بهینه سازی نرخ پرش ایمیل و افزایش نرخ تبدیل

زمان مطالعه: 8 دقیقه
بهینه سازی نرخ پرش ایمیل و افزایش نرخ تبدیل

با امید به نتیجه گرفتن و برنامه ریزی برای دستیابی به هدفی خوب، کمپین های ایمیل خود را تشکیل داده اید و استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را آغار کرده اید.  اما وقتی به نرخ پرش نگاه میکنید، می بینید که حتی ایمیل های شما نتوانسته اند دست کاربران برسند، چرا؟ احتمالا لیست ایمیل خوبی ندارید، بنابراین یاد بگیرید ابتدا یک لیست ایمیل قدرتمند بسازید.

پیش تر در مورد نرخ پرش ایمیل توضیح داده ایم. اما امروز میخواهیم در مورد بهینه سازی نرخ پرش ایمیل ها صحبت کنیم. توجه داشته باشید که نرخ پرش ایمیل تفاوت اساسی با نرخ پرش وبسایت دارد، نرخ پرش ایمیل توسط ابزارهای ایمیل مارکتینگ به شما گزارش می شوند ولی نرخ پرش توسط ابزار گوگل آنالیتیکس در آنالیز سایت نمایش داده می شود، پس بهتر است هر دو مورد را مطالعه کنید تا این موضوع بسیار مهم را در قبال مدیریت وبسایت و کسب و کار خود کاملا درک کرده باشید.

برای بهینه سازی نرخ پرش ایمیل چه باید کرد؟ خب در حقیقت راه های مختلفی برای بهینه سازی نرخ پرش ایمیل ها وجود دارد چند مورد در بهینه سازی نرخ پرش ایمیل شما در ایمیل مارکتینگ میتواند کمک کند زمان بندی ارسال خبرنامه، بهینه سازی محتوای خبرنامه، پاداش های مخصوص اعضای خبرنامه، محتوای ویژه برای اعضای خبرنامه و …

اما در اینجا میخواهیم با مراحلی در روند بهینه سازی نرخ پرش ایمیل یا کاهش آن شروع کنیم:

 

مرحله #1: با یک فرم ثبت نام مناسب و البته خوب شروع کنید

با یک فرم ثبت نام مناسب و البته خوب شروع کنید

وقتی شما آدرس ایمیل کاربران خود را داشته باشید، یا اینکه آنها ایمیل خود را با شما به اشتراک بگذارند، در این صورت آنها خود به صورتی با شما و دریافت خبرنامه از شما موافقت کرده اند. البته اگر میخواهید در فرم سازی با وردپرس کار کنید، کافیست جستجوی کوتاهی بزنید تا با بهترین افزونه های وردپرس برای فرم سازی آشنا شوید. البته نکته ای که در این مورد وجود دارد، اینست که باید از ثبت نام های هرز یا رباتی جلو گیری کنید، پس از سیستم کپچا Captcha مناسب برای اینکار استفاده کنید.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
چطور می‌توان از طریق پلتفرم سئو مانگو تعداد مشتریان را افزایش داد؟

 

مرحله #2: از یک فرم اشتراک دو مرحله ای برای تایید عضویت در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

تایید دو مرحله ای عضویت کاربر چه تفاوتی با تایید یک مرحله ای دارد، البته در این مورد باید مفصل صحبت کرد و امتیازات و برتری های تایید دو مرحله ای را نسبت به تایید یک مرحله ای بیان داشت. اما به طور مختصر، وقتی از تایید دو مرحله ای استفاده میکنید، و به کاربران ایمیل تایید اشتراک در بخش خبرنامه ارسال میکنید، آنها با تایید اشتراک خود، اذعان داشته اند که تمایل دارند خبرنامه های شما را دریافت کنند.

البته در این مورد شما میتوانید با طراحی یک ایمیل بهتر، آنها را دوباره به وبسایت خود بازگردانده و به آنها پاداش دهید، یا اینکه مزیت های خبرنامه را مفصل برایشان در برگه ای در مورد خودتان توضیح  دهید.

مرحله #3: قبل از ارسال ایمیل به کاربران، فهرست کاربران خبرنامه را مرتب و تمیز کنید

در این مورد باید گفت که اگر فهرست خبرنامه شما از شش ماه پیش تا الان دست نخورده مانده است، بهتر است برای شروع مناسب ایمیل مارکتینگ خود با این لیست، عجله ای نداشته باشید.

