2018-04-07

انکر تکست Anchor Text یا متن لینک در واقع همان متن های لینک خورده ای هستند که تاثیر آنها روی سئو داخلی سایت بسیار زیاد است. استفاده از انکرتکست میتواند باعث افزایش رتبه سایت شود یا اینکه سایت را با خطر پنالتی گوگل مواجه کند. پس راهکار استفاده از انکر تکست در بهینه سازی سایت را بیاموزید.

1# انکر تکست Anchor Text چیست؟

2# انواع انکر تکست Anchor Text

3# تاثیر متن لینک روی رتبه بندی در سئو

4# آپدیت گوگل در مقابل انکر تکست ها و پنالتی سایت

5# کلمات کلیدی و انکر تکست

6# تاثیر انکر تکست روی رتبه بندی بر اساس آمار گوگل

7# آیا هنوز هم انکر تکست ها روی رتبه بندی تاثیر دارند؟

 

 

1# انکر تکست Anchor Text چیست؟ 

اطلاعات و مطالب شاید زیادی در این مورد در اینترنت وجود داشته باشد. اما بر حسب اتفاق و شاید با تاثیر مستقیم از نوشته ها و مطالبی که مطالعه کرده اید، ممکن است دو نظر کلی در مورد انکر تکست Anchor Text داشته باشید:

  1. میتوان تعداد زیادی از انکرتکست های محبوب و سنگین را استفاده کرد تا سایت را به قله جستجوهای گوگل شوت کرد.
  2. از ایجاد همه رقم انکر تکست Anchor Text خودداری کرد، نباید انکر تکست متنوع زیادی داشت، در این صورت نه تنها از نتایج گوگل حذف شده و پنالتی می شوید بلکه به لیست تحت تعقیب FBI هم اضافه خواهید شد (:
  3. یا اینکه نمیدانید چه چیزی در مورد انکرتکست درست است؟

خب، مثل خیلی از حقایق مربوط به سئو، این یکی نیز چیزی بین این دو مورد است. پس امروز ما در این مقاله به سراغ این موضوع رفته، آن را بررسی کرده و طبق معمول میخواهیم از تمام مطالبی که گفته شده به دلایلی استنتاجی دست یافته و روی هم رفته لب مطلب را دریافت کنیم. اگر پایه هستین شروع کنیم، میخواهیم هر چه در این زمینه وجود دارد را دقیقا بررسی کرده و خوب و بد آن را بشناسیم.

 

انکر تکست Anchor Text

انکر تکست Anchor Text متن هایی قابل رویت، قابل کلیک و مشخص در یک متن هستند که به آدرس های دیگری لینک داده شده اند.

در همین مورد، مسجد آبی ترکیه یک انکر تکست است.

[promotion id=”27790″]

2# انواع انکر تکست Anchor Text 

مثلا ما در میموس یک مقاله منتشر کرده ایم و میخواهیم برای کلمات کلیدی مهمی چون “ابزارهای بازاریابی” در گوگل رتبه کسب کنیم. در ادامه با انواع انکر تکست آشنا خواهید شد.

اصل کلمه کلیدی – در این زمینه، ما میخواهیم دقیقا کلمه کیدی را در متن خود استفاده کرده و یک انکر تکست دقیقا کلیدی داشته باشیم:

مثال: در بین ابزارهای بازاریابی و راهکارهای پیشرفت در بازاریابی ارائه شده در میموس، شما میتوانید بین گزینه های متعدد انتخاب های مناسب کسب و کار کوچک یا شرکت بزرگ خود پیدا کنید.

کلمه کلیدی / بخشی از عبارت – کلمه کلیدی خود بخشی از یک عبارت است که ما به دنبال رتبه گرفتن برای آن هستیم. در واقع کلمه کلیدی در عبارتی که خود آن نیز کلیدی است قرار گرفته است:

مثال: در بین ابزارهای بازاریابی و راهکارهای پیشرفت در بازاریابی ارائه شده در میموس، شما میتوانید بین گزینه های متعدد انتخاب های مناسب کسب و کار کوچک یا شرکت بزرگ خود پیدا کنید.

برند یا نام مشخص – در این نوع از انکر تکست، دقیقا نام شرکت یا برند خود یک انکر تکست به شمار رفته و مشخصا یک انکر تکست به حساب می آید:

مثال: در بین ابزارهای بازاریابی و راهکارهای پیشرفت در بازاریابی ارائه شده در میموس، شما میتوانید بین گزینه های متعدد انتخاب های مناسب کسب و کار کوچک یا شرکت بزرگ خود پیدا کنید.

