2019-12-29

پس از آشنایی با مخاطب هدف و پیداکردن آنها نوبتی هم که باشد نوبت دست‌به‌کیبورد‌شدن و آغاز نوشتن است. در مسیر تولید یک محتوای خوب هر بخش اهمیت به خصوصی دارد اما نوشتن متن محتوا از مابقی عناصر مهم‌تر است. نوشتن یک محتوا امری بسیار چالش برانگیز محسوب می‌شود. یک فرد به عنوان تولید کننده محتوا باید بتواند به روش‌های متفاوتی فکر کند و حس داستان‌پردازی قدرتمندی داشته باشد و بتواند در حوزه فعالیت خود بالاترین اطلاعات را داشته باشد.

” یک محتوای خوب ترافیک فوق العاده‌ای را روانه وب سایت می‌کند و باعث افزایش مشتریان وب سایت می‌شود”

در واقع یک نویسنده محتوای حرفه‌ای باید بتواند با توجه به ابزارها و عناصر مهم و تاثیر گذار در کیفیت محتوا، به بینش‌های به روز و کاربردی در حوزه فعالیتش برسد. اگر نگاهی به وبلاگ‌های پرطرفدار بیاندازید متوجه می‌شوید که تمام آنها بطور منظم مطالب جذاب و به روزی را در سایت‌شان منتشر می‌کنند. تداوم در تولید و بارگذاری محتوا یکی از مهم‌ترین موارد در جذب خواننده و تبدیل آنها به کاربران وفادار و همیشگی وب سایت است.

البته یک مسئله‌ای که ممکن است برای هر نویسنده‌ای به وجود بیاید کم آوردن ایده است!
اگر قبلا تجربه تولید محتوا داشته باشید حتما به روزهایی رسیده اید که هر چه فکر کنید هیچ ایده‌ای به ذهن‌تان نرسد و درباره هر چیزی که فکر می‌کردید مهم است قبلا نوشته باشید! در این وضعیت که قطعا بفردی روزی به آن می‌رسد راهکار چیست؟ آیا باید آنقدر به درو دیوار نگاه کنیم تا یک ایده از آسمان برسد؟ خوشبختانه نیازی به این کار نیست زیرا ابزارهایی در اینترنت وجود دارند که در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند! این ابزارها کمک می‌کنند ایده‌های جدید پیدا کنیم و بتوانیم به خوبی آنها را برای تولید یک محتوای درست و حسابی سازماندهی کنید. اما پیش از بررسی این ابزار‌ها بهتر است با انواع محتوا آشنا شویم! بله! محتوا هم انواع خودش را دارد و ابزارهای متفاوتی برای هر یک از آنها وجود دارند.

[promotion id=”27782″]

انواع محتوا

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری
  • محتوای ویدیویی

ابزار‌های تولید محتوای متنی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از کاربردی‌ترین و ساده‌ترین cms هاست که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد به نحوی که از هر 3 سایت یکی از آنها وردپرسی است. از آنجایی که تعداد وب سایت‌های وردپرسی فارسی زبان هم کم نیست حدس زدیم تعداد زیادی از شما عزیزان که همین حالا دارید این محتوا را می‌خوانید سایتی وردپرسی داشته باشید. از این رو بخشی از ابزار‌ها و افزونه‌های تولید محتوا در سایت‌های وردپرسی را نیز برای شما گردآوری کرده ایم:

ابزار Monsterinsights

 ابزار Monsterinsights

به جرات می‌توان گفت ابزار Monsterinsights یکی از بهترین ابزار‌های تحلیلی موتور جستجوی Google است که این امکان را به کاربرانش می‌دهد ترافیک سایت‌شان را مشاهده کنند و یک گزارش از آن تهیه کنند. و همینطور به آنها می‌گوید مخاطبین از کجا و به چه روشی به سایت آنها دسترسی پیدا کرده اند.

