چالش اصلی شما در انجام کارهای سئو چیست؟ واقعا اگر میخواهید به پرسش مطرح شده یک پاسخ صحیح بدهیم باید بگوییم که اصلی ترین کار یک سئوکار برنامه ریزی صحیح برای انجام اقدامات و رفع مشکلات سایت است. این کار چطور انجام میشود؟ اگر این راهنما را دنبال کنید بشما توضیح میدهم چطور پروژه سئو سایت را برنامه ریزی کنید.

ماتریس آیزنهاو

آقای آیزنهاور که در صحبت هایم از ایشان نام بردم یک ماتریس برنامه ریزی فعالیت و انجام کار طراحی کرده اند که به ماتریس آیزنهاور معروف است. در تصویر زیر میبینید که چطور روی یک جدول با 4 خانه یا چهار سلول میشود کارهای خودمان را برنامه ریزی کنیم.

فاکتورهای مهم کارهای سئو؛ کلید برنامه ریزی اقدامات

در هر پروژه سئو ما یک لیست کار داریم، این لیست کار را چطور استخراج کرده ایم؟ با چک لیست سئو. ابتدا یک چک لیست سئو حرفه ای برای سال جدید بشما معرفی کنیم که نگاهی کلی به آن بیاندازید و سپس اینجا را دنبال کنید.

کارهای سئو 2 ویژگی مهم دارند:

  1. برای انجام شان باید زمان صرف کنیم
  2. یزان تاثیر یا اهمیتی که برای پروژه دارند را مشخص کنیم

هر کاری که ما بخواهیم برای کارهای سئو سایت انجام دهیم یک ویژگی زمانی و یک ویژگی تاثیر دارد. ما در برداری که ساخته ایم از “زمان Time” و همینطور “تاثیر / اهمیت Impact / Importance” نام برده ایم.

ماتریس MSPT اولویت بندی کارهای سئو

جدول / ماتریس پروژه سئو مانگو MSPT – Mango SEO Project Table

کارهایی که ما انجام میدهیم برایمان مهم هستند و همینطور زمانی که از ما میگیرند را باید مد نظر قرار دهیم. بیایید به چند سوال پاسخ بدهید:

  1. کاری که من انجام میدهم چقدر برای پروژه اهمیت دارد؟
  2. مشکلی که باید روی سایت برطرف شود چقدر روی سئو تاثیرگذار است؟
  3. انجام یک تکنیک حرفه ای روی سایت چقدر زمان نیاز دارد؟
  4. چقدر طول میکشد تا قالب سایت عوض شود؟
  5. چقدر باید زمان گذاشت تا افزونه های سایت را آپدیت کرد؟
  6. افزودن کدهای اسکیما به سایت چقدر روی ترافیک تاثیر میگذارد؟

اگر این سوال ها را از خودتان بپرسید، متوجه میشوید که در انجام هر کاری روی سئو سایت و کمک به رشد به یک برنامه نیاز دارید.

اولویت گذاری در کارهای سئو؛ با سئو مدرن آشنا شوید

آنچه که تا کنون برای انجام کار سئو سراغ داشتید را کنار بگذارید. اکنون اینجا هستیم تا بشما در انجام پروژه سئو سایت کمک کنیم. چطور؟ میخواهیم بجای سئوی قدیمی و آنالیزهای سنتی روی سایت، شما را با سئو پست مدرن آشنا کنیم.

سئو پست مدرن، اولویت گذاری در کارهای سئو SEO Prioritize

اگر قبل از این ویدیو فقط با یک آنالیز ساده روی سایت و پیداکردن مشکلات شروع به انجام کار میکردید اشکالی ندارد. هر پروژه، ابزار یا مهارتی که در ترکیب اقدامات سئو برای پیشبرد برنامه سئو سایت یا فروشگاه در نظر گرفته بودید اکنون اینجاست تا با این ماتریس سئو ترکیب شود.e

در روش قدیمی، ما همیشه سعی داشتیم با یک چک لیست حرفه ای و چند ابزار، سایت را آنالیز کنیم و سپس کارها را یکی پس از دیگری روی سایت انجام دهیم. اما سئو با چاشنی تجربه و همینطور اولویت گذاری کمک میکند ما کار صحیح را روی سایت در زمان درست انجام دهیم. به این معادله موفقیت نگاه کنید:

ذهنیت مثبت همان چیزی است که ما باید در مورد کارهای خودمان داشته باشیم.

تلاش کافی هم همان مهارتی است که باید در پروسه کار و انجام فعالیت از آن استفاده کنیم.

