2018-02-26

بهینه سازی سایت SEO سرواژه ی جمله Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. SEO یا در پارسی با لفظ سئو یعنی با استفاده از روش هایی وب سایت را به رتبه اول نتایج جستجو بیاوریم تا ترافیک باردید کنندگان بیشتری به سمت سایت ما سوق پیدا کنند.

به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است و میتواند رتبه خوبی کسب کند”

شما میتوانید سئوی وب سایت را به شرکت یا افرادی که اینکار را انجام دهند بدهید یا خودتان با استفاده از تحقیق در گوگل و پرسیدن از دیگران اینکار را انجام دهید، و یا اینکه از مانگو استفاده کنید تا یک متخصص سئو شوید.

یکی از مسائل مهم در بازاریابی آنلاین که مربوط به سایت باشد، میزان بازدید از سایت است، منبع اصلی بازدیدکنندگان هم موتورهای جستجو هستند، موتورهای جستجو همیشه نقش اصلی را در هدایت ترافیک به سمت سایت ایفا میکنند برای همین در سئو سازی ما باید  ساختار  وب سایت را طوری طراحی کنیم که بیشتر برای موتورهای جستجو قابل درک باشد و همچنین ما باید به این توجه داشته باشیم  که  ساختار وب سایت را طوری درست کنیم تا بازدید کنندگانی که به سایت ما می آیند از وب سایت ما راضی باشند وبصوت دائمی از آن بازدید کنند

سئو تقریبا دو بخش اصلی دارد که برای یک سایت به صورت زیر در نظر گرفته می شود:

  • سئوی داخلی: استفاده از تصاویر ،جداول ،ویدئو ،تنظیم سایز متن ها و بطور خلاصه انجام دادن کارهایی که باعث جذب مخاطب شود و باعث شود مخاط باز هم از سایت شما بازدید کند
  • سئوی خارجی: همان قابل فهم کردن سایت خود برای موتورهای جستجو تا بازدید کننده ها را به سمت سایت شما سوق دهند مانند استفاده از کلمات کلیدی یا قرار لینک ها و بک لینک ها

۱# گوگل ادرودز Google Adwords یا گوگل ادز Google Ads

۱# گوگل ادرودز Google Adwords یا گوگل ادز Google Ads

گوگل ادوردز Google Adwords یکی از ابزارهای گوگل برای تبلیغات در صفحه جستجوی گوگل است. تصویر زیر یک نمونه از تبلیغات کلیکی گوگل در صفحه نتایج جستجو است.

نمونه تبلیغ گوگل

شرکت گوگل این امکان تبلیغ را به شما میدهد تا بسرعت وب سایت خود رابه بالای صفحه ی جستجو ببرید البته اینکار هزینه ای را هم در بر دارد برای شما در متن پایین مثالی میزنم تا متوجه آن شوید

شما یک کمپین تبلیغاتی گوگلی راه می‌اندازید و بودجه خود را ۶۰ دلار تعیین می‌کنید و یک کلمۀ کلیدی برای خود مشخص می‌کنید که هزینۀ هر کلیک آن ۰٫۲ دلار (برای آنکه لینک شما در صدر تبلیغات نمایش داده شود) است.

بنابراین بر اساس این بودجۀ شما، گوگل تا ۳۰۰ کلیک به لینک تبلیغ سایتتان احتصاص خواهد داد. یعنی ۳۰۰ بازدید کننده برای وبسایت شما! اما پس از اتمام این بودجه اولیه، سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده نخواهد شد تا اینکه شما دوباره تبلیغات خود را از نو شروع کنید و هزینه ای به گوگل پرداخت کنید.

Google Adwords

بنابراین نیازمند یک متخصص تبلیغات (بازاریاب موتورهای جستجو SEM) هستید تا بدانید آیا کمپین های شما در گوگل یک تبلیغ مناسب هستند یا اینکه کمپین های شما پرداخت های خوبی ندارند و شاید کمپین تبلیغاتی نامناسب شما فقط بودجه خود را مصرف کرده و پول از دست می دهد.