افزونه Yoast seo

افزونه Yoast

افزونه سئو Yoast یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های سئو سایت‌های وردپرسی است که دارای دو نسخه رایگان و تجاری است. (برای دانلود مجانی نسخه تجاری افزونه سئو وردپرس Yoast SEO کلیک کن) استفاده از این افزونه بسیار ساده است زیرا تمام کاری که باید انجام بدهید را خیلی ساده بشما می‌گوید. از مهم‌ترین بخش‌های این افزونه می‌توان به 3 بخش زیر اشاره داشت:

  1. عنوان و متا تگ ها: در این بخش این امکان بشما داده می‌شود در بخش تنظیمات یک کلمه کلیدی انتخاب کنید و از آن برای توضیح Title و متا تگ‌های صفحه اصلی استفاده نمایید.
  2. Social media: در این افزونه به آسانی می‌توانید سایت‌تان را به شبکه‌های اجتماعی خود مثل فیسبوک و توییتر متصل کنید.
  3. Site map: سایت مپ یا نقشه سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک وب سایت برای ربات‌ها و خزنده‌های گوگل است زیرا ساختار وب سایت را برای آنها آشکار می‌کند. در این افزونه تنظیم نقشه سایت هم کار بسیار ساده ایست. ما قبلا در
  4.  روش تنظیم نقشه سایت و هر چیز دیگری که در مورد افزونه Yoast seo نیاز است بدانید را توضیح داده‌ایم.

افزونه Edit Flow

افزونه edit flow

افزونه Edit Flow یکی از افزونه‌های رایگان وردپرس است و معروف به یک سیستم مدیریت کاربردی برای مقالات سایت‌های وردپرسی است. ازجمله امکاناتی که این افزونه در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد می‌توان به ایجاد جدول زمان‌بندی برای محتواها، بررسی دیدگاه‌ها بین نویسندگان مطالب و مخاطبین و اجازه منتشرنمودن مطالب اشاره داشت.

افزونه SEMRush

ابزار semrush

این ابزار امروزه توسط بسیاری از سئوکاران در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد (و به راحتی سئو وب سایت کاربرانش را ارتقا می‌دهد.) به کمک افزونه SEMRush می‌توانید کلیدواژه‌های مطرح وبسایت‌های رقیبان‌تان را پیدا کنید و لینک‌های مضر سایت‌تان را شناسایی و مدیریت نمایید.‌ همینطور با عبارات کلیدی که پتانسیل بهبود رتبه بندی سایت‌تان در نتایج جستجوی گوگل را دارند نیز آشنا بشوید.

ابزار Ahrefs

ابزار ahrefs

به کمک ابزار Ahrefs می‌توانید علت رتبه بهتر رقبای خود را بیابید و وب سایت‌تان را به رتبه بهتری برسانید. این ابزار کمک‌تان می‌کند متوجه بشوید چه نوع محتوایی برای چه نوع عبارات کلیدی‌ای مناسب هستند و دلیل آن چیست. از ابزار Ahrefs می‌توانید برای آدرس‌های سیاه رتبه بندی موتور جستجو، آدرس‌های سیاه رقیبان شما، کلیدواژه‌های تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر نهایت استفاده را ببرید.

ابزار reSmush.it

ابزار resmush

وظیفه اصلی ابزار reSmush.it کاهش حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت آنهاست. وقتی بخواهید از تصیری در محتوای خود استفاده کنید که حجم آن خیلی زیاد باشد این ابزار میتواند به خوبی این مشکل را حل کند. از دیگر امکانات این ابزار می‌توان به گزینه‌ای که به منظور بهینه سازی تصاویری که قبلا در مقالات‌تان بارگذاری نموده اید اشاره داشت.

ابزار دوست داشتنی IFTTT

ابزار ifttt

ابزار IFTTT عزیز دل صاحبان سایت‌های وردپرسی است چون به آنها ان امکان را می‌دهد خیلی ساده حساب کاربری مرتبط با وب سایت‌شان که در شبکه‌های اجتماعی مختلف راه اندازی نموده‌اند را به حالت اتوماتیک دربیاورند. این کار باعث می‌شود این افراد در وقت خود صرفه جویی کنند و برای کارهای مهم‌تر زمان بگذارند. منظور از اتوماتیک کردن پروفایل‌ها در شبکه‌های اجتماعی این است که با انتشار یک پست در یکی از آنها، پست موردنظر بطور اتوماتیک در مابقی آنها نیز منتشر می‌شود.
این افزونه به هیچ عنوان باعث کاهش سرعت سایت‌تان نمی شود و به خوبی با انواع شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار سازگار است.