بیشتر نرخ پرش در ایمیل های ارسالی در میان کاربران شما، اینست که برخی دیگر علاقه مند به موضوعات مطرح شده توسط شما نیستند. به عبارتی، دیگر برای کاربران سابقا عضو، جذابیت جالب توجهی در وبسایت و کسب و کار شما وجود ندارد. یا حتی ممکن است که این آدرس ایمیل ها دیگر فعال نباشند، صاحبانشان آنها را چک نمیکنند.

برای بهینه سازی نرخ پرش ایمیل ها حتی بهتر است ایمیل های خود را از [email protected] به مورد دیگری مانند [email protected] و … تغییر دهید.

مرحله #4: از اولین لیست کمپین ایمیل مارکتینگ خود برای مرتب سازی لیست ایمیل ها استفاده نکنید

سرویس تحویل دهنده ایمیل شما، ابزاری برای بهینه سازی لیست ایمیل شما نیست. برای اینکار شما به ابزارهای آنلاینی نیاز دارید که نرخ پرش ایمیل را بررسی و گزارش میکنند. اگر از یک لیست ضعیف استفاده کنید، نه تنها ریسک توقف یک اکانت را خریده اید، بلکه خود را در معرض مشکلی بنام خسارت زدن به یک برند قرار داده اید.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
6 سوالی که باید قبل از ارسال ایمیل به مشتری پاسخ دهید

اینکارِ شما به خوشنامیتان ضربه خواهد زد. اگر نام و برند خود را در وضعیت نامساعدی قرار دهید، شاید کمپین های بعدی شما شاهد مسدود سازی های بیشتری خواهد بود. قبل از اینکه به فکر بهینه سازی نرخ پرش ایمیل خود باشید، به فکر بهبود و تناسب لیست ایمیل خود بپردازید. اگر کمی زمان صرف کنید تا لیست ایمیل خود را از قبل و بهتر از آنچه که الان دارید، بهتر کنید، میتوانید ریسک کمتری نسبت به برند خود بپذیرید.

مرحله #5: برای بروز رسانی اطلاعات و داده های جدید درخواست خود را ارسال کنید

این خیلی ساده است که شما در ایمیل ارسالی خود درخواست مشخصی را جاسازی کنید. این درخواست شما برای بروز رسانی اطلاعات کاربر در پروفایل وی و داده های جدید را امتحان کنید.

این کار کمک میکند تا اطلاعات دقیق تری نسبت به کاربران خود داشته باشید. به این ترتیب با این عمل بالفعل و مناسب، شما توانسته اید به اطلاعات جدیدی دست پیدا کنید که کاربر شخصا آنها را دوباره در اختیار شما قرار داده است، پس قبل از اینکه به ایمیل آدرسی اشتباهی ایمیل ارسال کنید، ایمیل های خود را صندوق کاربری قرار داده اید که با خبرنامه شما موافق است.

مرحله #6: دامنه ارسال ایمیل های خود را استفاده کنید

احساس خوشایندی که در کاربران پدیدار میشود اینست که آنها در این اندیشه نباشند که ایمیل های خودکار و متوالی از سرور دریافت میکنند. اما این بحث اصلی نیست، بحث اصلی ما اینست که شما با آدرس مخصوص خود ایمیل ارسال کنید. منظور کلی در این مورد اینست که با آدرس ایمیل خود خبرنامه ها را ارسال کنید.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
7 نکته فراموش شده از مشتری مداری که باید بدانیم

اینکار کمک میکند تا ایمیل بیشتر مورد استقابل کاربران باشد. همچنین میتوان در خصوص اینکار و نکات مثبت آن گفت که برای کاربران بیشتر شناخته تر خواهد شد. بنابراین در سرویس تحویل ایمیل خود برای ایمیل مارکتینگ مناسب تر و البته کاهش نرخ پرش ایمیل هم که شده اگر میتوانید از آدرس ایمیل با نام دامنه وبسایت خود استفاده کنید. مثلا آدرس ایمیل شما چیزی به این شکل باشد: [email protected] و …

مرحله #7: مطمئن شوید که ایمیل شما در Inbox تحویل شود و اسپم نباشد

مطمئن شوید که ایمیل شما در Inbox تحویل شود و اسپم نباشدخیلی ساده؛ اگر به ایمیل های خود توجهی نداشته باشید، شاید هرگز در اینباکس صندوق ایمیل کاربران نباشند، این را هم بدانید که برخی به دلایل امنیتی حاکم بر اینترنت شاید اصلا پوشه اسپم و Bulk و Junk و این موارد را بررسی و باز نکنند.

