2017-10-08

شاید تاکنون شنیده باشید که گوگل از فاکتورهایی برای رتبه بندی وبسایت ها در صفحه نتایج جستجو استفاده می کند، اما این فاکتورهای سئو چی هستند؟

در این مقاله قصد داریم بیشتر از 200 فاکتور سئو را برای شما به طور کامل توضیح بدهیم.

البته باید درنظر بگیرید که بعضی از این فاکتورها ثابت شده هستند، برخی هنوز جای بحث دارند و برخی برای کشف حقه های مخفی سئو به کار برده شده اند.

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]

1# الگوریتم های دامنه سایت

2# فاکتورهای درگیر با صفحات

3# فاکتورهای درگیر با سایت

4# الگوریتم های بک لینک ها

5# فاکتورهای مربوط به تعامل با کاربران

6# الگوریتم های اختصاصی و ویژه گوگل

7# شاخص ها و سیگنال اجتماعی

8# شاخص ها و سیگنال برند ها و شرکت ها

9# فاکتور های وب اسپم درون سایت

10# فاکتورهای وب اسپم برون سایت

[/box]

1# الگوریتم های دامنه سایت در رتبه بندی گوگل

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - معیارهای رتبه بندی گوگل در صفحه

[promotion id=”27418″]

1. سن دامنه 

Matt Cutts از متخصصات گوگل می گوید: “فرق بین دامنه ای که 6 ماه تاریخ انقضا دارد با دامنه ای یک سال تاریخ انقضا دارد، در حقیقت زیاد نیست”.  به عبارت دیگر گوگل در رتبه بندی هایش از سن دامنه استفاده می کند ولی خیلی مهم نیست.

 
2. کلمات کلیدی که در هدر وبسایت و دامنه

داشتن کلمه کلیدی در دامنه به عنوان یک سیگنال ارتباط عمل می کند.  گوگل کلمات کلیدی که در دامنه ظاهر می شده اند را تفکیک می کند.

 
3. اولین کلمه در دامنه به عنوان کلمه کلیدی

دامنه ای که با کلمه کلیدی شاخص خود شروع می شود، از سایت های دیگری که کلمات کلیدی در دامنه خود ندارند یا کلمه کلیدی در میانه یا انتهای دامنه ظاهر شده است، یک سطح بالاتر است. البته این میزان بیشتر برای وبسایت های لاتین تاثیر گذار است. حال آنکه در وب و سئو فارسی به آن پرداخته نشده است. کلمه کلیدی وبسایت شما اگر Marketing باشد، و نام وبسایت شما Marketing-teacher باشد، در این صورت تاثیر خواهد داشت. اما وقتی وبسایت شما در ایران است و کلمه Marketing از زبان انگلیسی برای وبسایت شما کلمه کلیدی به حساب نمی آید چون مردم کلمه بازاریابی اینترنتی را در گوگل جستجو میکنند نه صرفا خود کلمه Internet Marketing را…

 

4. مدت زمان ثبت دامنه

گوگل می گوید:
” دامنه های با ارزش اغلب برای حداقل بالای چند سال ثبت می شوند و بر عکس،
دامنه های کم ارزش به ندرت برای بالای یک سال ثبت می شوند”.

بنابراین تاریخ ثبت یک دامنه یک عامل مهم در پیش بینی مشروعیت یک دامنه استفاده می شود. و رابطه مستقیمی با داشتن سابقه خوب و تاثیر روی رتبه بندی وبسایت دارد.

 

5. کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

MOZ نشان می دهد که افزودن کلمه کلیدی در زیر دامنه به بهبود رتبه بندی کمک می کند.

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

 
6. تاریخچه دامنه

یک سایت با یک مالک فرار که چندین بار از گوگل درخواست کرده که تاریخچه سایت اش را بازسازی کند،  از گوگل لینک های منفی برای دامنه دریافت می کند. سابقه وبسایت در رتبه بندی وبسایت تاثیر گذار است. اگر شما بخواهید دامنه ای که در دست چندین مالک بوده است را سئو و بهینه سازی کنید، کاری بسیار سخت پیش رو دارید، به نظر من بهتر است دوستی در گوگل پیدا کنید که به صورت دستی برای شما تاریخچه را پاک کند.

 
7. تطابق دقیق  کلمه کلیدی با دامنه

چقدر کلمه کلیدی با دامنه سایت مطابقت دارد؟ هرچه بیشتر باشد بهتر است. 

200 معیارگوگل برای رتبه بندی سایت ها

اما از تویتی که در حساب توئیتر یکی از مهندسین گوگل مشخص است، دقت کلمه کلیدی در دامنه به کیفیت وبسایت در رتبه بندی وابسته است. منظور ما از وابستگی پشت پرده این است… اگر کلمه کلیدی marketing را داشته باشید اما نتوانید دارنده خوبی برای آن باشید و محتوای درجه یک تولید کنید که همگان را شادمان کند نمیتوانید در رتبه بندی وبسایت خود پیشرفت زیادی تجربه کنید.

 

8. مالکیت مخفی یا عمومی دامنه

اطلاعات مالکیت مخفی یا عمومی مالک دامنه سایت یک نشانه است از اینکه چیزی برای مخفی کاری وجود دارد یا نه.

Matt Cutts در کنفرانس پاپکن 2006 گفته است:
” در بررسی مالکیت سایت ها،
وقتی با سایتی مواجه می شویم که سرویس محافظت از اطلاعات مالک دامنه را روشن کرده است
و اگر در کنار آن با فاکتور سئوی ناخوشایند و منفی دیگری هم مواجه شویم،
این سیگنال ها برای سایت یک وب مستر روی هم رفته نشانه خوبی نیست و اگر سایت کوچک هم باشد، قضیه خیلی بدتر خواهد شد”.

این یعنی در رتبه بندی وبسایت شما، خود شما دخیل هستید، صداقت شما در روند فعالیت، میتواند در رتبه بندی وبسایت شما تاثیر گذار باشد.

 
9. جریمه مالک دامنه

اگر گوگل یک شخص خاص را به عنوان خلافکار شناسایی کند  تمامی سایت های متعلق به آن فرد خاص را جریمه می کند.
یا حتی اگر احساس کند، مشغول زیر آبی رفتن هستید رتبه بندی وبسایت شما را برداشته و مدتی شما را از نتایج حذف خواهد کرد.. این کار میتواند در طول یک روز انجام گیرد و این زمان تغییر در رتبه بندی وبسایت و نتایج، سرعت قابل ملاحظه ای دارد.

 

10. عبارات مخفف کشورها

داشتن عبارات مخفف کشور ها مانند ir.  و du. و uk. و غیره به رتبه بندی سایت برای آن منطقه خاص کمک می کند، ولی توانایی رتبه بندی وبسایت در سطح جهانی را کمی محدود می کند. یعنی وقتی میتوانید دامنه .com داشته باشید چرا سراغ دامنه .ir رفته و سطح کار را محدود میکنید. البته این مورد تاثیر اهرم مانندی در رتبه بندی وبسایت ندارد، ولی خب میتوانید با .com شروع کنید

 

2# فاکتورهای درگیر با صفحات در رتبه بندی گوگل

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - فاکتورهای درگیر با صفحات

 

11. کلمه کلیدی در  برچسب عنوان (نام سایت)

برچسب عنوان دومین بخش مهم محتوای صفحه است و یک سیگنال قوی سئوی درون صفحه به گوگل می فرستد.

 
12. برچسب عنوان که با کلمه کلیدی شروع می شود

مطابق با داده های MOZ Data، برچسب عنوان که با کلمه کلیدی شروع می شود کارکرد بهتری از برچسب عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن ظاهر می شود، خواهد داشت.

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - برچسب عنوان که با کلمه کلیدی شروع می شودبه عبارت دیگر، وقتی محتوا تولید میکنید کلمه کلیدی را در محتوای خود پخش کنید، این کار در رتبه بندی وبسایت و برگه تاثیر گذار است.

 

13.کلمه کلیدی در برچسب توصیفی یا توضیحات متا

ظاهر شدن کلمه کلیدی در برچسب توصیفی یک سیگنال ارتباطی ارسال می کند که شاید زیاد مهم نباشد، اما موجب تفاوت هایی در رتبه بندی وبسایت می شود. علی الخصوص اینکه به کاربران اطمینان میدهد محتوای بهتری را انتخاب کنند. البته کلمات کلیدی مناسب کمک میکنید که توضیحات متا برای کلمات بیشتری در نتایج باشد پس استفاده درست از آن در رتبه بندی وبسایت تاثیر گذار است.

 
14. کلمه کلیدی در برچسب H1 ظاهر شود

برچسب های H1 دومین برچسب عنوان هستند که سیگنال ارتباطی قوی به گوگل می فرستند، طبق مطالعات پیرامون همبستگی نشان داد:

200 معیارگوگل برای رتبه بندی سایت ها

 

15. کلمه کلیدی عبارتی است که بیشترین تعداد رخداد در متن را دارد

کلمه کلیدی که رخدادش در متن تکرار شده است، یک سیگنال ارتباطی به گوگل می فرستد. وقتی کلمه کلیدی شما به طور معقولانه و نه کلیشه ای در متن و محتوا پدیدار شود نتیجه ی مثبتی به همراه خواهد داشت. با افزونه سئو Yoast میتوانید روی کلمه کلیدی متمرک کار کنید (در اینترنت میتوانید آموزش کار با این افزونه را جستجو کنید). وقتی بهترین متن را برای یک کلمه کلیدی بنویسید رتبه بندی وبسایت بهتر خواهد شد.

