دوره گوگل سرچ کنسول جدید و آنالیز سایت

اگر سایت شما به سرچ کنسول متصل نشده، یا ترافیک زیادی از گوگل کسب نمی‌کنید شاید به خاطر این است که اصلا عملکرد سایت‌تان در گوگل را زیر نظر ندارید! این کارگاه به شما کمک می‌کند بدانید چقدر سرمایه‌گذاری شما روی سایت‌تان در گوگل بازدهی داشته و توانسته کاربران هدفمند در سایت بیاورد! همچنین راه های بسیار موثری برای رفع این مشکلات را به شما ارائه خواهیم داد.  

 

کارگاه سرچ کنسول گوگل چرا برای شما مفید است؟

ابزار سرچ کنسول Google Search Console خیلی وقت است که جایگزین وبمستر تولز Webmaster Tools شده و شما باید کار با آخرین نسخه این ابزار را یاد بگیرید چون آپدیت‌های مهمی دریافت کرده است و بخش‌های جدیدی به آن اضافه شده است.

ما بجای توضیح گزینه‌های این ابزار، سراغ فواید آنها و اهدافی که پشت هرکدام وجود دارد می‌رویم و بشما نشان می‌دهیم اگر سایت‌تان پیشرفت می‌کند بخاطر چیست و چطور کاری کنید گوگل سایت را بیشتر دوست بدارد و اگر چنین نشد مشکل را چطور حل کنید.

جلسات دوره سرچ کنسول گوگل

جلسه 1: معرفی ابزار جدید گوگل و اتصال سایت به سرچ کنسول

شاید بدانید که ابزار سابق گوگل وبمستر تولز Google Webmaster Tools نام داشت، ولی با قدیمی‌شدن ظاهرش و کاربردی‌نبودن ‌اطلاعاتش گوگل تصمیم گرفت نسخه جدیدی با نام سرچ کنسول Search Console با ظاهری مدرن و همگام با تغییرات مدرنیته‌اش رونمایی کند، این ابزار 4 سال است که در اختیار سئوکارها و وب‌مسترها قرار دارد. این آموزش کمی به معرفی نسخه تازه، و روش اتصال سایت به سرچ کنسول می‌پردازد.

  • معرفی تفاوت‌های سرچ کنسول با وبمستر تولز
  • اتصال سایت به روش‌های مختلف به سرچ کنسول
  • بررسی تفاوت روش‌های افزودن سایت به سرچ کنسول
  • بررسی صفحه اصلی سرچ کنسول و اطلاعات اولیه
  • ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

جلسه 2: آنالیز عملکرد سایت در سرچ گوگل Search Appearance

بخش پرفرمانس جذاب‌ترین بخش سرچ کنسول است! هرچه در مورد سئو بخواهید اینجاست. فقط کافیست بدانید چطور از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید تکنیک‌های آپدیت محتوا، افزایش ترافیک سایت تا 10 برابر، کلمات کلیدی برای خرید رپورتاژ و بک‌لینک، کلمات کلیدی مفید و اصلی برای تولید محتوا و ده‌ها موضوع فنی دیگر را در بخش پرفرمانس کشف کنید. می‌توانید عملکرد سایت برای مخاطبین کشورهای مختلف، موضوعات و محتوای مختلف، دستگاه‌های مختلف و حتی دستیارهای هوشمند تلفن‌های همراه (Google Assistant) بررسی کنید.

  • شناسایی بهترین کلمات کلیدی کسب و کار
  • شناسایی بدترین کلمات و کوئری‌ها Queries
  • شناسایی بهترین برگه ها از لحاظ نرخ کلیک، پتانسیل ترافیک (و اقتصادی) و رتبه و…
  • شناسایی بهترین برگه ها از نظر تولید ترافیک و جذابیت برای مخاطبین
  • شناسایی بهترین برگه ها برای خرید رپورتاژ
  • شناسایی مناسب ترین کلمات کلیدی برای خرید رپورتاژ
  • شناسایی کلماتی که سایت در آنها رشد یا افت کرده است
  • شناسایی برگه هایی که در حال نابودی و کاهش قدرت سایت هستند
  • شناسایی محتواهایی که نیازمند بروزرسانی و تقویت دوباره هستند
  • مقایسه سایت در انواع جستجوی کاربران (نتایج، تصاویر و ویدیوها)
  • مقایسه انواع کلمات کلیدی در روش‌های مختلف جستجوی کاربران
  • مقایسه عملکرد سایت در بازه‌های زمانی مختلف و در دستگاه و کلمه کلیدی و… با یکدیگر
  • سنجش و مقایسه عملکرد سایت در کلمات کلیدی / برگه ها و دستگاه و کشورهای مختلف
  • شناسایی نقاط ضعف سئو و بخش‌هایی که نیاز به تقویت یا بازسازی دارند
  • شناسایی محتواهای یکسان و در حال رقابت (که باید آنها را ترکیب یا حذف کنید)
  • شناسایی برگه هایی که برای هدف یکسان در حال فعالیت هستند