پس اگر میخواهید ایمیل شما از ابتدا سوخته نباشد، بهتر است که ضمن بررسی اسپم نشدن آنها، در این مورد توجه بیشتری به خرج دهید. صافی اسپم برای بررسی ایمیل ها حرکت ساده ای برای کار دارد، ملاک قضاوت در بررسی ایمیل ها به اسپم بودن یا نبودن آنها ختم میشود، اما این صافی ها همیشه در حال تغییر هستند…

و این چه معنی میتواند برای شما داشته باشد؟

یعنی اینکه اگر میخواهید ایمیل اسپمی ارسال کنید، کافیست ایمیل خود را تنظیم کرده و با زدن دکمه “ارسال” قسمت های دیگر ماجرا را فراموش کنید.

پس برای جلوگیری از اسپم شدنشما باید مطمئن شوید که قالب ایمیل ایرادی نداشته نباشد، همچنین نباید از کلماتی استفاده کنید که احتمال اسپم شدن را افزایش دهند (معمولا کلمات نژادی، بزرگ سال و ..)

فیلترهای اسپم

در این مورد باید دقت کافی داشته باشد. برای اینکه از اسپم بودن یا نبودن و شدن یا نشدن ایمیل های خود مطمئن شوید میتوانید از ابزارهای آنلاینی استفاده کنید که اینکار را برای شما انجام میدهند. مثلا وبسایت آزمایشگر خبرنامه mail-tester.com میتواند به شما کمک کند تا اطمینان پیدا کنید که ایمیل های شما اسپم نخواهد شد.

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
30 مرحله ساده تا دریافت ایمیل کاربران و افزایش لیست ایمیل

مرحله #8: زمان بندی ایمیل های شما بسیار مهم است

زمان برای شما مهم است یا کاربران؟ این سوال کلیشه ای ذهن بسیاری را مشغول کرده است. اما جواب ساده ای دارد…
اگر شما برای زمان کاربران ارزش قائل شده و نشان دهید زمان مخاطبین شما برایتان مهم است، در این صورت زمانی که قرار بود برای شما مهم باشد، به شکل یک دایره یا زنجیره وار، دوباره در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

به همین دلیل زمان بندی در ارسال ایمیل های شما برای کاربران بهتر است، و البته نتیجه ی مناسب هم در هیمن کار نهفته است. وقتی در ارسال خبرنامه به کاربرانتان برنامه زمانی به کاربر برده و دوره ارسال پیشه کنید، کاربران کمتری فراموش میکنند که خود پستت الکترونیکی خود را در اختیار شما قرار داده اند، بنابراین با زمان بندی درست، ایمیل های شما برای کاربران شما جا افتاده تر خواهد شد.

زمان بندی در ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است

علی رغم اینکه زمان ارسال ایمیل ها مهم است، اگر از برنامه زمانی در بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید، توانسته اید یک برنامه زمانی در ذهن کاربران نسبت به برند خود ایجاد کنید، که با نزدیک شدن به هربار دوره ارسال ایمیل های شما، کاربران خود منتظر این کار باشند. اما…
زمان بندی در کل به این معنی نیست که شما هر روز ایمیل ارسال کنید، برخی کاربران فقط می خواهند ایمیل های ماهانه شما را دریافت کنند، برخی از ایمیل های هفتگی استقبال می کنند و برخی هم برای ایمیل های شما دست و پا می شکنند پس هر روز برایشان ایمیل ارسال کنید.