معادله موفقیت

اما اینها به تنهایی “موفقیت” را حاصل نمیکنند، بلکه “موفقیت کامل” تنها حاصل از “تلاش کافی” و “ذهنیت مثبت” وابسته به “تصمیم درست” است.

برای کارهایمان چه تصمیمی بگیریم؟

اولویت گذاری کارها در سئو؛ تضمین موفقیت در کسب نتیجه

هر کاری که برای سئو سایت خودتان انجام دهیم هم اهمیت دارد هم فوریت. خب بعضی ها بی اهمیت هم هستند و بعضی ها هم اهمیتی ندارند. بیایید ماتریس مانگو را در سئو بکار بگیریم.

قدم به قدم تا برنامه ریزی برای انجام کارهای سئو

2 ویژگی اصلی کارهای ما در سئو سایت این است:

  1. زمان لازم برای انجام
  2. اهمیت آن در پروژه سئو

پس اگر ما برای زمان 2 حالت “زمان کم” و “زمان زیاد” را در نظر بگیریم و همینطور برای اهمیت 2 حالت “اهمیت زیاد / تاثیر زیاد” و “اهمیت کم / تاثیر کم” را در نظر بگیریم میتوانیم یک جدول 4 سلولی داشته باشیم که میتواند کارهای ما را طبقه بندی کند.

  1. کارهایی با “اهمیت کم + زمان کم”
  2. کارهایی با “اهمیت زیاد + زمان کم”
  3. کارهایی با “اهمیت زیاد + زمان زیاد”
  4. کارهایی با “اهمیت کم + زمان زیاد”

خب اگر اینها را بر اساس ماتریس یاد شده انجام دهیم چطور باید کارمان را شروع کنیم؟

چالش های مایکل اسکافیلد در فرار از زندا

5 قدم تا موفقیت؛ برنامه ریزی پروژه سئو

چند قدم ساده را بردارید و کارهای سایت را بر اساس ماتریس پروژه سئو مانگو انجام دهید:

  1. آنالیز کامل سایت (شامل محتوا، لینک سازی، کدنویسی، سرعت و طراحی و…)
  2. استخراج کامل یک چک لیست از مشکلات و کارهای قابل انجام
  3. مشخص شدن ویژگی زمانی هر کدام از کارها روی چک لیست
  4. مشخص شدن ویژگی تاثیرگذاری هر کدام از کارها روی چک لیست
  5. اضافه کردن کارها به چک لیست مورد نظر در ماتریس مانگو

حالا کار شما تمام شده است. میتوانید به بهترین شکل ممکن برای انجام کاری که در نظر داشتید برنامه خودتان را پیش ببرید. البته یک نکته را دقت کنید، شما برای برنامه ریزی با ماتریس مانگو به کمی تجربه یا پرسش و جو نیاز دارید، مثلا شما باید قدرت تشخیص “تاثیر آپدیت محتوا” روی سئو را بلد باشید یا بتوانید کمپین لینک سازی تشکیل دهید.

امیدواریم بتوانید از این ویدیو نهایت استفاده را ببرید و همینطور دیدگاه های خودتان را برای ما بنویسید. ما منتظر تمام پیشنهادات شما هستیم. همینطور، فایل اکسل Excel File Matrix و یک برد ترلو Trello Board Matrix برایتان آماده شده است که میتوانید از لینک های زیر به آنها دسترسی پیدا کنید.

دسترسی به بورد ترلودانلود فایل اکسلدانلود ویدیو

آموزش خود را ادامه دهید ...
بررسی سایت از لحاظ سئو – تجزیه و تحلیل کلی سئو وب سایت

آموزش عملی سئو از مبتدی تا پیشرفته

اگر وبسایتی دارید که می خواید روی سئوش کار کنید و یا اگر پروژه سئو گرفتید، می تونید تو این دوره آموزشی تکنیک هایی که آموزش میبینید رو روی سایتتون اجرا کنید و نتیجه ش رو ببینید.

مشاهده
0/5 (0 دیدگاه)

فرشید امین‌زاده

برای آنکه بهتر در بازاریابی آنلاین امروز بتوانیم گام برداریم، باید بخوانیم، بیاموزیم و آستین کوشش بالا بزنیم. امروز در میموس هر آنچه در مورد سئو، کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ می‌دانم را می‌نویسم..

عضویت در خبرنامه و دانلود رایگان کتاب ها

در خبرنامه میموس عضو بشید تا علاوه بر آموزش های اختصاصی سئو؛ همین الان تمام کتاب هارو به صورت رایگان براتون ارسال کنیم!

نظر شما چیه؟

دیدگاه خودتون راجع به مقاله رو با ما به اشتراک بزارید.