2022-04-12

SERP چیست : سرپ یکی از اصطلاحات مربوط به سئو و بهینه سازی سایت است که امروزه قرار گرفتن در سرپ ارزش زیادی دارد. ما در ادامه این مقاله از شرکت سئو میموس بیشتر در رابطه با آن توضیح می دهیم.

مفهوم serp چیست؟

SERP مخفف عبارت (Search Engine Result Page) است. نتایجی که موتورهای جستجوگر نشان می دهد پاسخ گوگل به درخواست کاربران است. به معنی ساده تر همان نتیجه ای است که با search یک کلمه در گوگل نشان داده میشود.

حال که معنی serp را متوجه شدید؛ بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین اهداف سئو این است که در نتایج جستجو به خصوص گوگل دیده شوید و به جایگاه های بهتری برسید.

اگر گوگل شامل ده ها ویژگی SERP است و در صفحه اول ظاهر میشود؛ اما دو دسته مهم نتایج تبلیغات گوگل و نتایج ارگانیک است.

چه مواردی درserp قرار می‌گیرند؟

  • نتایج طبیعی : وب سایت هایی که گوگل آنها را مرتبط با عبارت جستجو شده تشخیص می دهد و در نتایج جایگاه مناسبی را برای آن در نظر می گیرد.
  • rich snipet: نتایج طبیعی که با یک عنوان و توضیحات در serp قرار می گیرند. همان نتایج اطلاعات بیشتری است که در لینک های سایت نشان داده میشود؛ مانند رای کاربران، ستاره و تصویر.
  • adwords: ادورز همان تبلیغات گوگل است. سایت شما می تواند با پرداخت هزینه ای به گوگل در سطر نتایج قرار بگیرد. اما برای اینکه تفاوت لینک های تبلیغاتی از دیگر نتایج مشخص باشد، کلمه ad کنار آن قرار می گیرد.
  • گراف دانش : داده ها و یا نمودارهایی است که برای نمایش اطلاعات بیشتر در نتایج قرار داده میشود. مانند سوالات متداول که در باکس های جداگانه ای قرار می گیرد.
حتما بخوانید :  4 نکته اساسی در مورد طراحی تجربه کاربری بهتر

Serp چطور به وجود می آید؟

نحوه ایجاد و نمایش سرپ به عملکرد موتورهای جستجوگر بستگی دارد. ما در مقاله “سئو چیست؟” در رابطه با موتورهای جستجوگر بیشتر توضیح داده ایم و خواندن آن خالی از لطف نیست.

ربات های موتور جستجوگر در سایت های مختلف می گردند و آدرس صفحات جدید را پیدا می کنند؛ بعد از آن موتور جستجوگر سعی می کند تمامی مطالب صفحات سایت را مانند متن، تصاویر، ویدئوها، فهرست ها را بررسی و پردازش کند.

هنگامی که کاربران کلماتی را جستجو می کنند موتور جستجوگر به دنبال بهترین و مرتبط ترین نتایج می گردد و نتایج را اولویت بندی می کند.

اهمیت serp در سئو :

کسانی که به دنبال افزایش بازدید، فروش آنلاین سایت و بهینه سازی هستند؛ قرار گرفتن در جایگاه مناسب در نتایج مهم است. زیرا امروزه اکثر افراد برای دریافت بهترین خدمات و کالاها، آنها را در گوگل سرچ می کند. اگر سایت در نتایج جستجو وجود داشته باشد، به خصوص در رتبه های برتر کاربر سایت را پیدا می کند و پس از بررسی یکسری از فاکتورها کالای خود را خریداری می کند.

چطور در نتایج گوگل به جایگاه بهتری برسیم؟

گوگل همیشه به دنبال این است که بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. برای قرار گرفتن در serp باید ثابت کنید که مطلب شما باکیفیت است. قرار گرفتن در چنین جایگاهی باید اصول سئو را رعایت کنید.

برای بهبود جایگاه در نتایج باید کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کنید، تولید محتوا مرتبط و یونیک، رعایت اصول سئو در محتوا، لینک سازی و …

حتما بخوانید :  همه چیز در مورد تست مقایسه A/B Test + راهنمای راه اندازی و اجرا روی سایت وردپرسی

نتیجه :

در این مقاله از سایت میموس به اینکه SERP چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد با شما صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

منبع : mailchimp.com

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)