 

16. تاثیر طول محتوا یا میزان کلمات مقاله

محتوا با کلمات بیشتر احتمالا مفصل تر است و می تواند مفاهیم بیشتری را بپوشاند و از طرف گوگل به آنها توجه بیشتری می شود.

SerpIQ نشان می دهد که طول محتوا با موقعیت SERP مرتبط است.

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - تاثیر طول محتوا یا میزان کلمات مقاله

 

 

17. چگالی کلمه کلیدی

گوگل هنوز هم از چگالی کلمه کلیدی به عنوان معیاری برای تعیین موضوع یک صفحه وب استفاده می کند،  اما زیاده روی در آن هم می تواند به سایت شما صدمه بزند. زیاده روی یعنی اینکه شما بیشتر از 2.5 درصد متن را با کلمه کلیدی متن پر کرده باشید.
به جای تمرکز روی یک کلمه، میتوانید برای پیشرفت در رتبه بندی وبسایت برای یک کلمه مشخص، کلمات دیگری هم انتخاب کنید.

 
18. استفاده از مترادف های کلمه کلیدی در محتوا (LSI)

کلمات کلیدی هم معنی به موتورهای جستجو کمک می کند درک بهتری از محتوا وجود داشته باشد. برای مثال، اگر موضوع مقاله شما “دوچرخه” باشد، در این صورت صحبت در مورد کلاه ایمنی، چرخ های دوچرخه و زنجیر و … همگی به عنوان کلمات مرتبط معنایی در نظر گرفته می شوند. وجود یا عدم وجود LSI هم احتمالا به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل می کند.

 

19. مترادف کلمات کلیدی در عنوان و برچسب توصیفی

مترادف کلمات کلیدی در صفحه متاتگ ها احتمالا به گوگل در تشخیص مترادف ها کمک می کند. و ممکن است به عنوان یک سیگنال ارتباطی عمل کند. این کار کمک میکند در رتبه بندی وبسایت در نتایج جستجو، برای کلمات بیشتری پیشنهاد شوید. این کار به دلیل زیادی کلمات قابل استفاده در جستجو فارسی و پراکندگی کلمات زائد مانند (از، و، در و …) شاید در ایران تاثیری همانند زبان لاتین نداشته باشد.

 

20. سرعت بارگذاری صفحه توسط HTML

گوگل و بینگ، هر دو از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان فاکتورهای مهم رتبه بندی وبسایت ها استفاده می کنند. عنکبوت موتور جستجوگر می تواند سرعت سایت شما را با توجه به کد صفحه و سایز فایل آن نسبتا دقیق حدس بزند. در رتبه بندی گوگل خصوصا وبسایت و سرعت آن برای موبایل باید بهینه سازی شده باشد.

 

21. محتوای تکراری

شناسایی محتوا در سایت های دیگر حتی با وجود دستکاری مجدد آن، بر روی قابلیت مشاهده موتور جستجوگر تاثیر منفی می گذارد. اگر وبسایت شما یک وبسایت کپی کار است و اینکار را با دست کمی از سایت های دایرکتوری انجام میدهید در رتبه بندی گوگل هیچ وقت رتبه بندی وبسایت خود را در تک رقم که هیچ در دو رقمی هم مشاهده نخواهید کرد. شاید اصلا در رتبه بندی گوگل شما را در 10 صفحه اول هم نمایش ندهد.

اما دلیل اهمیت این فاکتور سئو اینست که به شدت از آن اجتناب کنید، یعنی هیچ وقت کپی نکنید تا رتبه وبسایت خود را مبتلا به سرطان نکنید.

 
22. محتوای نگارش شده واقعی

اگر بتوانید به درستی از Canonical Tag یا برچسب متعارف استفاده کنید و محتوای اصلی خود را برای ایندکس به گوگل معرفی کنید، از گوگل برای محتواهای تکراری سایت تان نمره منفی دریافت نمی کنید. من این طور از این مورد برداشت میکنم، من یک اینفوگرافیک همراه با توضیحات و محتوای کامل دارم، و دو ماه است که آن را منتشر کرده ام، حال میخواهم در جای دیگری از مقالات وبسایت خودم ، از 70 درصد محتوای اینفوگرافیک استفاده کنم  و آن را با محتوای تازه ولی کمی ترکیب کنم.

حال باید من برای این مقاله جدید که نگارش میکنم، یک آدرس متعارف هم بنویسیم این آدرس متعارف آدرس اینفوگرافیک و محتوای دوماه پیش است که انتشار داده ام. به این ترتیب من به گوگل خواهم گفت که محتوای من فقط برای آشنایی بیشتر مخاطب است روی کلمه کلیدی تازه ای کار نکرده ام، مقاله ی تازه ای نداشته و اهل تکرار کردن محتوا هم نیستم.

 

23. سرعت بارگزاری صفحه با مرورگر کروم

گوگل از داده های کاربری کروم برای رتبه بندی وبسایت از  سرعت زمان بارگذاری در حساب سرور سایت، گنجایش شبکه تحویل محتوای (CDN) سایت و سیگنال ها ی سرعت سایت غیر مرتبط با HTML استفاده می کند. در صوت اهمیت بالای این فاکتو سئو از نظر گوگل، یک نقض قانون حقوق کاربر و البته رقابت و انحصار گرایی بین شرکت هاست. به چه صورت ؟ …

گوگل شماره یک جستجو است. همچنین مرورگر این شرکت موسوم به گوگل کروم شماره یک استفاده عمومی در سطح جهانی است اگر گوگل بخواهد وبسایت ها را مجبور به تطابق بیشتر با مرورگر کروم کند  و کاربران را از روش های معمول انحصار گری تشویق به استفاده از سرویس های گوگل و جستجو با گوگل کند، در این صورت گوگل متهم به این است که میخواهد از طریق برخی ابزارهای خود هر چه بیشتر فرایند جستجو را در خود نگه دارد. همین جستجو های زیاد در گوگل سبب پیشی گرفتن تبلیغات گوگل از تبلیغات بینگ است.

اما همانطور که عرض کردیم گوگل و هیچ شرکت دیگری حق انحصار گرایی ندارند. پس از اینکه آیا بهتر بودن وبسایت شما در کروم میتواند تاثیری زیاد داشته باشد نگران نباشید. گوگل فقط از داده های کاربری برای گرفتن امار وبسایت های محبوب کاربر استفاده کرده و نتایج کاربر در کروم میتواند با حالت خصوصی در مرورگر موزیلا یا اج متفاوت باشد و این تفاوت صرفا برای شخص کاربر کروم است.

 

24. بهینه سازی عکس ها

عکس ها در صفحات وب به موتور های جستجو سیگنال های ارتباطی مهمی مانند نام فایل، متن جایگزین، عنوان و توضیحات می فرستند. متن جایگزین در جستجو های صوتی و جستجو های نابینایان و صد البته تشخیص بهتر محتوای متن و ماهیت تصویر
به موتور جستجو کمک میکنند. وقتی از جستجوی تصویری در گوگل استفاده کنید متوجه اهمیت این فاکتور سئو در رتبه بندی گوگل خواهید شد.

 

 

25. تاخیر در بروزرسانی محتوا

تاخیر در بروز رسانی محتوای سایت، تاثیر منفی در رتبه بندی سایت دارد. حتما تا کنون متوجه شده اید که رتبه بندی گوگل در نتایج، تاریخ آخرین بروزرسانی صفحه اصلی را نشان می دهد.

200 معیارگوگل برای رتبه بندی سایت هااین یعنی در رتبه بندی وبسایت و رتبه گوگل برای محتوای پیشنهاد شده به کاربر، همیشه میزان تازگی محتوا و زمان ماندگاری کاربر در آن با هم ترکیب شده و نتایج را نمایش میدهد.

 

26. اندازه محتوای بروز رسانی شده

مطمئنا تغییر یک بخش از متن یا افزودن یک قسمت به محتوا خیلی بیشتر از افزودن چند کلمه، در تغییر رتبه بندی وبسایت تاثیر خواهد داشت. در رتبه بندی گوگل شما خواهید دید که وقتی محتوای خوبی تولید کرده باشید و سپس با بازسازی محتوا شروع به افزایش کیفیت کنید. میتوانید نتیجه خوبی بگیرید.

 

27. تاریخچه بروزرسانی صفحه به روز شده

اینکه صفحه های سایت هر چند روز یا چند هفته یا چند ماه یکبار بروزرسانی می شوند هم از نظر گوگل در رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد.

 
28. برجستگی کلمه کلیدی

اگر کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوا ظاهر شود، گوگل یک سیگنال ارتباطی مهم دریافت می کند. این کار بیشتر روی کیفیت محتوا تاثیر گذار است و مستقیما در رتبه بندی وبسایت تاثیر ندارد. وقتی محتوای با کیفیت داشته باشید در رتبه بندی گوگل پیشرفت میکنید

 

29. کلمه کلیدی در برچسب های H2 , H3

اگر کلمه کلیدی در برچب های H2 , H3  ظاهر شوند یک سیگنال ارتباطی ضعیف طبق توافق نامه پنل MOZ، به گوگل ارسال می شود.

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - کلمه کلیدی در برچسب های H2 , H3

 

30. کلمه کلیدی طبق عبارت سفارشی

اگر کلمه کلیدی صفحه دقیقا همان چیدمان عبارت جستجو را داشته باشد، مطمئنا در رتبه بندی گوگل نتیجه بالاتری نسبت به سایت دیگری که کلمه کلیدی اش همان عبارت جستجو است اما ترتیب کلمات در آن یکی نیست کسب می کند. به واقع وقتی بهترین محتوا را با نرخ ماندگاری بالا برای یک کلمه کلیدی نوشته باشید، در رتبه بندی گوگل بهتر کار کرده اید و رتبه بندی گوگل اغلب رتبه بندی وبسایت شما خواهد بود.

