2017-09-01

مشکل اینست که نمیتوانید کاربران خود را پیدا کنید، نمیدانید چرا کسی مقاله های شما را نمیخواند و ترافیک ورودی وبسایت شما بسیار پایین تر از حد انتظار است. این مقاله در زمینه افزایش ترافیک سایت است، حتما آن را بخوانید.

شما هم سایت خوبی دارید، محصولات و خدمات خود را معرفی کرده اید و پلن های فروش را قرار داده اید، یا به دنبال کاربران هستید تا از وبسایت شما بازدید کنند، حتما در کنار این موارد هم محتوای خوبی برای وبسایت خود تولید میکنید. اما بازدیدی کسب نمی کنید. خب در اولین مرحله باید بدانید که چرا مطالب شما بازدید کسب نمی کنند!

دستیابی به ترافیک سیل آسا و کاربران و خوانندگان فراوان، موفقیت و سربلندی وبسایت شما را هم رقم خواهد زد. شاید تا بحال مقالات زیادی را خوانده اید که عناوین آنها “دست یابی به ترافیک کاربران بیشتر” است و موضوعات کلی آنان در زمینه افزایش بازدید سایت و دستیابی به کاربران بیشتر است.

اما بعد از آن با مشکل دیگری روبرو میشوید: این تکنیک ها و روش های کارآمد توسط بسیاری از وبسایت ها و مدیران وبسایت ها استفاده میشود. بنابراین راه های پیش روی شما باید خلاقانه تر، کاربردی تر و بهتر باشند تا بتوانید بازدهی مفید بیشتری داشته باشید و کاربران بیشتری از گوگل دریافت کنید.

اگر به دنبال این راه کارها هستید، جای درستی آمده اید. با ما باشید تا در ادامه با برخی از این تکنیک های افزایش کاربر آشنا شوید. در این مقاله ده راه کار و تکنیک تاثیر گذار را توضیح داده ایم که میتواند ترافیک را به وبسایت شما سرازیر کند. بیایید قبل از شروع کار، برخی از این تکنیک های همیشگی که اصول کار هستند را بررسی کنیم سپس سراغ استراتژی های افزایش و بازاریابی اینترنتی و موارد دیگر بگیریم.

اصول کار

1# تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت

مطمئنا این سخن را بارها و بارها شنیده اید. چون حقیقت دارد: تولید محتوای با کیفیتی که بتواند برای کاربران مفید باشد و اصول کیفی یک مقاله را رعایت کرده باشد، حتما در روابط بین شما و کاربران تاثیر بیشتری خواهد داشت. و کاری میکند که کاربران دوباره سراغی از شما بگیرند.

اما به سادگی چیزی که خواندید نیست. شما باید محتوای متفاوت تری نسبت به آنچه که وجود دارد تولید کنید. لزوما تفاوت ها نباید طوری باشند که شما را متمایز نشان دهند، بلکه باید آنها کاربردی تر بودن خدمات شما را توجیه کنند. پس یاد بگیرید از این نکات برای تولید محتوا ستفاده کنید.

درک کیفیت یک محتوا برای کاربران آسان تر است، اگر نرخ ماندگاری مقاله شما بالا باشد در این صورت کیفیت داشته است که کاربران را در برگه نگه داشته و به مطالعه بیشتر وادار کرده است. در غیر این صورت فقط یک محتوای بلند روی وبسایت خود بارگذاری کرده اید و نتیجه ای نداشته است، البته شاید به خاطر اینست که برنامه محتوای شما اشتباهات زیادی دارد.

اما مطمئن باشید پس از مطالعه کامل مقاله پیش رو خواهید توانست ایده ها و راه کارهای بیشتری داشته باشید تا بتوانید از اشتباهات بهینه سازی دوری کنید، و ترافیک خوبی کسب کنید. اصل کار اینست که واقعا بخواهید در مورد آنچه که میدانید و میتوانید با کمال میل دست به کار شوید و سعی کنید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

[promotion id=”27781″]

2# بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و رسانه های عمومی واقعا تاثیرات مهمی در روابط با مشتری و افزایش فروش در اینترنت دارند،  آنها کمک میکنند تا کسب و کار خود را گسترش دهید و همه اینکار ها را رایگان انجام دهید. میتوانید با استفاده از این شبکه ها که هر کدام مناسب وبسایت شما باشد، کاربران بیشتری را به وبسایت خود دعوت کنید، که نمونه های موفق آنها در کشور ما تلگرام است.