ابزار title and nofollow for links

ابزار title and nofollow for links

برخی از سئوکارها به آدرس‌های خارجی وب سایت‌شان tag بدون پسنود می‌دهند که متاسفانه وردپرس دارای چنین قابلیتی نیست! اما خوشبختانه افزونه title and nofollow for links این مشکل را برای این سئوکاران بطور خیلی آسان برطرف می‌کند.

ابزار Rivive old posts

ابزار Rivive old posts

ابزار Rivive old posts احیاکننده ترافیک مطالب قدیمی و تقریبا فراموش شده سایت شماست! ممکن است بدلایل مختلفی مطالب قدیمی‌تر سایت‌تان را فراموش کنید و از ترافیکی که می‌توانید از طریق آنها به سایت‌تان روانه کنید غافل بمانید! با نصب این افزونه می‌توانید دیگر به مطالب قدیمی‌تر سایت‌تان حتی فکر هم نکنید زیرا این ابزار به صورت اتوماتیک آنها را در شبکه‌های اجتماعی شما منتشر می‌کند.

افزونه Akismet متخصص هرزنامه‌ها

ابزار akismet

افزونه Akismet متخصص هرزنامه‌هاست و معمولا برای وب سایت‌هایی که مدتی است پا به عرصه تجارت آنلاین گذاشته‌اند مناسب است. اما چرا؟ چون وب سایت‌هایی که مدتی است در این دنیا وارد شده‌اند توانسته‌اند کم و بیش کاربر جذب کنند. همین افزایش تعداد کاربران خطراتی با عنوان هرزنامه‌ها و تبلیغات نیز برای سایت بهمراه خواهد داشت. اینجاست که استفاده از این ابزار می‌تواند یاری‌رسان وب سایت‌های وردپرسی باشد.

پلاگین wordfence

ابزار wordfence

کار افزونه wordfence جلوگیری از ورود IP‌های مشکوک به وب سایت وردپرسی است. برخی افراد هستند که ممکن است از روی کنجکاوی یا به هر دلیلی بخواهند وارد پنل کاربری سایت شما شوند. این افزونه از ورود این افراد به سایت و دسترسی آنها به اطلاعات‌تان جلوگیری می‌کند.

ابزار Ideaflip

ابزار Ideaflip

همیشه آن ایده‌ای که برای اولین بار در ذهن‌تان ایجاد می‌شود بهترین ایده نیست. با کمک ابزار Ideaflip کمی تامل می‌شود به ایده‌ای بهتر و کامل‌تر رسید….

ابزار Rank Tracker

ابزار Rank Tracker

ابزار Rank Tracker بهترین پیشنهادات کلیدواژه که توسط کاربران هدف‌تان جستجو شده‌اند را در اختیار شما قرار می‌دهند. این کار کمک‌تان می‌کند ذهن‌تان را باز کنید و ایده‌های جدیدی برای تولید محتوا پیدا کنید.

ابزارهای تولید محتوای تصویری

و اما ابزار‌هایی برای تولید محتوای تصویری که امروزه خیلی مورد استقبال بازدیدکنندگان سایت‌ها قرار گرفته‌اند!
شاید بارها و بارها در سایت‌های مختلف این جمله به چشمتان خورده باشد که یک تصویر به اندازه 1000 کلمه می‌تواند به کاربر محتوا منتقل کند اما واقعا معنی این جمله چیست؟
تصاویر عناصری هستند که به درک بهتر مضمون محتوا کمک و از سررفتن حوصله کاربر جلوگیری می‌کنند. اما هر تصویری نمی‌تواند در این امر موفق عمل کند! تصاویر بی‌کیفیت و تکراری نامرتبط به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند باعث حذب کاربر شوند و اتفاقا آنها را از وب سایت فراری می‌دهند. پس اهمیت کیفیت تصاویر مطالب یک سایت شاید از آنچه که تا به امروز فکر می‌کردید خیلی بیشتر باشد.

انواع محتوای تصویری:

بهتر است پیش از اینکه با ابزار‌های محتوای تصویری آشنا شویم، ابتدا انواع محتوای تصویری سایت‌ها را بشناسیم و با ابزارهای هر بخش به صورت اختصاصی آشنا شویم.

1. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها در واقع همان تصاویر متشکل از متن و عکس هستند که خلاصه‌ای از متن یا نکات مهم را بصورت تصویر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اینگونه تصاویر باعث می‌شود بتوانید نظر کاربرانی که خیلی مشغله دارند و زمانی برای خواندن متون بالا بلند ندارند را جلب کنید. به عنوان مثال پیشنهاد می‌کنم یه اینفوگرافیک از میموس ببینید.