جلسه 3: کار با بررسی وضعیت آدرس و فچ جدید URL Inspect

قدیما گوگل ابزاری بنام Fetch as Google داشت که می‌گفت می‌توانی به نیابت از گوگل، یک آدرس را ایندکس کنی، آنهم دستی! حالا این ابزار خیلی پیشرفته‌تر شده و با نام URL Inspection Tool معرفی شده که نه تنها آدرس را برایمان فچ یا اینسپکت (ایندکس سریع و دستی) می‌کند بلکه وضعیت کدنویسی، سئوی تکنیکال و در دسترس بودن و… را برایمان بررسی می‌کند.

  • فچ دستی و سریع با ابزار جدید گوگل
  • بررسی وضعیت ایندکس سایت و قابلیت ایندکس
  • بررسی دسترس‌پذیری آدرس برای ربات‌ها و درخواست ایندکس
  • بررسی وضعیت بروزرسانی و آخرین آپدیت برگه (محتوا و …) در گوگل
  • بررسی وضعیت خزش برای برگه و ربات هدف برای بررسی برگه
  • بررسی المان‌های اضافه‌شده به برگه و وضعیت اسکیما

جلسه 4: کار با بخش پوشش Index Coverage و وضعیت ایندکس

سایت ما در گوگل برگه‌های زیادی برای ایندکس دارد و ما می‌خواهیم بدانیم چطور گوگل سایت و محتوایی که منتشر می‌کنیم را ایندکس می‌کند. بخش کاوریج Coverage برایمان مشخص می‌کند گوگل از چه طریقی سایت را ایندکس کرده و کدام قسمت از سایت ما بهترین عملکرد را از نظر ایندکس دارد. اگر هاست یا سایت‌مان و منابع فنی آن مثل سرور هم مشکلاتی داشته باشند و در ایندکس تاثیر داشته باشند گوگل بما می‌گوید و اینجا بررسی می‌کنیم که چطور به این اطلاعات دسترسی پیدا کنیم و از آنها استفاده مفید برای سئوی سایت‌مان داشته باشیم.

  • بررسی راه‌های ایندکس سایت توسط گوگل و آمار هر بخش
  • بررسی وضعیت برگه‌های دارای خطای ایندکس در گوگل
  • بررسی وضعیت برگه‌های ایندکس‌شده و دارای مشکل
  • بررسی وضعیت برگه‌های محروم‌شده از ایندکس
  • بررسی وضعیت برگه‌های دارای تگ نوایندکس
  • شناسایی محتوای تکراری در سایت و مشخص‌شده توسط گوگل
  • پیداکردن محصولات و برگه‌های دارای تگ کنونیکال
  • کنترل پارامترها و آدرس‌های بی‌فایده روی سایت
  • بررسی آدرس‌های دارای مشکل در صف ایندکس
  • بررسی وضعیت سرور و از دست‌دادن پتانسیل ایندکس
  • پیداکردن برگه‌های حذف‌شده و بدون ریدایرکت سایت
  • پیداکردن برگه‌های ریدایرکت‌شده و موفق
  • بررسی وضعیت خزش درون سایت و بروزرسانی سایت نزد گوگل
  • بررسی وضعیت بهترین و محبوب‌ترین آدرس‌ها یا بخش‌های سایت نزد گوگل
  • بررسی مشکلات ایندکس بدنه سایت و پیداکردن آدرس‌های خراب و دارای مشکل

جلسه 5: کار با ابزار Sitemap و افزودن نقشه سایت

نقشه سایت طبیعتا باید با یک افزونه خوب ساخته شود تا بتوانیم آن را به گوگل معرفی کنیم، نقشه سایت جایی است که آدرس‌های جدید را در آن می‌ریزیم تا بتوانیم به گوگل و بینگ بگوییم جدید‌ترین محتوایی که منتشر کرده‌ایم کدام است. اگر نقشه سایت را به خوبی به گوگل متصل کنیم و آدرس‌های جدید را سریعا در اختیارش قرار دهیم گوگل می‌تواند سرعت ایندکس بهتری داشته باشد و آدرس‌های جدید را بهتر پیدا کند.

