2022-02-13

اگه شما یه سئوکار مبتدی هستید و هنوز نمیدونید که بازاریابی سئوچیست و چه کاربردی دارد؟ این مقاله مختص خود شما نوشته شده. من تو این مقاله از سایت میموس می خواهم کامل براتون بگم که فروش، بازاریابی و بازار هدف تو هر کسب و کار چیه! اینو بدونید تا زمانی که به درک درستی از بازاریابی نرسید، نمی توانید اوضاع فروش سایت را درست کنید.

در مقاله های دیگه ای از بخش سئو سایت، درمورد اینکه سئو چیه و چطوری کار میکنه به شما توضیح دادیم (اگه تا الان این مقاله رو نخوندین، همین الان وقت بزارید بخونید!)

حالا وقتشه که بهتون بگیم بازاریابی سئو چیه…

بازاریابی سئو چیست؟ (مزایای علم فروش در SEO)

بازاریابی سئو یعنی یه فضایی برای کار کردن یه متخصص، شما برای سئو کردن وب سایت هر جایی که نمی تونید تبلیغ کنید! (مثال هر سخن جای و هر نکته مکانی دارد، دقیقا اینجا کاربرد داره.)

ولی خب بازم یسری افراد به ظاهر آگاهی هستند که چنین کاری رو می کنن ولی شما که نباید نگاه به اونا کنید.

الان کلی سایت تو اینترنت هست که یه عالمه محصول داره، ولی کسی نیست که اونا رو بفروشه، اونایی هم که بلد شدن بفروشن، چون رقبای قدری ندارند، سریع برای خودشون برند میشن. پس از این جمله میشه یه نکته خیلی خوب درآورد؛ اینکه هم باید فروشنده خوبی باشید و هم باید جای خوبی رو برای فروش انتخاب کنید!

وظیفه بازاریاب سئو چیه؟

اگه یه سئوکار بتونه بازاریابی هم یاد بگیره، دیگه محشر کبری میشه. به نظر من بازاریاب ها مهم ترین نقش رو برای توسعه یه کسب و کار دارن، اما شاید خیلی ها دید چندان خوبی به این شغل نداشته باشند. اما اگه کسی بتونه تو این زمینه خودشو خوب نشون بده یه شغل پردرآمد و باکلاسیه!

حتما بخوانید :  استراتژی سئو در سال 2022

البته اینم بگم که اگه یه حوزه رو انتخاب می کنید، باید هم تئوری بلد باشید هم عملی! حتما شما هم خیلی ها رو دیدید که فقط نشستن صبح تا شب، شب تا صبح کلی درس خوندن و مدرک گرفتن ولی آخرش هم وقتی یه سوال فنی از اون رشته بپرسید، هیچی نمیدونن و برای جلوی شما کم نیارن همون جمله معروف که اینا برای خیلی وقت پیشه، تو کتاب ما نبود و از این حرفا رو میگن!

مسئول فروش سئو باید بتونه برای هر سایت یسری کارا رو انجام بده که سفارشات سایت بیشتر بشه، و اینو هم بدونه که کجا باید دنبال مشتری بگرده.

بازار هدف فروش چیست؟

روش های بازاریابی سئو

بازار هدف همون جاییه که شما محصولاتتون رو برای فروش میزارید و یا این احتمال وجود داره که فروش بره. اگه بخوام یه مثال خوب براتون بزنم که دقیق متوجه بشید، مثلا دست فروش ها و اونایی که کلی خوراکی دارن میرن تو پارکا وایمیسن چون میدونن اونجا کلی بچه هست که از این خوراکی ها دوست دارن؛ یا مثلا کسی نمیره فلافل فروشی رو دم سفارت آمریکا بزنه.

البته بزارید یه توضیح کلی هم برای بازار هدف هر کسب و کاری بهتون بدم. یه بازار هدف مستقیم داریم و یه هدف بازار غیرمستقیم. مستقیم یعنی دقیقا جایی که شما اونجا محصولت به فروش میره، مثلا میوه لباس تو پاساژ، یخچال تو فروشگاه لوازم خونگی.

اما بازار هدف غیرمستقیم یعنی شما محصولتو جایی معرفی می کنی که میدونی مخاطبات به این محصول نیاز دارن و یا اگه یه محصول خیلی باحال باشه همون درجا ازتون میخرن. مثلا کلی لوازم آرایشی فانتزی و خوشگل رو میتونید تو یه آرایشگاه زنونه کلی خانوم خوشگل اونجاست بفروشید.

حتما بخوانید :  چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

یادگیری سئو مارکتینگ برای سئوکارها!

روش های زیادی برای این کار وجود داره، اما من فرض این محتوا رو بر این میگرم که شما سئوکار هستید و خیلی چیزا رو درمورد سئو و بهینه سازی سایت بلدید (بگید که اینطوریه؟!) حالا اگه هم نیستید اشکالی نداره من اینجا لینک دوتا مقاله براتون میزارم که بخونید؛ حالا اگه باز سوالی داشتید تو بخش کامنتا بپرسید.

راحت ترین مسیری که میتونی برای بازاریابی سئو انتخاب کنید اینه که اگه محتوایی رو میخواید سئو کنید اول بازار هدف مستقیم رو انتخاب کنید؛ یعنی اگه سایت شما برای فروش مبل راحتیه، اول یه مقاله بزنید و بگید که چقد این مبله راحته و چقد خوشگل موشگله! هر چی مقاله بیشتر، بهتر!

دومین مسیر آسفالتی، بازار هدف غیرمستقیم هس، مثلا یکی از محصولات سایت شما برای فروش گل طبیعه، حالا بیاید تو یه مقاله درمورد نگهداری گیاهان آپارتمانی بگید؛ حالا اونجا بیاید چند تا گل رو معرفی کنید و بگید که سایت ما این گل ها رو داره. به همین راحتی، به همین خوشمزگی!

برگرفته از : moz.com

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)