2. نقل قول

نقل قول‌ها یکی از محبوب‌ترین محتوای سراسر وب هستند. عموم کاربران فضای مجازی (بخصوص شبکه‌های اجتماعی) علاقه بسیاری به خواندن نقل قول‌ها و سخن بزرگان دارند. از این رو تولید چنین محتوای‌تصویری هم به یک چالش برای تولید کنندگان محتوا تبدیل شده است. زیرا داشتن شکل ظاهری زیبای این نقل قول‌ها باعث افزایش علاقمندان به آن می‌شود.

3. کلاژ

این روزها تصاویر کلاژ یکی از محبوب‌ترین تصاویر شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده اند. کلاژ در اصل همان تصاویر هستند که از کنار یکدیگر قرار گرفتن چند عکس ساخته می‌شوند. کاغذ دیواری‌هایی که در دوران مدرسه می‌ساختیم را خاطرتان هست؟ تصاویر را از روزنامه‌ها و مجلات می‌بریدیم و کنار یکدیگر می‌چسباندیم؟ کلاژ هم دقیقا همین کار را می‌کند با این تفاوت که تصاویر را در کامپیوتر شما کنار هم می‌گذارد.
بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از این تصاویر در محتوای خود استفاده می‌کنند زیرا بخوبی می‌توانند نکته‌ای که مد نظرشان هست را با سیمایی زیبا به بازدیدکنندگان خود تقدیم کنند.

4. تصویر پس‌زمینه

حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر یا فیسبوک دارای تصویر کاور یا پس‌زمینه هستند. تصاویر این بخش از آنچه که فکر می‌کنید هم بیشتر تاثیر می‌گذارند زیرا نخستین چیزی است که کاربر با ورود به حساب‌تان می‌بیند و می‌تواند روی تصمیمی که کاربر برای ماندن یا رفتن می‌گیرد، بگذارد.

5. گیف

گیف یا Gif‌ها از مهم‌ترین عناصری هستند که می‌توانند در یک محتوا باعث جلب توجه کاربران شوند. شاید ساخت یک تصویر متحرک کار سختی بنظر برسد اما این اطمینان را بشما می‌دهیم که با ابزارهایی که در ادامه می‌خوانید می‌تواند خیلی ساده یک Gif بسازید.
به عنوان فردی که می‌خواهد در زمینه تولید محتوا و به خصوص تولید محتوای بصری فعالیت داشته باشد باید بیش از عموم افراد در دنیای مجازی با روش جستجو برای پیداکردن تصویر موردنظر و ابزارهای کمکی در این زمینه آشنایی و تسلط داشته باشید. از آنجایی که تعداد این ابزارها کم نیست و تشخیص اینکه کدام یک از آنها بدرد می‌خورد کدام یک نه کارزمان‌بری است، در این قسمت تصمیم گرفتیم بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای این زمینه را بشما معرفی کنیم:

[promotion id=”27792″]

ابزارهای مخصوص ساخت اینفوگرافیک:

ابزار canva

ابزار canva

ابزار Canva یکی از بهترین سایت‌های چند منظوره برای ساخت تصاویر زیبا و گرافیکی برای محتوای وب سایت هاست. این ابزار کاربری بسیار ساده‌ای دارد و در نسخه رایگانش هم طیف گسترده‌ای از انواع طرح ها، تم ها، آیکن‌ها و نمونه‌های گرافیکی در اختیارتان قرار می‌دهد، همچنین امکان تغییر حجم عکس ها، طراحی لوگو و ساخت اینوگرافیک و کلاژ را هم بشما می‌دهد.
در واقع فرقی ندارد بخواهید یک رزومه برای خودتان بسازید یا یک بنر تبلیغاتی برای سایت تان! ابزار canva برای کمک بشما حتما چیزی در آستین دارد.