  • نقشه سایت را بررسی می‌کنیم.
  • نقشه سایت جدید را به گوگل معرفی می‌کنیم.
  • نقشه‌های سابق را یاد می‌گیریم چطور از گوگل حذف کنیم.
  • وضعیت ایندکس و آدرس‌های نقشه سایت را بررسی می‌کنیم

جلسه 6: کار با افزودنی‌ها Enhancements و کنترل سئوی تکنیکال

بخش تخصصی سرچ کنسول همین‌جاست، جایی که تمام مشکلات کدنویسی، طراحی، سئوی فنی تکنیکال و همینطور داده‌های اسکیما و نشانه‌گذاری سایت خودشان را نمایش می‌دهند و مشکلات‌شان را بیان می‌کنند. ما پروسه بررسی و شناسایی مشکلات را طی می‌کنیم، بعد از رفع مشکلات هم به گوگل اعلام می‌کنیم سایت را دوباره بازبینی کند تا رفع مشکلات را تشخیص داده و دوباره سایت را مثل یک سایت خوب و ایده‌آل ببیند. این بخش از سرچ کنسول البته بر اساس سایت و امکانات و قالبی که دارد همیشه گزینه‌های زیاد و متفاوتی دارد ولی ما 10 گزینه ممکن را بررسی خواهیم کرد.

  • سراغ اشکالات طراحی و کدنویسی سایت خواهیم رفت و آنها را شناسایی می‌کنیم.
  • سراغ مشکلات فنی و طراحی در موبایل Mobile Usability می‌رویم.
  • فرایند شناسایی مشکلات، بررسی مشکل، و همینطور بروزرسانی گوگل را انجام می‌دهیم.
  • تمام کدنویسی‌های اسکیما را روی سایت که پیاده کرده‌ایم بررسی می‌کنیم.
  • مشکلات کدنویسی و سئوی تکنیکال را شناسایی و فرایند حل و بازبینی گوگل را انجام می‌دهیم.
  • مشکلات و همینطور آدرس‌های دارای مشکل یا دارای خطا را بررسی می‌کنیم.
  • وضعیت اسکیمای اضافه‌شده و مشکلاتی که با آن وجود دارد را وارسی می‌کنیم.
  • سراغ طراحی رسپانسیو سایت می‌رویم و با ابزار Google Mobile Friendly Test سایت را چک می‌کنیم

جلسه 7: کار با بخش امنیت سایت و پیغام‌های جریمه گوگل

گوگل ابزاری دارد که می‌خواهد حتی از سایت ما محافظت کند، بله گوگل اگر تشخیص دهد سایت ما دچار مشکل امنیتی شده برایمان گزارش ارسال می‌کند، اگر ببیند رخنه‌ای امنیتی در سایت رخ داده که عملکرد سئوی سایت را در نتایج جستجو تحت تاثیر قرار داده در سرچ کنسول بما می‌گوید، و اگر پیغامی مبنی بر جریمه‌شدن یا تحت خطر بودن سایت از نظر پنالتی الگوریتم‌هایش باشد برایمان ارسال می‌کند.

  • بررسی پیغام‌هایی که گوگل می‌تواند برایمان ارسال کند.
  • بررسی بخش امنیتی برای بررسی اشکالات امنیتی سایت از نظر گوگل.
  • توضیح در مورد وضعیت سایت وقتی زیر دست مهندسین گوگل بررسی می‌شود.
  • بررسی وضعیت سایت وقتی گوگل پیغام‌های هشداردهنده مبنی بر جریمه دستی ارسال می‌کند

جلسه 8: کار با ابزارهای وبمستر تولز Legace & Report Tools

این بخش ارثیه وبمستر تولز است که با کلمه Legacy در سرچ کنسول عجین شده و ابزارهایی را در اختیارمان قرار می‌دهد که هنوز در سرچ کنسول وجود ندارند. ما به تک‌تک این ابزارها می‌پردازیم و مشخص می‌کنیم چطور سایت را برای تمرکز روی یک کشور آماده کنیم، چطور وضعیت خزش درون سایت را بررسی کنیم و ببینیم عملکرد هاست و سرورمان چطور است و همینطور سراغ URL Parameter و بودجه خزش خواهیم رفت. بودجه خزش بما کمک می‌کند با صرفه‌جویی در مصرف منابع سایت و سرور، عملکرد بهتری برای خزش ربات‌های گوگل و ایندکس سریع‌تری داشته باشیم.

