2022-04-19

Bounce rate چیست : ضریب بازگشت یا نرخ پرش به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت بدون دیدن هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند. درصد خروج به میزان حضور آنها در صفحه بستگی ندارد و تنها فاکتور برای سنجش، جذابیت سایت از دید کاربران است.

Bounce rate چیست؟

میزان موفقیت یک سایت برای بازدیدکنندگان معمولا بر اساس بازدید هایی است که در یک روز رقم می خورد. در ابتدای روزهایی که سایت خود را راه اندازی کرده اید، این آمار می تواند تا حدودی میزان عملکرد شما را در اینترنت مورد بررسی قرار دهد.

بررسی ضریب بازگشت به شما نشان می دهد که کاربران تا چه حد توانسته اند با محیط سایت شما ارتباط برقرار کنند و آنها را تشویق کردند تا از صفحات دیگر نیز بازدید کنند.

بانس ریت چیست؟

اگر بخواهیم واقع بین باشیم، ضریب بازگشت یک فاکتور منفی است و بالا بودن آن نشانه ضعف شما در ارائه مطالب است. مهم ترین عامل برای موفقیت و پیروزی یک سایت تعداد کاربران ثابت آن است. یعنی کسانی که هر چند وقت یکبار به سایت سر می زنند و مطلب را پیگیری می کنند.

اگر وبسایت شما به صورتی است که افراد فقط یکبار وارد آن میشوند، ضریب بازگشت معیار مناسبی است اما اگر تعداد بازدیدکنندگان روزانه افزایش یابد، ضریب بازگشت هم افزایش می یابد و در طولانی مدت نتیجه مطلوبی ندارد.

ضریب بازگشت سایت چیست؟

با توجه به حجم اطلاعاتی که سیستم های آمارگیر در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهند، بررسی نکردن و تحلیل دقیق آنها می تواند موجب سردرگمی و اشتباه در تصمیم گیری های آینده شود. برای تحلیل ضریب بازگشت بهتر است که بازدید کنندگان سایت را از طریق نحوه ورود به سایت دسته بندی کرد و هر کدام از آنها را به صورت جداگانه آنالیز کرد.

حتما بخوانید :  Page authority چیست؟

ارجاع دهنده های کم ارزش :

سایت هایی که اطلاعات زیادی را از اینترنت را جمع آوری کرده اند بدون اینکه بر کیفیت محتوا نظارت داشته باشند و سپس آنها را در اختیار کاربران قرار می دهند، به عنوان ارجاع دهنده های نامناسب شناخته میشوند. کسانی که از این راه وارد سایت میشوند، خیلی سریع آن را ترک می کنند.

لینک دهی مستقیم به سایت :

چنین لینک هایی معمولا همراه با یک پیام هستند. به عنوان نمونه : پیشنهاد میکنم از این سایت دیدن کنید و یا برای حمایت بر روی لینک زیر کلیک کنید. افرادی که از این طریق وارد میشوند هدف مشخصی ندارند و چندان انتظاری هم از محتوای شما ندارند. نباید چندان انتظاری از ضریب بازگشت آنها داشته باشید.

Bounce Rate از طریق موتورهای جستجوگر :

کسانی که از طریق سرچ کلمه و موتورهای جستجوگر وارد سایت شما میشوند، مطمئنا به دنبال موضوع خاصی بوده اند و به محتوای سایت شما علاقمند شده اند. اگر ضریب بازگشت برای چنین افرادی در سایت بالا باشد، یعنی حتی بیش از 50 درصد، و بدون اینکه از صفحه ای دیدن کنند از سایت خارج شوند.

بهتر است بدانید که شما با مشکلی مواجه هستید و باید یک بررسی و آنالیز در رابطه با محیط و مطالب سایت خود داشته باشید.

جان کلام :

تلاش کنید تا مشکلات سایت خود را برطرف کنید و بازدید کنندگان را تشویق کنید تا از صفحات دیگر سایت شما دیدن کنند. به طور مثال شما می توانید از ساید بار و ارائه پر بازدید ترین محصولات و یا پرفروش ترین محصولات استفاده کنید. همچنین معرفی مقالات مرتبط می تواند کمک زیادی به بازدید صفحات سایت شما کند. امیدواریم این مقاله از شرکت سئو میموس که در رابطه با ounce rate چیست و چه راه هایی باعث افزایش و یا کاهش آن می باشد برایتان مفید بوده باشد.

حتما بخوانید :  Domain authority چیست؟

اگر تجربه ای در زمینه بانس ریت سایت دارید، خوشحال میشیم در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)