به هر حال، این مورد شاید وقت بیشتری را طلب کند تا بتوانید جمعی از کاربران خود را داشته باشید و آنها در دسترس شما باشند تا وبسایت خود را سریعا در اختیارشان قرار دهید. اما خوبی شبکه های اجتماعی اینست که میتوانید کاربران را به وبسایت خود بیاورید سپس این آنها هستند که بخواهند وب سایت را ترک کنند یا اینکه در وبسایت شما عضو شوند.

 

3# بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت

استراتژی مناسبی در سئو وبسایت میتواند بهترین گزینه در ایران برای دستیابی به ترافیک باشد، معمولا کاربران از طریق جستجو با وبسایت ها آشنا میشوند، داشتن رتبه مناسب در گوگل میتواند رشد وبسایت شما را رقم بزند و البته شما را در بازی نگه دارد. از زمانی که گوگل تصمیم گرفته به صورت متواتر الگوریتم های جستجو و رتبه بندی وبسایت ها را بروزرسانی و با تغییرات همراه کند، یکی از بهترین استراتژی ها کار روی کلمات کلیدی طولانی است که اصل کلمه کلیدی شما را درون خود داشته باشد.

به هر حال، شما نباید به دنبال این باشید که حتما همه کلمات کلیدی را در همه جای مقاله خود استفاده کنید. محتوای باکیفیت از نظر کاربران تعیین میشود و نه اینکه صرفا روی کاغذ یک محتوای خوب بنویسید، به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت است که کاربران را در وبسایت نگه میدارد و آنها را ترغیب میکند تا دوباره هم به وبسایت شما باز گردند، اگر هم وب سایت شما نرخ ماندگاری بالایی دارد، ابتدا سعی کنید گوگل آنالیتیکس را روی سایت خود نصب کنید، سپس از آن استفاده کنید تا بتوانید نرخ فرار را پایین بیاورید.

 

اگر شما میتوانید چندی موارد بهینه سازی محتوا را از روی کاغذ برداشته و وارد محتوا کنید عالی میشود اما به یاد داشته باشید که روی کیفیت محتوا تمرکز کنید نه اینکه کلمه کلیدی را به شدت در محتوای خود داشته باشید، به این ترتیب شما میتوانید یک موفقیت در بازاریابی محتوایی کسب کنید.

این توصیه ها و نکات با دیگر اصول سئویی در ارتباط هستند که به شما کمک میکنند ترافیک ارزشمندی بدست بیاورید. افزونه سئو All In One SEO و SEO by Yoast برای همین کار طراحی شده اند و شما میتوانید از آنها برای اینکار خود نهایت استفاده را ببرید.

دوباره باید بگم که، تمامی این تاکتیک ها را هر کسی در وبسایت خود استفاده میکند، پس شما چطور میتوانید به ترافیک خوبی دست پیدا کنید؟ ابتدا باید بدانید که اگر محتوای زیادی تولید کردید باید مداوم آن را دوباره بازنویسی کنید.

سپس

آفلاین شوید

گاهی اوقات نیاز است که از دنیای مجازی فاصله گرفته و وبسایت خود را در زندگی واقعی و دنیای بیرون معرفی کنید و ترویج دهید. آیا مشتریان شما میدانند که شما یک وبسایت هم دارید که میتوانند از آن خرید کنند؟ آیا مردمی که با شما در ارتباط هستند خبر دارند که شما یک وبسایت اینترتی راه اندازی کرده اید؟ یا اینکه کدام یک از اشخاصی که با آن ها در ارتباط هستید، میتوانند اینترنتی خرید کنند، یا اینکه آخرین خبرها را در مورد کسب و کار و شاید فعالیت شما پیگیری کنند؟