ابزار PicMonkey

ابزار PicMonkey

PicMonkey از دیگر ابزارهای بدرد بخور برای ساخت تصاویری گرافیکی و زیبا برای محتوا وبلاگ هاست. ابزاار پیک مانکی هم دست کمی از ابزار canva ندارد و امکاناتی مثل ساخت کلاژ، بهینه سای حجم تصاویر، ساخت تصویر برای پروفایل شبکه‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر را ارئه می‌کند. وبلاگ این ابزار هم خیلی مفید و کاربردی است زیرا به کاربرانش طریقه استفاده از امکانات این ابزار را آموزش می‌دهد و هیچ سوالی را بی پاسخ رها نمی‌کند.
ابزار Stencil یا شابلون
این ابزار هم یکی دیگر از ابزارهایی است که می‌تواند از طریق افزایش کیفیت محتوای تصویری شما، ارتباط‌تان را با کاربران‌تان مستحکم‌تر کند. ابزار شابلون دقیقا کاربردی همانند نامش دارد و امکاناتی تقریبا مشابه دو ابزار قبل دارد اما باید این را بدانید که دسترسی به تمام آنها بصورت رایگان امکان پر نیست و باید از نسخه تجاری این ابزار استفاده کنید.

ابزار BeFunky

ابزار BeFunky

ابزار BeFunky هم در گروه ابزارهای کمکی برای تولید محتوای تصویری کاربردی است و نکته قابل توجه درباره آن این است که مثل سایت‌های دیگر، نیازی نیست برای استفاده از ویژگی‌های آن در سایت ثبت نام کنید و می‌توانید به عنوان یک مهمان از این ابزار نهایت استفاده را ببرید. از جمله ویژگی‌های این ابزار می‌توان به تولید کلاژ و اینفوگرافیک اشاره داشت.

اگر بتازگی میخواهید تولید محتوای تصویری را شروع کنید و زیاد با این حوزه آشنا نیستید، بی فانکی می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد چون کار کردن با آن خیلی ساده است.
اما اجازه دهید کمی ریزبین‌تر شویم و بشما بگوییم برای تولید هر نوع از محتوای تصویری که قبلا با آنها آشنا شدید چه ابزار یا ابزارهایی روی بورس هستند.

ابزارهای مخصوص تولید اینفوگرافیک

ابزار Venngage

ابزار Venngage

این ابزار انگار از دل شما خبر دارد و بهترین اینفوگرافیکی که به اینفوگرافیک در ذهن شما نزدیک است را تولید می‌کند. تنها کافیست اطلاعات متنی و داده‌هایی که میخواهید از آنها یک اینفوگرافیک بسازید را در اختیار ابزار Venngage قرار بدهید.
در این ابزار قالب‌های زیادی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در انتظارتان هستند و می‌توانند شما را با هر سلیقه‌ای راضی نگه دارند. البته ناگفته نماند برخی از امکانات این ابزار تنها در نسخه تجاری و غیر رایگان آن وجود دارند.

ابزار Infogra.me

ابزار Infogra.me

ابزار Infogra.me یکی از ابزار‌های ساخت اینفوگرافیک مخصوص حرفه‌ای هاست! با این ابزار می‌توانید اینفوگرافیک‌های غول آسا بسازید و اطلاعات زیادی در آنها بگنجانید. یکی از امکانات اضافی که ابزار اینفوگرام دارد امکان ساخت لوگو است. اگر برندتان هنوز لوگویی ندارد یا می‌خواهید به دنیای طراحان لوگو قدم بگذارید این ابزار می‌تواند یاری رسان شما هم باشد. لازم بذکر است بدانید مابقی امکانات این ابزار در نسخه غیر رایگان آن قابل استفاده هستند و برای آنها باید دست‌تان را در کیف پول مبارکتان کنید ???? .

ابزار PiktoChart

ابزار PiktoChart

اگر قبلا با تولید کنندگان محتوای تصویری گپی زده باشید حتما آنها از ابزار PiktoChart یادی کرده اند. از آنجایی که تمام امکانات این ابزار کاملا مجانی است شمار بسیاری از افراد تولیدکننده محتوای تصویری از آن استفاده می‌کنند. کارایی این ابزار بسیار ساده است طوری که علاوه بر افراد حرفه ای، مبتدی‌ها هم می‌توانند بخوبی از آن استفاده کنند. سادگی و قابل درک بودن این ابزار بقدری کاربردی است که طیف عظیمی از کاربران (حتی سازمان‌های بزرگ در سراسر دنیا) این ابزار را برای ساخت تصاویر گرافیکی و لوگو انتخاب می‌کنند.

