2020-05-09

بهتره این حقیقتو بپذیریم که تا چند سال آینده تمام کسب‌وکار‌ها رو به آنلاین شدن میارن و کم کم خرید حضوری به یک خاطره تبدیل میشه. از این رو امروزه کسب‌وکار‌های بسیاری این مسئله رو درک کرده و برای راه اندازی کسب‌وکارشون به صورت آنلاین اقدام کردن.

وارد شدن یک کسب‌وکار سنتی به دنیای مجازی و رسیدن به موفقیت که در حال حاضر تو بازار سنتی داره، به همین سادگی‌ها نیست و باید پروسه به خصوصی به نام سئو رو پشت سر بذارن. اگه بخوایم خیلی ساده سئو رو براتون تعریف کنیم باید بگیم سئو در واقع کارهاییه که یک شرکت یا یک فرد متخصص روی وب سایت انجام میده تا اونو در کلمات کلیدی که می‌تونن برای صاحب وب سایت مفید و سودآور باشند به رتبه‌های نخست نتایج موتور جستجوی گوگل برسونن تا در بازار رقابت آنلاین از همه بالاتر باشن. (اگه دوست دارید بیشتر و دقیقا‌تر با مفهوم سئو آشنا بشید بد نیست سری به مقاله سئو چیست ما بزنید)

موفقیت در تجارت انلاین

کسب‌وکارایی که می‌خوان سئو سایت شونو انجام بدند معمولا به دو گروه تقسیم میشن:

  1. گروهی که سئو سایت شان را به طور کامل به شرکت‌های سئو می‌سپارن و در ازاء رسیدن به رتبه مورد نظر در یک زمان مشخص با اونا قرار داد میبندن.
  2. گروهی که می‌خوان با تیم داخلی شرکتشون سایت شونو سئو کنن و از خدمات مشاوره SEO بهره میبرن.

در ادامه این بخش قصد داریم گروه دوم رو مورد بررسی قرار بدیم و درباره اینکه اصلا مشاوره سئو چیه و هزینه‌های اون به چه صورته و چطور میشه به شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات اعتماد کرد، با هم کمی گپ بزنیم و به نتایج مطلوبی برسیم.

[promotion id=”27798″]

منظور از مشاوره سئو چیست؟

بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سئو هستن که بخشی از خدماتشونو در قالب مشاوره سئو به مشتری هاشون ارائه میکنن. در واقع در این شرکت‌ها افرادی هستن که به عنوان سئوکار ماهر فعالیت می‌کنند و توانایی راهنمایی انواع کسب‌وکار‌ها در زمینه بهینه‌سازی وب سایتشون دارند. اگه بخواید از خدمات مشاوره سئو استفاده کنید با اطلاعات جامع و کاملی در زمینه هایی مثل:

  • عبارات کلیدی
  • ابزارهای سئو
  • ابزارهای تولید محتوای اصولی
  • راه‌های بررسی سئو سایت
  • انواع روش‌های سئو (سئو قانونی یا کلاه سفید و سئو غیر قانونی یا کلاه سیاه)
  • روش ساخت استراتژی سئو

آشنا می‌شید.

مشاوره سئو در واقع مسیر سئو سایت رو مشخص میکنه و بشما میگه از کجا و به چه صورت کارو آغاز کنید و در کنار موفقیت صد در صد دچار سردگمی و پسرفت نشید!

مسیر موفقیت سئو سایت

در چه محله‌ای به مشاوره سئو سایت نیاز داریم؟

فرقی نمیکنه در کجای مسیر باشید، مشاوره سئو وب سایت می‌تونه حتی در روز اولی که می‌خواید برای راه اندازی وب سایت‌تون هم اقدام کنید  برای کسب‌وکار شما مفید باشه. به عنوان مثال فرض کنید در زمینه پوشاک مردانه مشغول به فعالیت هستید و قصد راه اندازی سایت دارید. شاید شما نتونید به راحتی برای انتخاب یک نام مناسب یا شرکت هاست و شرکت طراحی سایت تصمیم بگیرید و در دام بعضی افراد سود جو بیفتید! مشاوره سئو اینجاست که مثل سوپر من به کمک شما میاد و هر اطلاعاتی که نیاز داشته باشید رو در اختیارتون قرار میده.