بنابراین گاهی اوقات باید برخی از کاربران خود را انتخاب کنید و از طرف شرکت یا برند و وبسایت خود برای آنها ایمیل سفارشی ارسال کنید، از آنها جویا شوید و نظر آنها را در رابطه با قسمت های مختلف سرویس خود جویا شوید. نوعی دیگر از زمان بندی در این قسمت این بود که گاهی اوقات، بخشی از زمان را به مکاتبه ایمیلی با کاربران خود اختصاص دهید

پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:
چرا نقش انجمن در کسب و کار موفق پر رنگ است؟

مرحله #9: با برنامه حرکت کنید، متمرکز شده و کیفیت کار و زمان فعالیت خود را افزایش دهید

همیشه گفته ایم که کیفیت و زمان رابطه مستقیم دارند، زمان بیشتر صرف فعالیت روی یک محصول، سرویس یا کار، در نهایت به افزایش کیفیت و بهره وری منجر خواهد شد. مهمترین مراحل در بهبود نرخ پرش ایمیل یا کاهش نرخ پرش ایمیل که در این مقاله گفته شده است مرحله 1 تا 4 است.

اساسا این سوال پیش خواهد آمد که آیا کار روی خوشنامی و شهرت برند مهم نیست؟ چرا مهم است اما یکی از مهمترین حرکت ها در تبدیل به برند شدن و یا شهره شدن و پیدا کردن آوازه، کیفیت است. وقتی پای کیفیت در میان باشد، کاربران برای آن هزینه خواهند کرد. پس روی کیفیت سرویس های خود کار کنید، یکی از آنها خبرنامه های شماست. روی خبرنامه و بازاریابی خبرنامه خود کار کنید.

اگر با نرخ پرش ایمیل زیادی مواجه شدید، نا امید نشوید، همیشه برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد، و این شما هستید که میتوانید راه حل مشکلات خود را پیدا کنید. پس روی هر موضوعی که کار کنید بیشتر درگیر شوید بیشتر متوجه روند کار شده در نتیحه میتوانید بهتر از دیگران و حتی سابق، به دریافت نتایج مثبت نایل شوید.

برای بهتر شدن در ایمیل مارکتینگ باید تلاش زیادی به خرج دهید، ایمیل مارکتینگ پر بازده ترین ابزار در بازاریابی آنلاین است و اگر درست از آن استفاده کنید میتوانید نرخ تبدیل زیادی داشته باشید، فروش بیشتری را تجربه کنید و مشتریانی خوشحال داشته باشید، به همین صورت که بازاریابی ایمیلی خیلی خوب است، به راحتی میتواند یک برند را هم نابود کند، پس مراقب باشید. مخصوصا وقتی تازه کار هستید. در پایان اگر شما هم ایده ای دارید حتما با کاربران ما در اشتراک بذارید.

 

0/5 (0 دیدگاه)
تیم بلاگینگ میموس

تیم بلاگینگ میموس

توی خانواده میموس ما بچه‌های بلاگینگ سر و کارمون با محتواس. ما دوست داریم ارزنده‌ترین مطالب روز سئو وردپرس رو در اختیار شما علاقمندان دنیای سئو قرار بدیم. این‌رو هم اضافه کنیم ما قبل هرچیزی از صحت اطلاعات بلاگ میموس مطمئن می‌شیم سپس اونا رو منتشر می‌کنیم و در اختیارتون قرار می‌دیم.
شما هم می‌تونید با نوشتن نظرات و انتقادات خودتون عضوی از این خانواده بشید. امتحانش مجانیه!

میخواید درموردمون بیشتر بدونید؟

اگر این مقاله برای شما مفید بود ....

لطفا با نظر دادن ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

به دنبال سئو حرفه ای وردپرس هستید ؟!

میموس با تدوین استراتژی و ساختار اصولی شما را تا رسیدن به رتبه 1 یاری خواهد کرد.

کتاب‌های رایگان سئو

دلایل انتخاب پلتفرم سئو مانگو

24 دلیل برای انتخاب پلتفرم مدیریت سئو مانگو به عنوان دستیار سئو

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان

خوشحال میشویم اگر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید... (کاملا رایگان است - بعضی ازسوالات به صورت صوتی پاسخ داده خواهد شد)

avatar
فایل های تصویری و عکس
 
 
 
فایل های ویدیویی و صوتی
 
 
 
سایر انواع فایل
 
 
 
  اشتراک  
اطلاع از

همین الان سئو سایت وردپرسی خودتون رو شروع کنید، 3 روز اول کاملا رایگان