 

31. کیفیت پیوندهای خروجی

تا بحال با خود فکر کردید که گوگل چرا از سایت شما متنفر است؟ و هرگز آن را در صفحه اول قرار نمی دهد؟
اغلب سئوکاران معتقد هستند که لینک های خروجی به سایت های معتبر به گوگل سیگنال اعتماد ارسال می کند.
دلیل اهمیت این فاکتور سئو در رتبه بندی گوگل به خاطر پا در میانی عنصری به نام لینک است.
در مورد اعتماد و رتبه اعتماد باید بیشتر بدانید. این عنصر تاثیر زیادی روی وبسایت و رتبه بندی وبسایت دارد.

 

33. دستور زبان و املا

نگارش و گرامر صحیح به گوگل سیگنال کیفیت می فرستد،  اگرچه Mat Cutts در سخنرانی های سال 2011 اش این مطلب را نه تایید کرد و نه رد کرد. این مورد در رتبه بندی گوگل به این صورت موثر است که شاید گوگل سطح سواد ناشر را از طریق مقدار صحیح کلمات تشخیص دهد. البته کیفیت کلمات و دستور زبان درست، در خوانایی هم تاثیر گذار است که به اهمیت آن در رتبه بندی وبسایت خواهیم پرداخت. (فاکتور 41)

 
32. مضمون لینک خروجی

طبق اصول MOZ، موتورهای جستجو ممکن است محتوای صفحات لینک داده شده در مقاله شما را به عنوان یک سیگنال ارزیابی استفاده نمایید. برای مثال، اگر شما به یک سایت که فیلم های اتومبیل پخش می کند لینک بدهید ممکن است گوگل اینطور برداشت کند که صفحه شما در مورد فیلم اتومبیل است و نه خود اتومبیل. این کار به اصول علامت گذاری موتور جستجو یا Schema مربوط میشود.

 

34. محتوای کپی شده

اینکه محتوایی که در صفحه اصلی وبسایت شماست متعلق به قلم خود شما باشید در رتبه بندی گوگل تاثیر مثبت دارد.
اما اینکه بخشی از آن از صفحه های دیگر وبسایت های ایندکس شده دیگران آمده باشد. و کپی شده باشد در رتبه بندی وبسایت تاثیر منفی خواهد داشت.

 

35. محتوای تکمیلی کمکی

بر اساس سند راهنمای رتبه بندی جدیدی که گوگل در اختیار عموم گذاشته است،  محتوای تکمیلی مفید، یک سیگنال کیفیت صفحه برای گوگل است. مثالهایی از این دست عبارتند از مبدل های ارزی، ماشین حساب و تبدیل تاریخ ها و …

 

36. تعداد لینک های خروجی

لینک های خروجی dofollow بسیار زیاد، میتواند باعث کاهش رتبه صفحه شود که در نهایت میتواند روی رتبه بندی وبسایت شما تاثیر منفی و حتی مخرب داشته باشد. پس بهتر است از لینک های فالو و نوفالو مرتبا و متعادل استفاده کنید.

 

37. چندرسانه ها در رتبه بندی گوگل

تصاویر، فیلم ها و دیگر عناصر چند رسانه ای به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل می کنند. وقتی کیفیت مقاله افزایش یافت و توانست نرخ ماندگاری خوبی کسب کند پس از آن میتوان به کسب امتیاز خوب در رتبه بندی گوگل امید داشت. (قطعا این طور خواهد بود)

 

38. تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره کنند.

تعداد لینک های داخلی به یک صفحه مشخص، نشان دهنده اهمیت آن صفحه نسبت به صفحات دیگر سایت است. البته رتبه بندی گوگل برای این صفحه بهتر از صفحات دیگر خواهد بود. چرا که تاثیر بیشتری از صفحات با رتبه پایین تر دارد.

 

39. کیفیت لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره کنند.

لینک های داخلی از صفحات معتبر در دامنه، اثر قوی تری از صفحات با رتبه پایین تر در همان دامنه برای رتبه بندی گوگل دارد.

 

40. لینک های خراب

وجود لینک های خراب بسیار در یک صفحه، نشانه ای از یک سایت نادیده گرفته شده و یا رها شده است و به گوگل سیگنال منفی کیفیت می فرستد.

[promotion id=”27781″]

41. میزان خوانایی متن و محتوا

در رتبه بندی گوگل به شما تخمینی از میزان خوانایی سطوح سایت ارائه می دهد:

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - میزان خوانایی متن و محتوا

 

برخی عقیده دارند که سطح پایه خوانایی به سایت در کسب رتبه بهتر کمک خواهد کرد ولی، برخی دیگر از متخصصان معتقدند که محتواهای ساده میتوانند مانند سایت Ezine Articles باشند و نباید تاثیری در رتبه بندی گوگل داشته باشد.

 

42. لینک های همکاری و وابسته

لینک های وابسته خودشان احتمالا نمی توانند به رتبه شما صدمه بزنند، اما اگر تعداد آنها زیاد شود، آنوقت گوگل توجه بیشتری به سیگنال های کیفیت آنها می کند تا چک کند آیا شما یک سایت کم محتوای وابسته نباشید. در این صورت پس از بررسی و تشخیص رتبه بندی وبسایت شما دچار تغییر خواهد شد.

 

43. خطاهای HTML و اعتبارسنجی W3C

خطاهای HTML زیاد و برنامه نویسی درهم و برهم در یک سایت ممکن است نشانه ای از یک سایت بی کیفیت باشد، در بسیاری از جستجوگرها اعتبار سنجی WC3 یک سیگنال با کیفیت ضعیف است. این مورد روی رتبه بندی وبسایت شما تاثیر منفی خواهد داشت.

 

44. اعتبار دامنه صفحه میزبان 

در شرایط مساوی یک صفحه در دامنه معتبرتر نسبت به یک صفحه با اعتبار کمتر دامنه، رتبه بهتری دریافت می کند. این یعنی اگر دو صفحه کاملا یک رتبه بندی گوگل داشته باشند، اما رتبه بندی وبسایت اولی بهتر از دومی باشد، برنده وبسایت اولی خواهد بود.

 

45. رتبه صفحات 

برگه هایی که رتبه خوبی در بین نتایج موتور جستجو کسب کرده اند، می توانند روی رتبه بندی کل وبسایت تاثیر خود را داشته باشند، این یعنی هر بخشی از سایت که رتبه خوبی کسب کرده باشد، میانگین رتبه کلی وبسایت را هم بالا خواهد برد

 

46. طول URL 

مجله “Search Engine Journal” در شماره ای به این نکته اشاره کرده است که آدرسهای بسیار طولانی به قابلیت مشاهده سایت توسط موتور جستجو صدمه می زند. این یعنی هر چه آدرس مقاله کوتاه تر باشند در رتبه بندی گوگل نتیجه بهتری خواهد داشت.

 

47. مسیر URL 

مسیر های صفحه نزدیک به صفحه خانگی، کمی از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. در این بخش بیشتر برگه ها در رتبه بندی وبسایت دخیل خواهند بود چرا که مستقیما یکی بعد از آدرس اصلی هستند.

 

48. ویرایشگر های انسانی 

اگرچه هرگز تایید نشده است اما، در رتبه بندی گوگل برای سیستم هایی که به ویرایشگران انسانی اجازه تاثیرگذاری در نتایج موتور جستجو را می دهند، امتیاز حق تالیف قائل می شود که ظاهرا در رتبه بندی وبسایت بی تاثیر نخواهد بود.

 

49. دسته بندی صفحه 

دسته بندی صفحات سایت یک سیگنال ارتباطی ارسال می کند. صفحه هایی که به این دسته بندی ها مربوط باشند نسبت به صفحه هایی که به هیچ کدام از این دسته بندی ها متعلق نیستند رتبه بهتری کسب می کنند. البته به طور کلی دسته بندی ها باید نسبت به محور وبسایت و تعداد مقالات ایجاد شوند. پس برای یک وبسایت خبری و فروشگاهی باید تفاوت زیادی با وبسایت تجاری و شرکتی قائل شد.

 

50. برچسب ها در وردپرس 

برچسب های وردپرس سیگنال های ارتباطی ارسال می کنند. طبق اصول Yoast: تنها راه بهبود رتبه بندی وبسایت، ایجاد ارتباط بیشتر بین قطعات محتوا با همدیگر و در ادامه ی آن ارتباط بیشتر بین یک گروه از پست ها با همدیگر است. منظور از سیگنال های ارتباطی در وبسایت این است که با برچسب ها میتوانید مطالب خود را دسته بندی و تنظیم کنید.

به این ترتیب برچسب هایی که درست استفاده شوند در رتبه بندی وبسایت به طور کلی موثر خواهند بود.

 

51. کلمه کلیدی در URL 

کلمه کلیدی در پیوند یکتای مقاله یک سیگنال ارتباطی مهم به گوگل ارسال می کند. در رتبه بندی گوگل برای نتایج، وجود کلمه کلیدی در URL نقطه عطف است اما تاثیر زیادی روی رتبه بندی وبسایت ندارد بلکه تاثیرگذاری خود را روی برگه و نوشته نمایش میدهد.

 

52. رشته URL 

دسته بندی ها در رشته URL سایت، توسط گوگل خوانده می شود و به عنوان سیگنال ارتباطی برای موضوع صفحه در نظر گرفته می شود:

200 معیارگوگل برای رتبه بندی سایت ها

53. منابع و مراجع 

وجود منابع و ماخذ در سایت ممکن است که سیگنال کیفیت ارسال کند اما گوگل استفاده از لینک های خروجی به عنوان سیگنال رتبه بندی را کاملا رد می کند. اگر چه گفته شده که گوگل برای معیار سئو 53 ارزشی قائل نیست. اما این معیار رتبه بندی به اعتماد بیشتر موتور جستجو به وبسایت کمک میکند.