البته مشاوره بهینه‌سازی سایت برای افرادی که سایت شونو از پیش راه اندازی کردند هم مفیده و راه و روش سئو و مابقی مسیر موفقیت رو به اونا نشان میده اما بطور کلی بهتره که از ابتدای کار از این مشاوره استفاده کنید تا سنگ بنای وب سایت‌تونو از ابتدا به صورت صحیح بچینید تا وب سایت‌تون تا ثریا بدون هیچ مشکل و انحرافی بالا بره! ما قبلا اشاره کردیم که برای پیکربندی اصولی سایت چه نکاتی رو باید رعایت کنید.

در فرآیند مشاوره سئو چه مواردی باید ارائه شود؟

زمانی که می‌خواید از خدمات مشاوره سئو یک شرکت معتبر استفاده کنید موارد بسیاری باید به شما آموزش داده بشه و در اختیارتون قرار بگیره. این موارد می‌تواند بسته با زمینه فعالیت و نیاز‌های شما متفاوت باشه اما در ادامه ما بخشی از مهم‌ترین این موارد که تقریبا برای تمام کسب‌وکار‌ها نیاز رو بیان می‌کنیم.

وظایف مشاور سئو

مشاوره سئو موظف است:

  • هزینه مورد نیاز برای سئو سایت شما رو بررسی و برآورد کنه.
  • کسب‌وکار شما و رقیباتونو به خوبی شناسایی و بررسی کنه.
  • کاربران هدف شما را پیدا کنه. 
  • حداقل 10 کلمه کلیدی هدفمند برای وب سایت شما شناسایی و ارائه کنه.
  • ساختار یا structure محتوای سایت رو بررسی کنه و بهبود ببخشه و استراتژی صحیحی برای بکار گیری کلیدواژه‌های هدف در بخش‌های مختلف سایت‌تون ارائه کنه.
  • تولید محتوای صحیح رو بشما آموزش بده و مطالب جذاب و قابل توجه در حوزه فعالیت شما جهت تولید محتوای متنی و تصویری رو پیدا کنه. (ما در مقاله های قبلیمون ابزارهای مفیدی برای تولید محتوا معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم اگه به این حوزه علاقمندید حتما یه سری بزنید به این محتوا)
  • با سیستم مدیریت محتوای سایت‌تون به خوبی آشنا باشه و تسلط کامل روی اون داشته باشه.
  • نرخ کاربران ورودی به سایت رو افزایش و نرخ پرش یا بانس ریت سایت‌تونو تا حد امکان کاهش بده.
  • برای شما یک استراتژی تولید محتوا بسازه و نوع چیدمان پیج‌های وب سایت‌تونو بهینه‌سازی کنه.
  • اخطار‌های وب سایت‌تونو شناسایی و رفع کنه.
  • سئو رقیباتونو بطور کامل بررسی و استراتژی‌های اونارو تحلیل کنه.
  • موفقیت سئو سایت‌تونو در مدت زمان قرار دادتون تضمین کنه.
  • به تکنیک‌های سئو محلی کاملا مسلط باشه و المان‌های مرتبط به این بخش از سئو مثل ثبت نقشه گوگل رو روی وب سایت‌تون پیاده سازی کنه.

آیا مشاوره رایگان سئو برای کسب‌وکار شما مفید است؟

طبیعتا شما نمی تونید از خدمات مشاوره سئو رایگان برخی شرکت‌ها توقع داشته باشید که اطلاعات به روز و مفید در اختیارتون قرار بدن. همون طور که می‌دونید سئو یه مبحث کاملا تخصصیه که برای یادگیری و تسلط نیاز به تلاش سخت و مطالعه داره به همین دلیل یچ فرد متخصصی نمیاد اطلاعات خودشو به صورت رایگان در اختیار کسی قرار بده! پس پیشنهاد ما اینه اگه جایی با این موضوع روبرو شدید از این نوع خدمات استفاده نکنید چون پای سئو و آینده کسب‌وکار آنلاین شما در میونه و ممکنه استفاده از همین مشاوره‌های رایگان ماه‌ها زحمت‌تونو به باد بده.

