میموس

اشتباهات رایج سئو که باید از آن اجتناب کرد

اشتباهات رایج سئو که باید از آن اجتناب کرد

اشتباهات رایج سئو

فکر کنید که سئو تکنیکال اسکلت یا ساختار وب‌سایت شماست. هر چیزی که بر روی این ساختار رشد می‌کند با روشی که شکل می‌گیرند تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. ولی وقتی نوبت سئو تکنیکال می‌رسد اغلب تعین اینکه شما باید از کجا کار با آن را شروع کنید و ابتدا باید کدام اشتباهات سئو را موردنظر قرار بدهید، دشوار است؛ بنابراین SEMrush تحقیقاتی را در مورد رایج‌ترین مشکلات و مضرات سئو انجام داده است که اثر منفی بر عملکرد وب‌سایت دارند.
برای این بررسی رایج‌ترین اشتباهات سئو داده‌های ۱۰۰۰۰۰ وب‌سایت و ۴۵۰ میلیون صفحه وب جمع‌آوری و سطح دقت برای هر موضوع معین شد. فاکتورهایی وجود دارد که کاربرپسند بودن وب‌سایت شما و بنابراین کارایی کلی آن را تعیین می‌کند.
مهم این است که تمام مسائل شرح داده‌شده زیر را موردنظر قرار دهید تا بینش کاملی در مورد سلامت وب‌سایت خودتان کسب کنید. اطمینان حاصل کنید که خطاهایی که در مهم‌ترین صفحات وب‌سایت شما رخ می‌دهد را اولویت‌بندی کرده‌اید زیرا لازم است هر اشتباهی فوراً اصلاح شود. به همین دلیل ما به‌راحتی نمی‌توانیم به شما در رابطه با رایج‌ترین اشتباهات سئو اطلاعاتی بدهیم اما آن‌ها را به‌منظور نشان دادن اینکه چقدر عملکرد وب‌سایت شمارا تحت تأثیر قرار می‌دهند، فهرست می‌کنیم.

رایج‌ترین مشکلات مربوط به SEO تکنیکال و شدت آن‌ها

به‌طورکلی سه لایه وجود دارد که صاحب هر وب‌سایتی باید به‌منظور ارزیابی سلامت وب‌سایت خودش آن‌ها مورد ملاحظه قرار دهد:

  • قابلیت بررسی و ساختار سایت
  • SEO داخلی
  • SEO تکنیکال

۱# قابلیت بررسی و ساختار سایت

تلاش‌ها برای بهینه‌سازی تنها وقتی مؤثر هستند که موتورهای جستجو به صفحات وب شما دسترسی پیدا کنند. Googlebot باید کل وب‌سایت شمارا بررسی و شاخص بندی کند قبل از اینکه در SERPs ظاهر شود؛ بنابراین هر خطایی در این زمان به‌سادگی تمام تلاش‌های بهینه‌سازی شمارا نابود می‌کند.

 

۲۰۵ فاکتور سئو برای قرار گرفتن در لینک ۱ گوگل

 

خطاهای اصلی بررسی و ساختار سایت که شما باید از آن اجتناب کنید

لینک‌ها و ریدایرکت

 SEMrush متوجه شده است که از هر چهار وب‌سایت یکی دارای خطای لینک است درحالی‌که پیکربندی دامنه و خطاها در زنجیره ریدایرکت و لوپ ها کمتر شایع هستند اما مشکلات زیان‌آوری دارند. بزرگ‌ترین مشکلات در لینک‌های داخلی رخ می‌دهد – ۳۰ درصد وب‌سایت‌ها لینک‌های داخلی تخریب‌کننده‌ای دارند. نقشه سایت و Robots.txtهمچنین توجه خیلی بیشتری به خطاهای ۴XX داشته باشید – آن‌ها در بین ۲۶٫۵ درصد از وب‌سایت‌ها وجود دارند.
درحالی‌که لینک‌ها و ریدایرکت ها مسیرهایی را برای جستجوی کاربران در وب‌سایت شما باز می‌کند هنوز هم مهم است که نقشه وب‌سایت خود را به‌درستی پیکربندی کنید. به همین ترتیب، به ما اجازه دهید نگاهی به کارهایی که باید نقشه سایت و robots.txt باقابلیت بررسی و ساختار سایت انجام دهند، بیندازیم.

نقشه سایت و Robots.txt

اگرچه به نظر می‌رسد بیشتر وب‌سایت‌ها خیلی خوب کار می‌کنند وقتی‌که به نقشه‌های سایت و Robots.txt می‌رسند برخی از مشکلات هنوز کاملاً جدی هستند.
بررسی کنید که آیا شما خطاهای فرمتی در فایلهای sitemap.xml دارید – که حدود ۱۳% وب‌سایت شمارا تحت تأثیر قرار دهد یا هر خطای فرمتی در robot.txt شما بااینکه کمتر رایج است به همان اندازه یک خطای شدید است.
در صورت مشاهده اطمینان حاصل کنید که این مشکلات در مرحله اول حل شوند.

