2022-04-14

Rich snippets چیست : گوگل برای نشان دادن نتایج مرتبط گزینه های مختلفی را مد نظر دارد. سایت هایی را انتخاب می کند که تجربه کاربری بهتری را برای کاربران و گوگل فراهم کرده است. ریچ اسنیپت یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در برخی از نتایج جستجو نشان داده میشود. در این مقاله از شرکت سئو میموس قصد داریم تا در رابطه با اینکه Rich snippets چیست و چه تاثیری بر روی سئو دارد، بیشتر با شما صحبت کنیم.

Rich snippets چیست؟

ریچ اسنیپت، بخشی از اطلاعاتی است که گوگل برای بعضی از نتایج در نظر می گیرد و حتما شما هم تابحال آنها را مشاهده کرده اید. به عنوان مثال زمانی که شما طرز تهیه دمنوش بهارنارنج را در گوگل سرچ می کنید، گوگل در هر صفحه 10 لینک مرتبط را به شما نشان می دهد و معمولا ساختار به این صورت است که عنوان صفحه با رنگ آبی نشان داده میشود و لینک مرجع به سایت پیشنهادی است.

در قسمت پایین عنوان هم توضیحات صفحه یا همان توضیحات متا قرار می گیرد. اما در بعضی از مواقع علاوه بر این ساختار متداول، گوگل اطلاعات بیشتری را نیز نشان می دهد. برای نمونه برای مشخصات محصولات الکتریکی میزان مقاومت، انرژی الکتریکی و … را در میان عنوان صفحه و توضیحات نشان می دهد. به چنین اطلاعات اضافی ریچ اسنیپت می گویند.

تاثیر ریچ اسنیپت در سئو :

ریچ اسنیپت ها تاثیر به خصوصی در افزایش رتبه سایت در نتایج ندارند اما می توانند برایتان ترافیکی را به همراه داشته باشند. واقعیت ماجرا این است که با اضافه کردن اطلاعات کاربری در نتایج جستجو می توان بیشتر در چشم کاربران دیده شوید.

حتما بخوانید :  چک‌ لیست همه‌ جانبه سئو تکنیکال | نکات ضروری و 100% کاربردی

معمولا در نتایج تنها عنوان صفحه و توضیحات متا نشان داده میشود و کاربر پس از دیدن عنوان ها تشخیص می دهد که کدام از صفحه می تواند نیازش را برطرف کند و سپس بر روی آن کلیک می کند. اما قرار اطلاعات بیشتر مانند قیمت محصول، امتیاز کاربران، تعداد نظرات و سوالات متداول می تواند یک مزیت مهمی باشد که کاربران بر روی لینک مربوط به سایت شما کلیک کنند.

انواع ریچ اسنیپت ها :

ریچ اسنیپت ها مدل های مختلفی دارند که با توجه به نتایج جستجو برای صفحات مختلف نشان داده میشود. پیش از آنکه بخواهید ریچ اسنیپت را برای سایت خود در نتایج جستجو نشان دهید باید انتخاب کنید که به کدام نوع آن نیاز دارید. در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم :

  • نقد و بررسی : که امتیاز کاربران به صفحه را به صورت چند ستاره نشان می دهد.
  • دستور پخت : مخصوص سایت هایی است که دستور پخت غذاهای مختلف را قرار می دهند و اطلاعاتی مانند مدت زمان، میزان کالری و تصویر نشان می دهد.
  • محصول : ریچ اسنیپت محصولات اطلاعات تکلیمی مربوط به کالا مانند قیمت و تصویر را نشان می دهد.
  • ویدئو : موتورهای جستجوگر به صورت خودکار نمی توانند محتوای ویدئویی سایت شما را ببینند اما با کمک ریچ اسنیپت می توانید اطلاعات ویدئو را قرار دهید و کاربران را به دیدن آنها دعوت کنید.

نتیجه گیری :

ریچ اسنیپت یک ویژگی مهمی است که گوگل به برخی از نتایج اضافه می کند و به کمک آنها می توانید اطلاعت بیشتری را به کابران نشان دهید. با کمک این ویژگی می توانید یک محصول را در نتایج جستجو نشان دهید و نرخ کلیک سایت خود را بالا ببرید. در این مقاله از سایت میموس در رابطه با اینکه ich snippets چیست با شما صحبت کردیم و امیدواریم که برای بهبود صفحات و افزایش ترافیک سایت خود از چنین ویژگی استفاده کنید.

حتما بخوانید :  آموزش ساخت نقشه سایت XML در وردپرس
مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)