آدرس ها URL – در این نوع انکر تکست در کنار کلمات آدرسی قرار خواهد گرفت که لینک دارد و خود مقصد لینک نیز همان لینک است. به مثال زیر دقت کنید.

مثال: در بین ابزارهای بازاریابی و راهکارهای پیشرفت در بازاریابی ارائه شده در میموس (https://mimos.ir) ، شما میتوانید بین گزینه های متعدد انتخاب های مناسب کسب و کار کوچک یا شرکت بزرگ خود پیدا کنید.

انکر تکست Anchor Text های معمول – این گونه انکر تکست ها همان کلماتی هستند که معمولا مشخص میکنند کاربر در کجا میتواند به مقصد بعدی حرکت کند (مثلا: اینجا کلیک کنید. این مقاله، این سایت، این محصول و …)

مثال: در بین ابزارهای بازاریابی و راه کارهای پیشرفت در بازاریابی ارائه شده در میموس، شما میتوانید بین گزینه های متعدد انتخاب های مناسب کسب و کار کوچک یا شرکت بزرگ خود پیدا کنید. برای ورود اینجا کلیک کنید.

انکر تکست Anchor Text های معنایی مرتبط LSI – این گونه کلمات کلیدی مرتبط با اصل کلمه کلیدی هستند و میتوانند معنایی دقیق و نزدیک به کلمه اصلی ما داشته باشد.

مثال: در روش های نوین بازاریابی و راهکارهای پیشرفت در بازاریابی ارائه شده در میموس، شما میتوانید بین گزینه های متعدد انتخاب های مناسب کسب و کار کوچک یا شرکت بزرگ خود پیدا کنید.

انواع دیگری از انکر تکست ها میتوانند شامل موارد زیر باشند:

نویسنده – نام نویسنده محتوای شما نیز میتواند یک انکر تکست Anchor Text باشد

عنوان متن – عنوان متن و مقاله شما میتواند خود یک انکرتکست مستقل یا بخشی از کلمه / بخشی از عبارت باشد

لینک تصویر – لینک تصویر یا متن جایگزین تصویر شاید یک انکرتکست است.

پیشخوان سرویس Ahrefs در بخش مربوط به انکورها

در پیشخوان سرویس Ahrefs در بخش مربوط به انکرها میتوان دید که انواع مختلفی از آن فهرست شده اند که البته ما هم در این مقاله در مورد آنها توضیح دادیم.

3# تاثیر متن لینک روی رتبه بندی در سئو

انکر تکست Anchor Text ها چگونه بر رتبه بندی موتور جستجو تاثیر میگذارند

موتورهای جستجو از انکر تکست برای ارتباط برگه ها به هم و متن به لینک مقصد استفاده میکنند.  مثالی در این مورد قضیه را شفاف تر خواهد کرد. اگر در این مقاله ما انکر تکستی بنام قالب وردپرس داشته باشیم، در این صورت گوگل سعی خواهد کرد تا از این قضیه این طور برداشت کند که وبسایتی که تحت کلمه قالب وردپرس لینک شده است حتما در آن زمینه باید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی بهتری داشته باشد.

همچنین به این سادگی، وقتی وبسایتی برای کلمه کلیدی یا انکر تکست لینک دهی می شود یک سیگنال به گوگل ارسال می شود که باید این وبسایت برای این کلمه کلیدی رتبه بهتری دریافت کند. یا حداقل این مورد در رتبه بندی این وبسایت محاسبه شود.

اما یقین داشته باشید که هیچ چیزی در سئو هیچ وقت تا این حد ساده نیست، حداقل اینکه دیگر اینطور ساده نیست.

دلگرمی گوگل نسبت به انکرتکست Anchor Text مدت ها قبل بود

انکر تکست ها به خودی خود سنگینی خاصی در الگورتیم اورجینال گوگل داشت.

در مقاله ای که در سال ۲۰۰۸ توسط سرگئی برین و لری پیج منتشر شد، آنها گفتند که:

انکر تکست Anchor Text یا متن لینک ها از امروز در گوگل عملکرد به خصوصی داشته و به همین شیوه در آینده ادامه خواهند یافت. بیشتر موتورهای جستجو اینطور رفتار میکنند که لینکی که در برگه وجود دارد با خود برگه مرتبط است. اما در این مورد ما اینطور پیش رفتیم که متن لینک یافته با برگه ای که لینک داده شده در ارتباط است. این کار چند مزیت دارد که اولین آنها اینست که انکر تکست ها بی خود نبوده و قطعا در مورد برگه ای که لینک داده شده اند توضیحات مهمی دارند و حتما محتوای برگه لینک شده با این متن در ارتباط است.