آیا نیازی به استخدام سئوکار داریم؟

بسیاری از کسب‌وکارها هستند که اقدام به استخدام یک فرد به عنوان سئوکار می‌کنند و پیشرفت وب سایت شونو وابسته به حضور این فرد در حوزه فعالیتشون می‌دونند. ما با این مسئله تا حدودی هم موافق و هم مخالفیم… چرا؟ 

استخدام سئو کار یا یادگیری سئو

چون دستمزد سئوکارها بسیار نجومی و بالاست و ممکنه برخی از اونا اونجوری که میگن در این زمینه مهارت نداشته و بعد از گذشت زمان نسبتا طولانی شما رو به نتیجه مطلوبتون نرسونند و وقت و هزینه با ارزش شما رو هدر بدن!

ما راه حلی آسون و صد در صد کاربردی تری رو برای شما سراغ داریم. شما می‌تونید خودتون سئو یاد بگیرید و حتی از این تخصص درآمد هم داشته باشید و هزینه‌های مربوط به سئوکارها رو برای همیشه فراموش کنید! حتی میتونید به یکی از کارمندهای فعلی شرکتتون آموزش بدید تا از داخل مجموعه کارهاتون انجام بشه. ???? 

آیا بدون هیچ اطلاعاتی از سئو می‌توان به یک سئو کار حرفه‌ای تبدیل شد؟

بله قطعا می‌توانید! البته همین ابتدا به شما بگوییم که یک شبه نمی تونید ره هزار ساله رو برید و فردا صبح به یک سئوکار تبدیل شده باشید! پروسه آموزش سئو هم مثل تمام دوره‌های دیگه نیازمند زمانه! اما مسئله‌ای که در این زمینه حائز اهمیته اینه که این دوره‌های آموزشی آیا واقعا کاربردی هستن و بعد از پایان دوره به تمام مباحث سئو می‌تونید به تسلط کامل برسید؟ 

امروزه افراد و شرکت‌های بسیاری هستن که اقدام به برگزاری دوره‌های حضوری و غیر حضوری (یعنی دوره‌های آنلاین) آموزش بهینه‌سازی وب سایت می‌کنن! هر دو این دوره‌ها مزایا و معایب خودشونو دارند؛

به عنوان مثال شاید شما فرد بسیار پر مشغله‌ای باشید و وقتی برای رفت و آمد در شغولی شهر و کلاس حضوری را نداشته باشید، در این صورت دوره‌های غیر حضوری مناسب شما هستن، شاید هم حوصله پیشروی با دوره‌های غیر حضوری را نداشته باشید و تمایل بیشتری به شرکت در کلاس‌های حضوری داشته باشید!

فرقی نمی کنه جزء کدوم دسته باشید چون ما راهکاری موثر برای همه شما داریم که اتفاقا به هیچ عنوان حوصله سر برم نیست! پلتفرم آموزش سئو مانگو نخستین پلتفرمیه که در این زمینه به صورت تخصصی توسط تیم میموس طراحی و برنامه ریزی شده است و سئو رو بدون اینکه نیاز به اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید، از صفر تا صد و به صورت کاملا حرفه‌ای به شما آموزش میده. در ادامه بیشتر با این پلتفرم آشنا میشیم.

پلتفرم مانگو دقیقا چیست و چطور سئو را به ما آموزش می‌دهد؟

پلتفرم مانگو در واقع یه شبکه اجتماعی ماننده که فضایی رو برای شما فراهم کرده تا بتونید در اونجا با کل افرادی که در سراسر ایران دنبال یادگیری سئو هستند دوست بشید و با عضویت در گروه‌های مختلف راجع به سئو با هم دیگه گپ بزنید. تمام این امکانات به صورت رایگان در اختیارتون قرار میگیره که می‌تونه کلی براتون مفید باشه.

اما اگه بخواید سئو رو کاملا حرفه‌ای یاد بگیرید می‌تونید با تهیه اشتراک ویژه مانگو اصطلاحا یک رود مپ سئو دریافت کنید. این رود مپ یا نقشه راه شامل صفر تا صد آموزش سئو به صورت گام به گامه و تمام اون چیزی که برای تبدیل شدن به یه سئوکار کاربلد نیاز دارید رو در اختیار شما قرار میده.

در واقع شما با خرید اشتراک ویژه مانگو علاوه بر تمام امکاناتی که در بخش اول همین پاراگراف مطالعه کردید، به دوره‌های آموزشی سئو و یک منتور که تا 3 ماه پاسخگو تمام مشکلات و سوالات شماست و کمک‌تون میکنه دسترسی خواهید داشت.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)