 
54. لیست های شماره بندی شده یا نشده 

محتواهای تیتر بندی شده بیشتر نظر خوانندگان را جلب می کند، و به احتمال قوی در رتبه بندی گوگل مورد توجه قرار می گیرند. البته، فهرست گذاری و اعداد برای مقاله کیفیت مقاله و در نتیجه نرخ ماندگاری را افزایش میدهند. این کار کمک میکند برگه شما رتبه مناسبی کسب کند. در نتیجه روی رتبه بندی وبسایت به طور کلی تاثیر می گذارد.

 

55. اولویت بندی صفحه ها در نقشه سایت 

ممکن است اولویت صفحه ها برای ثبت در فایل نقشه سایت sitemap.xml ، تحت تاثیر رتبه های صفحه ها تخصیص داده شده باشند. البته در افزونه های وردپرس چون Google XML Sitemap اولویت صفحه بندی را میتوانید مشخص کنید.

 

56. لینک های خروجی زیاد 

بعضی از صفحات با لینک های زیاد خروجی به صفحه دیگر در واقع به آن صفحه راه دارند،  این خاصیت باعث می شود صفحه مبدا و محتوای آن دیده نشود.

 

57. تعداد کلمه های کلیدی فرعی صفحه 

کلمه های کلیدی فرعی بیشتر می تواند به گوگل سیگنال داخلی کیفیت ارسال کند.

 

58. سن صفحه و اهمیت بازسازی محتوا

اگر چه گوگل اغلب مطالب جدیدتر را ترجیح می دهد اما گاهی یک صفحه قدیمی که به طور منظم به روزرسانی می شود
از یک صفحه جدید با مطالب جدید رتبه بهتری کسب می کند. در مورد اهمیت بازسازی محتوا حتما مقاله ای در وبسایت بخوانید.

 

59. طراحی صفحه مخاطب پسند User Friendly 

اصول تجربه کاربری مناسب ارائه کنید، قطعا ارتباط سایت با مخاطب را بهتر می کند، و یکی از نمونه های آن اینست که باعث می شود محتوای اصلی سایت بلافاصله برای کاربران قابل مشاهده و دسترسی باشد.

 
60. دامنه های پارک شده 

از سال 2011، بروزرسانی های گوگل قابلیت مشاهده دامنه های پارک شده را کاهش داده است.

 

61. محتواهای مفید 

گوگل احتمالا بین محتوای مفید و کاربردی و محتوای با کیفیت تمایز قائل می شود.

 

3# فاکتورهای درگیر با سایت در رتبه بندی گوگل

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - معیارهای رتبه بندی گوگل در سطح سایت

 

62. محتواهایی که ارزش و بینش یکتایی را تولید می کنند 

گوگل اعلام کرده است که آنها در شکار سایت هایی که هیچ چیز جدید و یا مفیدی برای عرضه ندارند، هستند.

 

63. صفحه “تماس با ما” 

گوگل سایت هایی که اطلاعات تماس دارند را بر سایر سایت ها ترجیح می دهد و به سایت هایی که اطلاعات تماس خود را با اطلاعات مالک دامنه مطابقت می دهند پاداش می دهد. به طور کلی برخی موارد مانند صفحه تماس با ما که صادقانه نوشته شده باشند در رتبه بندی گوگل تاثیر گذاری مثبت خواهند داشت.

 

64. رتبه اعتماد / اعتماد دامنه 

رتبه اعتماد سایت یعنی تعداد لینک هایی که سایت شما از سایت های معتبر هسته دریافت می کند، که یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی است. 

 

65. معماری سایت 

انتخاب معماری خوب برای سایت (به خصوص معماری سیلو) به گوگل کمک می کند تا بهتر بتواند مطالب سایت را سازماندهی کند. در مانگو به شما آموزش داده خواهد شد چطور معماری خوبی برای سایت خود انتخاب کنید.

 

66. بروز رسانی های سایت 

وقتی سایت به روز رسانی شده باشد و به خصوص زمانی که مطالب جدیدی به سایت اضافه شده باشد، یک سیگنال تازه سازی از طرف سایت برای گوگل ارسال می شود. درجه اهمیت این شاخص، به علت درگیر بودن با تولید محتوا بوده به همین دلیل در در رتبه بندی وبسایت اهمیت و تاثیر مهم دارد.

 

67. تعداد صفحات 

تعداد صفحات سایت یک سیگنال ضعیف نگارش برای گوگل می فرستد. حداقل کمکی که این سیگنال می تواند انجام دهد این است که سایت های بزرگ را از سایت های نازک و وابسته تفکیک می کند. البته همیشه داشتن برگه های زیاد مهم نیست. اما این مورد به محور فعالیت وبسایت باز میگردد. 

 

68. حضور نقشه سایت 

نقشه سایت کمک می کند تا موتورهای جستجو صفحات سایت شما را آسان تر و کامل تر ایندکس کند، و قابلیت مشاهده سایت شما بهبود پیدا کند. به این ترتیب گوگل و بینگ در رتبه بندی وبسایت نگاه درشتی به نقشه وبسایت دارند. یک وبسایت که نقشه وبسایت محتوای خود را دارد همیشه در نزد گوگل برتر از وبسایت بدون نقشه است همچنین در برگه نتایج، یکی از عوامل مهم در رتبه بندی وبسایت نقشه وبسایت است.

 
69. میزان فعالیت بدون توقف سایت 

خراب شدن سایت و تعمیر نکردن آن و نگهداری نامناسب سایت و یا درست عمل نکردن سرور، ممکن است به رتبه بندی شما صدمه بزند. البته اینکار توسط بیشتر کاربران پیگیری شده و سایتی که توسط کاربارن خوشایند نباشد، در رتبه بندی گوگل امتیاز بالایی نخواهد داشت.

 

70. موقیعیت مکانی سرور ها 

محل سرور سایت شما ممکن است بر روی رتبه بندی سایت شما در مناطق مختلف جغرافیایی تاثیر بگذارد. به خصوص اگر جستجو ابعاد جغرافیایی خاصی را هم در بر بگیرد. البته این کار بیشتر متوجه سرعت سایت هم خواهد بود.

 

71. گواهی های SSL 

گوگل صریحا اعلام کرده است که از گواهی های SSL و HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. در رتبه بندی گوگل اعلام شده که کاربران در نمایش و تغییر رتبه بندی وبسایت ها درگیر هستند، و کاربران بیشتر دوست دارند که وبسایت امنی را استفاده کنند.

 

72. شرایط خدمات و حریم خصوصی 

این دو صفحه از سایت به گوگل کمک می کنند که بفهمد آیا این سایت یک عضو قابل اعتماد برای اینترنت هست یا نه اینطور نیست.

 
73. متاداده تکراری دورن سایت 

متاداده تکراری درون سایت ممکن است میزان نمایش کل صفحات شما در گوگل را تحت تاثیر قرار دهد.

 

74. مسیر ناوبری یا مکان کاربر در وبسایت 

این سبک از معماری کاربر پسند سایت، به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند که بدانند هر محتوایی در کدام قسمت از سایت قرار دارند:

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - مسیر ناوبری یا مکان کاربر در وبسایت

 

مجله  SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting هر دو ادعا دارند که این چیدمان ممکن است یک فاکتور رتبه دهی باشد.

 

75. بهینه سازی موبایل 

موضع رسمی گوگل در برابر حالت موبایل، ساخت یک سایت پاسخگو و رسپانسیو برای دستگاه های موبایل است. به احتمال زیاد هنگام نمایش سایت ها روی دستگاه های موبایل، بخشی از سایت از دسترس کاربر خارج می شود. در حال حاضر برای رفع این مشکل اغلب سایت ها با برچسب “دوستانه با موبایل” بهینه سازی شده اند. گوگل هم شروع به مجازات سایت هایی که دوستانه با موبایل نیستند، کرده است.

به طور کلی در رتبه بندی گوگل وبسایت های موبایل دوست، مشخص شده و پیشنهاد میشوند.

 

76. یوتیوب 

شکی نیست که وجود فیلم های یوتیوب، امتیازی برای بالابردن رتبه بندی در موتور جستجو برای سایت شما است. (البته شاید به دلیل اینکه گوگل صاحب یوتیوب است)

 

200 معیارگوگل برای رتبه بندی سایت ها

متخصصان موتور های جستجو دریافتند که ترافیک سایت یوتیوب بعد از ظهور پاندای گوگل به طور معناداری افزایش پیدا کرده است.

 
77. قابلیت استفاده سایت 

سایت هایی که استفاده از آنها دشوار باشد، که از طریق مشاهده کاهش زمان سپری شده در سایت، صفحات بازدید شده و نرخ گزافه گویی تعیین می شود، رتبه بندی سایت شان کاهش می یابد.

 
78. استفاده از آنالیزگر های گوگل و ابزار توسعه وب گوگل 

برخی فکر می کنند که با داشتن این دو برنامه می توانند ایندکس صفحات سایت خود را بهبود بخشند و با دادن داده های بیشتر به گوگل رتبه بهتری کسب کنند.

 

79. مروگرهای کاربری/ شهرت سایت 

حضور در سایت های دایرکتوری مانند Yelp.com و RipOffReport.com، احتمالا نقش مهمی در الگوریتم رتبه بندی آن سایت بازی می کند. گوگل از یک طرح برخورد صحبت کرده است. برخورد با یک سایت فروش عینک که قصد داشت از نظرات مشتریانش برای کسب بک لینک برای خودش استفاده کند سایت خاطی را مجازات کرده است.