 

و اینطور بود که آنها در این مورد شفافیت موضوع را بیشتر کردند. استفاده از انکرتکست ها به گوگل اجازه میدهند تا موضوع ساختارهای رسانه ای را نیز تغیین کرده و وضعیت سیگنال های درون محتوا را مشخص کنند.

دوم، انکر تکست ها شاید برای مستنداتی وجود داشته باشند که تقریبا توسط گوگل به عنوان متن پایه ایندکس نمیشوند، مانند تصاویر، برنامه ها و دیتتابیس ها. این کار میتواند شرایط ایندکس نشدن برخی برگه های وب را ممکن کند.

 

این منطق و شیوه کار در گوگل وجود دارد و چه نتایج سابق تحت تاثیر این ها بودند. به هر حال… راه این زمینه برای دستکاری زیادی باز بود…

در واقع با استفاده ی فراوان از انکر تکست مشخص و کلمه کلیدی مهم، وبسایت میتوانست در گوگل رتبه خیلی خوبی را کسب کند.

تعداد بیشتر متن لینک های شما برای کلمه کلیدی نسبت به رقیب = شما برنده این جنگ رتبه بندی شده اید

البته این مورد گاهی به موضوعی دیگر تبدیل شده و میتواند نقش بمب های گوگل را ایفا کند. جایی که سئو و تکنیک های آن میتواند کاری کند که بمب های گوگل برای برخی کلمات کلیدی و انکرتکست نتایج دیگری نمایش دهد.

بمب گوگل

مثلا برای “ورشکستی سنگین” یا دیگر معنی های عبارت “Miserable Failure” گوگل طی سه سال جرج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا را در اولین رتبه نتایج برای این کلمه کلیدی نمایش میداد.

4# آپدیت گوگل در مقابل انکر تکست ها و پنالتی سایت

از زمانی که سئو و بهینه سازی های وبسایت ها بجز راهکارهای اسپم و هرز چیزی ندارد، گوگل سعی کرده تا همیشه از تاثیرات اسپم ها و سنگینی انکر تکست ها در الگوریتم خود کم کند. و این ها همه زمانی اتفاق افتاد که امپراطوری الگوریتم های گوگل دوباره به عرصه جنگ برگشت.

بروز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل

در آوریل سال ۲۰۱۲ بود که پروژه بزرگ بروز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل برای مقابله با وب اسپم ها و لینک سازی های بی کیفیت را استارت زده شد.

یکی از هدف های اصلی آپدیت الگوریتم پنگوئن، انکر تکست یا همان متن لینک سایت ها بود. وب سایت هایی که به هرزه کاری و شلوغ کردن محتوا با متن لینک پرداخته بودند. آنهایی که سعی کرده بودند با دستکاری زیاد و استفاده فراوان از انکر تکست ها چگالی سئوی وبسایت خود را بالا برده تا رتبه بهتری کسب کنند. در واقع سایت هایی که انکر تکست های زیادی داشتند پنالتی شده بودند.

اگر چه شاید ۳% از کل نتایج جستجو حذف شدند اما پروژه ترسناک گوگل کار خود را  ترک کرده بود. یکی از دوستان ما که پروژه های لینک سازی کلاه سفید انجام میداد. از یکی از مشتریان خود ایمیلی دریافت میکند که متن آن به این صورت است:

ما در حال تهیه یک پروفایل برای انکر تکست های وبسایت خود هستیم، اما امروز ما از شما میخواهیم برای ما لینک های کلاه سفید با کیفیت تهیه کنید. لینک هایی که فقط انکر تکست برند ما بوده نباید خارج از آن باشد. گوگل وبسایت هایی را که انکر تکست های مختلفی دارند و تعداد آن زیاد است جریمه میکند. ما نمیخواهیم پنالتی شویم.