۲# سئو داخلی سایت SEO on Page

اکنون وقت آن رسیده که نگاهی به صفحات شخصی خودتان بیاندازید زیرا همه‌چیز در رابطه با بهینه‌سازی اینجا صورت می‌گیرد. این منطقه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای صفحات ارزشمند شما برخوردار است.
اساساً سئو داخلی همه‌چیز در مورد بهینه‌سازی محتوا و کد HTML صفحات خاص، برای بهبود رتبه بندیهای آن‌ها است و صفحه‌ای که به‌خوبی بهینه‌شده است به‌طور طبیعی عملکرد بهتری در سئو خارجی خواهد داشت.

خطاهای کلیدی سئو داخلی که باید مراقب آن بود

محتوا

محتوا تقریباً همه‌چیز است! و این فقط در مورد کیفیت واقعی محتوای شما درست نیست بلکه در مورد جنبه‌های فنی آن نیز صدق می‌کند. درواقع بیشتر مشکلات سئو تکنیکال از محتوا است:

  •  ۶۵٫۸۸ وب‌سایت‌ها دارای مشکلات شدید محتوای تکراری هستند. البته، در برخی از موارد، اجتناب از محتوای تکراری غیرممکن است اما شما همیشه می‌توانید از یک برچسب rel=”canonical” برای صفحات ثانویه خودتان استفاده کنید. بااین‌حال سعی نکنید بیش‌ازحد از قدرت مخفی کردن صفحه خودتان استفاده کنید زیرا یک محتوای منحصربه‌فرد همیشه بهتر از یک محتوای تکراری بهینه‌شده است.
  •  ۹۳٫۷۲ درصد صفحات وب دارای نسبت پایین متن به HTML هستند. درحالی‌که این موضوع واقعاً گسترده است سطح شدت آن تقریباً پایین است به دلیل اینکه برخی صفحات (به‌عنوان‌مثال صفحه تماس با ما) به‌طور طبیعی حاوی متن کمتری است. بااین‌حال، این مسئله هنوز هم به‌عنوان یک خطا در نظر گرفته می‌شود.
  •  ۷۳٫۴۷ درصد صفحات تعداد لغت کمی دارند که همیشه خطا در نظر گرفته نمی‌شوند زیرا برخی از صفحات وب نیازمند متن زیادی نیستند. درحالی‌که این ممکن است یک خطای جزئی باشد، تلاش کنید که حداقل ۲۵۰ کلمه را در هر صفحه‌ای قرار دهید که مناسب و طبیعی است.

چطور با استفاده از سئو کلاه سفید به رتبه ۱ گوگل برسیم؟

 

با این‌حال سئو داخلی وقتی شما محتوای خودتان را بهینه‌سازی می‌کنید متوقف نمی‌شود. علاوه بر این شما باید صفحه‌ای که حاوی محتوای زیاد است را برای جستجوی وب بهینه‌سازی کنید و این همان‌جایی است که توضیحات متا، عنوان، سرفصل‌ها و تصاویر وارد صفحه می‌شوند.نمایش سایت در موبایل

توضیحات متا

همان‌طور که در این مطالعه نشان داده‌شده است، توضیحات متا اغلب از بهینه‌سازی محروم می‌شوند.۶۳ درصد صاحبان وب‌سایت‌ها هیچ تلاشی برای ایجاد توضیحات متا نمی‌کنند و تقریباً ۵۴ درصد از وب‌سایت‌ها دارای توضیحات متای تکراری هستند.
درحالی‌که توضیحات متای تکراری بسیار زیاد هستند، نادیده‌گیری آن‌ها زیان‌آور نیست زیرا موتورهای جستجو یک توضیح متداول را به محتوای شما اختصاص می‌دهند – حتی اگر شما وقت نداشته باشید که خودتان آن را انجام بدهید؛ اما اغلب ایده بدی است که همه‌چیز را به موتورهای جستجوگر بسپاریم.
به‌طورکلی، توضیحات متا یک پنجره برای وب‌سایت شما هستند – چیزی که باعث می‌شود افراد بر روی آن کلیک کنند؛ بنابراین اگر شما بخواهید نرخ بالاتری از کلیک‌ها (CTR) را برای صفحات وب خود داشته باشید به آن توجه کنید!

