2022-05-28

زمانی که صحبت از موتورهای جستجوگر می شود، مطمئنا یاد گوگل، یاهو و بینگ می افتید. تمام اینها همان موتور جستجوگری هستند که شما برای پیدا کردن اطلاعات به سراغ آنها می روید.

موتور جستجو، همیشه داده ها و اطلاعات خود را بروز رسانی می کند و الگوریتم هایی را طراحی می کند تا به کمک آنها بتواند دقت و کارایی زیادی که مد نظر کاربران است را در نظر بگیرید.

روش ها و الگوریتم های جستجو در طول زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است و در این قسمت از مقالات شرکت سئو میموس قصد دارم  تا درمورد تاریخچه سئو و الگوریتم های آن با شما صحبت کنم.

تاریخچه سئو یا تاریخچه جستجو!

سرگذشت سئو، جستجو و تولید محتوا بهم مرتبط می باشد، به طوری که نمی توان آنها را جداگانه در نظر گرفت.

در ابتدای دهه 1990 که برای اولین بار موتورهای جستجوگر شروع به فهرست کردن وب کردند، مدیران و تولید کنندگان محتوا، بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجوگر را آغاز کردند.

در ابتدا تمام فعالیتی که مدیران داشتند این بود که آدرس صفحه را به موتورهای مختلف که مانند یک عنکبوت بود ارسال می کردند تا بر روی آن خزش کند. تمامی محتوای لینک ارسال شده از متن گرفته تا لینک های صفحه بررسی میشد تا آن را ایندکس کنند.

روند کار به این صورت است که عنکبوت موتور جستجو، یک صفحه را دانلود می کند و در سرور موتور جستجو ذخیره می کنند. در زمان ایندکس شدن اطلاعاتی مانند واژه های کلیدی و محل قرار گیری آنها در درون صفحه و ربات ها بر روی لینک ها نیز خزش می کنند.

حتما بخوانید :  سئو در برنامه نویسی چیست؟

مدیران سایت پس از ایندکس شدن، ارزش و رتبه بندی صفحات سایت خود را در گوگل بررسی می کردند و به مرور به اهمیت جایگاه های بالاتر پی برند.

 ارتباط با گوگل برای رتبه بهتر و بالاتر

بالا و پایین شدن رتبه صفحات، چندان خوشایند نبود و مدیران شبکه ابزارهایی را برای تولید لینک به کار گرفتند. این روش ثابت کرد که لینک سازی موتورهای جستجوگر را تحت تاثیر قرار می دهد.

گوگل اینستنت، پس از جستجوهای واقعی از سمت کاربران در اواخر سال 2010 سعی کرد تا جستجوها را مرتب کند. مدیران وب سایت ها، ماه ها و یا در برخی سال ها بر روی بهینه سازی یک سایت و بهبود رتبه آن تلاش می کنند.

آپدیت الگوریتم های گوگل در طول زمان

در فوریه 2011، گوگل از آپدیت پاندا خبر داد و شیوه کار آن را به این صورت معرفی کرد که وب سایت هایی که محتوای کپی شده از سایت های دیگر را منتشر می کنند، جریمه میشوند. در گذشته اکثر سایت ها محتواها را از یکدیگر کپی می کردند و در سایت خود می گذاشتند. با وجود الگوریتم پاندا، وبسایت هایی که محتوای یونیک نداشتند جریمه میکند.

در آوریل ماه 2012، گوگل از آپدیت پنگوئن رونمایی کرد که هدف اصلی آن سایت هایی بود که از روش های دستی برای بهتر کردن رتبه های خود در گوگل استفاده می کردند.

در سپتامبر سال 2016، گوگل اعلام کرد که گوگل پنگوئن به الگوریتم های اصلی رتبه بندی اضافه شد و دیگر پس از آن الگوریتم ها اعلام نمیشود.

حتما بخوانید :  تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده چیست؟

ار سال 2016 و بعد از آن الگوریتم پنگوئن به صورت لحظه ای نتایج جستجو را بررسی می کند.

سخن آخر :

از زمان پیدایش سئو و بهینه سازی سایت، گوگل سعی دارد تا الگوریتم های جدیدتری را برای بررسی نتایج جستجو ایجاد کند و بر اساس آنها بهترین سایت را برای دریافت اطلاعات در اختیار کاربران قرار دهد. در این مقاله سعی کردیم تا کمی شما را با تاریخچه سئو آشنا کنیم. اگر برای شما هم جالب است که درمورد سرگذشت گوگل، الگوریتم ها بیشتر بدانید در بخش نظرات موافقت خود را به من اعلام کنید.

برگرفته شده از : searchenginejournal.com

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)