خب آیا این مشتری درست میگفت؟ آیا واقعا ما باید از به کار بردن انکر تکست های مختلف و کلمات کلیدی با تراکم کمتر و وسعت بیشتر خودداری کنیم؟ واقعا این شرایط تاثیر مستقیم روی رتبه بندی وبسایت دارد؟ آیا انکر تکست ها این چنین تاثیر سنگینی روی وضعیت سایت دارند؟ خب برای دریافت پاسخ این سوال، ما دست به دو مطالعه دقیق زدیم:

 

5# کلمات کلیدی و انکر تکست

مطالعه اول: ما در مطالعه رقابت کلمات کلیدی و متن لینک Anchor Text از ۵۱ کلمه کلیدی استفاده کردیم

ما به طور دستی به تجزیه و تحلیل ۵۱ کلمه کلیدی سنگین و فضای مملو از رقابت پرداختیم. کلماتی که مختلف که هر کدام دارای رقابت شدید بودند. چیزی که ما دریافتم اینجاست…

تاثیری که متن لینک های دقیقِ “اصل کلمه کلیدی” دارند

اولین نگاه به درصد کلمات کلیدی اصل، از دامنه های ارجاع شده مجزا، در مقابل تعداد کل دامنه هایی که به آدرس ارجاع داده محاسبه شده است:

موقعیت میانگین حد واسط
۱ ۷٫۶۴% ۱٫۹۶%
۲ ۸٫۶۷% ۰٫۸۵%
۳ ۶٫۷۷% ۰٫۰۰%
۴ ۵٫۷۵% ۰٫۱۰%
۵ ۴٫۲۴% ۰٫۰۰%

درصد کلمات کلیدی منطبق

حال برای میزان دقیق تعداد انکرِ لینک ها:

موقعیت انطباق کامل (میانگین) انطباق کامل (حط واسط)
۱ ۲۴ ۲
۲ ۳۷ ۱
۳ ۸ ۰
۴ ۱۰ ۱
۵ ۱۲ ۰

میزان انکور تکست کلمات کلیدی منطبق

نتیجه

داده های مذکور حاکی از این هستند که انکر های دقیق هنوز هم تاثیراتی روی جایگاه های رقابتی دارند. میانگین بالاست اما نباید مطمئن بود که این میزان هیچ صدمه ای به وبسایت نمیزند. پیشنهاد ما همانند رویه مناسب و البته پایین تر از میزان بالاست. کافیست میزان استفاده از انکر ها را به ۱ تا ۲% و یا تعداد ۲ تا ۳ عدد کاهش دهید. علاوه بر اینکه تاثیر خود را خواهد داشت اما بدون ریسک است.

این مطالعه روی ۲۵۵ دامنه بررسی شده و مشاهده شد که انکر ها هنوز هم روی رتبه بندی تاثیر خود را دارند.

[promotion id=”27787″]

تاثیر انکرتکست ” کلمه کلیدی / بخشی از عبارت” روی رتبه بندی

در اینجا میانگین انکر مذکور را مورد بررسی قرار داده ایم و موقعیت آن را بدست آورده ایم.

اینجاست که کلمه کلیدی با عبارت خود در انکرتکست Anchor Text ظاهر شده است (شامل اصل کلمه کلیدی) و دوباره به عنوان یک درصد از تعداد کل دامنه های ارجاع داده شده به URL محاسبه شده است.

موقعیت میانگین حد واسط
۱ ۳۵٫۱۶% ۳۳٫۳۳%
۲ ۳۵٫۲۵% ۲۰٫۸۳%
۳ ۳۰٫۲۶% ۱۶٫۸۵%
۴ ۳۵٫۱۵% ۳۳٫۳۳%
۵ ۲۷٫۲۹% ۱۲٫۶۴%

درصد انکور تکست کلمات کلیدی بخشی از عبارت

و مقادیر…

موقعیت کلمه کلیدی منطبق (میانگین) کلمه کلیدی منطبق (حد واسط)
۱ ۹۲ ۲۲
۲ ۹۲ ۱۱
۳ ۴۰ ۹
۴ ۴۳ ۱۴
۵ ۵۰ ۷

میران انکور تکست کلمات کلیدی بخشی از عبارت

نتیجه

داده های بالا نشان میدهند که انکر تکستی که حاوی اصل کلمه کلیدی است می رود تا در گوگل  رتبه بندی بهتری کسب کند. به عبارتی، این مورد هم روی رتبه بندی تاثیر خود را خواهد داشت. میانگین و حد وسط از اصل کلمه کلیدی در نتایج اول، به هم نزدیک تر هستند و در حالی که در محدوده ۳۰% درصد میتوان از آن به عنوان میزان استفاده امن آن یاد کرد. حتی تمایل دارد به عنوان شکافی ارتباطی بین لینک های فالو و نوفالو با رتبه بندی نیز ظاهر شود.

