2022-04-11

تگ های h1 تا h6 چیست : عملکرد و تاثیر تگ های هد بر سئو و کاربران قابل چشم پوشی نیست. این تگ ها محتوا را برای مخاطبان جذاب تر می کند و درک آن را برای موتورهای جستجو  بهتر می کند.

تگ های هدر یک فضای فوق العاده برای استفاده از کلمات کلیدی اصلی و فرعی برای سئو است. در ادامه این مقاله از شرکت سئو میموس بیشتر در رابطه تگ های h1 تا h6 برایتان توضیح می دهیم.

تگ های هدر چیست؟

تگ های هدر همان تیترهایی هستند که در یک محتوا به کار گرفته میشوند. مهم ترین آنها تگ هدینگ H1 است و از آن به عنوان تیتر اصلی در یک صفحه استفاده میشود. تگ های هدینگ از H1 شروع میشوند و تا H6 ادامه دارد.

تگ‌های h1 تا h6 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

شاید اولین سوالی که برایتان پیش می آید این است که هر کدام از تیترها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ شاید اولین تفاوتی که توجه شما را جلب کند، تغییر سایز آنها باشد.

سایزهای مختلف هر تگ هدینگ در خروجی، تنها تفاوت آن نیست. علت مهم تر آن اهمیت و ارزش عنوان های به کار رفته است. هر کدام از تگها یک درجه اهمیتی دارند. یک متن می تواند چندین عنوان داشته باشد اما همه آنها یک ارزش ندارند. با توجه به اینکه عددهای آن بیشتر میشود ارزش آن کمتر میشود.

ارزش هر تگ در محتوا :

هر صفحه یک عنوان اصلی دارد که در بالای صفحه قرار می گیرد و ارزش آن با h1 مشخص میشود و نشان می دهد که با اهمیت ترین عبارت درون صفحه می باشد.

حتما بخوانید :  چگونه یک وب‌ سایت حرفه‌ ای بسازیم؟ 5 قدم تا راه‌ اندازی سایت

بخش های مختلف یک مقاله با عنوان های کم ارزش تر نسبت به عنوان اصلی جدا میشود که خوانایی متر را بهتر می کند. دومین تیتری که در مجموعه هدینگ ها استفاده میشود تیتر 2 می باشد که تعداد استفاده از آن نیز مشخص نیست.

زیر عنوان های دیگری که استفاده میشوند تگ های h3 یا h4 می باشند. کمتر پیش می آید که در محتوایی از تیترهای h5 یا h6 استفاده شود. زیرا باید محتوا به صورتی جامع و کامل باشد که بتوان از چنین تیترهایی استفاده کرد.

نکات مهم برای استفاده از تگ ها در محتوای سئو شده :

در ادامه روش هایی را به شما می گوییم که با کمک آنها می توانید بهتر و موثرتر از تگ ها استفاده کنید و سئو صفحه خود را بالا ببرید.

از تگ های هد برای یک ساختار مندی استفاده کنید :

تگ های هدر باعث ایجاد یک ساختار در محتوای متنی میشود. هر هدر و یا تیتر موضوع کلی پاراگراف های محتوا را به کاربران انتقال می دهد.

استفاده از هدرها برای بلوک بندی متن :

پی بردن به موضوع کلی محتوا در یک چشم، آن چنان مهم است که به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورها در بازاریابی محتوایی معرفی کرده اند.

به کاربردن کلمات کلیدی در تگ های هدر :

از آنجایی که گوگل به این قسمت توجه بیشتری دارد، برای اینکه اعتبار و ارزش محتوای خود را به گوگل بفهمانید می توانید کلمات کلیدی مرتبط را در عنوان ها استفاده کنید.

از عنوان های جذاب استفاده کنید :

با توجه به اینکه تگ های هد فونت و سایزی متفاوت تر از متن دارند و بیشتر در چشم کاربران قرار میگیرند، بهتر است آنها را جذاب تر و توصیفی تر جلوه دهید.

حتما بخوانید :  بهترین سیستم مدیریت محتوا برای ساختن سایت چیست؟ پاسخ‌ مان را به این پرسش ببینید

روش مشاهده کدهای html :

برای مشاهده سورس کدهای HTML یک وب سایت در مرورگر تنها کافی است که بر روی صفحه کلیک کنید و روی گزینه Inspect کلیک کنید و تمام کدهای HTML سایت را می توانید مشاهده کنید.

نتیجه گیری :

به پایان این مقاله از سایت میموس رسیدیم. سعی کردیم تا به طور کامل در رابطه با اینکه تگ های h1 تا h6 چیست و هر کدام از آنها چه ارزشی دارند برایتان صحبت کنیم.

برگرفته از : developer.mozilla.org

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)