  • بررسی وضعیت هدف‌گذاری سایت برای کشورهای مختلف International Targeting.
  • بررسی وضعیت سایت و داشتن تگ زبان سایت hreflang
  • بررسی وضعیت ایندکس سایت و ارسال آدرس برای حذف گوگل
  • کار با ابزار حذف آدرس سایت و وضعیت سه‌گانه حذف ایندکس Google Removal Address
  • بررسی وضعیت پارامترهای سایت URL Parameters و بهینه‌سازی بودجه خزش درون سایت
  • بررسی وضعیت خزش درون سایت در گزارش‌های Crawl Stats
  • بررسی اعلانیه‌های گوگل و پیغام‌هایی که برای وبمستر یا سئوکار ارسال می‌کند
  • بررسی ابزارهای تحت وب پیشنهادی گوگل

جلسه 9: کار با بخش لینک‌ها و کنترل بک‌لینک‌های سایت

بخش لینک‌ها در سرچ کنسول جدید بسیار پیشرفته‌تر از قبل است. فیلترهای خوبی در اختیارمان قرار می‌دهد تا بتوانیم تعداد لینک‌های دریافتی را بر اساس معیارهای مختلف صافی بگیریم و غربال ساده‌ای داشته باشیم تا بتوانیم بک‌لینک‌های سایت را مدیریت کنیم. اگر از یک سایت مشکوک بک‌لینک منفی و مخرب بگیریم چطور آن را شناسایی کنیم؟ سرچ کنسول جدید گوگل، مدیریت بک‌لینک سایت را برایمان بسیار ساده کرده است. می‌توانیم لینک‌سازی داخلی سایت را کنترل کنیم، انکرتکست‌های درشت و پرقدرت سایت را شناسایی کنیم و 1000 سایت برتر لینک‌دهنده، 1000 برگه محبوب و مقتدر سایت و همینطور بک‌لینک‌های مختلف از سایت‌های مختلف را پیدا و مدیریت کنیم.

  • 1000 برگه مقتدر سایت را پیدا می‌کنیم و بک‌لینک‌هایشان را تحلیل می‌کنیم.
  • از فیلترها برای شناسایی لینک‌های مفید و مخرب استفاده می‌کنیم.
  • سایت‌هایی که بیشترین لینک‌ را بسایت ما داده‌اند پیدا و بررسی می‌کنیم.
  • برگه‌هایی که از طرف 1 سایت خاص هدف گرفته شده‌اند را شناسایی می‌کنیم.
  • وضعیت لینک‌سازی داخلی و جریان انتقال قدرت را بررسی می‌کنیم.
  • بهترین برگه‌هایی که لینک‌ دریافت کرده‌اند را بررسی می‌کنیم.
  • از سایت‌های مختلف، وضعیت لینک‌هایی که خریده‌ایم را تحلیل می‌کنیم.
  • انکرتکست‌های اصلی سایت را که بیشترین بک‌لینک را هدایت کرده‌اند بررسی می‌کنیم.

جلسه 10: کار با بخش تنظیمات و سطح دسترسی و انتقال دامنه

سرچ کنسول تنظیمات پیچیده و ترسناکی ندارد! اما همین‌که اجازه می‌دهد کاربران مختلف و همکار را به سرچ کنسول متصل کنیم، به آنها اجازه ویرایش اطلاعات بدهیم یعنی باید یاد بگیریم چطور بهترین دسترسی را برای کاربران همکارمان بسازیم. چطور سرچ کنسول را برای فرد خاصی باز کنیم تا به نمایش برخی اطلاعات دسترسی داشته باشد. یا اینکه چطور پروسه انتقال سایت را با سرچ کنسول انجام دهیم.

