2018-03-13


پرداخت های اشتراکی به نسبت تعداد کل پرداخت موفق که دریافت می کنید  تقسیم بر تعداد تقریبی پرداخت هایی که موجود هستند گفته میشود. داده های پرداخت های اشتراکی در کلمات کلیدی و گروه بنر ها و سطح کمپین قرار دارد.

چرا باید پرداخت موفق را با استراتژی شروع کنید؟

پرداخت های اشتراکی معیار اندازه گیری اصلی در پرداخت موفق نیست اما Jacob baadsgaard نشان می دهد که چگونه می توان با ردیابی این مقیاس به بهبود پرداخت موفق که نهایتا حد پایینی شما را بهبود ببخشد. پرداخت های اشتراکی یک مقیاس پرداخت جالب جستجو است. در ظاهر شما می توانید بگویید که پرداخت اشتراکی یک مقیاس نسبتا بی فایده است اما در واقع من، Jacob baadsgaard ، اقرار می کنم که خودم سالها درباره اینکه پرداخت ها معیار های مهمی برای پرداخت موفق در جستجو و تبلیغات کلیکی نیستند بحث کردم.

هر چند من هنوز معتقدم که ROI (بدون پرداخت ها و کلیک ها و تبدیل ها) برای محاسبه نهایی پرداخت موفق جستجو مناسب است و پرداخت های اشتراکی به تنهایی معیار نسبتا بی فایده ای خواهد بود. در واقع بعد از بررسی مدل حسابرسی هزاران جساب پرداخت جستجو در تبلیغات مخرب ما متوجه شدیم که پرداخت اشتراکی بین کمپین های موثر و غیر موثر اغلب متفاوت است.

۱# آیا برای پرداخت های اشتباه هزینه می پردازید؟

اغلب پرداخت های جستجو از طرف تبلیغ کننده رایگان در نظر گرفته می شود و این حس را به وجود می آورد که  هزینه تبلیغات جستجو بر اساس مدل هزینه به ازای کلیک انجام می شود نه بر اساس مدل هزینه بر اساس پرداخت موفق. اگر شما هزار پرداخت دریافت کنید و فقط یک کلیک انجام شده باشد؛ آن وقت شما فقط هزینه یک کلیک را پرداخت خواهید کرد آیا به نظر شما این درست است؟ >> از نظر تکنیکی این درست است.

اما یک اقتصاد مخفی برای هزینه های تبلیغاتی جستجو وجود دارد. اگر شما برای انجام کلیک های بیشتر تلاش نکنید گوگل نمایش بنرها را برای شما متوقف می کند. بنابراین در واقع اگر شما کلیک های بیشتری انجام ندهید شما نمی توانید پرداخت های بیشتری انجام بدهید.این اقتصاد پنهان این سوال را پیش می آورد که آیا ما داریم برای پرداخت های اشتباه هزینه می پردازیم؟ بعد از همه اینها اگر پرداخت ها هزینه داشته باشند شما نمی توانید بودجه خود را صرف پرداخت های اشتباه کنید ( و همین طور به صورت تعمیم یافته برای کلیک ها)

[promotion id=”27416″]

۲# اشتباه در استفاده از بودجه برای پرداخت موفق کجاست؟

برای پاسخ به این سوال ما نیاز داریم که نگاهی به کلمات کلیدی بیاندازیم. حساب جستجوی پرداختی خود را باز کنید. تاریخ را بر اساس سه ماه تا شش ماه اخیر تنظیم کنید. بر چسب کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

سپس از گزینه منوی فیلتر یک فیلتر جدید برای نرخ کمتر از ۲%  مانند شکل زیر بسازید.

آیا بنرهای تبلیغاتی شما در تبلیغات گوگل به پرداخت موفق منجر می شوند؟

 

سپس روی گزینه APPLY بزنید تا به شکل زیر برسید:

 

آیا بنرهای تبلیغاتی شما در تبلیغات گوگل به پرداخت موفق منجر می شوند؟

مشکل چیست؟ ۱۱ درصد از بنر ها برای پنج کلمه کلیدی مبدل صرف شده است.

۳# چگونه پرداخت اشتباه انجام شده و بودجه پرداخت موفق را می بلعد؟

روشن است که احمقانه است که پول را صرف پرداخت هایی کنیم که به تبدیل ها منجر نمی شوند.  متاسفانه از آنجایی که اغلب تبلیغ کننده ها بودجه محدود دارند. همه بنرهای بی مصرف به کمپین های دیگر خودشان به صورت سلسله مراتبی متصل هستند. از اینجاست که قسمت جالب قضیه شروع می شود. فیلتر خود را به نرخ بیشتر از ۲%  تغییر دهید و کلیک کنید.  به منوی ستون ها و سپس اصلاح ستون ها کلیک کنید و سپس search lost is و search exact is  و search impr.shar را هم به همین ترتیب انتخاب کنید.
آیا بنرهای تبلیغاتی شما در تبلیغات گوگل به پرداخت موفق منجر می شوند؟
وقتی که برنامه تمام شد به نتایجی مشابه این خواهید رسید.
آیا بنرهای تبلیغاتی شما در تبلیغات گوگل به پرداخت موفق منجر می شوند؟
اکنون می توانید ببینید که چطور بنرها بودجه را از بهترین کلمات کلیدی دور می کنند. کلمه کلیدی دوم را از انتخاب خارج کنید. این کار نرخ تبدیل را به ۸٫۲۸ درصد می رساند اما کلمه کلیدی دوم فقط ۳/۱ حجم پتانسیل پرداخت ها را می گیرد.  حتی وقتی که کلمه کلیدی خروجی وارد می شود.

