیق کلمه کلیدی چکار کنیم؟

ما تمام آن چیزی که شما برای ادامه کار و فعالیت روی سایت خودتان به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار داده ایم و برنامه یک ساله فعالیت روی سایت خودتان یا کارفرمای سئو را آماده کرده ایم، در صورتی که دوست داشته باشید مبحث تحقیق کلمه کلیدی را در سطح پیشرفته روی سایت خودتان استفاده کنید به “دوره استراتژی سئو” نیاز دارید.

کلمه کلیدی در نتایج صفحه جستجو گوگلاستخراج کلمه کلیدی از نتایج جستجو     ابزار تحقیق کلمه کلیدی روش استفاده از سختی کلمه کلیدی رقابت سئو کلمه کلیدی   مسیر موفقیت در سئو

کلمه کلیدی در ساختار سایت

کلمات کلیدی اصلی کسب و کار ابزار تحقیق کلمه کلیدی - google keyword-planner ابزار تحقیق کلمه کلیدی - kwfinder برنامه و قالب استفاده از کلمات کلیدی

محتوای دوره

باز کردن همه
تحقیق بازار و آنالیز کامل حوزه فعالیت تا شناخت و انتخاب کلیدواژه
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
ساخت لیست و انتخاب کلمات کلیدی نهایی

درباره مدرس

+190 ثبت نام شده
شما عضو این دوره نیستید

دوره شامل

  • 12 درس‌ها
  • 6 اقدامک ها
  • 1 آزمون

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. عااااالی هستید. واقعا آدم لذت میبره از نحوه آموزش و طرز بیان مدرس.

  2. من می خوام آموزش سئو رو شروع کنم. سوالم اینه که این دوره رو اول شروع کنم یا تولید محتوا؟

    1. پیشنهاد می کنیم از دوره رایگان شروع کنید : https://mimos.ir/mango/courses/seo-free-course/
      و بعد دوره استراتژی سئو سایت رو بگذرونید تا برنامه ریزی سئو سایت رو یاد بگیرید: https://mimos.ir/mango/courses/seo-strategy/
      و بعد تولید محتوا رو یاد بگیرید: https://mimos.ir/mango/courses/content-creation/
      همچنین می تونید به جای چند دوره فقط دوره جامع مانگو تسک رو بگذرونید و به صورت عملی یاد بگیرید سایتتون رو سئو کنید: https://mimos.ir/mango/courses/seo-roadmap/

  3. سلام من آنالیز کی وردها رو بلدم اما کمی تو قسمت هدف گذاری رو کی ورد مشکل دارم و بعضی وقتا نمی دونم تصمیم درست چیه. تو این دوره می تونم این مشکلم رو برطرف کنم؟

    1. سلام سوگند بقایی عزیز. چیزی که در این دوره یاد میگیرید دقیقا نحوه درست هدف گذاری روی کی ورد هاست. ما تو این دوره بهتون آموزش میدیم که چطور کی ورد های مناسبتون رو به دست بیارید و اولویت بندی کنید و روی صفحات مناسب موورد هدف قرارشون بدید.

  4. با سلام و خسته نباشید. من تا جلسه 4 پیش رفتم. خیلی آموزش جامعیه. مخصوصا اینکه کار با کیورد پلنر گوگل رو کامل توضیح دادید.

ایمیل خود را وارد کنید...

دانلود رایگان جلسه اول

آیا تمایل دارید جلسه اول این دوره را به صورت رایگان دانلود و تماشا کنید؟