2018-03-13

به دنبال موفقیت در تبلیغ نویسی و نوشتن پیام تبلیغاتی هستید؟ اگر به دنبال این هستید که مشتریان محصولات و خدمات خود را افزایش دهید در این مقاله راهکارهایی مناسب برای شما داریم. در ادامه به توضیح سه مسئله اساسی که کسب و کارهای زیادی با آن سر و کار دارند و همچنین ارائه ایده هایی برای رونق کسب و کارتان می پردازیم.

مسئله افزایش فروش – چطور فروش خود را افزایش دهیم؟

اگر با وجود اینکه تبلیغات زیادی برای کسب و کار خود می کنید  و هزینه قابل توجهی برای آن می پردازید بازخورد مناسب را از تبلیغات ندارید و یا اگر محصولات و خدمات شما از نظر تعداد مشتری کاهش داشته است حتما دلیلی وجود دارد. اولین قدم برای افزایش میزان فروش همین مسئله است.  یعنی ما در ابتدا باید دلیل کاهش فروش را پیدا کنیم.  اما این دلایل را چطور بیابیم؟ چطور متوجه شویم که دلیل افت فروش دقیقا کجاست؟ در ادامه می توانید ۳ مسئله رایج که باعث افت فروش محصولات و خدمات شما می‌شود را مشاهده کنید و همچنین راهکارهایی برای رفع این مشکلات بیابید.

پیام تبلیغاتی شما به اندازه کافی خوب نیست / نیستند

 

در چنین شرایطی شما نیاز دارید که پیام تبلیغاتی خود را کمی جذاب تر کنید تا باعث جلب توجه بیشتری شود. برای داشتن یک پیام تبلیغاتی جذاب باید  محصولات و خدمات جذابی هم داشته باشید،  پس در ابتدا در نظر بگیرید که آیا محصول یا خدماتی که ارائه می دهید به اندازه کافی ارزشمند است یا خیر. در مرحله بعدی باید با استفاده از راهکار هایی باعث بهتر شدن پیام تبلیغاتی خود شوید. برای این کار می توانید رقیبان خود را رصد کنید. شما باید بدانید که در حال رقابت با چه کسانی هستید، باید بدانید که رقبای شما از چه تبلیغاتی استفاده می کنند. اگر با تصور اینکه فقط شما در حال ارائه محصول یا خدماتی خاص هستید کار خود را ادامه دهید ممکن است به مرور  با مشکل مواجه شوید  چرا که شاید در ابتدای کار شما تبلیغاتی مناسب با بازخورد خوب داشتید اما در نظر بگیرید که هر روز به تعداد رقیبان شما افزوده می‌شود و شما باید دائم در حال به روز رسانی مزایای استفاده از خدمات و محصولاتتان باشید. تبلیغاتی که بازخورد خوبی دارند را مشاهده کنید و نکاتی که باعث جذاب شدن این پیام ها می شود را پیدا کنید و برای خود استفاده کنید. برای مثال نوشتن مزایای خدمات و محصولات شما و یا گارانتی کردن آنها می تواند تا حد مطلوبی بازخورد پیام تبلیغاتی شما را افزایش دهد. باید در نظر داشته باشید که در تبلیغات خود از کلماتی استفاده کنید  که کلیشه ای نباشند، جملات شما باید قابلیت متقاعد کردن افراد برای استفاده از محصولات و خدمات شما را داشته باشند. البته در نظر داشته باشید که همیشه سادگی را حفظ کنید و از جملات پیچیده  در پیام های تبلیغاتی خود استفاده نکنید. هنگام  توصیف ویژگی محصولات یا خدمات خود از جملاتی استفاده کنید که انرژی مثبت به مخاطبین شما  منتقل کنند.

پیام تبلیغاتی شما خوب است اما نمی تواند با مخاطب شما ارتباط برقرار کند

 

در این مورد شما باید یک راه موثر برای ارتباط گرفتن با مخاطبین خود داشته باشید.  شاید بتوان گفت بهترین راه در این باره این است که خودتان را جای آنها بگذارید و درباره ی موضوعاتی که توجه آنها را جلب میکند از خودتان سوال کنید. مخاطبین شما:

  • چه پیام هایی را می خوانند؟
  • به کجا ها می روند؟
  • به چه حرفی گوش میدهند؟
  • چه چیزهایی را مشاهده می کنند؟
  • چه چیز هایی برایشان مهم است؟

 بعد از پاسخ به این سوالات باید راهی پیدا کنید تا بیشتر به مخاطبین خود نزدیک شوید و بتوانید ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید. برای این کار می‌توانید از کسانی که  تجربه بیشتری در این زمینه دارند کمک بگیرید. برای جذب مشتریان جدید استمرار در تبلیغات بسیار مهم است.  سعی کنید پیام های تبلیغاتی خود را  با برنامه در زمانهای خاصی منتشر کنید.

[promotion id=”27794″]

مشتریان و مخاطبین مراجعه کافی به شما ندارند

در اولین قدم باید دلیل این موضوع را پیدا کنید. در اکثر مواقع این مشکل به دلیل تجربه مشتریان سابق شماست.  فرض کنید یکی از مخاطبین شما اقدام به استفاده از محصولات و خدمات شما می کند،  پس از استفاده اگر  از کار شما احساس رضایت کند این یک امتیاز برای شما محسوب می شود،  چرا که در این صورت مشتری شما مایل است تجربه خوب خود را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارد و استفاده از محصولات و خدمات شما را به آنها پیشنهاد دهد. حال اگر این موضوع برعکس باشد یعنی مشتری شما تجربه خوبی کسب نکند نه تنها تمایلی به اشتراک آن ندارد بلکه ممکن است به دیگران توصیه کند که از محصولات و خدمات شما استفاده نکنند.  بنابراین به کیفیت کار خود اهمیت ویژه ای دهید و همیشه آن را در بالاترین سطح  حفظ کنید. علاوه بر به اشتراک گذاشتن تجربه، انتشار پیام تبلیغاتی شما نیز باعث افزایش مراجعه مخاطبین برای استفاده از محصولات و خدمات شما می شود.  وقتی شما در پیام تبلیغاتی خود موضوع جالبی بنویسید و از جملات جذاب استفاده کنید افراد مختلفی در فضای مجازی ترغیب می شوند تا آن را برای دیگران به اشتراک بگذارند.