ترویج وبسایت شما در دنیای واقعی میتواند تاثیرگذار باشد. شاید در این کار حتی ایده هایی به ذهن شما برسد، روش هایی قابل لمس که میتواند روی ترافیک وبسایت شما تاثیر گذار باشند. در اینجا میتوانید چند ایده بامزه را ببینید، ایده هایی خلاقانه، فانتزی، تاثیر گذار و اینکه در نهایت میتوانند مارکت شما در دنیای واقعی ترویج دهند:

  • لوازمی طراحی کنید که برند شما را داشته باشند، فنجان های بزرگ قهوه، کیف و پیرهن  . . .
  • پوسترهایی خلاقانه طراحی کنید که هوش از سر آدم بپرانند با ایده های سورئالیم . . .
  • برخی از پست های وبلاگ خودتون رو راجب انرژی های مثبت و بخشش و لطافت در زندگی بنویسید و سپس پوسترها و مطالب وبلاگ خودتون را در فروشگاه و یا دفاتر تجاری بچسبانید.

 

4# شرکت در رویدادها

شرکت در رویدادها و همایش ها میتواند فرصتی بس عالی باشد و شما را به دیگران معرفی کند، این کار به شما کمک میکند روابط و شبکه ی جدیدی از مخاطبین هم کلام و کاربران را بدست بیاورید. این یک حرکت خوشایند است که در جلسات مردم شرکت کنید، آنها را راهنمایی کنید، با دیگران وارد بحث شوید و به رابطه هایی با ارزش دست پیدا کنید.

شرکت در رویدادها

مکاتبه یک حرکت شخصی و البته فیزیکی است که میتواند از هر پشتیبانی زنده و آنلاین دیگری قدرتمندتر باشد، گفتگوی آنلاینی که طرفین از طریق شبکه با هم در ارتباط هستند. اگر یک همایش کنفرانس است، و شما نیز فرصت سخنرانی دارید، سخنرانی خود را انجام دهید، سپس آن را در شبکه های اجتماعی خود و علی الخصوص وب سایت خود بازنشر دهید.

 

5# از خانواده و دوستان خود بپرسید

از خانواده و دوستان خود بپرسیدخانواده و دوستان و آشنایان میتوانند بیشترین بازدید کننده وبسایت شما باشند، آنها میتوانند علاوه بر خیلی از کارها در مارکتینگ وبسایت شما، به شما کمک بسیاری کرده و با بالا و پایین رفتن استراتژی های شما آنها هنوز هم میتوانند نیروی خاصی در کنار شما باشند.

این استراتژی را درپیش گیرید: از خیلی دوستان خود و خویشاوندان تا جایی که ممکن است درخواست کنید، تا سه نفر از کسانی که میتوانند برای وبسایت شما منفعت داشته باشند را به وب سایت شما هدایت کنند. شاید از اینکه اینکار چقدر نتیجه بخش باشد شگفت زده شوید. اما چندبار از این تکنیک استفاده نکنید، شما باید از این تکنیک فقط یکبار استفاده کنید، البته بهتر است زمانی باشد که برنامه ترویج گسترده راه انداخته باشید.

داستان سُرای خوبی باشید

شاید شما هم داستان های خوبی دارید که میتوانید برای کاربران خود منتشر کرده و با آنها در میان بگذارید. بله قطعا اینطور هست هر کسی در آستینش داستان های خوبی دارد، شما داستان های خوبی که در طول زندگی داشته باشید را بیان کنید. بیان خوب میتواند از هر اتفاقی بهترین داستان را بسازد. این یک حرکت طبیعی است و یکی از تاثیرگذارترین راه های ارتباطی برای اشتراک گذاری در دنیا و طرز فکری است که ما داریم، و میتوانیم مردم را هم از آنها بهره مند سازیم، همینطور ما میتوانیم در مورد مشتریان داستان های خوبی بنویسیم.