ابزار Visme

ابزار Visme

Visme مناسب مبتدی هاست! بدون هیچ اطلاعاتی از ساخت اینوگرافیک می‌توانید این ابزار را باز کنید و بسادگی با استفاده از ابزار کاربردی و ساده و مجانی آن، نتیجه‌ای کاملا حرفه‌ای و باکیفیت خلق کنند.

ابزار Easel.ly

ابزار Easel.ly

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید ابزار Easel.ly تا به امروز بیش از 4 میلیون اینفوگرافیک/ تحویل فضای اینترنت داده است. دلیل آن هم روند ساخت ساده و لذت بخش ساخت اینفوگرافیک در این ابزار است. البته این ابزار هم دارای دو نسخه رایگان و تجاری است با این تفاوت که امکانات نسخه رایگان آن هم قابل قبول و کاربردی است و بدون هزینه هم می‌توان از طریق آن به نتیجه خوبی رسید.

ابزارهای مخصوص ساخت نقل قول جذاب

ابزار Recite

ابزار Recite

در ابزار Recite تمپلیت‌های متنوعی برای ساخت نقل قول در اختیارتان قرار می‌دهد. ابزار ریسایت توانسته تقریبا تمام کاربرانش با سلایق گوناگون را راضی نگه دارد.

ابزار Quozio

ابزار Quozio

ابزار Quozio هم مخصوص تولید تصاویر نقل قول برای شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت است و بیشتر برای ایجاد نقل قول‌های ساده استفاده می‌شود. در واقع این ابزار در مقایسه با ابزار ریسایت امکانات محدود تری دارد، از این رو نباید توقع نقل قول‌های گرافیکی را از آن داشته باشید.

ابزار Quotscover

ابزار Quotscover

ابزار Quotscover از آنهایی است که می‌توانید برای ساخت یک نقل قول بصورت کاور حرفه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی‌تان روی آن حساب باز کنید.
ابزارهای تخصصی تولید کلاژ

ابزار Fotor

ابزار Fotor

Fotor ابزار بسیار خوبی برای ساخت یک کلاژ زیباست. تنها کافیست تصاویری که می‌خواهید از آنها کلاژ بسازید را در این ابزار آپلود کنید تا دنیایی از کلاژ‌های جذاب و خیره کننده را ببینید. لازم به ذکر است بدانید دسترسی به این ابزار کار بسیار ساده ایست زیرا علاوه بر وب سایت، اپلیکیشن آن هم برای کاربران ویندوز، اندروید و IOS راه اندازی شده است.

ابزار Photovisi

ابزار Photovisi

استفاده از ابزار Photovisi خیلی ساده است. پس از ورود به آن می‌توانید از بین تم‌های کلاژ آن یکی که مناسب تعداد تصاویرتان هست را انتخاب و یک کلاژ به همراه متن و شکلک و استیکر بسازید. البته این ابزار روی تصاویری که کاربران در نسخه رایگان آن میسازند واترمارک خودش را قرار می‌دهد. پس اگر نمیخواهید این واترمارک روی تصاویرتان باشد باید نسخه تجاری آن را تهیه کنید.

ابزار Picture2file

ابزار Picture2file

ابزار Picture2file جزو ابزارهای کاربردی ویرایش عکس است که این امکان را به کاربرانش می‌دهد در کمترین زمان ممکن یک کلاژ حرفه‌ای و همینطور انواع گیف را بسازند. بیشتر ابزارهای کاربردی این ابزار در نسخه رایگان آن هم قابل استفاده هستند پس نیاز چندانی به تهیه نسخه تجاری آن نخواهید داشت. (فیلتر شکن یادت نره!)

ابزار Photo Collage

ابزار Photo Collage

ابزار Photo Collage یکی دیگر از ابزارهای مخصوص ساخت کلاژ است که بسیاری از امکاناتش را بطور رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. به کمک این ابزار می‌تواند به آسانی یک کلاژ زیبا و گرافیکی طراحی کنید و از آن در هر جایی که می‌خواهید استفاده کنید. البته ناگفته نماند این ابزار هم بخشی از امکاناتش را در نسخه غیر رایگان خود ارائه می‌کند.