 

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - فاکتورهای بک لینک برای رتبه بندی گوگل

 

80. سن دامنه لینک داده شده 

بک لینک های دامنه های مسن تر احتمالا خیلی قوی تر از بک لینک های دامنه های کم سن هستند.

 

81. تعداد دامنه های خالص لینک داده شده 

تعداد دامنه های ارجاع شده یکی از مهمترین معیار های رتبه بندی الگوریتم های گوگل است.
نموار MOZ زیر را ببینید:

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - تعداد دامنه های خالص لینک داده شده

 
82. تعداد لینک های ارسال شده از آی پی های کلاس c 

لینک هایی که از طرف سایت های با کلاس IP class c یا آدرس آیپی های جداگانه به سایت شما می رسند،  نشان از طیف گسترده تری از سایت هایی هستند که به سایت شما بک لینک می دهند.

 
83. تعداد صفحات لینک شده 

تعداد صفحه های لینک داده شده حتی اگر همه صفحات از یک دامنه هم باشند یک معیار رتبه بندی وبسایت حساب می شود. 

 

84. متن جایگزین یا تگ ATL تصاویر 

متن جایگزین میتواند متن لینک تصاویر باشد. متن جایگزین به گوگل کمک می کند محتوای تصویر را بهتر درک کند. چون نویسنده در مورد تصویر کمی توضیح به آن اضافه کرده است. البته متن جایگزین با عنصر متن لینک متفاوت است.

 

85. لینک های از دامنه های gov. و edu.  

اگر چه Matt Cutts  گفته است که پسوند دامنه فاکتور مهمی برای سایت نیست، اما تمام سئوکاران فکر می کنند که سایت های با پسوند edu. , gov. مستثنی هستند. این سایت ها همیشه رتبه اعتماد بالایی دارند و  اگر بتوانید از این وبسایت ها بک لینک مستقیمی بگیرید توانسته اید کار بسیار مهمی انجام داده باشید. در مورد رتبه اعتماد میتوانید در وبسایت مقاله بسیار مهمی را بخوانید.

 

86. اعتبار صفحه های لینک داده شده 

رتبه اعتماد صفحه مرجع نیز فاکتور بسیار مهمی در رتبه بندی وبسایت است.

 
87. اعتبار دامنه های لینک داده شده 

اعتبار دامنه مرجع ممکن است نقشی مستقل از اهمیت لینکی که داده در رتبه بندی وبسایت ایفا کند.

 

88. لینک های وارده از طرف رقبا 

لینک هایی که از طرف رقبای سایت که در نتایج جستجوی موتور جستجو ظاهر می شوند، بسیار مهم تر از لینک هایی هستند که از طرف سایر سایت ها به سایت شما وارد می شوند.

 

89. صفحه های که از صفحات اجتماعی لینک داده شده 

میزان اشتراک در صفحات اجتماعی می تواند ارزش لینک را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع میزان اشتراک گذاری یک برگه در رتبه بندی گوگل برای آن برگه رابطه مستقیم دارد.

 

90. لینک هایی از همسایه های بد 

لینک هایی از همسایه های بد می تواند به سایت شما صدمه بزند. زیرا این کار ارتبه اعتماد وبسایت شما را نیز کاهش خواهد داد.

[promotion id=”27788″]

91. پست های مهمان 

چون ممکن است لینک هایی که از پست های مهمان می آیند بخصوص وقتی در بخش نویسنده پست دیده می شوند، بخشی از کمپین کلاه سفید سئو باشند، به همین دلیل به اندازه لینک هایی که درون متن محتوای پست می آیند با ارزش نیستند. به همین دلیل لینک درون پست های مهمان در رتبه بندی وبسایت وابسته به اعتبار سایت پذیرنده پست مهمان است.

 

92. لینک های به دامنه صفحات خانگی که در صفحه نشسته است. 

لینک هایی که به صفحه خانگی مرجع می روند ممکن است نقش مهمی در ارزیابی سایت و وزن دهی به لینک داشته باشند. 

 
93. لینک هایی که نباید دنبال شوند Nofollow Links 

در واقع شما با استفاده از این روش به موتورهای جستجو خبر می‌دهید که این لینک نباید در محاسبه رتبه صفحه وارد شود، ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو می‌دهید.

 
94. انباشتگی از یک نوع لینک 

داشتن درصد غیر طبیعی زیادی لینک های ورودی از یک دامنه ممکن است نشانه ای از هرزنامه وب باشد. و در رتبه بندی وبسایت تاثیر منفی خواهد داشت. 

 

95. لینک های حمایت شده یا هر صفت دیگری که بتوان به لینک ها نسبت داد 

لینک هایی که صفتی مانند اسپانسر و شریک را با خود یدک می کشند، از ارزش آن لینک می کاهند. این گونه لینک ها بیشتر در وبسایت های خارجی به کرات دیده شده اند.

 

96. لینک های متنی

لینک های جاسازی شده در داخل محتوای یک صفحه بسیار قوی تر از لینک های یک صفحه خالی یا لینک هایی که هر جای دیگری از سایت پیدا شده اند، در نظر گرفته می شوند.

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - لینک های متنی

 

 

97. مسیردهی 301 بیش از حد به صفحه 

لینک هایی که از آدرس دهی مجدد 301 می آیند رتبه تعدادی یا حتی شاید همه صفحات را کاهش می دهند.

 

98. بک لینک انکر تکست یا متن نوشته بک لینک

انکر تکست ها معمولا توصیفات دقیق تری از آنچه در محتوا نیامده است ارائه می کنند، و امروزه مثل قبل پر اهمیت نیستند اما هنوز هم سیگنال های ارتباطی مهمی در ابعاد کوچک تر ارسال می کنند.

 
99. لینک های داخلی انکر تکست 

انکر تکست های داخل متنی سیگنال ارتباطی ارسال می کنند، اگر چه احتمالا وزنی متفاوت با انکر تکست های بک لینک خواهند داشت. بنابراین در استفاده از انکر تکست ها باید دقت کنید.

 

100. توصیفات عنوان لینک 

عنوان لینک یا توصیفی که وقتی موس روی لینک قرار دارد ظاهر می شود، هم یک سیگنال ارتباطی ضعیف ارسال می کند. 

 

101. TLD های کشوری بخش آدرس دامنه 

لینک گرفتن از پسوند دامنه های کشوری خاص  (co.uk .de .ja. ) ممکن است در کسب رتبه بهتر در آن کشور به سایت کمک کند.

 

102. موقعیت لینک در محتوا 

لینک ها در آغاز مقاله ها، وزن بیشتری از لینک ظاهر شده در پایان محتوا در رتبه بندی وبسایت خواهد داشت.

 

103. موقعیت لینک در صفحه 

لینک های جاسازی شده در محتوای یک صفحه از لینک های پایین صفحه و یا نوار کناری صفحه تاثیر قوی تری در رتبه بندی گوگل دارند

 

104. میزان ارتباط دامنه مرجع 

یک لینک از سایت در حوزه مشابه از یک لینک از یک سایت کاملا نامربوط قوی تر است. به همین دلیل است که هر استراتژی جستجو سئو سعی در به دست آوردن لینک های مرتبط دارد. لینک های مرتبط رابطه مستقیمی با رتبه بندی گوگل دارند. هر چه بیشتر از یک دامنه مرتبط با محور خود، بک لینک بگیرید رتبه بندی وبسایت بهتر خواهد شد.

 

105. میزان ارتباط سطح صفحه 

 الگوریتم hillTop  می گوید: 

لینک از یک صفحه مرجع مرتبط به محتوا، خیلی قوی تر از یک لینک از یک صفحه غیر مرتبط است”.

 

106. متن در اطراف لینک 

احتمالا گوگل  نمی داند که لینکی که از یک سایت دور آمده است یک توصیه مثبت است یا یک نوشته منفی، اگر شما در حول و حوش همان لینک در متن، لینکی بدهید گوگل می فهمد که به لینک ارجاعی چه وزنی بدهد و با آن چطور برخورد کند.

 
107. کلمه کلیدی در عنوان 

گوگل به لینک هایی که شامل کلمات کلیدی در عنوان صفجه هستند توجه فوق العاده ای دارد.

 

108. سرعت دریافت لینک مثبت 

سرعت دریافت لینک های مثبت باعث بهبود رتبه بندی وبسایت می شود.

 

109. سرعت دریافت لینک های منفی 

سرعت دریافت لینک های منفی باعث کاهش رتبه وبسایت در رتبه بندی گوگل میشود.

 

110. لینک هایی از طرف صفحات هاب 

لینک گرفتن از صفحات هاب در یک موضوع خاص، یک نسخه ویژه درنظر گرفته می شود.

 

111. لینک هایی از طرف سایت های معتبر 

لینک های دریافتی از سایت های معتبر ارزش بیشتری از لینک های دریافتی ازسایت های کوچک در آن حوزه خواهد بود. اهمیت این معیار رتبه بندی وبسایت را نزد گوگل میتوانید ببینید.

 

112. لینک هایی از ویکیپدیا به عنوان منبع 

برخی از مردم معتقدند که گرفتن بک لینک از ویکی پدیا به میزان اعتماد شما می افزاید و آن را از نظر موتور جستجو قوی می کند، این لینک ها معمولا از نوع لینک هایی هستند که نباید دنبال شوند.

 
113. هماهنگی در جریان بک لینک ها 

گوگل به متن هایی که اطراف بک لینک های شما باشد، توجه خاصی دارد و از آنها برای تشخیص بهتر ماجرای صفحه و موضوع برگه و وبسایت استفاده کند. در نتیحه از آن برای رتبه بندی وبسایت استفاده خواهد کرد.