برچسب‌های عنوان، برچسب‌های H1 و تصاویر

یکی دیگر از زمینه‌های بهینه‌سازی که سئو را تحت تأثیر قرار می‌دهد عناوین، سر صفحه‌ها و تصاویر هستند.
بیش از ۶۰ درصد وب‌سایت‌ها برچسب‌های ALT را برای تصاویر خودشان بکار نمی‌برند و دارای برچسب‌های عنوان هستند که خیلی طولانی است و فاقد برچسب‌های H1 هستند.
درحالی‌که این مشکلات به‌شدت سایر موارد ذکرشده در نظر گرفته نمی‌شوند اما تأثیر منفی بر UX وب‌سایت شما دارند که به‌نوبه خود اثر منفی بر رتبه‌بندی شما دارد.

۳# سئو تکنیکال SEO Technical

شما باید اکنون تعجب کنید که چرا ما باید چنین مناطقی از سئو ازجمله سرعت سایت یا پاسخگویی به تلفن همراه را نادیده بگیریم. شاخص‌های کلیدی عملکرد وب‌سایت شما در بخش سئو تکنیکال هستند.
هزینه یک اشتباه در هر یک از اجزاء سئو تکنیکال می‌تواند فوق‌العاده بالا باشد. مطالعات آمازون نشان داد که ۱۰۰ میلی‌ثانیه بار زمان اضافی می‌تواند باعث کاهش ۱ درصدی در فروش شود.
بااین‌حال به نظر می‌رسد که بیشتر صاحبان وب‌سایت‌ها سئو تکنیکال را پسرعت صفحه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل استوشش دهند؛ اما اگر شما با هریک از مشکلات زیر مواجه شدید باید بدانید که اصلاح آن‌ها کل عملکرد وب‌سایت شمارا تحت تأثیر قرار خواهد داد نه‌فقط یک صفحه منفرد را.

ترافیک و درآمد شما عمدتاً بستگی به پیروی از زمینه‌های سئو تکنیکال دارد

سرعت صفحه

سرعت صفحه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل است که تجربه کاربر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بنابراین معیارهایی مثل میزان جستجو را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیش از ۲۰ درصد وب‌سایت‌ها سرعت بارگذاری صفحه پایینی دارند این مسئله سزاوار سطح بالایی از دقت است.
درحالی‌که سرعت بارگذاری صفحه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد داشتن یک وب‌سایت مدرن می‌تواند به‌طور فراوان ای وضعیت را بهبود ببخشد.

تکنولوژی قدیمی

آیا شما فرمول ریاضیاتی پیچیده‌ای را برای استفاده از اعداد رومی می‌نویسید؟ احتمالاً نه
بنابراین، فرض نکنید که موتورهای جستجو می‌خواهند تکنولوژی قدیمی را بخوانند: مواردی مانند Iframes و محتوای Flash موضوعات مهمی هستند که هنوز هم در معدودی از وب‌سایت‌ها ظاهر می‌شوند.
اینترنت هرگز پیشرفت را متوقف نمی‌کند این بدان معنی که بسیاری از جنبه‌های قدیمی منسوخ‌شده‌اند؛ بنابراین کار شما این است که سعی کنید با تمام تغییرات کنار بیایید.
بااین‌حال قدیمی‌ترین تکنولوژی که ما اکنون می‌توانیم با داشتن وب‌سایت به آن فکر کنیم پاسخگویی تلفن همراه نیست.

موبایل فرندلی (موبایل پسند بودن)نتایج سایت های AMP در گوگل

اگرچه بسیاری از وب‌سایت‌ها اکنون موبایل پسند هستند، اما این مسئله باعث برخی سردرگمی‌ها در زمینهٔ فنی مسائل شده است.
بدترین چیزی که شما می‌توانید انجام دهید فراموش کردن برچسب متعارف در صفحات شتاب‌دهنده موبایل است. این یک مسئله بسیار مهم است که در ۰٫۰۸ درصد گیرنده‌ها AMP وجود دارد.

 

آیا Google AMP آینده ی سئو برای دستگاه های موبایل است؟

 

نتیجه‌گیری

اهمیت سئو تکنیکال نمی‌تواند خیلی دست بالاگرفته شود. بااین‌حال، شما مجبور نیستید با هر مسئله‌ای که در صفحات وب شما اتفاق می‌افتد، بجنگید.
آگاه بودن از شایع‌ترین اشتباهات سئو تکنیکال شمارا به مسیر درست هدایت خواهد کرد اگر شما مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که مهم‌ترین صفحات وب خودتان را اولویت‌بندی کرده‌اید و سطح شدت هر خطا را درک کنید.

شناسایی اشتباهات دیگر و میزان احتمالی تأثیرات بد اکنون نیمی از نبرد است. درنهایت پیش‌آگهی به معنای از پیش آماده شدن است.

 

0/5 (0 دیدگاه)
دیدگاه شما