سوال این است که چرا؟

(Search lost is (rank

وقتی که به یک ستون برای (search lost is(rank  نگاه می کنید شما می توانید ببینید که این مشتری ۵۰٫۵۴ درصد پتانسیل پرداخت های منجر به رتبه موضوع ها می شود را از دست می دهد.

می دانید این چه معنی می دهد؟

پیشنهاد های آنها خیلی پایین بوده است. وقتی یک کلمه کلیدی اینقدر با ارزش می شود، یک مشکل بزرگ وجود دارد. تکه های بزرگ بودجه بنر معمولا برای کلمات کلیدی ای مصرف می شود که تقریبا هیچ چیزی برای مشتری ندارد. در حالی که بهترین کلمات کلیدی آنها بودجه کافی ندارند که به درستی رتبه را نشان بدهد. ساده ترین راه برای حل این مشکل این است که به سادگی مناقضه انجام دهید. شما باید یادتان باشد که بالابردن پیشنهادات و رتبه بندی از هزینه کردن می آید .

هزینه به ازای کلیک شما افزایش خواهد یافت و با افزایش هزینه به ازای تبدیل نهایتا منجر به افزایش هزینه برای هر فروش شما می شود. اگر کلمه کلیدی یک برنده واقعی باشد مانند این مدل، این یک برد بزرگ نبوده است. اما اگر کلمه کلیدی به سختی در مدل هزینه برای کلیک سودده باشد با افزایش هزینه برای کلیک برای بهبود پرداخت های اشتراکی ممکنه بهترین انتخاب نباشد.

(Search lost is (budget

بنرهای با رتبه پایین تنها راه برای از دست دادن پرداخت های اشتراکی نیستند. به خاطر داشته باشید که اگر شما برای پرداخت ها و کلیک های اشتباه هزینه پرداخت کنید دیگر نمی توانید برای پرداخت موفق تلاش کنید. گزارش کلمات کلیدی (search lost is (budget را نشان نمی دهد و شما باید آن را در گزارش کمپین ها پیدا کنید. کمپین هایی را پیدا کنید که کلمات کلیدی کاربرد های بالایی در آن ها داشته اند و سپس روی این کلمات در کمپین کلیک کنید. زمانی که در کمپین هستید یک ستون برای (search lost is (budget اضافه کنید. این کار به شما اجازه می دهد که درصد پتانسیل پرداخت هایی که در این کمپین به خاطر محدودیت بودجه از دست داده اید را مشاهده کنید.

یادتان می آید که کلمه کلیدی با ۸٫۲۸ درصد نرخ تبدیل داشتیم؟ آن کلمه کلیدی در یک کمپین که ۷۷ درصد از پرداخت های اشتراکی اش را به خاطر محدودیت بودجه از دست می دهد. این بدان معنی است که کلمات کلیدی فقط ۳۳ درصد از پرداخت های پتانسیل خود را دریافت می کند و خود کمپین فقط ۲۳ درصد از پرداخت موفق را به خاطر بودجه ناکافی دریافت می کند.

۴# بودجه تبلیغاتی ما که انتظار داریم به پرداخت موفق منجر شود به کجا می رود؟

میخواهید بدون تبلیغات در اول گوگل باشید، برای شروع میتوانید با این مقاله شروع کنید: چرا گوگل از سایت شما متنفر است؟ اما در ادامه اگر میخواهید با تبلیغات گوگل اوج بگیرید. باید بدانید چرا بودجه تبلیغات شما برای بدترین پرداخت ها صرف می شود.

برای تصحیح اشتباه چه کنیم؟

ابتدا باید بدانید که کدام کلمات کلیدی منجر به پرداخت اشتباه می شود و کدام کلمات کلیدی منجر به پرداخت موفق می شوند، با این کار حل مشکلات ساده تر خواهد شد. بودجه کلمات کلیدی ضعیف را قطع کنید، آنها به بودجه نیازی ندارند و بودجه آنها را به سمت کلمات کلیدی خوب هدایت کنید. کلمات کلیدی برتر می بایست حداقل به ۹۰ درصد پرداخت های اشتراکی منجر شوند. ممکن است به نظر شما این کار خیلی ساده و ابتدایی به نظر بیاید اما این روش واقعا کار می کند. در زیر می توانید ببینید چه اتفاقی برای حساب مشتری می افتد وقتی بودجه کلمات کلیدی غیر مفیدش به کلمات کلیدی با کارکرد بالایش هدایت می شود.

آیا بنرهای تبلیغاتی شما در تبلیغات گوگل به پرداخت موفق منجر می شوند؟
بعد از یک روز که ما این تغییرات را برای مشتری مان انجام دادیم مشاهده شد که بنرهای آنها دو برابر بیشتر در جستجو ها نمایش داده شد و فروش مشتری بیشتر از ۵۰ درصد در ماه افزایش پیدا کرد. بعد از یک سال از بهینه سازی فروش حدود ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

نتیجه گیری

پرداخت های اشتراکی ممکن است یک معیار خوب برای پرداخت موفق جستجو نباشد ولی پرداخت های اشتراکی هنوز هم می توانند یک معیار مهم در ردیابی باشند. فقط به خاظر داشته باشید هر کلیک یه هزینه دارد، پرداخت یک کلیک به این معنی است که برای کلیک دیگر نمی توانید هزینه کنید و اگر شما بودجه خود را برای کلیک های اشتباه به هدر بدهید، برای پرداخت موفق بودجه نخواهید داشت. نظر خود را در این رابطه ما در میان گذاشته و دانستی های خود و صد البته دانستنی ها و تجربه های خود را از کار با تبلیغات گوگل با ما در میان بگذارید.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)