2022-04-30

تا الان کسب و کارهای زیادی هستند که به این نتیجه رسیدند که داشتن سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر در موفقیت و فروش آنها تاثیر زیادی دارد. برای اینکه بهتر بتوانید در جریان جدیدترین استراتژی های مربوط به کسب کار و تولید محتوا باشید؛ باید مطابق با روند تغییرات پیش بروید.

استراتژی سئو در سال 2022

اگر همچنان از روش های قدیمی سئو برای بهینه سازی سایت خود استفاده می کنید؛ دیگر زمان آن رسیده تا از استراتژی های سئو در سال 2022 استفاده کنید. زیرا ترفندهای قدیمی نه تنها به پیشرفت شما کمک نمی کند بلکه ممکن است نتایج منفی و ناخوشایندی را هم به همراه داشته باشد.

من در این مطلب از شرکت سئو میموس، قصد دارم تا با توجه به بررسی هایی که در زمینه اصول سئو در سال 2022 داشته ام، یکسری نکاتی را به شما یادآور شوم که می دانم حتما می تواند به روند بهینه سازی سایت شما کمک کند.

هوش مصنوعی و تاثیر آن بر سئو

نمی دانم تا چه حد با هوش مصنوعی آشنا هستید، اما این را بدانید که هوش مصنوعی ارتباط مستقیمی با تعامل افراد در فضای مجازی و محتوای آنلاین دارد. حتی به تازگی به عنوان یکی از عامل های مهم و تاثیرگذار در سئو شناخته شده است.

یکی از الگوریتم های مربوط به هوش مصنوعی، الگوریتم رنک برین (Rankbrain) است و در رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجوگر سال 2022 نیز تاثیر می گذارد. از زمان پیدایش این الگوریتم شاید بسیاری از کسب و کارها نتوانستند باور کنند که چطور چنین الگوریتمی می تواند بر سئو سایت تاثیر بگذارد.

حتما بخوانید :  چک لیست سئو 2019 | کامل‌ ترین راهنمای سئو در سال جدید

یکی از مهم ترین عوامل در الگوریتم رنگ برین، نرخ کلیک و مدت زمانی است که کاربران در یک صفحه می مانند. پس شما باید محتوای خود را بر این اساس تولید کنید که بتواند کاربران را بیشتر جذب کند و آنها را در صفحه نگه دارد.

تولید محتواهای آسمان خراش (طولانی)

به تازگی گوگل توجه بیشتری به سایت هایی نشان می دهد که محتواهای طولانی تری دارند؛ زیرا آنها می توانند ترافیک بیشتری را به سمت سایت هدایت کنند. از جمله استراتژی های سئو سایت که باید به آن توجه داشته باشید؛ تمرکز بر روی تولید محتواهای طولانی و باکیفیت است. این کار باعث میشود تا به جایگاه بالاتری در گوگل برسید. البته جذاب بودن محتوا یکی از مهم ترین دلایلی است که خواننده را ترغیب می کند.

توجه به هدینگ سایت

در تولید محتوا باید به انتخاب هدینگ ها یا همان زیر عنوان ها توجه داشته باشید. این را باید بدانید که محتواهای طولانی برای کاربران خسته کننده است. یکی از مهم ترین اصول در استراتژی سئو سایت که در سال 2022 باید در نظر داشت، استفاده از H2 و H3 باعث میشود تا محتوای شما به چند قسمت تقسیم شود.

سازگاری با موبایل یا همان موبایل فرندلی

البته می توان گفت سازگاری وب سایت با موبایل یکی از اصول مربوط به مشخصات فنی سایت که باید همیشه در نظر داشته باشید. گوگل اولویت ایندکس شدن را برای سایت هایی قرار می دهد که از لحاظ موبایل بهینه شده اند.

استراتژی های سئو در سال 2022

استراتژی های سئو در سال 2022

از مهم ترین موارد برای استراتژی سئو 2022 اینکه گوگل که مهم ترین موتور جستجوگر است؛ سایت را بر اساس یکسری عوامل مهم رتبه بندی می کند و آنها را در جایگاه ویژه خود قرار می دهد. این فاکتورها شامل موارد زیر میشوند :

  • ترافیک و بازدید واقعی و مستقیم
  • نرخ کلیک
  • مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت
  • نرخ پرش یا بانس ریت
  • تعداد و کیفیت بک لینک ها
  • استفاده از پروتکل های امنیتی
  • ارتباط محتوا و کلمات کلیدی
  • اندازه فونت ها در بخش های اصلی سایت
  • تعداد تصاویر
  • استفاده از رسانه های صوتی و ویدئویی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
حتما بخوانید :  آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد سایت

با توجه به آپدیت هایی گوگل در سال جدید میلادی ارائه داده است، شما می توانید از یکسری تکنیک ها و استراتژی ها برای سئو بهتر سایت خود کمک بگیرید. هر کدام از سئوکاران از یکسری استراتژی های خاص برای پروژه های خود استفاده می کنند. طبق پیش بینی سئو 2022 متخصصان سئو از یکسری راه حل های خاص برای بهبود سایت استفاده می کنند که می توان در زمان کوتاه تری شما را به نتیجه دلخواه برساند.

شرکت سئو میموس، متشکل از بهترین متخصصان و سئوکاران حرفه ای و کاربلد در زمینه خدمات سئو است که سعی می کنند از جدیدترین روش ها و استراتژی ها برای بهینه سازی سایت ها استفاده کنند.

جمع بندی نهایی :

با توجه به تمام تغییرات و آپدیت هایی که در سال 2022 ایجاد شده است. باز هم شما باید اصول و قوانین سئو را رعایت کنید؛ زیرا یکسری از فاکتورها هیچوقت تغییر نمی کنند بلکه تحولی در شیوه به کارگیری و استفاده از آنها به وجود می آید.

دانستن استراتژی های سئو در سال 2022 به شما کمک می کند تا روند سئو و بهینه سازی سایت خود را بر اساس آپدیت های گوگل پیش ببرید. اگر برای این مسیر سخت و پیچیده نیاز به راهنمایی دارید می توانید در بخش کامنت ها درخواست خود را برای ما ارسال کنید.

برگرفته از : forbes.com

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)