  • بررسی انواع دسترسی در سرچ کنسول و توانایی آنها
  • بررسی وضعیت انتقال دامنه و آدرس سایت به آدرس جدید
  • بررسی گزینه حذف سایت از سرچ کنسول گوگل
  • بررسی وضعیت مالکیت سایت و صاحبان اصلی تایید‌شده Verify as Owner

پرسش‌های پرتکرار و کاربردی دوره:

آیا من واقعا به سرچ کنسول گوگل نیاز دارم؟

اگر فکر می‌کنید سرچ کنسول ابزار چندان مهمی نیست، باید بگویم در ملا عام آن را نگویید، ممکن است سر این قضیه با شما درگیر شوند چون زدن این حرف واقعا اشتباه است، این ابزار مهم‌ترین ابزار سئو در دنیاست اگر می‌خواهید در صفحه اول گوگل باشید و رنک بالایی کسب کنید.

من قبلا دوره‌های مختلف سئو شرکت کرده‌ام آیا این دوره برای من هم مناسب است؟

ما توجه ویژه‌ای به عملکرد سایت در گوگل داریم و واقعا بشما بگویم، اصلا کلیشه در کارگاه‌های ما جایی ندارد، نه این کارگاه و نه کارگاه‌های دیگر، ما همچنان سعی کرده‌ایم در مفیدترین حالت ممکن، از زمان استفاده کنیم و بهترین اطلاعات را کاربرد خوبی دارند برایتان مشخص کنیم تا ازشان استفاده کنید.

آیا تمام گزینه‌های سرچ کنسول کامل توضیح داده می‌شوند؟

ما بجای صرف زمان برای معنی کردن لغات انگلیسی سرچ کنسول، در مورد کاربردشان صحبت می‌کنیم، بجای توضیح صرف گزینه، بشما یاد می‌دهیم چطور مشکلات سایت خودتان را مثل سایت‌هایی که بصورت عملی بررسی می‌کنیم پیدا کنید. بهتان یاد می‌دهیم کنترل سایت‌تان را در دست بگیرید، مثل یک حرفه‌ای.

آیا این دوره بصورت عملی است و از دیتای یک سایت واقعی استفاده می‌شود؟

اصلا مگر می‌شود قول یک کارگاه حرفه‌ای را بدهیم و از سایت واقعی برای تحلیل سئو استفاده نکنیم؟ از یک سایت شخصی شروع می‌کنیم، سراغ چند سایت فروشگاهی می‌رویم و برای دیتای بزرگ‌تر از سایت‌های موزیک برتر کشور که از خدمات‌مان استفاده می‌کنند بهره می‌بریم

آیا این آموزش مربوطه به سرچ کنسول جدید گوگل است؟

بله، ما آموزش کار با google search console جدید را در این ویدئو برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا پس از مشاهده کامل این ویدئو بتوانید نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را به خوبی بدایند!

آموزش تصویری گوگل وبمستر را می خواهم!

دوستان عزیز توجه داشته باشید که دوره آموزش سرچ کنسول گوگل ( آموزش وبمستر جدید گوگل ) کاملا ویدئویی و تصویری بوده و تمامی مراحل نیز به صورت مرحله به مرحله برای شما ضبط شده است تا در انتها بتوانید به خوبی آموزش کار با google search console را همانند یک حرفه ای بدانید.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

شاید اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد شود این است که google search console چیست و چرا من باید این دوره را ثبت نام کنم؟ برای آن که بتوانید پاسخ درستی برای این سوال پیدا کنید می توانید این صفحه را با دقت مطالعه کنید.

پشتیبانی دوره:

تمام مشکلات و سوالات شرکت‌کنندگان دوره به صورت رایگان در بخش درس‌ها در پنل کاربری جواب داده خواهد شد.

محتوای دوره

فصل اول - تحلیل کامل وضعیت سایت در سرچ گوگل در بخش عملکرد
فصل دوم - تحلیل وضعیت داده‌کاوری و نگاه گوگل به سایت ما در بخش ایندکس
فصل سوم - وضعیت کدنویسی، اجرای سایت و داده های اسکیما در بخش افزودنی ها
فصل چهارم - امنیت و بخش اعمال مهندسین گوگل
فصل پنجم - ابزارهای سابق و کاربردی وبمستر تولز
فصل ششم - کنترل بک لینک و لینک سازی داخلی
فصل هفتم - تنظیمات، سطح دسترسی و کنترل دامنه

درباره مربی

+27 ثبت نام شده
ثبت نام نشده

دوره شامل

  • 18 درس

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *