2022-04-03

انواع سئو : سئو یا بهینه سازی سایت فرآیندی است که موجب بالا بردن کیفیت سایت برای کاربران و موتورهای جستجوگر و افزایش ترافیک سایت میشود. سایت هایی که در اولین نتایج جستجو دیده میشوند، مطمئنا بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب میکنند. این کابران همان مشتریان هدف می باشند. در ادامه این مقاله از شرکت سئو میموس در رابطه با اینکه انواع سئو چیست با شما صحبت می کنیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ” سئو چیست؟ ” را مطالعه کنید.

انواع سئو چیست؟

روش های بهینه سازی موتورهای جستجوگر به 4 دسته اصلی تقسیم میشود :

هر کدام از این چهار دسته سئو به شما کمک می کند تا در نتایج بهتر دیده شوید. اما تفاوت انواع سئو در زمان رسیدن به نتیجه، هزینه، ریسک و ارزشی است که در طول زمان به جای می گذارد.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه، ترفندهایی مخالف موتورهای جستجوگر است و استفاده از آنها ریسک زیادی را به همراه دارد؛ به این صورت که ممکن است وب سایت از نتایج گوگل حذف شود. بهینه سازی به روش کلاه سیاه سریع تر شما را به نتیجه دلخواه میرساند، زیرا خلاف قوانین گوگل است. (درسته که روش های دور زدن گوگل زیاده و لذت بخش، اما باید خود را برای عواقب آن آماده کنید.)

تکنیک های سئو کلاه سیاه شامل :

  • اشباع کردن صفحات با کلمات کلیدی و یا مخفی کردن آنها
  • سرقت های ادبی
  • خرید بک لینک
  • محتوای کپی شده و تکراری
  • پنهان کردن متن
حتما بخوانید :  دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سئو کلاه سفید چیست؟

تکنیک های سئو کلاه سفید، همان قوانین تابع گوگل است. آنها با توجه به تغییراتی که در الگوریتم ها به وجود می آید، تاثیر منفی کمتری وجود دارد. اما به مرور زمان و با پیدایش آپدیت های گوگل، ممکن است یکسری از روش ها دیگر تاثیر چندانی نداشته باشد و باید تکنیک های دیگر را بررسی کرد.

زمانی که شما بر اساس قوانین و اصول بازی را پیش میبرید، باید بدانید که خیلی سریع به نتیجه دلخواه نمیرسید؛ اما بهینه کردن سایت به روش کلاه سفید ریسک کمتر و ارزش و ماندگاری بیشتری دارد.

اکثر شرکت های سئو از تکنیک کلاه سفید استفاده می کنند.

تکنیک های کلاه سفید :

  • نوشتن مطالب مفید و کاربردی
  • انتشار دادن محتواها در شبکه های اجتماعی
  • مشخص کردن استراتژی سئو
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • استفاده از سئو داخلی و خارجی
  • بک لینک طبیعی

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری، تکنیک هایی ما بین کلاه سیاه و کلاه سفید دارد. برخی از ترفندها ممکن است در دستورالعمل های مربوط به گوگل وجود نداشته باشد. شما برای استفاده از هر کدام از آنها احتیاط کنید.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری :

  • تکنیک Clickbait یا طعمه کلیک: یعنی استفاده از عنوان ها و محتواهایی که هدف اصلی جلب توجه و تشویق کاربر به لینک بر روی لینک یک صفحه خاصی است که ارزشی را ارائه نمی دهد. با استفاده از این تکنیک، مخاطب را کنجکاو می کنید که بر روی لینک سایت شما کلیک کند.
  • محتوایی که کمی تغییر در آن بوجود آمده باشد.
  • تبادل لینک
  • استفاده از تبلیغات پولی و بی ارزش
  • پرداخت پول برای دریافت کامنت
حتما بخوانید :  راهمای سئو به زبان ساده برای همه

سئو منفی چیست؟

سئو منفی، اجرا راهکارهای سئو کلاه سیاه و یا خاکستری در وب سایت شخصی با هدف آسیب رساندن به رقبا است. زمانی که رقبا آسیب ببینند شما به جای آنها در نتایج دیده میشوید.

تکنیک های سئو منفی :

  • ایجاد لینک های غیر عادی و اسپم به وب سایت رقیب
  • سرقت مطالب آنها
  • ارسال نظرات منفی
  • هک کردن سایت و تغییر دادن محتوای آنها

در ادامه بهتره یه اشاره ای هم به سئو داخلی و سئو خارجی داشته باشیم؛ زیرا برخی از ترفندهای مربوط به انواع سئو مربوط به خود سایت و صفحات داخلی و بعضی دیگر از آنها مربوط به خارج از سایت می باشد.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی بر سایت و محتوای شما تمرکز دارد. هدف اصلی آن این است که موتورهای جستجوگر بتوانند به سادگی به مطالب شما دسترسی داشته باشند. سئو داخلی سایت، به گوگل و بازدید کنندگان کمک می کنند که تشخیص دهند آیا محتوای شما کاربردی است یا نه.

ترفندهای مربوط به سئو داخلی :

  • تگ های عنوان
  • متا تگ ها
  • متا توضیحات
  • عنوان ها
  • پاراگراف ها
  • تصاویر
  • لینک های داخلی و خارجی

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی تکنیک هایی است که خارج از سایت و برای بهینه کردن آن صورت می گیرد. سئو خارجی سیگنال ها را از سایت های دیگر به سایت شما می فرستد.

تکنیک های سئو خارجی :

  • بک لینک ها
  • بهره مندی از سیگنال های شبکه های اجتماعی
  • فروم ها
  • منشن و یا نام بردن از برند سایت

سخن آخر :

 در این مقاله از سایت سئو میموس قصد داشتیم تا هر چه بیشتر و بهتر شما را با انواع سئو آشنا کنیم. اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چرا نام کلاه را برای انواع مختلف سئو انتخاب کرده اند. در دهه 1920 و 1940 در ایالات متحده فیلم هایی را می ساختند که شخصیت های قهرمان و مثبت داستان، کلاه سفید بر سر داشتند و افراد شرور و خلافکار کلاه های سیاه. این وسیله به عنوان نماد خوب و بد انتخاب شد و درمورد تکنیک های مختلف سئو برای درک بهتر از این نماد استفاده کرده اند.

حتما بخوانید :  سئو سایت چطور به رشد کسب و کار اینترنتی شما کمک می‌کند؟

برگرفته از : blog.alexa.com

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)