 

114. قدمت بک لینک ها 

لینک های قدیمی تر بیشتر از لینک های تازه تر در رتبه بندی وبسایت تاثیر دارند.

 

115. لینک هایی از سایت های واقعی به وسیله Splogs 

با توجه به گسترش شبکه های وبلاگ، احتمالا گوگل بین لینک هایی که از سایت های واقعی می آیند و لینک هایی که از وبلاگ های جعلی می آیند با استفاده از علامت تجاری و سیگنال های تراکنش کاربران تمایز قائل می شود و به آنها وزن متفاوتی می دهد.

 

116. پروفایل طبیعی لینک 

یک سایت با پروفایل طبیعی لینک، در رتبه بندی وبسایت ها بالاتر خواهد بود و در بروز رسانی با دوام تر ظاهر خواهد شد.

 
117. لینک های دو طرفه 

گوگل یک لیست از الگوهای تبادل لینک را ارائه کرده است که باید از ساخت آنها اجتناب کنید.

 

118. لینک هایی که از طرف کاربر محتوایش تضمین شده است 

گوگل قادر به شناسایی لینک هایی که محتوایش از طرف کاربر ساخته شده است در برابر لینک هایی که توسط مالک سایت تولید شده است هست و به آنها وزن های متفاوتی از هم تخصیص می دهد. 

 

119. لینک هایی از 301 

لینک هایی از مسیر دهی مجدد 301 در مقایسه با لینک های مستقیم کمی ضعیف تر هستند ولی شبیه هم عمل می کنند.

 
120. میکروفرمت های schema.org 

صفحات دارای میکروفرمت،
رتبه های بالاتری نسبت به صفحات مشابه بدون میکروفرمت در نتایج رتبه بندی موتور جستجو کسب می کنند.

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند- میکروفرمت های schema.org

121. لیست های DMOZ  

اغلب متخصصان عقیده دارند که گوگل به سایت هایی که بر اساس دایرکتوری های DMOZ لیست بندی شده اند کمی بیشتر اعتماد می کند.

 

122. رتبه اعتماد سایت های لینک داده 

قابل اعتماد بودن رتبه سایت لینک دهنده موجب می شود بخشی از رتبه اعتماد آن به سایت شما هم منتقل شود.

 

123. تعداد لینک های خروجی در صفحه 

صفحه با تعداد لینک های خروجی محدود از صفحه ای با لینک های خروجی بیشتر در رتبه بندی وبسایت ها بهتر هستند.

 

124. لینک های پروفایل انجمن ها 

گوگل به علت اسپم های زیادی که از طرف فروم ها و انجمن ها ساخته می شود، به لینک های خروجی فروم ها ارزش زیادی نمی دهد.

 

125. تعداد کلمات محتوای لینک داده شده 

یک لینک خروجی از یک پست 1000 کلمه ای با ارزش تر از یک لینک خروجی از یک پست 25 کلمه ای است. در واقع ارزش لینک ها با میزان محتوا رابطه مستقیمی در رتبه بندی وبسایت دارند. هر چه بیشتر محتوا داشته باشید، ظرفیت نگه داری لینک های بیشتر
با ارزش ثابت و متناسب  خود را خواهد داشت.

 

126. کیفیت محتوای لینک داده شده 

لینک های خروجی از محتواهای ضعیف و  ساده از لینک های خروجی از محتواهای قوی و دارای صوت و تصویر مرتبط، کم ارزش تر هستند. 

 

127. لینک هایی که در تمام صفحات سایت حضور دارند 

Matt Cutts می گوید:

“لینک هایی که در تمام صفحات سایت حضور دارند به عنوان یک لینک فشرده شمرده می شوند”.

 

 

5# فاکتورهای مربوط به تعامل با کاربران در رتبه بندی گوگل

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - تعامل با کاربران

 

128. کلیک ارگانیک در راستای نرخ برای یک کلمه  کلیدی 

صفحه هایی که کلیک های بیشتری در راستای نرخ دریافت می کنند، رتبه صفحه بالاتری نسبت به بقیه برای یک کلمه کلیدی خاص کسب می کنند.

 

129. نرخ کلیک از طریق رتبه ی ارگانیک برای همه کلمات کلیدی 

صفحه هایی که کلیک های بیشتری در راستای نرخ برای همه کلمات کلیدی دارند می تواند به خاطر دستکاری انسانی یا سیگنال های تراکنش کاربر، رتبه بیشتری کسب کنند.

 
130. نرخ پرش 

هیچ سئو کاری با مقادیر نرخ پرش موافق نیست یا در واقع بیشتر آنها در این بحث یک نظر موافق ندارند. (منظور تنوع اختلافات است.) اما در رتبه بندی گوگل از آنها به عنوان معیاری برای سنجش کیفیت استفاده میشود. در واقع نرخ پرش اندک برای یک برگه، به گوگل میگوید این برگه محتوای خوبی دارد. پس گوگل در رتبه بندی وبسایت برای نرخ پرش اهمیت زیادی قائل است.

 

131.ترافیک مستقیم 

گوگل با استفاده از داده های کاربر در مرورگر کروم چک می کند که کاربر در سایت چه فعالیت هایی انجام داده است. مسلما سایتی که کاربر در آن عکس ها را باز کرده و ویدیو ها رو تماشا کرده و ترافیک مستقیم بالاتری دارد نسبت به سایت های کم ترافیک رتبه بیشتری کسب می کند.

 

132.ترافیک تکراری 

سایت هایی که بازدید کننده ها از صفحه آن خارج می شوند و دوباره به آن بر می گردند ممکن است گوگل رتبه شان را بهبود ببخشد.

 

133. سایت های مسدود شده 

گوگل سایت های مسدود شده را در کروم مسدود کرده است، اما هنوز پاندا از این سرویس به عنوان سیگنال کیفیت استفاده می کند. این یعنی همین که وبسایتی مسدود شده باشد در رتبه بندی گوگل امتیاز منفی دریافت میکند.

 

134. بوک مارک مرورگر کروم 

ما می دانیم که گوگل اطلاعات مرورگر استفاده شده را جمع آوری می کند. صفحات بوک مارک شده از گوگل امتیاز می گیرند. در واقع وبسایت هایی که جزو مورد علاقه های کاربر هستند در رتبه بندی گوگل امتیاز مثبتی دریافت خواهند کرد.

 

135. داده های نوار ابزار گوگل 

همه می دانیم که گوگل از داده های نوار ابزار برای رتبه بندی وبسایت استفاده می کند اما دقیقا مشخص نیست این داده ها که گوگل از نوار ابزار بر می دارد دقیقا چه هستند.

 

136. تعداد کامنت ها 

صفحه هایی با کامنت های بسیار، سیگنال خوب برای تراکنش های کاربر و کیفیت محتوا می فرستند. همچنین در رتبه بندی وبسایت ها، از تعداد دیدگاه هایی که صرفا تشکر کلیشه ای ندارند برای بهبود رتبه اعتماد وبسایت نیز در رتبه بندی گوگل استفاده میشوند.

 

137. زمان Dwell 

زمان dwell، یعنی مدت زمانی که کاربر پس از جستجو وارد صفحه ای می شود و دوباره به موتور جستجوگر باز می گردد،
هر چه این زمان بیشتر باشد آن سایت سیگنال کیفیت دریافت می کند. دقیقا این مورد شبیه نرخ پرش است، یعنی کاربر پس  از امتحان اولین سایت خود در نتایج گوگل به هر چه دیرتر به گوگل برگردد، یعنی بیشتر در وبسایت مانده است و این زمان بیشتر در رتبه بندی گوگل امتیاز مثبتی خواهد بود.

 

6# الگوریتم های اختصاصی و ویژه در رتبه بندی گوگل

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - الگوریتم های اختصاصی و ویژه

 

138. پرسمان هایی که باعث تغییرات می شوند. 

گوگل به صفحات جدیدتر برای برخی از جستجو ها امتیاز می دهد.

 

139. پرسمان هایی که باعث تنوع می شوند. 

در رتبه بندی گوگل ممکن است برای برخی کلمات کلیدی مبهم خودش تنوع در نتایج موتور جستجو ایجاد کند.

 

140. تاریخچه کاربری مرورگر 

سایت هایی که شما به طور مرتب بعد از وارد شدن به حساب گوگل خود از آنها بازدید میکنید در نتایج موتور جستجو یک جهش بلند خواهند داشت. در رتبه بندی وبسایت گوگل از میزان اعتباری که به شخصه برای وبسایت ها قائل هستید در کنار داده های دیگر کاربران برای رتبه بندی وبسایت استفاده میکند.

 

141. تاریخچه جستجوی کاربر 

نتایج یک جستجو در موتور جستجو برای جستجو های بعدی هم استفاده می شود، به طور مثال اگر شما قبلا لغت “بازاریابی اینترنتی” را جستجو کرده بودید اگر دوباره بخواهید لغت “بازاریابی” را در گوگل جستجو کنید، گوگل نتایج سایت های مبتنی بر “بازاریابی اینترنتی” را بالاتر از بقیه نشان خواهد داد. بیشتر اوقات شاید متوجه شده باشید که چرا رنگ برخی نتایج در میان جستجو ها آبی تر از دیگر موارد است.

 

142. برچسب جغرافیایی 

گوگل اولویت را به سایت ها با IP سرور محلی و پسوند نام دامنه خاص کشور می دهد. وقتی از شبکه توزیع محتوا Content Delivery Netwwork یا به اختصار CDN استفاده کنید در رتبه بندی وبسایت ها امتیاز بیشتری خواهید داشت.