همچنین این روش در ترویج برند و شناساندن آن به دیگران تاثیر گذاری خوب و مثبتی دارد. داستان های عالی هستند که میتوانند بهترین وبلاگ را از بین وبلاگ های خوب انتخاب کنند. اینجا چند زمینه یِ داستان سرایی داریم که میتوانید با دیگران به اشتراک بگذارید:

  • آخرین سفری که به یک همایش داشتید (که باعث بیشتر شناخته شدن کسب و کار شما شد، و همینطور مهم ترین درس هایی که یاد گرفتید)
  • داستان های موفقیت مشتریان محصولات شما از زبان خودشان
  • طرز تفکر شما درباره هنر ساخت و ساز و صنعت تولید چیست (تولید هرچیزی از دیجیتال تا فیزیکی)
  • کسب و کار شما محور خود را روی چه چیزی قرار داده و آیا این محور را تا چه میزان میتواند تغییر دهد

 

7# از تاثیرگذاری پرسش و پاسخ استفاده کنید

تاثیرگذاری پرسش و پاسخاگر با سرویس Quora آشنا باشید، میدانید که مردم ایده هایی مطرح میکنند و محققین، نویسنده ها و یا هر کسی میتواند به طرح مقالات خود در زمینه شرح یا پاسخ سوالات دیگران باشد، گرچه چنین سرویسی در ایران نداریم، اما خب راه اندازی یک بخش پرسش و پاسخ تحقیقاتی در این زمینه در وبسایت شما میتواند به اعتبار وبسایت شما اضافه کند.

البته این را در نظر داشته باشید که وقتی کاربران در Quora وبمسترانی را مشاهده میکنند که به طرح پاسخ و تحقیقات خود میپدازند، اعتبار آنان را بیشتر دیده و البته سعی در شناخت آنها هم دارند و این کار کمک میکند کسب و کار شناخته شود.

جا ندارد بیشتر در مورد این سرویس صحبت کنیم اما میتوانید همین کار را با توئیتر نیز انجام دهید، میتوانید برخی سوالات کاربران خود را با پاسخ آنها و لینک به پاسخ کامل و تحقیقات در توئیتر منتشر کنید، میتوانید حتی دیدگاه های مثبت کاربران خود را نیز با این کار به اشتراک عموم بگذارید.

 

8# به یک گزارشگر کمک کنید

به یک گزارشگر کمک کنید

اصل این عبارت Help A Reporter Out و به اختصار HARO است، به این معنی که شما با خبرنگاری که در مورد بیزینس ها و کسب و کارها گزارش تهیه میکند تماس میگیرد، سپس پیشنهاد میدهید که موضوع مقاله وی میتواند با داستان امروز شما شکل گیرد. این کار فواید بسیاری دارد، شما میتوانید یک داستان خوب در مورد کسب و کار و برند خود نقل کرده و یک اشتراک گذاری اجتماعی و عمومی را نصیب شوید. این کار به شاید نهایتا چند ساعت به طول بیانجامد اما پس از گذشت آن و اتمام کار شما میتوانید شاهد این باشید که ترافیک خوبی را از این طریق بدست خواهید آورد.

 

9# وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمانبله وبلاگ نویسی میتواند ارزش زیادی داشته باشد، تاثیرگذار است و تنها کافیست شما این کار را از راه درستی انجام دهید. مقاله های باکیفیت و مناسبی را در وبسایت های با اقتدار بالا که در حوزه وبسایت شما فعالیت میکنند بنویسید. این کار به شما کمک میکند که یک راه نفوذ برای خود ایجاد کنید. اما راه اشتباه در این زمینه این است که شما بخواهید که پست های مهمان خود را در آن وبسایت ها و انواع انجمن ها منتشر کنید تا فقط چند عدد بک لینک بگیرید.

و اشتباه دوم اینست که اجازه دهید تا دیگر وبلاگ نویس ها هم پست های خود را در وبسایت شما منتشر کنند، خب این موضوع میتواند روی روند تولید محتوای با کیفیت تاثیر بگذارد و در نتیجه دستیبای به کاربر و مخاطب جدید را در وبسایت شما کاهش میدهد.