تعداد دامنه هایی که حداقل یک انکر لینک کلمه کلیدی (یا اصل کلمه کلیدی) را دارند

داده هایی که در جدول زیر مشاهده میکنید، عدد رتبه دامنه هایی که حداقل شامل یک انکر تکست هستند را نمایش میدهد.

موقعیت – اصل کلمه – بخشی از عبارت

موقعیت کلمه کلیدی منطبق کلمه کلیدی بخشی از عبارت
۱ ۳۲ ۴۳
۲۱ ۲۸ ۴۲
۳ ۲۱ ۳۸
۴ ۲۸ ۴۱
۵ ۲۲ ۳۸

تعداد دامنه هایی با حداقل یک انکور تکست

اگر ما به وضعیت SERP = Search Engine Results Position یا موقعیت نتایج در موتور جستجو نگاهی داشته باشیم، مشاهده میکنیم که وبسایتی که برای انکر تکست های کمتری اقدام به استفاده از آنها کرده است دارای رتبه بهتری برای آن کلمه کلیدی است و سایت هایی که انکرتکست خاصی ندارند کمتر توانسته اند در گوگل رتبه کسب کند.

موقعیت SERP درصد % انکور با یا بدون کلمه کلیدی

بله همبستگی با یک کلمه کلیدی سنگین باعث می شود بتوان برای آن کلمه کلیدی رتبه بهتری را کسب کرد

6# تاثیر انکرتکست روی رتبه بندی بر اساس آمار گوگل

مطالعه دوم: تاثیر متن لینک / انکر تکست ها در وسعت ۱۶ هزار کلمه کلیدی

بعد از مطالعه اول ما، مطالعه دوم ما روی این بود که آیا با افزایش کلمات و انکرتکست ها میتوان همان رتبه بندی را کسب کرد. این بود که روی ۲۰ نتیجه اول برای ۱۶ هزار کلمه کلیدی مطالعه کردیم، در حالت کلی ما تقریبا ۳۲۰ هزار برگه را بررسی و تجزیه و تحلیل کردیم.

برای هر برگه (آدرس + کلمه کلیدی) ما الگوهای زیر را در دستور خود قرار دادیم.

[tie_list type=”checklist”]

  • رتبه ی URL هدف در Ahrefs
  • تعداد کل دامنه های ارجاعی به دامنه هدف
  • تعداد کل کلمات عبارت مطابق با دامنه های ارجاعی
  • تعداد کل کلمات دقیق مطابق با دامنه های ارجاعی
  • تعداد لینک های فالو کلمات عبارت مطابق با دامنه های ارجاعی
  • تعداد لینک های نوفالو کلمات عبارت مطابق با دامنه های ارجاعی
  • تعداد لینک های فالو کلمات دقیق مطابق با دامنه های ارجاعی
  • تعداد لینک های نوفالو کلمات دقیق مطابق با دامنه های ارجاعی
  • میانگین کلی تعداد کلمات عبارت مطابق با دامنه های ارجاعی
  • میانگین کلی تعداد کلمات دقیق مطابق با دامنه های ارجاعی

[/tie_list]

آزمایش و تجربه #۱

اول از همه، هدف ما درک این موضوع است که، آیا رابطه یا هر نوع همبستگی دیگری بین درصد انکر تکست های دقیق/عبارت پروفایل برگه ها و میزان توانایی آن برای دستیابی به رتبه وجود دارد؟

چیزی که ما بدست آوردیم:

تطابق کامل یا بخشی از عبارت کلمات کلیدی انکور تکست ها

نتیجه

مشخص شده که برگه هایی که در پروفایل خود درصد بالاتری از انکر تکست کلمات کلیدی اصل یا دقیق در پروفایل لینک بیلدینگ خود دارند، توانایی بیشتری در کسب رتبه دارند. همینطور، شاید یک سوپرایز باشد، همبستگی بین انکر تکست های کلمات کلیدی بخشی از عبارت، زیاد برجسته نبود.

اما خب درصدی از لینک های کل پروفایل لینک برگه بودند.

بیاید با هم نگاهی نزدیک تر بندازیم به ردیفی از تعداد دامنه های ارجاعی که هم انکر تکست کلمه کلیدی اصل و هم کلمه کلیدی بخشی از عبارت را با هم داشته اند:

تعداد کل دامنه های ارجاعی با انکور تکست کاملا مطابق یا بخشی از عبارت

مسیر کلی تقریبا یک دست است، انکر تکست های دامنه های مختلف، با رتبه ای که در گوگل داشتند همبستگی دارند.