 

143. جستجوی امن 

نتایج جستجوی گوگل با کلمات نامناسب یا محتواهای مناسب بزرگسالان برای زمانی که گزینه جستجوی امن روشن است، نشان داده نمی شود. البته این مورد در موتور جستجوی بینگ خودنمایی بیشتری میکند، در واقع وقتی به حساب خود وارد نشده باشید، (از حساب برای تشخیص سن استفاده میشود) در بینگ هر گونه محتوایی مغایر با سن کودک و نوجوان به طور کلی مسدود میشود. حتی تصاویر غیر اخلاقی نیز به شکلی بلوری نمایش داده میشود.

 

144. حلقه های گوگل پلاس 

گوگل، نویسندگان و سایت هایی که شما به حلقه های گوگل پلاس تان اضافه کردید، را در رتبه های بالاتری قرار می دهد.
این کار به اعتبار وبسایت اضافه میکند. در واقع وقتی نویسندگان وبسایت شما حساب گوگل پلاس و نویسندگان گوگل دارند و به عنوان تولید کننده محتوای ناب شناخته میشوند، در رتبه بندی گوگل دارای امتیاز هستند. البته این سیاست گوگل است که میخواهد کاربران را بیشتر با سرویس های خود درگیر کند. اگر چه گوگل در تولید یک شبکه اجتماعی خوب و مناسب، شکست خود را نسبت به گوگل پلاس پذیرفته است.

 

145. شکایت های DMCA 

گوگل سایت هایی را که از آنها بابت قانون حق کپی رایت شکایت شده باشد را طبقه بندی و رتبه بندی وبسایت را دستخوش تغییر خواهد کرد در نتیجه رتبه آنها را کاهش می دهد. اهمیت این فاکتور سئو به دلیل ارتباط آن با تولید محتوا است.

 

146. تغییرات دامنه 

اصطلاحی به نام “بروز رسانی پاگنده ” در گوگل وجود دارد که سعی می کند در هر مرحله بروز رسانی گوگل، دامنه های بیشتری از نتایج موتور جستجو را بروزرسانی کند.

 

147. جستجوهای متقابل 

گاهی گوگل نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی که جستجو کرده ایم ارائه می دهد، مثلا اگر کلمه “خرید” را جستجو کنیم  ممکن است درنتایج به کلماتی مانند “جستجوهای پرواز” هم برسیم. البته این مورد بیشتر در حوزه جستجو های آسیای شرقی، آمریکا و اروپا دیده میشود.

 

148. جستجو های محلی 

گوگل اغلب نتایج محلی گوگل پلاس را بالاتر از نتایج رتبه صفحه موتور جستجو نرمال و ارگانیک قرار می دهد. 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - جستجو های محلی

 

149. جعبه خبرهای گوگل 

کلمات کلیدی خاص مانند اسم باند ها باعث ساخت یک جعبه اخبار گوگل می شود.

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - جعبه خبرهای گوگل

 

150. ترجیح برند های بزرگ 

گوگل برای برندهای بزرگ برای عبارت جستجو با طول کوتاه شان، امتیاز بیشتری قائل می شود. 

 
151. نتایج فروش 

گوگل گاهی “نتایج فروش گوگل” خود را در نتایج رتبه بندی موتورجستجو نمایش می دهد.

نتایج فروش

 

152. نتایج عکس ها 

گوگل از یک لیست ارگانیک برای جستجو در جستجوی تصاویر گوگل استفاده می کند.

 

[promotion id=”27793″]

153. موارد استثنا مانند نتایج جستجو برای تخم مرغ عید پاک 

گاهی زمانی یک عبارت جستجو را در جستجوی عکس گوگل وارد می کنید، از مشاهده نتایج که غیر قابل پیش بینی هستند تعجب می کنید.

 

154. نتایج سایت های تک برای برند ها  

دامنه یا کلمات کلیدی شبیه علائم تجاری، ممکن است چندین نتیجه از همان سایت را بالا بیاورد. این مورد در گوگل در سال 2010 تا به امروز پابرجا بوده و هست.

 

7# شاخص ها و سیگنال اجتماعی در رتبه بندی گوگل

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - شاخص ها و سیگنال اجتماعی در رتبه بندی گوگل

 
155. تعداد توییت ها 

مانند لینک ها، توییت کردن صفحه هم ممکن است رتبه صفحه را در گوگل تحت تاثیر قرار دهد. البته این کار باید واقعی باشد، به فاکتور بعدی توجه فرمائید:

 

156. اعتبار حساب های کابران توییتر  

احتمالا توییت هایی که  سن بالاتر و پروفایل نویسنده قوی تر و یا هزاران دنبال کننده دارند، بیش از یک توییت جدید که از حساب های کم نفوذ آمده است بر رتبه سایت اثر می گذارد.

 

157. تعداد لایک های فیس بوک 

گوگل چون نمی تواند همه حساب های کاربران فیس بوک را رصد کند، تعداد لایک های فیس بوک یک صفحه را به عنوان سیگنال ضعیف برای آن صفحه در نظر می گیرد.

 

158. به اشتراک گذاری فیس بوک 

اشتراک گذاری صفحه در فیس بوک چون مانند بک لینک ها عمل می کند، یک سیگنال قوی برای رتبه بندی وبسایت و صفحه ارسال می کند.

 

159. اعتبار حساب های کاربران فیس بوک 

همانند توییتر، لایک ها و اشتراک گذاری ها از صفحات محبوب فیس بوک، وزن بیشتری کسب می کنند.

 
160. پین های پینترست 

این احتمال وجود دارد که گوگل پین های پینترست را به عنوان یک سیگنال اجتماعی در نظر می گیرد. همچنین پین های وبسایت شما در پینترست مهم هستند، چون میتوانند ترافیک خوبی هم به سایت هدایت کنند.

 

161. رای گیری ها در سایت های به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی 

احتمالا گوگل سایت های اشتراک گذاری را به عنوان یک سیگنال اجتماعی در نظر می گیرد.

 

162. تعداد تک های گوگل پلاس : گوگل پلاس +1 

احتمالا این سایت اجتماعی نیز به گوگل سیگنال اجتماعی می فرستد. به عبارتی خیلی بعید است که تاثیر گوگل پلاس در رتبه بندی گوگل مشاهده نکرد. گوگل پلاس شبکه خود گوگل است. اما از اینکه تا به امروز گوگل پلاس نداشته اید ناراحت نباشید چون تاثیر مستقیمی ندارد. ولی به این معنی نیست که در رتبه بندی وبسایت بی تاثیر باشد.

 

163. اعتبار کابر اکانت گوگل پلاس 

این منطقی است که گوگل پلاس از اکانت های معتبر بیشتر از اکانت های با دنبال کننده کم، وزن بیشتری دریافت کند. پس هر چه دنبال کنندگان یک حساب بیشتر باشد، بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.

164. ناشرین شناخته شده 

گوگل Authorship این امکان را برای نویسندگان فراهم آورده تا با ثبت مالکیت محتوایی که تولید می نمایند خود را به عنوان متخصص در زمینه های گوناگونی که مطلب می نویسند معرفی نمایند. گوگل با توجه به سابقه یک نویسنده به کیفیت مطالب نوشته شده امتیاز خواهد داد.

 

165. سیگنال های ارتباطی با شبکه های اجتماعی 

گوگل احتمالا از اطلاعات مرتبط حساب کاربری که محتوا را به اشتراک گذاشته و نوشتار اطراف لینک برای رتبه بندی وبسایت استفاده می کند.

 

166. سیگنال های شبکه های اجتماعی سطح سایت 

سیگنال های اجتماعی گسترده در سایت ممکن است قدرت کلی سایت را افزایش دهد و در نتیجه دید جستجو برای همه صفحات آن سایت افزایش خواهد یافت. پس پروفایل شبکه های اجتماعی خود را درست کنید تا در رتبه بندی وبسایت خود امتیازی داشته باشید.

  

8# شاخص ها و سیگنال برند ها و شرکت ها در رتبه بندی گوگل

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - شاخص ها و سیگنال برند ها و شرکت ها

 

 

167. انکور تکست های نام برند 

انکور تکست های برند ساده و در عین حال قدرتمندی هستند و سیگنال برند ارسال می کنند.

 

168. جستجوهای برند شده 

وقتی بارها یک عبارت در کنار عبارات دیگر جستجو کنید، گوگل قانع می شود که آن کلمه کلیدی را به عنوان برند (ترند) در نظر بگیرد.

 

169. سایتی که صفحه فیس بوک و لایک دارد 

برند ها مایل هستند که یک صفحه فیس بوک با تعداد زیادی لایک داشته باشند.

 

170. سایتی که پروفایل توییتر و دنبال کننده دارد 

پروفایل های توییتر با دنبال کننده های بسیار، سیگنال برند محبوب برای گوگل می فرستد.

 

171. صفحه شرکت رسمی لینکدین 

اغلب شرکت های تجاری واقعی، یک صفحه لینکدین برای شرکت شان دارند.

 

172. لیست کارمندان در لینکدین 

داشتن پروفایل لینکدین که نشان بدهد که کارمندان برای شما کار می کنند یک سیگنال برند ارسال می کند.

 

173. حقیقی بودن حساب های رسانه های اجتماعی (درجه اهمیت این فاکتور سئو : 05)

مسلما بین حساب اجتماعی که مثلا 1000 دنبال کننده دارد و فقط 2 پست دارد و حسابی که 1000 دنبال کننده دارد و تراکنش های کاربری زیادی در آن صورت گرفته است، تفاوت زیادی وجود دارد.

 

174. یادآوری برند ها در سایت های خبری 

برند های بزرگ همواره در سایت های خبری گوگل یاد آوری می شوند. در حقیقت این برند های بزرگ فید خودشان را در صفحه اول دارند.