 

10# وبینار ها

وبیناروبینار ها یکی از بهترین راه های ارتباط و اشتراک گذاری  اطلاعات شما با کاربرانتان است. مخطابین شما بسیار خوشحال خواهند شد که میتوانند از وبینار شما استفاده کنند، این کار اعتماد آنها به شما و اعتبار برند شما را بسیار بالا خواهد برد.

وبینار ها دقیقا چه هستند؟

Web Based Seminar یا سیمنارِ اینترنتی که تبدیل شده به وبینار Webinar و در یک کلام یعنی ارائه ی محتوای ویدیویی آموزشی که از طریق اینترنت به کاربران منتقل میشود. اگر بخواهید وبینار تهیه کنید، میتوانید با یک دوربین شروع کنید، و در وبینار خود در کلاس درس حضور داشته باشید، فعالیت های رایانه خود را به اشتراک بگذارید، از صدا و تصویر و متن استفاده کنید.

در یک کلام، وبینار میتواند کنفرانس ویدیویی شما باشد که تاثیر بسزایی در بازاریابی کسب و کار شما داشته، برای وب سایت و برند شما، ارزش و اعتبار و اعتماد مخاطب را به ارمغان می آورد.

 

11# پادکست های خود را بسازید

همانند وبینار ها، پادکست ها هم سلاح برای نفوذ شما بین مردم و مخاطبین هستند، شما دوست ندارید تا سخنرانی شما را کاربرانی که در همایش نیستند، بشنوند؟ اگر علاقه ای ندارید هیچ.
اما برای تولید ترافیک هم که شده باید پادکست های خود را تولید کنید، در سال میتوانید آلبوم پادکست خود را داشته باشید، سعی کنید اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید میتوانید هفته آخر ماه را برای تولید پادکست بگذارید، سپس سر ماه پادکست را در وبسایت خود منتشر کنید.

پادکست های خود را بسازید

از راه های دیگری که میتوانید پادکست خود را ترویج دهید، آن را در وبلاگ خود برای پخش زنده قرار دهید، در کانال ها و گروه ها ارسال کنید و در انجمن ها هم میتوانید به کاربران پیشنهاد دهید.

اگر در همایشی سخنرانی کرده اید، میتوانید سخنرانی خود را هم به عنوان پادکست در اختیار کاربران قرار دهید. تفاوت پادکست شما با وبینار شما در این است یکی تلویزیون کاربر و دیگری رادیوی کاربر است، پس کاربر میتواند از هر دو استفاده خوبی داشته باشد، وقت تلویزیون باید پای آن بنشیند ولی با پادکست یا کانال رادیوی شما حتی میتواند هنگام رانندگی هم آن را داشته باشد.

خلاصه پادکست ها را از دست ندهید. اما زمان پادکست ها را صعودی قرار دهید و از همان اول پادکست طولانی منتشر نکنید. پادکست های هیجان انگیز و متمرکز بهتر از پادکست های طولانی و خسته کننده ای هستند که موضوع اول را نیمه تمام رها کرده و موضوع دیگری را انتخاب میکنند و در حالت کلی پراکنده صحبت میکنند.

در نهایت پادکست خود را گوش کرده و روی کیفیت آن کار کنید. حال پای میز کار خود نشسته و این مواردی که آموختید را بررسی کنید، آنها را روی کاغذ آورده و از همان اول تا آخرین گزینه، تمام موارد، نحوه اجرا و زمانی که برای بازدهی آن قرار داده اید را بنویسید

سپس دست به اجرای استراتژی خود بزنید، مطمئن باشید اگر با حوصله، برنامه ریزی و البته صبر و دقت این کار را انجام دهید، میتوانید بهترین استراتژی مناسب برای محتوا تولید کردن را پیدا کنید. لازم نیست استراتژی وبسایت شما و همسایه یکی باشد، بلکه این شما هستید که با استراتژی و استفاده از آن میتوانید وبسایت خود را بهتر کنید.

موفق باشید

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)