آزمایش و تجربه #۲

چیزی که از تجربه #۱ آموختیم این بود که برگه هایی که لینک های بیشتری از دامنه های مختلف دارند، توانسته بودند به راحتی از برگه هایی که بک لینک های کمتری دارند در رتبه بندی گوگل سبقت بگیرند.

این دقیقا چیزی بود که ما انتظار داشتیم آن را مشاهده کنیم…

خب در تجربه #۲ ما تصمیم گرفتیم که سراغ سطح تاثیر یک پروفایل بک لینک قدرتمند رفته و فقط به مقایسه داده های آن با تعداد کم و کیفیت  لینک های آمده مقایسه کنیم. ما تعداد کلمات کلیدی خود را به آنهایی که در پنج رتبه اول گوگل قرار داشتند محدود کردیم، که تقریبا انحرافی ۳۰% از ارزش کلی داشتنند. این باعث شد تا کل تعداد کلمات کلیدی ما از ۱۶۰۰۰ به ۲ هزار مورد کاهش پیدا کند.

اینجا میتوانید نحوه تغییر اعداد را مشاهده کنید:

انکور تکست کاملا مطابق یا بخشی از عبارت

نتیجه

در مواردی که قدرتمندی پروفایل بک لینک برگه ها تقریبا مساوی بود، درصد انکرتکست های کلمات کلیدی بخشی از عبارت، به طور کلی اهمیت بیشتری داشتند. در حالی که % انکر تکست های با دقت کامل یا همان اصل کلمه کلیدی، تقریبا بین ۵ نتیجه اول گوگل بودند.

7# آیا هنوز هم انکر تکست ها روی رتبه بندی تاثیر دارند؟

دو مورد مطالعه ای که در این مقاله آورده شدند کاملا برای ما روشن ساختند که انکر تکست ها قطعا تاثیری ادامه دار روی رتبه بندی دارند.

به هر حال…

موارد مهم

اول اینکه، مواردی که گفته شد دقیقا یا به تنهایی نمیتوانند باعث شوند شما به رتبه بهتری دست پیدا کنید.

گوگل ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی دارد، و داده های بالا حاکی از این هستند که انکرتکست ها یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. قطعا فاکتورهای دیگری هستند که در این زمینه باز هم مرتبط بوده و تاثیری بر این فاکتور خواهند داشت. با این حال، شاید وقت این رسیده در مورد انکرتکست هایی که دارید به یک بازبینی مفصل بپردازید و سعی کنید بهترین ها را برای خود انتخاب کنید. ضمن این که از این مقاله و محتوایی که دارد به طور کامل برای تهیه یک برنامه و استراتژی استفاده کنید.

دوم اینکه، ما توانایی این را نداریم که کلماتی را که در این مقاله استفاده کردیم را رد کرده یا تایید کنیم. این شرایط همیشه در حال تغییر است. شاید برخی از این کلماتی که گفته شده اند به خودی خود تاثیر شگرفی رو پروفایل بک لینک برگه ها داشته باشند. پس همیشه، همه چیز را با کمی قهوه کنار دست خود داشته باشید، بشینید و آزمایش های خود را هدایت کنید.

البته اینو دوباره بگیم که…

تاثیر انکرتکست Anchor Text روی سئو همچنان ادامه دارد

شاید در مقاله های دیگری هم گفته باشیم یا بخواهیم دوباره تکرار کنیم که هنوز هم انکرتکست ها و کلمات کلیدی آنها میتوانند به میزان سنگینی و سبکی خود روی رتبه بندی برگه تاثیر داشته باشند. شما هم میتوانید دیدگاهی که دارید را در این زمینه ارسال کنید، شنیدار گفتار شما خواهیم بود…

پس اگر شما در حال لینک سازی هستید یا پروژه سئو دارید و کسی برای شما در بخش لینک بیلدینگ کار میکند، شاید نیازی نیست که همیشه وسواس این را به خرج بدهید که انکر تکست ها چه طور باشند. تنها چند کلمه کلیدی مهم میتواند در انکرتکست ها به رتبه گرفتن شما کمک کند و امنیت هم داشته باشد.

اما همین طور در امان خدا به این کار نپردازید، این کار شما را اسپم کار جلوه خواهد داد، همانطور که از نمودارهای بالا مشاهده کردید، بهتر است میزان استفاده از انکرتکست را برای کلمه کلیدی اصل یا کلمه کلیدی دقیق روی ۲% و برای کلمه کلیدی بخشی از عبارت، میزان استفاده را روی ۳۰% تنظیم کنید.

در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)