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - یادآوری برند ها در سایت های خبری

 
175. روابط استنادی

برند ها بدون لینک دادن به آنها یادآوری می شوند. نام برند بدون اینکه حتی هایپرلینک شده باشد باز هم یک سیگنال برند ارسال می کند.

 

176. تعداد مشترکان RSS سایت  

گوگل داده های مشترکان RSS سایت را به عنوان یک سیگنال محبوبیت یا برند ارسال می کند.

 
177. موقعیت جغرافیایی با موقعیت های لیست شده در گوگل پلاس

اغلب مشاغل دارای دفتر کار هستند، منتها در رتبه بندی گوگل از وجود دفتر اداری و ساختمان کاری برای بزرگ بودن یا نبودن برند وبسایت استفاده میشود.

 

178. وبسایت – آیا مالیات پرداخت میکند 

MOZ گزارش می دهد که آیا سایت به فعالیت های مرتبط با پرداخت مالیات می پردازد یا نه مالیات نمی پردازد.

 

9# فاکتور های وب اسپم درون سایت در رتبه بندی گوگل

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - فاکتور های وب اسپم درون سایت در رتبه بندی گوگل

 

179. مجازات پاندا 

سایت هایی با محتوای کم کیفیت که از طریق الگوریتم پاندای گوگل جریمه شده اند قابلیت مشاهده شان از چشم موتور جستجو کم خواهد شد.

 

180. لینک هایی به همسایه های بد 

لینک دادن به سایت های همسایه بد مانند سایت های داروخانه یا سایت های وام دهی از پدیدار شدن در صفحه نتایج خواهد کاست. 

 

181. مسیردهی های مجدد 

مسیر دهی های مجدد نباید اتفاق بیافتند اما اگر رخ داد سایت جریمه نمی شود منتهی سایت ایندکس گذاری نمی شود.

 

182. آگهی های انحرافی یا پاپ آپ ها 

آگهی های انحرافی و آگهی های پاپ آپ ها سیگنال کیفیت پایین محتوا می فرستند. در واقع گوگل میگوید امضای یک سایت بد پاپ آپ های آزار دهنده ی آن است.

 

183. سایت بیش از حد بهینه سازی شده 

سایتی که فاکتورهای درون برگه مانند بارگذاری سایت با تعداد مشخصی از کلمات کلیدی، استفاده از کلمات مشخصی در برچسب سرصفحه و دکوراسیون بیش از حد کلمات کلیدی دارد، ممکن است تاثیر منفی روی رتبه بندی سایت داشته باشد. 

 

184. صفحه بیش از حد بهینه سازی شده 

افراد زیادی گزارش داده اند که پنگوئن گوگل بیشتر صفحاتی را که دارای کلمات کلیدی خاصی هستند را هدف قرار می دهد. البته این اعتقاد وجود دارد، پنگوئن برخلاف پاندا در ارزیابی، با هر برگه به طور مجزا برخورد میکند.

 

185. آگهی های بالای خط مخلوط

الگوریتم طرح بندی صفحه، سایت هایی که آگهی های بسیاری بالای خط تا دارد را جریمه می کند.

 

186. مخفی کردن لینک های وابسته 

تلاش زیاد برای مخفی کردن لینک های وابسته، مخصوصا با پنهان کاری ممکن است برای سایت جریمه به همراه بیاورد.

 

187. سایت های وابسته 

گوگل زیاد طرفدار سایت های وابسته نیست و هدف سایت های وابسته را کسب درآمد می داند و آنها را برای بررسی های دقیق تر علامت گذاری می کند.

 
188. محتوای خودکار تولیده شده 

گوگل اصلا طرفدار محتواهای تولید شده خودکار نیست و اگر سایت شما محتوایش توسط یک ماشین تولید شده باشد، ممکن از طرف گوگل ایندکس گذاری نشود و یا مجازات شود. منظور وبسایت های دایرکتوری است که صرفا خاص استفاده کاربران است.

 

189. دستیابی به رتبه مجسمه شده 

مدل سازی بیش از حد لینک ها با nofollow ساختن آنها و لینک های ورودی بیش از حد، ممکن است نشانه ای از بازی دادن سیستم باشد و جریمه در پی خواهد داشت. وقتی همه لینک های خروجی را نوفالو کنید، گوگل فکر میکنید که در حفظ رتبه بندی وبسایت خود وسواس دارید، پس این یعنی شما میخواهید الگوریتم ها را دور بزنید.

وقتی لینک های درون محتوای خود را نوفالو کنید در افزونه سئو Yoast چراغ نارنجی نمایش داده میشود

 

190. آی پی آدرسی که به عنوان اسپم پرچم گذاری شده است. 

اگر آدرس IP سرور شما به خاطر اسپم پرچمگذاری شده باشد،  ممکن است تمام سایت های بر روی آن سرور صدمه ببینند.

 

191. متاتگ های اسپم شده 

بازی با کلمات کلیدی ممکن است برای متاتگ ها هم اتفاق بیافتد، اگر گوگل متوجه شود که شما کلمات کلیدی را برای بازی با الگوریتم ها اضافه کرده اید ممکن است سایت شما را جریمه کند.

200 معیارگوگل برای رتبه بندی سایت ها

 

 

10# فاکتورهای وب اسپم برون از سایت در رتبه بندی گوگل

 

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - فاکتورهای وب اسم برون از سایت

 

192. هجوم غیر طبیعی لینک ها 

هجوم ناگهانی و غیر طبیعی از لینک ها یک نشانه مطمئن از آتش اسپم است. یعنی رقیب های شما (احتمالا) خواسته اند با بمباران کردن سایت شما توسط لینک های غیر طبیعی و اسپم، رتبه شما را کاهش دهند. همینطور اگر ناشیانه بک لینک بخرید و نتوانید آن را کنترل کنید، باز هم دچار همین اتفاق خواهید شد.

 

193. مجازات پنگوئن 

سایت هایی که از طرف پنگوئن گوگل جریمه شده اند از دید موتور جستجو دور خواهند ماند.

 

194. پروفایل لینک با درصد بالا از لینک های با کیفیت پایین 

تعداد زیادی از لینک ها از منابعی که معمولا توسط متخصصین سئو کلاه سیاه استفاده می شود (مانند نظرات وبلاگ و پروفایل انجمن) ممکن است نشانه ای از بازی با سیستم باشد.

 

195. ارتباط با دامنه های لینک داده شده 

متخصصان سایت MicroSiteMasters.com دریافتند که سایت های با تعداد زیادی لینک از سایت های غیر مرتبط ، بیشتر مستعد مجازات پنگوئن هستند.

205 فاکتور سئو در گوگل که رتبه بندی وبسایت های دنیا را رقم میزند - ارتباط با دامنه های لینک داده شده

 

196. هشدار های لینک های غیر طبیعی 

گوگل روزانه هزاران پیغام با عنوان “ابزار وب مستر گوگل: لینک های غیر طبیعی تشخیص داده شد” ارسال می کند. ممکن است صددرصد ارسال نشود اما در صورت مشاهده این هشدار منتظر افت رتبه بندی وبسایت باشید.

 

197. لینک هایی از همان کلاس C IP 

دریافت تعداد زیادی لینک از سایت هایی در همان IP سرور،  ممکن است نشانه ای از “شبکه ای از وبلاگ ها برای ساخت لینک” باشد.

 

198. انکر تکست های مسموم 

وجود انکر تکست های مسموم در سایت، ممکن است نشانه ای از اسپم یا هک شدن سایت باشد که ممکن است به رتبه سایت شما آسیب بزند. 

 

199. مجازات دستی 

گاهی گوگل طبق کتابچه راهنمای Interflora fiasco ممکن است سایت ها را جریمه کند. وقتی کار به جایی بکشد، که کارشناسان گوگل شخصا دست به کار شوند و وبسایت شما را بررسی کنند بدانید اگر متخلف باشید، شانس زیادی ندارید که به این زودی ها دوباره به نتایج گوگل برگردید.

 

200. لینک های فروشی 

لینکهای فروشی قطعا می تواند روی رتبه بندی صفحه تاثیر منفی بگذارد و ممکن است قابلیت مشاهده سایت در نتایج موتور جستجو را کاهش دهد.

 

201. ابزار رد کردن 

استفاده از “ابزار رد کردن” ممکن است مجازاتی که به صورت دستی یا الگوریتمی از طرف سایت هایی که قربانی سئوی منفی شده اند را حذف کند.

 

202. درخواست تجدید نظر

یک در خواست تجدید نظر موفق می تواند مجازاتی که برای سایت شما تعیین شده است را پاک کند.

 

203. جعبه شن SandBox گوگل

گاهی اوقات وقتی سایت های خبری مورد هجوم ناگهانی تعداد زیادی لینک قرار بگیرد، موقتا به جعبه شنی گوگل وارد می شود تا از دید موتور های جستجو دور شود تا جریمه نشود.

 

204. رقص گوگل 

گاهی گوگل با استفاده از الگوریتم های تازه اختراع شده سعی می کند تا رتبه ها را تکانی بدهد تا مشخص شود کدام سایت ها با الگوریتم ها بازی می کنند.

 

205. لینک های موقت

گوگل افرادی که پست های اسپم می گذارند و بعد سریع هم آن ها را پاک می کنند را شناسایی می کند، سپس آنها را ردیابی می کند تا بفهمد این وبمستر ها در حال چه کاری هستند. شاید سایتشان شناسایی و جریمه شود!

 

حالا نوبت شماست، 

به سایت تان برگردید و سعی کنید این فاکتورها را در سایت تان چک کرده و به بهود رتبه سایت تان در گوگل کمک کنید.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)