تا به اینجا سه مسئله مهم پیرامون پیام های تبلیغاتی را مشاهده کردید،  حال می‌خواهیم نکاتی را درباره نوشتن پیام های تبلیغاتی بررسی کنیم.

۱# روی راهکار تمرکز کنید

 مخاطبین شما برای رفع نیازهای خود از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند،  شما باید به خوبی این نیازها را بررسی کنید و در پیامهای تبلیغاتی خود دقیقا به آنها اشاره کنید و محتوای تبلیغ خود را با تمرکز روی این نیازها ایجاد کنید.  وقتی مخاطبین هنگام خواندن تبلیغات شما متوجه شوند که دقیقاً به نیازهای آنها اشاره شده است تمایل بیشتری برای استفاده از خدمات شما پیدا می کنند.

۲# در راستای بازار هدف خود باشید

 اگر شما بازار هدف خود را نشناسید و بدون برنامه اقدام به نوشتن پیام های تبلیغاتی کنید،  پیام های بی محتوا، با بازخورد بسیار کم و یا به اصطلاح یک پیام اسپم خواهید داشت.  متن تبلیغ شما باید طبقه بندی شده، تاثیر گذار و بسیار کارآمد باشد. سعی کنید در محتوای تبلیغات خود دقیقا چیزی را ارائه دهید که مخاطبینتان انتظار دریافت آن را دارند.

۳# از سر فصل ها استفاده کنید

از عنوان های محرک و غیر تکراری استفاده کنید. جملاتی را بکار ببرید که برای خوانندگان پیام شما جذاب باشند و آنها را به مطالعه ی ادامه ی پیام ترغیب کنند. باید بتوانید با تیترهای مناسب توجه کاربرانتان را جلب کنید و باعث شوید تمام محتوای پیام تبلیغاتی شما را مطالعه کنند.

۴# پیامی واضح بنویسید

 طراحی و ظاهر گرافیکی در تبلیغ شما مهم است اما نباید اجازه دهید آنقدر از آنها استفاده شود که محتوای پیام تبلیغاتی شما به چشم نخورد. اگر پیام شما صرفاً از نظر طراحی زیبا باشد،  توجه مخاطبین را به پیامی ناواضح جلب می‌کند، بنابر این سعی کنید باعث سردرگم شدن مخاطبین نشوید.

۵# مزایا را بطور مستقیم بگویید

در محتوای پیام تبلیغاتی خود مستقیم بگویید که اگر مخاطبین از محصولات و خدمات شما استفاده کنند از چه مزایایی برخوردار می شوند.  اگر فروش ویژه ای دارید آن را به طور واضح در تبلیغات خود بیان کنید. باید این حس را به مخاطبینتان منتقل کنید که استفاده از خدمات شما برای آنها بهتر است.

۶# از کلمات متقاعد کننده استفاده کنید

هدف اصلی شما از نوشتن پیام های تبلیغاتی متقاعد کردن مخاطبین برای استفاده از محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید است.  بنابر این بسیار مهم است که در نوشتن  محتوای پیام از کلماتی استفاده کنید که متقاعد کننده باشند. برای مثال سعی کنید ویژگی های محصولات و خدمات خود را به طور کامل توضیح دهید تا مخاطب شما با داشتن اطلاعات کافی سریعتر تصمیم به خرید بگیرد.

 همانطور که می دانید تبلیغات در همه کسب و کارها اهمیت زیادی دارد.  برخی در تبلیغات خود بسیار موفق هستند و بازخورد خوبی از پیام‌های تبلیغاتی خود دریافت می‌کنند و برخی دیگر ممکن است از نتیجه تبلیغات خود راضی نباشند. اگر شما در دسته دوم بودید جایی برای نگرانی نیست،  فقط کافی است دلایلی که باعث کاهش بازخورد تبلیغات شما شده اند را پیدا کنید و برای آنها راه حل بیاندیشید. در نظر داشته باشید که کجا اقدام به تبلیغ می کنید، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موجود گزینه هایی که بیشترین مخاطب را دارند برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید.  همیشه لازمه موفقیت صبر و تلاش است. اگر تبلیغات شما با وجود رعایت استانداردها در زمانی کوتاه بازخوردی مناسب نداشت عجولانه دست به تغییر آن نزنید،  بلکه طی یک برنامه ریزی در زمانهای مشخص از آن استفاده کنید. همانطور که گفته شد مشاهده تبلیغات کسب و کارهای دیگر تا حد زیادی می‌تواند در نوشتن پیام های تبلیغاتی به شما کمک کند. سعی کنید هرچه بیشتر تبلیغات موفق را ببینید و درباره آنها فکر کنید. به این که چه ویژگی هایی در آنها وجود دارد که باعث افزایش بازخورد آنها می شوند؟ چه نوع طرحی در آنها استفاده شده است؟  چه نکاتی در نگارش محتوای پیام تبلیغاتی در آنها  رعایت شده است؟ با انجام این کارها به مرور متوجه می شوید که چه طور می توانید یک پیام تبلیغاتی موفق بنویسید و چه نکاتی را برای موفق شدن و افزایش بازخورد آن رعایت کنید.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)