 

۲# سئوی وب سایت (هر نوع سایتی اعم از شرکتی و فروشگاهی)

۱- با استفاده از سئو به موقعیت مکانی بهتری درموتورهای جستجو دست پیدا می کنید

۲- شما بابت افرادی که  روی وب سایت شما کلیک میکنند پولی پرداخت نمیکنید:این شامل رقیبانی است که میخواهند از وب سایت شما بازدید کنند.

۳- اگر وب سایت شما بهینه شود ،موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ  شما را شناسایی می­کنند و در مکان بالاتر از سایت هایی که بهینه سازی سئو را انجام ندادند شما را می­گذارند.

۴- با سئو مقام انلاین شما بیششتر میشود و باعث ایجاد اگاهی بیشتر و جذب ترافیک بهتر وبیشتری میشود  بنابراین به کسب و کار شما رونق می­بخشد

۵- بالا رفتن رنگینگ شرکت در موتوهای جستجو باعث ایجاد شرایط بهتر ،فروش و سود بیشتر می­شود.

۶- با گذشت زمان سئو سود بیشتری از سرمایه گذاریتان به شما می­دهد

۷- با بهینه سازی سایت برای همه ی مرورگر ها باعث میشود افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند.

۸- موتورهای جستجو به راحتی دسته بندی و فهرست بندی می­کنند صفحات را در سایت شما

۹- سئو هر ماه وب سایت شما را ارزیابی میکند و گزارشی از موفقیتتان را به شما می­دهد

 

۳# برتری های گوگل ادوردز Google Ads نسبت به سئوی سایت

۱- ادورز به شما این امکان را میدهد تا اگهی شما بصورت دقیق افرادی که محصول یا خدمات شما را جستجو میکنند هدف بگیرد

۲- گوگل ادواردز دسترسی سریع به بازدید کنندگان و مشتریان با پتانسیل را به شما می­دهد

۳- هیچ محدودیتی درباره آگهی شما وجود ندارد شما  میتوانید با توجه به بودجه تان  آنرا  ویرایش کنید

۴- هزینه ی آن برای همه ی کمپانی ها مناسب است زیرا شما میتوانید تصمیم بگیرید که چقدر بابت هر زمانی که بازدید کنندگان روی تبلیغ شما کلیک می­کنند بدهید و شما تنها زمانی پول می­دهید که افراد روی تبلیغ شما کلیک کنند

۵- این خیلی به صرفه تر از راه حل رقبای پیش رو هست :مثل چاپ کاتلوگ ،بنر های تبلیغاتی و کارای بازریابی افلاین معمول و ایمیل مستقیم به افراد.

۶- شما میتوانید تبلیغ موجود را ویرایش کنید و تغییرات آنرا در عرض چند دقیقه در گوگل مشاهده کنید.

۷- تبلیغات شما میتواند در فرمت های مختلف مانند ویدئو ،عکس و متن باشد

۸- ادوردز سایت شما را با نام یک برند تاثیر گذار مواجه میکند تنها کافی است برای کلیک کردن  پول پرداخت کنید

۹- جزئیات کارهای انجام شده در دسترس است

 

نتیجه گیری

در مواردی که شما بسرعت میخواهید به بازدی کننده ی زیادی در  یک مقطع بدست

آورید مانند فروش فصلی یک محصول  استفاد از گوگل ادوردز را به شما پیشنهاد می­کنیم. اما در مواردی که می­خواهید بازدید کنندگانی بصورت دائمی داشته باشید و زمان برای شما اهمیت چندانی ندارد استفاده از سئو بهتر است.

البته شما میتوانید از هر دو روش بصورت همزمان استفاده کنید

به نظر شما کدام بهتر است گوگل ادوردز یا سئو؟ باعث رضایت ما است اگر نظرات خود را درباره ی این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)