ابزار Google Photos

ابزارgoogle photos

برای ساخت یک تصویر و استفاده از آن در فضای مجازی چه کسی بهتر از خود گوگل می‌تواند کمکان کند؟ خوشبختانه گوگل برای ساخت کلاژ هم یک ابزار خیلی خفن دارد! به کمک ابزار Google Photos عزیز می‌توانید کلاژ موردنظرتان را بسازید و آن را در بخش Goolge drive ذخیره نمایید. نکته مثبتی که این ابزار نسبت به دیگر ابزارهای ساخت کلاژ دارد این است که تمام امکانات آن رایگان است.

ابزارهای مناسب طراحی تصویر برای پس‌زمینه و کاور

ابزار Pagemodo

ابزار Pagemodo

ابزار Pagemodo یک سروگردن از ابزارهای مشابه حوزه طراحی کاور بالا‌تر است زیرا تا همین امروز بیش از یک میلیون نفر کاربر عضو آن شده اند! از امکانات مهم این ابزار می‌توان به تصاویر و تم‌های متفاوت و جذاب اشاره داشت. هم چنین یکی دیگر از ویژگی‌های آن امکان بارگذاری تصویر از دستگاه‌های هوشمند مختلف است که اتفاقا دلیل استقبال حجم عظیمی از کاربران است.این ابزار هم همانند اکثر ابزارها دارای نسخه تجاری هم هست که مسلما بکمک آن می‌توانید تصاویر حرفه‌ای تری طراحی کنید.

ابزارهای مخصوص ساخت گیف:

ابزار Giphy

ابزار Giphy

ابزار دوست داشتنی Giphy یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تولید گیف در سراسر دنیاست. استفاده از این ابزار خیلی ساده است و این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد از قالب‌های رایگان و آماده برای ساخت گیف استفاده کنید و یا از یک بخش از ویدیو مدنظرتان یک گیف یا جی آی اِف بسازید. کافیست کم خلاقیت بخرج بدهید تا بکمک این ابزار رایگان و حرفه ای، تصاویر متحرک جذاب بسازید.

ابزار hypno

ابزار hypno

ابزار hypno در واقعا یک اپلیکیشن است که با دو سیستم عامل اندروید و‌ای او اس سازگار است. کاربر می‌توان به آسانی ویدیویی که می‌خواهد از آن فایل گیف بسازد را در این برنامه بارگذاری کرده و گیف‌هایی با کیفیت نسبتا خوب بسازید.

ابزار Imgflip

ابزار imgflip

با استفاده از ابزار Imgflip یا ایمیج فیلیپ خیلی ساده می‌توانید گیف بسازید. این ابزار دارای کاربری خیلی آسان است و بشما اجازه می‌دهد از ویدیوهای آنلاین و ذخیره شده‌ای که دارید گیف بسازید. (فیلترشکن یادت نره!)

ابزارهای تولید محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی امروزه عنصری نیست که نمی‌توان آن ر در موفقیت استارت آپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا بی تاثیر دانست. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید کاربران دنیای مجازی بیش از 6 برابر بیشتر علاقمند به ماندن در صفحاتی با محتوای ویدیویی دارند.  از آنجایی که تولید این ویدیوها کاری تخصصی است و بسیاری از افراد مدعی هستند که باید حتما برای این ویدیوها آن‌ها استخدام کنید، در این بخش تصمیم گرفتیم تعدادی از ابزار‌هایی که بشما این امکان را می‌دهند به کمک آنها به صورت رایگان محتوای ویدیو بسازید را معرفی کنیم.

ابزار Animoto

ابزار Animoto

ابزار Animoto هم از پرطرفدارتدین ابزارها برای ساخت محتوای ویدیویی است. در این وب سایت به راحتی این امکان بشما داده می‌شود محتوای بصری مد نظرتان را اضافه نموده و روی آن صدا قرار بدهید. این ابزار در مقایسه با ابزار RendrFX از تمپلیت‌های کمتری برخوردار است اما کاربرد خوبی در راستای تولید ویدیوهای سبک کلاژ دارد.

ابزار Kizoa

ابزار Kizoa

ابزار Kizoa در اصل یک وب سایت برای ساخت و ادیت ویدیو است که می‌تواند برای تولید محتوای ویدیویی برای شما کاربردی باشد. یکی از امکانات جذاب این ابزار امکان افزودن هر عنصر بصری مثل گیف به ویدیوی خود اضافه کنید.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)